Toon posts:

[F1 2020] Race 9 GP van Toscane Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste
Acties:
  • 85.932 views

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:11

Pierre

Van nature lui!

tlpeter schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:44:
[...]

Zonder gekheid, daarom hebben ze er twee. Eentje staat als reserve voor als er getankt moet worden of er andere problemen zijn.
LOL dat weet ik ook wel. Mijn vriendin niet haha.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:30
g0tanks schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:58:
[...]

Sommige mensen vinden het leuk om te zien wat er in het middenveld gebeurt.
Denk dat iedereen graag leuke gevechten door het gehele veld ziet. Persoonlijk was ik best teleurgesteld over het aantal plekken op de baan waar ingehaald werd. Veel meer dan DRS actors aan het eind van het rechte stuk heb ik niet gezien. Weinig close action, veel afwachten tot je er op DRS langs kan.
Dat maakt dat ik het niet een heel boeiende wedstrijd vond

Flickr PSN ID= cheironnl

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
We kunnen wel rustig gaan rekenen wanneer HAM kampioen kan worden. Wat zou het toch fijn zijn om hem tegen een echte tegenstander te zetten. Rosberg was echt niet half zo goed als Max, maar je ziet wat daar al het resultaat was.

Gaat niet meer gebeuren helaas.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:54
Ik weet niet of het al bekend was, maar Latifi, Magnussen en Kvyat mogen/mochten zich melden bij de Stewards voor de 1e herstart achter de SC.

-

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Het is wel een opsteker voor Ferrari dat beide wagens tijdens hun duizendste grand prix in de punten zijn geëindigd. :)

"When you grow up your heart dies"

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
sjaool schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:22:
Het is wel een opsteker voor Ferrari dat beide wagens tijdens hun duizendste grand prix in de punten zijn geëindigd. :)
Maar tegelijkertijd erg droevig dat dat is waar de lat ligt.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Edd schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:20:
Ik weet niet of het al bekend was, maar Latifi, Magnussen en Kvyat mogen/mochten zich melden bij de Stewards voor de 1e herstart achter de SC.
Russel niet? Opmerkelijk aangezien die door de analisten als schuldige werd aangewezen. Maar goed, de stewards hebben meer beelden tot hun beschikking dan welke analist dan ook.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:28

ricardo246

Life's what you make it!

Ik denk dat na de winst van GAS vorige week, dit een mooi antwoord was van ALB. No driver swop. 1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar het mag gezegd worden dat ALB het hele weekend er goed bij zat.
Verders, heerlijke race, veel gekkigheid, hou ik van.
Ten tweede, mijn beste maat en ik zaten vorig jaar op Spa, VER eruit in bocht 1/2.
Zit hij vandaag naast me op de bank, fuck, weer VER eruit in bocht 1/2 ish.
Laatste keer dat we dat samen doen :P

I have no special talent. I am only passionately curious.

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Wormaap schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:23:
[...]

Maar tegelijkertijd erg droevig dat dat is waar de lat ligt.
O, zeker. Maar het had veel erger voor ze kunnen zijn als we naar voorgaande races kijken.

• Edd
sjaool schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:23:
[...]

Russel niet? Opmerkelijk aangezien die door de analisten als schuldige werd aangewezen. Maar goed, de stewards hebben meer beelden tot hun beschikking dan welke analist dan ook.
Nope, nog niet iig..
Want voor Magnussen en Latifi was al rond 17:00u een summons-document en voor Kvyat pas om 18:30.
Dus wie weet wie zich nog mag gaan melden ;)

-

• sjaool
  • Nu online

sjaool

ricardo246 schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:23:
Ik denk dat na de winst van GAS vorige week, dit een mooi antwoord was van ALB. No driver swop. 1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar het mag gezegd worden dat ALB het hele weekend er goed bij zat.
Ten tweede, mijn beste maat en ik zaten vorig jaar op Spa, VER eruit in bocht 1/2.
Het is een mooie opsteker voor hem maar dan moet hij vanaf nu wel het momentum houden. Ik vrees dat dat nog een hele uitdaging gaat worden voor hem.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:28

ricardo246

Life's what you make it!

sjaool schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:25:
[...]

Het is een mooie opsteker voor hem maar dan moet hij vanaf nu wel het momentum houden. Ik vrees dat dat nog een hele uitdagen gaat worden voor hem.
Op dat punt ben ik het helemaal met je eens, maar de timing van deze podium plaats had niet beter kunnen zijn..

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Edd

:+

-

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:58
Gelukkig hebben de teams met het minste geld nog twee wagens over :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:45
Over de shirt van Hamilton. Nu is het BLM, volgende keer is het Free Hong Kong? Benieuwd wat de FIA en China daarvan dan gaat vinden... Dat zou pas een leuke rel zijn.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
https://streamable.com/gkz2u2
Vettel "Obviously if I let him by in the last lap because I think he fought harder than anyone else today, then you see the cord there for hang me!"

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:39

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Robkazoe schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:30:
Over de shirt van Hamilton. Nu is het BLM, volgende keer is het Free Hong Kong? Benieuwd wat de FIA en China daarvan dan gaat vinden... Dat zou pas een leuke rel zijn.
Lekker boeiend.
Netjes handje schudden van Putin in Sochi en alles is weer vergeven :+

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

sjaool schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:16:
[...]

Niet zolang de reglementen niet veranderd zijn. Bovendien is er een ontwikkel stop. Hamilton kan dus vrij gemakkelijk een 7e en 8ste wereldkampioenschap binnenhengelen aangezien Bottas veel te weinig tegenwicht biedt.

De kans bestaat trouwens nog dat Hamilton voor volgend jaar richting Aston Martin verhuisd, al was het alleen maar om de uitdaging. Hij heeft namelijk nog steeds niet getekend bij Mercedes onder het mom dat het vanwege Corona niet gepast was om te onderhandelen over en hoger salaris.
Ik denk dat hij eest die 8e wereldtitel wil veiligstellen (en dus op papier de beste ooit is) en dan pas weer weg gaat. Ik zie niet snel gebeuren dat iemand die in de positie zit dit record te verbreken (door de beste auto) dit niet met beide handen aangrijpt.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• sjaool
  • Nu online

sjaool

MazeWing schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:33:
[...]

Ik denk dat hij eest die 8e wereldtitel wil veiligstellen (en dus op papier de beste ooit is) en dan pas weer weg gaat. Ik zie niet snel gebeuren dat iemand die in de positie zit dit record te verbreken (door de beste auto) dit niet met beide handen aangrijpt.
Ik ook niet hoor. Maar als coureur wil je racen lijkt mij en niet op zondag een middagje toeren. Tot nu toe is bijna elke race een walk in the park voor hem. De enige uitdaging die hij nog heeft is de kwalificatie en op zondag Max die hem aan zou kunnen vallen... als zijn Red Bull tenminste heel blijft.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

sjaool schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:35:
[...]

