Ik vind het niet zo heel raar, er is gewoon een bepaald tempo met de hards te rijden. De softs zijn al vrij snel door hun hoogtepunt heen en zijn daarna dus net zo snel als de hards. Met vroeger wisselen, kun je een safety car door blijven rijden en neem je dus wat minder risico op een gratis stop voor de concurrentie. Rondje later is dan weer handiger voor minder verkeer in de pitstraat en iets versere hards, maar het verschil is minimaal.
Het was opvallend dat er zoveel teams voor hard kozen, ik vond de soft/medium toch wel lang genoeg mee gaan eigenlijk. Bottas had imo gewoon mediums moeten krijgen, dat was de alternatieve strategie.
Qua herstart vind ik nog steeds dat Bottas veel te snel rijd, die had voor de laatste bocht al het hele veld opgehoopt moeten hebben, mensen waren nog niet eens het rechte stuk op, toen ie de pitstraat voorbij reed.
Daarnaast was het middenveld gewoon totaal niet klaar voor een herstart. Grote gaten aldaar en je zag ook niemand van positie wisselen voor de SC werd geroepen. Veel teveel afstand gehouden. Dat begon al bij Ricciardo en dat gat werd alleen maar groter naar de mensen achterin.
De heuvel maakt het lastig daar, maar imo hadden de rijders ook gecoached moeten worden dat Bottas nog niet weg was. We weten inmiddels dat de rijders zich daar allemaal te goed voor voelen, terwijl we ook zagen dat het bij Formule 2 en 3 allemaal geen probleem was, dus dat maakt het extra debiel.
Ik vind al langer dat we, ala Formule E, gewoon de raceleiding op de radio moeten horen voor SC e.d. en dat ook de leiding bepaald wanneer het veld weer onderweg gaat ipv de eerste rijder (met groene vlag e.d.). Dan kunnen ze ook weer gewoon babbelen tijdens de opwarmronde, omdat de leiding toch overal overheen te horen is.