Hallo Tweakers,
Ben blij met alle info hier!
Ik sta op het punt het nieuwe model 12 kW "S" versie te kopen met dubbele fan.
Als er nog bijstuuropmerkingen/-info is, graag !
Dus de WP nodig ter verwarming van een groot huis van 600m3 en 15 traditionele radiatoren.
Radiatoren met een berekend;
- 9,5kW bij 50C water (delta 10C in uit)
- 4,5kW bij 40C water (delta 10C in uit)
De berekende warmtevraag bij -10 is 11kW met de bekende formule xxxx * 8 / 1650 =
En eigenlijk wat meer als ik alle vertrekken zou verwarmen wat niet echt de bedoeling is.
Latern we ervan uitgaan dat 12kW de behoefte afdekt.
De 14kW is een optie als de prijs niet veel meer is. Het minimum vermogen is ook belangrijk natuurlijk.
Ik lees heel weinig over de nieuwere U34 modellen en de hopelijk verbeteringen daarvan.
Weet iemand of de nieuwe S versie WP enkele bekende problemen aanpakken? Software / Hardware ?
Pendelen:
Is de thermostaat sturing beter geworden ter voorkoming van pendeling?
Ik begrijp dat dit voornamelijk komt doordat de WP steeds 10min op vol vermogen opstart voordat deze tot rust komt.
Of hoef ik nergens voor te vresen gezien mijn 4,5kW afgifte bij 40C.
Dus 10 min vol vermogen moet opgevangen worden voordat het terug zakt naar 300-1000W ?
Ik hoop zonder buffervat te kunner werken. Desnoods kan er een zwaardere radiator bijgezet worden om dit te verbeteren.
Defrost:
Defrost probleem stukken minder met het model met de 2 fans ? Of is dat erg optimistisch?
Zekering:
Verder vraag ik me af of de max 17A setting via dipswitch voor een 1 fase goed genoeg werkt, of dat ik aan een nieuwe 3 fasen meterkast moet gaan denken... Shit.. Ik lees voor de 12kW geen 17 maar 27A limitering..
Deze piek is toch zeer kortstondig (milisecondes) bij het opstarten van de compressor?.
Dan hou ik niet veel meer over van 1 fase 36A voor de rest van het huis.
Dus verplicht een nieuwe 3 fasen meterkast of zie ik iets over het hoofd ?
En zouden iemand hier achteraf liever een ander merk hebben gekozen waar minder problemen mee zijn?
Of is dat een utopie...
Thanks Guys, voor enige tips.
Collin