Ik ook niet hoor. Maar als coureur wil je racen lijkt mij en niet op zondag een middagje toeren. Tot nu toe is bijna elke race een walk in the park voor hem. De enige uitdaging die hij nog heeft is de kwalificatie en op zondag Max die hem aan zou kunnen vallen... als zijn Red Bull tenminste heel blijft.
Ik denk dat hij diep in z'n hart ook wel weet dat ie het in 75% van de gevallen in z'n schoot geworpen krijgt en er weinig voor hoeft te doen en hij er liever echt voor zou "racen".
Maar de vraag is of dat gevoel sterker is dan het gevoel dat je een 7e (zo goed als zeker) en volgend jaar een 8e wereldtitel (en 5 op een rij) gaat binnenhalen.

Of in andere woorden:
- je komt in de geschiedenisboeken dat je op gelijke hoogte met Schumacher stond
- je komt in de geschiedenisboeken als de persoon met de meeste titels ooit!

En ik benoem bewust ooit, omdat ik 100% zeker weet dat de FIA in de toekomst echt wel maatregelen gaat nemen om een herhaling van Mercedes 2014-2021 te voorkomen.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• DoeEensGek
  • Nu online
https://streamable.com/lip1mo

De start gezien vanuit Gasly zijn wagen.

https://streamable.com/pjrf6d

2e herstart met Russel die nog een tik krijgt in het begin en nog probeert een Ferrari in te halen.
spoiler:
lukt niet.

En hij is niet blij met p11
https://streamable.com/8urvya

[Voor 16% gewijzigd door DoeEensGek op 13-09-2020 19:41]

• AGee
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

PWM schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:19:
We kunnen wel rustig gaan rekenen wanneer HAM kampioen kan worden. Wat zou het toch fijn zijn om hem tegen een echte tegenstander te zetten. Rosberg was echt niet half zo goed als Max, maar je ziet wat daar al het resultaat was.

Gaat inderdaad niet meer gebeuren. RBR blijkt keer op keer gewoon z'n zaken niet op orde te hebben, maar in plaats van dit volmondig te erkennen en er iets aan te doen, is het pappen en nathouden. Zonder significante wijzigingen daar komen ze in 2021 en daarna ook niet meer in de buurt van een kampioenschap. Hopelijk kan McLaren Mercedes uitdagen met een sterkere motor, daar hebben ze wel een ommeslag weten te maken na hun dramatische jaren met Honda en de eerste Renault-periode.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• DoeEensGek
  • Nu online
Is er iets bekend over de reden dat Max gelijk zover terug viel. Leek helemaal nergens op terwijl hij al naast Hamilton zat.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07:43
sjaool schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:25:
[...]

Het is een mooie opsteker voor hem maar dan moet hij vanaf nu wel het momentum houden. Ik vrees dat dat nog een hele uitdaging gaat worden voor hem.
En hoewel de uitslag uiteindelijk goed was voor Albon, vond ik zijn race nou ook niet echt heel overtuigend. Pas na de laatste herstart weet hij eigenlijk te doen wat hij hoort te doen, namelijk deze auto hier achter de Mercedessen zetten als best of the rest. Ik denk dat Verstappen hier nog wel had kunnen strijden om plekken met Mercedes. Ik denk dat die bandjes het heel zwaar hadden gehad als ze een Red Bull in hun nek hadden hijgen.

Nou kun je van Albon niet vragen om de strijd met Mercedes aan te gaan met deze auto, maar best of the rest was vandaag toch echt wel makkelijk te doen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

• DoeEensGek
  • Nu online
DoeEensGek schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:42:
Is er iets bekend over de reden dat Max gelijk zover terug viel. Leek helemaal nergens op terwijl hij al naast Hamilton zat.
OKé even wat verder gekeken dan me neus lang is.
So, according to Marko, Verstappen would have had a good chance to take his second victory of 2020, but the software of the power unit did not work on Sunday. "We had a lot of bad luck with the car today, Honda is now investigating the problem, which looks like it is the same defect as in Monza," he explains.

In a fortnight' time, the Formula 1 circus will hit Russia. Red Bull and Verstappen hope to compete for the win again. "Of course I hope that next time everything will be normal, because we firmly believe that we are better than Mercedes," Marko adds.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:04
Hoeveel frigging bandenwissels...

Zal ook voor een deel zijn dat ze door de pits moesten en dan al een stint is toegewezen, zonder dat er een bandenwissel is.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
DoeEensGek schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:42:
Zelfde probleem als in Monza zei hij. Software probleem in de PU.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Mrs Redhair
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:16
Sorry, maar Marko neem ik allang niet meer serieus.

[Voor 17% gewijzigd door Mrs Redhair op 13-09-2020 19:47]

Instagram:Ambitielozemeisjes | Путин, иди на хуй

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-03 12:15
Als dit de garantie is voor dezelfde race volgend jaar dan mag deze baan gewoon weer op het kalender komen. 🙏

Eerlijk is eerlijk, Albon heeft mazzel gehad dat er een rode vlag was, Stroll voor hem van de baan en Ric die net wat langzamer was.
Zelfde als Gasly vorige week veel mazzel had.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:09
MazeWing schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:39:
[...]

Ik denk dat hij diep in z'n hart ook wel weet dat ie het in 75% van de gevallen in z'n schoot geworpen krijgt en er weinig voor hoeft te doen en hij er liever echt voor zou "racen".
Maar de vraag is of dat gevoel sterker is dan het gevoel dat je een 7e (zo goed als zeker) en volgend jaar een 8e wereldtitel (en 5 op een rij) gaat binnenhalen.

Of in andere woorden:
- je komt in de geschiedenisboeken dat je op gelijke hoogte met Schumacher stond
- je komt in de geschiedenisboeken als de persoon met de meeste titels ooit!

En ik benoem bewust ooit, omdat ik 100% zeker weet dat de FIA in de toekomst echt wel maatregelen gaat nemen om een herhaling van Mercedes 2014-2021 te voorkomen.
Alleen een beetje jammer dat de FIA dat in 2017 niet al zag aankomen... :/

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:20
Je kan vinden van Mercedes wat je wilt, maar hun SocialMedia-beheerder is altijd erg scherp. Ook als het bots betreft :+

PSN: xMaurice93

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:00
iichel schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:46:
[...]

Zelfde probleem als in Monza zei hij. Software probleem in de PU.
Iets met een ezel en een steen?
Onbegrijpelijk dat een zelfde probleem weer terug komt.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
hansvk schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:07:
[...]

