LG Therma (Monoblock) warmtepompen topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 193 194 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• sereal
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12:14
kazemo schreef op maandag 8 december 2025 @ 23:17:
[...]

Je hebt helemaal geen externe thermostaat (ook nooit gehad is ook niet aangesloten zie ik) dus dip 8 uit laten staan!
De RMC is de (kamer ruimte )thermostaat als het op lucht/water staat schakeld die WP aan/uit op binnen temperatuur hij hangt nu in de kast (en op die temperatuur schakeld die nu)......dan moet je hem in de woonkamer hangen dan schakeld hij op de temperatuur daar!
Door de RMC in de woonkamer te hangen, schakelt de warmtepomp op de temperatuur in de woonkamer, wat zorgt voor een comfortabelere regeling en voorkomt dat de warmtepomp onnodig aan- of uitschakelt op basis van een niet-representatieve temperatuur.
e.e.a heeft ook niets te maken wel/geen en wat voor buffervat serie of parallel.(dat is een keuze van de installateur in feite een extra opgelegde garantie clausule)
Die vermoeden heb ik nu ook alleen verklaart dat niet waarom hij om de 15 min uit gaat en nooit op een laag KWH lijkt te draaien. Ik had hem gewoon op water staan de hele tijd hiervoor maar hij lijkt dus niet te moduleren. Daarom was mijn vermoeden dat het aan de thermostaat in de woonkamer lag.
Ik zal checken wanneer ik weer tijd heb om het te ontmantelen dan kan ik de kabel volgen die van de thermostaat komt. Van hier lijkt het gewoon draadloos gekoppeld te zijn aan de tweede pomp achter het buffervat maar er gaat wel iets naar de WP.
Mogelijk kan ik testen door de thermostaat heel hoog te zetten en de water temperatuur laag. Dan zal hij in theorie continu draaien als de kamer niet het temperatuur bereikt.
En de wp zal zich gewoon bezig houden met water temperatuur.

[ Voor 23% gewijzigd door sereal op 09-12-2025 20:41 . Reden: Spelling ]

• kazemo
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
sereal schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:36:
[...]

Die vermoeden heb ik nu ook alleen verklaart dat niet waarom hij om de 15 min uit gaat en nooit op een laag KWH lijkt te draaien. Ik had hem gewoon op water staan de hele tijd hiervoor maar hij lijkt dus niet te moduleren. Daarom was mijn vermoeden dat het aan de thermostaat in de woonkamer lag.
Ik zal checken wanneer ik weer tijd heb om het te ontmantelen dan kan ik de kabel volgen die van de thermostaat komt. Van hier lijkt het gewoon draadloos gekoppeld te zijn aan de tweede pomp achter het buffervat maar er gaat wel iets naar de WP.
Mogelijk kan ik testen door de thermostaat heel hoog te zetten en de water temperatuur laag. Dan zal hij in theorie continu draaien als de kamer niet het temperatuur bereikt.
En de wp zal zich gewoon bezig houden met water temperatuur.
Sorry dan weet ook niet wat er gemaakt is,een thermostaat (in de woonkamer) die een pomp stuurt ?is nieuw voor mij....apart!! hoe moet dat dan werken? 8)

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-12 23:47

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

kazemo schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:44:
[...]

Sorry dan weet ook niet wat er gemaakt is,een thermostaat (in de woonkamer) die een pomp stuurt ?is nieuw voor mij....apart!! hoe moet dat dan werken? 8)
Op zich een idee (maar moeilijk in te regelen).
De warmtepomp maakt het buffervat warm en slaat af als het buffervat warm is.
Als de thermostaat in de kamer, als het in de kamer te koud is, de pomp aanzet, wordt het buffervat water rond gepompt tot het koud geworden is en dan gaat de warmtepomp ook aan en warmt het buffervat (en de kamer) weer op, totdat de thermostaat de pomp weer uitzet.
En als het buffervat dan weer warm is, slaat de warmtepomp af.

[ Voor 4% gewijzigd door PeteSplit op 09-12-2025 22:06 ]

LG (AWHP R32) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB) / Home Assistant (NUC)

• kazemo
  • Nu online
PeteSplit schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:57:
[...]

Op zich een idee.
De warmtepomp maakt het buffervat warm en slaat af als het buffervat warm is.
Als de thermostaat in de kamer, als het in de kamer te koud is, de pomp aanzet, wordt het buffervat water rond gepompt tot het koud geworden is en dan gaat de warmtepomp ook aan en warmt het buffervat (en de kamer) weer op, totdat de thermostaat de pomp weer uitzet.
En als het buffervat dan weer warm is, slaat de warmtepomp af.
Dat kan toch niet zuinig zijn steeds op vol vermogen buffervat warm maken volgens hem duurt dat 15min. dan is het buffervat te warm en WP slaat af ,en wacht dan weer tot het afgekoeld is en slaat dan weer aan,....wat een pendelcircus!!!!!!
Die het aangesloten heeft buffervat letterlijk genomen (als buffer) en met een 230v thermostaat (al dan niet draadloos?) de 2epomp rechtstreeks aan gesloten? uniek!
Op deze manier verwarmt hij het huis inderdaad,maar daar is dan ook alles mee gezegd!
Het resultaat is een werkend maar energieverspillend pendelgedrag: het huis wordt warm, maar tegen hoge kosten en met veel schakelmomenten.
Ik zou als ik hem was de installateur die het gemaakt heeft er op aanspreken,het is gewoonweg geen goed werkend systeem!

[ Voor 22% gewijzigd door kazemo op 10-12-2025 05:51 ]

• walter_321
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 00:05
Kenwood960 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:13:
[...]

Ik zou zelfs zeggen laat hem 2 minuten draaien per half uur, de vloer zal echt nie zo snel afkoelen dat ie elke 5 minuten een meting moet doen....

Als het echt gaat vriezen overruled hij je settings toch om schade te voorkomen.
ik weet alleen niet of de WP 'slim' genoeg is terwijl het water in dat half uur afkoelt tot buitentemperatuur te begrijpen dat hij de buitentemperatuur zien en niet de vloerverwarmingswatertemperatuur. Dat heb ik niet niet getest. Op de 3 minuten dat de waterpomp hier uit is, daalt de gemeten temperatuur 0,3 graden.

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

hupie679 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:56:
[...]

Wat mooi dat dit gelukt is!
Denk je dat het mogelijk is om bijvoorbeeld de waterdruk uit lezen op deze manier?
Of de pompsnelheid aan te passen?
Het zal wel mogelijk zijn. Je kan het serial verkeer met een script of applicatie verder automatiseren. Maar, je moet dan wel bepaalde zaken afhandelen die bij andere protocol(-stacks) standaard zijn. Om het net zo stabiel te krijgen. Denk aan wat je allemaal erbij krijgt bij TCP + HTTP. o.a sessies, acks, timing en foutmeldingen :)

Er draait een server op de controller waarmee je met JSON berichten kan communiceren. Zo lijkt de GUI applicatie ook te communiceren.
Het mooiste zou zijn als we ethernet op het bordje werkend krijgen. Dan zou je misschien rechtstreeks met de server kunnen communiceren.

@oxfordpelican
Ik twijfel over locatie van de "notches". Die lijken wat lager te zitten in het echt op de LG controller.

Pardon my dutch

• Kenwood960
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-12 20:08
walter_321 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 23:02:
[...]

ik weet alleen niet of de WP 'slim' genoeg is terwijl het water in dat half uur afkoelt tot buitentemperatuur te begrijpen dat hij de buitentemperatuur zien en niet de vloerverwarmingswatertemperatuur. Dat heb ik niet niet getest. Op de 3 minuten dat de waterpomp hier uit is, daalt de gemeten temperatuur 0,3 graden.
Het water in je vloer zal echt niet afkoelen tot buitentemperatuur hoor, het is ook daarom dat hij een paar minuutjes draait om een correcte waarde te bekomen ....

• walter_321
Kenwood960 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 23:53:
[...]

Het water in je vloer zal echt niet afkoelen tot buitentemperatuur hoor, het is ook daarom dat hij een paar minuutjes draait om een correcte waarde te bekomen ....
In de vloer niet... Maar de wartepomp meet de temperatuur buiten... (waar de waterwatermtewisselaar staat).

• Jojan265
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-12 22:29
walter_321 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 23:02:
[...]

Ja hoor. De WP is slim genoeg om te weten als je waterpomp uitstaat hij de watertemperatuur niet goed kan meten. Alleen als de waterpomp een tijdje draait meet hij de temperatuur van het water en beslist dan of hij mag starten of niet.

LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro

• kazemo
  • Nu online
Een beetje of topic bij homewizzard is een update geweest er is een scherm bijgekomen of is dit alleen bij energie+ wat ik heb
vorige week is wel 1 nieuwe 3faseKWH meter geplaatst G4 door netbeheerder de oude was 14jr oud G2 om reden kpn ondersteunt G2 netwerk niet meer?

• kazemo
  • Nu online
Jojan265 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:40:
[...]

Ja hoor. De WP is slim genoeg om te weten als je waterpomp uitstaat hij de watertemperatuur niet goed kan meten. Alleen als de waterpomp een tijdje draait meet hij de temperatuur van het water en beslist dan of hij mag starten of niet.
:) klopt daarom is er een pomp voorloop/naloop tijd instelbaar

Voorloop: de pomp draait al even voordat de compressor start, zodat de warmtepomp een correcte watertemperatuur kan meten en er geen stilstaand water in de warmtewisselaar zit.

[ Voor 17% gewijzigd door kazemo op 10-12-2025 12:38 ]

• sereal
kazemo schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:12:
[...]

Dat kan toch niet zuinig zijn steeds op vol vermogen buffervat warm maken volgens hem duurt dat 15min. dan is het buffervat te warm en WP slaat af ,en wacht dan weer tot het afgekoeld is en slaat dan weer aan,....wat een pendelcircus!!!!!!
Die het aangesloten heeft buffervat letterlijk genomen (als buffer) en met een 230v thermostaat (al dan niet draadloos?) de 2epomp rechtstreeks aan gesloten? uniek!
Op deze manier verwarmt hij het huis inderdaad,maar daar is dan ook alles mee gezegd!
Het resultaat is een werkend maar energieverspillend pendelgedrag: het huis wordt warm, maar tegen hoge kosten en met veel schakelmomenten.
Ik zou als ik hem was de installateur die het gemaakt heeft er op aanspreken,het is gewoonweg geen goed werkend systeem!
Even snel een foto gemaakt.
Lijkt dus alleen direct gekoppeld te zijn aan een wifi/Relais? Kastje van de thermostaat. Grijze kabel gaat naar achteren maar mogelijk is het alleen stroom?
Nog geen tijd gehad om alles uit elkaar te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4IQoi130v76ulPv-pmaJPSnfRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRPubL5DtW8fC76ZFNIXNf2D.jpg?f=fotoalbum_large

En hoe energy eruit ziet net AI aan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyKSqNgdFQgXIs_ZeQNPzV_y-sc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BepalJUG1RnpSVM1T9EW0HL5.png?f=fotoalbum_large

Dit is volgens mij alsnog geen modulerende actie

• kazemo
  • Nu online
sereal schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:45:
[...]

Even snel een foto gemaakt.
Lijkt dus alleen direct gekoppeld te zijn aan een wifi/Relais? Kastje van de thermostaat. Grijze kabel gaat naar achteren maar mogelijk is het alleen stroom?
Nog geen tijd gehad om alles uit elkaar te halen.

[Afbeelding]

En hoe energy eruit ziet net AI aan
[Afbeelding]

Dit is volgens mij alsnog geen modulerende actie
:) die grijze kabel is alleen vaste stroom ws ....ergens vandaan gehaald misschien wel uit de schakelkast van de WP
zet de 2e pomp eens wat sneller hoger debiet dan de waterpomp van de wp zelf ,misschien veranderd er dan iets de wp kan de warmte niet kwijt in het buffervat
Als de 2e pomp niet meer sneller kan,dan debiet van waterpomp in de wp lager zetten (vaste flow niet op optimal)

[ Voor 4% gewijzigd door kazemo op 10-12-2025 13:04 ]

• sereal
kazemo schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:53:
[...]

:) die grijze kabel is alleen vaste stroom ws ....ergens vandaan gehaald misschien wel uit de schakelkast van de WP
zet de 2e pomp eens wat sneller hoger debiet dan de waterpomp van de wp zelf ,misschien veranderd er dan iets de wp kan de warmte niet kwijt in het buffervat
Als de 2e pomp niet meer sneller kan,dan debiet van waterpomp in de wp lager zetten (vaste flow niet op optimal)
Wil ook zelf uitzoeken of ik de thermostaat kan bijpassen en gewoon via de WP kan doen. Dus die zwarte signaal? kabel koppelen aan WP.
Maar zal dan verder moeten duiken in het materiaal.
Garantie denk ik niet dat ik aangezien het bedrijf in sanering zit.
Vraag is waar ik een betrouwbare LG monteur kan vinden als ik dit niet opgelost krijg.

• kazemo
  • Nu online
sereal schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:44:
[...]

Wil ook zelf uitzoeken of ik de thermostaat kan bijpassen en gewoon via de WP kan doen. Dus die zwarte signaal? kabel koppelen aan WP.
Maar zal dan verder moeten duiken in het materiaal.
Garantie denk ik niet dat ik aangezien het bedrijf in sanering zit.
Vraag is waar ik een betrouwbare LG monteur kan vinden als ik dit niet opgelost krijg.
Waar woon je?
Zelf doen dan eerst de installatie handleiding goed door lezen hoe en wat er zijn meerdere opties (hoe je het nu hebt staat er niet bij)

[ Voor 12% gewijzigd door kazemo op 10-12-2025 14:04 ]

• walter_321
Update over mijn LG R290 7kW die denkt dat ze een 16kW versie is...
Naast de gekke verkeerde melding van het type, het te grote minimimdebiet van 11 L/min, is het echte probleem dat de WP eens zijn temperatuur bereikt en terugmoduleert, in een lage modulatie blijft vast zitten en als er hogere temperaturen gevraagd wordt dat niet doet ( ik hoop dat de duidelijk is).

LG is langsgekomen.
Na eerst wat standaard onzin als een "stookljjn die maar 23°C vraagt is te laag" "11l/min als minimum voor een 7kW is normaal", "het is niet omdat het in de handleiding staat dat het juist is" begon het de technieker langzaam te dagen dat er toch een probleem is.
Ondertussen erkent LG dat er een probleem is en begrijpen ze dat het 'vast zitten' niet normaal is. Vermoedelijk omdat de sturing denkt dat ze een 16kw is.
Of dat nu aan het bord ligt van de binneneenheid of buiteneenheid was niet duidelijk. Ze deden nog een software update van de binneneenheid zonder dat het iets oplostte.
Ze gaan nog terugkomen.
En het heeft me nog wat moeite gekost de technieker te overtuigen dat een stooklijn met -10/45 veel te hoog is en het binnen 30 graden zou doen worden (-10/32 lijkt in de praktijk ok hier)... Ervaring in een beter geïsoleerde woning lijkt er nog niet te zijn bij LG.
Na vertrek van de technieker deed de WP even gek; ze draaide bijna 2 uur op vol vermogen. Bleek dat ze achtergelaten was met sturing op lucht. Met de RMC in de kelder ging dat niet goed.

• sereal
kazemo schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:48:
[...]

Waar woon je?
Zelf doen dan eerst de installatie handleiding goed door lezen hoe en wat er zijn meerdere opties (hoe je het nu hebt staat er niet bij)
Ik woon zelf in Didam
Ik heb ook zon handleiding van Centercon dat de installateur had achtergelaten voor mij.
Voor nu wil ik gewoon dat de WP alles regelt inclusief het pomp achter de buffervat.
Kan zelf geen leidingen plaatsen dus ben aan het zoeken voor oplossingen met de elektra.

edit1:
Ben nu de Centercon handleiding aan het volgen en de installatie is volgens die handleiding gedaan alleen gaat deze handleiding ervan uit dat je een slimme thermostaat gebruikt met na regeling en dat deze ook de WP aanstuurt. Een Centouch of Sentio thermostaat. Volgens dit kan de WP niet de secundaire pomp besturen dus mijn idee zal niet werken
edit2
Volgens LG handleiding kan dit weer wel.

[ Voor 26% gewijzigd door sereal op 10-12-2025 19:36 . Reden: Extra info ]

• Kenwood960
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-12 20:08
sereal schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:47:
[...]

Ik woon zelf in Didam
Ik heb ook zon handleiding van Centercon dat de installateur had achtergelaten voor mij.
Voor nu wil ik gewoon dat de WP alles regelt inclusief het pomp achter de buffervat.
Kan zelf geen leidingen plaatsen dus ben aan het zoeken voor oplossingen met de elektra.

edit1:
Ben nu de Centercon handleiding aan het volgen en de installatie is volgens die handleiding gedaan alleen gaat deze handleiding ervan uit dat je een slimme thermostaat gebruikt met na regeling en dat deze ook de WP aanstuurt. Een Centouch of Sentio thermostaat. Volgens dit kan de WP niet de secundaire pomp besturen dus mijn idee zal niet werken
edit2
Volgens LG handleiding kan dit weer wel.
Secundaire pomp kan zeker aangestuurd worden vanuit de LG loopt bij mij ook zo.

Je vind de schakeling binnenin

• teunos93
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:36

teunos93

HM123HF.UB60

walter_321 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:45:
Update over mijn LG R290 7kW die denkt dat ze een 16kW versie is...
Naast de gekke verkeerde melding van het type, het te grote minimimdebiet van 11 L/min, is het echte probleem dat de WP eens zijn temperatuur bereikt en terugmoduleert, in een lage modulatie blijft vast zitten en als er hogere temperaturen gevraagd wordt dat niet doet ( ik hoop dat de duidelijk is).

LG is langsgekomen.
Na eerst wat standaard onzin als een "stookljjn die maar 23°C vraagt is te laag" "11l/min als minimum voor een 7kW is normaal", "het is niet omdat het in de handleiding staat dat het juist is" begon het de technieker langzaam te dagen dat er toch een probleem is.
Ondertussen erkent LG dat er een probleem is en begrijpen ze dat het 'vast zitten' niet normaal is. Vermoedelijk omdat de sturing denkt dat ze een 16kw is.
Of dat nu aan het bord ligt van de binneneenheid of buiteneenheid was niet duidelijk. Ze deden nog een software update van de binneneenheid zonder dat het iets oplostte.
Ze gaan nog terugkomen.
En het heeft me nog wat moeite gekost de technieker te overtuigen dat een stooklijn met -10/45 veel te hoog is en het binnen 30 graden zou doen worden (-10/32 lijkt in de praktijk ok hier)... Ervaring in een beter geïsoleerde woning lijkt er nog niet te zijn bij LG.
Na vertrek van de technieker deed de WP even gek; ze draaide bijna 2 uur op vol vermogen. Bleek dat ze achtergelaten was met sturing op lucht. Met de RMC in de kelder ging dat niet goed.
Welke fw versie draaide je voor en welke nu na de update?

• sereal
Kenwood960 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:57:
[...]

Secundaire pomp kan zeker aangestuurd worden vanuit de LG loopt bij mij ook zo.

