Ik heb een split met 3x 2kW heaters. Die staan absoluut 100% zeker uit. Die moeten namelijk apart worden aangesloten en dat heb ik niet gedaan. Het betreft hier het opgenomen vermogen van de buitenunit. De binnenunit (printplaat + waterpomp) wordt ook gevoed vanuit buitenunit en dit is er dus ook bij inbegrepen.
Ik heb overigens ook wel al eens 2200W opgenomen vermogen gezien. Doorgaans duiden dat soort getallen op koudemiddeltekort, maar dat is zeker niet aan de hand. COP is gewoon in orde, hoog opgenomen vermogen is in mijn geval gewoon hoog afgegeven vermogen.
Tijdens een SWW run loopt hij overigens richting de 3300W opgenomen vermogen. En dat is alleen maar omdat ik de peak-current-control heb ingeschakeld.
Ik heb er veel contact over gehad met LG. Zij houden vol dat het product naar behoren functioneert. Ik wordt er helaas beetje moedeloos van.
Zoals hierboven ook opgemerkt. Voor de meesten is het alleen maar leuk als je 5kW unit meer vermogen kan leveren. Ik had hem speciaal geselecteerd omdat ik wist dat mijn afgifte beperkt is én omdat mijn woning gewoon niet meer nodig heeft. Dat het apparaat meer dan 5kW kán leveren dat vind ik prima. Dat hij dat ongevraagd doet, is in mijn specifieke situatie gewoon balen.
@
Luisterlijk
"Kan het zijn dat je vermogen gewoon niet bij je installatie past?"
Dat is ook zo. Het vermogen past niet bij mijn afgifte. 10kW is echt te veel voor mij. Ik kan ongeveer 3kW kwijt. Een 5kW
modulerende warmtepomp en een buffer van 200L leek me wel voldoende. Ik heb de 5kW. Kleiner levert LG niet (meer).
Ik heb de cursus bij LG ook gevolgd enige tijd geleden (
Therma V lucht-water warmtepomp
In de Therma V lucht-water warmtepomp training ligt de focus op het configureren, opstarten en instellen van de Therma V lucht-water warmtepomp) Waarna ik besloten heb dit model te kopen en conform de presentatie van de cursus en de installatiehandleiding aan te sluiten, waarbij natuurlijk altijd ook nog gezond boeren verstand gebruikt is. LG heeft ook bevestigd dat de afgiftge beperkt is, maar dat de installatie gewoon goed is aangesloten.
[
Voor 3% gewijzigd door
M_AW op 12-12-2023 16:02
]
PV: 7205Wp. LW-WP: ME SUZ-SWM40VA2 + EHST20D-VM2D. LL-WP: 3x MHI SRK20ZS-S