Iets met een ezel en een steen?
Onbegrijpelijk dat een zelfde probleem weer terug komt.
Ik betwijfel ergens dat het heel erg simpel is. Immers hadden de 3 andere Honda's er geen last van. Er zal waarschijnlijk ook een hardware component in zitten waar ze voor de race mee aan het sleutelen waren op de grid.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Edd
Magnussen, Latifi en Kvyat hebben een waarschuwing gekregen voor de herstart na de 1e SC..

Decision - Race Restart
The Stewards heard from the drivers of Car 10 (Kevin Magnussen), Car 6 (Nicholas
Latifi), Car 26 (Daniil Kvyat), team representatives, reviewed video evidence including
car onboard cameras, and examined the telemetry of each car involved in the restart.

The Stewards conclude that the root cause of this incident was the inconsistent
application of throttle and brake, from the final corner along the pit straight, by the
above drivers. The Stewards acknowledge the challenges the location of the Control
Line presents at this circuit and the desire of drivers to take advantage of the restart.

However this incident demonstrates the need for caution to be exercised in the restart
situation and note that there was an extreme concertina effect which dramatically
increased as it moved down the field.

We also note that some drivers might have avoided being involved in the incident had
they not followed directly behind the car in front. By doing so they effectively blocked
off all visibility of what was happening immediately in front of the preceding car.
A warning has been imposed as it is the view of the Stewards that no one driver was
wholly or predominantly to blame.

It was further noted that the driver of Car 77 (Valteri Bottas) and the other drivers
involved in the restart not mentioned above, complied with the regulations. Car 77 had
the right under the regulations to dictate the pace.

Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Article 10.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time
limits.

-

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:16
iichel schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:10:
[...]

Ik betwijfel ergens dat het heel erg simpel is. Immers hadden de 3 andere Honda's er geen last van. Er zal waarschijnlijk ook een hardware component in zitten waar ze voor de race mee aan het sleutelen waren op de grid.
En ook, waarom had hij er geen last van tijden FP en QUAL

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Alles wat Marko zegt neem ik met een gigantisch blok zout.

Als we hem zouden moeten geloven was RBR vanaf 2017 al wereldkampioen, konden hun auto's vliegen en werd de snelheid niet meer in KM's uitgedrukt maar in Mach zoveel...

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:54
DoeEensGek schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:45:
[...]

OKé even wat verder gekeken dan me neus lang is.

[...]
Het is een soort PR stunt om te noemen dat RBR beter dan Mercedes is, Mercedes is er zelf ook goed in om daar in mee te gaan.

Het komt nogal zwak over, want het klopt niet. In een incidenteel geval wanneer Verstappen er het meeste uit weten te halen kan hij wellicht meekomen.

Het enige waar ze sterker in zijn zijn de pitstops, maar daar win je doorgaans geen wedstrijden mee. Met meerdere rode vlaggen in een race al helemaal niet. :+

• Exocet
  • Niet online
Wat zegt horner nu toch
"Het probleem op de grid was iets heel anders, dat had te maken met het achterlicht en niet met de krachtbron", begint Horner in gesprek met Sky Sports F1.
https://nl.motorsport.com...en-honda-mugello/4874550/

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-03 18:54
Klink wat vaag. Maar je zag hem wel knipperen iig.

• sjaool
  • Nu online

sjaool

AGee schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:40:
[...]

Gaat inderdaad niet meer gebeuren. RBR blijkt keer op keer gewoon z'n zaken niet op orde te hebben, maar in plaats van dit volmondig te erkennen en er iets aan te doen, is het pappen en nathouden. Zonder significante wijzigingen daar komen ze in 2021 en daarna ook niet meer in de buurt van een kampioenschap. Hopelijk kan McLaren Mercedes uitdagen met een sterkere motor, daar hebben ze wel een ommeslag weten te maken na hun dramatische jaren met Honda en de eerste Renault-periode.
Helaas wordt Red Bull hierin ook tegengewerkt door de nu geldende regels. Tussendoor testen mag niet meer en de ontwikkeling is zo'n beetje bevroren. Honda mag maar een beperkt aantal motorupdates doorvoeren en ga zo maar door. F1 is allang niet meer de sport waar men gaat voor het snelste en het beste voor elke prijs en dat wordt met de budget cap ook niet beter. Helaas moeten we het ermee doen.

• sjaool
  • Nu online

sjaool

iichel schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:10:
[...]

Het probleem op de grid scheen iets met het achterlicht van doen te hebben.

Software is een vreemd iets en zal toch ook specifiek op deze motor afgestemd zijn ook al zijn de andere motoren ook van Honda. Wat het uiteindelijk is zullen wij toch ook niet in detail gaan horen van Red Bull of Honda.

• AGee
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

sjaool schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:50:
[...]

Helaas wordt Red Bull hierin ook tegengewerkt door de nu geldende regels.
Je zou zo in de PR van Horner en co kunnen :P . Ze hebben het al vijf (zes?) jaar achter elkaar niet op orde. Waarom ligt het hoofd van Horner eigenlijk nooit op het hakblok? :? Albon laat zien dat RBR het niveau van een Renault / McLaren gewoon niet / nauwelijks ontstijgt. Het grapje dat het aan de motor ligt kun je ook maar één keer gebruiken (zie McLaren, die daarna wel schoon schip maakte).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 12:59

Gé Brander

MS SQL Server

sjaool schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:50:
[...]

Helaas wordt Red Bull hierin ook tegengewerkt door de nu geldende regels. Tussendoor testen mag niet meer en de ontwikkeling is zo'n beetje bevroren. Honda mag maar een beperkt aantal motorupdates doorvoeren en ga zo maar door. F1 is allang niet meer de sport waar men gaat voor het snelste en het beste voor elke prijs en dat wordt met de budget cap ook niet beter. Helaas moeten we het ermee doen.
Wat mij betreft is de budget cap prima, maar het lopen kloten met tokens etc moet eruit. Wat jij voor het bedrag van de budget cap doet moet aan het team zijn. Wil je alles inzetten op de voorvleugel prima, wil jij het doen voor de achtervleugel prima. Zoals het nu is slaat het nergens op.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• DoeEensGek
  • Nu online
Kevin Magnussen, Daniil Kvyat, Nicholas Latifi, Alexander Albon, Lance Stroll, Daniel Ricciardo, Sergio Pérez, Lando Norris, Esteban Ocon, George Russell, Antonio Giovinazzi en Carlos Sainz kregen een waarschuwing van de wedstrijdleiding.
Goed heeft verders geen gevolgen maar volgens mij moeten ze het toch echt voorin zoeken bij Bottas. We zien het nu bij meerdere herstarts, ook van Hamilton, bijna fout gaan en vandaag ging het fout. Het was gewoon wachten hierop.

