Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kathleen voelde voor mij ook geforceerd.
Bij enkele momenten leek het net of je haar zag nadenken wat ze moest zeggen/doen.

De beelden van de verlaten wereld, Joël en het verhaal. Dat zijn voor mij de redenen dat ik uitkijk naar de volgende aflevering.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:26
Leuk om de stem van Tommy te horen! :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De momenten met alleen Joel en Ellie vind ik het leukst.

Al het andere (in deze aflevering) mogen ze van mij weglaten. Ik zit niet te wachten op The Walking Dead 2.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
PEBRU88 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:48:
[...]

Volgens onderstaande bron is dit alleen voor de V.S. ivm de superbowl aanstaande zondag. De rest van de wereld komt het op maandag 02:00

https://www.radiotimes.co...t-of-us-release-schedule/
Mijn Usenet doet niet aan superbowl :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vond de verlaten setting een beetje matig eerlijk gezegd. Niet wat ik van een serie met een dergelijk budget verwacht, het tankstation ademde “dit is in een studio opgenomen” en ook de binnen locaties verder in de aflevering vond ik niet overtuigend.

Toch wel een beetje jammer na de topper van afgelopen week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
Inderdaad, net als dat grasveld dat voor de opname een maandje niet gemaaid was. Ja het was wat hoger, maar wel uniform... Ik had gewoon midden in dat gras gebivakkeerd, maar dan wel in de auto voor de veiligheid. Verder mag dat de pret niet drukken natuurlijk.

Overigens zou ik in-game en real-life wel flink balen dat ik mn goeie truck kwijt was..

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:42

Major_ton

Shoot!

Ik vond het toch een erg fijne aflevering hoor. Goed geacteerd ook door Pedro en Bella. De dynamiek tussen die twee wordt steeds beter.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:51
Beetje kort alleen, had ook wel anderhalf uur mogen duren hoor!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
Donstil schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:50:
Vond de verlaten setting een beetje matig eerlijk gezegd. Niet wat ik van een serie met een dergelijk budget verwacht, het tankstation ademde “dit is in een studio opgenomen” en ook de binnen locaties verder in de aflevering vond ik niet overtuigend.

De auto crash was ook echt goedkoop, 2 poppetjes die in de auto zaten, dit was wel even een afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Erg fijne aflevering zat een lekker tempo en spanning in en de vista's die je af en toe te zien krijg blijven heerlijk. Mee eens dat de aflevering te kort was, had van mij nog wel 20-30 min bij gemogen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 06-02-2023 22:30 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Prima aflevering, wel wat kort inderdaad.
En dat moment in de auto waarvan gedacht werd dat het was weggelaten kwam toch nog voorbij, letterlijk 1:1 uit de game. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raem
Wat ik trouwens goed gedaan vond (en dat is iets wat Naughty Dog in de tweede game ook erg sterk heeft neergezet) is de onderlinge relatie tussen de "bad guys" iets meer te laten zien tijdens de shoot-outs.

Na de crash wordt er op een gegeven moment één neergeschoten. Het schieten stopt, de ander (Bryan) scheldt op Joel en kijkt bij zijn partner hoe die eraan toe is. Bryan wordt ook doodgeschoten en wanneer de rest van de club komt schreeuwen ze zijn naam wanneer ze hem zien liggen.

Zijn kleine dingetjes, maar daardoor zijn ze net wat meer dan alleen kanonnenvoer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:34
Pedro en Bella hebben zulke goeie chemistry samen.. Ben echt blij dat ik deze game die voor mij best bijzonder is kan delen met het gezin

Voor de rest beetje een rare aflevering? Ik voelde hier ontzettend erg de game invloed van ga in het gat, kruip door dit luik enzovoort.. Ik snap waarom het in games zit en misschien is het een knipoog maar ik vind het niet zo in de serie

Voor de rest gewoon een grote big smile bij de grappen.. En toch wel heel erg blij dat ik zo fout zat met kritiek over Bella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik vond het goed hoe ze een beetje ingaan op de nasleep van het doden van een persoon. Misschien net iets te weinig. In de meeste spellen/films schiet jouw karakter/de hoofdpersoon hele hordes mensen neer en gaan ze daarna fluitend verder.

Ben ook benieuwd wat er met het pistool gaat gebeuren. Als mensen zonder ervaring met wapens een wapen vasthouden in films, dan knijp ik altijd mijn billen samen. Heb 1 keer een pistool mogen vasthouden en afschieten en het enige waar ik aan kon denken is dat ik hem goed vasthield en niet per ongeluk op iemand richtte. Het is echt geen speelgoed.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 08:51
Voor de niet-gamer nogal een vage aflevering, althans zo ervoer mijn vriendin het. Vond het zelf in elk geval de minste tot nu toe. Misschien omdat dit een opmars is naar de volgende episode. Gezien de cliffhanger, en de vele open eindjes, lijkt dat me aannemelijk.

Tegenvaller is voor mij Kathleen. Komt totaal niet over als de leider van deze groep. Misschien wordt nog duidelijk gemaakt waarom ze die positie heeft, maar nu voelde het nogal geforceerd. De Joel-Ellie-relatie wordt wel goed opgebouwd. Heerlijk met die flauwe grapjes uit het boek (hoewel de vertaling te wensen overliet). Haar eigenwijze kant wordt wel wat overdreven in het moment waarop ze het pistool in haar zak doet in plaats van wat Joel haar zei te doen. Waar haar ongehoorzaamheid de eerste keer nog loonde, voel je aan alles dat het ditmaal anders zal zijn.

Al met al prima aflevering in de context van het totale verhaal. Als op zichzelf staande episode minder geslaagd, zeker ten opzichte van het fenomenale verhaal van vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Stukfruit schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:36:
De momenten met alleen Joel en Ellie vind ik het leukst.

