In de podcast bespreken ze ook de beweegredenen voor het op deze manier tonen van de tunnels
Als Sam niet doof was (zoals de game) konden ze die 20 minuten naar elkaar zinnetjes schrijven ook weer beter gebruiken voor het rioolstuk of daadwerkelijk infected in de tunnel, slechte keuze IMO 
Het Bloater stuk was wel weer heel goed gedaan en was onverwacht op dat moment.

[ Voor 16% gewijzigd door s0kkie op 13-02-2023 11:14 ]
Ik denk dat het doof-zijn alles bij elkaar max. een paar minuten meer heeft gekost. Als ze het rioolstuk of de infected verder hadden willen uitwerken, hadden ze dat wel gedaan. Het is al wel duidelijk dat ze per aflevering laten zien wat ze willen en dat de duur van de aflevering niet vaststaat.s0kkie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:13:
Als Sam niet doof was (zoals de game) konden ze die 20 minuten naar elkaar zinnetjes schrijven ook weer beter gebruiken voor het rioolstuk of daadwerkelijk infected in de tunnel, slechte keuze IMO
This is absolutely ridiculous
Dat hebben Mazin en Druckmann wel overwogen maar ze waren bang dat de dynamiek en interactie dan teveel op die tussen Joel en Ellie zou lijken en kijkers er minder geïnvesteerd in zouden zijn. Is wat voor te zeggen.s0kkie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:13:
Ik had overigens ook wel graag gezien dat het seizoen minstens een episode langer was en we naast de Bill/Frank episode nog een bottle episode hadden over Ish zijn verhaal. Maar goed, het budget zal ook niet oneindig zijn. Daarentegen had men het eerste spel ook wel over 2 seizoenen kunnen verdelen denk ik.
Het eerste spel over twee seizoenen verdelen had ik een heel slecht plan gevonden.kazuka schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:10:
[...]
Dat hebben Mazin en Druckmann wel overwogen maar ze waren bang dat de dynamiek en interactie dan teveel op die tussen Joel en Ellie zou lijken en kijkers er minder geïnvesteerd in zouden zijn. Is wat voor te zeggen.
Ik had overigens ook wel graag gezien dat het seizoen minstens een episode langer was en we naast de Bill/Frank episode nog een bottle episode hadden over Ish zijn verhaal. Maar goed, het budget zal ook niet oneindig zijn. Daarentegen had men het eerste spel ook wel over 2 seizoenen kunnen verdelen denk ik.
Je weet nooit of het een succes wordt en of er dus geld blijft komen voor dat tweede seizoen. In het geval dat bobo's danwel omstandigheden maken dat het bij alleen een eerste seizoen blijft, zit je met een half afgemaakt verhaal...
Ja, dat laatste dacht ik ook al te merken. Verder vindt ik Kathleen niet echt het type 'rebellenleider', maar goed daar zijn we ook weer vanaf. En die rebellen zijn ook niet echt succesvol als ze 10 dagen na het overnemen van de stad hun management weer kwijt zijnErapaz schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:34:
[...]
En de bewegende vloer dan in Kansas city?
Ik vond dat de plot vooral het verhaal dreef, ipv de motivatie van de karakters. Het was een prima aflevering hoor, maar je merkte dat ze hebben geprobeerd een verhaal te verzinnen rond een paar gebeurtenissen uit de game.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Naar mijn idee was het Henry/Sam verhaal nog voor de helft van de game. We hebben nu nog 4 afleveringen voor:Raem schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:19:
[...]
Henry/Sam zit ongeveer op 60% van de game. De serie loopt dus prima in lijn met de game met nog 4 afleveringen te gaan.
Let op, game spoilers:
spoiler:
-naar de dam/Tommie met alles wat daar gebeurd.
-naar de Universiteit
-Joel die een stuk betonijzer door zich heen krijgt.
-Stuk met Ellie in de sneeuw en vervolgens de kannibalen
-de weg naar Saint Mary's hospital en wat er in het ziekenhuis gebeurd.
en dan ook nog de DLC left behind.
-naar de Universiteit
het seizoen lijkt me veel te kort als ze dat allemaal nog gaan behandelen. Ik ben benieuwd.
Iedereen heeft natuurlijk z'n eigen tempo, maar als je wat playthroughs kijkt op Youtube zul je zien dat het over het midden is.TomBraamhaar schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:26:
[...]
Naar mijn idee was het Henry/Sam verhaal nog voor de helft van de game. We hebben nu nog 4 afleveringen voor:
Let op, game spoilers:
spoiler:-naar de dam/Tommie met alles wat daar gebeurd.
-naar de Universiteit
het seizoen lijkt me veel te kort als ze dat allemaal nog gaan behandelen. Ik ben benieuwd.
