Toon posts:

[F1 2020] Race 9 GP van Toscane Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste
Acties:
  • 85.928 views

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-03 20:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Def1ant schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:57:
[...]

Ik hoorde volgens mij Olaf nog zeggen dat Pirelli een 2-stopper anticipeerde? Volgens mij zijn deze voorspellingen door Amazon's services (machine learning) bedacht..
Oh ja, AWS staat er ook bij.
Dat wil dan aangeven dat we dat AWS geneuzel nog meer moeten wantrouwen dan we al doen.
Albon zou Perez ook binnen 2 rondjes voorbij kunnen, 5 rondes later, Albon nog altijd achter Perez.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

En dan vonden we vorige week zondag al erg en dachten we dat het niet erger kon, wat een race gisteren..

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:57

BM

Moderator Spielerij
Die AWS metrics zijn net zo betrouwbaar als de voorspellingen van Gup de Goudvis bij het WK :) Al vanaf introductie van dat spul is het waardeloos. Volgens mij heeft Pirelli ook al ooit gezegt dat het nergens op slaat :)

Xbox
Even the dark has a silver lining

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Nu weet ik het!

Helmut Marko is powered bij AWS. Dit verklaart meteen zijn uitspraken die nergens op slaan ;)

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:00:
En dan vonden we vorige week zondag al erg en dachten we dat het niet erger kon, wat een race gisteren..
Naja Race?!. Ze stonden langer stil en achter de SC dan dat er werd geraced

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:32
cheiron schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:11:
[...]

Denk dat iedereen graag leuke gevechten door het gehele veld ziet. Persoonlijk was ik best teleurgesteld over het aantal plekken op de baan waar ingehaald werd. Veel meer dan DRS actors aan het eind van het rechte stuk heb ik niet gezien. Weinig close action, veel afwachten tot je er op DRS langs kan.
Dat maakt dat ik het niet een heel boeiende wedstrijd vond
Hopelijk wordt dat met de nieuwe 2021 2022 regels beter als autos elkaar dichter kunnen volgen. Nu blijven ze vaak juist op afstand totdat ze weten dat ze er binnen een paar ronden in DRS afstand zitten. Als je gemakkelijker dichter kan volgen, kan dit circuit helemaal een spektakel worden. Coureurs die onderdruk staan en weinig ruimte voor fouten, dit alles op hoge snelheid door de heuvels. Ja, ik zie dat wel zitten :D

LinkedIn
BlackIntel

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:18
RobertMe schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:46:
Ik vond die tweede herstart wel apart. Räikkönen en Grosjean mogen zich "unlappen" starten daardoor gewoon lekker met de rest mee en gaan van 11 & 12 ineens naar 8 & 9. Die rijden daar dus ineens in een positie die voor de SC misschien wel een halve ronde op hun voor lag. Is dan toch apart. Ook omdat bij een gewone SC met herstart ze wel mogen unlappen maar er noet wordt gewacht totdat ze weer zijn aangesloten.
Door de extra ronde die ze hebben gereden voor de herstart waren hun banden ook nog eens beter op temperatuur dan bij de andere wagens. Dit zal ze zeker hebben geholpen bij de herstart.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:57
MrOleo schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:58:
[...]

Eens met dat de oplossing zit in andere procedures en dat de finishlijn te ver op het rechte stuk lag, waardoor Bottas ervoor koos om het veld niet echt op te vangen.

Maar vanaf het moment dat Bottas de snelheid mag bepalen , mag hij niet accelereren en weer remmen. Voor de safety car zijn lichten uitdoet, zitten er gaten in het veld, omdat men ruimte nodig heeft om de banden en remmen op te warmen. Vanaf dat de safety car de lichten uitdoet stopt dit en schuift het veld in elkaar, omdat er geen snelheidsverschillen meer zijn.

Het probleem was hier dat het dichtrijden van de gaten normaal enkele bochten van te voren kan gebeuren, waar iedereen weet dat het het dichtrijden van gaten is, immers als de leider in dat geval vol gas zou geven zou men de safety car inhalen, wat niet mag.
Doordat de lichten laat uitgingen en Bottas niet echt snelheid terugnam, konden de gaten niet worden dichtgereden waardoor dit gebeurde op een plek waar men normaal al racet.
Door het laat uitdoen van de lichten is het verwachtingspatroon van de coureurs bij acceleratie van de voorganger zo anders, waardoor dat wel degeliik een mede-oorzaak is. Dus ik ben zeker niet mee eens dat de lichten uitdoen geen zin heeft.
Niet echt eens met jouw conclusie. Je kunt duidelijk zien dat Russel een veel te groot gat laat vallen. De rest niet, hij wilde een aanloopje nemen om zo snel plekken te kunnen pakken. De rest liet niet zo'n gat vallen. Als hij gewoon had aangesloten volgens de regels dan was er niet zo'n chaos ontstaan. Men kijkt naar diegene die voor zich rijdt. De eerste die gas begon te geven was Russel en moest toen uitwijken, de rest was daarna kansloos.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Domme vraag misschien. Had begrepen dat men niet meer aan de motorsetting mocht komen/veranderen na de kwalificatie. Tijdens de race gebruiken ze wel nog de overtake button. Mag dat dan wel wel? Dat lijkt mij in principe ook iets aan de motorstand veranderen

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-03 15:49
BM schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:00:
Die AWS metrics zijn net zo betrouwbaar als de voorspellingen van Gup de Goudvis bij het WK :) Al vanaf introductie van dat spul is het waardeloos. Volgens mij heeft Pirelli ook al ooit gezegt dat het nergens op slaat :)
Volgens mij laten die AWS metrics de voorspelling van Pirelli zien. Dus als Pirelli zegt dat de rode band bijvoorbeeld 15 rondes meegaat, laat AWS metrics na 15 ronden zien dat de band "op" is. En we weten allemaal dat de voorspellingen van Pirelli veel te conservatief zijn.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-03 15:52
MrOleo schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:58:
[...]

Eens met dat de oplossing zit in andere procedures en dat de finishlijn te ver op het rechte stuk lag, waardoor Bottas ervoor koos om het veld niet echt op te vangen.

Maar vanaf het moment dat Bottas de snelheid mag bepalen , mag hij niet accelereren en weer remmen. Voor de safety car zijn lichten uitdoet, zitten er gaten in het veld, omdat men ruimte nodig heeft om de banden en remmen op te warmen. Vanaf dat de safety car de lichten uitdoet stopt dit en schuift het veld in elkaar, omdat er geen snelheidsverschillen meer zijn.

Het probleem was hier dat het dichtrijden van de gaten normaal enkele bochten van te voren kan gebeuren, waar iedereen weet dat het het dichtrijden van gaten is, immers als de leider in dat geval vol gas zou geven zou men de safety car inhalen, wat niet mag.
Doordat de lichten laat uitgingen en Bottas niet echt snelheid terugnam, konden de gaten niet worden dichtgereden waardoor dit gebeurde op een plek waar men normaal al racet.
Door het laat uitdoen van de lichten is het verwachtingspatroon van de coureurs bij acceleratie van de voorganger zo anders, waardoor dat wel degeliik een mede-oorzaak is. Dus ik ben zeker niet mee eens dat de lichten uitdoen geen zin heeft.
Kan verkeerd zijn maar dacht dat "the leader of the pack" wel mag gas geven en vertragen maar niet overdreven en dat heeft hij, voor zover ik mij herinner, ook niet gedaan.

Enigste oorzaak voor mij, is het feit dat de start/finish zo ver ligt. De gaten werden niet dicht gereden omdat bottas zo snel ging maar werden bewust zo gelaten zodat de achterliggende piloten "anticiperend" kunnen versnellen. Dus al versnellen voordat de eerste vertrokken is in de hoop de de voorliggers nog opgehouden worden en de achterligger een snelheidsvoordeel heeft.
Zie je ook genoeg in andere race series.