Al het andere (in deze aflevering) mogen ze van mij weglaten. Ik zit niet te wachten op The Walking Dead 2.
Ik heb anders geen zombie/infected.gezien deze aflevering. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33

NoTimeRemains

I know

Donstil schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:50:

t was dus niet in een studio opgenomen.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/1ktdf9cpphga1.jpg

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:23
TomBraamhaar schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:44:
[...]

Maar wat zat er onder die bewegende stenen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Jovatov schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:21:
[...]

Ja dat zag je dus niet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
mefjoew schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:37:
Voor de niet-gamer nogal een vage aflevering, althans zo ervoer mijn vriendin het. Vond het zelf in elk geval de minste tot nu toe. Misschien omdat dit een opmars is naar de volgende episode. Gezien de cliffhanger, en de vele open eindjes, lijkt dat me aannemelijk.

Tegenvaller is voor mij Kathleen. Komt totaal niet over als de leider van deze groep. Misschien wordt nog duidelijk gemaakt waarom ze die positie heeft, maar nu voelde het nogal geforceerd. De Joel-Ellie-relatie wordt wel goed opgebouwd. Heerlijk met die flauwe grapjes uit het boek (hoewel de vertaling te wensen overliet). Haar eigenwijze kant wordt wel wat overdreven in het moment waarop ze het pistool in haar zak doet in plaats van wat Joel haar zei te doen. Waar haar ongehoorzaamheid de eerste keer nog loonde, voel je aan alles dat het ditmaal anders zal zijn.

Al met al prima aflevering in de context van het totale verhaal. Als op zichzelf staande episode minder geslaagd, zeker ten opzichte van het fenomenale verhaal van vorige week.
Ook als wel gamer vond ik hem lichtelijk vaag. Kathleen en haar groep. Ze zijn aan het zoeken naar Sam en Henry, draaien zich om en opeens is het de zolder waar Sam en Henry zaten. Dan vlakbij opeens een bewegende vloer. En dan is de aflevering alweer afgelopen.

Het voelt een beetje te snel allemaal. Met 2 aflevering per week hadden ze prima elke aflevering 1.5 uur kunnen maken. De 2 lange afleveringen (1 en 3) waren heerlijk, 2 en 4 waren minder omdat er net niks gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
TomBraamhaar schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:44:
[...]

Ik had het over die "andere partijen" ;)

FEDRA, de TLU-tegenhanger van Negan, enz.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:10:
[...]

t was dus niet in een studio opgenomen.

[Afbeelding]
Ah dat leek dan zo, foto onderschrijft ook wel wat ik bedoelde overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-09 15:49
Xyphoid schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 00:29:
Ik vond het goed hoe ze een beetje ingaan op de nasleep van het doden van een persoon. Misschien net iets te weinig. In de meeste spellen/films schiet jouw karakter/de hoofdpersoon hele hordes mensen neer en gaan ze daarna fluitend verder.

Ben ook benieuwd wat er met het pistool gaat gebeuren. Als mensen zonder ervaring met wapens een wapen vasthouden in films, dan knijp ik altijd mijn billen samen. Heb 1 keer een pistool mogen vasthouden en afschieten en het enige waar ik aan kon denken is dat ik hem goed vasthield en niet per ongeluk op iemand richtte. Het is echt geen speelgoed.
Bedoel je hier Ellie mee? Zij heeft voldoende ervaring met wapens, in ieder geval met pistolen.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Slappyjoez schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:37:
[...]

Bedoel je hier Ellie mee? Zij heeft voldoende ervaring met wapens, in ieder geval met pistolen.
Waterpistolen ja.

Ze geeft nu in de serie aan dat ze het een en ander geleerd heeft van FEDRA, maar dit was de eerste keer (in de game is het zelfs nog wat later), dat ze een vuurwapen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 12-09 14:22
Raem schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:21:
[...]

Waterpistolen ja.

Ze geeft nu in de serie aan dat ze het een en ander geleerd heeft van FEDRA, maar dit was de eerste keer (in de game is het zelfs nog wat later), dat ze een vuurwapen gebruikt.
Kan zijn dat ik het verkeerd herinner, maar heeft ze ook niet gehint dat ze hem eerder heeft gebruikt na FEDRA training maar rondom de tijd dat ze geïnfecteerd raakte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
m4yall schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:25:
[...]

Kan zijn dat ik het verkeerd herinner, maar heeft ze ook niet gehint dat ze hem eerder heeft gebruikt na FEDRA training maar rondom de tijd dat ze geïnfecteerd raakte?
Ze geeft aan dat het niet de eerste keer is iemand pijn te hebben gedaan. Waarbij ze hoogstwaarschijnlijk hint op
spoiler:
Riley
.
Nu ik er over nadenk kan het zijn dat ze daarbij inderdaad een pistool gebruikt heeft. Dat blijft in de game ook onbeantwoord, dus wellicht gaat de serie dat laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
was dit toch maar een mini-serie van 10 afleveringen geweest als ik het zo allemaal zie. die nieuwe seizoenen kunnen verkeerd uitlopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 12:53

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Farabi schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:35:
was dit toch maar een mini-serie van 10 afleveringen geweest als ik het zo allemaal zie. die nieuwe seizoenen kunnen verkeerd uitlopen.
Water kan, koffie kan.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Stukfruit schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:06:
[...]

Ik had het over die "andere partijen" ;)

FEDRA, de TLU-tegenhanger van Negan, enz.
Tja, je zal heel snel raakvlakken hebben natuurlijk als je iets met zombies en de de apocalyps doet. Maar tot nu toe is het imo heel anders dan the walking dead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 12-09 16:07

s0kkie

Cowabunga

Ik vind persoonlijk dat er wel een zwaar gebrek is aan runners/clickers/bloaters/spores in de gehele serie, ze zijn ondertussen al half USA doorgereisd.