Je vind de schakeling binnenin
Ik zie het in de schema idd
Ik denk dat ik gewoon zo'n PWM kabel direct kan koppelen aan mijn circulatiepomp. Dat lijkt mij het handigst voor nu.

Ik heb een oeg circulatiepomp dus ik denk dat ik gewoon dit moet kopen en klaar.
https://www.oeg.net/nl/pw...t-bouwjaar-2022-512200067

Moet wel even dubbel checken of hij werkt met mijn model.

[ Voor 23% gewijzigd door sereal op 10-12-2025 20:06 ]

• walter_321
teunos93 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:01:
[...]

Welke fw versie draaide je voor en welke nu na de update?
De RMC is nog in ieder geval nog altijd 3076a. Ik zal nog eens kijken of ik iets anders zie.

• Kip
  • Niet online

Kip

hupie679 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:56:
[...]

Wat mooi dat dit gelukt is!
Denk je dat het mogelijk is om bijvoorbeeld de waterdruk uit lezen op deze manier?
Of de pompsnelheid aan te passen?
De controller werkt met een soort global state in de vorm van een JSON object waarin alle waarden en instellingen constant door een backend applicatie naar de GUI-applicatie worden gestuurd.

Staan hier nog zaken in die je niet via Modbus kunt uitlezen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
540
541
542
543
544
545
546
547
548
549
550
551
552
553
554
555
556
557
558
559
560
561
562
563
564
565
566
567
568
569
570
571
572
573
574
575
576
577
578
579
580
581
582
583
584
585
586
587
588
589
590
591
592
593
594
595
596
597
598
599
600
601
602
603
604
605
606
607
608
609
610
611
612
613
614
615
616
617
618
619
620
621
622
623
624
625
626
627
628
629
630
631
632
633
634
635
636
637
638
639
640
641
642
643
644
645
646
647
648
649
650
651
652
653
654
655
656
657
658
659
660
661
662
663
664
665
666
667
668
669
670
671
672
673
674
675
676
677
678
679
680
681
682
683
684
685
686
687
688
689
690
691
692
693
694
695
696
697
698
699
700
701
702
703
704
705
706
707
708
709
710
711
712
713
714
715
716
717
718
719
720
721
722
723
724
725
726
727
728
729
730
731
732
733
734
735
736
737
738
739
740
741
742
743
744
745
746
747
748
749
750
751
752
753
754
755
756
757
758
759
760
761
762
763
764
765
766
767
768
769
770
771
772
773
774
775
776
777
778
779
780
781
782
783
784
785
786
787
788
789
790
791
792
793
794
795
796
797
798
799
800
801
802
803
804
805
806
807
808
809
810
811
812
813
814
815
816
817
818
819
820
821
822
823
824
825
826
827
828
829
830
831
832
833
834
835
836
837
838
839
840
841
842
843
844
845
846
847
848
849
850
851
852
853
854
855
856
857
858
859
860
861
862
863
864
865
866
867
868
869
870
871
872
873
874
875
876
877
878
879
880
{
    "cmdType": "return",
    "cmdId": "all",
    "product": "awhp",
    "ExtSysInfo": {
        "hard_lock": "CLR",
        "error": 0,
        "bc_code": 0,
        "high_error": "CLR",
        "mid_error": "CLR",
        "low_error": "CLR",
        "clear_error": "CLR",
        "grpControl": "CLR",
        "grpError": 0,
        "grp_bc_code": 0,
        "auto_add": "CLR",
        "auto_add_num": 0,
        "xmode": "CLR",
        "xmodeOpMode": "cool",
        "sun_pump": "CLR",
        "water_pump": "SET",
        "hotwater_heater": "CLR",
        "heater1": "CLR",
        "heater2": "CLR",
        "odu": "SET",
        "cc_ctrl": "CLR",
        "thermostat": "CLR",
        "frozen_prevention": "CLR",
        "defrost": "CLR",
        "power_hotwater": "CLR",
        "rundisinfection": "CLR",
        "viewTempAir": 0,
        "viewTempAirRMC": 220,
        "viewTempInWater": 28,
        "viewTempOutWater": 28,
        "viewTempHotWater": -64,
        "viewTempSun": 44,
        "viewTempSunPT1000": 3000,
        "hotwater_by_disinfection": "CLR",
        "cement_curing": "CLR",
        "cement_curing_stoped_by_error": "CLR",
        "oduOpMode": "off",
        "iduCycle": "heat",
        "ghpWarningOil": "CLR",
        "calibrate_suntemp": 0,
        "hotwater_display": "CLR",
        "sg_step": 0,
        "wifiAp": "CLR",
        "viewTempAirRoom2": 0,
        "viewTempWaterRoom2": -64,
        "oduSilent": "CLR",
        "canEmerOper": "CLR",
        "canEmerHotwater": "CLR",
        "enerModuleError": "CLR",
        "errorMainZone": "CLR",
        "oduTestRunning": "CLR",
        "exploringPiping": "CLR",
        "oduServiceCheck": "CLR",
        "viewTempSolCollector": 3000,
        "solarFlushing": "CLR",
        "zoneModule1Error": "CLR",
        "zoneModule2Error": "CLR",
        "zoneModule3Error": "CLR",
        "zoneModule4Error": "CLR",
        "flowSensingValue": 228,
        "standbyStatus": "CLR",
        "viewTempAirRMCSlave": 0,
        "detectedSlaveRMC": "CLR",
        "energyState": 0,
        "waterPressureValue": 12,
        "waterPressureWarningHigh": "CLR",
        "waterPressureWarningLow": "CLR",
        "outtempSensingValue": 10,
        "oduCapacityLimitControl": "CLR"
    },
    "OperInfo": {
        "runstop": "run",
        "runmode": "heat",
        "setTemp": 22,
        "setTempCool": 18,
        "setTempHeat": 22,
        "setTempAI": 16,
        "waterPumpRunStop": "stop",
        "setTempHotWater": 50,
        "setTempAir": [
            18,
            0,
            0,
            0,
            22
        ],
        "setTempOutWater": [
            18,
            0,
            0,
            0,
            55
        ],
        "auto_shift_air": 0,
        "auto_shift_water": 0,
        "booster_heater": "SET",
        "hotwater": "CLR",
        "sun": "CLR",
        "setTempMainZone": 22,
        "setTempCoolMainZone": 18,
        "setTempHeatMainZone": 22,
        "setTempAIMainZone": 16,
        "setTempAirMainZone": [
            18,
            0,
            0,
            0,
            22
        ],
        "setTempOutWaterMainZone": [
            18,
            0,
            0,
            0,
            55
        ],
        "auto_shift_airMainZone": 0,
        "auto_shift_waterMainZone": 0,
        "recirculation": "CLR"
    },
    "IduFuncList": {
        "is_power_hotwater": "SET",
        "is_heater2": "CLR",
        "is_heater1": "CLR",
        "is_sun": "CLR",
        "is_hotwater": "CLR",
        "is_autoOp": "SET",
        "is_heat": "SET",
        "is_cool": "SET",
        "is_schedule_hotwater": "SET",
        "is_schedule_boostHeater": "SET",
        "is_timer_hotwater": "SET",
        "is_comm_disinfection": "SET",
        "is_indoor_model": "INTEGRAL",
        "is_boosterht_onlyMode": "CLR",
        "isSilentDisable": "CLR",
        "isWaterPumpTestRun": "SET",
        "isWaterFlowRate": "CLR",
        "isIndoorHotWaterKey": "SET",
        "isOverride": "CLR",
        "isDisableHotwaterKeyCool": "CLR",
        "isDisableDisinfect": "CLR",
        "isDisableRunMode": "SET",
        "is_hotwater_by_disinfection": "CLR",
        "isKnightModel": "CLR",
        "isHeatThermoOnOff": "CLR",
        "is_200Combination": "CLR",
        "is_cement_Curing": "SET",
        "is_suntemp_option": "SET",
        "is_waterthermoonoff": "CLR",
        "is_coolThermoOnOff": "CLR",
        "is_heatwatercontrolbasis": "SET",
        "is_coolwatercontrolbasis": "SET",
        "is_HotWaterOnlySilent": "CLR",
        "is_ghpWarningOil": "SET",
        "is_ThermostatModeChange": "SET",
        "is_ModeLock": "CLR",
        "is_PumpOperationSettingInCool": "SET",
        "is_PumpOperationSettingInHeat": "SET",
        "is_DryContactInstallationSetting": "SET",
        "is_WaterPumpOperationByForce": "SET",
        "is_KnightTimerExpended24H": "CLR",
        "is_installed_heater": "CLR",
        "is_PumpRpmOption": "CLR",
        "is_MainZone_circuit": "SET",
        "isSGReady": "CLR",
        "isSeasonalAuto": "SET",
        "isModbusAddress": "CLR",
        "isCoolTempMin5": "SET",
        "isWiFiAp": "SET",
        "isOduFunctionMS": "CLR",
        "isDefrostMode": "CLR",
        "isLeakRefrigerant": "CLR",
        "isIduAdd": "CLR",
        "isDiExpand": "SET",
        "isEmergencyAllStop": "CLR",
        "isSilentPriority": "CLR",
        "isModelInfo": "SET",
        "isHsModel": "CLR",
        "is200CombinationOp2": "CLR",
        "isModeStandby": "CLR",
        "is_PumpOperationSettingInCoolOn": "SET",
        "is_PumpOperationSettingInHeatOn": "SET",
        "isR32": "SET",
        "isMotorDuty": "SET",
        "isRmcAirTemp": "SET",
        "isHotwaterTankHeaterUse": "SET",
        "isCementCureAdv": "SET",
        "isWaterCtrBasisAir": "SET",
        "isExtWaterPump": "SET",
        "isExtWaterPumpAdv": "SET",
        "isBoilerOf3rdParty": "SET",
        "isAntiFreeze": "CLR",
        "isMeterInterface": "SET",
        "isCoolAir16": "SET",
        "isWaterPumpOperationByForceAdv": "SET",
        "isPumpPreOverRun": "SET",
        "isIduAirTempSW": "CLR",
        "isNoticeCanEmerOper": "SET",
        "isR410CoolExpand": "CLR",
        "isEnergyMonitoring": "CLR",
        "isPumpOperTime": "SET",
        "isIduOperTime": "SET",
        "isDisinfectCutOffTime": "SET",
        "isSolarThermalCtr": "CLR",
        "isZone": "CLR",
        "isFlowSensing": "SET",
        "isPriorityHeating": "CLR",
        "isCompLimit58": "SET",
        "isCircuitAdv": "SET",
        "isPumpDeltaTControl": "CLR",
        "isEssLink": "SET",
        "isFlowControl": "SET",
        "isWaterPressure": "SET",
        "isOuttempSensing": "SET",
        "isOperationHysteresis": "SET",
        "isCoolingWaterCutoff": "SET",
        "isSolarPT1000": "SET",
        "isThermostatOption": "SET",
        "isIWT": "CLR",
        "isDHWRecirculation": "CLR",
        "isHeaterCapacity": "SET",
        "isEnerSingle": "SET",
        "isPumpOperDuringStop": "SET"
    },
    "SettingInfo": {
        "func": {
            "silentModeStart": "CLR",
            "silentTimer": {
                "set": "CLR",
                "start": {
                    "ampm": "pm",
                    "hour": 10,
                    "min": 0
                },
                "end": {
                    "ampm": "am",
                    "hour": 9,
                    "min": 30
                }
            },
            "lock": {
                "buttonLock": "CLR",
                "onoffLock": "CLR",
                "modelock": "CLR",
                "hotwaterOnOfflock": "CLR"
            },
            "wifiAp": {
                "requestCnt": 0
            },
            "installDefrostMode": "STEP0",
            "decreaseRefrigerant": "STEP0",
            "boilerOper": "CLR",
            "waterCtrBasisAirHeat": {
                "ctrType": "AUTO",
                "ctrTemp": 35,
                "ctrTempMainZone": 35
            },
            "waterCtrBasisAirCool": {
                "ctrTemp": 20,
                "ctrTempMainZone": 20
            },
            "zoneControl": [
                {
                    "targetTemp": 25,
                    "currTemp": 0,
                    "valveStatus": 0,
                    "sensorError": 0,
                    "typeUnmatching": 0
                },
                {
                },
                {
                },
                {
                },
                {
                },
                {
                },
                {
                },
                {
                }
            ]
        },
        "user": {
            "language": "KOR",
            "tempUnit": {
                "tempConversion": "CENTIGRADE"
            },
            "backlightControl": {
                "dimmTimeSet": "BACKLIGHT30S",
                "brightness": "BRIGHTNESS10"
            },
            "DateInfo": {
                "year": 2025,
                "month": 12,
                "mday": 10,
                "day": "mon"
            },
            "TimeInfo": {
                "timeType": "type24",
                "hour": 12,
            },
            "summerTime": {
                "enable": "CLR",
                "summerTimeStart": "CLR",
                    "mon": 1,
                    "day": 1
                },
                }
            },
            "password": {
                "passwd": 0
            },
            "scheduleInit": "CLR",
            "themeSet": "black",
            "SystemReboot": "CLR",
            "returnMainScreen": "CLR"
        },
        "svc": {
            "svcContact": {
                "phoneNumber": "-",
                "installerName": "-",
                "company": "-",
                "phoneKorDf": "1544-7777",
                "phoneKorSb": "1644-7887",
                "phoneGlobalDf": "-",
                "phoneNumberChanged": "CLR"
            },
            "modelInfo": {
                "iduCapa": 5,
                "iduModel": "AWHP",
                "oduModel": "Single",
                "modelName": {
                    "name1": "ZHBW096A",
                    "name2": "1       ",
                    "name3": "        ",
                    "name4": "   "
                },
                "modelSerial": {
                    "serial1": "204*TRUNCATED*",
                    "serial2": "J652    ",
                    "serial3": "        ",
                    "serial4": "   "
                },
                "oduModelName": {
                },
                "oduModelSerial": {
                    "serial1": "204204*TRUNCATED*",
                }
            },
            "remoInfo": {
                "model": "AKB74855305",
                "swVersion": "3.06.4a"
            }
        },
        "installation": {
            "testrun": "CLR",
            "delay3Min": {
                "compDelayValue": "CLR",
                "compDelayTm": 10
            },
            "sensorDefine": {
                "remote_sensor": "SET",
                "settemp_select": "AIR",
                "airTempLocation": "RMC",
                "airAndWaterUse": "SET"
            },
            "drycontactAuto": "AUTO_ON",
            "cc_address": "00",
            "overrideMSValue": "SLAVE",
            "pump_testrun": "CLR",
            "remoMS": "MASTER",
            "settempLimit": {
                "coolAir": {
                    "high_limit": 30,
                    "low_limit": 16,
                    "MaxRangeOfUpperBound": 0,
                    "MinRangeOfUpperBound": 0,
                    "MaxRangeOfLowerBound": 0,
                    "MinRangeOfLowerBound": 0
                },
                "coolWater": {
                    "high_limit": 26,
                    "low_limit": 18,
                },
                "heatAir": {
                    "high_limit": 24,
                },
                "heatWater": {
                    "high_limit": 55,
                    "low_limit": 20,
                    "MaxRangeOfUpperBound": 65,
                    "MinRangeOfUpperBound": 35,
                    "MaxRangeOfLowerBound": 34,
                    "MinRangeOfLowerBound": 20
                },
                "hotWater": {
                    "low_limit": 40,
                    "MaxRangeOfUpperBound": 80,
                    "MinRangeOfUpperBound": 50,
                    "MaxRangeOfLowerBound": 40,
                    "MinRangeOfLowerBound": 30
                }
            },
            "cement_cure": {
                "cmt_set": "CLR",
                "cmt_min": 0,
                "cmt_hour": 0,
                "cmt_day": 0,
                "cmt_step": 1,
                "cmt_holding": 7,
                "cmt_maxTemp": 55
            },
            "eheater_onoff": {
                "heater1_value": -5,
                "heater2_value": 0,
                "gap": 0
            },
            "UFH_stop": {
                "watertemp": 18,
                "FCU_disable": "CLR",
                "coolingWaterCutoff": "SET"
            },
            "autoOp_outtemp": {
                "min": 0,
                "max": 15
            },
            "autoOp_tempair": {
                "min": 16,
                "max": 21
            },
            "autoOp_tempwater": {
                "high_limit": 65,
                "maxRangeOfUpperBound": 65,
                "minRangeOfUpperBound": 35,
                "maxRangeOfLowerBound": 34,
                "minRangeOfLowerBound": 20
            },
            "disinfect_time": {
                "day": 5,
                "start": 23
            },
            "disinfect_data": {
                "maxTemp": 70,
                "howLong": 10,
                "cutOffTime": 1
            },
            "hotwater_logic": {
                "hysterisis": 5,
                "compMaxTemp": 55
            },
            "hotwater_addData": {
                "hysterisis": 3,
                "UFH_priority": "CLR"
            },
            "EH_BH_priority": "CLR",
            "hotwater_timer": {
                "maintain_time": 6,
                "restrict_time": 1,
                "delay_boostheater_time": 2,
                "maxRangeMaintainTime": 19,
                "minRangeMaintainTime": 1
            },
            "combination200": {
                "combiValue": "CLR",
                "combiOilRecover": "CLR"
            },
            "waterFlowRate": 92,
            "kNightType": "STEP0",
            "typeOfHeat_Air_thermo": "STEP0",
            "typeOfHeat_Water_thermo": "STEP0",
            "coolAirThermoOnOff": "STEP0",
            "coolWaterThermoOnOff": "STEP0",
            "waterThermoOnOff": "STEP0",
            "heatWaterControlBasis": "EXIT",
            "coolWaterControlBasis": "EXIT",
            "pumpOperOptionInHeat": {
                "option": "CLR",
                "time": 3,
                "timeOn": 3
            },
            "pumpOperOptionInCool": {
                "time": 10,
                "timeOn": 1
            },
            "pumpOperationByForce": {
                "ByForceUse": "USE",
                "ByForcePeriod": 20,
                "ByForceRuntime": 10
            },
            "install_modeLock": "NOTUSE",
            "dryContactInstallation": "IDU",
            "pumpRPM": {
                "pumpRPMValue": 95,
                "pumpRPMupper": 100,
                "pumpRPMlower": 10,
                "pumpDeltaTControl": "CLR"
            },
            "smartGrid": {
                "smartGridUse": "CLR",
                "smartGridMode": 0
            },
            "seasonalAutoOption": {
                "coolOutTemp": {
                    "min": 25,
                    "max": 40
                },
                "heatOutTemp": {
                    "min": -25,
                    "max": 20
                },
                "coolAirTemp": {
                    "min": 22,
                    "max": 22
                },
                "coolWaterTemp": {
                    "min": 19,
                    "max": 19
                },
                "heatAirTemp": {
                    "min": 20,
                },
                "heatWaterTemp": {
                    "max": 42
                },
                "coolAirTempMainZone": {
                },
                "coolWaterTempMainZone": {
                },
                "heatAirTempMainZone": {
                },
                "heatWaterTempMainZone": {
                },
                "seasonalAutoOpMode": "HEAT_N_COOL"
            },
            "modbusAddress": 1,
            "OduFunctionMS": "SLAVE",
            "leakRefrigerant": "CLR",
            "iduAddress": 0,
            "digitalInput": "STEP0",
            "silentModePriority": "oduSwitch",
            "hsSetting": "CLR",
            "modePriority": {
                "modeStandby": "CLR",
                "priorityHeating": "CLR",
                "priorityHeatingStep": 0
            },
            "circuitMainZone": {
                "enableMainZone": "CLR",
                "enableCircuitHeatOnly": "SET",
                "controlTimeMainZone": 240,
                "hysterisisMainZone": 2,
                "cutOffTemp": 40,
                },
                    "option": "SET",
                }
            },
            "hotWaterTankHeater": {
                "tankHeaterUse": "BH_USE",
                "tankHeaterPriority": "HP_ONLY",
                "tankHeaterDelay": 2
            },
            "productCalElec": "SET",
            "extWaterPump": "CLR",
            "extWaterPumpAdv": "USE",
            "boilerOfThirdParty": {
                "thirdPartyUse": "CLR",
                "thirdPartyMode": "MANUAL",
                "thirdPartyTemp": -7,
                "thirdPartyHysterisis": 4
            },
            "antiFreezeTemp": "STEP0",
            "meterInterface": {
                "interface1": 0,
                "interface2": 0,
                "interface3": 0,
                "interface4": 0,
                "interfaceAdd": 0
            },
            "pumpPreOverRun": {
                "preRun": 1,
                "overRun": 1
            },
            "pumpOperTime": 19995,
            "IDUOperTime": 27055,
            "solarThermal": {
                "solCollectorMin": 10,
                "solCollectorMax": 95,
                "solDHWMax": 80,
                "solThermalOn": 8,
                "solThermalOff": 2,
                "solBHDisable": "CLR",
                "solInterval": 60,
                "solDuration": 1,
                "solarTimer": {
                    "solarScheduleStart": "CLR",
                    "solarStatus": "CLR",
                    "set": "SET",
                        "ampm": "AM",
                        "hour": 6,
                    },
                        "ampm": "PM",
                    }
                },
                "solTestrun": "CLR"
            },
            "zone": {
                "zoneModuleNumber": 0,
                "zoneUseNumber": 2,
                "moduleAddr": [
                    192,
                    192,
                    192,
                    192
                ],
                "zoneControlEnv": [
                    {
                        "controlType": "TH_TYPE",
                        "heatThermalType": 0,
                        "coolThermalType": 0
                    },
                    {
                    },
                    {
                    },
                    {
                    },
                    {
                    },
                    {
                    },
                    {
                    },
                    {
                    }
                ],
                "valveTest": {
                    "valveTestStart": "CLR",
                    "valveTestEachZone": [
                        0,
                        0,
                        0,
                        0,
                        0,
                        0,
                        0,
                        0
                    ]
                }
            },
            "ess": {
                "esCommMode": "NOTUSE",
                "esSignalLevel3Mapping": 3,
                "esSignalLevel4Mapping": 4,
                "es5Use": "USE",
                "es6Use": "USE",
                "es7Use": "USE",
                "es8Use": "USE",
                "esShift": {
                    "esShiftCool5": -5,
                    "esShiftHeat5": 5,
                    "esShiftDHW5": 30,
                    "esShiftCool6": -2,
                    "esShiftHeat6": 2,
                    "esShiftDHW6": 10,
                    "esShiftCool7": 2,
                    "esShiftHeat7": -2,
                    "esShiftDHW7": 0,
                    "esShiftCool8": 5,
                    "esShiftHeat8": -5,
                    "esShiftDHW8": 0
                }
            },
            "flowControl": {
                "flowControlMode": 0,
                "flowControlPumpRpm": 95,
                "flowControlTargetFlowHeat": 200,
                "flowControlTargetFlowCool": 260,
                "flowControlTargetFlowDHW": 260,
                "flowControlTargetFlowUpper": 26,
                "flowControlTargetFlowLower": 8,
                "flowControlTargetDeltaTHeat": 5,
                "flowControlTargetDeltaTCool": 5,
                "flowControlTargetDeltaTDHW": 5
            },
            "operationHysteresis": {
                "hysteresisHeatWater": {
                    "thOn": -40,
                    "thOff": 40
                },
                "hysteresisHeatAir": {
                    "thOn": -10,
                    "thOff": 10
                },
                "hysteresisCoolWater": {
                    "thOn": 30,
                    "thOff": -10
                },
                "hysteresisCoolAir": {
                    "thOn": 10,
                    "thOff": -30
                }
            },
            "thermostatOption": "SPACE_ONLY",
            "recirculationTime": {
                "usage": "CLR",
                "onTime": 10,
                "offTime": 20
            },
            "heaterUsage": {
                "heaterUsageType": 2,
                "heaterCapacity": 6
            },
            "pumpOperDuringStop": "SET"
        }
    },
    "rsv": {
        "simple": {
        },
        "sleep": {
        },
        "onRsv": {
            "onRsvSet": "CLR",
            "onRsvAmPm": "am",
            "onRsvHour": 0,
            "onRsvMin": 0
        },
        "offRsv": {
            "offRsvSet": "CLR",
            "offRsvAmPm": "am",
            "offRsvHour": 0,
            "offRsvMin": 0
        },
        "setRsv": "CLR",
        "rsvStep": 0
    },
    "PopupInfo": {
        "PopupAutoAddress": {
            "autoAddressSetClr": "CLR",
            "autoAddressValue": 0
        },
        "PopupXmode": "CLR",
        "PopupHardLock": "CLR",
        "PopupError": "CLR",
        "PopupUserLock": "CLR",
        "PopupSdFail": "CLR",
        "PopupSdSuccess": "CLR",
        "PopupEnergy": {
            "usageLimitSetClr": "CLR",
            "usageLimitValue": 0,
            "exceedInstantTarget": "CLR",
            "exceedInstantTargetValue": 0,
            "exceedMaxUsage": "CLR",
            "exceedMaxUsageValue": 0
        },
        "PopupErrorMainZone": "CLR",
        "PopupOduServiceCheck": "CLR",
        "PopupRemoMSCheck": "CLR",
        "PopupWaterPressureWarning": "CLR",
        "PopupNoOduSensorInfo": "CLR"
    }
}

