Warmtepomp donderdag ontvangen en vrijdag direct geïnstalleerd.
Omdat ik helemaal was voorbereid op een 5KW Panasonic had ik 16A schakelautomaten liggen, die wp kwam maar niet maar na bestellen van LG niet meer bij stilgestaan. Ik heb hem dus met dipswitch op 17A max gezet.
Geeft nu nog niet zoveel, het is maar 60m2 vloer en 1 grote radiator in de badkamer, geen buffervat maar wel 45 meter 26mm multilaag leiding. De bedoeling is om boven ook vloerverwarming te gaan leggen. De CV ketel hangt er nog voor douchewater maar Calypso boiler met losse warmtepomp staan al klaar, eerst even bijkomen van dit project.
Qua plaatsing had ik maar 1 plek waar ik "makkelijk" water kon krijgen en waar geen buren \ slaapkamers zouden worden gehinderd en dat was tegen de voorgevel.
Ik heb hier toch wel een beetje spijt van, behalve dat het natuurlijk een oerlelijk wit geval is, lijkt het ook een beetje alsof ik aan iedereen wil laten zien dat ik een WP heb zo midden in de tuin.
Dus toch maar nadenken over een ombouw en verlies van rendement. Heeft iemand al eens overwogen om het geval gewoon antraciet of oudgroen te spuiten eigenlijk?
Verder draait hij overigens wel als een zonnetje, ik heb nu in 24 uur ongeveer 12 kWh gebruikt, thermostaat binnen hadden we al tijden op 19, hij draait nu op AI met een uit de duim gezogen stooklijn en het is eng stabiel 19 gebleven. Ben wel bang dat het echte tweaken komende dagen gaat beginnen als het wat kouder wordt.
Ook zeer snel werk maken van modbus aan HA want we hebben een dynamisch energiecontract. Iemand hier tips? Zet je hem tijdens de "duurdere" uren gewoon op stille modus of shift je een beetje met minnen en plussen van aanvoertemp?
PS. Dat derde pootje was zeker geen suggestie? Ik twijfel wat ik zal doen. Ergens H profielen op de kop tikken of een derde Bigfoot. Is er iemand die het ook met twee doet?
[
Voor 4% gewijzigd door
Pixal op 04-02-2023 20:28
]