Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Zowel Mercedes als RBR zitten nu vast aan deze mapping. Het verschil zal eerder komen uit de banden, op de hete baan van Mugello.RobinHood schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:08:
[...]
Voor de Q ja, nu maar eens kijken of die Mercs niet dominanter zijn tijdens de race.
Heb liever een vrij voorspelbare Q dankzij het bouwen van feestjes, maar een spannendere race omdat bijv. de Honda lange tijd in performance mode kan rijden, in plaats van een spannende Q maar een saaie race omdat Merc de motor gewoon meer open kan zetten dan de andere merken.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik bedoel wat anders... Lewis die klaagt dat het lastig was terwijl hij in veruit de beste auto rijdt... al jaren.DutchCrownNL schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:09:
[...]
Ik geloof best dat het voor de rijders een zwaar circuit is, of bedoel je iets anders?
Bottas was immers behoorlijk dicht achter Lewis maar kon zijn run niet afmaken vanwege Ocon
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ja je vraagt je echt af waarom Ocon perse in moest stappen bij Renault (behalve dat Toto er flink om heeft lopen lobbyen en zeuren), want Hulkenberg zat er telkens veel dichter op.Wom schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:09:
Albon zit er beter bij dan voorheen. Circuit ligt de Red Bull wel. Ocon krijgt hem ook weer op de broek van RIC. Die wordt ook redelijk om de oren gereden.

PSN: xMaurice93
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Max verbeterde wel zijn tijd, maar niet zijn plek helaas.sjaool schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:11:
Wel maf dat dit circuit langzamer wordt in plaats van sneller bij een 2e run. Niemand verbeterde zich, op LEC na.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Klopt, maar je hebt een een gaspedaal wat dieper/minder diep ingedrukt kan worden, en betrouwbaarheid is ook een ding.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:10:
[...]
Zowel Mercedes als RBR zitten nu vast aan deze mapping. Het verschil zal eerder komen uit de banden, op de hete baan van Mugello.
Ik zou niet na 1 of 2 races al staan te juichen om de ban, zeker op een nieuwe baan.
Niet op reageren
[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-09-2020 16:14 ]
People as things, that’s where it starts.
Normaal gesproken zou ik het eens zijn met je, maar als ik die G krachten zie die dit circuit genereren dan denk ik voor nu dat dit toch wel echt “really tough” was
[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-09-2020 16:15 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Float like a butterfly, sting like a bee.
Die was slim, liet Verstappen nog voor om zo mogelijk nog wat te kunnen verdienen aan snelheid. Missie geslaagd zeg ik 👌sjaool schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:11:
Wel maf dat dit circuit langzamer wordt in plaats van sneller bij een 2e run. Niemand verbeterde zich, op LEC na.
Testing, one, two ...
Maar dat bedoelde Lewis niet... In de race zo dadelijk kan ik het me wel voorstellen dat de baan ‘tough’ is, vanwege het grote aantal rondjes met deze G krachten.Jasphur schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:12:
[...]
Normaal gesproken zou ik het eens zijn met je, maar als ik die G krachten zie die dit circuit genereren dan denk ik voor nu dat dit toch wel echt “really tough” was
- DaniëlWW2
- Niet online
Zodat hij ruim verslagen kan worden door Ricciardo. Toen bleek Ricciardo alleen te vertrekken en volgend jaar komt Alonso.Bart-Willem schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:10:
[...]
Ja je vraagt je echt af waarom Ocon perse in moest stappen bij Renault (behalve dat Toto er flink om heeft lopen lobbyen en zeuren), want Hulkenberg zat er telkens veel dichter op.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ergens denk ik ook niet dat Toto dit deed uit de goedheid van zijn hart. Die wist ook heus wel dat Ocon toch niet zo geweldig was, dus hoe lozen we hem? Door hem aan een heus fabrieksteam te geven, uit hetzelfde land, dat al 5 jaar zegt "Dit jaar winnen we!"DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:17:
[...]
Zodat hij ruim verslagen kan worden door Ricciardo. Toen bleek Ricciardo alleen te vertrekken en volgend jaar komt Alonso.![]()
People as things, that’s where it starts.
Ocon en Renault zijn beiden Frans uiteraard.Bart-Willem schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:10:
[...]
Ja je vraagt je echt af waarom Ocon perse in moest stappen bij Renault (behalve dat Toto er flink om heeft lopen lobbyen en zeuren), want Hulkenberg zat er telkens veel dichter op.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Circuit leent zich totaal niet voor inhalen of elkaar dichtbij volgen, dus zal een erg saaie race worden ben ik bang.