De GUI stuurt op zijn beurt tcp berichten naar de backend app zoals hieronder. Er wordt niet gebruik gemaakt van het HTTP protocol.

Het JSON-bericht wordt mogelijk voorafgegaan door de grootte in bytes van het JSON gedeelte.
Dus: 4 bytes met de grootte, daarna het bericht.
In het eerste silentmode voorbeeld is het JSON bericht 73 bytes lang. "I" = hex 49, wat 73 in decimaal is. 73 bytes dus.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#Switch from silent mode 
I...{"cmdType":"button","cmdId":"silentOnOff","product":"awhp","cmdValue":""}

#switch between heat/AI/Cool
M...{"cmdType":"button","cmdId":"operationModeUp","product":"awhp","cmdValue":""}
M...{"cmdType":"button","cmdId":"operationModeUp","product":"awhp","cmdValue":""}

#adjust heating curve max heat from 42 to 41. (or was it 40 to 41?, I don't remember. )
....{"cmdType":"button","cmdId":"seasonalAutoOption","product":"awhp","cmdValue":{"seasonalAutoOpMode":"HEAT_N_COOL","heatOutTemp":{"min":-25,"max":20},"coolOutTemp":{"min":25,"max":40},"heatWaterTempMainZone":{"max":41,"min":25},"coolWaterTempMainZone":{"max":19,"min":19},"heatAirTempMainZone":{"max":20,"min":20},"coolAirTempMainZone":{"max":22,"min":22},"heatWaterTemp":{"max":41,"min":25},"coolWaterTemp":{"max":19,"min":19},"heatAirTemp":{"max":20,"min":20},"coolAirTemp":{"max":22,"min":22}}}

Pardon my dutch

• walter_321
Kip schreef op woensdag 10 december 2025 @ 23:25:
[...]

