Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LG Therma (Monoblock) warmtepompen topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 189 190 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

teunos93 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:34:
Ik zou silent mode bij koud weer echt uit zetten. Je verdamper vriest veel sneller dicht doordat je minder warmte uit de lucht haalt op lagere fan speed. Daardoor zakt je gas temperatuur flink om dezelfde warmte output te halen.
Zelf zet ik hem uit onder de 4.5C.
In mijn geval wil ik dat de warmtepomp wat stiller draait in de avonduren. Een andere overweging dan efficiëntie.

In ander nieuws heb ik een opbouw gemaakt om de warmtepomp uit het zicht te houden. Achteraf was de keuze om het zwart te verven niet geheel de juiste. Dit zorgt ervoor dat de kleur van de warmtepomp wat meer opvalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyI3Xhvv7F4VGDfGR331gJLe6MQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3dVfSbFIMX1FboT2EgdTZGD.jpg?f=fotoalbum_large

Pardon my dutch

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:22
Ik had zaterdag avond ook wel bijzonder gedrag.
Er vallen 3 defrosts in de grafieken namelijk om 21:34, 00:30 en 03:14
Echter zie je vanaf de eerste defrost tot 23:45 onrustig gedrag. De doeltemperatuur die de RMC wil hebben flippert tussen de 32 en 33 en je ziet dat wanneer de aanvoer temperatuur over de 34,8 gaat dat de compressor daarna uit gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQPbUSP1Ythsvszf3OGERsUC1WQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jc18kxFujEGqiMBQX2RDpwrI.png?f=fotoalbum_large

Vraag mij af wat dit nu triggert. Misschien heb ik ergens een limiet van 35 graden water op de outlet ingesteld staan dat moet ik nog even controleren.

Even gecontroleerd en had inderdaad een limiet staan op 35 graden |:( Nu naar 37 opgehoogd dat zou denk ik nog wel goed moeten gaan met de vloerverwarming. Al moet ik misschien ook wel wat aan de regeling gaan tweaken want de kamer was op dat moment wel prima op temperatuur dus hij had ook wel uit gemogen.

[ Voor 16% gewijzigd door jvanderkroon op 24-11-2025 10:59 . Reden: conclusie toegevoegd ]

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• walter_321
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13:32
jvanderkroon schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:53:
Ik had zaterdag avond ook wel bijzonder gedrag.
Er vallen 3 defrosts in de grafieken namelijk om 21:34, 00:30 en 03:14
Echter zie je vanaf de eerste defrost tot 23:45 onrustig gedrag. De doeltemperatuur die de RMC wil hebben flippert tussen de 32 en 33 en je ziet dat wanneer de aanvoer temperatuur over de 34,8 gaat dat de compressor daarna uit gaat.

[Afbeelding]

Vraag mij af wat dit nu triggert. Misschien heb ik ergens een limiet van 35 graden water op de outlet ingesteld staan dat moet ik nog even controleren.

Even gecontroleerd en had inderdaad een limiet staan op 35 graden |:( Nu naar 37 opgehoogd dat zou denk ik nog wel goed moeten gaan met de vloerverwarming. Al moet ik misschien ook wel wat aan de regeling gaan tweaken want de kamer was op dat moment wel prima op temperatuur dus hij had ook wel uit gemogen.
Wat zijn de waarden van de hysteresis? En stuur je op retour- of vertrektemperatuur?

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:22
@walter_321 op outlet / vertrektemperatuur wordt er gestuurd. Terwijl ik mijn relaas net gesubmit had ben ik toch even op de RMC gaan kijken en stond een max water temperatuur van 35 ingesteld en daar houd de unit zich dus heel netjes aan. Alleen wel zonde dat hij daarna zo gaat stuiteren.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
@Jojan265 @teunos93 Mijn vorige bericht over COP was het hier tussen -2 en 0. Bij jullie beide hoger geloof ik. Met hogere temperaturen stijgt de COP ongebruikelijk snel, vannacht 5,5gr en de COP lag tegen de 5 aan.

