Geen flauw idee eigenlijk, ik probeer hier de boel te ontcijferen terwijl het bij mij kwestie is van een enkele zone zonder warmwatertank
Wat ik wel al kan meegeven:
Indien je in de settings Air + Water meegeeft als sensors en AI-mode gebruikt, gaat ie verwarmen/koelen naargelang je settings in seasonal auto mode.
Air + water is niet aan te raden om te gebruiken: Hij begon 's morgens te verwarmen waarbij hij meteen tot 38° in de vloer stak. (water heat is 38° max bij mij)
'S middags toen de vloer op dreef kwam had ik een overshoot (warmer weer buiten) en ging dan natuurlijk in koelmodus. Dat resulteerde eigenlijk in een hele dag verbruik !
Ik heb nu enkel "water" als sensor met Ai-mode. Ik denk dat hij dan rustig aan stookt en zich aan de stooklijn in de seasonal autotemp houd en ik geen overshoot van de binnentemperatuur meer heb.
Wanneer je met radiatoren verwarmt kan het wel handig zijn om snel naar de gewenste binnentemperatuur te komen. Met vloerverwarming kijkt hij met Air+water teveel naar de binnentemperatuur en blijft hij te lang warmte in de vloer pompen!
Wanneer je handmatig verwarmen kiest, enkel met "water" als sensor en setting "kijken naar inlet of outlet"
is de ingegeven temperatuur niet gewenste kamertemperatuur maar effectief inlet of uitgaande outlet watertemperatuur....
Lijkt me onbruikbaar omdat hij gewoon stopt wanneer de in-of outlet temperatuur bereikt is, terwijl de binnentemperatuur totaal genegeerd wordt
[
Voor 15% gewijzigd door
Kenwood960 op 14-09-2022 08:30
]