De controller werkt met een soort global state in de vorm van een JSON object waarin alle waarden en instellingen constant door een backend applicatie naar de GUI-applicatie worden gestuurd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
540
541
542
543
544
545
546
547
548
549
550
551
552
553
554
555
556
557
558
559
560
561
562
563
564
565
566
567
568
569
570
571
572
573
574
575
576
577
578
579
580
581
582
583
584
585
586
587
588
589
590
591
592
593
594
595
596
597
598
599
600
601
602
603
604
605
606
607
608
609
610
611
612
613
614
615
616
617
618
619
620
621
622
623
624
625
626
627
628
629
630
631
632
633
634
635
636
637
638
639
640
641
642
643
644
645
646
647
648
649
650
651
652
653
654
655
656
657
658
659
660
661
662
663
664
665
666
667
668
669
670
671
672
673
674
675
676
677
678
679
680
681
682
683
684
685
686
687
688
689
690
691
692
693
694
695
696
697
698
699
700
701
702
703
704
705
706
707
708
709
710
711
712
713
714
715
716
717
718
719
720
721
722
723
724
725
726
727
728
729
730
731
732
733
734
735
736
737
738
739
740
741
742
743
744
745
746
747
748
749
750
751
752
753
754
755
756
757
758
759
760
761
762
763
764
765
766
767
768
769
770
771
772
773
774
775
776
777
778
779
780
781
782
783
784
785
786
787
788
789
790
791
792
793
794
795
796
797
798
799
800
801
802
803
804
805
806
807
808
809
810
811
812
813
814
815
816
817
818
819
820
821
822
823
824
825
826
827
828
829
830
831
832
833
834
835
836
837
838
839
840
841
842
843
844
845
846
847
848
849
850
851
852
853
854
855
856
857
858
859
860
861
862
863
864
865
866
867
868
869
870
871
872
873
874
875
876
877
878
879
880
{
    "cmdType": "return",
    "cmdId": "all",
    "product": "awhp",
        "hard_lock": "CLR",
        "error": 0,
        "bc_code": 0,
        "high_error": "CLR",
        "mid_error": "CLR",
        "low_error": "CLR",
        "clear_error": "CLR",
        "grpControl": "CLR",
        "grpError": 0,
        "grp_bc_code": 0,
        "auto_add": "CLR",
        "auto_add_num": 0,
        "xmode": "CLR",
        "xmodeOpMode": "cool",
        "sun_pump": "CLR",
        "water_pump": "SET",
        "hotwater_heater": "CLR",
        "heater1": "CLR",
        "heater2": "CLR",
        "odu": "SET",
        "cc_ctrl": "CLR",
        "thermostat": "CLR",
        "frozen_prevention": "CLR",
        "defrost": "CLR",
        "power_hotwater": "CLR",
        "rundisinfection": "CLR",
        "viewTempAir": 0,
        "viewTempAirRMC": 220,
        "viewTempInWater": 28,
        "viewTempOutWater": 28,
        "viewTempHotWater": -64,
        "viewTempSun": 44,
        "viewTempSunPT1000": 3000,
        "hotwater_by_disinfection": "CLR",
        "cement_curing": "CLR",
        "cement_curing_stoped_by_error": "CLR",
        "oduOpMode": "off",
        "iduCycle": "heat",
        "ghpWarningOil": "CLR",
        "calibrate_suntemp": 0,
        "hotwater_display": "CLR",
        "sg_step": 0,
        "wifiAp": "CLR",
        "viewTempAirRoom2": 0,
        "viewTempWaterRoom2": -64,
        "oduSilent": "CLR",
        "canEmerOper": "CLR",
        "canEmerHotwater": "CLR",
        "enerModuleError": "CLR",
        "errorMainZone": "CLR",
        "oduTestRunning": "CLR",
        "exploringPiping": "CLR",
        "oduServiceCheck": "CLR",
        "viewTempSolCollector": 3000,
        "solarFlushing": "CLR",
        "zoneModule1Error": "CLR",
        "zoneModule2Error": "CLR",
        "zoneModule3Error": "CLR",
        "zoneModule4Error": "CLR",
        "flowSensingValue": 228,
        "standbyStatus": "CLR",
        "viewTempAirRMCSlave": 0,
        "detectedSlaveRMC": "CLR",
        "energyState": 0,
        "waterPressureWarningHigh": "CLR",
        "waterPressureWarningLow": "CLR",
        "outtempSensingValue": 10,
        "oduCapacityLimitControl": "CLR"
    },
    "OperInfo": {
        "runstop": "run",
        "runmode": "heat",
        "setTemp": 22,
        "setTempCool": 18,
        "setTempHeat": 22,
        "setTempAI": 16,
        "waterPumpRunStop": "stop",
        "setTempHotWater": 50,
        "setTempAir": [
            18,
            0,
            0,
            0,
            22
        ],
        "setTempOutWater": [
            18,
            0,
            0,
            0,
            55
        ],
        "auto_shift_air": 0,
        "auto_shift_water": 0,
        "booster_heater": "SET",
        "hotwater": "CLR",
        "sun": "CLR",
        "setTempMainZone": 22,
        "setTempCoolMainZone": 18,
        "setTempHeatMainZone": 22,
        "setTempAIMainZone": 16,
        "setTempAirMainZone": [
            18,
            0,
            0,
            0,
            22
        ],
        "setTempOutWaterMainZone": [
            18,
            0,
            0,
            0,
            55
        ],
        "auto_shift_airMainZone": 0,
        "auto_shift_waterMainZone": 0,
        "recirculation": "CLR"
    },
    "IduFuncList": {
        "is_power_hotwater": "SET",
        "is_heater2": "CLR",
        "is_heater1": "CLR",
        "is_sun": "CLR",
        "is_hotwater": "CLR",
        "is_autoOp": "SET",
        "is_heat": "SET",
        "is_cool": "SET",
        "is_schedule_hotwater": "SET",
        "is_schedule_boostHeater": "SET",
        "is_timer_hotwater": "SET",
        "is_comm_disinfection": "SET",
        "is_indoor_model": "INTEGRAL",
        "is_boosterht_onlyMode": "CLR",
        "isSilentDisable": "CLR",
        "isWaterPumpTestRun": "SET",
        "isWaterFlowRate": "CLR",
        "isIndoorHotWaterKey": "SET",
        "isOverride": "CLR",
        "isDisableHotwaterKeyCool": "CLR",
        "isDisableDisinfect": "CLR",
        "isDisableRunMode": "SET",
        "is_hotwater_by_disinfection": "CLR",
        "isKnightModel": "CLR",
        "isHeatThermoOnOff": "CLR",
        "is_200Combination": "CLR",
        "is_cement_Curing": "SET",
        "is_suntemp_option": "SET",
        "is_waterthermoonoff": "CLR",
        "is_coolThermoOnOff": "CLR",
        "is_heatwatercontrolbasis": "SET",
        "is_coolwatercontrolbasis": "SET",
        "is_HotWaterOnlySilent": "CLR",
        "is_ghpWarningOil": "SET",
        "is_ThermostatModeChange": "SET",
        "is_ModeLock": "CLR",
        "is_PumpOperationSettingInCool": "SET",
        "is_PumpOperationSettingInHeat": "SET",
        "is_DryContactInstallationSetting": "SET",
        "is_WaterPumpOperationByForce": "SET",
        "is_KnightTimerExpended24H": "CLR",
        "is_installed_heater": "CLR",
        "is_PumpRpmOption": "CLR",
        "is_MainZone_circuit": "SET",
        "isSGReady": "CLR",
        "isSeasonalAuto": "SET",
        "isModbusAddress": "CLR",
        "isCoolTempMin5": "SET",
        "isWiFiAp": "SET",
        "isOduFunctionMS": "CLR",
        "isDefrostMode": "CLR",
        "isLeakRefrigerant": "CLR",
        "isIduAdd": "CLR",
        "isDiExpand": "SET",
        "isEmergencyAllStop": "CLR",
        "isSilentPriority": "CLR",
        "isModelInfo": "SET",
        "isHsModel": "CLR",
        "is200CombinationOp2": "CLR",
        "isModeStandby": "CLR",
        "is_PumpOperationSettingInCoolOn": "SET",
        "is_PumpOperationSettingInHeatOn": "SET",
        "isR32": "SET",
        "isMotorDuty": "SET",
        "isRmcAirTemp": "SET",
        "isHotwaterTankHeaterUse": "SET",
        "isCementCureAdv": "SET",
        "isWaterCtrBasisAir": "SET",
        "isExtWaterPump": "SET",
        "isExtWaterPumpAdv": "SET",
        "isBoilerOf3rdParty": "SET",
        "isAntiFreeze": "CLR",
        "isMeterInterface": "SET",
        "isCoolAir16": "SET",
        "isWaterPumpOperationByForceAdv": "SET",
        "isPumpPreOverRun": "SET",
        "isIduAirTempSW": "CLR",
        "isNoticeCanEmerOper": "SET",
        "isR410CoolExpand": "CLR",
        "isEnergyMonitoring": "CLR",
        "isPumpOperTime": "SET",
        "isIduOperTime": "SET",
        "isDisinfectCutOffTime": "SET",
        "isSolarThermalCtr": "CLR",
        "isZone": "CLR",
        "isFlowSensing": "SET",
        "isPriorityHeating": "CLR",
        "isCompLimit58": "SET",
        "isCircuitAdv": "SET",
        "isPumpDeltaTControl": "CLR",
        "isEssLink": "SET",
        "isFlowControl": "SET",
        "isWaterPressure": "SET",
        "isOuttempSensing": "SET",
        "isOperationHysteresis": "SET",
        "isCoolingWaterCutoff": "SET",
        "isSolarPT1000": "SET",
        "isThermostatOption": "SET",
        "isIWT": "CLR",
        "isDHWRecirculation": "CLR",
        "isHeaterCapacity": "SET",
        "isEnerSingle": "SET",
        "isPumpOperDuringStop": "SET"
    },
    "SettingInfo": {
        "func": {
            "silentModeStart": "CLR",
            "silentTimer": {
                    "ampm": "pm",
                    "hour": 10,
                },
                    "hour": 9,
                    "min": 30
                }
            },
            "lock": {
                "buttonLock": "CLR",
                "onoffLock": "CLR",
                "modelock": "CLR",
                "hotwaterOnOfflock": "CLR"
            },
            "wifiAp": {
                "requestCnt": 0
            },
            "installDefrostMode": "STEP0",
            "decreaseRefrigerant": "STEP0",
            "boilerOper": "CLR",
            "waterCtrBasisAirHeat": {
                "ctrTemp": 35,
                "ctrTempMainZone": 35
            },
            "waterCtrBasisAirCool": {
                "ctrTemp": 20,
                "ctrTempMainZone": 20
            },
            "zoneControl": [
                {
                },
                {
                },
                {
                },
                {
                },
                {
                },
                {
                },
                {
                },
                {
                }
            ]
        },
        "user": {
            "language": "KOR",
            "tempUnit": {
                "tempConversion": "CENTIGRADE"
            },
            "backlightControl": {
                "dimmTimeSet": "BACKLIGHT30S",
                "brightness": "BRIGHTNESS10"
            },
            "DateInfo": {
                "year": 2025,
                "month": 12,
                "mday": 10,
                "day": "mon"
            },
            "TimeInfo": {
                "timeType": "type24",
                "hour": 12,
            },
            "summerTime": {
                "summerTimeStart": "CLR",
                },
                }
            },
            "password": {
                "passwd": 0
            },
            "scheduleInit": "CLR",
            "themeSet": "black",
            "SystemReboot": "CLR",
            "returnMainScreen": "CLR"
        },
        "svc": {
            "svcContact": {
                "phoneNumber": "-",
                "installerName": "-",
                "company": "-",
                "phoneKorDf": "1544-7777",
                "phoneKorSb": "1644-7887",
                "phoneGlobalDf": "-",
                "phoneNumberChanged": "CLR"
            },
            "modelInfo": {
                "iduCapa": 5,
                "iduModel": "AWHP",
                "oduModel": "Single",
                "modelName": {
                },
                "modelSerial": {
                    "serial1": "204*TRUNCATED*",
                },
                "oduModelName": {
                },
                "oduModelSerial": {
                    "serial1": "204204*TRUNCATED*",
                }
            },
            "remoInfo": {
                "model": "AKB74855305",
                "swVersion": "3.06.4a"
            }
        },
        "installation": {
            "testrun": "CLR",
            "delay3Min": {
                "compDelayValue": "CLR",
                "compDelayTm": 10
