Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 189 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.762.445 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABTE
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-12-2021
Cloclo100 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:22:
[...]

Wat bedoel je met "randje onder de dakrails?" :)
een randje zodat de dakdrager hierachter kunnen haken, zit nog te twijfelen tussen de standaard skoda dragers of een alternatief merk.

Is het standaard dat je geen tasje bij je laadkabel krijgt? dus enkel losse oplaadkabel in de kofferbak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:46
ABTE schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:53:
[...]

Is het standaard dat je geen tasje bij je laadkabel krijgt? dus enkel losse oplaadkabel in de kofferbak?
Klopt, die had je bij moeten bestellen. Dit is volgens mij wel een tijdje gratis geweest (heb al een tijd niet naar de prijslijst gekeken, dus geen idee hoe dat nu zit). En als je het transport-pakket hebt, zou het er volgens mij wel bij moeten zitten. Zelf heb ik 'm ook niet, maar mijzelf kennende zou ik 'm precies twee keer netjes in de tas doen, en daarna gewoon los in het cargo-vak achter de wielkast in de kofferbak doen. En daar bewaar ik 'm nu elke keer en dat bevalt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
[...]

een randje zodat de dakdrager hierachter kunnen haken, zit nog te twijfelen tussen de standaard skoda dragers of een alternatief merk.

Was dat tasjes niet gratis bij SSS, wat niet leverbaar is sinds het begin al helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinh088
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-03 19:57
Ik gun het jullie van harte, wat een mooie auto en toffe foto's ;) ! Doet (niet zo) stiekem wel beetje pijn, met name als je al 10 maanden op je auto wacht (en nog langer moet wachten...) je anderen wel de auto ziet krijgen terwijl die 5 a 6 maanden later besteld zijn. Ook dat er bij de dealer een leuk bord staat; bestel nu en krijg mee uit voorraad...

(Helemaal als de reden 'chips' zijn die de andere geleverde auto's ook gewoon nodig hebben).

Wachten duurt lang :9 #banking

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:28
[...]

Zonder zou wel vreemd geweest zijn :)
Ik ben gewoon voor Thule gegaan, Wingbar evo 127 black. Die standaard Skoda dakdragers zijn niet aerodynamisch, deze hebben de druppelvorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TdJ75
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-06 22:05
Dinh088 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:03:
Ik gun het jullie van harte, wat een mooie auto en toffe foto's ;) ! Doet (niet zo) stiekem wel beetje pijn, met name als je al 10 maanden op je auto wacht (en nog langer moet wachten...) je anderen wel de auto ziet krijgen terwijl die 5 a 6 maanden later besteld zijn. Ook dat er bij de dealer een leuk bord staat; bestel nu en krijg mee uit voorraad...

(Helemaal als de reden 'chips' zijn die de andere geleverde auto's ook gewoon nodig hebben).

Sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 19:13
Arosa schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:45:
[...]
Krijg jij jouw auto pas volgend jaar zomer dan? Modeljaren lopen van juni tot juni dacht ik…..
Lopen t/m juni inderdaad. Mijn auto is geproduceerd in juni. Levering week 38.

SJoepie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2022
SSJVegito schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:02:
[...]

Was dat tasjes niet gratis bij SSS, wat niet leverbaar is sinds het begin al helaas.
Nee, die separate tas is onderdeel van het IV-pakket. (samen met de laadkabelreiniger en afdekkap voor de laadopening) overigens ben ik nog steeds in afwachting van de nalevering van de laadkabeltas (sinds begin mei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABTE
Dinh088 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:03:

Ik begrijp je helemaal, de auto is begin december besteld. Wachten duurt altijd te lang.
Zoals reeds vaker geschreven, ik zal niet snel meer een model bestellen welke nog niet in productie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Op zich duurt het wachten denk ik met name lang omdat er steeds geschoven wordt met data, er geen logische volgorde van leveren is etc. Maar het kan erger!!! Mijn collega rijdt nu sinds begin dit jaar een Kia e-niro, waar hij 15 maanden op heeft moeten wachten, dus bijtelling verhoogt etc, en nog geen sorry van Kia what so ever... ik prijs me gelukkig met de levering volgende week, na besteld te hebben op 2 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_A
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10-2023
ABTE schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:00:
[...]

Ik begrijp je helemaal, de auto is begin december besteld. Wachten duurt altijd te lang.
Zoals reeds vaker geschreven, ik zal niet snel meer een model bestellen welke nog niet in productie is.
Toen ik mijn huidige Superb bestelde, was die ook al een dik half jaar in productie. Ook negen maand op moeten wachten. Wordt bij de Enyaq weer net hetzelfde.
Maar valt blijkbaar nog mee. Bij Jaguar spreken ze nu al over levering in 2023 voor een i-Pace!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Jan_A schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

Toen ik mijn huidige Superb bestelde, was die ook al een dik half jaar in productie. Ook negen maand op moeten wachten. Wordt bij de Enyaq weer net hetzelfde.
Maar valt blijkbaar nog mee. Bij Jaguar spreken ze nu al over levering in 2023 voor een i-Pace!
Bij mijn Superb was dat destijds ook het geval maar toen had het te maken met model wisseling. Facelift etc. Vond het toen niet erg want kreeg een toch wat modernere auto met wat leuke extras die er voorheen niet waren. Volgens mij ook navigatiescherm toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ivm de thule dakdragers. Kan mij iemand bevestigen of ontkrachten (pics or it didn't happen😉) dat het panoramisch dak nog open kan bij het gebruik van dakdragers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik had mijn Q3 met drie maanden. Dat vond ik al heel lang duren🤣 nu 9 maand🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Cloclo100 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:43:
Ivm de thule dakdragers. Kan mij iemand bevestigen of ontkrachten (pics or it didn't happen😉) dat het panoramisch dak nog open kan bij het gebruik van dakdragers?
Je zal mij op mijn woord moeten geloven maar het panormadak kan gewoon open in combinatie met de Thule dagdragers.