Eea nagekeken en er stond een shunt op 0,35bar ingesteld. Voorheen ging die nominaal enkel open tijden defrost (pomp 100%), maar door wat andere aanpassingen ging die nu al eerder open. De shunt nu op 0,5 gezet. Deze lijkt nu nominaal dicht te staan.
Het effect op gemeten* COP is positief. DeltaT neemt toe, maar de flow neemt iets af. Iets later ook nog de pomp capaciteit van 65% naar 60% gezet wat nog iets brengt, al ben ik bang nu CH14 errors te gaan zien.

Twee vragen blijven mij nu bij.
1) de flow door het afgiftesysteem is op basis van flowmeters (maar niet overal aanwezig) niet veranderd. Het verschil is dus enkel dat er voorheen onnodig water werd rondgepompt. Hierdoor was deltaT voor de warmtepomp lager, maar de flow hoger. Energetisch zou het niet uit moeten maken (berekend op een bierviltje), maar wellicht kan iemand hier toch een positief effect kunnen verklaren op basis van interne werking van de warmtepomp.
2) is dit nu werkelijk een positief effect op de COP, of enkel op de gemeten COP ivm onnauwkeurige sensoren? Hiervoor zou ik exteren sensoren moeten toevoegen. Dat ga ik doen als daar een keer aan toe kom, maar dat kan nog wel even duren.

Mijn gevoelsmatige conclusie is dat de warmtepomp bij lage deltaT niet zo efficient is. Bij ons is hij toch wel overbemeten (om 95% van de tijd op stille modus te draaien). Hierdoor compressor frequentie vaak 10Hz en de deltaT vaak laag, ook rond 0gr afgezien van defrosts.
Ik vraag mij af of het onder de streep zuiniger te zijn om minder draaiuren op een hogere temperatuur te maken. (note: dat doe ik al op basis van buitentemperatuur grens van 4gr)

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

• walter_321
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13:32
jvanderkroon schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:02:
@walter_321 op outlet / vertrektemperatuur wordt er gestuurd. Terwijl ik mijn relaas net gesubmit had ben ik toch even op de RMC gaan kijken en stond een max water temperatuur van 35 ingesteld en daar houd de unit zich dus heel netjes aan. Alleen wel zonde dat hij daarna zo gaat stuiteren.
je verwarmingssysteem doet het eigenlijk 'goed'... Je kan heel wat energie erin stoppen zonder dat de retour op loopt. Zou je op retour gaan sturen zal het wat stabieler zijn De warmtepomp is immers niet in staat de retour snel te doen stijgen en die zal ook niet snel -veel- dalen (afhankelijk van hoeveel water en massa je afgifte systeem heeft).
Op vertrek sturen: die temperatuur is zeer afhankelijk van het vermogen en debiet van de WP. Tijdens werking kan de WP dat nog wel sturen door met debiet en vermogen te spelen. Maar eens de compressor zal de aanvoer snel dalen tot de temperatuur in het afgifte systeeem (vloerverwarming?).

Walter

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Jojan265 schreef op maandag 24 november 2025 @ 06:55:
[...]

Ik vermoed dat er wel iets aan de hand is. Je watertemperaturen zijn zeker niet te hoog. Kun je eens een foto sturen van de buitenopstelling. Ik vermoed toch ergens het aanzuigen van de koude uitblaaslucht van de buitenunit.

Heb je ook een buffervat of heb je een pomploze vloerverwarming verdeler?
Heb een 95L buffervat tussen WP en verdeler.

Hierbij een foto (WP is degene met groene aanslag :) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOyqYOOAITny8oWrRDxuaicoerI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KQo9P7u9WuLJXxWQRSXHdU7e.png?f=fotoalbum_large
jschel schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:44:
[...]

Ik ben geen fan van stille modus om verbruik te verlagen. Ik gebruik het tegenwoordig alleen om de opstartpiek te verlagen. Je kunt beter de watertemp een graad lager zetten met heat of ai mode of de binnentemp met AI mode. Dat is effectiever.
Nu zonder stille modus is het aantal defrosts gezakt naar 15 afgelopen nacht (ongeveer 2 per uur), lijkt me alsnog teveel, maar het is iets. :)

• kazemo
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16:51
SalexSun schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:18:
@Jojan265 @teunos93 Mijn vorige bericht over COP was het hier tussen -2 en 0. Bij jullie beide hoger geloof ik. Met hogere temperaturen stijgt de COP ongebruikelijk snel, vannacht 5,5gr en de COP lag tegen de 5 aan.