            },
            "sensorDefine": {
                "remote_sensor": "SET",
                "settemp_select": "AIR",
                "airTempLocation": "RMC",
                "airAndWaterUse": "SET"
            },
            "drycontactAuto": "AUTO_ON",
            "cc_address": "00",
            "overrideMSValue": "SLAVE",
            "pump_testrun": "CLR",
            "remoMS": "MASTER",
            "settempLimit": {
                "coolAir": {
                    "high_limit": 30,
                },
                "coolWater": {
                    "high_limit": 26,
                    "low_limit": 18,
                },
                "heatAir": {
                    "high_limit": 24,
                },
                "heatWater": {
                    "MaxRangeOfUpperBound": 65,
                    "MinRangeOfUpperBound": 35,
                    "MaxRangeOfLowerBound": 34,
                    "MinRangeOfLowerBound": 20
                },
                "hotWater": {
                    "low_limit": 40,
                    "MaxRangeOfUpperBound": 80,
                    "MinRangeOfUpperBound": 50,
                    "MaxRangeOfLowerBound": 40,
                    "MinRangeOfLowerBound": 30
                }
            },
            "cement_cure": {
                "cmt_set": "CLR",
                "cmt_min": 0,
                "cmt_hour": 0,
                "cmt_day": 0,
                "cmt_step": 1,
                "cmt_holding": 7,
                "cmt_maxTemp": 55
            },
            "eheater_onoff": {
                "heater1_value": -5,
                "heater2_value": 0,
                "gap": 0
            },
            "UFH_stop": {
                "watertemp": 18,
                "FCU_disable": "CLR",
                "coolingWaterCutoff": "SET"
            },
            "autoOp_outtemp": {
                "min": 0,
                "max": 15
            },
            "autoOp_tempair": {
                "min": 16,
                "max": 21
            },
            "autoOp_tempwater": {
                "high_limit": 65,
                "maxRangeOfUpperBound": 65,
                "minRangeOfUpperBound": 35,
                "maxRangeOfLowerBound": 34,
                "minRangeOfLowerBound": 20
            },
            "disinfect_time": {
                "day": 5,
                "start": 23
            },
            "disinfect_data": {
                "maxTemp": 70,
                "howLong": 10,
                "cutOffTime": 1
            },
            "hotwater_logic": {
                "hysterisis": 5,
                "compMaxTemp": 55
            },
            "hotwater_addData": {
                "hysterisis": 3,
                "UFH_priority": "CLR"
            },
            "EH_BH_priority": "CLR",
            "hotwater_timer": {
                "maintain_time": 6,
                "restrict_time": 1,
                "delay_boostheater_time": 2,
                "maxRangeMaintainTime": 19,
                "minRangeMaintainTime": 1
            },
            "combination200": {
                "combiValue": "CLR",
                "combiOilRecover": "CLR"
            },
            "waterFlowRate": 92,
            "kNightType": "STEP0",
            "typeOfHeat_Air_thermo": "STEP0",
            "typeOfHeat_Water_thermo": "STEP0",
            "coolAirThermoOnOff": "STEP0",
            "coolWaterThermoOnOff": "STEP0",
            "waterThermoOnOff": "STEP0",
            "heatWaterControlBasis": "EXIT",
            "coolWaterControlBasis": "EXIT",
            },
                "time": 10,
                "timeOn": 1
            },
            "pumpOperationByForce": {
                "ByForceUse": "USE",
                "ByForcePeriod": 20,
                "ByForceRuntime": 10
            },
            "install_modeLock": "NOTUSE",
            "dryContactInstallation": "IDU",
            "pumpRPM": {
                "pumpRPMValue": 95,
                "pumpRPMupper": 100,
                "pumpRPMlower": 10,
                "pumpDeltaTControl": "CLR"
            },
            "smartGrid": {
                "smartGridUse": "CLR",
                "smartGridMode": 0
            },
            "seasonalAutoOption": {
                "coolOutTemp": {
                    "max": 40
                },
                "heatOutTemp": {
                    "min": -25,
                },
                "coolAirTemp": {
                },
                "coolWaterTemp": {
                },
                "heatAirTemp": {
                },
                "heatWaterTemp": {
                },
                "coolAirTempMainZone": {
                },
                "coolWaterTempMainZone": {
                },
                "heatAirTempMainZone": {
                },
                "heatWaterTempMainZone": {
                },
                "seasonalAutoOpMode": "HEAT_N_COOL"
            },
            "modbusAddress": 1,
            "OduFunctionMS": "SLAVE",
            "leakRefrigerant": "CLR",
            "iduAddress": 0,
            "digitalInput": "STEP0",
            "silentModePriority": "oduSwitch",
            "hsSetting": "CLR",
            "modePriority": {
                "modeStandby": "CLR",
                "priorityHeating": "CLR",
                "priorityHeatingStep": 0
            },
            "circuitMainZone": {
                "enableMainZone": "CLR",
                "enableCircuitHeatOnly": "SET",
                "controlTimeMainZone": 240,
                "hysterisisMainZone": 2,
                "cutOffTemp": 40,
                },
                    "option": "SET",
                }
            },
            "hotWaterTankHeater": {
                "tankHeaterUse": "BH_USE",
                "tankHeaterPriority": "HP_ONLY",
                "tankHeaterDelay": 2
            },
            "productCalElec": "SET",
            "extWaterPump": "CLR",
            "extWaterPumpAdv": "USE",
            "boilerOfThirdParty": {
                "thirdPartyUse": "CLR",
                "thirdPartyMode": "MANUAL",
                "thirdPartyTemp": -7,
                "thirdPartyHysterisis": 4
            },
            "antiFreezeTemp": "STEP0",
            "meterInterface": {
                "interface1": 0,
                "interface2": 0,
                "interface3": 0,
                "interface4": 0,
                "interfaceAdd": 0
            },
            "pumpPreOverRun": {
                "preRun": 1,
                "overRun": 1
            },
            "pumpOperTime": 19995,
            "IDUOperTime": 27055,
            "solarThermal": {
                "solCollectorMin": 10,
                "solCollectorMax": 95,
                "solDHWMax": 80,
                "solThermalOn": 8,
                "solThermalOff": 2,
                "solBHDisable": "CLR",
                "solInterval": 60,
                "solDuration": 1,
                "solarTimer": {
                    "solarScheduleStart": "CLR",
                    "solarStatus": "CLR",
                    "set": "SET",
                        "ampm": "AM",
                    },
                        "ampm": "PM",
                    }
                },
                "solTestrun": "CLR"
            },
            "zone": {
                "zoneModuleNumber": 0,
                "zoneUseNumber": 2,
                "moduleAddr": [
                    192,
                    192,
                    192,
                    192
                ],
                "zoneControlEnv": [
                    {
                    },
                    {
                    },
                    {
                    },
                    {
                    },
                    {
                    },
                    {
                    },
                    {
                    },
                    {
                    }
                ],
                "valveTest": {
                    "valveTestStart": "CLR",
                    "valveTestEachZone": [
                        0,
                        0,
                        0,
                        0,
                        0,
                        0,
                        0,
                        0
                    ]
                }
            },
            "ess": {
                "esCommMode": "NOTUSE",
                "esSignalLevel3Mapping": 3,
                "esSignalLevel4Mapping": 4,
                "es5Use": "USE",
                "es6Use": "USE",
                "es7Use": "USE",
                "es8Use": "USE",
                "esShift": {
                    "esShiftCool5": -5,
                    "esShiftHeat5": 5,
                    "esShiftDHW5": 30,
                    "esShiftCool6": -2,
                    "esShiftHeat6": 2,
                    "esShiftDHW6": 10,
                    "esShiftCool7": 2,
                    "esShiftHeat7": -2,
                    "esShiftDHW7": 0,
                    "esShiftCool8": 5,
                    "esShiftHeat8": -5,
                    "esShiftDHW8": 0
                }
            },
            "flowControl": {
                "flowControlMode": 0,
                "flowControlPumpRpm": 95,
                "flowControlTargetFlowHeat": 200,
                "flowControlTargetFlowCool": 260,
                "flowControlTargetFlowDHW": 260,
                "flowControlTargetFlowUpper": 26,
                "flowControlTargetFlowLower": 8,
                "flowControlTargetDeltaTHeat": 5,
                "flowControlTargetDeltaTCool": 5,
                "flowControlTargetDeltaTDHW": 5
            },
            "operationHysteresis": {
                "hysteresisHeatWater": {
                    "thOn": -40,
                    "thOff": 40
                },
                "hysteresisHeatAir": {
                    "thOn": -10,
                    "thOff": 10
                },
                "hysteresisCoolWater": {
                    "thOn": 30,
                    "thOff": -10
                },
                "hysteresisCoolAir": {
                    "thOn": 10,
                    "thOff": -30
                }
            },
            "thermostatOption": "SPACE_ONLY",
            "recirculationTime": {
                "usage": "CLR",
                "onTime": 10,
                "offTime": 20
            },
            "heaterUsage": {
                "heaterUsageType": 2,
                "heaterCapacity": 6
            },
            "pumpOperDuringStop": "SET"
        }
    },
    "rsv": {
        "simple": {
        },
        "sleep": {
        },
        "onRsv": {
            "onRsvSet": "CLR",
            "onRsvAmPm": "am",
            "onRsvHour": 0,
            "onRsvMin": 0
        },
        "offRsv": {
            "offRsvSet": "CLR",
            "offRsvAmPm": "am",
            "offRsvHour": 0,
            "offRsvMin": 0
        },
        "setRsv": "CLR",
        "rsvStep": 0
    },
    "PopupInfo": {
        "PopupAutoAddress": {
            "autoAddressSetClr": "CLR",
            "autoAddressValue": 0
        },
        "PopupXmode": "CLR",
        "PopupHardLock": "CLR",
        "PopupError": "CLR",
        "PopupUserLock": "CLR",
        "PopupSdFail": "CLR",
        "PopupSdSuccess": "CLR",
        "PopupEnergy": {
            "usageLimitSetClr": "CLR",
            "usageLimitValue": 0,
            "exceedInstantTarget": "CLR",
            "exceedInstantTargetValue": 0,
            "exceedMaxUsage": "CLR",
            "exceedMaxUsageValue": 0
        },
        "PopupErrorMainZone": "CLR",
        "PopupOduServiceCheck": "CLR",
        "PopupRemoMSCheck": "CLR",
        "PopupWaterPressureWarning": "CLR",
        "PopupNoOduSensorInfo": "CLR"
    }
}