[Voor 3% gewijzigd door DoeEensGek op 13-09-2020 21:05]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:17
Max viel uit, maar verder was het wel en enerverende race begreep ik. Volgende keer maar weer naar een feestje, alles over voor de overige toeschouwers... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• sjaool
  • Nu online

sjaool

AGee schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:02:
[...]

Je zou zo in de PR van Horner en co kunnen :P . Ze hebben het al vijf (zes?) jaar achter elkaar niet op orde. Waarom ligt het hoofd van Horner eigenlijk nooit op het hakblok? :? Albon laat zien dat RBR het niveau van een Renault / McLaren gewoon niet / nauwelijks ontstijgt. Het grapje dat het aan de motor ligt kun je ook maar één keer gebruiken (zie McLaren, die daarna wel schoon schip maakte).
Ik geef de schuld vooral aan het hybride gebeuren. Van mij mag dat er dan ook wel weer af. Wat dat betreft ben ik wel benieuwd of de F1 in 2025 of 2026 echt overstapt op 2-takt motoren. Dan kan het nog interessant worden. :)

• sjaool
  • Nu online

sjaool

hoevenpe schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:09:
Max viel uit, maar verder was het wel en enerverende race begreep ik. Volgende keer maar weer naar een feestje, alles over voor de overige toeschouwers... :)
Ach ja, 2 rode vlaggen en een paar crashes met behoorlijk wat uitvallers. Wat er tussenin gebeurde was niet altijd even spannend. ;)

• sjaool
  • Nu online

sjaool

12 coureurs hebben een waarschuwing gehad naar aanleiding van de restart crash,
Twelve F1 drivers receive warnings over Tuscan GP restart crash
More than half the grid warned after multi-car shunt in Mugello

Twelve of Formula 1's 20 drivers have received warnings for their roles in the dramatic multi-car restart crash in the Tuscan GP.

Stewards issued the warning for what they deemed to be the "inconsistent application of throttle and brake" from the following drivers:

Kevin Magnussen
Daniil Kvyat
Nicholas Latifi
Alexander Albon
Lance Stroll
Daniel Ricciardo
Sergio Perez
Lando Norris
Esteban Ocon
George Russell
Antonio Giovinazzi
Carlos Sainz

The stewards made a point of noting that Valtteri Bottas, who had been the race leader and was controlling the pace of the pack, and the other drivers not listed had complied with the rules on restarts.

"Car 77 [Bottas] had the right under the regulations to dictate the pace," confirmed the stewards.

A statement added: "The Stewards acknowledge the challenges the location of the Control Line presents at this circuit and the desire of drivers to take advantage of the restart.

"However this incident demonstrates the need for caution to be exercised in the restart situation and note that there was an extreme concertina effect which dramatically increased as it moved down the field."
Bron

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-03 01:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

oja, bijna vergeten door alle commotie, ondanks een tijdstraf vandaag de eerste punten voor 'The Iceman' d:)b

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:49
DoeEensGek schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:04:
[...]

Goed heeft verders geen gevolgen maar volgens mij moeten ze het toch echt voorin zoeken bij Bottas. We zien het nu bij meerdere herstarts, ook van Hamilton, bijna fout gaan en vandaag ging het fout. Het was gewoon wachten hierop.
Bottas doet niks geks bij de herstart.. hij bepaalt het tempo en wanneer er op het gas gegaan wordt, dat ze achterin mega gaten laten vallen en denken dan al eerder op het gas te kunnen gaan, kan je Bottas niet aanrekenen. Daarom hoeft Bottas zich ook niet te melden.

Mijn paludarium // iRacing Profiel

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:12
Uiteindelijk heeft RB het gewoon aan zichzelf te wijten. Als ze nou de 3 DNF's gewoon hun zaakjes op orde hadden gehad, Kun je best wel stellen dat Max zeker 50 punten meer had gehad.

Waardoor Hamilton ook nog minder punten zou hebben en het gat gewoon realistisch was geweest.

Mercedes heeft hun zaakjes gewoon bizar goed voor elkaar. Menselijke fouten maken ze nog wel, maar de kwaliteitscontrole is echt bizar bij die club.

• Robkazoe
  • Laatst online: 09:45
[...]

Ik blijf dit ook raar vinden. Goed, ik ken de regels van F1 niet uit mijn hoofd. Een brake check uitvoeren op de snelweg is volgens de wet ook niet illegaal. Maar dan heb je nog kapstok artikel 5 waar je alsnog op gepakt wordt. Heeft de F1 niet ook zoiets?

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:50

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wat mij betreft gaan we voor een nieuw SC systeem. Als de SC ingezet moet worden en deze duurt langer dan 3 ronden word in de 4e SC ronde het veld stil gezet op de grid.
In die 3 ronden mag er gepit worden.
Op de grid mag er niets aan de autos gedaan worden op koelen en starten na.
Als er op het rechte stuk iets is voor gevallen word het veld in de pits stil gezet, ook daar geen onderhoud/banden wisselen.

Daarna opwarm ronde en racen maar.

I am the great Cornholio!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-03 12:15
Kijk ook naar de Indycar, daar rijden volgens mij 13 Honda aangegeven motoren maar heb nog niet gezien dat ze daar zoveel problemen hadden. 🧐

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:02
Eigenlijk is het banden gedoe wellicht op te lossen met de volgende manier:

Er zijn maar 2 specs beschikbaar: hard en zacht
Men kiest vóór de race met welke banden ze rijden. Echter met de harde band mag je maar 1 wissel maken (tenzij lek). Met de zachte zoveel als je wilt.

Stel dat je dan met de harde 25 ronden zonder problemen kan rijden in een race die 60 ronden duurt en met de zachte 15 ronden.
Op zacht zou je dan een 3 stopper verwachten.

Echter wat is sneller? :+

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• FastFred
  • Nu online
Ik zal direct toegeven dat ik de F1 pas actief ben gaan volgen vanaf Monaco in 2015, maar ik zie mezelf wel als een fan van de sport, niet een fan van specifiek Max. Helaas is het wel Max die als enige een uitdaging vormt voor de Mercedessen.

Nu kijk ik F1 al een paar jaar samen met een goeie vriend van me, de ene keer bij mij en daarna weer bij hem thuis. Ik was vandaag aan de beurt dus we keken bij mij, maar als ik alleen was geweest dan had ik de tv uitgezet :/ Na ronde 1 was wel duidelijk wie de race zou winnen en die voorspelbaarheid is doodsaai en ik ben het zo langzamerhand wel zat.

Zo zijn we ook aan het nadenken geweest over oplossingen
  • team dat WDC of WCC wordt geeft hun designs vrij aan andere teams om in te zien (dan forceer je ook dat men zich aan de regels houd omdat andere teams mogelijk opmerken dat e.e.a. niet helemaal volgens de regels gegaan is)
  • BOP in de vorm van extra gewicht
  • En een waar we beide om moesten lachen: als je meer dan 25 punten voor staat: volgende race overslaan :+
  • en volgens mij hadden we er nog een paar
Oh en Red Bull must get there shit together. Hoe krijg je het voor elkaar dat je vorig weekend een probleem had, opgelost hebt, waar je dit hele weekend geen last van hebt gehad en voor aanvang van de race ineens weer wel...

[Voor 24% gewijzigd door FastFred op 13-09-2020 22:00]

• GAIAjohan
DoubleDutch schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:37:
Kijk ook naar de Indycar, daar rijden volgens mij 13 Honda aangegeven motoren maar heb nog niet gezien dat ze daar zoveel problemen hadden. 🧐
Die motoren zijn dan ook wel een flink stuk simpeler. Zijn ook veel geschikter als je meer leveranciers erin wilt hebben,(goedkoper ontwerp, goedkoper om te produceren). Al lukt dat ook daar niet..

Maar in principe zou je terug kunnen naar zoals de jaren 70 waren met de Ford DFV. 1 goedkoop model klantenmotor, maar iedereen mag ook eigen varianten maken etc. Zoals Ferrari en Matra deden

[Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 13-09-2020 22:04]

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:58
[...]

Ik denk dat het probleem bij deze herstart was waar de Control Line ligt en de SC het veld los laat*. Die ligt blijkbaar voor de laatste bocht, gevolgd door een heel lang recht stuk, waardoor de leider maar 1 optie heeft en dat is op minimale snelheid naar de start/finish kruipen en op het laatste moment gas geven. Doet de leider dat niet, heeft het hele veld achter hem vol slipstream en val je als leider rustig een paar plekken terug. Zou het veld al eerder vrijgelaten worden, kan je als leider besluiten al eerder te gaan en spreidt het veld zich meer uit, want eenmaal gegaan moet je door. Nu was die optie er simpelweg niet.

Al weet ik niet of op deze baan het eerder vrijlaten zou kunnen, wil er een gat komen om mee te spelen zou de SC het veld al aan het begin van sector 3 of zelfs eerder vrij moeten laten, maar ze zullen het veld waarschijnlijk ook niet te vroeg vrij willen laten. En zelfs dan denk ik dat ze naar start/finish zouden kruipen vanwege de gigantische slipstream.

*Hoeveel lines hebben ze wel niet in de F1 en wat betekenen ze eigenlijk allemaal? SC lines 1 en 2, control line, hebben we er nog meer?

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:49
DoeEensGek schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:30:
[Streamable: Seb about Russell: "Obviously if I let him by in the last lap because I think he fought harder than anyone else today, then you see the cord there for hang me!"]https://streamable.com/gkz2u2
Vettel "Obviously if I let him by in the last lap because I think he fought harder than anyone else today, then you see the cord there for hang me!"
Bedoelt hij rai? Want ik had het idee dat lec Express vet ophield... Maar waarom?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• sjaool
  • Nu online

sjaool

GAIAjohan schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:00:
[...]

Die motoren zijn dan ook wel een flink stuk simpeler. Zijn ook veel geschikter als je meer leveranciers erin wilt hebben,(goedkoper ontwerp, goedkoper om te produceren). Al lukt dat ook daar niet..

Maar in principe zou je terug kunnen naar zoals de jaren 70 waren met de Ford DFV. 1 goedkoop model klantenmotor, maar iedereen mag ook eigen varianten maken etc. Zoals Ferrari en Matra deden
Dat is dus ook een van de redenen dat de F1 graag over wil stappen op 2-takt motoren. Eenvoudiger, zuiniger en goedkoper.

• GAIAjohan
sjaool schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:05:
[...]

Dat is dus ook een van de redenen dat de F1 graag over wilt stappen op 2-takt motoren. Eenvoudiger, zuiniger en goedkoper.
2takt?! Dat lijkt me toch niet.. waren ze in de MotoGP daar eindelijk van af rond 2005..

Wat wil de F1 met 2 takt bereiken?! Dat wordt gewoon een walm festijn

//Edit
Ik zie het
https://www.motorsportmag...20with%20improved%20sound.

Vraag me af of dat het echt wordt..

[Voor 30% gewijzigd door GAIAjohan op 13-09-2020 22:10]

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

GAIAjohan schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:06:
[...]

Wat wil de F1 met 2 takt bereiken?!
Trabant als constructeur zien binnen te hengelen! :+

Volvotips.com

• FastFred
  • Nu online
sjaool schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:05:
[...]

Dat is dus ook een van de redenen dat de F1 graag over wil stappen op 2-takt motoren. Eenvoudiger, zuiniger en goedkoper.
Ik zie echt het nut van 2-takt niet. Ja hoge toerentallen maar hele steden zijn al jarenlang bezig om 2-takt brommertjes te bannen omdat ze stinken en veel uitstoten en walmen. Dus dat past niet echt in het groene wereldje van nu

[Voor 5% gewijzigd door FastFred op 13-09-2020 22:17]

• sjaool
  • Nu online

sjaool

FastFred schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:16:
[...]

Ik zie echt het nut van 2-takt niet. Ja hoge toerentallen maar hele steden zijn al jarenlang bezig om 2-takt brommertjes te bannen omdat ze stinken en veel uitstoten en walmen.

Is dit geluid overtuigend genoeg?

• FastFred
  • Nu online
@sjaool als een cool geluid het doel van F1 was geweest hadden we nu nog V12's gehad, of rotary <3

En nee, als ik dit geluid wil horen koop ik wel een brommer

[Voor 23% gewijzigd door FastFred op 13-09-2020 22:18]

• YakuzA

YakuzA

Robkazoe schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:33:
[...]

Ik blijf dit ook raar vinden. Goed, ik ken de regels van F1 niet uit mijn hoofd. Een brake check uitvoeren op de snelweg is volgens de wet ook niet illegaal. Maar dan heb je nog kapstok artikel 5 waar je alsnog op gepakt wordt. Heeft de F1 niet ook zoiets?
Bottas tijd constant 1 snelheid.

Geen idee waar je naar op zoek bent?