Alleen in episode 2 waren een aantal infected, maar we zijn al bijna in episode 5. Verder wel een top serie, Pedro Pascal draagt de serie, ik vind Ramsey al sinds de teaser een slechte casting keuze en ze bevestigt dat ook nog steeds na 4 episodes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00

OMD

s0kkie schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:17:
Ik vind persoonlijk dat er wel een zwaar gebrek is aan runners/clickers/bloaters/spores in de gehele serie, ze zijn ondertussen al half USA doorgereisd.

Alleen in episode 2 waren een aantal infected, maar we zijn al bijna in episode 5. Verder wel een top serie, Pedro Pascal draagt de serie, ik vind Ramsey al sinds de teaser een slechte casting keuze en ze bevestigt dat ook nog steeds na 4 episodes.
Komt echt wel goed. Ze willen eerst een verhaal opzetten. Naar mijn gevoel net als in de game. Er komt sowieso nog een big-boy aan bod en gezien de kwaliteit van de productie willen ze graag wat "spanning" opbouwen voordat er echt gerend en geschoten wordt etc.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Jovatov schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:21:
[...]

Ik heb vermoedens geen zombies zoals wij ze tot nu toe hebben gezien. Schrik bij Kathleen en co was best groot. Heerlijke aanloop naar volgende aflevering die wij gelukkig al zondag kunnen kijken! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zie het maar als lichtjes gebaseerd op de game, zo kijken wij er ook naar en scheelt veel kleine irritaties.

Wij keken gisteren naar het 7e seizoen van Fear the Walking Dead en dat ziet er allemaal een heel stuk beter uit, en kan velen gelijk geven dat het bij The last of Us het er (soms) wat ‘studio’ uitziet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:37:
[...]

Zie het maar als lichtjes gebaseerd op de game, zo kijken wij er ook naar en scheelt veel kleine irritaties.

Wij keken gisteren naar het 7e seizoen van Fear the Walking Dead en dat ziet er allemaal een heel stuk beter uit, en kan velen gelijk geven dat het bij The last of Us het er (soms) wat ‘studio’ uitziet.
Grappig, ik heb gisteren ook naar FtWD gekeken en dacht precies het tegenovergestelde. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
The Walking Dead is echt een herhaling van zetten. Laten we hopen dat The Last of Us zijn eigen weg kiest en juist gaat voor karakteropbouw en spanningsopbouw in plaats van elke aflevering een zombie die iemand aanvalt. Het gebrek aan (onnodige) actie maakt deze serie juist goed.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

FYI: het zijn geen zombies maar infected :P
Zie meerdere malen het woord zombies hier voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
s0kkie schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:39:
FYI: het zijn geen zombies maar infected :P
Zie meerdere malen het woord zombies hier voorbij komen.
Po-tey-toes, po-tah-toes, zie Jos_V in "[Serie] The Last of Us"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov

In aflevering 1 hadden we infected (oma en achtervolging in stadscentrum) en ook in aflevering 3 (in de kelder, en die ene die ten prooi valt aan één van de vallen van Bill).
Kan je nog steeds te weinig vinden, maar 't is niet dat we pas één aflevering met infected hebben gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Blijkbaar heeft deze persoon nog nooit een zombie film gekeken dan, er zijn daadwerkelijk genoeg verschillen tussen beiden.
Dan kan ie het nog zo overtuigend proberen te maken door chique woorden te gebruiken, er zijn grote verschillen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

s0kkie schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:15:
[...]

Blijkbaar heeft deze persoon nog nooit een zombie film gekeken dan, er zijn daadwerkelijk genoeg verschillen tussen beiden.
Dan kan ie het nog zo overtuigend proberen te maken door chique woorden te gebruiken, er zijn grote verschillen :)
Precies:
https://www.denofgeek.com...are-the-infected-zombies/
But does that technically make them zombies? After all, there’s one crucial element missing: they aren’t corpses but rather living human beings whose brains have been taken over by the cordyceps fungi.
Still, the whole point of this exercise is to finally determine The Last of Us Infected’s zombie status once and for all. To that end, we will officially declare that: no, the Infected are not zombies. And that’s for one simple reason: neither the game nor the TV show refers to them as such. In fact, game creator and show co-creator Neil Druckmann has clarified that they are not zombies.

[ Voor 58% gewijzigd door Ruzor op 08-02-2023 14:48 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Het argument van ze worden geen zombies genoemd dus zijn het geen zombies slaat nergens op. Het is een ongeschreven regel dat ze zombies in films en series eigenlijk nooit zombies noemen. :P

Verder maakt het me niet uit hoe ze genoemd worden, zombies is een makkelijke verzamel naam om het uit te leggen. En in elke film/serie hebben ze weer hun eigen regels.

[ Voor 17% gewijzigd door TomBraamhaar op 08-02-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00

OMD

never mind, wrong topic :+

[ Voor 95% gewijzigd door OMD op 08-02-2023 15:46 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

TomBraamhaar schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:25:
[...]

Het argument van ze worden geen zombies genoemd dus zijn het geen zombies slaat nergens op. Het is een ongeschreven regel dat ze zombies in films en series eigenlijk nooit zombies noemen. :P

Verder maakt het me niet uit hoe ze genoemd worden, zombies is een makkelijke verzamel naam om het uit te leggen. En in elke film/serie hebben ze weer hun eigen regels.
Ik ben benieuwd waar je die ongeschreven regel vandaan haalt, voor zover ik weet worden ze overal zombies genoemd wanneer het daadwerkelijk zombies zijn. Zoals Zombieland, The Walking Dead, World War Z, Train to Busan, Shaun of the Dead, etc.

Maar niet bij The Last of Us of 28 Days Later bijvoorbeeld.

Maar fijn dat het jou niet uitmaakt (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Ruzor schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:54:
[...]

Ik ben benieuwd waar je die ongeschreven regel vandaan haalt, voor zover ik weet worden ze overal zombies genoemd wanneer het daadwerkelijk zombies zijn. Zoals Zombieland, The Walking Dead, World War Z, Train to Busan, Shaun of the Dead, etc.

