I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Fair enough.ThomasG schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:20:
[...]
Ze hebben geen banden, waarmee gaan ze testen?
Hoewel: als Ferrari met de FIA een deal kan sluiten in een achterkamertje, terwijl heel de wereld meekijkt, lijkt me een deal onder de tafel met een ander Italiaans bedrijf ook niet geheel fantasie

Ik zie liever dat we weer lekker op Hamilton kunnen afgeven en zeuren.
[ Voor 5% gewijzigd door epo op 08-09-2020 12:30 ]
Voor alsnog droog/zonnig weekend 25-30 graden.
Lol wanneer je een zin halverwege anders gaat formulerenBestla schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:20:
[...]
FTFY
Ik denk Mercedes, maar hoop RBR, AT, McLaren enz
Meerste

Maar blijf wel bij meeste, wie het minste moeite heeft zal wel MER zijn maar ben benieuwd of een MCL/RP/REN het goed voor elkaar krijgen om competitief te blijven voor derde plaats WCC.
Wel een lekkere korte rit voor de teams van monza naar mugello
Tuurlijk wel. Starten in P19 en P20 en elkaar in T1 van de baan rijden.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:35:
Het kan denk ik niet veel erger meer voor Ferrari dan het op Monza was. Ja, quote me hier zondag maar op.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Nu is het gewoon minder nadeel misschien?gambieter schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:23:
Dit is toch het testcircuit voor Ferrari? Dan zouden ze normaal een voordeel hebben. Nu wat minder
Maar Ferrari staat (nog) niet in de waarschuwing, zeuren over Hamilton welepo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:29:
Ik ben geen Ferrari fan, maar de zogenaamde lol grappen zijn niet echt grappig meer heel eerlijk gezegd, erg over datum![]()
Ik zie liever dat we weer lekker op Hamilton kunnen afgeven en zeuren.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Mission Spinnow wel. en dat is FerrariBlokker_1999 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:54:
[...]
Nu is het gewoon minder nadeel misschien?
[...]
Maar Ferrari staat (nog) niet in de waarschuwing, zeuren over Hamilton wel
Ennuh:
Laatste keer dat ik keek waren ze nog een teamOok het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
Denk wel dat ze iets meer data hebben van die track dan de rest van de teams, maar dan zal Williams Racing ze wel voorblijven...
[ Voor 17% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-09-2020 12:56 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Prima weer voor MercedesBloodclot schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:37:
weerbericht:
Voor alsnog droog/zonnig weekend 25-30 graden.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik verwacht regen; het is steeds het omgekeerde namelijk
Niet de huidige banden, maar ze hebben hele musea volstaan met Ferrari's van de laatste jaren, en die staan echt niet op assteuntjes hoorThomasG schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:20:
[...]
Ze hebben geen banden, waarmee gaan ze testen?
"Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen." staat er ook inIllegal_Alien schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:56:
[...]
Mission Spinnow wel. en dat is Ferrari.
Nee, die staan op demo bandenFastFred schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:01:
[...]
Niet de huidige banden, maar ze hebben hele musea volstaan met Ferrari's van de laatste jaren, en die staan echt niet op assteuntjes hoor
en demo banden voor in een museum zijn volgens mij loeihard. zodat ze niet zomaar in deuken als er geen lucht meer in zit
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Zeker leuke baan in AC en zeker benieuwd wat de F1 hier gaat doen.Umamiplayer schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:23:
Ik kijk erg uit naar deze baan, in Assetto Corsa erg leuk om te rijden maar hoe is dat met een F1 auto. Zijn bochten vol gas met de downforce die ze hebben, zijn de 'straights' lang genoeg voor inhaalacties etc.
Gentlemen start your engines!!!!
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Ferrari komt vaker op Mugello dan andere teams, maar ik denk dat ze niet gigantisch veel voordeel hebben van de data van de oude F1 auto's. Zeker niet als die data afkomstig is uit bijv. het Corsa Clienti programma waarbij de miljardairs van deze aarde leuk kunnen sturen wellicht maar wel altijd op de zachtste banden met max downforce en bij lange na niet de capaciteiten hebben van een F1 coureur.