PSN

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:45
Fijne beslissing van de FIA, 12 rijders met een waarschuwing omdat ze onveilig achter de safetycar rijden, maar natuurlijk de mercedessen niet.
Albon in 4e positie is de 1e coureur met een waarschuwing, maar WTF doet Albon verkeerd, hij rijdt een constante pace en lijn, waarbij die af en toe licht moet corrigeren omdat Bottas als een malle idioot over de baan aan het weaven is. Stroll doet ook niks anders dan Leclerc, waarom Stroll een waarschuwing maar Leclerc niet, wat een dramabeslissing.
In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart.
Any other manoeuvre, dat gedrag van Bottas valt daaronder en is zeker gevaarlijker dan wat Albon en Stroll doen. Ricciardo en Kvyat zijn de hoofdschuldigen lijkt mij, de rest is domino-effect.

erutangiS

• sjaool
  • Nu online

sjaool

FastFred schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:17:
@sjaool als een cool geluid het doel van F1 was geweest hadden we nu nog V12's gehad, of rotary <3

En nee, als ik dit geluid wil horen koop ik wel een brommer
Marc Priestley heeft er ook al eens een video over gemaakt.

Maar achteraf gezien is dit dus eigenlijk een discussie voor het Algemene F1 topic.

• YakuzA

YakuzA

PSN

• RobertMe
  • Laatst online: 09:44
Ik vond die tweede herstart wel apart. Räikkönen en Grosjean mogen zich "unlappen" starten daardoor gewoon lekker met de rest mee en gaan van 11 & 12 ineens naar 8 & 9. Die rijden daar dus ineens in een positie die voor de SC misschien wel een halve ronde op hun voor lag. Is dan toch apart. Ook omdat bij een gewone SC met herstart ze wel mogen unlappen maar er noet wordt gewacht totdat ze weer zijn aangesloten.

• Edd
Someone is happy ;)

-

• MrOleo
Ik lees net ergens dat Hamilton had gezegd dat de safety car zijn lichten veel te laat uitdeed. Even teruggekeken en inderdaad de safety car deed zijn lichten uit vlak voor de laatste bocht. Meestal is dit toch wel een paar bochten verder terug, waarna de voorste auto langzamer gaat om een gat te creëeren naar de safety car, met als gevolg dat de auto's vlak bij elkaar komen te rijden. Dit kon nu niet gebeuren, doordat er te weinig tijd voor was, waardoor er gaten vielen die men daarna probeerde te dichten.
Dus uiteindelijk is de FIA net zo verantwoordelijk door de safety car slecht te managen en schuiven ze het af op de coureurs.
@1.32 Oh hier zijn wat nieuwe beelden, kijkt niet naar de 1e 5 seconden (Kvyat die een gat dichtrijd, waardoor er voor Russell een gat ontstaat) en geeft daarna de verkeerde de schuld.... |:(

erutangiS

• RobertMe
MrOleo schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:58:
Ik lees net ergens dat Hamilton had gezegd dat de safety car zijn lichten veel te laat uitdeed. Even teruggekeken en inderdaad de safety car deed zijn lichten uit vlak voor de laatste bocht. Meestal is dit toch wel een paar bochten verder terug, waarna de voorste auto langzamer gaat om een gat te creëeren naar de safety car, met als gevolg dat de auto's vlak bij elkaar komen te rijden. Dit kon nu niet gebeuren, doordat er te weinig tijd voor was, waardoor er gaten vielen die men daarna probeerde te dichten.
Dus uiteindelijk is de FIA net zo verantwoordelijk door de safety car slecht te managen en schuiven ze het af op de coureurs.
Daarover heeft iemand hier al een betoog geschreven. Bottas eerder de pace laten bepalen heeft geen zin. Ten eerste maakt dat het alleen maar moeilijker voor de coureur om in te schatten waar de SC is en of die "kan gaan" of dat die dan de SC inhaalt. Daarnaast is de kans nog steeds groot dat er dan zo lang mogelijk gewacht wordt. Immers kun je niet een gat trekken van zeg eens wat, 1,5 tot 2 seconden voor het opkomen van het rechte stuk. Dus al kon Bottas een stuk eerder de pace bepalen, dan zou die met meteen gas geven alsnog een sitting duck zijn op start finish.

Zie ook Brazilië vorig jaar. Waar Verstappen vanaf de leiding een herstart "doet" waarbij die ook wacht tot start/finish om weg te rijden. En daarbij kon die wel al veel eerder de pace bepalen. Het "probleem" zit hem dan ook in het niet willen geven van de tow (en dat is ook niet zo gek), niet in wanneer de SC ze los laat. Oplossing zit dus ook niet in aanpassen procedures "voor" de start (dat de leider eerder de snelheid bepaald) maar in eventueel verplaatsen van punt vanaf waar inhalen weer mag. Maar over Brazilië gaf Ross Brawn weer aan dat het zo'n geweldige herstart was en de reden om een later punt te gebruiken.

Probleem in deze situatie was dat er verder naar achteren (wel) gespeeld wordt met de snelheid (lees: gaten worden dicht gereden) waardoor je een accordeon effect krijgt. En de eerste zien dat het om dichtrijden gat gaat, maar bv Sainz verder naar achteren die zit vol in de (aankomende) slipstream van zijn voorganger en die ziet niks en reageert dus voor 100% op wat zijn voorganger doet. Vervolgens blijkt het dus accelereren + remmen te zijn en klapt iedereen op elkaar. En dit is dus ook precies de reden waarom de leider niet mag accelereren => remmen => accelereren.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:02
RobertMe schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:46:
Ik vond die tweede herstart wel apart. Räikkönen en Grosjean mogen zich "unlappen" starten daardoor gewoon lekker met de rest mee en gaan van 11 & 12 ineens naar 8 & 9. Die rijden daar dus ineens in een positie die voor de SC misschien wel een halve ronde op hun voor lag. Is dan toch apart. Ook omdat bij een gewone SC met herstart ze wel mogen unlappen maar er noet wordt gewacht totdat ze weer zijn aangesloten.
Het idee van het unlappen is niet heel vreemd. en niks mis mee.
Het probleem is dat hun 1 extra ronde hebben gereden om alles op temperatuur te krijgen. Daardoor hadden ze (imo) ook zo'n goede start ten op zichte van de rest van de mensen om hun heen.

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:01
Overdrijven is ook een vak. VT1 op 1,1s; VT2 op 0,7s en VT3 op 1s. Eigenlijk pas vanaf de kwalificatie (0,45s) waarbij de race zelf nog niet al te best ging, zeker in het begin niet. Viel aardig terug.
Had uiteindelijk geluk dat Stroll crashte.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 12:59

Gé Brander

MS SQL Server

Één zwaluw maakt nog geen zomer geldt voor beiden, zowel Gasly als Albon. Dus je punt wat je probeert te maken is?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• RobertMe
demonic schreef op zondag 13 september 2020 @ 23:14:
[...]