Wel ben ik er achter gekomen dat lange spullen op het dak i.c.m. de ver in het dak doorlopende achterklep verhinderen dat de achterklep open kan 😕

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMjua88Y2twaOpdiyfMa0ooJ_ZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URoj5xwMiQLDWFrsQKEYIRyL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door iMoose op 10-08-2021 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 16:07

zumba

De eAmbu is onderweg!

Maat28 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:43:
[...]

Thanks, duidelijk verhaal. Voor dat ene wintersport ritje kan het helpen maar daar kies je een dergelijk dure optie niet zo snel voor denk ik.
Precies wat je zegt.. Voor een wintersportritje niet nee. Wel als je vaak naar Duitsland rijdt voor werk; het hele jaar door en ook in winter. Dan wil je niet een auto waarvan je weet dat er enyaq's zijn met een grotere range.
En duur is ook maar zo'n subjectief begrip. Met een eigen goed lopend bedrijf is het rijden in een dergelijke ev zeer voordelig. Als ik 'm zelf moest kopen ja, dan wel.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Wil wegrijden infotainment center crasht HUD en kleine scherm werken niet meer. Kan dus geen snelheid aflezen. 10sec reset werkt niet alles zwart.
Wacht al 1.5uur op anwb gezellig die eerste 1000km

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-06 08:09
iMoose schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:08:
[...]

Je zal mij op mijn woord moeten geloven maar het panormadak kan gewoon open in combinatie met de Thule dagdragers.

Wel ben ik er achter gekomen dat lange spullen op het dak i.c.m. de ver in het dak doorlopende achterklep verhinderen dat de achterklep open kan 😕

[Afbeelding]
Hoe lang zijn de spullen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Goed, na vanaf november te hebben meegelezen hierbij ook mijn ervaringen.

Besteld week 48-2020. Geplande levering week 28. Geleverd week 22 (begin juni). Ik vond het allemaal erg lang duren, maar als ik hier verhalen lees, dan mag ik van geluk spreken.

Het betreft een (lease) Enyaq 80 Black Magic / Loft / Assistentie / Comfort Plus / Klimaat Plus / Warmtepomp / 125 kW / Transport / Trekhaak. Geen navigatie besteld, wel geleverd. Obv de berichten hier had ik achteraf liever het lichtpakket gehad ipv de warmtepomp.

Als eerste: ja, ik heb ook het assistentie plus knopje op het stuur en dat werkt ook. Setting is niet via het scherm te bedienen.

Nu na exact 4.500 km een verbruik van 17,5 kWh/100 km. Een diverse combinatie van ritten: lange afstanden op de snelweg met 110 km/h en 135 km/h, N-wegen 70-90 km/h en in de stad. Ook op vakantie (in NL) met een dakkoffer. Met dakkoffer of bij 130 km/h met stevige wind gaat het verbruik richting de 22. Tuffend op de N-weg richting 15-16. Ik rijd voornamelijk in mode 'normaal' en standje D.

Ik kom van een bijna full option Ford Focus Wagon (automaat) uit 2015. Elektrisch rijden is natuurlijk compleet anders en ik zou niet meer terug willen. De auto rijdt heerlijk en heeft een goede wegligging. Wat algemene puntjes van mijn kant:
  • Zitcomfort: ik vind de basisstoelen maar matig. Met mijn 1.97m heb ik nog niet echt een lekker houding kunnen vinden en ik stap regelmatig 'vermoeid' uit de auto. De Ford stoelen zaten een stuk beter.
  • Achteruitrijcamera: de camera op de 6 jaar oude Ford is een stuk beter. In het donker zie je zo goed als niks met de camera van de Enyaq. En recht inparkeren obv de lijntjes is me nog niet gelukt.
  • Opties: ik vind de basisuitrusting voor een auto van ca. 55k nogal matig. Zonder lichtpakket geen mistlampen, voorruitverwarming in een plus-pakket, halogeen knipperlicht... welkom in 2021!
Dingen waar ik nog niet helemaal tevreden over ben; wellicht hebben jullie tips?
  • Cruise control: ik kom van de traditionele cruise control. Instellen op 135, lekker cruisen, tijdig knippertje aan naar links, inhalen en weer terug. Prima. Nu dus adaptive. Heerlijk op een N-weg waar je niet kunt inhalen. Remt zelf af en versnelt weer. Alleen op de snelweg kan ik er maar niet aan wennen. De auto remt (zoals natuurlijk bedoeld) af bij een langzamer rijdende voorganger. Maar dat heb ik niet altijd direct door, waardoor ik dus gas stroom bij moet geven om in te halen. Dit is voor mij een oncomfortabele rij ervaring. Kun je dat 'adaptive' niet uitzetten op de snelweg?
  • Android Auto: ik heb een One Plus 6T met Android 10. AA werkt dan niet zonder kabel. Het was een gekl##t om het aan de praat te krijgen, maar stabiel is het niet echt. Nou ja, als het werkt, dan werkt het, maar het starten is nogal eens een gedoe. Geen plug-and-drive zeg maar. Na de melding op de telefoon 'connected' moet ik bluetooth uitzetten, voordat ik AA op het autoscherm kan bedienen. Bluetooth gaat dan vanzelf weer aan op de telefoon. Is dit een OnePlus quirk of wat anders?
  • Dimlicht: ik krijg geen lampje in het display (achter het stuur of op het grote scherm) als het dimlicht aan is. Persoonlijk mis ik dit, ik wil graag snel kunnen zien of m'n licht aanstaat. Kan dit anders?
  • Radiozenders: beetje idem als dimlicht. Naast Spotify luister ik ook regelmatig naar de radio. Switchen van favoriete zenders kan makkelijk via het stuur. Ik zie alleen nergens welke zender ik luister, tenzij ik naar het audio-menu ga. Ik mis zeg maar een klein regeltje ergens boven of onderin met de zendernaam.
  • Transportpakket: gekozen omdat ik graag spullen opberg en een vrije kofferruimte houd. Onder de laadvloer redelijk wat opbergmogelijkheden. De vlakke laadvloer is ook handig. De netten, tsja, nog niet gebruikt. De haken voor boodschappen zijn nu onbruikbaar vanwege de hogere vloer. De rubberen mat die ik had bijbesteld valt helaas niet mooi weg.
Het is verder een heerlijke wagen. Lekker stil, fijne wegligging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
Deelbare surfmasten en zeilen in een zeiltas. Langste masten per deel ongeveer 225.