Die paar rondjes dat bijv. Marc Gene nog maakt zullen qua data en dus kennisvoorsprong ook het verschil niet maken.
Data uit bijv. het FXX programma lijkt mij zo goed als nutteloos want compleet onvergelijkbaar met de huidige F1 auto's.
Daarnaast denk ik dat de andere teams ook genoeg data hebben om ook de setup al voor 90%+ op orde te kunnen maken in de fabriek/simulator. Dat is op bekende circuits wellicht 98% en nu bij wijze van 95%, nou dan rijden ze wel een paar rondjes extra in de vrije training.
Dat Ferrari hier uitgebreid (meerdere dagen) getest heeft met een 2018/2019 auto lijkt mij zo goed als uitgesloten.
Ik op de eerste pagina alMartinspire schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:29:
Wie verwacht er nog meer een race met weinig inhaalacties? Baan is smal met weinig hele harde rempunten, dus de kans dat ze naast elkaar komen is al vrij klein.
Het is en blijft een tof circuit naar mijn mening en de coureurs zullen het ongetwijfeld ook gaaf vinden om er te rijden, maar de karakteristiek van de baan zorgt er ook voor dat er met de huidige F1 auto's lastig ingehaald kan worden vrees ik.B-Real schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:11:
Ik ben heel benieuwd hoe de F1 auto's het op dit circuit gaan doen. Bij de MotoGP staat het altijd garant voor veel slipstreamen, bizar hoge topsnelheden en vele uitremacties aan het eind van het rechte stuk. Dat zal in de F1 allemaal wel meevallen
Ik hoop, dat juist omdat het een nieuwe baan is, dat die factor nog mee gaat spelenMartinspire schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:29:
Wie verwacht er nog meer een race met weinig inhaalacties? Baan is smal met weinig hele harde rempunten, dus de kans dat ze naast elkaar komen is al vrij klein.
ze hebben maar ''beperkt'' tijd om de baan echt goed te leren kennen.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ze zullen vast wel al wat uren in een sim gemaakt hebben dus qua rempunten etc zullen ze het wel al redelijk kennen gok ik.basvn schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:39:
[...]
Ik hoop, dat juist omdat het een nieuwe baan is, dat die factor nog mee gaat spelen
ze hebben maar ''beperkt'' tijd om de baan echt goed te leren kennen.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
.The total length of the track is 5.245 metres, divided almost equally between straights and curves. The curves take up 48,5% of the total lenght of the track: there are 15 turns, 9 to the right and 6 to the left. The width of the track varies between 9,6 and 14 metres. The longest straight is in front of the pits and is 1.141 metres long. The circuit is situated at 292 metres above sea level and has a total variance in altitude of 41,19 metres

Bron: https://www.about-mugello...e-circuit-of-mugello.html
[ Voor 9% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-09-2020 13:54 ]
Het lijkt mij een leuk circuit om ze op te zien racen. Het volgt mooi het landschap. Dus ik laat mij komend weekend gewoon verrassen.Illegal_Alien schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:51:
Stats van het circuit:
[...]
.
[Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
In theorie is dit goed nieuws voor de Honda-motorenIllegal_Alien schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:51:
Stats van het circuit:
The circuit is situated at 292 metres
^ Dit. Ik laat de trainingen, kwalificatie en race op mij afkomen en hoop komende zondag een mooie race te ziensjaool schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:55:
[...]
Het lijkt mij een leuk circuit om ze op te zien racen. Het volgt mooi het landschap. Dus ik laat mij komend weekend gewoon verrassen.
Hail to the king baby!
In 2012 reden ze daar (tijdens de test) 1:21.035 als snelste tijd. Het record van de MogoGP (2019) is 1:45.519. Ik denk dat we daar met de huidige auto's rondetijden van 1:10 of minder gaan zien, in ieder geval bij de kwalificatie.Illegal_Alien schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:51:
Stats van het circuit:
[...]