Het idee van het unlappen is niet heel vreemd. en niks mis mee.
Daarom zeg ik ook niet dat ik het fout vind, slechts raar :P Ik weet de exacte posities niet, maar ze reden potentieel tientallen secondes achter Leclerc, Vettel, Russell etc. En juist doordat Raikkonnen en Grosjean een goede start hebben liggen ze ineens 8 & 9. Die wat door mindere start ineens worden ingehaald zijn dan toch flink genaaid. Waar je dat bij een gewone SC veel minder ziet. Ten eerste is de kans op een fuckup kleiner bij een rolling start (meer kans op gevecht en minder "oeps, auto kwam niet van z'n plek), en ten tweede komen lapped cars zelden terug tot achteraan het veld. Dom gezegd zou ik dan ook bijna zeggen "geef de lapped cars dan een pitlane start".

Maar deze situatie zal waarschijnlijk sowieso niet heel vaak voor komen, en nu door alle uitvallers ook nog eens meteen met als gevolg dat Raikkonnen en Grosjean in de punten reden. Ja, ik weet dat Raikkonnen nog straf kreeg, maar IIRC wel nog P9? en dus in de punten finishte. Grosjean viel dan wel weer als een baksteen terug naar laatste

• RobertMe
Overigens heeft het hele podium van vorige week deze GP dus niet eens de finish gehaald. Vraag me af of dat wel eens eerder voor is gekomen.

• YakuzA

YakuzA

RobertMe schreef op zondag 13 september 2020 @ 23:25:
Overigens heeft het hele podium van vorige week deze GP dus niet eens de finish gehaald. Vraag me af of dat wel eens eerder voor is gekomen.
Ongetwijfeld eerder gebeurd.
Denk alleen dat bijna niemand zin heeft om dat op te zoeken.

PSN

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:48

mrc4nl

Procrastinatie expert

Nutteloze statistieken: mercedes en ferrari zijn de enige twee met dubbele punten.

Rest van de teams kwam slechts één auto over de streep.

ora et labora

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Samenvatting :P

😆 - Denk ook eens om ;)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-03 22:08

Martinspire

Awesomeness

Hier weer de interviews bij Ziggo:

Hamilton: https://www.ziggosport.nl...rs-is-onverbiddelijk.html
Bottas: https://www.ziggosport.nl...t-was-genoeg-geweest.html
Verstappen: https://www.ziggosport.nl...ik-er-even-klaar-mee.html
Albon: https://www.ziggosport.nl...ast-leuk-voor-jullie.html
Vettel: https://www.ziggosport.nl...orge-russell-te-doen.html
Leclerc: https://www.ziggosport.nl...-moeten-aan-het-werk.html
Sainz: https://www.ziggosport.nl...m-gecoacht-te-worden.html
Norris: https://www.ziggosport.nl...had-ik-niet-verwacht.html
Perez: https://www.ziggosport.nl...e-miste-ik-de-balans.html
Stroll: https://www.ziggosport.nl...-blij-dat-ik-oke-ben.html
Ricciardo: https://www.ziggosport.nl...aatste-tijd-best-gek.html
Ocon; https://www.ziggosport.nl...el-zou-gaan-gebeuren.html
Gasly: https://www.ziggosport.nl...-bocht-was-afgelopen.html
Kvyat: https://www.ziggosport.nl...-twee-nodig-vanavond.html
Raikkonen: https://www.ziggosport.nl...duidelijk-nogal-boos.html
Giovinazzi: https://www.ziggosport.nl...keer-gevaarlijk-zijn.html
Grosjean: https://www.ziggosport.nl...e-punten-te-eindigen.html
Russell: https://www.ziggosport.nl...strerend-frustrerend.html
Latifi: https://www.ziggosport.nl...rustrerende-situatie.html

Kijktips (imo): Hamilton, Ricciardo, Albon, Sainz, Leclerc, Kvyat, Grosjean, Vettel, Kimi (best veel prima interviews dus), Latifi zit echt nog vol met adrenaline want hij praat echt heel snel.

Persconferentie: https://www.ziggosport.nl...na-de-gp-van-toscane.html
Pre race interview met Magnussen: https://www.ziggosport.nl...-in-gesprek-met-olav.html
Extra: Indycar samenvatting: https://www.ziggosport.nl...-mid-ohio-veekay-11e.html
Extra: DTM samenvatting: https://www.ziggosport.nl...ng-op-de-nurburgring.html

Martinspire - PC, PS4, X1

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

So @f1bythenumbers what was Max’ average race pace?

een treffende spreuk

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-03 13:29

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Snelste in de eerste microsector en de volgende 10 microsectoren traagste van het veld ;) .

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zondag 13 september 2020 @ 23:09:
[...]

Daarover heeft iemand hier al een betoog geschreven. Bottas eerder de pace laten bepalen heeft geen zin. Ten eerste maakt dat het alleen maar moeilijker voor de coureur om in te schatten waar de SC is en of die "kan gaan" of dat die dan de SC inhaalt. Daarnaast is de kans nog steeds groot dat er dan zo lang mogelijk gewacht wordt. Immers kun je niet een gat trekken van zeg eens wat, 1,5 tot 2 seconden voor het opkomen van het rechte stuk. Dus al kon Bottas een stuk eerder de pace bepalen, dan zou die met meteen gas geven alsnog een sitting duck zijn op start finish.

Zie ook Brazilië vorig jaar. Waar Verstappen vanaf de leiding een herstart "doet" waarbij die ook wacht tot start/finish om weg te rijden. En daarbij kon die wel al veel eerder de pace bepalen. Het "probleem" zit hem dan ook in het niet willen geven van de tow (en dat is ook niet zo gek), niet in wanneer de SC ze los laat. Oplossing zit dus ook niet in aanpassen procedures "voor" de start (dat de leider eerder de snelheid bepaald) maar in eventueel verplaatsen van punt vanaf waar inhalen weer mag. Maar over Brazilië gaf Ross Brawn weer aan dat het zo'n geweldige herstart was en de reden om een later punt te gebruiken.

Probleem in deze situatie was dat er verder naar achteren (wel) gespeeld wordt met de snelheid (lees: gaten worden dicht gereden) waardoor je een accordeon effect krijgt. En de eerste zien dat het om dichtrijden gat gaat, maar bv Sainz verder naar achteren die zit vol in de (aankomende) slipstream van zijn voorganger en die ziet niks en reageert dus voor 100% op wat zijn voorganger doet. Vervolgens blijkt het dus accelereren + remmen te zijn en klapt iedereen op elkaar. En dit is dus ook precies de reden waarom de leider niet mag accelereren => remmen => accelereren.
Ik heb nu wel een plaatje in mijn hoofd van een accordeon speler, die zijn Dure merk accordeon heel rustig en gecontroleerd opentrekt en dan BAM het ding zo hard dicht klapt dat de onderdelen alle klanten op vliegen.

een treffende spreuk

• sjaool
  • Nu online

sjaool

• sjaool
  • Nu online

sjaool

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-03 16:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Xfade schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:39:
[...]