Start/finisch een 500m (of zoiets) vroeger leggen en ik denk niet dat dit nog gaat gebeuren
NoahAmber schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:34:
Domme vraag misschien. Had begrepen dat men niet meer aan de motorsetting mocht komen/veranderen na de kwalificatie. Tijdens de race gebruiken ze wel nog de overtake button. Mag dat dan wel wel? Dat lijkt mij in principe ook iets aan de motorstand veranderen
Ze mogen, voor zover ik weet, niets veranderen aan de settings van Internal Combustion Engine. Maar voor het electrisch deel wel nog. Als die overtaken button resulteert in 5 seconden extra electriciteit mag dat volgens mij wel

[Voor 12% gewijzigd door Kenhas op 14-09-2020 09:39]

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:57
Dat mag ja, dat is volgens mij met name het elektrische gedeelte wat elke keer opgeladen moet worden. Zodoende kunnen ze niet continu in de overtake stand rijden.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56

Wanneer gaan ze hun zaakjes op orde krijgen? Max is al een hele tijd best geduldig geweest maar hoe lang blijft dat nog? Maar ja keerzijde is ook dat er geen andere mogelijkheden zijn voor hem. Erg frustrerend allemaal. Ik hoop desondanks dat Max wel zijn hoofd koel blijft houden en niet een terugval gaat krijgen van 2 jaar terug waar hij vooral gefrustreerd ging rijden met alle gevolgen van dien.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-03 13:25

Bansheeben

There never was any cake...

MazeWing schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:09:
Nu weet ik het!

Helmut Marko is powered bij AWS. Dit verklaard meteen zijn uitspraken die nergens op slaan ;)
Marko is powered by Red Bull marketing...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Bansheeben

Bansheeben

renzo4000 schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:44:
[Afbeelding]

Wanneer gaan ze hun zaakjes op orde krijgen? Max is al een hele tijd best geduldig geweest maar hoe lang blijft dat nog? Maar ja keerzijde is ook dat er geen andere mogelijkheden zijn voor hem. Erg frustrerend allemaal. Ik hoop desondanks dat Max wel zijn hoofd koel blijft houden en niet een terugval gaat krijgen van 2 jaar terug waar hij vooral gefrustreerd ging rijden met alle gevolgen van dien.
Hoofd koel? Als de motor werkt rijdt ie in niemandsland op 3 en hoeft hij niets te doen. Als de motor niet werkt heeft ie een dnf.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:52
renzo4000 schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:44:
[Afbeelding]

"Honda, the dreams of power" is dan toch leuker :+

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-03 18:22
MazeWing schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:09:
Nu weet ik het!

Helmut Marko is powered bij AWS. Dit verklaart meteen zijn uitspraken die nergens op slaan ;)
Ben eigenlijk wel benieuwd wat deze beste man toevoegt aan Red Bull. Voor iemand met een adviserende functie kraamt hij nogal wat onzin uit.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:25
Volgens mij was Max na de vrije trainingen en kwalificatie erg tevreden in tegenstelling tot Monza waar het hele weekend slecht was. Het probleem zat ‘m dus alleen in de race dit keer, waar ik het opvallend vond dat Albon ook klaagde over te weinig power, maar uiteindelijk toch Ricciardo kon inhalen en een podium scoren. Wat gaat er nu dus 2 keer mis met de motor van Max tijdens de race?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De motorsettings van de ICE mogen niet meer worden aangepast.
De overtake knop is van de MGU-K om een tijdelijke extra boost te geven via de electormotor.
Dat is nog wel toegestaan.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Bansheeben

Bansheeben

PatrickC schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:55:
Volgens mij was Max na de vrije trainingen en kwalificatie erg tevreden in tegenstelling tot Monza waar het hele weekend slecht was. Het probleem zat ‘m dus alleen in de race dit keer, waar ik het opvallend vond dat Albon ook klaagde over te weinig power, maar uiteindelijk toch Ricciardo kon inhalen en een podium scoren. Wat gaat er nu dus 2 keer mis met de motor van Max tijdens de race?
Dat is dus wel een dingetje zeg maar. Kan me ook voorstellen dat het extra frustrerend is dat je een top weekend hebt gehad (op de zondag na dan natuurlijk), vervolgens in de race voor de eerste bocht al stuk loopt en daarna mag toekijken hoe je teamgenoot (die normaal gesproken een seconde langzamer is per rondje in racepace) naar P3 toe rijdt en zelfs nog even tegen de kont van een Mercedes mag kijken.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:57

BM

Moderator Spielerij
ThomasG schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:36:
[...]
Volgens mij laten die AWS metrics de voorspelling van Pirelli zien. Dus als Pirelli zegt dat de rode band bijvoorbeeld 15 rondes meegaat, laat AWS metrics na 15 ronden zien dat de band "op" is. En we weten allemaal dat de voorspellingen van Pirelli veel te conservatief zijn.
Ik denk dat je gelijk hebt. De uitspraak van Pirelli ging dan over de 'slijtage-metric' die ook door AWS gegenereerd word. Dat was iets wat zelfs de teams en Pirelli niet goed kunnen monitoren, dus dat AWS dat kan slaat al helemaal nergens op :)

Xbox
Even the dark has a silver lining

• RobertMe
Bansheeben schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:00:
zelfs nog even tegen de kont van een Mercedes mag kijken.
Dat was natuurlijk niet al te "serieus". Bottas liet gewoon een gat vallen + herladen batterijen om daarna voor de snelste ronde te gaan. Waarbij die ook weer zo uit liep van Albon. Als Verstappen daar had gereden denk ik ook niet dat Bottas zich zo had laten terug zakken.

Wat voor Verstappen denk ik frustrerender is is dat die in de eerste bocht P2 had kunnen (/moeten) liggen, maar na eerste fase terug valt (en terug valt, en terug valt).

• ThomasG
Het schijnt een software probleem te zijn. Dus ik denk dat de engine mapping verkeerd is. Dat is een soort spreadsheet met RPM en throttle en hoeveel brandstof er ingespoten wordt. Daar zit waarschijnlijk ergens een fout, omdat het vermogen er wel is; maar het is ineens weg bij een hogere RPM en/of throttle.

• FastFred
  • Laatst online: 22:16
Albon zei niet dat ie te weinig power had, maar dat hij meer power nodig had. Maar dat mag niet meer. Dat gaf Bottas vorige week ook aan in Monza 'its impossible to race with these engine settings'.

En dat zag je ook toen Sainz achter Gasly aan ging. Als ze nu wel motorsettings mochten aanpassen, dan was het eind van die race nóg spannender geworden. Het is me wel duidelijk dat de anti party-mode regel niet het gewenste effect gehad heeft.

[Voor 6% gewijzigd door FastFred op 14-09-2020 10:08]

• FastFred
  • Laatst online: 22:16
ThomasG schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:04:
[...]
Het schijnt een software probleem te zijn. Dus ik denk dat de engine mapping verkeerd is. Dat is een soort spreadsheet met RPM en throttle en hoeveel brandstof er ingespoten wordt. Daar zit waarschijnlijk ergens een fout, omdat het vermogen er wel is; maar het is ineens weg bij een hogere RPM en/of throttle.
Ok, maar waarom is hij de enige van 4 Honda auto's die dit probleem dan heeft? Ik mag toch aannemen dat ze de verschillende mappings naast elkaar hebben gelegd en hebben vergeleken?

