Casper de Boer schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:24:
[...]
Flinke tekst, maar lekker uitgeschreven
De inmenging van aanvoer en retour is juist exact mijn bedoeling

Ik gebruik de sentry als een radiator met 160L inhoud, het minimale warmteverlies gebruik ik mooi om de technische zolder ietsje warmer te houden. Uiteraard is waterzijdig inregelen een must maar dat is het altijd.
Ik heb geen secundair circuit, nogmaals, mijn buffer zit gewoon aangesloten als zijnde een radiator maar dan "omgedraaid" zodat hij met koelen beter over zijn opstart piek heen komt.
Bijkomend voordeel is dat ik geen extra pomp in mijn systeem heb zitten, scheelt weer energie
Koelen staat ingesteld op 18 graden uitvoer in de zomer
Ik had het vat er tussen gezet omdat ik (toen) te weinig systeem inhoud had en het vat toch had staan, beetje tweaken met de middelen die je hebt
Ik snap je opmerking over de 600L niet, poster heeft 40m2 vloerverwarming en:
[...]
Of hebben we het nu over 2 verschillende systemen?
We hebben het over 2 andere posters, ik reageerde op @
MicDre
MicDre in "LG Therma (Monoblock) warmtepompen topic - Deel 1"
Ik heb (helaas) de meest gekke situaties gezien qua installatie en dit riekte naar het advies "sluit je buffer lekker andersom aan, doet de LG het beter op".
Gelukkig was dat niet het geval.
Zoals eerder aangegeven, de LG thermaV R32 kent heel wat nukken, dusdanig veel dat er (vaak) veel inregelwerk bij komt kijken en helaas vaker dan nodig ook een externe monitoring etc. Etc....
Mijns inziens geen "goed" product.
Zeker als ik situaties lees waarin de eene aannemer het aan de andere installateur doorgeeft om het "op te lossen".
Om vervolgens ondoordachte noodgrepen uit te (moeten) halen...
Waar vervolgens de eindgebruiker middels monitoring ziet dat er toch wel serieuze problemen zijn.
Mijn ervaring met andere fabrikanten is dat er op zulke momenten ondersteuning is, soms verleen ik die in opdracht van div. Fabrikanten aan andere installateurs welke minder ervaring hebben.
Maar ook ik ben een aantal jaar geleden "het schip ingegaan" met een aantal LG wp's.
Na veel ge-emmer en uiteindelijk 2 LG engineers op locatie bij een klant van me hebben we ook het koelprobleem geïdentificeerd en middels een patch verholpen.
Kostte veel tijd van mijn zijde, geen kostenvergoeding van LG.
En juist de manier hoe daar dan mee wordt omgegaan is schrikbarend, geen update voor de rest van de klanten. Radiostilte...
Nog steeds wacht ik (1,5j geleden) op antwoorden...
Ik wens gewoon niemand dit soort zaken toe...
Als je er 1 hebt geïnstalleerd gaat het vaak "maar" om een paar 1000€... Maar absoluut gezien is dat gewoon veel geld...
En voordat mensen hier lezen en denken "lg, Lekker Goedkoop, prima, bekend, alles goed" wil ik toch een beetje waarschuwen voor deze hosanna stemming...
Dat gezegd hebbende, andere fabrikanten zijn ook niet "zalig"..
Ik heb alweer te veel gezegd