Jgroothedde schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:56:
ik probeer de wp in te stellen op AI modus en dan met sensor water+lucht. Heeft iemand hier een soort handleiding voor met name voor de instellingen van luchtverwarming temperatuur wat doet deze precies en wat is de beste instelling? en de binnenlucht temperatuur voor auto modus? Wat doet deze en waar moet deze op staan? Ik stookte hiervoor op AI en dan op sensor water. Alleen dan is de WP erg onrustig en schiet steeds door zn hysterese van +4 waardoor hij steeds uit schakelt. Ik wil de temperatuur binnen zo rond de 21 graden.
Wanneer ik hem nu op lucht + water zet gebeurt er niks namelijk.
Je kunt een stooklijn instellen voor lucht (voor de temperatuur binnen is die dan altijd 21 graden).
Voor water kun je ook een stooklijn instellen, of een maximale temperatuur.
Als je dus de instelling zet op water+lucht, moet je ook de keuze maken voor water auto of max temperatuur. (Gebruikersmenu > Functie).
Deze functie is niet standaard.
Het kan worden geactiveerd, na het instellen van de water+lucht in de installatiemodus.
Dit kan per model verschillen.
In het installatie menu (Configuratie) stel je de keuze water+lucht in
In het gebruikers menu (Functie) stel je in wat temp. van water moet doen.
Stel WP in op Auto / AI
WP start als aan min hysterese van lucht is voldaan en daarna ook aan die van water.
Je kunt proberen de AI +1 te verhogen, om te zien of de WP aangaat.
Je zult waarschijnlijk de stooklijn en hysterese van water (en lucht) moeten aanpassen.
Installatie menu > Kamerverwarming
Hysteresis Verwarmingswater en Hysteresis Kamerlucht (Verwarming)
Stooklijn in Installatie menu > Automatische modus
Ik hoop dat het hiermee iets duidelijker is, maar de instelling van de WP is niet makkelijker.
Als je de RMC afstandsbediening gebruikt, is het mogelijk dat hier geen lucht temperatuur sensor in zit, als je een ouder model hebt, dan moet je een externe temperatuur sensor gebruiken.
Als jouw WP steeds door de hysterese van +4 gaat, kun je twee dingen doen.
Ik heb het volgende bij mij gedaan. Je kunt de temperatuur iets lager zetten, of je kunt de waterpomp iets sneller zetten (als je deze niet op optimaal hebt staan en alleen als je deze mogelijkheid hebt).