tebogo schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:54:
Goedemorgen, het is weer eens zo ver dat de HM123MR.U34 zijn doel zonder reden opeens niet haalt.
De hele nacht gaat het goed, 3 defrosts, maar na de 3de defrost haalt hij het opeens niet meer.
Benieuwd of hij het bij de lopende run wel gaat halen.
Ik lag gewoon te slapen, dus geen instellingen aan gepast of iets. Ik gebruik het script van @
paQ om de opstartpiek iets te temperen, maar die draait ook altijd, dus niet anders dan bij de andere opstarts na defrost.
[Afbeelding]
Ik heb er nu minder last van, ik had iets soortgelijks als het script van @
paQ , eind verleden week wat aangepast dat ie nog maar 2 stapjes in de stooklijn omlaag gaat. Vanochtend dat deel van het script uit gezet omdat de Taanvoer toch een beetje onder de stooklijn bleef hangen. Nu is het verschil minimaal.
Heb wel weer een paar keer het andere verschijnsel gehad wat @
Jojan265 eerder beschreef, out of the blue vliegt ie naar vol vermogen om te eindigen in een defrost.
Draai momenteel met optimaal debiet, maar het is moeilijk inschatten of dit invloed heeft. Zal de komende nacht eens met vast debiet gaan draaien, eens zien of het iets uit maakt (al blijft vergelijken erg lastig).
Gelukkig neemt gaat nu het dauwpunt iets omhoog, defrosts zullen dus minder worden zo meteen.