De GUI stuurt op zijn beurt tcp berichten naar de backend app zoals hieronder. Er wordt niet gebruik gemaakt van het HTTP protocol.

Het JSON-bericht wordt mogelijk voorafgegaan door de grootte in bytes van het JSON gedeelte.
In het eerste silentmode voorbeeld is het JSON bericht 73 bytes lang. "I" = hex 49, wat 73 in decimaal is. 73 bytes dus.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#Switch from silent mode 

#adjust heating curve max heat from 42 to 41. (or was it 40 to 41?, I don't remember. )
....{"cmdType":"button","cmdId":"seasonalAutoOption","product":"awhp","cmdValue":{"seasonalAutoOpMode":"HEAT_N_COOL","heatOutTemp":{"min":-25,"max":20},"coolOutTemp":{"min":25,"max":40},"heatWaterTempMainZone":{"max":41,"min":25},"coolWaterTempMainZone":{"max":19,"min":19},"heatAirTempMainZone":{"max":20,"min":20},"coolAirTempMainZone":{"max":22,"min":22},"heatWaterTemp":{"max":41,"min":25},"coolWaterTemp":{"max":19,"min":19},"heatAirTemp":{"max":20,"min":20},"coolAirTemp":{"max":22,"min":22}}}
Is er iets dat mogelijk de doeltemperatuur volgens de stooklijn kan zijn?

• JansenSE
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:31
Kip schreef op woensdag 10 december 2025 @ 23:25:
[...]
code:
1
2
3
4
5
{
    }
}

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#Switch from silent mode 

Het lijkt mij dan dat je inderdaad sensorwaardes kunt onderscheppen zoals de waterdruk.

Kun je ook zelf een bericht naar de backend sturen? Dus de GUI nadoen. Eerst maar eens een herhaling van een onderschept bericht, bijvoorbeeld die silent mode switch. Dan lijkt het mogelijk om commando's te sturen en settings on the fly te veranderen. Zoals de waardes van de stooklijn.

Dan kan je een ESP direct aan de RMC hangen i.p.v. MODBUS. Met meer functionaliteit.
En als er een netwerkaansluiting aan te knopen is die in communicatie staat met de backend, dan een rechtstreekse integration in HA.

Ik verwacht alleen niet dat je buiten de parameters van de controller kunt werken. Een grotere hysteresis dan +4 of een kleinere dT dan 5 zal de unit niet slikken. Maar wie weet..

[ Voor 8% gewijzigd door JansenSE op 11-12-2025 08:36 ]

• tebogo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:13
JansenSE schreef op donderdag 11 december 2025 @ 08:28:
[...]

Eerst maar eens een herhaling van een onderschept bericht, bijvoorbeeld die silent mode switch. Dan lijkt het mogelijk om commando's te sturen en settings on the fly te veranderen. Zoals de waardes van de stooklijn.

Dan kan je een ESP direct aan de RMC hangen i.p.v. MODBUS. Met meer functionaliteit.
En als er een netwerkaansluiting aan te knopen is die in communicatie staat met de backend, dan een rechtstreekse integration in HA.
.
Klinkt allemaal veel belovend :)

HM093MR.U44 (3.06.7a) i.c.m. Cordivari 180l buffervat / WH27S.F5 / GW5000-DT / 14 x Suntech STP310S-20/Wfhb

• Kip
  • Niet online

Kip

JansenSE schreef op donderdag 11 december 2025 @ 08:28:
[...]

Het lijkt mij dan dat je inderdaad sensorwaardes kunt onderscheppen zoals de waterdruk.

Kun je ook zelf een bericht naar de backend sturen? Dus de GUI nadoen. Eerst maar eens een herhaling van een onderschept bericht, bijvoorbeeld die silent mode switch. Dan lijkt het mogelijk om commando's te sturen en settings on the fly te veranderen. Zoals de waardes van de stooklijn.

Ik verwacht alleen niet dat je buiten de parameters van de controller kunt werken. Een grotere hysteresis dan +4 of een kleinere dT dan 5 zal de unit niet slikken. Maar wie weet..
Voor LG airco's is er een project waarbij ze de controller volledig vervangen. Hierbij wordt het low-level single wire protocol gebruikt om alles aan te sturen: https://github.com/JanM321/esphome-lg-controller

Hoe dat protocol werkt bij Therma V's zal ook uitgezocht kunnen worden door de applicaties op de controller te bestuderen. Waarschijnlijk is het vergelijkbaar met dat van de airco's:
https://github.com/JanM32...ler/blob/main/protocol.md

Als ik weer tijd heb, zal ik kijken of ik een bericht naar de backend kan sturen. Hopelijk ondersteunt de server meerdere connecties tegelijk. Met JSON-berichten werken lijkt mij fijner dan het low-level protocol.

Een ruimere hysteresis zou super zijn!

Pardon my dutch

• kazemo
  • Nu online
sereal schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:03:
[...]

Ik zie het in de schema idd
Ik denk dat ik gewoon zo'n PWM kabel direct kan koppelen aan mijn circulatiepomp. Dat lijkt mij het handigst voor nu.

Ik heb een oeg circulatiepomp dus ik denk dat ik gewoon dit moet kopen en klaar.
https://www.oeg.net/nl/pw...t-bouwjaar-2022-512200067

Moet wel even dubbel checken of hij werkt met mijn model.
Waarom nieuwe kabel kopen? die zit er toch al aan!
je kan wel checken de pomp wat je nu hebt hoeveel flow dat die heeft in stand 1,2 en 3 (dat moet genoeg zijn dus meer als die in de wp) dit merk is mij niet bekend (het is meestal grunfos,dab,etc.)
bijv. hier:
https://www.waterpompshop.nl/cv-pomp

edit: OEG pomp als ik het goed heb levert die max. 3200 ltr/u>>>>>is 53ltr/min in stand 3 (dat moet genoeg zijn)
Mits in de afgifte alles open staat en zg open verdeler zonder pomp op de vvw verdeler? en geen zonekleppen?

[ Voor 18% gewijzigd door kazemo op 11-12-2025 12:14 ]

• sereal
kazemo schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:50:
[...]

Waarom nieuwe kabel kopen? die zit er toch al aan!
je kan wel checken de pomp wat je nu hebt hoeveel flow dat die heeft in stand 1,2 en 3 (dat moet genoeg zijn dus meer als die in de wp) dit merk is mij niet bekend (het is meestal grunfos,dab,etc.)
bijv. hier:
https://www.waterpompshop.nl/cv-pomp

edit: OEG pomp als ik het goed heb levert die max. 3200 ltr/u>>>>>is 53ltr/min in stand 3 (dat moet genoeg zijn)
Hij draait nu via de thermostaat. Als ik die dus eruit haal zal die dan continu draaien?
Daarom wil ik dat door de wp laten besturen via de pwm kabel of zie ik dat verkeerd. Moet nog even de stroom kabels gaan volgen

• kazemo
  • Nu online
sereal schreef op donderdag 11 december 2025 @ 12:14:
[...]

Hij draait nu via de thermostaat. Als ik die dus eruit haal zal die dan continu draaien?
Daarom wil ik dat door de wp laten besturen via de pwm kabel of zie ik dat verkeerd. Moet nog even de stroom kabels gaan volgen
Ik denk als alles goed is de wp dat zelf stuurt mits je juiste aansluiting gebruikt <externel pump> dacht ik.....ik zelf heb geen 2e pomp
dat zou je beter kunnen vragen aan @PeteSplit
maak eens een foto van de vvw verdeler dan zien we wat meer het nu alleen maar gissen wat er is

[ Voor 8% gewijzigd door kazemo op 11-12-2025 12:27 ]

Pagina: 1 ... 193 194 Laatste