Eea nagekeken en er stond een shunt op 0,35bar ingesteld. Voorheen ging die nominaal enkel open tijden defrost (pomp 100%), maar door wat andere aanpassingen ging die nu al eerder open. De shunt nu op 0,5 gezet. Deze lijkt nu nominaal dicht te staan.
Het effect op gemeten* COP is positief. DeltaT neemt toe, maar de flow neemt iets af. Iets later ook nog de pomp capaciteit van 65% naar 60% gezet wat nog iets brengt, al ben ik bang nu CH14 errors te gaan zien.

Twee vragen blijven mij nu bij.
1) de flow door het afgiftesysteem is op basis van flowmeters (maar niet overal aanwezig) niet veranderd. Het verschil is dus enkel dat er voorheen onnodig water werd rondgepompt. Hierdoor was deltaT voor de warmtepomp lager, maar de flow hoger. Energetisch zou het niet uit moeten maken (berekend op een bierviltje), maar wellicht kan iemand hier toch een positief effect kunnen verklaren op basis van interne werking van de warmtepomp.
2) is dit nu werkelijk een positief effect op de COP, of enkel op de gemeten COP ivm onnauwkeurige sensoren? Hiervoor zou ik exteren sensoren moeten toevoegen. Dat ga ik doen als daar een keer aan toe kom, maar dat kan nog wel even duren.

Mijn gevoelsmatige conclusie is dat de warmtepomp bij lage deltaT niet zo efficient is. Bij ons is hij toch wel overbemeten (om 95% van de tijd op stille modus te draaien). Hierdoor compressor frequentie vaak 10Hz en de deltaT vaak laag, ook rond 0gr afgezien van defrosts.
Ik vraag mij af of het onder de streep zuiniger te zijn om minder draaiuren op een hogere temperatuur te maken. (note: dat doe ik al op basis van buitentemperatuur grens van 4gr)
Bedoel je dit? :
Een shunt of bypassklep opent wanneer de druk in het systeem boven een ingestelde waarde komt.
Hoe verstel je dit dan van 0,35 bar naar een 0,5bar...waar? en is dit verstandig?
Ik kan er een heel verhaal van maken maar dan word ik door de moderator op de vingers getikt!

• kazemo
g1n0 schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:02:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Nu zonder stille modus is het aantal defrosts gezakt naar 15 afgelopen nacht (ongeveer 2 per uur), lijkt me alsnog teveel, maar het is iets. :)
Wat me opvalt er staat er nog 1 vlak achter (weinig afstand tussen beide) lopen beide ook nog gelijktijdig?...kan dan zijn dat dat 1 oorzaak is?.......gevolg hij krijgt te weinig verse lucht toegevoerd!

[ Voor 3% gewijzigd door kazemo op 24-11-2025 12:25 ]

• g1n0
  • Niet online
kazemo schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:13:
[...]

Wat me opvalt er staat er nog 1 vlak achter (weinig afstand tussen beide) lopen beide ook nog gelijktijdig?...kan dan zijn dat dat 1 oorzaak is?.......gevolg hij krijgt te weinig verse lucht toegevoerd!
Nee, die staan nooit tegelijk aan. De achterste unit is airconditioning beneden (dus draait eigenlijk alleen bij warm weer). Ik koel niet met de WP.

• kazemo
g1n0 schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:28:
[...]

Nee, die staan nooit tegelijk aan. De achterste unit is airconditioning beneden (dus draait eigenlijk alleen bij warm weer). Ik koel niet met de WP.
Is de condensor ooit schoon gemaakt (onderhoud bladeren etc.weg halen spoelen met water(geen hoge druk) en Dasty bijv.) ...en minpuntje leidingen zijn niet geisoleerd (maar dat zal het niet zijn) of heb je een splitsysteem?
Onderhoudspunt ook filters schoon maken (magneetfilter indien gemonteerd)
Beplanting bodembedekker is dat soms klimop? dat is rommel kruipt overal tussen in ook tussen Condensor/verdamper ,weg halen dus!