Klink wat vaag. Maar je zag hem wel knipperen iig.
Dat is inderdaad een erg vreemde uitleg, een eenvoudigere uitleg is dat de motor in terugwinstand schoot. Dan raak je een hoop kracht kwijt en knppert het achterlicht, precies wat we zagn.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Martinspire bedankt voor je linkjes, maar aub geen connectie met andere raceklassen aub. Ik zag nu al een uitslag voorbij komen in de link van een race die ik later nog wilde bekijken. Daarvoor hebben we een ander topic.

@leekers als je nu eerst eens even goed kijkt voordat je een reactie schrijft?

[Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2020 10:49. Reden: ZZ]

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 14 september 2020 @ 01:58:
[...]
Dat is inderdaad een erg vreemde uitleg, een eenvoudigere uitleg is dat de motor in terugwinstand schoot. Dan raak je een hoop kracht kwijt en knppert het achterlicht, precies wat we zagn.
Was dit nu een Rosberg Spanje 2016? Stond er een standje verkeerd en had dit niet zo hoeven gebeuren?

Testing, one, two ...

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
hardware-lover schreef op maandag 14 september 2020 @ 02:19:
@Martinusz bedankt voor je linkjes, maar aub geen connectie met andere raceklassen aub. Ik zag nu al een uitslag voorbij komen in de link van een race die ik later nog wilde bekijken. Daarvoor hebben we een ander topic.
@Martinspire bedoelde je misschien ?

Staat er toch duidelijk bij anders dat het naar een race gaat , gewoon niet klikken misschien nu is je reaktie is wat overtrokken .

[Voor 4% gewijzigd door leekers op 14-09-2020 05:25]

"Beautiful Clean Coal"

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-03 03:24
Fastest for the first 10 meters perhaps, but his average speed after T2 was of around 0 km/h. It went as high as 10 or 15 km/h while the car was being dragged away by the crane, but unfortunately went back to 0 km/h after that :-(

F1pace

• RobertMe
hardware-lover schreef op maandag 14 september 2020 @ 02:21:
[...]

Was dit nu een Rosberg Spanje 2016? Stond er een standje verkeerd en had dit niet zo hoeven gebeuren?
Volgens mij bleef Verstappen terug zakken? Vermoed dat GP het hem dan wel gezegd had (na de start / het gevloek uiteraard, en niet al op de grid).

En het lijkt mij wel zo eerlijk om Verstappen dan ook "onder de bus" te gooien. Immers doen Red Bull en Marko dat altijd. Zou dan raar zijn als Red Bull nu niet zou zeggen "Verstappen zijn fout doordat die recharge nog aan had staan / ...".

• RobertMe
leekers schreef op maandag 14 september 2020 @ 05:25:
[...]

@Martinspire bedoelde je misschien ?

Staat er toch duidelijk bij anders dat het naar een race gaat , gewoon niet klikken misschien nu is je reaktie is wat overtrokken .
Je hoeft de links niet ervoor te klikken ;)

spoiler:
Extra: Indycar samenvatting: https://www.ziggosport.nl...-mid-ohio-veekay-11e.html
Staat toch echt een uitslag in de URL / tekst

• alexbl69
  • Laatst online: 09:15
PWM schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:19:

Heb het al eerder geopperd; maar ik begrijp niet goed waarom Mercedes dit niet doet.

De dominantie van het merk is al jaren zo groot dat het marketing-technisch zo langzamerhand tegen ze begint te werken. Waarom niet Verstappen in die tweede wagen zetten en zeggen 'zoek het maar uit heren.' ?

Al rammen ze elkaar er elke derde race vanaf, dan nog wordt Mercedes P1 en P2 in het WDC en P1 in het WCC.

Ondertussen krijg je wel een seizoen waar we over een kwart eeuw nog over praten. Een revival van de Senna-Prost strijd van 30 jaar geleden waar nu nog over gepraat wordt.

De huidige dominante periode verwordt momenteel tot een soort dark-age van de Formule 1. De Ferrari-Schumacher periode (waar ook bijna niemand met vreugde op terugkijkt) on steriods. Door haar dominantie nog langer te gebruiken om Hamilton maar kampioen te laten worden met een tweede rijder die - als het er op aan komt - braaf een stapje terug doet graven ze zo langzamerhand hun eigen publicitaire graf. En dat van de F1 als sport.

Dus... toon nu eens echt ballen en zet de twee beste coureurs in de beste auto's.

iRacing Profiel

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

f1bythenumbers schreef op maandag 14 september 2020 @ 05:51:
[...]

Fastest for the first 10 meters perhaps, but his average speed after T2 was of around 0 km/h. It went as high as 10 or 15 km/h while the car was being dragged away by the crane, but unfortunately went back to 0 km/h after that :-(
Got a graph for that?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Is iemand deze pitstop voorspelling van PirelliAWS opgevallen? Ze weten het toch echt niet als ze denken dat langer met de mediums rijden sneller is dan met de harde banden, of hoe moet ik dit zien.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:22
Maasluip schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:54:
Is iemand deze pitstop voorspelling van Pirelli opgevallen? Ze weten het toch echt niet als ze denken dat langer met de mediums rijden sneller is dan met de harde banden, of hoe moet ik dit zien.
Ik hoorde volgens mij Olaf nog zeggen dat Pirelli een 2-stopper anticipeerde? Volgens mij zijn deze voorspellingen door Amazon's services (machine learning) bedacht..

• MrOleo
RobertMe schreef op zondag 13 september 2020 @ 23:09:
[...]

Eens met dat de oplossing zit in andere procedures en dat de finishlijn te ver op het rechte stuk lag, waardoor Bottas ervoor koos om het veld niet echt op te vangen.

Maar vanaf het moment dat Bottas de snelheid mag bepalen , mag hij niet accelereren en weer remmen. Voor de safety car zijn lichten uitdoet, zitten er gaten in het veld, omdat men ruimte nodig heeft om de banden en remmen op te warmen. Vanaf dat de safety car de lichten uitdoet stopt dit en schuift het veld in elkaar, omdat er geen snelheidsverschillen meer zijn.

Het probleem was hier dat het dichtrijden van de gaten normaal enkele bochten van te voren kan gebeuren, waar iedereen weet dat het het dichtrijden van gaten is, immers als de leider in dat geval vol gas zou geven zou men de safety car inhalen, wat niet mag.
Doordat de lichten laat uitgingen en Bottas niet echt snelheid terugnam, konden de gaten niet worden dichtgereden waardoor dit gebeurde op een plek waar men normaal al racet.
Door het laat uitdoen van de lichten is het verwachtingspatroon van de coureurs bij acceleratie van de voorganger zo anders, waardoor dat wel degeliik een mede-oorzaak is. Dus ik ben zeker niet mee eens dat de lichten uitdoen geen zin heeft.

erutangiS

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee