Jojan265 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 06:57:
[...]
Waarom zou je het niet delen. Als je nog niet helemaal zeker bent, kun je dat er toch bij vermelden. Ik denk dat een heleboel mensen hier iets aan kunnen hebben als het bij hen ook voorkomt.

Goed hier een overzicht en verhaal in retro door mij:

@
arjan dragtsma heeft een nieuwe LG 9KW WP gekocht bij aircoplaza daar heb ik destijds ook gekocht
Arjan heeft hem geïnstalleerd echter bij in bedrijfname krijgt hij hem niet aan de gang,problemen met aansluiten RMC
grijsveld aan/uit knop blijf uit etc. (achteraf gezien volgens mij geen echte CH 53 storing) maar goed
Arjan neemt contact op met LG Nederland ze doen per telefoon een onderzoek en komen tot een diagnose ibu printplaat defect of iets niet goed. LG nederland trekt zich terug grijze import.
Arjan neemt contact op met aircoplaza het is immers een nieuwe bij hun gekocht,en doet een garantie claim
aircoplaza stuurt een nieuwe printplaat,die word er ingezet en zie daar probleem is opgelost hij doet het!
Nu mijn kant van het verhaal:
Ik nam contact op met aircoplaza en doe ook een garantieclaim met het verzoek me ook een nieuwe printplaat toe te sturen.
ik heb inderdaad zeer snel ook een zg. nieuwe ibu printplaat gekregen.
Maar .....Hebben ze me POTVERDOMME de print gestuurd die arjan terug gestuurd had,ik zie dat aan de sticker met QR Code is hetzelfde serienr. ik heb immers een foto
Ik heb contact gehad met aircoplaza en ze hebben het toegegeven...ging sneller en makkelijker
Desondanks heb ik de zg nieuwe ibu printplaat er ingezet en hij doet het gewoon CH 53 weg
Maar....ik heb geconstateerd SW dipswitch 8 was aangezet door arjan dit is externe thermostaat dit moet niet tenzij je daadwerkelijk een externe thermostaat aansluit ,anders kan en gaat het niet werken.print maakt ook geen geluid zo als gemeld werd?
Bij een nieuwe wp staan standaard alle dipschakelaars op uit(en zijn allemaal extra mogelijkheden DHW,ketel van derde,zonneboiler,driewegklep enz.) als je die niet gebruikt niet aanzetten
Voor de term ook maar eens te gebruiken (RTFM) Read The F.... ing Manuel (vleiend)
vertaald....eerst handleiding lezen daar staat het antwoord...dat is bij de LG installatie handleiding niet makkelijk en onduidelijk