Na Q2 was het een ander 'verhaal'
[YouTube: Team Radio Vettel silence again after Q2 | 2020 Tuscan Grand Prix]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Verstappen was ook sneller in de 2e run in q3.sjaool schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:11:
Rest zat ook achter een spinnende Ocon uiteraard.
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 12-09-2020 16:41 ]
PSN
Klopt ja. Maar mogen hopen op een goede start en dat hij vrijwel direct BOT voorbij kan.YakuzA schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:41:
[...]
Verstappen was ook sneller in de 2e run in q3.
Rest zat ook achter een spinnende Ocon uiteraard.
[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 12-09-2020 16:43 ]
Briljante insteek van Max!
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
[ Voor 70% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-09-2020 19:10 ]
Durven we geld in te zetten op een klapband.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:10:
[...]
Zowel Mercedes als RBR zitten nu vast aan deze mapping. Het verschil zal eerder komen uit de banden, op de hete baan van Mugello.
Voor Albon zijn tijd valt het niet tegen.Arjantje72 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:55:
[...]
Niet? Zit er niet dichtbij qua tijd.
Maar gewoon weer niet snel genoegDoeEensGek schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:58:
[...]
Voor Albon zijn tijd valt het niet tegen.
Verwijderd
Meende dat gisteren de mediums er vrij snel aan waren. En morgen nog ietsje warmer.
Kvyat on his Q2 off: “I tried it flat. My balls are too big for the car”
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) 12 september 2020
Wait... wut? Vettels auto is van de track?! Dat is hopelijk toch een andere auto, want Vettels zou in Parc Ferme moeten zijn.
Sir_Lion schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:22:
[...]
Wait... wut? Vettels auto is van de track?! Dat is hopelijk toch een andere auto, want Vettels zou in Parc Ferme moeten zijn.

PSN
Ik zie veel reacties over Hamilton, maar het is en blijft een waanzinnige coureur... Vandaag dacht ik opeens (enigzins offtopic en weinig relevant) dat ik hem erg "gay" vond (wat mij verder niet echt interesseert, ik hoop dat iedereen hier het leven haalt wat erin zit, zover enige terughoudendheid) . Het zou me niet verbazen als later blijkt dat ie zich jaren in de kast heeft gelaten om zich te focussen op zijn racecarriere. Want een ding is wel; hij kan op het juiste moment pieken, echt waanzinnig! Ik begin stiekum toch wel fan van hem te worden ik.
Nog wat anders, Leclerc begint zich nu toch wel enigzins te ontplooien als een supertalent, a la Max en Hamilton. Echt kudos wat hij nog uit die wagen haalt zeg, poehee....
Zoals Robert doornbos in de nabeschouwing aangaf, dat er iedere race weer andere teams opstaan die het goed doen, dat ben ik het helemaal mee eens! Eigenlijk is het seizoen (en beetje de Mercedes suprematie daar gelaten) best bijzonder zoals veel teams elkaar bestrijden.
Enfin, super nieuwsgierig naar de race morgen. Zin in!!!
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Ben het op zich wel met je eens dat max morgen een kans heeft. Maar eigenlijk ligt die rol ook bij RBR want ik denk dat de banden strategie weer van belang is. En ik zie wel een redelijke kans op een safety car! Vorige week kreeg ik al snel tijdens de race een gevoel dat er veel meer spektakel aan kwam. Hopelijk morgen weer.wowly schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:31:
Ik heb wel genoten van de quali eigenlijk. Max drie tiende erachter, je weet wat dat betekent : gevechten! Ik denk dat Max morgen kan winnen, al zal het spannend worden met Hamilton.
...
Nog wat anders, Leclerc begint zich nu toch wel enigzins te ontplooien als een supertalent, a la Max en Hamilton. Echt kudos wat hij nog uit die wagen haalt zeg, poehee....
...
Enfin, super nieuwsgierig naar de race morgen. Zin in!!!
Leclerc is denk ik een van de 2 opvolgers van Hamilton. Ik zie hem in een goede auto zeker een gevaar voor Max, maar zoals nu zit hij in een mindere auto en presteert toch nog redelijk goed! (Vettel wordt overal al buiten gehouden sinds bekend is dat hij moet vertrekken! Die rijdt nu echt in opdracht van Ferrari in plaats van rijden met Ferrari.;) )
Dus ja ook ik heb er zin in. Want het circuit smaakt wel naar meer! Hamilton lijkt trouwens ook niet helemaal gelukkig op dit circuit. Durf wel te gokken dat Bottas de pole had gepakt normaal gesproken.