Maar niet bij The Last of Us of 28 Days Later bijvoorbeeld.

Maar fijn dat het jou niet uitmaakt (y)
In the walking dead is het woord zombie iig nooit gevallen. Die anderen zou ik opnieuw van a tot z moeten kijken om het te kijken of het woord daar valt. En het is een ongeschreven regel, dus die staat nergens. :P

Maar er zijn genoeg topics te vinden over waarom zombies bijna nooit zombies worden genoemd in films, series en games.

Het maakt me verder ook niet uit, ik noem ze meestal ook infected bij TloU. (Of runner, clicker etc) maar het is verder totaal niet boeiend om iedereen maar te corrigeren die ze zombies noemt ipv infected. Ze hebben geen eigen wil meer, eten mensenvlees en als je gebeten word, word je er ook een. Dat is over het algemeen de beschrijving van een zombie. Dus dat de termen door elkaar worden gebruikt is niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

TomBraamhaar schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:09:
[...]

In the walking dead is het woord zombie iig nooit gevallen. Die anderen zou ik opnieuw van a tot z moeten kijken om het te kijken of het woord daar valt. En het is een ongeschreven regel, dus die staat nergens. :P

Maar er zijn genoeg topics te vinden over waarom zombies bijna nooit zombies worden genoemd in films, series en games.

Het maakt me verder ook niet uit, ik noem ze meestal ook infected bij TloU. (Of runner, clicker etc) maar het is verder totaal niet boeiend om iedereen maar te corrigeren die ze zombies noemt ipv infected. Ze hebben geen eigen wil meer, eten mensenvlees en als je gebeten word, word je er ook een. Dat is over het algemeen de beschrijving van een zombie. Dus dat de termen door elkaar worden gebruikt is niet vreemd.
Ik link niet voor niets de beschrijvingen van de films en series ;) Daarin worden ze zombies genoemd, behalve bij TLOU en 28 Days Later. Zelf verzonnen ongeschreven regels en "genoeg topics" kan ik niet zoveel mee.

Verder ben ik het met eens dat ik het ook niet gek vind dat de termen door elkaar gebruikt worden, als je niet oplet, of je er verder niet in verdiept/geïnteresseerd in bent. Maar er dus wel degelijk een (bewust) verschil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 23:42

Major_ton

Shoot!

Als dat gehannes over wel/geen zombies nog lang doorgaat, dan hoop ik dat het na seizoen 1 klaar is met TLOU :F _O-

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Ruzor schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:16:
[...]

Ik link niet voor niets de beschrijvingen van de films en series ;) Daarin worden ze zombies genoemd, behalve bij TLOU en 28 Days Later. Zelf verzonnen ongeschreven regels en "genoeg topics" kan ik niet zoveel mee.

Verder ben ik het met eens dat ik het ook niet gek vind dat de termen door elkaar gebruikt worden, als je je er verder niet in verdiept/geïnteresseerd in bent. Maar er dus wel degelijk een (bewust) verschil.
Je linkt naar Wikipedia's, geschreven door random internet gebruikers. Op IMDb staat bij TloU bij keywords ook zombie. Maar dat is imo alleen maar een genre omschrijving.
Major_ton schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:18:
Als dat gehannes over wel/geen zombies nog lang doorgaat, dan hoop ik dat het na seizoen 1 klaar is met TLOU :F _O-
Maar ik hou er maar over op, want dat was eigenlijk mn hele punt. De discussie is al kansloos. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Major_ton schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:18:
Gelukkig is er een 2e seizoen aangekondigd. Maar zover ik weet komen daar ook geen zombies in voor :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jogai
Hele pagina dat het geen zombie genoemd mag worden, maar niemand zegt waarom.
... media depictions of the reanimation of the dead often do not involve magic but rather science fictional methods such as carriers, fungi, radiation, mental diseases, vectors, pathogens, parasites, scientific accidents, etc.
of
Ophiocordyceps unilateralis, commonly known as zombie-ant fungus,
Dus als het loopt, 'praat' en doet alsof, dan graag een goede reden waarom je het toch niet zo mag noemen. En een goede reden stijgt boven semantiek uit. Wat maakt het mij uit of de crew van de game of serie het geen zombies noemen, voor zover ik het kan zien zit er geen verschil in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56
Zo net e04 gekeken en in tegenstelling tot de meesten hier vond ik (en de rest van de familie) hem wel goed. Gelukkig wordt de relatie tussen Joel en Ellie nu verder uitgediept.

De vergelijking tussen TLOU en FTWD zie ik echt niet. De laatste was gewoon een slecht en vooral onlogisch verhaal, waarin TLOU een goed verhaal biedt.

Al met al een goede aflevering, smaakt naar meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Jogai schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:37:

[...]

of

[...]

Dus als het loopt, 'praat' en doet alsof, dan graag een goede reden waarom je het toch niet zo mag noemen. En een goede reden stijgt boven semantiek uit. Wat maakt het mij uit of de crew van de game of serie het geen zombies noemen, voor zover ik het kan zien zit er geen verschil in.
Infected uit TLOU zijn niet dood, zoals zombies. Sterker nog, in de eerste vorm van de infectie zijn mensen zich bewust van wat er gebeurt, maar kunnen geen weerstand bieden, omdat de schimmel hun lichaam heeft overgenomen.

De schimmel doodt uiteindelijk de host, dus een geinfecteerde zal niet eindeloos door blijven dwalen zoals zombies dat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
Ja, maar praktisch gezien maakt het voor het gedrag niet echt uit, voor wat we tot nu toe gezien hebben tenminste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-08 23:35
Jogai schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:40:
Ja, maar praktisch gezien maakt het voor het gedrag niet echt uit, voor wat we tot nu toe gezien hebben tenminste.
De scene met Tess in Capitool was anders een duidelijk moment dat een infected afweek van het standaard-zombie 'hap-hap' gedrag.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Jogai schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:37:
Specifiek in je zombie quote:
media depictions of the reanimation of the dead often do not involve magic but rather science fictional methods such as carriers, fungi, radiation, mental diseases, vectors, pathogens, parasites, scientific accidents, etc.
Maar in de serie.