[ Voor 25% gewijzigd door kazemo op 24-11-2025 14:16 ]

• SalexSun
  • Nu online
kazemo schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:05:
[...]

Bedoel je dit? :
Een shunt of bypassklep opent wanneer de druk in het systeem boven een ingestelde waarde komt.
Hoe verstel je dit dan van 0,35 bar naar een 0,5bar...waar? en is dit verstandig?
Ik kan er een heel verhaal van maken maar dan word ik door de moderator op de vingers getikt!
Hoe: dat is gewoon een instelknop. Op de gas-CV stond die 0,2 wat redelijk normaal is. Nu is het drukverschil over de aanvoer- en afvoerleiding ipv 0,35 naar ergens tusen 0,35 en 0,5. Hierdoor neemt de flow door het afgiftesysteem iets toe.
Als je geen bypass hebt, heb je hetzelfde effect. Maar in mijn situatie is het niet uitgesloten dat er iets dichtloopt, vandaar

• kazemo
SalexSun schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:05:
[...]

Hoe: dat is gewoon een instelknop. Op de gas-CV stond die 0,2 wat redelijk normaal is. Nu is het drukverschil over de aanvoer- en afvoerleiding ipv 0,35 naar ergens tusen 0,35 en 0,5. Hierdoor neemt de flow door het afgiftesysteem iets toe.
Als je geen bypass hebt, heb je hetzelfde effect. Maar in mijn situatie is het niet uitgesloten dat er iets dichtloopt, vandaar
Oke,dan heb ik het verkeerd begrepen bij mijn weten heb ik geen bypassklep alleen een overdrukklep.

• SalexSun
  • Nu online
kazemo schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:18:
[...]

Oke,dan heb ik het verkeerd begrepen bij mijn weten heb ik geen bypassklep alleen een overdrukklep.
Overdruk: stort water uit het CV systeem.
Bypass: functioneert als een zenerdiode; gaat in doorlaat zodat de spanning/druk gelijk blijft aan de zenerspanning/verschildrukinstelling

• Jojan265
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:35
g1n0 schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:02:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Een paar opmerkingen over opstelling/installatie:
De aan- en afvoerleidingen lijken aan de dunne kant (kan gezichtsbedrog zijn, maar zou minimaal 32 mm MLB moeten zijn).
De aan- en afvoerleidingen niet geisoleerd.
Er lijkt uitblaaslucht onder de WP (tussen de voeten) naar de aanzuigzijde te kunnen. Ik zou even proberen om dit profisorisch met een kartonnetje o.i.d. goed af te dichten en ook nog iets aan de buitenkant van de voetjes. Zodat uitgesloten is dat er koude lucht weer wordt aangezogen. Dat is namelijk killing voor defrosts en verbruik. Je zult verbaasd zijn, hoe makkelijk de uitblaaslucht zomaar maar weer wordt aangezogen. Op de foto lijkt het ook dat de beplanting iets omhoog loopt en daardoor een weerstand kan zijn voor de uitblaaslucht naar de goede richting.

LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro

• g1n0
  • Niet online
kazemo schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:38:
[...]

Is de condensor ooit schoon gemaakt (onderhoud bladeren etc.weg halen spoelen met water(geen hoge druk) en Dasty bijv.) ...en minpuntje leidingen zijn niet geisoleerd (maar dat zal het niet zijn) of heb je een splitsysteem?
Onderhoudspunt ook filters schoon maken (magneetfilter indien gemonteerd)
Beplanting bodembedekker is dat soms klimop? dat is rommel kruipt overal tussen in ook tussen Condensor/verdamper ,weg halen dus!
Nee is nooit schoongemaakt, maar is ook niet vuil op het eerste gezicht. Gaat om een split inderdaad bedenk ik me nu... Klimop is inmiddels weg, de foto is een jaar oud :)
Jojan265 schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:28:
[...]

Een paar opmerkingen over opstelling/installatie:
De aan- en afvoerleidingen lijken aan de dunne kant (kan gezichtsbedrog zijn, maar zou minimaal 32 mm MLB moeten zijn).
De aan- en afvoerleidingen niet geisoleerd.
Er lijkt uitblaaslucht onder de WP (tussen de voeten) naar de aanzuigzijde te kunnen. Ik zou even proberen om dit profisorisch met een kartonnetje o.i.d. goed af te dichten en ook nog iets aan de buitenkant van de voetjes. Zodat uitgesloten is dat er koude lucht weer wordt aangezogen. Dat is namelijk killing voor defrosts en verbruik. Je zult verbaasd zijn, hoe makkelijk de uitblaaslucht zomaar maar weer wordt aangezogen. Op de foto lijkt het ook dat de beplanting iets omhoog loopt en daardoor een weerstand kan zijn voor de uitblaaslucht naar de goede richting.
Ja ik bedenk me nu (na een google search: "monoblok vs split"), dat ik een split heb. :| Die leidingen zijn koelleidingen en ik dacht dat dat bij een monoblok ook was. Dom van me..
Ik ga je advies over die ruimte eronder dicht maken alsnog toepassen. Bedankt

• kazemo
g1n0 schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:17:
[...]

Nee is nooit schoongemaakt, maar is ook niet vuil op het eerste gezicht. Gaat om een split inderdaad bedenk ik me nu... Klimop is inmiddels weg, de foto is een jaar oud :)

[...]

Ja ik bedenk me nu (na een google search: "monoblok vs split"), dat ik een split heb. :| Die leidingen zijn koelleidingen en ik dacht dat dat bij een monoblok ook was. Dom van me..
Ik ga je advies over die ruimte eronder dicht maken alsnog toepassen. Bedankt
Dat veranderd de zaak bij split heb je ook een binnenunit(misschien te weinig koelmiddel in de installatie zou een mogelijkheid kunnen zijn) waterpomp zit in de binnenunit en misschien nog een 2e pomp (controleren) je hebt ook een buffervat begreep ik en filters schoonmaken kan ook helpen (te weinig flow).....heeft het ooit wel goed gewerkt? :?

• Bertje C
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:54
Hallo, omdat wij zijn verhuist had ik mijn warmtepomp op 20 graden watertemperatuur gezet maar toen ik vandaag ging kijken zag ik dat hij niet meer werkt (misschien niet meer uit een defrost genomen de afgelopen dagen). Hij geeft melding antivries en waterpomp. Ik heb al een paar keer de spanning eraf gehaald maar de melding blijft en hij begint niet met werken. Weet iemand raad? Het is een R32 uit 2020.

• kazemo
Bertje C schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:52:
Hallo, omdat wij zijn verhuist had ik mijn warmtepomp op 20 graden watertemperatuur gezet maar toen ik vandaag ging kijken zag ik dat hij niet meer werkt (misschien niet meer uit een defrost genomen de afgelopen dagen). Hij geeft melding antivries en waterpomp. Ik heb al een paar keer de spanning eraf gehaald maar de melding blijft en hij begint niet met werken. Weet iemand raad? Het is een R32 uit 2020.
als alles onder de 15gr (water) is gekomen start hij niet meer op (antivries melding) al langer niet meer daar geweest?
water opwarmen elec.kachel binnen zetten kan helpen (binnen temp. is ws onder de 15gr)
een pomptest run doen kan misschien helpen elec.kacheltje tegen de verdamper laten blazen(uit de trucdoos)

[ Voor 9% gewijzigd door kazemo op 24-11-2025 16:51 ]

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

@Bertje C Dit is eerst de moeite waard om te proberen.
Kip in "LG Therma (Monoblock) warmtepompen topic - Deel 1"
Kip schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:57:

Wat bij mij werkte om uit de anti-freeze stand te komen was om maar een paar vloerverwarming groepen open te laten. De rest dus sluiten. Daarna de warmtepomp opnieuw opstarten door de stroom er even vanaf te halen.
Je zou eventueel de groep(en) in de meterkast hiervoor kunnen gebruiken als je er niet makkelijk bij kan.

Bij het opstarten ging bij mij de warmtepomp warmte creëren. Ook al was de watertemperatuur rond de 10 graden.
Ik geloof dat het mis gaat als de watertemperatuur binnen x-minuten boven een bepaalde grens komt. Met een veel kleinere watercircuit gaat dat sneller. Als de watertemperatuur hoger wordt kan je geleidelijk extra groepen opzetten.