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Waar gisteren de gemoederen (terecht) hoog opliepen over het shirt van Hamilton (en het topic imho onterecht op slot ging), is de Fia wakker geworden en zijn ze een onderzoek gestart wegens dat shirt. De Fia lijkt het als een politiek statement te zien en willen dat dus kennelijk niet. Bron: https://racingnews365.nl/...ns-grand-prix-van-toscane Niet de meest betrouwbare site, maar er zullen ongetwijfeld wel (aanzienlijk) meer berichten erover gaan volgen. :P

Kennelijk zijn we dus niet de enigen die vinden dat politiek en sport niet samen gaan. :+

Volvotips.com

• Bansheeben

Bansheeben

RobertMe schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:03:
[...]

Dat was natuurlijk niet al te "serieus". Bottas liet gewoon een gat vallen + herladen batterijen om daarna voor de snelste ronde te gaan. Waarbij die ook weer zo uit liep van Albon. Als Verstappen daar had gereden denk ik ook niet dat Bottas zich zo had laten terug zakken.

Wat voor Verstappen denk ik frustrerender is is dat die in de eerste bocht P2 had kunnen (/moeten) liggen, maar na eerste fase terug valt (en terug valt, en terug valt).
Zo zag ik het ook. Maar dan nog, een race waarin Albon op pace naar P3 gaat betekent gewoon een fantastisch weekend voor RBR. Dat zegt wat mij betreft genoeg over de potentie van de auto. Ik denk echt dat Max het de Mercs lastig had kunnen maken.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bart-Willem schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:05:
Waar gisteren de gemoederen (terecht) hoog opliepen over het shirt van Hamilton (en het topic imho onterecht op slot ging), is de Fia wakker geworden en zijn ze een onderzoek gestart wegens dat shirt. De Fia lijkt het als een politiek statement te zien en willen dat dus kennelijk niet. Bron: https://racingnews365.nl/...ns-grand-prix-van-toscane Niet de meest betrouwbare site, maar er zullen ongetwijfeld wel (aanzienlijk) meer berichten erover gaan volgen. :P

Kennelijk zijn we dus niet de enigen die vinden dat politiek en sport niet samen gaan. :+
Het heeft ook geen ene 'F*CK' met de racesport te maken, net zoals dat wijzen op het 'BLM' logo boven op z'n helm toen 'ie nét uitgestapt was. Als 'ie persé een statement wil maken dan moet íe dat op een ander 'podium' doen en niet direct voor, tijdens of ná een F1 race :'(

Ik heb hier gisteren schijnbaar wat verhitte discussies gemist? Zal 't er dan ook maar niet meer over gaan hebben ;)

[Voor 6% gewijzigd door Will_M op 14-09-2020 10:18]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56
RobertMe schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:49:
[...]

"Honda, the dreams of power" is dan toch leuker :+
ok, ftfy :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-03 15:57
Crash vanaf de tribune gezien

Reddit bedankt :)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Will_M schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:12:
[...]

Het heeft ook geen ene 'F*CK' met de racesport te maken, net zoals dat wijzen op het 'BLM' logo boven op z'n helm toen 'ie nét uitgestapt was. Als 'ie persé een statement wil maken dan moet íe dat op een ander 'podium' doen en niet voor, tijdens of ná een race :'(

Ik heb hier gisteren schijnbaar wat verhitte discussies gemist? Zal 't er dan ook maar niet meer over gaan hebben ;)
Ik vraag me überhaupt af of 'ie wel bij Mercedes wil blijven als Ineos de tent overneemt: een chemieconcern (wat in strijd is met de veganistische en milieu-activistische opvattingen van Hamilton) dat ook nog eens een zijspoor heeft met landschapvernietigende Grenadiers (die rare Landrover-kloon). :+ Wellicht dat 'ie daarom telkens de contractverlenging uitstelt? :P

Volvotips.com

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:19
Als Hamilton zoveel met het milieu van doen heeft moet-ie maar lekker in de Formula E rijden.
Je moet wat overhebben voor je principes, nietwaar?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Bansheeben

Bansheeben

Bart-Willem schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:21:
[...]

Ik vraag me überhaupt af of 'ie wel bij Mercedes wil blijven als Ineos de tent overneemt: een chemieconcern (wat in strijd is met de veganistische en milieu-activistische opvattingen van Hamilton) dat ook nog eens een zijspoor heeft met landschapvernietigende Grenadiers (die rare Landrover-kloon). :+ Wellicht dat 'ie daarom telkens de contractverlenging uitstelt? :P
Maar Lewis rijdt al niet meer in zijn supercars! Hij doet er dus ècht alles aan om het milieu te redden :')
Ik begrijp echt niet dat hij niet inziet dat het wellicht handiger is om je niet met politieke/maatschappelijke zaken te bemoeien waarin meningen belangrijker zijn dan feiten...

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Bart-Willem schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:05:

Niets meer dan terecht. Benieuwd welke straf ze gaan uitdelen. Want een geldboete of strafpunten op zijn licentie zet ook geen zoden aan de dijk...

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-03 18:05

schumi2004

PSN: whocarez-

Bart-Willem schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:21:
[...]

En wat is daar anders aan dan nu, ze zijn nu al toch hoofdsponsor?

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
MazeWing schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:30:
[...]

Niets meer dan terecht. Benieuwd welke straf ze gaan uitdelen. Want een geldboete of strafpunten op zijn licentie zet ook geen zoden aan de dijk...
Had hij niet nog 2 strafpunten nodig om een schorsing op te lopen of zijn die inmiddels vervallen?

• Melantrix
  • Laatst online: 27-03 09:06
Will_M schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:12:
[...]

Het heeft ook geen ene 'F*CK' met de racesport te maken, net zoals dat wijzen op het 'BLM' logo boven op z'n helm toen 'ie nét uitgestapt was. Als 'ie persé een statement wil maken dan moet íe dat op een ander 'podium' doen en niet direct voor, tijdens of ná een F1 race :'(

Ik heb de discussie ook gemist dus geen idee wat daar gezegd is. Wat mij voornamelijk stoort aan z'n t-shirt is het feit dat hij roept voor gerechtigheid van een zaak waar erg veel onduidleijkheden over zijn. Ik heb na zijn shirt gezien te hebben even gezocht wat daar nou precies is gebeurd (in die zin heeft ie misschien z'n doel behaald -> meer aandacht) maar als ik het zo lees is het een zaak van (s)he said (s)he said. Politie zegt A, Verdachte/Slachtoffer zegt B. Ze zijn nog bezig met onderzoek etc etc, ga dan niet voor deze zaak zo'n statement neer zetten. Doe dat dan bij bijv een zaak zoals Floyd oid, niet bij een dergelijke onduidelijke zaak.

En bovenstaande is dan nog los van een hele discussie rondom het feit of ie daar wel/niet aandacht voor zou moeten vragen op dit podium..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sibrand schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:31:
[...]

Had hij niet nog 2 strafpunten nodig om een schorsing op te lopen of zijn die inmiddels vervallen?
Als de FIA verkeerd wil dan spreken ze Mercedes er op aan zodat ze daar intern een sanctie kunnen / moeten gaan opleggen aan de rijder. Het merk Mercedes 'raken' is veel erger dan dat één rijder uit het F1 team wat (spaar) punten kwijt of rijk raakt.

In beide gevallen is het jammer voor de sport, ongeacht wát voor een sanctie er komt.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

schumi2004 schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:31:
[...]

En wat is daar anders aan dan nu, ze zijn nu al toch hoofdsponsor?
Ze zijn hoofdsponsor geworden op het moment dat Hamilton allang een contract had. Maar goed: gezien het nazi-verleden van Mercedes kan je je überhaupt afvragen hoeveel waard die "principes" van Hamilton zijn. :P

Volvotips.com

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Maarten_E schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:24:
Als Hamilton zoveel met het milieu van doen heeft moet-ie maar lekker in de Formula E rijden.
Je moet wat overhebben voor je principes, nietwaar?
Nee, en die Accu`s zijn lekker milieu vriendelijk? :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Illegal_Alien schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:44:
[...]