.
[Afbeelding]
Volgens de site van Mugello zelf, is de snelste (niet officiele) tijd : 1.18.704 van Barrichello, in de F2004ThomasG schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:03:
[...]
In 2012 reden ze daar (tijdens de test) 1:21.035 als snelste tijd. Het record van de MogoGP (2019) is 1:45.519. Ik denk dat we daar met de huidige auto's rondetijden van 1:10 of minder gaan zien, in ieder geval bij de kwalificatie.
Bron
Volgens mij 300 meter boven zeeniveau een eitje en geen noemenswaardige impact op de motoren. Mexico ligt op ruim 2000 meter boven zeeniveau, daar is dat effect wel merkbaar.DaMarcus schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:56:
[...]
In theorie is dit goed nieuws voor de Honda-motoren
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Amai, je hebt gelijk. Ik dacht dat Interlagos op eenzelfde hoogte lag maar dat circuit ligt 760m boven zeeniveau.BM schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:10:
[...]
Volgens mij 300 meter boven zeeniveau een eitje en geen noemenswaardige impact op de motoren. Mexico ligt op ruim 2000 meter boven zeeniveau, daar is dat effect wel merkbaar.
Kan verkeerd zijn maar dacht dat franchorchamps zelfs een stuk(je) boven de 300m lagDaMarcus schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:11:
[...]
Amai, je hebt gelijk. Ik dacht dat Interlagos op eenzelfde hoogte lag maar dat circuit ligt 760m boven zeeniveau.
Zondag(avond) gaan we maar voor een pasta arabiata
Alhoewel een paar pizzapunten tijdens de race ook wel lekker klinken.
Echt zin in deze race, geen party modes en een baan die voor iedereen, behalve wat (voormalig) Ferrari coureurs redelijk nieuw is. Van mij mag Ferrari hier ook wel een klein voordeeltje hebben waardoor het veld lekker dicht bij mekaar komt te zitten, hoop alleen dat ze het die dik 300km deze keer wel vol kunnen houden.
[ Voor 28% gewijzigd door PalingDrone op 08-09-2020 17:27 ]
Omdat dit allemaal zeer zwaar gereguleerd is, zoals alles in de F1. Er is een heel dik boek met heel veel regels, die meestal zodanig geformuleerd zijn dat je het 10 keer moet lezen...StealthyPeanut schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:59:
[...]
Maar hoe gaan ze dat controleren? Ferrari zal zonder moeite een 2019 wagen rijklaar krijgen en in kunnen zetten. Hoe gaat de FIA zorgen dat Ferrari niet gaat testen op hun eigen privécircuit?
Eén van de artikelen over 'Testing Current Cars' :
22.6 No TCC may take place :
a) Whilst a Championship Event is taking place.
b) With more than one car per day at any such test.
c) Before 09.00 or after 18.00 on any day at any such test.
d) On any track located outside Europe without the agreement of the majority of teams and the FIA.
e) During the month of August except under (h) below.
f) Prior to 20 January.
g) Between 20 January and the start of a ten day period which precedes the start of the first Event of the Championship of the same year with the exception of three team tests of no more than four consecutive days duration, carried out on a site approved by the FIA for Formula 1 cars..
One day, from any of these tests but no less than 20 days before the start of the first Event of the Championship, must be set aside for testing of wet-weather tyres. Arrangements for this day of testing will be made by the appointed tyre supplier in full consultation with the teams and the FIA.
h) Between the start of a ten day period which precedes the start of the first Event of the Championship and 31 December of the same year with the following exceptions :
i) Four team tests of no more than two consecutive days duration carried out on circuits where an Event has just taken place, such tests commencing no less than 36 hours after the end of the relevant Events.
Daarbij moet de FIA altijd goedkeuring geven en mag Pirelli blijkbaar alleen maar banden leveren met akkoord van de FIA....
Wat mis ik de Red Bull filmpjes met Max en Daniel...
Weinig mondkapjes gezien in dat filmpje trouwens
[ Voor 7% gewijzigd door nadroJ op 08-09-2020 21:51 ]
Sowieso schrijf je zo!
Naaaa....? Als het rechte stuk niet zolang was geweest zou ik er zo in mee zijn gegaan, nu maakt die lel ook een wat andere setup mogelijk voor sommige teams.Bansheeben schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:28:
[...]
Het heeft wel wat weg van Maleisië. In ieder geval een baan waar de Renaults en McLarens weer naar het echte middenveld verwezen zullen worden in de quali.
Onder droge omstandigheden is die lel ook werkelijk de enige mogelijkheid voor een inhaalpoging [of tijdens een under-/overcut].
[YouTube: F1 2020 Tuscan GP Italian #onboard Mugello Ferrari LAP]
[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 08-09-2020 22:56 ]
Testing, one, two ...
Dat zou goed kunnen. 150 aan de deur bijv.Sunri5e schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:46:
De kaartjes worden steeds goedkoper. Voor 2 weken geleden waren ze nog 750 euro en nu 375 per stuk. Ik ben daar komend weekend. Denken jullie dat de kaarten daar ter plekken nog wel eens goedkoper zouden kunnen zijn?
Maar kan ook zomaar van niet.
M.a.w.: Mijn kristallen bol doet het net zo goed als die van jou
In Italië met een Ferrari is dat dus maar een uurtjePyr0_ schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:05:
[...]
En ik maar denken dat het (alleen) Fiorana was, blijken dus beide van Ferarri te zijn![]()
Met natuurlijk wel het duidelijke verschil dat Fiorana daadwerkelijk tegen de fabrieken van Ferrari aanligt en Mugello 1.5 uur rijden is.
Die 1,5 uur is voor gewone stervelingen met andere merken auto's.
Psssstttttt: hardware-lover in "[F1 2020] Race 9 GP van Toscane"BlackMonkey schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:21:
Omdat het een nieuw circuit is zal een track guide niet verkeerd zijn:
[knip]
Testing, one, two ...
Dammit. Een edit zie je niet als je gewoon op er zijn nieuwe reacties drukt
Het eerste filmpje stond er al wat eerder, ik heb er wat later die 2e nog aan toegevoegdBlackMonkey schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:43:
[...]
Dammit. Een edit zie je niet als je gewoon op er zijn nieuwe reacties drukt
Testing, one, two ...
Dat geluidhardware-lover schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:45:
[...]
Het eerste filmpje stond er al wat eerder, ik heb er wat later die 2e nog aan toegevoegd

Het geluid van dat
[ Voor 36% gewijzigd door PalingDrone op 09-09-2020 01:21 ]

maar 1 DRS punt
@RobertMe thx
@RobertMe ja dat heb ik. zonde van een lege post!
mensen zitten hier voor info, en niet voor reposts
[ Voor 99% gewijzigd door basvn op 09-09-2020 07:16 ]
Psst: hardware-lover in "[F1 2020] Race 9 GP van Toscane"basvn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 06:58:
hier is de eerste?
[Streamable]
https://streamable.com/x6h45k
Rondje onboard bij Mercedes
Edit:
@basvn heb je nu stiekem de hele post vervangen?
[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 09-09-2020 07:15 ]
Bocht 1 is een snelle bocht, dus daar iemand uitremmen gaat niet lukken. De inhaal acties die we gaan zien zullen met DRS zijn op de het rechte stuk. Verder is er niets, tenzij iemand een foutje maakt.talkatoo schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:22:
Ben benieuwd, heel mooi circuit, ik zie alleen maar 1 mogelijke inhaal plek (na het rechte stuk).
Het is een lang recht stuk, maar ook weer niet Spa lang en in vergelijking tot Monza is de rest van de baan een stuk bochtiger natuurlijk. Ik denk dat op de rest van het circuit meer te halen valt met stevige aero, dan op het rechte stuk met low downforce configs. Maar dan zul je natuurlijk zien dat er morgenmiddag alweer foto's van mini achtervleugels verschijnen en dan heb ik blijkbaar geen idee waar ik het over hebhardware-lover schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:30:
[...]
Naaaa....? Als het rechte stuk niet zolang was geweest zou ik er zo in mee zijn gegaan, nu maakt die lel ook een wat andere setup mogelijk voor sommige teams.
Onder droge omstandigheden is die lel ook werkelijk de enige mogelijkheid voor een inhaalpoging [of tijdens een under-/overcut].
[YouTube: PETRONAS F1 Track Guide: Mugello First Laps]
[YouTube: F1 2020 Tuscan GP Italian #onboard Mugello Ferrari LAP]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Psst...RobertMe schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:00:
[...]
Psst: hardware-lover in "[F1 2020] Race 9 GP van Toscane"
Edit:
@basvn heb je nu stiekem de hele post vervangen?
sjaool schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:20:
Is deze video voldoende?
[YouTube: A Lap Of Mugello]
Een RP kan gaan gokken dat ze met minder vleugel iemand op het rechte stuk kunnen inhalen die dan in de bochten dus niet langs ze kan komen?Bansheeben schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:59:
[...]
Het is een lang recht stuk, maar ook weer niet Spa lang en in vergelijking tot Monza is de rest van de baan een stuk bochtiger natuurlijk. Ik denk dat op de rest van het circuit meer te halen valt met stevige aero, dan op het rechte stuk met low downforce configs. Maar dan zul je natuurlijk zien dat er morgenmiddag alweer foto's van mini achtervleugels verschijnen en dan heb ik blijkbaar geen idee waar ik het over heb
Maar verwacht idd ook wel wat meer vleugel op de auto’s.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Auto's die harder door de bochten kunnen, pakken hun winst dus bij de exit voor het lange stukYakuzA schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:50:
[...]
Een RP kan gaan gokken dat ze met minder vleugel iemand op het rechte stuk kunnen inhalen die dan in de bochten dus niet langs ze kan komen?
Float like a butterfly, sting like a bee.
De meeste bochten zijn gewoon (bijna) flat-out, dus ze zullen wel met iets vleugel rijden. Maar net genoeg om ze flat-out te kunnen nemen.YakuzA schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:50:
[...]
Een RP kan gaan gokken dat ze met minder vleugel iemand op het rechte stuk kunnen inhalen die dan in de bochten dus niet langs ze kan komen?
Dus wederom in de ochtend de leukste races
Algemeen race topic Deel 2 Die kun je daar besprekenMartinspire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:24:
[...]
Offtopic: als je het over 2010 hebt, toen had ie zijn onderbeen gebroken. Als ik het goed heb 4 weken daarna met krukken naar en die hulp van derden op een motor gehesen en weer goede rondetijden weten te klokken.metallicattim schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:35:
Zin in Mugello! 1 keer geweest tijdens de MotoGP, helaas het jaar dat Rossi crashte in de FP en zijn sleutelbeen brak (als ik me niet vergis), en dus niet mee reed... maar wel een gaaf circuit!
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Bij mij weten is het tijdschema voor de zondag praktisch altijd hetzelfde...Martinspire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:24:
[...]
Ben benieuwd, had (heb) altijd een hekel aan dit circuit in Forza 4, die hekel is nog altijd niet weg.
Verder verwacht ik een redelijk dominant Mercedes, maar goed, dat hadden we ook verwacht qua resultaat op Monza.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Die neem ik even over voor de topicstart want dit kon ik dus gewoon echt niet vinden toen ik dat topic aanmaakte.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hamilton was toch ook gewoon dominant op Monza. Reed na de start eenvoudig weg, en ook na de penalty kon die weer zo aansluiten en relatief makkelijk de rest inhalen. Die auto, in de handen van Hamilton, wou dus echt wel. Dat Bottas geen inhaal wonder is wisten we al langer, maar die zette in de kwalificatie de auto nog steeds makkelijk op P2.Maarten_E schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:44:
Verder verwacht ik een redelijk dominant Mercedes, maar goed, dat hadden we ook verwacht qua resultaat op Monza.
kwam hem vanochtend tegen op reddit, had hem ook nog niet eerder gezien!DaniëlWW2 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:52:
[...]
Die neem ik even over voor de topicstart want dit kon ik dus gewoon echt niet vinden toen ik dat topic aanmaakte.
alles kan off-topic
Ik denk dat Hamilton ten tijde van Rosberg een snellere coureur was dan dat hij nu is. Prime Hamilton ligt helaas achter ons.mavamal schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:00:
Bottas is best snel (heb wel eens voorbij zien komen dat hij gemiddeld dichter achter Hamilton zit in de kwalificatie dan Rosberg zat) maar inhalen lukt hem gewoon niet zo goed. Wat dat betreft is Hamilton wel echt een heel complete coureur die eigenlijk alles kan.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ben er in 2003 geweest voor de MotoGP. Toen won Rossi wel.metallicattim schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:35:
Zin in Mugello! 1 keer geweest tijdens de MotoGP, helaas het jaar dat Rossi crashte in de FP en zijn sleutelbeen brak (als ik me niet vergis), en dus niet mee reed... maar wel een gaaf circuit!
https://www.motor-forum.n...sider-in-wijngaard.29949/
ROS vocht HAM van de baan af omdat hij ook zelf bezig was met kampioen worden, BOT schikt zich gewoon als 2e rijder, saaie races voor ons, lekkere punten voor Mercedes. In de Q is BOT ook echt snel, mis alleen het vuur om koste wat kost voor de overwinning te gaan tijdens de race, prima teamspeler die BOT.mavamal schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:00:
Bottas is best snel (heb wel eens voorbij zien komen dat hij gemiddeld dichter achter Hamilton zit in de kwalificatie dan Rosberg zat) maar inhalen lukt hem gewoon niet zo goed. Wat dat betreft is Hamilton wel echt een heel complete coureur die eigenlijk alles kan.
Hamilton werd uitgedaagd door Rosberg, dat haalde meer in hem boven. Bottas daagt Hamilton niet uit.FirePuma142 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:19:
[...]
Ik denk dat Hamilton ten tijde van Rosberg een snellere coureur was dan dat hij nu is. Prime Hamilton ligt helaas achter ons.
We moeten even geduld hebben tot het seizoen 2021, dan volgt Bottas 3.0Joris748 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:38:
[...]
Hamilton werd uitgedaagd door Rosberg, dat haalde meer in hem boven. Bottas daagt Hamilton niet uit.
Testing, one, two ...
Joris748 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:29:
[...]
Ben er in 2003 geweest voor de MotoGP. Toen won Rossi wel.
https://www.motor-forum.n...sider-in-wijngaard.29949/
[ Voor 4% gewijzigd door pjlgt op 09-09-2020 15:42 ]
Inderdaad. Voor de huidige f1 is het een snel lopend circuit.ThomasG schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:56:
[...]
Bocht 1 is een snelle bocht, dus daar iemand uitremmen gaat niet lukken. De inhaal acties die we gaan zien zullen met DRS zijn op de het rechte stuk. Verder is er niets, tenzij iemand een foutje maakt.
Bocht 12 zou mogelijk nog wat kunnen opleveren in het geval van foutjes/weinig grip
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
LeClerc in een bar, aan het vertellen, met Seb (?), in oude F1 wagen
[ Voor 24% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-09-2020 16:32 ]
Die was al gepost door basvnIllegal_Alien schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:30:
[YouTube: 2020 Tuscan Grand Prix: Charles Leclerc's Circuit Guide]
LeClerc in een bar, aan het vertellen, met Seb (?), in oude F1 wagen.
basvn in "[F1 2020] Race 9 GP van Toscane"
En daarvoor al gepost door sjaool (maar dan zonder LEC)
sjaool in "[F1 2020] Race 9 GP van Toscane"
En ik maar denken, wat mis ik nou op die voorkant??? Is het die teenslipper
Beetje laat bij het feestje, maar ben er weer bij!
Waiting on the world to change
Erg benieuwd naar dit circuit en hoe iedereen zich aanpast.
nu hopen op een Duitsland 2019
al verwacht ik niet dat ze dat nodig hebben voor een slecht resultaat
[ Voor 24% gewijzigd door basvn op 09-09-2020 18:39 ]
maar ik weet niet in hoeverre dit echt is, en of het ook in de race gebruikt zou gaan worden als het zo zou zijn
Olav Mol zegt net op twitter van wel.
[ Voor 9% gewijzigd door basvn op 09-09-2020 18:43 ]
Een Ferrari rode mercedesbasvn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:42:
en ik zie deze langskomen:
[Afbeelding]
maar ik weet niet in hoeverre dit echt is, en of het ook in de race gebruikt zou gaan worden als het zo zou zijn
Olav Mol zegt net op twitter van wel.

2010 inderdaad, en je hebt gelijk, was inderdaad zijn scheenbeen!alesandro_46 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:46:
[...]
Offtopic: als je het over 2010 hebt, toen had ie zijn onderbeen gebroken. Als ik het goed heb 4 weken daarna met krukken naar en die hulp van derden op een motor gehesen en weer goede rondetijden weten te klokken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P9sSkoivRrz0XGDd2FrI48er.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EGLXW88NVJEuiF8mdOxj9guY.jpg?f=user_large)
-

en de pakken
Mick Schumacher gaat in de F2004 rijden
Mick Schumacher fährt am Sonntag vor dem #TuscanGP den Ferrari F2004 seines Vaters.
— Lennart Wermke (@lennartwermke) 9 september 2020
Mick Schumacher will be driving the F2004 of his father before the start of the #TuscanGP.
[ Voor 47% gewijzigd door basvn op 09-09-2020 19:13 ]
Hoop ik niet met je, afgelopen race was al dramatisch genoeg voor Ferrari (en dan ben ik niet eens een Ferrari fan).basvn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:39:
[Afbeelding]
nu hopen op een Duitsland 2019
al verwacht ik niet dat ze dat nodig hebben voor een slecht resultaat
Op de bochtige Hungaroring deed Ferrari het nog redelijk, dus wie weet wordt het nu eens niet zo'n drama.
Testing, one, two ...
In 2021 mag er niets veranderd worden, we zullen tot 2022 moeten wachtenhardware-lover schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:40:
[...]
We moeten even geduld hebben tot het seizoen 2021, dan volgt Bottas 3.0
Hij heeft zijn finish positie er ook al op gezet zie ik
Not sure if you mean 1000 or 16mark-k schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:14:
[...]
Hij heeft zijn finish positie er ook al op gezet zie ik
Klopt. En is meer voor het algemene F1 topic waar het al onderwerp van gesprek is.HvanL schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:55:
Perez kondigt vertrek aan: https://twitter.com/SChec...k-bij-racing-point-aan%2F
Ik kan nog niet echt wennen aan de laatste 0, lijkt alsof er 100 GP staat met een krulletje linksboven
Anyway, p0st volgt weer mee
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Deja vu:basvn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:11:
[Afbeelding]
en de pakken
Mick Schumacher gaat in de F2004 rijden
[Twitter]
Hockenheim 2019
Jubileum Mercedes
Mick Schumacher reed dat weekend ook in een Ferrari (volgens mij zelfs de F2004) een paar rondjes op die baan.
De FIA doet er alles aan om vuurwerk te garanderen

100r GP, cannot be unseen. Normaal zijn Italianen echt geweldig goed in ontwerpen, hoe ze dan in vredesnaam bij zo'n logo uitkomen?p0st schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:52:
[...]
Ik kan nog niet echt wennen aan de laatste 0, lijkt alsof er 100 GP staat met een krulletje linksboven
Anyway, p0st volgt weer mee
Dat dacht ook iedereen van Baku, en dat viel in 2016 toch ook vies tegen. Geen crashes, geen safety car, iedereen reed lekker rustig aan binnen de lijntjes.EvilWhiteDragon schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:03:
of, waarschijnlijker, een knotsgekke race waarbij we crashes, safety cars en meer te zien krijgen.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.