LG-HM123MR-U34 | LG-G12WL (ARTCOOL Stylist) | Orcon HRC-500 MaxComfort | 4.160 WP Oost-West
De bevriende installateur wil hem best installeren maar doet zelf geen warmtepompen verkopen. Hij heeft wel het certificaat van lg in Amstelveen.walter_321 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 07:00:
[...]
Kan de installateur dan geen ondersteuning bieder? Of de 'installateursvoorwaarden' krijgen?
In de hoofdstad van Overijssel zit een plaza met scherpe prijzen.
Maar ik weet niet hoe deze is met garantie en ondersteuning.
Maar ik weet niet hoe deze is met garantie en ondersteuning.
LG Therma V HM091MR.U44
Aircoplaza doet aan grijze import, daar krijg je van LG Nederland geen support op. Als het goed is kan Aircoplaza je wel voorzien van garantie binnen de 2 jaar termijn. Dacht dat hier iemand een keer een vervangend moederbord had geregeld via hun.
LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23
Hallo,
ik heb al eens geschreven dat je door te starten met inlaatregeling en vervolgens over te schakelen op uitlaatregeling, het systeem op de gewenste temperatuur kunt brengen.
Nu is het weer een paar graden warmer en draait het systeem op deellast.
Ook daar lijkt dit een gunstige invloed te hebben.
De eerste start gebeurt alleen via uitlaatregeling en de installatie levert bij de start te veel vermogen, in de loop van de tijd zakt dit en moet het weer worden ingehaald, waardoor de hete gastemperatuur van 75° wordt overschreden, wat een flashgasinjectie tot gevolg heeft. Dan slaan de meeste installaties door. (12:39). Ik schakel hier echter gedurende 4 minuten de instelwaarde met 5k omlaag en dan weer terug, waardoor het doorlopen uitblijft.
De tweede start om 13:09 is met deze omschakeling. Daarbij blijft de regeling gedurende 10 minuten na de start op inlaat staan en schakelt dan over op uitlaat.
De startpiek is veel kleiner en tijdens het proces schommelt de installatie niet zo sterk. Als het buiten nog warmer wordt, zou dat de lelijke startpieken moeten verminderen waarvoor de Therma bekend staat.
Boven groen: uitlaattemperatuur
Boven paars: gewenste temperatuur
Onder roze: compressorvermogen
Onder oranje: heet gas
Vertaald met DeepL.com (gratis versie)
ik heb al eens geschreven dat je door te starten met inlaatregeling en vervolgens over te schakelen op uitlaatregeling, het systeem op de gewenste temperatuur kunt brengen.
Nu is het weer een paar graden warmer en draait het systeem op deellast.
Ook daar lijkt dit een gunstige invloed te hebben.
De eerste start gebeurt alleen via uitlaatregeling en de installatie levert bij de start te veel vermogen, in de loop van de tijd zakt dit en moet het weer worden ingehaald, waardoor de hete gastemperatuur van 75° wordt overschreden, wat een flashgasinjectie tot gevolg heeft. Dan slaan de meeste installaties door. (12:39). Ik schakel hier echter gedurende 4 minuten de instelwaarde met 5k omlaag en dan weer terug, waardoor het doorlopen uitblijft.
De tweede start om 13:09 is met deze omschakeling. Daarbij blijft de regeling gedurende 10 minuten na de start op inlaat staan en schakelt dan over op uitlaat.
De startpiek is veel kleiner en tijdens het proces schommelt de installatie niet zo sterk. Als het buiten nog warmer wordt, zou dat de lelijke startpieken moeten verminderen waarvoor de Therma bekend staat.
Boven groen: uitlaattemperatuur
Boven paars: gewenste temperatuur
Onder roze: compressorvermogen
Onder oranje: heet gas
Vertaald met DeepL.com (gratis versie)
[ Voor 3% gewijzigd door butterkeks op 28-01-2026 14:18 ]