Verwijderd
Zegt ook genoeg over jou dat je hem moet verdedigen. Hamilton moet gewoon eens kappen met bs uitkramen. Oh it was so tough, so close, altijd praten alsof hij de underdog is in een langzamere auto. Hij heeft talent genoeg en weet echt wel dat Bottas geen bedreiging voor hem is. Gewoon cut the bullshit, praat gewoon eens normaal en wees eerlijk, niks meer en minder.StealthyPeanut schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:32:
[...]
Zegt meer over jou als persoon. Die coureur doet elk weekend precies hetzelfde. Dan hoeft er niet elk weekend hetzelfde commentaar op gegeven te worden. Toch?
Daar schiet helemaal niemand wat mee op en niemand zit echt op die reacties te wachten.
In ieder geval positief dat Verstappen zo snel was, hopelijk zet dit zo door de komende weekenden...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2020 18:56 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee want de bandenspanning is er te hoog voor. Wat je wel kan krijgen is delamineren.DoeEensGek schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:56:
[...]
Durven we geld in te zetten op een klapband.
Maar het gaan twee stoppers worden. Top tien start op softs en die gaan het niet lang volhouden.
Zal een oudere auto zijn.Sir_Lion schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:22:
Had een Norrisje kunnen zijn. Geluk, goeie redding.DoeEensGek schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:04:
[Video: Q3: Ocon spins in turn 3 causing Bottas to slow down] https://streamable.com/70lzki
Ocon nam rondje over de baan, te letterlijk.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
- DaniëlWW2
- Niet online
Als Ferrari zichzelf graag wil diskwalificeren op hun 1000ste race op hun eigen circuit door een van hun auto's uit parc ferme te halen, dan moeten ze dat uiteraard zelf weten. Maar ergens denk ik dat dit ook niet aan de orde is.
Kijk eens naar die rare hoekige bult op de engine cover. Dat is geen SF1000 of SF91H, hoewel hij er verder wel op lijkt. Bovenste air intake/sharkfin overgang is wel SF91H/SF1000

Hopelijk ligt er een fucking V12 in
[ Voor 12% gewijzigd door iichel op 12-09-2020 19:43 ]
Ik verdedig niemand en ik kan Hamilton al jaren niet uitstaan. Maar dat hoeven we niet elk weekend weer te melden in de racetopics.Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:56:
[...]
Zegt ook genoeg over jou dat je hem moet verdedigen. Hamilton moet gewoon eens kappen met bs uitkramen. Oh it was so tough, so close, altijd praten alsof hij de underdog is in een langzamere auto. Hij heeft talent genoeg en weet echt wel dat Bottas geen bedreiging voor hem is. Gewoon cut the bullshit, praat gewoon eens normaal en wees eerlijk, niks meer en minder.
In ieder geval positief dat Verstappen zo snel was, hopelijk zet dit zo door de komende weekenden...
Wel weer gaaf om een circuit te geven waar je nog echt grindbakken hebt maar de track. Kan wel voor wat (V)SC situaties zorgen morgen.
Misschien is Bottas geen bedreiging in het WK maar Bottas kan zeker wel een paar overwinningen of poles afsnoepen van Hamilton. De mercedes die op pole start wint vaak, want dat ding werkt gewoon niet in dirty air.Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:56:
[...]
Zegt ook genoeg over jou dat je hem moet verdedigen. Hamilton moet gewoon eens kappen met bs uitkramen. Oh it was so tough, so close, altijd praten alsof hij de underdog is in een langzamere auto. Hij heeft talent genoeg en weet echt wel dat Bottas geen bedreiging voor hem is. .
OOS Q3:
VB 1:02.939
LH 1:02.951
Zit 12 duizendste tussen.
HUN Q3:
1 Lewis Hamilton :13.447
2 Valtteri Bottas 1:13.554
LH voor VB, een ruime tiende
GBR2 Q3
VB 1:25.154
LH 1:25.217
VB voor LH, 6 honderste
ESP Q3:
LH 1:15.584
VB 1:15.643
LH voor VB 6 honderdste
Monza Q3:
LH 1:18.887
VB 1:18.956
LH voor BV 7 honderdste
TOS Q3:
LH 1:15.144
VB 1:15.203
LH voor VB 6 honderdste
6 races waar er een tiende of minder tussen Hamilton en Bottas zit.
Op menig circuit kom je er met die Mercedes gewoon niet langs als er een Mercedes voor rijdt. Een auto volgen door high-speed bochten wil gewoon niet met de W11, dan onderstuur je alle kanten op en zijn je banden dood. En dat ding lust wel een Pirelli'tje of 2 per race, als je niet oppast.
Ik wil het best met je eens zijn dat Lewis Bottas de baas is als het erom gaat, maar het is zeker geen walk in the park. Voorop starten is gewoon een enorm voordeel en dat zit heel vaak heel dicht bij elkaar in Q3.
Konden we maar weer terug naar die

Óf je koopt een goedkope oude Mercedes met een V12'je erin..
...en bouwt een F1 achtige uitlaat eronder!

poor Leno schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:33:
[...]
Konden we maar weer terug naar die
Óf je koopt een goedkope oude Mercedes met een V12'je erin..
...en bouwt een F1 achtige uitlaat eronder!![]()
voor maar 12.000,-
[YouTube: I MADE MY CHEAP MERCEDES SOUND LIKE A F1 RACECAR! INSANE $12,000 EXHAUST]

Het zal je buurman maar zijn hahaha.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Zag er vrij unsafe release uit.
Is het niet gewoon een model/dummy, zoals ze wel vaker op de fabrieken hebben staan? Gewoon plastic ofzo, geen motor, verder wel hetzelfde uiterlijk? De paint-job glanst en ik denk dan ook dat die 'rare hoek' gewoon een reflectie is van iets vierkants wat erboven hangt. Die heeft namelijk op geen enkel model gezeten, terwijl voor de rest alles (vleugels, bargeboards, intakes enz) hetzelfde is als de SF1000.iichel schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:42:
[...]
Kijk eens naar die rare hoekige bult op de engine cover. Dat is geen SF1000 of SF91H, hoewel hij er verder wel op lijkt. Bovenste air intake/sharkfin overgang is wel SF91H/SF1000
[Afbeelding]
Hopelijk ligt er een fucking V12 in
Da's die snelle, van vorig jaar
Testing, one, two ...
Ja, een showcase/frankencar. RB heeft een racechassis met een elektromotor om pitstops te oefenen. Veel teams hebben oudere modellen met moderne(re) livery erop. Soms zelfs een mix van modellen (bargeboards neuzen voor- en achtervleugel etc). Dat heet een frankencar.DataGhost schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:50:
[...]
Is het niet gewoon een model/dummy, zoals ze wel vaker op de fabrieken hebben staan? Gewoon plastic ofzo, geen motor, verder wel hetzelfde uiterlijk?
....
Weet ik, dat heb ik vaker gezien, ik kon hier alleen niks verschillend aan de SF1000 aan ontdekkeniichel schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:57:
[...]
Ja, een showcase/frankencar. RB heeft een racechassis met een elektromotor om pitstops te oefenen. Veel teams hebben oudere modellen met moderne(re) livery erop. Soms zelfs een mix van modellen (bargeboards neuzen voor- en achtervleugel etc). Dat heet een frankencar.
Technisch gezien zijn het andere banden, hier liggen geen race banden onderDataGhost schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:02:
[...]
Weet ik, dat heb ik vaker gezien, ik kon hier alleen niks verschillend aan de SF1000 aan ontdekkenDie gekke bult lijkt me gewoon optisch bedrog.
Ze hadden toch ook zo`n dummy voor pitstop testen enzo? En mischien de wagen van vorig jaar met wat nieuw spul erop.iichel schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:11:
[...]
Technisch gezien zijn het andere banden, hier liggen geen race banden onderVerder zou je heel goed gelijk kunnen hebben. Teams hebben vaak 4-6 chassis in de omloop ivm logistiek en QCs.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
HAM toch weer pole terwijl hij er iedere sessie achter zat. Merc die een hogere motorstand heeft gekozen en opeens weer wat los staat van Max tov P3, helaas.
Bij Sky hadden ze het erover dat HAM met zijn Merc poles al 1e zou staan in de ranking (dus nog zonder poles van eerdere teams) gezien hij er nu 69 voor Mercedes heeft gereden, sick.
- DaniëlWW2
- Niet online
Daar was Max alleen niet boos over. Nee, hij was niet blij met Bottas die extra langzaam ging rijden vlak voor een kwalificatieronde. De FOM verprutste dat weer eens voor extra drama.Sir_Lion schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:36:
Trouwens, is er nog bericht geweest over dat incident tussen Stroll en Verstappen in de pitlane?
Zag er vrij unsafe release uit.

https://streamable.com/uovwh2
Ja, nee dat snap ik.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:39:
[...]
Daar was Max alleen niet boos over. Nee, hij was niet blij met Bottas die extra langzaam ging rijden vlak voor een kwalificatieronde. De FOM verprutste dat weer eens voor extra drama.![]()
[Embed: whyihadtogo]
https://streamable.com/uovwh2
Maar als Max dan zo moest uitwijken in de pitlane? Er zijn straffen uitgedeeld voor minde...
- DaniëlWW2
- Niet online
Er is niks mee gedaan, ook niet onderzocht.Sir_Lion schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:45:
[...]
Ja, nee dat snap ik.
Maar als Max dan zo moest uitwijken in de pitlane? Er zijn straffen uitgedeeld voor minde...
Eigenlijk wel apart. Mja...DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:47:
[...]
Er is niks mee gedaan, ook niet onderzocht.
Ik vind hem niet zo slecht, maar hij staat toch weer op 4-5 tienden. Same as usual, alleen staat RBR er hier goed op daarom is dat nu P4.DoeEensGek schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:52:
Nou Albon valt keer niet tegen.
een treffende spreuk
Hopelijk heeft Max morgen een goede start en kan hij direct Bottas pakken anders denk ik (tenzij er chaos ontstaat) p2 het maximale is.
De unsafe release is nog tot daar aan toe. Maar dat ze hem precies voor Max proberen te douwen is wel echt zielig. De outlap is er dan sowieso aan. Of Inhalen of afzakken. Beide niet ideaal voor je banden temp.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:47:
[...]
Er is niks mee gedaan, ook niet onderzocht.
een treffende spreuk
Of het was gewoon een (inschattings)foutje van de no 1 mechanic... Dat die dacht dat het wel goed kwam maar toch net niet ging. Het was ook niet dik fout, waarbij Verstappen met blokkerende wielen een ongeluk moest voorkomen. Het paste gewoon net niet lekker. En het heeft IMO ook niks te maken met "nog ervoor willen douwen". Dat is toch standaard, als 1 auto de pitbox uit rijdt vertrekken ze allemaal. Dus ja, natuurlijk zullen er dan ook auto's zijn die voor Verstappen de fast-lane in rijden. Dat heeft niks te maken met "nog even ervoor douwen" maar gewoon met "we gaan nu" en achteraf "oh, blijkbaar zitten we nu voor Verstappen" (en hadden we misschien even 2 seconden moeten wachten met Stroll daadwerkelijk weg sturen".pro_6or schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:08:
[...]
De unsafe release is nog tot daar aan toe. Maar dat ze hem precies voor Max proberen te douwen is wel echt zielig. De outlap is er dan sowieso aan. Of Inhalen of afzakken. Beide niet ideaal voor je banden temp.
Net zo’n klein inschattingsfoutje als even de DRS opengooien tijdens het longrunnen. Allemaal expres dat soort dingen.RobertMe schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:34:
[...]
Of het was gewoon een (inschattings)foutje van de no 1 mechanic... Dat die dacht dat het wel goed kwam maar toch net niet ging. Het was ook niet dik fout, waarbij Verstappen met blokkerende wielen een ongeluk moest voorkomen. Het paste gewoon net niet lekker. En het heeft IMO ook niks te maken met "nog ervoor willen douwen". Dat is toch standaard, als 1 auto de pitbox uit rijdt vertrekken ze allemaal. Dus ja, natuurlijk zullen er dan ook auto's zijn die voor Verstappen de fast-lane in rijden. Dat heeft niks te maken met "nog even ervoor douwen" maar gewoon met "we gaan nu" en achteraf "oh, blijkbaar zitten we nu voor Verstappen" (en hadden we misschien even 2 seconden moeten wachten met Stroll daadwerkelijk weg sturen".
een treffende spreuk
- DaniëlWW2
- Niet online
Het is het hele seizoen eigenlijk al raak met verschillende teams. Tja, zo lang als er geen ongelukken gebeuren verwacht ik ook niks.pro_6or schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:08:
[...]
De unsafe release is nog tot daar aan toe. Maar dat ze hem precies voor Max proberen te douwen is wel echt zielig. De outlap is er dan sowieso aan. Of Inhalen of afzakken. Beide niet ideaal voor je banden temp.
Kennelijk is dit de eerste keer sinds Suzuka 2017 dat RBR de tweede startrij bezet. Het was dus even geleden.pro_6or schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:06:
[...]
Ik vind hem niet zo slecht, maar hij staat toch weer op 4-5 tienden. Same as usual, alleen staat RBR er hier goed op daarom is dat nu P4.
Dat ze niet het hele circuit gaan aanpassen omdat de F1 langskomt, daar kan ik inkomen.MazeWing schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:02:
Iedereen een time penalty vanwege de track limits...![]()
Echt grappig om te zien hoe iedereen maximaal "naast" de baan zit die laatste bocht voor start/finish.
Maar hier en daar een paar bollards neerzetten, dan leren ze het wel af om de bochten te wijd te nemen en sommige bochten af te snijden zoals die ene bocht waar nu track limits gaan gelden.
Zet daar een bollard neer, en het is klaar over en uit met dat afsnijden. Dat zal HAM wel moeilijk vinden om de juiste kant te kiezen
Die dingen zet je zo neer. Metalen grondplaatje 4 boutjes en klaar. Hij moet natuurlijk niet te vast staan, dat is gevaarlijk met die kevlar auto's, en zo weer weg als de MotoGP weer komt.
[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 13-09-2020 07:34 ]
R A C E D A Y
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Daarna de tv aan en lekker de race kijken.
Pirelli maakt de banden zoals Formula 1 ze vraagt. Pirelli kan zonder probleem een band maken waar je een volledige race op kunt doorduwen en die amper slijtage zal vertonen (het is uiteindelijk slechts 300km) maar ze mogen niet. Een keuze die net is gekomen door de laatste bandenoorlog waar de banden gewoon te goed en te gevaarlijk werden.DarkFire1985 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:07:
Het wordt tijd voor een bandenoorlog. Die Pirelli's, ik vind het maar niets.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Maar dat er bij Silverstone banden stuk gingen? Dat ben je gewoon te lang doorgereden met die banden. En dat zielige doekje over die band van HAMBlokker_1999 schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:16:
[...]
Pirelli maakt de banden zoals Formula 1 ze vraagt. Pirelli kan zonder probleem een band maken waar je een volledige race op kunt doorduwen en die amper slijtage zal vertonen (het is uiteindelijk slechts 300km) maar ze mogen niet. Een keuze die net is gekomen door de laatste bandenoorlog waar de banden gewoon te goed en te gevaarlijk werden.
Zo knullig.
Laat ze lekker wijd gaan. Die wagens gaan wel iets harder dan de MotoGP dus elke centimeter is meegenomen. Gaan ze echt te wijd dan wordt dat wel afgestraft door de grindbakken en het gras. Er is een bocht waar er tracklimits gelden als ik het goed heb.Bestla schreef op zondag 13 september 2020 @ 07:17:
[...]
Dat ze niet het hele circuit gaan aanpassen omdat de F1 langskomt, daar kan ik inkomen.
Maar hier en daar een paar bollards neerzetten, dan leren ze het wel af om de bochten te wijd te nemen en sommige bochten af te snijden zoals die ene bocht waar nu track limits gaan gelden.
Zet daar een bollard neer, en het is klaar over en uit met dat afsnijden. Dat zal HAM wel moeilijk vinden om de juiste kant te kiezen
Die dingen zet je zo neer. Metalen grondplaatje 4 boutjes en klaar. Hij moet natuurlijk niet te vast staan, dat is gevaarlijk met die kevlar auto's, en zo weer weg als de MotoGP weer komt.
Elk kunstmatig ding dag ze op die baan schroeven is levensgevaarlijk. Als je weet dat een F1 wagen een vastgelast putdeksel als los kan rijden. Een extra broodje naast de baan en ze worden over de vangrail gelanceerd. Ik vind het circuit prima zo.
Dan rijden ze maar minder hard (Monaco) Mugello is een motorcircuit. Er liggen voor een F1 auto helemaal geen curbs waar ze zich wat van aan hoeven te trekken. Ik zou graag zien dat ze binnen de lijntjes kleuren. Is het niet goedschiks (track limits) dan maar kwaadschiks. Zoals ze aan komen en uitwijden als ze het rechte stuk op komen, ik denk dan wel ja joh, neem de parkeerplaats er ook maar bij, daar ligt alsfalt, dus rijden maar.sjaool schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:37:
[...]
Laat ze lekker wijd gaan. Die wagens gaan wel iets harder dan de MotoGP dus elke centimeter is meegenomen. Gaan ze echt te wijd dan wordt dat wel afgestraft door de grindbakken en het gras. Er is een bocht waar er tracklimits gelden als ik het goed heb.
Elk kunstmatig ding dag ze op die baan schroeven is levensgevaarlijk. Als je weet dat een F1 wagen een vastgelast putdeksel als los kan rijden. Een extra broodje naast de baan en ze worden over de vangrail gelanceerd. Ik vind het circuit prima zo.
Bollards vind je overal, denk maar aan Duitsland met HAM
[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 13-09-2020 08:45 ]
Dat vind ik vreemd. Maar goed. Dan kunnen we ze ook hier door de straten laten rijden waar je misschien maar maximaal 50/80km/u kunt rijden.
Gedeeltelijk is pirelli wel aan te spreken.Blokker_1999 schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:16:
[...]
Pirelli maakt de banden zoals Formula 1 ze vraagt. Pirelli kan zonder probleem een band maken waar je een volledige race op kunt doorduwen en die amper slijtage zal vertonen (het is uiteindelijk slechts 300km) maar ze mogen niet. Een keuze die net is gekomen door de laatste bandenoorlog waar de banden gewoon te goed en te gevaarlijk werden.
De FIA vraagt voornamelijk om een specifiek degradatie profiel (bijv 3 tiende per ronde)
Vanuit pirelli hebben ze dat gedaan met een rubber dat door hitte harder slijt, met als gevolg dat iedereen specifiek in het juiste temp window moet zitten om de banden te laten werken en zo min mogelijk te slijten.
Als de degradatie meer door het rijden zelf (slijtage) zou komen ipv hitte zou het al heel veel schelen.
PSN
Hoe zo? In Monaco moet je je ook aanpassen anders sta je in de vangrails. Dikke broodjes liggen ook op andere circuits en de heren coureurs weten dat ook en blijven er ver van weg. Niet op Mugello, daar kan je overal rijden zolang je maar niet in de grindbank komt.sjaool schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:48:
[...]
Dat vind ik vreemd. Maar goed. Dan kunnen we ze ook hier door de straten laten rijden waar je misschien maar maximaal 50/80km/u kunt rijden.
Ik vind het gewoon jammer dat er niet meer track limits zijn ingesteld.
Ik geloof dat de overheid al een race op de A2 had voorgesteld en dan met name het stuk met 2x5 rijbanen, 80km/u snelheidslimiet en trajectcontrole/flitspalen. Ze konden het alleen niet eens worden over de nummerbord-plicht ivm losraken en veiligheid.sjaool schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:48:
[...]
En omdat dit mogelijks de enige keer is dat hier ooit een F1 race gereden zal worden, waarom veel tijd en moeite steken in het goed wegwerken van alle problemen? Het circuit zelf is al niet al te best geschikt voor F1 met slechts 1 realistische plaats om in te halen en een DRS zone die mogelijks te lang is waardoor inhalen als je eenmaal in DRS zit bijna een gegeven wordt.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ik vind het ook jammer om te zien dat de coureurs de grenzen van de baan oprekken. Uitkomen laatste bocht kan je het asfalt het zo goed weg halen, daar komen ze nietBestla schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:56:
[...]
Hoe zo? In Monaco moet je je ook aanpassen anders sta je in de vangrails. Dikke broodjes liggen ook op andere circuits en de heren coureurs weten dat ook en blijven er ver van weg. Niet op Mugello, daar kan je overal rijden zolang je maar niet in de grindbank komt.
Bij het WSBK in Imola steken ze bij de chicanes tuinslangen in de grond. Dat zal je voorvleugel niet leuk vinden dus dan denken ze wel een keer extra na of ze 'binnen de lijntjes blijven kleuren'.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E40KkLujMU1L96VkRtoCvC3O.jpg?f=user_large)
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Heb het zelf gemist, maar begreep dat F2 en F3 wel een aardige race opleverde?Blokker_1999 schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:12:
Veel komt natuurlijk omdat het de eerste keer is dat we hier racen. Op Vrijdag was het nog een free for all, op Zaterdag had je ineens wel een limiet in bocht 14 omdat sommige die bocht gewoon volledig afsneden. Bij de meeste bochten heb je een grindbak die automatisch zorgt dat je niet te ver buiten de baan gaat, in T14 is dat niet het geval.
En omdat dit mogelijks de enige keer is dat hier ooit een F1 race gereden zal worden, waarom veel tijd en moeite steken in het goed wegwerken van alle problemen? Het circuit zelf is al niet al te best geschikt voor F1 met slechts 1 realistische plaats om in te halen en een DRS zone die mogelijks te lang is waardoor inhalen als je eenmaal in DRS zit bijna een gegeven wordt.
In Monaco is het natuurlijk ook de aard van het circuit. In Mugello kunnen ze mooi los. En aangezien iedere coureur het kan en mag is er natuurlijk niks aan de hand. Gewoon lekker volle gas.Bestla schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:56:
[...]
Hoe zo? In Monaco moet je je ook aanpassen anders sta je in de vangrails. Dikke broodjes liggen ook op andere circuits en de heren coureurs weten dat ook en blijven er ver van weg. Niet op Mugello, daar kan je overal rijden zolang je maar niet in de grindbank komt.
Bollards staan alleen bij de pit entry om aan te geven "als je de pits in gaat moet je voor de bollard die keuze hebben gemaakt". (Waarbij iedereen dacht dat je na de bollard niet meer van richting mocht wisselen, behalve de FIA). En ook dan is dat volgens mij op lang niet elk circuit het geval. In ieder geval nu in Mugello niet, en daar rijden de meeste dan ook wijd over het witte lijnen na de pit entry (nadat ze voor de pit entry dus ook al wijd gingen).Bestla schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:42:
Bollards vind je overal, denk maar aan Duitsland met HAM
Bandenslijtage mag van mij wel, "I feel vibrations" "Ok , Lewis, Box box"Gemini NL schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:27:
Zin in de race vandaag! Leuk circuit, prima kwalificatie en nu hopelijk geen saaie race met veel bandenslijtage/-strategie.
Je schrijft "fastest lap" verkeerdBestla schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:29:
[...]
Bandenslijtage mag van mij wel, "I feel vibrations" "Ok , Lewis, Box box"
Meestal is het vibrations in these tires => fastest lap.
En volgens mij is dat ook, wat @Gemini NL bedoeld. Geen saaie race doordat er hoge bandenslijtage is.
Banden oorlog, bijtanken, minder regels, misschien wel weer terug naar iets simpelere motor technieken... tis de F1 niet de F2, F3 of F4.DarkFire1985 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:07:
Het wordt tijd voor een bandenoorlog. Die Pirelli's, ik vind het maar niets.
Hopelijk heeft Max morgen een goede start en kan hij direct Bottas pakken anders denk ik (tenzij er chaos ontstaat) p2 het maximale is.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Gister in de F3 race was het vaak kantje boord, lukte ook regelmatig niet (of wel maar met een goeie wheelbang)Spotmatic schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:02:
Aan de feeder series te zien is iedereen in DRS range op het rechte stuk een sitting duck. Ik heb nog bijna geen niet-succesvolle DRS overtakes gezien...
- DaniëlWW2
- Niet online

Slow laps and still ahead of the field? Just another day for @MercedesAMGF1 #f1 #formula1 #MugelloGP #ValtteriBottas #lewishamilton pic.twitter.com/TwVpTeMWBk
— The Circus (@Circus_f1) 12 september 2020

[ Voor 10% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-09-2020 12:46 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik had mij zo'n bunga bunga party in Italië heel anders voorgesteld.Paulus07 schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:23:
Zelfs hiervoor leek er geen budget te zijn
[Streamable]
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap de opmerking van Verstappen niet zo.....BlackMonkey schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:09:
Max heeft er tenminste zin in:
[Afbeelding]
... Send N*d*s dan weer wel .... Maar dat is voor een ander forum
https://www.dictionary.com/e/slang/send-it/MrSparkels schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:18:
[...]
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap de opmerking van Verstappen niet zo.....
per aspera ad astra
https://www.gptoday.net/e...ick-the-stamp-and-send-it
Een beetje als Russell in zijn laatste qualy-rondje :-)
Het streamen van online races van Max en norris en bedoelen ze ermee dat ze in de eerste bocht volledig 100 committen en wellicht crashen, maar omdat er niks te verliezen is ze het niet boeit. Oftewel all or nothing! P1 or go home 😎
Do more
Er vol voor gaan.RetroHead schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:40:
Volgens mij komt dat ‘send it’ vanuit
Het streamen van online races van Max en norris en bedoelen ze ermee dat ze in de eerste bocht volledig 100 committen en wellicht crashen, maar omdat er niks te verliezen is ze het niet boeit. Oftewel all or nothing! P1 or go home 😎
Hmmmm.... Turbotaal van de jeugd van nu dus ....
En Ja, ik ben uit de tijd dat de dinosaurussen net uitgestorven waren, wireless LAN nog niet bestond en Niki Lauda zijn beide oren nog had ....
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.