Kan wel iets naar voren maar mijn langste board is 380 lang. Dat is wel een dingetje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-06 08:09
iMoose schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:49:
[...]

Deelbare surfmasten en zeilen in een zeiltas. Langste masten per deel ongeveer 225.

Kan wel iets naar voren maar mijn langste board is 380 lang. Dat is wel een dingetje dus.
Gaat mijn dakkoffer van 2,40 lang wel passen denk je? Kan ik dan mijn achterklep nog volledig open doen denk je?

Ik kan het zelf nog niet testen omdat die van mij nog steeds bij de dealer staat met een rood sos lampje wat ze maar niet uit krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 10:19
jdenijs schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:55:
[...]

Gaat mijn dakkoffer van 2,40 lang wel passen denk je? Kan ik dan mijn achterklep nog volledig open doen denk je?

Ik kan het zelf nog niet testen omdat die van mij nog steeds bij de dealer staat met een rood sos lampje wat ze maar niet uit krijgen
Volgens mij werd hier gemeld dat een mogelijke oplossing is om de 12v accu los te koppelen. Dat zorgt voor een reset. Misschien het proberen waard…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

rammes schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:27:
Wil wegrijden infotainment center crasht HUD en kleine scherm werken niet meer. Kan dus geen snelheid aflezen. 10sec reset werkt niet alles zwart.
Vervelend, maar daarvoor laat je toch niet de AMWB komen? Ik denk dat een ritje naar de dichtstbijzijnde Skoda dealer sneller je probleem op lost. Maar goed, iets met mosterd en maaltijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Wootism schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:28:
[...]

Vervelend, maar daarvoor laat je toch niet de AMWB komen? Ik denk dat een ritje naar de dichtstbijzijnde Skoda dealer sneller je probleem op lost. Maar goed, iets met mosterd en maaltijd.
niet op dinsdagavond 19:00u

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
iMoose schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:08:
[...]

[Afbeelding]
Je was er bijna.. Alleen de voorkant nog fotograferen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

rammes schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:18:
[...]

niet op dinsdagavond 19:00u
Euh?? Alle nieuwe VAG producten hebben toch garantie? Bij mijn passat stond drie keer in het weekend na 23:00 gewoon 30 minuten later een VW bus voor me hoor?
Dan wordt er gewoon een monteur uit bed gebeld die dienst heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door _eLMo_ op 10-08-2021 23:30 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

_eLMo_ schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:29:
[...]

Euh?? Alle nieuwe VAG producten hebben toch garantie? Bij mijn passat stond drie keer in het weekend na 23:00 gewoon 30 minuten later een VW bus voor me hoor?
Dan wordt er gewoon een monteur uit bed gebeld die dienst heeft.
skoda assist gebeld, wij hebben uw melding doorgezet naar de ANWB

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Ooof

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koek78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-11-2023
Zojuist met beslagen spiegels gereden. Weet iemand of ze verwarmd zijn en hoe dan aan te zetten zijn? Heb een 60 met klimaat plus en comfort plus pakket.

En wat ik hierboven las, de achteruitrijcamera is inderdaad nutteloos in het donker! (En icm beslagen zijspiegels toch maar een paar keer extra gestoken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 23:41
rammes schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:57:
[...]

skoda assist gebeld, wij hebben uw melding doorgezet naar de ANWB
Vervelend! Zeker omdat het zoiets doms is en dan ook nog dat tijdstip.

Heeft de ANWB het kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:46
koek78 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 01:33:
Zojuist met beslagen spiegels gereden. Weet iemand of ze verwarmd zijn en hoe dan aan te zetten zijn? Heb een 60 met klimaat plus en comfort plus pakket.

En wat ik hierboven las, de achteruitrijcamera is inderdaad nutteloos in het donker! (En icm beslagen zijspiegels toch maar een paar keer extra gestoken)
Er zit een schakelaar op het knopje waarmee je de stand van de spiegels kan wijzigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
De moeite genomen om even de handleiding te raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
jdenijs schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:55:
[...]Gaat mijn dakkoffer van 2,40 lang wel passen denk je? Kan ik dan mijn achterklep nog volledig open doen denk je?

Je dakkoffer zal zeker passen. De vraag is alleen of de achterklep nog open kan 😉. Afhankelijk van waar de montagepunten in de koffer zitten kan je hem wellicht naar voren plaatsen. Ik heb mijn koffer (225) er nog niet op gehad.
Cloclo100 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:27:
[...]Je was er bijna.. Alleen de voorkant nog fotograferen 😂
😂 Klopt maar deze foto is van een week of 5 terug. Destijds even de dragers er op gezet om te kijken of het panoramadak nog open kon 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
iMoose schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:21:
[...]

Je dakkoffer zal zeker passen. De vraag is alleen of de achterklep nog open kan 😉. Afhankelijk van waar de montagepunten in de koffer zitten kan je hem wellicht naar voren plaatsen. Ik heb mijn koffer (225) er nog niet op gehad.

[...]

😂 Klopt maar deze foto is van een week of 5 terug. Destijds even de dragers er op gezet om te kijken of het panoramadak nog open kon 🤗
Haha ok. En heb jij ook die kitset 6096?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
Cloclo100 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:27:
[...]Haha ok. En heb jij ook die kitset 6096?
Ja, destijds redelijk moeten zoeken om hem te vinden. Geen idee wat de verkrijgbaarheid nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
iMoose schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:32:
[...]

Ja, destijds redelijk moeten zoeken om hem te vinden. Geen idee wat de verkrijgbaarheid nu is.
ja die heb ik ook, dan zal de hoogte wel gelijk zijn. Heb de Evo 127 wingbar erop liggen trouwens..
Bedankt voor de info!

[ Voor 3% gewijzigd door Cloclo100 op 11-08-2021 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
Cloclo100 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:44:
[...]ja die heb ik ook, dan zal de hoogte wel gelijk zijn. Heb de Evo 127 wingbar erop liggen trouwens..
Bedankt voor de info!
Hier ook de Wingbars. Kreeg toevallig net een mail binnen van een webshop dat de kitset weer op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebbe_1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-01-2022
Danny, ik heb eind januari besteld met crystal face. Staat al die tijd op week 50. Durf trouwens geen wijzigingen meer door te geven ivm levertijd, dus laat het zo staan. Had graag sportlinepakket willen hebben, maar was toen nog niet mogelijk. Heb wel sportplus pakket.
DannyVerweij schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:54:
Ik heb de Enyaq IV 80 met Crystal face in februari 2021 besteld.
Van oorspronkelijke leverdatum week 28, ging deze naar week 41>44 en vorige week naar week 49/2021
Beetje algemeen antwoord vanuit de dealer over tekorten en start productie Crystal face vanaf week 35.

Is er al iemand met een harde productie- / leverweek waarbij Crystal face aanwezig is?

Mijn bestelling;
Opties:
• Metallic lak
• 125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
• Klimaat (bevat)
• Infotainment online 3 jaar
• Licht Plus (bevat)
- Licht
• Panoramadak
• Eco suite (bevat)
• Sport (bevat)
• Comfort (standaard) (bevat)
• Infotainment (bevat)
• Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
• Assistentie (bevat)

[ Voor 8% gewijzigd door sebbe_1 op 11-08-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
sebbe_1 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:15:
Danny, ik heb eind januari besteld met crystal face. Staat al die tijd op week 50. Durf trouwens geen wijzigingen meer door te geven ivm levertijd, dus laat het zo staan. Had graag sportlinepakket willen hebben, maar was toen nog niet mogelijk. Heb wel sportplus pakket.

[...]
Oeh week 50 is inderdaad krap. Ga je geen spijt krijgen als je geen sportline neemt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 10:19

Je weet hopelijk wel dat je kleur en contrast van de camera kan aanpassen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
dEADkIRK schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:29:
[...]

Verwarmde spiegels zit in hetzelfde knopje als waar je de spiegels mee kan verstellen. Tenminste als het in het pakket zit wat je gekozen hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
Alex Timmermans schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:51:
[...]

Verwarmde spiegels zit in hetzelfde knopje als waar je de spiegels mee kan verstellen. Tenminste als het in het pakket zit wat je gekozen hebt.
Ik mag hopen dat er verwarmde spiegels bij de standaard-uitrusting van zo een dure bak zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 14:36
Robbie8454 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:18:
[...]

Oeh week 50 is inderdaad krap. Ga je geen spijt krijgen als je geen sportline neemt?
Ik heb hem uiteindelijk ook niet omgezet naar een sportline, ik heb nog veel meer spijt als hij in 22 pas zou zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebbe_1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-01-2022
Voor mij dezelfde reden, week 50 is al spannend genoeg :)
CrashKonijn schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Ik heb hem uiteindelijk ook niet omgezet naar een sportline, ik heb nog veel meer spijt als hij in 22 pas zou zijn gekomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:21

Nog geen minuut zoeken in de digitale handleiding via MySkoda app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3hFziKDiaF8DPEUVJVZJedHSbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mQIVHsyPRDu5Fcdh9PilbPV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Laatst online: 15-03 17:04
Genestealer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:43:
[...]

Nog geen minuut zoeken in de digitale handleiding via MySkoda app.

[Afbeelding]
Zo te zien is dat een screenshot van een Android toestel, op mijn iPhone ziet het er heel anders uit en een digitale handleiding is ook nergens te vinden. In de auto blijft hij bij mij trouwens ook eindeloos hangen op 'being prepared' (of soortgelijke bewoordingen), dus vooralsnog moet het met het papieren exemplaar doen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

rammes schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:27:
Even een update :

Gisteren wilde ik wegrijden, In stand R ging de achteruitrijcamera even aan en begon daarna sterk te knipperen, het kleine schermpje liep ook vast en "lagde"erg, als ik 50km/u reed stond er 4 km/u en stond ik stil dan gaf hij 50km/h aan. Door dat ik dus niet de snelheid kon aflezen heb ik besloten niet door te rijden en de dealer te bellen. Na 10min een bandje gehoord te hebben "het is erg druk"(tijdstop 19:00u) heb ik skoda assist gebeld. Ik heb het idee dat dit gewoon een ANWB centrale is.

Tijdens het wachten de heb ik geprobeerd het infotainment center te resetten wat helaas niet lukte, de achteruitrijcamera gaf wel beeld maar verder zag ik niets. Het kleine scherm gaf na wat uit/aanzetten van de auto wel weer normaal beeld en de snelheidsmeter werkte ook weer (na 2 uur) waardoor ik de ANWB heb afgezegd en naar huis ben gereden (220km).
Vanochtend de auto naar de dealer gebracht, ze konden het niet zo snel vinden en heb een leen auto meegekregen.
nu maar afwachten.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
bram2700 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:57:
[...]

Zo te zien is dat een screenshot van een Android toestel, op mijn iPhone ziet het er heel anders uit en een digitale handleiding is ook nergens te vinden. In de auto blijft hij bij mij trouwens ook eindeloos hangen op 'being prepared' (of soortgelijke bewoordingen), dus vooralsnog moet het met het papieren exemplaar doen... 8)7
Krijg ik op mijn iphone ook niet te zien (de handleiding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
[...]

Uit nieuwsgierigheid, heb je op de Iphone MySkoda app ook 3 puntjes?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyLi-Kudc9e8gHen2V0Yemxbk7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEKr3BjxxwxaUjxZJYazCqKX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Dikke lol, moet je laden van de Autostrada af bij een Ionity en wat schetst de verbazing als je komt aanrijden?

Een Enyaq, dus foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfTgpQQRDSwYc1e79rXiHXkxmlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vLqHTj1ln4QFfLJQ17j0agpe.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie nu dat het kenteken nagenoeg hetzelfde is.... Op de cijfers na dan. :o

[ Voor 7% gewijzigd door ManiacScum op 11-08-2021 13:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
[...]

bij deze de digitale handleiding. En nu geen vragen meer ;-)

https://digital-manual.skoda-auto.com/w/nl_NL/welcome

[ Voor 21% gewijzigd door jeroenkb op 11-08-2021 13:11 . Reden: Directe link gevonden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michelpas
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-12-2022
Goedemiddag. Ik lees al een tijd mee en nu heb ik eindelijk gisteren de ophaaldatum gekregen. Vanaf 1 september heb ik eindelijk de op 18 December bestelde Enyaq in mijn bezit. Ja ik heb een aflopend leasecontract per 1-9 dus ik moest nog even wachten nadat ik halverwege Juni hoorde dat de Enyaq al afgeleverd was bij de dealer. Dit zou eerst ergens in Juli zijn toen de bestelling op 18-12 de deur uitging.

EV 80
19"Regulus Velgen
Quartz Grey
125KW laadoptie
Loft
Elektrische bestuurderssstoel
Licht Pakket
Assistentie
Comfort Plus
Infotainment Plus
Klimaat Plus
Sport Plus
Ik hoop dat ze type en modelaanduiding er niet op hebben gedaan (dit had ik aangegeven)

Ik lees dingen over 130Kw opladen en mensen die toch assistentieplus hebben gekregen (hoe zit dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Genestealer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:36:
[...]

[Afbeelding]
Ja, maar het scherm ziet er dan anders uit. In ieder geval geen instructie boekje helaas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsQMZQU2wHCeHOMnzEWX99BGWp4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XmN8MPq1Q4AV4U9akjWpRkOq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
Genestealer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:36:
[...]

[Afbeelding]
Jazeker, en als ik daarop druk verschijnt een soortgelijk schermpje met alleen
Schermkoppelingen bewerken
Naam auto wijzig en
Auto wissen

Er is dus duidelijk een verschil tussen Android en iOS, dus we hopen dan maar dat er in de toekomst een update komt van de laatste met dezelfde functionaliteit als kennelijk al een tijdje in Android zit :O

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-06 17:35
bram2700 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Jazeker, en als ik daarop druk verschijnt een soortgelijk schermpje met alleen
Schermkoppelingen bewerken
Naam auto wijzig en
Auto wissen

Er is dus duidelijk een verschil tussen Android en iOS, dus we hopen dan maar dat er in de toekomst een update komt van de laatste met dezelfde functionaliteit als kennelijk al een tijdje in Android zit :O
Je moet wel eerst nog op de foto van je auto klikken. Dan kom je in het volgende scherm, waar wederom rechtsboven 3 puntjes staan, dan verschijnen meer dan 3 regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
hitgew schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:30:
[...]

Je moet wel eerst nog op de foto van je auto klikken. Dan kom je in het volgende scherm, waar wederom rechtsboven 3 puntjes staan, dan verschijnen meer dan 3 regels.
Klasse!! Dat wist ik niet.
Weer wat moois erbij 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
Tja, dank voor de link, maar als denkt dat daarmee de digitale handleiding op mijn scherm verschijnt dan moet ik je teleurstellen :( alleen een login pagina. En aangezien die nog steeds niet mijn Skoda login accepteert (ik heb al 2x gereclameerd bij SkodaNL, zonder resultaat) blijf ik het voorlopig met een papieren exemplaar doen totdat de iOS versie ook deze functionaliteit levert :P want in mijn MySkoda app kan ik wel inloggen (gelukkig maar, al deel de overheersende mening hier dat er nog veel te wensen over blijft)...

Edit: het eerst klikken op de foto van je auto is de gouden tip :*) inderdaad, nu kan ik de handleiding zien. _/-\o_ _/-\o_ Je hebt bijkans een handleiding voor de app nodig :Y

[ Voor 9% gewijzigd door bram2700 op 11-08-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-06 20:00
ManiacScum schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:02:
Dikke lol, moet je laden van de Autostrada af bij een Ionity en wat schetst de verbazing als je komt aanrijden?

Een Enyaq, dus foto:

[Afbeelding]

Ja, Italiaanse Enyaqs zijn er nog nauwelijks schat ik ;) Werkt je Powerpass goed bij Ionity laders? Ik heb de mijne nog niet kunnen proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454

Een Enyaq, dus foto:

[Afbeelding]

Die velgen maken hem toch echt wel af😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

dEADkIRK schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:29:
[...]
Ik heb daar nog geen bevredigend resultaat mee kunnen bereiken. In het donker blijft het vooralsnog aankloten met de camera :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

Vragen over twee accessoires:

Ik wil graag een kledinghanger om een jasje op te hangen.
  • Klopt het dat de hoofdsteunen er niet uit kunnen? Ik kan mijn universele hanger dan helaas niet meer gebruiken.
  • Ik zie op de Skoda webshop geen hanger onder de Enyaq. Wel onder bijvoorbeeld de Kodiaq. Kan iemand bevestigen dat die accessoire gewoon past op de basishouder? En dat de basishouder ook past in de Enyaq? In beide gevallen staat de Enyaq niet genoemd bij geschikte modellen.
Ik overweeg daarnaast een laadkabeltas. Die zat helaas niet bij het transportpakket. Ik wil dan graag de tas uit het (voormalige ?) IV pakket, die ik in het hoekvak kan opbergen. De tas die in de webshop staat is niet dezelfde. Heeft iemand het juiste artikelnummer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMoose

Een Enyaq, dus foto:

[Afbeelding]

Ik heb de hele vakantie in Italië geen Enyaq gezien tot de terugreis. Bij de Ionity lader in Modena incl. die van mij 7 (!) stuks.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Triest record. 1 uur na het ophalen van mijn Enyaq.
🤣🤣😜

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBh6LpOB9lnBHuz5JtiOGdx-elI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rl8qJnwi2rVJpnveDJf1QgnC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:21
rammes schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:05:
[...]

Even een update :

Gisteren wilde ik wegrijden, In stand R ging de achteruitrijcamera even aan en begon daarna sterk te knipperen, het kleine schermpje liep ook vast en "lagde"erg, als ik 50km/u reed stond er 4 km/u en stond ik stil dan gaf hij 50km/h aan. Door dat ik dus niet de snelheid kon aflezen heb ik besloten niet door te rijden en de dealer te bellen. Na 10min een bandje gehoord te hebben "het is erg druk"(tijdstop 19:00u) heb ik skoda assist gebeld. Ik heb het idee dat dit gewoon een ANWB centrale is.

Tijdens het wachten de heb ik geprobeerd het infotainment center te resetten wat helaas niet lukte, de achteruitrijcamera gaf wel beeld maar verder zag ik niets. Het kleine scherm gaf na wat uit/aanzetten van de auto wel weer normaal beeld en de snelheidsmeter werkte ook weer (na 2 uur) waardoor ik de ANWB heb afgezegd en naar huis ben gereden (220km).
Vanochtend de auto naar de dealer gebracht, ze konden het niet zo snel vinden en heb een leen auto meegekregen.
nu maar afwachten.
Oei! Precies wat ik heb gehad. Soort meltdown van de auto. Control unit was toen kapot en is vervangen. Zoek even terug in mijn posts van eind juni. Heb er diverse malen over gepost.

Update: betreffende post RandomNick in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"

[ Voor 3% gewijzigd door RandomNick op 11-08-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
RandomNick schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:17:
[...]

Oei! Precies wat ik heb gehad. Soort meltdown van de auto. Control unit was toen kapot en is vervangen. Zoek even terug in mijn posts van eind juni. Heb er diverse malen over gepost.
Heb jij het probleem sindsdien ook niet meer weer gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
WoC schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:19:
[...]
Ik heb daar nog geen bevredigend resultaat mee kunnen bereiken. In het donker blijft het vooralsnog aankloten met de camera :/
Eens! Hier hetzelfde. Helemaal als je geen lichtpakket hebt en daardoor maar één achteruitrijlamp is het beeld erg donker, instellingen verbeteren hier weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
WoC schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:24:

• Klopt het dat de hoofdsteunen er niet uit kunnen? Ik kan mijn universele hanger dan helaas niet meer gebruiken.
  • Ik zie op de Skoda webshop geen hanger onder de Enyaq. Wel onder bijvoorbeeld de Kodiaq. Kan iemand bevestigen dat die accessoire gewoon past op de basishouder? En dat de basishouder ook past in de Enyaq? In beide gevallen staat de Enyaq niet genoemd bij geschikte modellen.
Ik overweeg daarnaast een laadkabeltas. Die zat helaas niet bij het transportpakket. Ik wil dan graag de tas uit het (voormalige ?) IV pakket, die ik in het hoekvak kan opbergen. De tas die in de webshop staat is niet dezelfde. Heeft iemand het juiste artikelnummer?
Basishouder past! Ik heb de tabletsteunen erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
SSJVegito schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:19:
[...]

Heb jij het probleem sindsdien ook niet meer weer gehad?
Zie deze post.
Probleem na vervangen unit niet meer gehad.
Dealer had getest met andere unit uit voorraad auto.
Ik heb destijds 3 weken zonder infotainment rondgereden omdat ik eerder geen afspraak kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
RandomNick schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

Zie deze post.
Probleem na vervangen unit niet meer gehad.
Dealer had getest met andere unit uit voorraad auto.
Ik heb destijds 3 weken zonder infotainment rondgereden omdat ik eerder geen afspraak kon krijgen.
Bedankt, ik had je originele posts inderdaad gezien ja. Was benieuwd of het nog weer voorgekomen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
WoC schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:24:

Ik heb nog een mooie kledinghanger over en mag je zo overnemen. Alleen moet de hoofdsteun omhoog om de klemmen te kunnen bevestigen. Was bij geen probleem omdat mijn hoofdsteun al omhoog zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Alex Timmermans schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:54:
Triest record. 1 uur na het ophalen van mijn Enyaq.
🤣🤣😜

[Afbeelding]
Netjes! :o _O-
Mijn record staat op 12 uur :+

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Pinobigbird schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:42:
[...]

Netjes! :o _O-
Mijn record staat op 12 uur :+
Wie o wie kan dit sneller _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:37
Vandaag proefrit gemaakt en bericht gehad dat mijn voorraadmodel eind van de maand komt.

Bij het achteruit rijden zou de rechter spiegel moeten draaien. Dat gebeurde bij mij niet. De jongens bij de dealer wisten het ook niet zo snel. Ze dachten zelf dat kantelen een keer ingesteld moest worden.

Maar buiten dat ze erg vriendelijk waren, wisten ze sowieso niet heel veel… “automatisch inparkeren zou moeten werken meneer”…

Maar weet iemand hoe het zit met de spiegel.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pdro
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
kw_nl schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:26:
Vandaag proefrit gemaakt en bericht gehad dat mijn voorraadmodel eind van de maand komt.

Bij het achteruit rijden zou de rechter spiegel moeten draaien. Dat gebeurde bij mij niet. De jongens bij de dealer wisten het ook niet zo snel. Ze dachten zelf dat kantelen een keer ingesteld moest worden.

Maar buiten dat ze erg vriendelijk waren, wisten ze sowieso niet heel veel… “automatisch inparkeren zou moeten werken meneer”…

Maar weet iemand hoe het zit met de spiegel.
Rechter spiegel alleen volgens mij bij elektrische stoel verstelling.
Automatisch inparkeren zit er nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:37
Pdro schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:29:
[...]

Rechter spiegel alleen volgens mij bij elektrische stoel verstelling.
Automatisch inparkeren zit er nog niet op.
Spiegel kantelen stond aan, auto had ook stoel met geheugenfunctie…

Ik wist dat automatisch inparkeren later komt (via een update). Maar de verkoper dacht zelf dat het al opzat… vond ik wel grappig.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Als ik me niet vergis, moet de draaiknop van de spiegelverstelling op "R" staan.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Danny67
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-05 07:21
Vandaag 1e laadsessie, nog gratis ook 😏
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bi0N7Ma-9IbHoZfeTNHEaO44RQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chPc0AyyR49wEnONem0wb28Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RandomNick
Vandaag weer teruggereden met de Enyaq vanuit midden Frankrijk. 850 km met 3 laadstops, waarvan de laatste alleen even 100 km erbij om thuis te komen. Ruim een uur sneller gedaan dan de heenweg, geen file gehad, maar winst met name door betere laadstops. Steeds van 85% naar 10% gereden met 120 km/u en dan pak je steeds een stuk van ~300 km. Steeds enige bij laadstations of met 1 ID4. 1e vakantie met een EV is wat mij betreft super gelopen. Op locatie alles gratis bij accommodatie geladen. Onderweg nul laadproblemen of wachtijd gehad. Goed plannen is het halve werk. Qua rijden veel relaxter dan voorheen, want nu deel je de trip op in kortere stukjes en op een of andere manier ben ik helemaal niet meer aan het 'jagen'. Enyaq is een hele fijne reisgenoot.

Update: Betreft een IV80.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Danny67 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:32:
[Afbeelding]
Wat een mooie bak toch in deze samenstelling😍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
RandomNick schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:36:
Vandaag weer teruggereden met de Enyaq vanuit midden Frankrijk. 850 km met 3 laadstops, waarvan de laatste alleen even 100 km erbij om thuis te komen. Ruim een uur sneller gedaan dan de heenweg, geen file gehad, maar winst met name door betere laadstops. Steeds van 85% naar 10% gereden met 120 km/u en dan pak je steeds een stuk van ~300 km. Steeds enige bij laadstations of met 1 ID4. 1e vakantie met een EV is wat mij betreft super gelopen. Op locatie alles gratis bij accommodatie geladen. Onderweg nul laadproblemen of wachtijd gehad. Goed plannen is het halve werk. Qua rijden veel relaxter dan voorheen, want nu deel je de trip op in kortere stukjes en op een of andere manier ben ik helemaal niet meer aan het 'jagen'. Enyaq is een hele fijne reisgenoot.
Dank voor update, maar benoemen of het 60 of 80 betreft zou helpen-duidelijkheid geven ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:40:
Wat een mooie bak toch in deze samenstelling😍
Eens, maar vind de enyaq an sich goed uitzien, ook als budget geen sportline en/of 21 inch velgen toelaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
michelpas schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:11:

EV 80
19"Regulus Velgen
Quartz Grey
125KW laadoptie
Loft
Elektrische bestuurderssstoel
Licht Pakket
Assistentie
Comfort Plus
Infotainment Plus
Klimaat Plus
Sport Plus
Ik hoop dat ze type en modelaanduiding er niet op hebben gedaan (dit had ik aangegeven)

Ik lees dingen over 130Kw opladen en mensen die toch assistentieplus hebben gekregen (hoe zit dat?)
130kw standaard op 2022 model, voor zowel 60 als 80.
Assistentie basis heeft vorm van travel assist (zonder emergency assist) net als assistentie plus; of model 2022 dat heeft nog niet bekend.
Basis heeft geen icoon voor travel assist in infotainment, dat zou plus wel moeten hebben, maar is nog niet het geval (mogelijk na update).
Moet je wel assistentie basis hebben en multifunctioneel stuurwiel (losse optie of bij sport pakket).
Als je al een tijd meeleest zou je eea al gelezen moeten hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoJ
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-06 07:50
kw_nl schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:47:
[...]

Ik wist dat automatisch inparkeren later komt (via een update). Maar de verkoper dacht zelf dat het al opzat… vond ik wel grappig.
Hier functioneerde het perfect totdat ik in de elektrische bestuurderstoel een 2de zit + spiegel positie heb opgeslagen. Nu gaat de spiegel automatisch omhoog als ik in de achteruit ga en die spiegelknop op R heb staan. 8)7

Gebeurt nu in profiel "1" en "2". Nog niet over nagedacht dat het een defect kan zijn dacht meer dat ik iets fout deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABTE
Iemand bekend of je een granny van een kona of tesla kunt gebruiken op een enyaq?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 10:29
[Afbeelding]
Poah Lidl Zero ! Hemelsbreed 5km van mij vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:01
knirrebir schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:47:
[...]

Assistentie basis heeft vorm van travel assist (zonder emergency assist) net als assistentie plus; of model 2022 dat heeft nog niet bekend.
Basis heeft geen icoon voor travel assist in infotainment, dat zou plus wel moeten hebben, maar is nog niet het geval (mogelijk na update).
Moet je wel assistentie basis hebben en multifunctioneel stuurwiel (losse optie of bij sport pakket).
Wanneer ik in de prijslijst kijk op Skoda.nl moet ik bij de prijslijst vanaf 1 juli toch de optie voor 130kw laden nog aanvinken, deze staat er niet op als zijnde standaard optie. Ik heb mijn sportline op 1 juli besteld, dus ik neem dan aan dat ik ook een model 2022 krijg, en deze optie zou dan kunnen vervallen, kan het alleen nergens vinden, hoe heb jij die informatie verkregen?

Bedankt vast voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:47:
[...]

Bedoel je nou dat 130 kW laden standaard is als in echt standaard of standaard bij de 125 kW laadoptie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
mennoJ schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:50:
[...]

Hier functioneerde het perfect totdat ik in de elektrische bestuurderstoel een 2de zit + spiegel positie heb opgeslagen. Nu gaat de spiegel automatisch omhoog als ik in de achteruit ga en die spiegelknop op R heb staan. 8)7

Gebeurt nu in profiel "1" en "2". Nog niet over nagedacht dat het een defect kan zijn dacht meer dat ik iets fout deed.
Ik zou eens proberen om de auto in normale stand goed te zetten voor positie 1, dan in Reverse zetten (dan doet de spiegel dus wat, mits die op R staat). Nu die spiegel goed instellen. Dan weer opslaan op positie 1. Mogelijk zelfs eerst uit R halen zodat de spiegel naar de normale stand gaat en dan pas op positie 1 opslaan. En dit herhalen voor positie 2 op de stoel.

EDIT: Misschien dit even volgen ook, zal vast hetzelfde werken. YouTube.

[ Voor 7% gewijzigd door SSJVegito op 12-08-2021 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Zou het dan echt helemaal standaard worden? Ik zie hier ook alleen maar 130 kW gemeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2m_apEPCAVkG6wqOuGrzO61Ip1M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sRzl8WBRRCJR9BbbPlVOa7Eo.png?f=user_large

EDIT: Misleidend, verder bovenop staat gewoon 125 kW oplaadmogelijkheid optioneel.

[ Voor 13% gewijzigd door SSJVegito op 11-08-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
kw_nl schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:47:
[...]

Volgens mij zit het automatisch inparkeren er ook standaard op? Als ik de brochure mag geloven, en aangezien mijn Superb dat al kan verwacht ik toch dat de Enyaq dat ook kan. Park Assist staat geen sterretje bij dat hier iets bijzonders aan is. Remote parking en getrained parkeren echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
JustTrying schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:30:
Wanneer ik in de prijslijst kijk op Skoda.nl moet ik bij de prijslijst vanaf 1 juli toch de optie voor 130kw laden nog aanvinken, deze staat er niet op als zijnde standaard optie. Ik heb mijn sportline op 1 juli besteld, dus ik neem dan aan dat ik ook een model 2022 krijg, en deze optie zou dan kunnen vervallen, kan het alleen nergens vinden, hoe heb jij die informatie verkregen?

Bedankt vast voor je reactie!
Ah op die manier lees je het, nee het is geen standaard iets; snelladen is optie om te bestellen, bedoelde met standaard optie snelladen voor model 2022 wordt, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:33:
Bedoel je nou dat 130 kW laden standaard is als in echt standaard of standaard bij de 125 kW laadoptie?
Zie mijn reactie aan @JustTrying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 07:20
[Afbeelding]
Hoe snel is zo'n lader bij Lidl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-06 22:39
ABTE schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:14:
Iemand bekend of je een granny van een kona of tesla kunt gebruiken op een enyaq?
Ja, elke type 2 granny werkt gewoon.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny67
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-05 07:21
dzjam schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:55:
[...]

Hoe snel is zo'n lader bij Lidl?
Ging zo rond de 40-44 KW
Stond ook nog andere auto aan dezelfde paal.
Viel mij niets tegen.

[ Voor 45% gewijzigd door Danny67 op 11-08-2021 23:07 ]

• Genestealer
SSJVegito schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:57:
[...]

Volgens mij zit het automatisch inparkeren er ook standaard op? Als ik de brochure mag geloven, en aangezien mijn Superb dat al kan verwacht ik toch dat de Enyaq dat ook kan. Park Assist staat geen sterretje bij dat hier iets bijzonders aan is. Remote parking en getrained parkeren echter wel.
Ik gebruik het nooit op mijn vorige auto, maar nu je het zegt had ik het er wel op verwacht. Staat inderdaad in de brochure en er staat geen "later verwacht" bij. Ik druk vaak knop "P assist" zodat de parkeer camera activeer. Ik heb daar geen automatisch parkeerhulp systemen gezien...

• SSJVegito
Genestealer schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:09:
[...]

Ik gebruik het nooit op mijn vorige auto, maar nu je het zegt had ik het er wel op verwacht. Staat inderdaad in de brochure en er staat geen "later verwacht" bij. Ik druk vaak knop "P assist" zodat de parkeer camera activeer. Ik heb daar geen automatisch parkeerhulp systemen gezien...
Hmm, dat is wel apart. Als ik de auto zelf heb (duurt nog tot week 38) kan ik zelf ook eens gaan experimenteren. Nu is het afgaan op de brochures en dergelijke. Zou het wel apart vinden als die niks doet. Wordt er nergens iets weergegeven van automatische parkeer functie? Het is als ik de brochure zo bekijk wel onderdeel van het travel assist pakket. Heb jij dat ook?

EDIT:
Ik heb nog wel deze gevonden: Enyaq Forums

[ Voor 6% gewijzigd door SSJVegito op 12-08-2021 00:44 ]

• SSJVegito
Ik krijg een vermoeden dat er al iets te doen is wat betreft het programmeren van de controllers.

YouTube

• Cloclo100
SSJVegito schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:57:
[...]

Nope. Zit er (nog) niet op!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Bedoelen ze met Park assist niet gewoon parkeersensoren ofzo.
Pagina: 1 ... 189 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2