Ik kan niet precies terugvinden wat je probleem is. Om de service van LG slecht te noemen is niet terecht uit wat ik lees.jeroenst schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:13:
[...]
LG zegt wij kunnen niks voor u doen zonder installateur te zijn.
Het lijkt wel dat er volgens de modbus data dat er nog druk staat in het r32 circuit.
Maar misschien toch overwegen de complete warmtepomp te vervangen, mogelijk is dat goedkoper en zekerder dan onderdelen te gaan vervangen en god weet wat er nog meer stuk is. De vraag is of het dan nog wel een lg wordt, het is zo een dure hobby en de service valt tegen (misschien logisch maar toch). Gree heeft een interessante prijs en kost minus subsidie 500 euro maar ik moet nog uitzoeken of dat kwalitatief iets is.
We hebben in NL nu eenmaal vrij duidelijke regels en importeurs en groothandels zijn niet verantwoordelijk voor de service aan consumenten. Dat ligt vast in consumentenrecht. De verkoper van een toestel is dat wél. Daar is de korting voor die hij heeft ontvangen. Hij kan indien nodig verhaal gaan halen. Ik ben verkoper en instalateur. Als een klant een mankement heeft komt hij bij mij. Ik handel dat dan af met de importeur.
Voor service moet je dus naar de verkoper. Of een andere verkoper of instalateur.
Als je een onderdeel nodig hebt kun je mij een bericht sturen, maar in principe kan elke instalateur je daar aan helpen.