---

Het gedrag is natuurlijk vergelijkbaar, en het maakt niet zoveel uit voor de serie wat je ze noemt. Maar zombie is een partially re-animated being. Which needs to be dead first. (Zo ook in TWD etc).

TWD Spoiler

[ Voor 32% gewijzigd door ZpAz op 09-02-2023 15:19 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Jogai schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:40:
- De ondergrondse connectie tussen geïnfecteerde
- Mutaties van de infectie (runners en clickers)
- De "kus" scene met Tess.

Ook in de serie zijn er al verschillen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:09
Ben echt heel erg blij verrast met de serie.
Heb de eerste deel veel gespeeld. En is een top 5 beste games ooit voor mij.
Was heel erg bang dat ze het zouden verpesten, maar echt tot nu van elke aflevering genoten. Vroeg me al af hoe ze veel van het spel zouden omvormen naar beeld, gezien veel encounters in de game allemaal gedaan is voor de actie want game. Maar vind de extra informatie die ze erin gestopt hebben icm wat veranderingen zoals met bill en frank juist goed gedaan. Tuurlijk die hard fans zullen misschien teleurgesteld zijn maar een letterlijke 1 op 1 had ook saai geweest denk ik. Weet je letterlijk elke stap die ze gaan nemen. Acteerwerk is tot nu echt goed.
Verheug me elke week weer op een nieuwe aflevering!

Geeft mij nog een beetje hoop dat er dus nog wel kwaliteit series gemaakt kunnen worden, was imho al hele tijd echt heel erg bagger.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Wat maken we ons druk over het feit of anderen het zombies willen noemen of niet. Feitelijk gezien zijn het geen zombies, want zo omschreven. Het zegt hoogstens een stukje over de intelligentie van die personen die het tóch doen. Als mensen geelgekleurd materiaal goud willen noemen, be my guest. Maar dat maakt het geen goud.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jogai
De discussie begon met dat er best fanatiek gereageerd wordt als mensen zombies zeggen ipv infected. Het verschil is voor de kijker blijkbaar niet te zien of te klein om ze in een aparte categorie te plaatsen. Eerder werdt de vergelijking gemaakt met walvissen die ondanks het woord ook helemaal geen vissen zijn. Valt een beetje in die categorie denk ik.

Verder beetje jammer dat je een 'Ad hominem' nodig hebt in de discussie. En in kunst/tekenfilms etc word heel vaak geel gebruikt om goud weer te geven, dus dat argument telt ook niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Jogai schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:11:
De discussie begon met dat er best fanatiek gereageerd wordt als mensen zombies zeggen ipv infected. Het verschil is voor de kijker blijkbaar niet te zien of te klein om ze in een aparte categorie te plaatsen. Eerder werdt de vergelijking gemaakt met walvissen die ondanks het woord ook helemaal geen vissen zijn. Valt een beetje in die categorie denk ik.

Verder beetje jammer dat je een 'Ad hominem' nodig hebt in de discussie. En in kunst/tekenfilms etc word heel vaak geel gebruikt om goud weer te geven, dus dat argument telt ook niet echt.
Maakt het nog steeds geen goud, net als dat infected nog steeds geen zombies zijn. En het is geen ad hominem - als je bewust zombie zegt terwijl uitgelegd is dat het geen zombie is, dan kies je bewust voor een verkeerde bewoording 'want das lekker handig'.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jovatov
Er is geen zombiepolitie. Wat 'verkeerd' is, is afhankelijk van de definitie die je voert.
Iemand met een ruimere definitie van zombie noemt de infected uit Last of Us wel zo. Maar als je een strengere definitie hanteert dan niet. Je kan denken aan voorwaarden als: in het verhaal zelf noemen karakters het zombies, of makers noemen het zombie/et cetera.
Maar er is geen hoger orgaan wat bepaalt aan welke voorwaarden zo'n niet-bestaand wezen moet voldoen of je het wel of niet zo mag noemen.

In de geest van de makers van de Last Of Us is dat naar mijn idee ook een mooi uitgangspunt. Iedereen noemt de infected naar hoe diegene zich er prettig bij voelt. In hokjes plaatsen van seksuele danwel ondode identiteiten lijkt me niet hun bedoeling :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
Family Guy schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:14:
[...]

Maakt het nog steeds geen goud, net als dat infected nog steeds geen zombies zijn. En het is geen ad hominem - als je bewust zombie zegt terwijl uitgelegd is dat het geen zombie is, dan kies je bewust voor een verkeerde bewoording 'want das lekker handig'.
Nee dat maakt het geen goud, maar je kijkt ook niet naar echte infected want het zijn acteurs of cgi.
Het punt is niet dat men bewust zombie zegt, het punt is dat kijkers vrij onbewust denken 'zombie', en dat gamers dan corrigeren 'infected'. Dat is niet omdat men dat handig vindt of niet intelligent genoeg is, dat is gewoon omdat tot nu toe de verschillen in details zitten waardoor de 'casual' kijker termen zal bezigen waarmee ze bekend zijn.

Verder neem ik aan dat de verschillen in de game dan duidelijker zijn, en dat in de serie ook worden. Ben daarom ook wel benieuwd wat er nu onderin dat gebouw zat waarvan die soldaten en dame best schrokken. Gelukkig hoeven we niet meer lang op die aflevering te wachten.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:35
Vond deze topic leuker om te volgen zonder de wel/niet zombie discussie :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:35
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Nietdatikweet op 10-02-2023 10:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nietdatikweet schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:04:
Vond deze topic leuker om te volgen zonder de wel/niet zombie discussie :-(
Helemaal mee eens!