Pardon my dutch

• Darkduckie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:01
Sinds augustus zijn we verhuisd naar onze verbouwde woning. Voorzien van een LG therma V R290 9kw warmtepomp. Nu het stookseizoen al even onderweg is en we wat uitdagingen hebben met onze installateur zou ik graag wat raad van jullie vragen.

Op de begane grond ligt zo'n 90m2 aan VVW en op de eerste verdieping nog eens 40m2

Gezien de RMC in de kelder hangt in de binnen unit. Leek het mij verstandig om op water temperatuur te gaan stoken. Toen het de afgelopen dagen richting het vriespunt ging leek de stooklijn redelijk te zijn. Maar nu het buiten weer wat warmer is, is het vandaag weer standje sauna met een temperatuur van 21,3 (binnen temperatuur word gemeten via een Netatmo die in de ruimte staat).

Is er iets wat ik kan ondernemen om deze overshoot aan temperatuur tegen te gaan in de woonkamer?
Stooklijn verlagen leek me in eerste instantie een optie, maar ik ben bang dat het daarmee met de koudere dagen weer een probleem gaan krijgen

Vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_y-jr9932WASS5pmhJi_0E_i_qI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Qm0VEzODLOO6MzSco2jWRIk.png?f=fotoalbum_large
Gisteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyDpvrpMBuxkNyUaimnpCZKwihg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LtjGA9siyRyN4UtBUK4w6zZc.png?f=fotoalbum_large
Instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FEhmCrfqa-Bh80tFupTFsYNhGV8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6mVPmpMN1HsojqPSMlMfWGW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8N0PRfJPi0RHAhIV0N1epyGHppE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcXypi51H2aIdqEifvJXGkop.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JHUZmHuASbeR5FdupaZLxGJGJc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZbZyiyhABBGiFqqgadFaiPfg.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1xJbhQ-gyw3jbkXRmYopcZNIoI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmwxBSFB2y8cNgPQjbIDvbVa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdfP_J9HfnnyaGgvviGPUKIa5N0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qUC6fyhO23vvdQ9QwaWGYaT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQtCB67c0FFVDhC6OvZxGWrKVwg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4JjLjM4qQW8vqxPtxwxOI5G.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMey8wfuUn_bcuvdGi14xY_pgiU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKEthmSbPzoqwxoQsQrFIInd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqYg96mGK1N1zGgAzmxGvw_Ofg8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Ox4i7vUSZmJY2H9MYh3W27R.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44rXexgDswqlRS2Y0oG61UNUuoU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2xFncUbtw8jCiXOo344Yd3i.jpg?f=fotoalbum_tile

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
SalexSun schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 08:10:
Wat voor COP wordt er bij anderen momenteel gehaald? Hier grofweg -2 en de COP komt zegmaar per verwarmen+defrost cycle (duurt ong 1uur) op 2,2 obv interne temp sensoren.

Nog altijd op stille modes en hij moduleert nog steeds ver terug naar 10 of 11Hz. Op dat moment stort de delta T in en is de COP dus dramatisch. Het moment waar 10Hz wordt gehaald lijkt samen te vallen met Tretour welke oploopt wat eea versterkt. Tijdens de 30Hz fase is de actuele COP duidelijk een stuk hoger

[Afbeelding]

De flow is 11l/m. Vannacht heeft hij ook even op optimal flow gestaan wat geen merkbaar verschil maakt, maar wel met regelmatig ch14
N.a.v. deze post keek ik gister op het display en daar kreeg ik een COP van ongeveer 5. Dat is volgens mij beter dan dat ik vorig jaar had, maar ik heb de stooklijn ook iets aangepast en als het buiten 0 graden is, dan is de toevoer temp ongeveer 30 graden. Als ik dan naar de tabel van de lg kijk dan zou dat wel kunnen kloppen. Het verschil met vorig jaar is vooral dat ik meer nieuwe kozijnen heb tripple glas.
https://www.sklep-alter.p.../aukcja_8_12916338321.jpg
Pagina: 1 ... 189 190 Laatste