@sparkly komt goed.
Voor je een ombouw koopt zou ik me heel goed orienteren en zeker niet de eerste de beste kiezen.
Zelf ben ik er ook mee bezig cq bezig geweest.
Geluid is bij is bij mij niet zozeer het punt. Alleen bij -10 laatst konden onze buren hem wat horen onder de carport. Buiten, binnen helemaal niet. Verder hoor je hem vrijwel nooit.
Bij mij is het meer het aanzicht. Vind het geen mooi ding om te zien. Daarom er bewust voor gekozen om het uit "het zicht" te plaatsen.
Ik heb via MP een hele poos terug een gebruikte gekocht van het merk Climeleon en uit elkaar gehaald.
Die dingen zijn in een paar jaar schreeuwend duur geworden.
Volgens mij zijn ze niet eens te koop in de maat van de wp die jij hebt.
Ben er nu mee aan het experimenteren of het ten koste gaat van het rendement.
O.a. aan het uitzoeken op welke afstand van het rooster hij moet staan.
Zal er vast een foto bij zetten van mijn proefopstelling. Heb er wel veel meer.
Zodra ik meer weet kom ik erop terug.
Voor je een ombouw koopt zou ik me heel goed orienteren en zeker niet de eerste de beste kiezen.
Zelf ben ik er ook mee bezig cq bezig geweest.
Geluid is bij is bij mij niet zozeer het punt. Alleen bij -10 laatst konden onze buren hem wat horen onder de carport. Buiten, binnen helemaal niet. Verder hoor je hem vrijwel nooit.
Bij mij is het meer het aanzicht. Vind het geen mooi ding om te zien. Daarom er bewust voor gekozen om het uit "het zicht" te plaatsen.
Ik heb via MP een hele poos terug een gebruikte gekocht van het merk Climeleon en uit elkaar gehaald.
Die dingen zijn in een paar jaar schreeuwend duur geworden.
Volgens mij zijn ze niet eens te koop in de maat van de wp die jij hebt.
Ben er nu mee aan het experimenteren of het ten koste gaat van het rendement.
O.a. aan het uitzoeken op welke afstand van het rooster hij moet staan.
Zal er vast een foto bij zetten van mijn proefopstelling. Heb er wel veel meer.
Zodra ik meer weet kom ik erop terug.