Van mij mag er nu ook wel een modbreak komen.
De te lange discussie maakt dit topic niet leuker.

Vraag, is het officieel dat we dit weekend (ook in Nederland) het volgende deel kunnen zien?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Jovatov schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:42:
Er is geen zombiepolitie. Wat 'verkeerd' is, is afhankelijk van de definitie die je voert.
Iemand met een ruimere definitie van zombie noemt de infected uit Last of Us wel zo. Maar als je een strengere definitie hanteert dan niet. Je kan denken aan voorwaarden als: in het verhaal zelf noemen karakters het zombies, of makers noemen het zombie/et cetera.
Maar er is geen hoger orgaan wat bepaalt aan welke voorwaarden zo'n niet-bestaand wezen moet voldoen of je het wel of niet zo mag noemen.

In de geest van de makers van de Last Of Us is dat naar mijn idee ook een mooi uitgangspunt. Iedereen noemt de infected naar hoe diegene zich er prettig bij voelt. In hokjes plaatsen van seksuele danwel ondode identiteiten lijkt me niet hun bedoeling :+
Ik wil eigenlijk vooral dat ze laten zien hoe een infected het leven ervaart en daardoor niet overkomt als alleen maar een zombie.

Dan zijn de hokjes ook niet nodig :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 10-02-2023 10:26 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

streamnl schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:21:
[...]

Helemaal mee eens!

Van mij mag er nu ook wel een modbreak komen.
De te lange discussie maakt dit topic niet leuker.

Vraag, is het officieel dat we dit weekend (ook in Nederland) het volgende deel kunnen zien?
Yes, zaterdag gaat deze live!

https://twitter.com/hbomaxnl/status/1623719061308821516

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez

Anna Torv's ervaring in TLOU als Tess.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Goede aflevering weer (5) met emotioneel einde, maar hier en daar wat onlogisch. Soms ook het gevoel alsof Joel de game op easy speelt, hij loopt overal zo doorheen.
spoiler:
In ep 4. zagen we in de stad de grond bewegen, Joel, Elly, Henry en Sam gaan in de tunnels de stad uit en komen helemaal geen infected tegen. In de suburbs bij de sniper rijdt een auto brandend een huis in en opeens komen er allemaal infected de grond uit. Wat was dan de bewegende grond in de stad? Daar waren de infected juist weggejaagd waardoor de tunnels leeg waren.
En de sniper is nu onderdeel van "groep Kathleen", zat hij daar maar de hele dag te wachten totdat er precies daar mensen zouden ontsnappen? Nergens bewaking in de tunnels en opeens zit daar een sniper.
Ook jammer dat er in de tunnels nergens traps en infected waren. Gewoon een geverfde deur en daarachter leefden de mensen, ze zijn niet geturnd en over Ish horen we ook niks meer. Ik ben nog steeds van mening dat de afleveringen te kort zijn. Een half uur erbij en ze hadden het tunnel verhaal kunnen vertellen, hoe tragisch het afloopt en een paar jump scares met infected kunnen toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Erapaz schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 08:43:
Goede aflevering weer (5) met emotioneel einde, maar hier en daar wat onlogisch. Soms ook het gevoel alsof Joel de game op easy speelt, hij loopt overal zo doorheen.
spoiler:
In ep 4. zagen we in de stad de grond bewegen, Joel, Elly, Henry en Sam gaan in de tunnels de stad uit en komen helemaal geen infected tegen. In de suburbs bij de sniper rijdt een auto brandend een huis in en opeens komen er allemaal infected de grond uit. Wat was dan de bewegende grond in de stad? Daar waren de infected juist weggejaagd waardoor de tunnels leeg waren.
En de sniper is nu onderdeel van "groep Kathleen", zat hij daar maar de hele dag te wachten totdat er precies daar mensen zouden ontsnappen? Nergens bewaking in de tunnels en opeens zit daar een sniper.
Ook jammer dat er in de tunnels nergens traps en infected waren. Gewoon een geverfde deur en daarachter leefden de mensen, ze zijn niet geturnd en over Ish horen we ook niks meer. Ik ben nog steeds van mening dat de afleveringen te kort zijn. Een half uur erbij en ze hadden het tunnel verhaal kunnen vertellen, hoe tragisch het afloopt en een paar jump scares met infected kunnen toevoegen.
spoiler:
Nee, ze durfden zelf de tunnels niet in. Ze gingen er dus blijkbaar wel vanuit dat mensen via die weg gingen proberen te ontsnappen. Als dat het geval is, dan krijgen ze een seintje. Dus via die sniper. Zit dus niet zo onlogisch in elkaar. Extra jump scares zit ik niet op te wachten en ben blij dat ze dat overslaan.

Vond het weer een uitstekende aflevering. Goed om te weten waarom Kathleen achter Henry aan zit, want vond haar in de vorige aflevering wat minder. Nu snappen we haar beter.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Sydney08 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:20:
[...]

spoiler:
Nee, ze durfden zelf de tunnels niet in. Ze gingen er dus blijkbaar wel vanuit dat mensen via die weg gingen proberen te ontsnappen. Als dat het geval is, dan krijgen ze een seintje. Dus via die sniper. Zit dus niet zo onlogisch in elkaar. Extra jump scares zit ik niet op te wachten en ben blij dat ze dat overslaan.