Nee, en die Accu`s zijn lekker milieu vriendelijk? :+
SIM Racertje dan maar voor 'm? 8)

• Maarten_E
Will_M schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:45:
[...]

SIM Racertje dan maar voor 'm? 8)
Weet je wel hoeveel stroom het runnen van een datacenter kost?!?!
Jij vervuiler! :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:11

mark-k

AKA markkNL

[...]
AWS metrics gebruiken toch echt gewoon alle sensoren van alle auto's hoor, alleen snappen ze volgens mij zelf niet echt wat ze ermee moeten doen. Chainbear heeft er een mooi filmpje over.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:54

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

FastFred schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:04:
[...]

Albon zei niet dat ie te weinig power had, maar dat hij meer power nodig had. Maar dat mag niet meer. Dat gaf Bottas vorige week ook aan in Monza 'its impossible to race with these engine settings'.

En dat zag je ook toen Sainz achter Gasly aan ging. Als ze nu wel motorsettings mochten aanpassen, dan was het eind van die race nóg spannender geworden. Het is me wel duidelijk dat de anti party-mode regel niet het gewenste effect gehad heeft.
Of ze moeten gewoon nog even wennen dat ze maar één setting hebben, en zo van tevoren wat beter moeten gaan afwegen wat ze willen. Dat gaat nu gewoon een onderdeel van het spelletje worden.

Hét probleem in de Formule 1 is dat ze niet kunnen inhalen.* Je wil dus koste wat kost zo goed mogelijk kwalificeren en een gat slaan. Met één motorsetting moeten ze daar misschien wat op inleveren, om toch de race uit te kunnen rijden. Hopelijk wordt het zo wat door elkaar gehusseld en zie je meer gevechten op de baan. Met Monza en een nieuw circuit is het imho nog te vroeg om daar conclusies aan te verbinden.
Mugello vind ik daarom ook niet geschikt als formule 1 circuit. Te weinig inhaalmogelijkheden voor die wagens. Wat ik wél mooi vind: grindbakken! Fouten worden tenminste weer eens echt afgestraft.

*: DRS vind ik echt géén inhalen. Een auto die op het rechte stuk gewoon zo veel harder loopt door een kunstmatig regeltje en er op zijn sloffen voorbij rijdt... Het is geen mario-kart.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bansheeben

Bansheeben

DrivinUCrazy schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:53:
[...]

Of ze moeten gewoon nog even wennen dat ze maar één setting hebben, en zo van tevoren wat beter moeten gaan afwegen wat ze willen. Dat gaat nu gewoon een onderdeel van het spelletje worden.

Hét probleem in de Formule 1 is dat ze niet kunnen inhalen.* Je wil dus koste wat kost zo goed mogelijk kwalificeren en een gat slaan. Met één motorsetting moeten ze daar misschien wat op inleveren, om toch de race uit te kunnen rijden. Hopelijk wordt het zo wat door elkaar gehusseld en zie je meer gevechten op de baan. Met Monza en een nieuw circuit is het imho nog te vroeg om daar conclusies aan te verbinden.
Mugello vind ik daarom ook niet geschikt als formule 1 circuit. Te weinig inhaalmogelijkheden voor die wagens. Wat ik wél mooi vind: grindbakken! Fouten worden tenminste weer eens echt afgestraft.

*: DRS vind ik echt géén inhalen. Een auto die op het rechte stuk gewoon zo veel harder loopt door een kunstmatig regeltje en er op zijn sloffen voorbij rijdt... Het is geen mario-kart.
Punt is natuurlijk wel dat deze regel specifiek als Merc killer werd aangeduid en het vervolgens Mercedes zelf het minst lijkt te raken... Kortom Mercedes aced die nieuwe motor regulation meteen, terwijl Honda/Red Bull er weer achteraan hobbelen.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:12

Martinspire

Awesomeness

Maasluip schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:54:
Is iemand deze pitstop voorspelling van PirelliAWS opgevallen? Ze weten het toch echt niet als ze denken dat langer met de mediums rijden sneller is dan met de harde banden, of hoe moet ik dit zien.

[Afbeelding]
Ik vind het niet zo heel raar, er is gewoon een bepaald tempo met de hards te rijden. De softs zijn al vrij snel door hun hoogtepunt heen en zijn daarna dus net zo snel als de hards. Met vroeger wisselen, kun je een safety car door blijven rijden en neem je dus wat minder risico op een gratis stop voor de concurrentie. Rondje later is dan weer handiger voor minder verkeer in de pitstraat en iets versere hards, maar het verschil is minimaal.

Het was opvallend dat er zoveel teams voor hard kozen, ik vond de soft/medium toch wel lang genoeg mee gaan eigenlijk. Bottas had imo gewoon mediums moeten krijgen, dat was de alternatieve strategie.

Qua herstart vind ik nog steeds dat Bottas veel te snel rijd, die had voor de laatste bocht al het hele veld opgehoopt moeten hebben, mensen waren nog niet eens het rechte stuk op, toen ie de pitstraat voorbij reed.

Daarnaast was het middenveld gewoon totaal niet klaar voor een herstart. Grote gaten aldaar en je zag ook niemand van positie wisselen voor de SC werd geroepen. Veel teveel afstand gehouden. Dat begon al bij Ricciardo en dat gat werd alleen maar groter naar de mensen achterin.

De heuvel maakt het lastig daar, maar imo hadden de rijders ook gecoached moeten worden dat Bottas nog niet weg was. We weten inmiddels dat de rijders zich daar allemaal te goed voor voelen, terwijl we ook zagen dat het bij Formule 2 en 3 allemaal geen probleem was, dus dat maakt het extra debiel.

Ik vind al langer dat we, ala Formule E, gewoon de raceleiding op de radio moeten horen voor SC e.d. en dat ook de leiding bepaald wanneer het veld weer onderweg gaat ipv de eerste rijder (met groene vlag e.d.). Dan kunnen ze ook weer gewoon babbelen tijdens de opwarmronde, omdat de leiding toch overal overheen te horen is.

Martinspire - PC, PS4, X1

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:54

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bansheeben schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:56:
[...]

Punt is natuurlijk wel dat deze regel specifiek als Merc killer werd aangeduid en het vervolgens Mercedes zelf het minst lijkt te raken... Kortom Mercedes aced die nieuwe motor regulation meteen, terwijl Honda/Red Bull er weer achteraan hobbelen.
Dat snap ik wel, maar ja, Mercedes hád al het meeste vermogen. Nu moet Mercedes één stapje terug doen, terwijl ze er al 3 voor stonden. Dan zet het natuurlijk niet heel veel zoden aan de dijk. Maar nogmaals, in feite is er pas één race gereden waarbij je die vergelijking een beetje kunt maken. Mugello is te nieuw, te weinig mogelijkheden om in te halen, dus ik vind niet dat je er nu al conclusies aan kunt verbinden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• RobertMe
Martinspire schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:00:
Dan kunnen ze ook weer gewoon babbelen tijdens de opwarmronde, omdat de leiding toch overal overheen te horen is.
Huh, dat staat daar toch los van? Die regels tijdens de formatieronde zijn er wegens "driver must drive unaided". Anders zouden ze die hele procedure die ze nu vertellen op de grid gewoon tijdens de formatieronde doorlopen. Alhoewel ik ook durf te betwijfelen of die regel ons iets heeft gebracht. Ja, twee Mercedessen in puin in Spanje 2016 (Rosberg stond in verkeerde mode, zonder deze regelnwas dat niet gebeurt). En nu de beide Haas-en in Hongarije die door team werden binnen geroepen. Andere voorvallen als gevolg van deze regel weet ik niet.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:01
Will_M schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:37:
[...]

Als de FIA verkeerd wil dan spreken ze Mercedes er op aan zodat ze daar intern een sanctie kunnen / moeten gaan opleggen aan de rijder. Het merk Mercedes 'raken' is veel erger dan dat één rijder uit het F1 team wat (spaar) punten kwijt of rijk raakt.

In beide gevallen is het jammer voor de sport, ongeacht wát voor een sanctie er komt.
Of Lewis moet ook toegang tot het Twitter account hebben, maar het lijkt er op dat Mercedes hem volledig steunt. Ze reageren al hele weekend met dit soort reacties:

[Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 14-09-2020 11:33]

• Maarten_E
jip_86 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:33:

Of Lewis moet ook toegang tot het Twitter account hebben, maar het lijkt er op dat Mercedes hem volledig steunt. Ze reageren al hele weekend met dit soort reacties:
[Twitter]
Klopt.
Net zoals toegang tot onderwijs, medische zorg en een veilige omgeving.
Maar Unicef of Artsen Zonder Grenzen heb ik nog niet op de wagen zien staan hoor...

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
[...]

[Twitter]
Angstcultuur. is helaas niet anders

Ze gaan hem echt niet op de vingers tikken (sponsors, FIA, team), want ze weten dat ze daarmee en shitload krijgen en voor ze het weten demonstraties voor de deur zijn met alle gevolgen van dien

Jammer maar helaas

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Bloodclot

Jawier!

FabianGTI schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:36:
[...]

Angstcultuur. is helaas niet anders

Ze gaan hem echt niet op de vingers tikken (sponsors, FIA, team), want ze weten dat ze daarmee en shitload krijgen en voor ze het weten demonstraties voor de deur zijn met alle gevolgen van dien

Jammer maar helaas
Ben benieuwd wat de hoge bazen van Daimler hier zouden vinden...
2021 hulkenberg naar Mercedes. Hamilton out.

Anoniem: 91868

[...]

[Twitter]
Tijd dat AMG alle vluchtelingen onderbrengt in hun fabrieken? :p

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-03 15:57
Ken je dat? Kom je in het F1 topic om gezellig nog effe te keuvelen over afgelopen race. Wat een race weer he. Wauw. Even away from it all.

Merk je opeens dat je al 1,5 uur over BLM, Lewis, US shit-hole zit in te lezen/op te naaien. :?

Ja, maar daar kom ik hier niet voor... :)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens my is dat Kvyat Russel die aan de rechterkant versnelt en opeens weer afremt waardoor de rest erop rijdt.

[Voor 1% gewijzigd door Maasluip op 14-09-2020 13:22. Reden: Slecht gekeken]

Open Source landkaart

• XyperActive
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-03 12:51
Maasluip schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:02:
[...]

Volgens my is dat Kvyat die aan de rechterkant versnelt en opeens weer afremt waardoor de rest erop rijdt.
Volgens mij loopt praktisch het hele veld aan te klooien met gaten laten vallen en vervolgens weer dicht te rijden, nog voor de laatste bocht laten ze al gaten vallen om met meer snelheid de bocht uit te komen. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed dat de engineers niet op de boordradio aangeven wanneer P1 vol op zijn gas gaat en dat je dan als coureur dus moet reageren.

Ik zat net nog even de crash en met name de onboard van Stroll te bekijken. Het lijkt vlak voordat de band ploft hij over een stuk carbon of zo rijdt. je ziet heel even het zonlicht erop weerkaatsen. Gelijk daarna zie je de flarden van de band naar voren vliegen.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

[...]
De uitleg van AWS is dat ze op een of andere manier het percentage laten zien van de rondetijd die iemand momenteel rijdt t.o.v. wat hij zou kunnen rijden op die band oid.

PSN

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

XyperActive schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:10:
[...]

Ik zat net nog even de crash en met name de onboard van Stroll te bekijken. Het lijkt vlak voordat de band ploft hij over een stuk carbon of zo rijdt. je ziet heel even het zonlicht erop weerkaatsen. Gelijk daarna zie je de flarden van de band naar voren vliegen.
Ergens rond die tijd was er ook zo'n closeup met de auto van GRO dacht ik, waar precies in die bocht carbon van zijn auto afwapperde.

Zou dus best wel kunnen kloppen.

[Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 14-09-2020 12:12]

PSN

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Anoniem: 91868 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:55:
[...]

Tijd dat AMG alle vluchtelingen onderbrengt in hun fabrieken? :p
En dan gratis laten werken zeker, zoals in "the good old days"? :+ :X

Ik denk dat Mercedes maar eens z'n mond moet houden met hun politiek-correcte gedoe: zeuren over mensenrechten terwijl ze daar jaren terug geen enkele moeite mee hadden. En recent ook niet met dierenwelzijn, door samen met VAG apen te vergassen met hun dieseltests. :/

[Voor 34% gewijzigd door Bart-Willem op 14-09-2020 12:25]

Volvotips.com

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Sibrand schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:31:
[...]

4 als ze snel zijn en 5 als ze langzaam zijn bij de FIA. :P

"When you grow up your heart dies"

• RobertMe
XyperActive schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:10:
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed dat de engineers niet op de boordradio aangeven wanneer P1 vol op zijn gas gaat en dat je dan als coureur dus moet reageren.
Dat gaat natuurlijk net zo goed fout. De ene engineer is niet zo snel als de ander (en inhalen mag nog steeds niet voor start finish). Daarnaast geeft het natuurlijk ook een vertraging. Zo'n coureur reageert binnen fractie van seconden (en nu iets te snel :+), doet die engineer dat ook? En de extra schakel levert ook een vertraging op.

Plus, hoe gaat de engineer dat überhaupt zien? Vanaf de pitmuur heb je geen goed beeld op het rechte stuk (en zeker niet gehele rechte stuk). En als ze gewoon op de schermen voor hun kijken zit je met een extra vertraging.

Dan zou je al naar het eerder genoemde systeem moeten gaan dat Formule E blijkbaar gebruikt. Waarbij race control bij iedereen over de boordradio een "GO GO GO" roept, bij wijze van spreken. (Of gebruik de startlampen ervoor, evt. aangevuld met de signaleringsborden die al voor elke grid slot ophangen)

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

f1bythenumbers schreef op maandag 14 september 2020 @ 05:51:
[...]

Fastest for the first 10 meters perhaps, but his average speed after T2 was of around 0 km/h. It went as high as 10 or 15 km/h while the car was being dragged away by the crane, but unfortunately went back to 0 km/h after that :-(
:) Was just kidding, am a big fan of Verstappen!

een treffende spreuk

• ThomasG
Maasluip schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:02:
[...]

Volgens my is dat Kvyat die aan de rechterkant versnelt en opeens weer afremt waardoor de rest erop rijdt.
Het is de schuld van Ricciardo :+ (imgur album analyse)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm goede analyse, dus het is Ricciardo die heel dat harmonica-effect in gang zet. :X Ik dacht eerst dat het aan Kvyat lag maar dat lijkt dus mee te vallen.

Kan die DOTD ongedaan gemaakt worden? :+

Volvotips.com

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als ik nog eens naar het filmpje kijk: op seconde 8 zit er een groot gat tussen wagen 10 en 11, dat is Ocon en Russel. Russel rijdt dat gat dicht en moet dan waarschijnlijk op de rem waardoor 12 en 13 (MAG en LAT) uitwijken en remmen en de rest er op klapt.

RIC zie ik alleen maar heen en weer gaan met wagen 7 (PER) erachter en hoogstens 8 (NOR) die nog wat vertraagt waardoor 9 en 10 (KVY en OCO) er korter op gaan rijden en waarschijnlijk ook remmen.

Waar ik in mijn eerdere post KVY zei was fout. Dat is RUS (slecht te zien op de video, ik heb nu het lijstje met de volgorde van de imgur post genomen).

Dus ik roep nu Russel wat misschien door Norris wordt ingeleid. ;)

Open Source landkaart

• ThomasG
Maasluip schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:20:
[...]

Als ik nog eens naar het filmpje kijk: op seconde 8 zit er een groot gat tussen wagen 10 en 11, dat is Ocon en Russel. Russel rijdt dat gat dicht en moet dan waarschijnlijk op de rem waardoor 12 en 13 (MAG en LAT) uitwijken en remmen en de rest er op klapt.

RIC zie ik alleen maar heen en weer gaan met wagen 7 (PER) erachter en hoogstens 8 (NOR) die nog wat vertraagt waardoor 9 en 10 (KVY en OCO) er korter op gaan rijden en waarschijnlijk ook remmen.

Waar ik in mijn eerder post KVY zei was fout. Dat is RUS (slecht te zien op de video, ik heb nu het lijstje met de volgorde van de imgur post genomen).

Er zijn twee rijders die een gat laten vallen (Ricciardo en Kvyat), waardoor het halve veld moet versnellen om het gat weer dicht te rijden. De rijders ver achter konden de leider niet (meer) zien, waardoor ze niet zagen dat Bottas nog niet ging. Dus ja, de aanstichters zijn (indirect) Ricciardo en Kvyat: ze brachten de veiligheid in gevaar met een poging om een voordeel te behalen. Maar wat ze deden is volgens de huidige regels niet verboden.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ThomasG schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:24:
[...]
Er zijn twee rijders die een gat laten vallen (Ricciardo en Kvyat), waardoor het halve veld moet versnellen om het gat weer dicht te rijden. De rijders ver achter konden de leider niet (meer) zien, waardoor ze niet zagen dat Bottas nog niet ging. Dus ja, de aanstichters zijn (indirect) Ricciardo en Kvyat: ze brachten de veiligheid in gevaar met een poging om een voordeel te behalen. Maar wat ze deden is volgens de huidige regels niet verboden.
De afstand van Ricciardo naar zijn voorganger wordt wel groter, maar niet meer kleiner. Dus die is niet de oorzaak dat anderen moeten versnellen en weer afremmen. Daar achter wordt wel versneld en weer afgeremd.

Open Source landkaart

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:25
Maasluip schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:20:
[...]

Waar ik in mijn eerdere post KVY zei was fout. Dat is RUS (slecht te zien op de video, ik heb nu het lijstje met de volgorde van de imgur post genomen).

Ja en nee, als je op seconde 6/7 kijkt is dat gat tussen Russel en Ocon er nog niet, maar rijden Ocon en Kvyat volgens mij het gat naar Norris dicht (welke op dat moment het gat naar Perez lijkt te dichten)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• ThomasG
Maasluip schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:27:
[...]

De afstand van Ricciardo naar zijn voorganger wordt wel groter, maar niet meer kleiner. Dus die is niet de oorzaak dat anderen moeten versnellen en weer afremmen. Daar achter wordt wel versneld en weer afgeremd.
Dat effect wordt steeds versterkt. Ricciardo lat een gat vallen om zijn banden op te warmen, en rijdt vervolgens het gat dicht. Perez ziet dat, en doet hetzelfde. etc., etc. De gene achteraan zien niet wat er helemaal vooraan gebeurd, maar wel dat de auto's voor hem versnellen. Dus die denken: hé verrek, we gaan! En geven plank gas. Dat ze vervolgens weer moeten remmen hadden ze niet zien aankomen. Ik wil geen vingertje wijzen, maar als Ricciardo (en Kvyat) geen gat lieten vallen had het niet gebeurd.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:01
Bij de MotoGP zat er vorig jaar iets meer dan 2,1 seconden tussen pole en snelste race ronde. Bij F1 is dat verschil 3,5 seconden, terwijl de rondetijd 30% sneller is en ze alle systemen op moeten laden om een snelle ronde te kunnen zetten.

Daar zit een deel van het probleem van de F1.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joris748 schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:43:
Bij de MotoGP zat er vorig jaar iets meer dan 2,1 seconden tussen pole en snelste race ronde. Bij F1 is dat verschil 3,5 seconden, terwijl de rondetijd 30% sneller is en ze alle systemen op moeten laden om een snelle ronde te kunnen zetten.

Daar zit een deel van het probleem van de F1.
Eigenlijk moeten ze alle F1 rijders gewoon verplicht aan de pitwall laten staan kijken naar hoe er in de Porsche Super-Cup en tijdens de F2 'gereden' wordt op het rechte stuk bij Start / Finish.

Het is bijvoorbeeld niet voor niets dat een Valentino Rossi (als één van de weinigen) daar ook altijd te vinden is op Race-Day tijdens de Moto-3 en Moto-2 races. Nou heeft Rossi wel dubbele belangen vanwege een eigen raceteam in die klassen, maar....

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Ach, dit gebeurt ze een keer. En de volgende keer zullen ze wel beter opletten. Regels zijn duidelijk, procedure is duidelijk. En bij deze baan kan je verwachten dat p1 zo lang mogelijk wacht met op het gas gaan. Dat ze zelf niet de andere race klasses bekijken is hun eigen schuld.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Edgenumber schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:29:
Ach, dit gebeurt ze een keer. En de volgende keer zullen ze wel beter opletten. Regels zijn duidelijk, procedure is duidelijk. En bij deze baan kan je verwachten dat p1 zo lang mogelijk wacht met op het gas gaan. Dat ze zelf niet de andere race klasses bekijken is hun eigen schuld.
Dit, en dat de volgende keer dat er een F1 race op deze baan georganiseerd wordt de streep aan het begin van het rechte stuk ligt ipv op 700m na de laatste bocht.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:49
Will_M schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:35:
[...]

Eigenlijk moeten ze alle F1 rijders gewoon verplicht aan de pitwall laten staan kijken naar hoe er in de Porsche Super-Cup en tijdens de F2 'gereden' wordt op het rechte stuk bij Start / Finish.

Het is bijvoorbeeld niet voor niets dat een Valentino Rossi (als één van de weinigen) daar ook altijd te vinden is op Race-Day tijdens de Moto-3 en Moto-2 races. Nou heeft Rossi wel dubbele belangen vanwege een eigen raceteam in die klassen, maar....
Het gebeurt vaak genoeg dat coureurs in interviews worden gevraagd 'did you watch the F2/F3 race' en dat het antwoord ja is. Vaak worden daaruit veel inhaalpunten etc afgekeken.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
ThomasG schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:24:
[...]
Eigenlijk is het een wonder dat dit soort crashes niet veel vaker gebeuren. Iedereen staat op scherp en er hoeft er maar een iets te vroeg iets te veel gas te geven en het hele veld er achter gaat vol op het gas.

Misschien toch maar een flinke minimum snelheid invoeren voor de eerste auto en een verbod om te vertragen. Dus vanaf lichten uit tot passeren streep alleen maar versnellen, hoeveel mag de leider bepalen.

alles kan off-topic

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Aan het einde van de race zag je duidelijk dat Mercedes de auto aan het babysitten is, want zowel Bottas als Hamilton konden zowaar +2 seconden sneller zijn per ronde dan Albon. (maak er +1.5s van, omdat Albon net een snelle ronde gedaan had). Oftwel, Bottas had Hamilton eerder kunnen aanvallen, maar doet dat niet. Dat gat naar Hamilton was kunstmatig. Als ze beiden gas gaven liepen ze meer uit, maar dit is natuurlijk erg fijn voor de motor en zo denken sommige mensen dat Hamilton echt onder druk stond van Bottas. :+

...

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:33

DataGhost

iPL dev

ThomasG schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:04:
[...]
Ze hadden het overal over een elektronisch probleem, ik gok dus ERS-related. Dat zag je ook aan dat het achterlicht begon te knipperen. In de technical regulations staat dat de MGU-K pas gebruikt mag worden bij race starts als je 100 km/u gehaald hebt (dus daarvoor rijd je op alleen de verbrandingsmotor). Verstappen had een heel goede start, Hamilton wat minder, maar dat deden ze beiden puur op de verbrandingsmotor. Na krap twee seconden zitten ze wel op de 100 km/u waarbij Hamilton's elektromotor mee ging doen en die van Max dus niet (leek zelfs in harvest te gaan). Dus vanaf dat moment zie je ook dat Hamilton weer bijtrekt terwijl Max terugvalt. Dat lijkt me persoonlijk ook een stuk logischer dan een engine mapping die fout is terwijl daar de quali nog mee gereden is (want parc ferme) en die in principe precies hetzelfde (beschikbaar) hoort te zijn op alle Honda-motoren, die moeten identiek zijn namelijk.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:20
Dat hele incident op het rechte stuk is eigenlijk volkomen logisch en kun je de coureurs, met de bestaande regels, niet kwalijk nemen.

Bottas wilde zo laat mogelijk op het gas omdat hij anders het haasje zou zijn aan het einde van het rechte stuk, Hamilton zou er met een slipstream makkelijk voorbij komen. De laatste bocht icm het lange rechte stuk leent zich er niet voor om daar al op het gas te gaan. Dat de rest van het veld als een harmonica effect in/uit elkaar schuift is een logisch gevolg daar van.

Op Monza heb je ook zo'n lang recht stuk, echter daar is de laatste bocht anders en kun je minder makkelijk dicht achter je voorganger rijden. Kortom, de leider gaat vaak al voor de laatste bocht op het gas en het is daar veel moeilijker om ingehaald te worden. Resultaat is dan ook dat het hele veld al voor de laatste bocht op het gas gaat en je dus niet een dergelijk incident hebt (in principe)

Wie er uiteindelijk schuldig is doet er, naar mijn mening niet toe. Met de huidige regels en de samenloop van omstandigheden was dit helaas het resultaat.
Hadden de coureurs dan meer moeten leren van de voorgaande raceklasses? Misschien wel, maar in het heetst van de strijd is dit wat hun overkomen is. Race incident.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

iichel schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:36:
[...]

Het gebeurt vaak genoeg dat coureurs in interviews worden gevraagd 'did you watch the F2/F3 race' en dat het antwoord ja is. Vaak worden daaruit veel inhaalpunten etc afgekeken.
Ze zitten dan vast wel érgens aan de buis gekluisterd maar het beeld vanaf de Pitmuur is serieus héél anders dan dat wat je ook maar ergens op een beeldscherm mee gaat kunnen krijgen (en dan zal 't beslist zo zijn dat alle F1 rijders nog veel meer camerabeelden mee kunnen krijgen dan dat wat wij op welk (IP)TV kanaal ooit zullen gaan zien.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-03 18:22
Ik zat nog voor de race te denken. Een mooie startcrash is ook wel weer even geleden. Op mijn wenken bediend dit weekend :D

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:12
Bloodclot schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:54:
[...]

Ben benieuwd wat de hoge bazen van Daimler hier zouden vinden...
2021 hulkenberg naar Mercedes. Hamilton out.
Ik zie eerder dat ze inderdaad het team verkopen en alleen nog engines te gaan leveren.
Er valt niks meer te winnen voor Mercedes, alleen nog maar verliezen. Ik denk dat ze in 2022 uitstappen.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik vind het vooral zuur voor Russel. Veld flink uitgedund, hele tijd 9e liggen. En na de laatste herstart naar p12. (Wel nog een keer met een Williams ingehaald - maar buiten de punten gebleven)

alles kan off-topic

• RobertMe
Ankona schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:39:
Misschien toch maar een flinke minimum snelheid invoeren voor de eerste auto en een verbod om te vertragen. Dus vanaf lichten uit tot passeren streep alleen maar versnellen, hoeveel mag de leider bepalen.
Lijkt mij dat dat niet zal helpen. Ricciardo en Kvyat deden wat ze deden omdat ze dat wouden. Door dat gat hoopten ze waarschijnlijk een aanloop te kunnen nemen. Voer je een minimumsnelheid in voor de leider heb je nog steeds kans dat auto's verder naar achteren een gat laten vallen om vrij baan te hebben qua accelereren. Gaat de leider dan niet op het gas kun je dus nog steeds krijgen dat op een gegeven moment het gat dicht is gereden en er in het middenveld dus (meermaals) wordt vertraagd.

En IMO is dit spelletje juist leuk en onderdeel ervan. Met een flinke snelheid krijg je gewoon een trein die op start finish nog net wat harder gaat rijden. Maar krijg je denk ik een stuk minder inhaalacties. Door de hoge snelheid is het verlies van bv een langzame reactie namelijk kleiner denk ik.

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Luxicon schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:40:
Aan het einde van de race zag je duidelijk dat Mercedes de auto aan het babysitten is, want zowel Bottas als Hamilton konden zowaar +2 seconden sneller zijn per ronde dan Albon. (maak er +1.5s van, omdat Albon net een snelle ronde gedaan had). Oftwel, Bottas had Hamilton eerder kunnen aanvallen, maar doet dat niet. Dat gat naar Hamilton was kunstmatig. Als ze beiden gas gaven liepen ze meer uit, maar dit is natuurlijk erg fijn voor de motor en zo denken sommige mensen dat Hamilton echt onder druk stond van Bottas. :+
Volgens mij waren dat gewoon snelste ronde pogingen. Dus sommige ronden waren ze langzaam om alle energie op te sparen en de banden op te warmen en in de snelle ronden werd alles gebruikt. In principe kan je ook niet elke ronde zo snel rijden want dan zijn de banden op, is niet genoeg brandstof voor en de ERS kan dan ook niet genoeg opladen.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Will_M schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:35:
[...]

Geef ze gewoon een spotter net als bij Nascar, heb je tijdens trainingen enzo meteen minder gedonder met elkaar al dan niet per ongeluk blokkeren.

• N1v3K
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

Timelapse 2020 Tuscan Grand Prix

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Weet je, ik denk dat iemand er gisteren helemaal klaar mee was. :z

https://www.instagram.com/p/CFFbw-PB7Pg/

Maar ik vraag me af wat hier gebeurd is. Honda neemt het serieus en dat blok is waarschijnlijk al op weg naar Milton Keyes waar Honda ook een faciliteit heeft. Denk niet dat we deze terug gaan zien.
https://the-race.com/form...ne-issue-not-small-honda/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:38:
Weet je, ik denk dat iemand er gisteren helemaal klaar mee was. :z
[Afbeelding]
https://www.instagram.com/p/CFFbw-PB7Pg/

Maar ik vraag me af wat hier gebeurd is. Honda neemt het serieus en dat blok is waarschijnlijk al op weg naar Milton Keyes waar Honda ook een faciliteit heeft. Denk niet dat we deze terug gaan zien.
https://the-race.com/form...ne-issue-not-small-honda/
Ben wel benieuwd of ze gewoon de motor die in Monza faalde er weer gewoon een week later in gelepeld hebben in de hoop dat het wel goed zou komen :?

PSN

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:24
RobertMe schreef op zondag 13 september 2020 @ 23:23:
[...]

Daarom zeg ik ook niet dat ik het fout vind, slechts raar :P Ik weet de exacte posities niet, maar ze reden potentieel tientallen secondes achter Leclerc, Vettel, Russell etc. En juist doordat Raikkonnen en Grosjean een goede start hebben liggen ze ineens 8 & 9. Die wat door mindere start ineens worden ingehaald zijn dan toch flink genaaid. Waar je dat bij een gewone SC veel minder ziet. Ten eerste is de kans op een fuckup kleiner bij een rolling start (meer kans op gevecht en minder "oeps, auto kwam niet van z'n plek), en ten tweede komen lapped cars zelden terug tot achteraan het veld. Dom gezegd zou ik dan ook bijna zeggen "geef de lapped cars dan een pitlane start".

Maar deze situatie zal waarschijnlijk sowieso niet heel vaak voor komen, en nu door alle uitvallers ook nog eens meteen met als gevolg dat Raikkonnen en Grosjean in de punten reden. Ja, ik weet dat Raikkonnen nog straf kreeg, maar IIRC wel nog P9? en dus in de punten finishte. Grosjean viel dan wel weer als een baksteen terug naar laatste

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
YakuzA schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:45:
[...]

Ben wel benieuwd of ze gewoon de motor die in Monza faalde er weer gewoon een week later in gelepeld hebben in de hoop dat het wel goed zou komen :?
Ja, dat hebben ze gedaan en dat was waarschijnlijk waarom Max ook wat minder tevreden was. Ik denk dat er meer speelt dan alleen problemen. Het was heet voor beide circuits en beide keren lijkt het iets met oververhitting te maken hebben gehad. Ik vermoed eigenlijk dat het misschien is dat RBR meer vermogen wou na de eerste paar races, Honda heeft ingestemd en dat ze met de partymode ban te hoog zijn gaan zitten en de koeling het niet aankan. Dat zou denk ik verklaren waarom Max zo boos werd. Ik vermoed namelijk dat hij al wist dat het op het randje was.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:50:
[...]

Ja, dat hebben ze gedaan en dat was waarschijnlijk waarom Max ook wat minder tevreden was. Ik denk dat er meer speelt dan alleen problemen. Het was heet voor beide circuits en beide keren lijkt het iets met oververhitting te maken hebben gehad. Ik vermoed eigenlijk dat het misschien is dat RBR meer vermogen wou na de eerste paar races, Honda heeft ingestemd en dat ze met de partymode ban te hoog zijn gaan zitten en de koeling het niet aankan. Dat zou denk ik verklaren waarom Max zo boos werd. Ik vermoed namelijk dat hij al wist dat het op het randje was.
Lijkt me onwaarschijnlijk, alle Honda motoren moeten met dezelfde mode runnen. Alle andere engines hadden deze problemen niet.

All of these decisions are framed by the team's "phase document", which defines the absolute limit of the power unit at every race weekend based on the specifics of each circuit and the data collected in practice sessions. This information is the same for Mercedes' two factory cars and each customer team running one of its engines.

bron

[Voor 0% gewijzigd door DRaakje op 14-09-2020 22:01. Reden: fix formatting]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DRaakje schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:08:
[...]

Lijkt me onwaarschijnlijk, alle Honda motoren moeten met dezelfde mode runnen. Alle andere engines hadden deze problemen niet.

All of these decisions are framed by the team's "phase document", which defines the absolute limit of the power unit at every race weekend based on the specifics of each circuit and the data collected in practice sessions. This information is the same for Mercedes' two factory cars and each customer team running one of its engines.

[url=https://www.espn.com/f1/story/_/id/23024934/how-mercedes-party-mode-engine-setting-works]bron[/bron]
Het is complexer. Het geld alleen voor motoren die geïntroduceerd zijn vanaf Monza. Blokken voor Monza mag je wel per auto afstellen. Officieel vanwege verschillende slijtage, maar dit is de Formule 1. :z

Ik verwacht Max zijn derde motor in Sochi want ik denk dat deze klaar is. Waarom is gissen, maar ik heb een vermoeden. Dat het steeds mis ging met Max en niet met de andere drie sterkt het eigenlijk. Een paar jaar geleden heeft Mercedes verteld hoe ze PU's bouwen. Die maken ze met de hand in een serie en ze testen elke motor uit de specificatie op een testbank. De beste gaan naar de auto's, de rest gebruiken ze voor reserve of ontwikkelingen in de fabriek.

Dat is niet moeilijk om te bedenken dat andere teams dit ook doen. De kans dat Honda de allerbeste PU uit een serie niet in Max zijn auto stopt, tja wat denk je nu zelf? :P
Waarom denk je dat Hamilton altijd net iets meer "geluk" heeft met zijn PU's dan Bottas? Of Leclerc waar het beter lijkt te zijn dan met Vettel en de klantenteams ook met meer problemen? Het komt misschien over als een verkapte complottheorie, maar dit is de Formule 1. Die teams doen wel schimmige dingen dan hun beste coureur voortrekken met de allerbeste PU's. ;)

[Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-09-2020 21:21]

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:50:
Ik vermoed eigenlijk dat het misschien is dat RBR meer vermogen wou na de eerste paar races, Honda heeft ingestemd en dat ze met de partymode ban te hoog zijn gaan zitten en de koeling het niet aankan.
Hoe dan? Hij kan toch geen issues hebben in laps naar de grid op basis van koelingsproblemen? De motor zal dan een tandje lager zingen draaien.

Overigens zou ik ook juist denken dat als Honda of RBR iets willen "forceren" / limiet opzoeken dat ze dat bij Albon of Alpha Tauri doen. Als daar een uitvaller is (met motor problemen) is de rumoer een stuk kleiner. Gewoon eerst één of twee races bij een ander proberen en dan pas bij Verstappen. Ja, dat kan je die een of twee races een betere finishpositie voor Verstappen kosten, maar dit gepruts slaat natuurlijk ook nergens op en levert 0 punten op terwijl het er toch een stuk of 25 (in totaal) hadden kunnen / moeten zijn.

Overigens wel opvallend dat nog niemand heeft gezegd dat Verstappen de boel doet overdriven. Twee, drie jaar terug werd dat nog elke keer genoemd

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

RobertMe schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:20:
[...]
Overigens wel opvallend dat nog niemand heeft gezegd dat Verstappen de boel doet overdriven. Twee, drie jaar terug werd dat nog elke keer genoemd
Het is allang bekend dat Verstappen te snel is voor zijn auto :+

PSN

• RobertMe
In other news:

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het is wel ontzettend jammer dat er zoveel pech is.. gezien Oostenrijk, Monza en Mugello uiteindelijk goede kansen zou bieden.

...

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-03 13:22

TinusTegengas

Formula Racing

Voordat ie op slot gaat..
Iemand Stroll zijn auto nog gezien nadat die geblust was? :+

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 22:49
Ik ben bang dat het meer te maken heeft met de structuur van Red Bull + Partners en de locatie van de Honda fabriek dan wat dan ook. Round trip time bij Mercedes (bij races in Europa) naar de fabriek is kort genoeg, zelfs bij een back-to-back race. In geval van problemen kan de motor direct naar de fabriek voor analyse, en daarbij doet Mercedes ook nog het meeste gewoon zelf.

Bij Red Bull wordt meer uitbesteed aan partners c.q. ingekocht. Dat betekent vertraging en strijd om verantwoordelijkheid op het moment dat er problemen zijn. Daarnaast moet de motor in geval van een probleem voor analyse naar Japan, en dat schijnen ze zelfs lastig te halen bij een normale 2 weekse cyclus. Dan maak je dus eerder de keus om maar op locatie te proberen problemen te verhelpen.

Zonder deze cruciale verschillen te verhelpen zal het bij problemen altijd langer duren bij Red Bull/Honda voor ze er weer bovenop zijn, dan bij Mercedes, die de ellende al snel kunnen beperken tot 1 weekend.

• N1v3K
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Luxicon schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:32:
Het is wel ontzettend jammer dat er zoveel pech is.. gezien Oostenrijk, Monza en Mugello uiteindelijk goede kansen zou bieden.
Bizar eigenlijk. Dat het uitgerekend gebeurt op de circuits waar kansen lagen :/
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee