Ik ben hier momenteel ook mee aan het klooien. De anti-vries stand (ca eens per 10min) zorgt ervoor dat de WP op 100% pompvermogen gaat draaien ongeacht je pompsnelheid instelling tijdens verwarming. Dit duurt een minuut of 2 en dan 10min niks.tebogo schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:24:
Nieuwe uitdaging:
Ik heb mijn Comfort Classic parallel aangesloten, met in beide aanvoeren van WP en CV een terugslagklep.
Dit volgens https://www.inventum.com/...instellingen_cv_ketel.pdf
Beide werken prima los van elkaar. WP i.c.m. CV ketel alleen voor SWW gaat ook goed.
Nu dacht ik vandaag een dagje op gas te stoken. Maar dat gaat dus mis. Niet omdat de terugslagkleppen verkeerd om zitten o.i.d. Maar omdat de WP continu staat te pomp i.v.m. de antivries regeling. Zodra ik de spanning van de WP haal draait de CV ketel prima.
Blijkbaar is de waterpomp van de WP zo krachtig dat de waterpomp van de CV ketel er niet tegen op kan draaien. Het water van de CV ketel wordt tot aan het T-stuk waar het samenkomt met de WP warm.
Ook de pompcapaciteit van de WP op 10% helpt nog niet...
Zo meteen maar weer op WP verder, anders bevriest de boel...
Als ik de WP aanvoer/retour fysiek kniip tot ~20l dan gaat het goed, maar dat is natuurlijk een beetje een 'hack' oplossing. Volgens mij is er helaas geen manier om die max pomp snelheid te verlagen tijdens anti-vries run. Ook geen idee waarom dit 2min moet duren? Je zou zeggen dat na 30sec het water IN de warmtepomp en leidingen buiten ook wel is vervangen door warmer water vanuit het huis....