Vond het weer een uitstekende aflevering. Goed om te weten waarom Kathleen achter Henry aan zit, want vond haar in de vorige aflevering wat minder. Nu snappen we haar beter.
En de bewegende vloer dan in Kansas city?
Ik vond dat de plot vooral het verhaal dreef, ipv de motivatie van de karakters. Het was een prima aflevering hoor, maar je merkte dat ze hebben geprobeerd een verhaal te verzinnen rond een paar gebeurtenissen uit de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zeker ook even de podcast luisteren van deze episode, wordt veel uitgelicht over de keuzes. Wel mooi om te zien en horen hoe betrokken Troy Baker is bij deze serie, zelfs in de podcast wordt hij op het eind emotioneel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
waarom is E5 online? is de release dag veranderd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Farabi schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 14:33:
waarom is E5 online? is de release dag veranderd?
Vanwege de Super Bowl

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Brute aflevering hoor, erg sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:00
Ben wel benieuwd hoe ze de rest van Part 1 in de volgende vier afleveringen gaan stoppen. Voor mijn gevoel was het stuk met Henry en Sam nog voor de helft in het spel. Er moeten nog best wat spannende dingen komen, maar kan niet voorstellen dat dit in vier afleveringen past zonder het heel snel te behandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
Orangelights23 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 15:59:
Ben wel benieuwd hoe ze de rest van Part 1 in de volgende vier afleveringen gaan stoppen. Voor mijn gevoel was het stuk met Henry en Sam nog voor de helft in het spel. Er moeten nog best wat spannende dingen komen, maar kan niet voorstellen dat dit in vier afleveringen past zonder het heel snel te behandelen.
Mwah, denk dat t mooi past.

spoiler:
Ontmoeting Tommy, universiteit, kannibalenstuk en dan einde in ziekenhuis. En dan verwacht ik Left Behind bij universiteit/kannibalenstuk doorweven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Begin van de herfst is inderdaad halverwege het spel. Dat is nu ongeveer dus. Vind het sowieso nogal gehaast allemaal. Had voor mij 2x zo lang mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Aflevering 5 was goed gelukkig.
Tot nu toe een beetje gemengd gevoel over de serie. Waarschijnlijk een te hoge verwachting gehad...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rachez
Prima aflevering, jammer dat we zo kort hebben kunnen genieten van Henry en Sam die beiden goed werden neergezet. Alleen Kathleen was als leider gewoon ongeloofwaardig en niet al te best. Daar hadden ze imho beter die kerel met die epic baard voor kunnen nemen.

Eens met de opmerking hierboven dat men nu wel heel veel content in een aflevering erdoorheen jagen. Toch enorm genoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:10
rachez schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:02:
Prima aflevering, jammer dat we zo kort hebben kunnen genieten van Henry en Sam die beiden goed werden neergezet. Alleen Kathleen was als leider gewoon ongeloofwaardig en niet al te best. Daar hadden ze imho beter die kerel met die epic baard voor kunnen nemen.

Eens met de opmerking hierboven dat men nu wel heel veel content in een aflevering erdoorheen jagen. Toch enorm genoten.
De podcast is echt prettig erbij als je ook de games gespeeld hebt. Je krijgt wat meer informatie over waarom ze welke keuzes maken.

Overging die beardguy speelt in de originele game Tommy 😉.

Ik geniet erg van de serie. Toch blijft het hoofd van Ellie soms wat achter. Maar ik denk dat het ook komt omdat de acteerprestaties vanuit de game ook gewoon ijzersterk zijn. Dat vergeten we misschien ook weleens. Een van de eerste games die zó leunt op acteerwerk en het cruciaal is in de verhaaltelling en voornamelijk de geloofwaardigheid.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
@Kuhr89 , eens, ik volg de podcast ook. Zal deze ook zeker luisteren. Leuk weetje van Tommy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:25
Ik vond dit een sterke aflevering, zeker na de tweede helft. Het gaat allemaal wat snel, maar voordeel is wel dat niet alles ellenlang wordt uitgemolken zoals in vergelijkbare series.
Tot nu een erg goede adaptatie van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goeie aflevering, maar het gaat inderdaad wel erg snel.
Langere afleveringen met meer detail zou prima kunnen, de tijd dat series standaard 45 minuten duren is wel geweest. En ook dan kun je goede kijkcijfers hebben, dat is al bewezen bij andere series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
dutchgio schreef op zondag 12 februari 2023 @ 00:57:
Goeie aflevering, maar het gaat inderdaad wel erg snel.
Langere afleveringen met meer detail zou prima kunnen, de tijd dat series standaard 45 minuten duren is wel geweest. En ook dan kun je goede kijkcijfers hebben, dat is al bewezen bij andere series.
Alleen afl. 4 duurt 45 min, alle andere duren langer…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Family Guy schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:14:
[...]

Thuis noem ik het voor het gemak óók zombies.. Ik heb het mijn vrouw 1 keer proberen uit te leggen dat het feitelijk geen zombies zijn bij aflevering 1. Toen in de eerste aflevering die ‘infected’ kerel door die keuken achter Joel en Sarah rende vond mijn vrouw het wel een ‘typische zombie’… Dus hier zijn het zombies, ze doen namelijk vrijwel alles hetzelfde als een zombie (op wat details na dan ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Henry/Sam zit ongeveer op 60% van de game. De serie loopt dus prima in lijn met de game met nog 4 afleveringen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
spoiler:
Als ze het verhaal van Ish nog hadden toegevoegd zou het wel erg veel voor 1 aflevering worden. Dan hadden ze er bijna een aparte aflevering van moeten maken zoals Bill en Frank, maar daarvoor voegt het denk ik te weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Raem schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:35:
[...]

Als ze het verhaal van Ish nog hadden toegevoegd zou het wel erg veel voor 1 aflevering worden. Dan hadden ze er bijna een aparte aflevering van moeten maken zoals Bill en Frank, maar daarvoor voegt het denk ik te weinig toe.
Nou daarmee ben ik het zeker niet eens. Ik vond het verhaal van Ish wel de moeite waard. De manier waarop hij het virus aanpakte en zijn keuzes maakte was niet arbitrair en voegde mijns inziens wel wat toe aan het verhaal.

[ Voor 15% gewijzigd door rachez op 12-02-2023 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
rachez schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:59:
[...]

Nou daarmee ben ik het zeker niet eens. Ik vond het verhaal van Ish wel de moeite waard. De manier waarop hij het virus aanpakte en zijn keuzes maakte was niet arbitrair en voegde mijns inziens wel wat toe aan het verhaal.
Ik vind dat wel een lastige hoor. Het verhaal van Ish is an sich zeker de moeite waard. Maar toch meer als backstory in de game dan voor de serie denk ik.
Het voegt niks toe voor het verhaal van Joel en Ellie. Dan zou het bijna een soortgelijke aflevering als die van Bill en Frank worden. Ik weet niet of dat wel zou werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
Soms ook het gevoel alsof Joel de game op easy speelt, hij loopt overal zo doorheen.
Henry had ook auto-aim aanstaan. :P Voor iemand die nog nooit een wapen heeft gebruikt was dat toch een aardig goed gerichte headshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Hmm, daar kan je gelijk in hebben, maar dit is wat ik bedoel:
spoiler:
Ik vond het verhaal van Frank en Bill te langdradig en afleiden van het verhaal van Ellie en Joel, dus daar moet ik je gelijk in geven. Maarr ik vind het verhaal van Ish de verandering in het gedrag van Joel ten opzichte van Ellie body geven;
In die zin dat hij haar meer als haar dochter gaat zien, en zo ook jou als gamer meer het gevoel geeft dat familie belangrijk is en dat vreemden ook familie kunnen worden/voelen en belangrijk zijn voor je persoonlijk welzijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:34
Goeie episode weer, heel goed het einde gecaptured en het is mooi hoe de serie zo van 0 naar 100 kan gaan.

Bij TWD zie je vaker dat karakters infected raken en turnen en dan worden doodgemaakt maar vond dit hier toch veel meer lading dragen

Opeens heel veel infected deze episode, goed om te zien dat ze er wel kunnen zijn

Mjah.. Weinig weer op aan te merken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
D-Ed schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:14:
[...]

Thuis noem ik het voor het gemak óók zombies.. Ik heb het mijn vrouw 1 keer proberen uit te leggen dat het feitelijk geen zombies zijn bij aflevering 1. Toen in de eerste aflevering die ‘infected’ kerel door die keuken achter Joel en Sarah rende vond mijn vrouw het wel een ‘typische zombie’… Dus hier zijn het zombies, ze doen namelijk vrijwel alles hetzelfde als een zombie (op wat details na dan ;) )
Ja joh hier heten die dingen thuis ook gewoon zombies.
En het boeit ook helemaal niets toch of het nou zombies of infected zijn? Dingen bestaan niet echt, het is allemaal verzonnen, zo ook de terminologie die we zogenaamd heel serieus moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
calsonic schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:40:
Aflevering 5 was goed gelukkig.
Tot nu toe een beetje gemengd gevoel over de serie. Waarschijnlijk een te hoge verwachting gehad...
Ja daar kan ik wel inkomen. Aflevering drie is van ongekende hoogte en aflevering 5 zat ook wel goed in elkaar maar aflevering 2 en 4 vond ik absoluut niet van het niveau van die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 13 februari 2023 @ 00:50:
[...]

En het boeit ook helemaal niets toch of het nou zombies of infected zijn? Dingen bestaan toch niet echt, het is allemaal verzonnen, zo ook de terminologie die we zogenaamd heel serieus moeten nemen.
En dat is gelijk wat ik erg jammer vind aan deze serie. Het neemt de infectie niet serieus.

De intro's die een ander type kijkers moesten trekken zijn na de eerste twee afleveringen ook verdwenen.

Op zich vind ik het voor nu nog een leukere serie dan The Walking Dead omdat ze niet op iedere plek en op ieder karakter 30 afleveringen blijven hangen, maar voor zover ik nu kan zien gaat het ook niet veel meer worden dan dat.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 13 februari 2023 @ 00:50:
[...]

En het boeit ook helemaal niets toch of het nou zombies of infected zijn? Dingen bestaan niet echt, het is allemaal verzonnen, zo ook de terminologie die we zogenaamd heel serieus moeten nemen.
Nee dan vond ik Black Summer toch wel beter.
IMDB: Black Summer (TV Series 2019–2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Laatst online: 08-09 17:25
Raem schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:19:
[...]

Henry/Sam zit ongeveer op 60% van de game. De serie loopt dus prima in lijn met de game met nog 4 afleveringen te gaan.
Het gaat qua verhaal allemaal vrij snel daarna inderdaad. Zit aardig wat gameplay tussen, waardoor het wellicht langer lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13
Ik hoop op een verdieping van het rioolstuk. Dat droeg ingame echt zo ontzettend veel bij aan de sfeer van het spel ;(

Misschien flashbacks ofzo. Hoewel ze er inmiddels alweer voorbij zijn.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Raem schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:35:
[...]

Klopt en dit gaat ook samen met het feit dat ik de serie en de afleveringen veel te kort vind. Zeker met 1 aflevering per week had je makkelijk richting de 1,5 uur kunnen gaan.
Ben je het niet met mij eens dat dat de tunnels nu heel leeg voelden? Er gebeurde letterlijk niks en en werd volledig voorbij gegaan aan het verhaal van de bewoners van de tunnels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
  • Laatst online: 08-09 17:25
Erapaz schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:46:
[...]

Klopt en dit gaat ook samen met het feit dat ik de serie en de afleveringen veel te kort vind. Zeker met 1 aflevering per week had je makkelijk richting de 1,5 uur kunnen gaan.
Ben je het niet met mij eens dat dat de tunnels nu heel leeg voelden? Er gebeurde letterlijk niks en en werd volledig voorbij gegaan aan het verhaal van de bewoners van de tunnels.
Als je je verbeelding gebruikt kun je toch juist zelf een beeld vormen bij hoe het leven in die tunnels was voor de mensen die daar zaten? Dat is juist het mooie, de serie hoeft er niet een kwartier bij stil te staan of briefjes achter te laten.
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, ~[PS4] The Last of Us: Part II of ~[Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic