Ik heb een seizoen data voor een water / water ITHO 5.5i warmtepomp inclusief sww.
Voor mij staat tot nu toe qua prijs en resultaat de LG monoblock of panasonic als beste opties. Echter kan ik alleen technische datasheets lezen en weet ik niet wat het verbruik is in het echte leven.
Ik ben heel erg nieuwschiering naar praktijk resultaten van mensen met de LG monoblock.
In mijn hoofd is een w/w warmtepomp gewoonweg te duur om iemand aan te bevelen maar zonder cijfers is dat maar gewoon een mening. Als die echt veel zuiniger zijn dan kan ik er misschien wat mee maar ik wil nu op een nieuw pand wel gaan werken met een LG monoblock.
@
BjornHero @
Doezel @
paQ
Hebben jullie toevallig al lange termijn cijfers van jullie totale geleverd vermogen / elek verbruik. Ik zie steeds een dagje of een week maar dat zegt natuurlijk niet zoveel. Is er hardere data

?
Voor de referentie hier de cijfers met het w/w systeem bovengenoemd
Mijn COP voor verwarming was na 12 maanden.
COP 6.6 voor verwarmen met een totaalverbruik van 1124kWh
COP 3.25 voor warm water met een totaalverbruik van 390kWh
Middel ik dit naar rato dan is het hele systeem dus: systeem COP van 5.75 over een jaar. Ik heb de koeling hier NIET meegeteld om het schoon te houden
Het is natuurlijk moeilijk om appels met peren te vergelijken maar toch. ter evt vergelijk: Ik heb een zeér goed gesioleerd huis, triple glas en alle koudebruggen met speciale materialen geminimaliseerd. Ook veel glas aan de zuidzijde. Wel veel buitenwanden om het een laag huis is. (105m2 begane grond en 70m2 verdieping, beneden 10cm HoH vvw, boven 20cm HoH vvw)
Deze pomp bepaald zelf afgifte temperatuur. Meestal is dit in mijn huis ongeveer 26 graden. De thermostaat staat altijd op 20 of 20.5.
Verder staat heb ik een 270 liter voorraad vat welke ruim genoeg is voor ons twee korte douchers waardoor ik deze standaard op 51 graden heb staan wat ongetwijfeld geholpen heeft bij mijn sww COP. 1x per week draait die naar 61 graden.