Ik verwacht nog
spoiler:
Aflevering 6 - Tommy / Universiteit
Aflevering 7 - DLC (volgens mij heet deze aflevering ook Left Behind)
Aflevering 8 - David
Aflevering 9 - Ziekenhuis
Aflevering 7 - DLC (volgens mij heet deze aflevering ook Left Behind)
Aflevering 8 - David
Aflevering 9 - Ziekenhuis
Prima aflevering maar ik had ook het idee dat het doof zijn van Sam niet echt wat toevoegde. Sam en Henri zijn verder wel prima neergezet.
Met de huidige pacing vraag ik me wel af hoe ze alle gebeurtenissen nog in de resterende afleveringen gaan proppen of ze gaan echt serieuse dingen schrappen.
Met de huidige pacing vraag ik me wel af hoe ze alle gebeurtenissen nog in de resterende afleveringen gaan proppen of ze gaan echt serieuse dingen schrappen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
5 de aflevering wederom een fantastische aflevering. Ik vind dit echt de beste serie dat ik in een lange tijd heb gezien!
Als iemand die de game niet heeft gespeeld.. Het fragment dat Joel sniped vanuit het huis en de hele setting erond, is dat iets dat uit de game komt? En je dus als Joël Ellie moet dekking geven?
Als iemand die de game niet heeft gespeeld.. Het fragment dat Joel sniped vanuit het huis en de hele setting erond, is dat iets dat uit de game komt? En je dus als Joël Ellie moet dekking geven?
Yup zit bijna 1 op 1 in de game, er zijn best wel veel scènes grotendeels overgenomen uit de game.Rubberen schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:04:
De infected-wave en de Bloater zaten niet in de game toch? Of herinner ik me dat verkeerd?
In de game moet je de mensen op afstand houden zodat Ellie en de jongens verder richting Joël kunnen vluchten, dacht ik.
In de game moet je de mensen op afstand houden zodat Ellie en de jongens verder richting Joël kunnen vluchten, dacht ik.
Steam ID = Ackerfiets
Nee, dat is gewijzigd. Waren eerst de Hunters uit de stad. De bloater komt uit een ander deel van het spel.Family Guy schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:22:
De infected-wave en de Bloater zaten niet in de game toch? Of herinner ik me dat verkeerd?
spoiler:
het gedeelte waar ze Bill ontmoeten. De bloater is het stukje als ze in de school rondlopen, de sportzaal.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Klopt! Al zijn het niet zoveel infected en hunters als in de serie.Rubberen schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:04:
5 de aflevering wederom een fantastische aflevering. Ik vind dit echt de beste serie dat ik in een lange tijd heb gezien!
Was een goede serie inderdaad, niet beter dan TLOU imho maar wel goed. Jammer genoeg geen seizoen 3 van.calsonic schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:48:
[...]
Nee dan vond ik Black Summer toch wel beter.
IMDB: Black Summer (TV Series 2019–2021)
Ik vind het echt een verschrikkelijk mooie serie tot nu toe. Echt oog voor het menselijke verhaal en iets minder voor het spektakel. Een goede keuze wat mij betreft.
Wil je veel actie? Speel dan de game. Wil je de focus op mooie verhalen? Dan heb je de serie.
Wil je veel actie? Speel dan de game. Wil je de focus op mooie verhalen? Dan heb je de serie.
De keuzes om de game niet helemaal te volgen qua verhaal heeft mij tot nu toe niet gestoord. Je merkt dat er goed over na is gedacht. Zowel voor de fans van de game(s) als voor de “normale” kijker.
Enige wat ik echt mis is de muziek. Ja de originele muziek van Gustavo zit er in, maar voor mijn gevoel te weinig. Juist die muziek gaf de game een extra lading. Dat mis ik dan in de serie.
Enige wat ik echt mis is de muziek. Ja de originele muziek van Gustavo zit er in, maar voor mijn gevoel te weinig. Juist die muziek gaf de game een extra lading. Dat mis ik dan in de serie.
Bij aflevering 3 kwam op een gegeven moment dit liedje op de achtergrond
Wat een emotie, en hoe mooi (lied en verhaal)
Wat een emotie, en hoe mooi (lied en verhaal)
Zit de DLC in dit seizoen?TomBraamhaar schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:26:
[...]
Naar mijn idee was het Henry/Sam verhaal nog voor de helft van de game. We hebben nu nog 4 afleveringen voor:
Let op, game spoilers:
spoiler:-naar de dam/Tommie met alles wat daar gebeurd.
-naar de Universiteit
Seizoen is "de eerste game" maar technisch hoort daar de DLC dan eigenlijk niet bij.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 15-02-2023 12:11 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Volgens mij is dat aflevering 7 waar Left Behind wordt getoond.Donstil schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:10:
[...]
Zit de DLC in dit seizoen?
Seizoen is "de eerste game" maar technisch hoort daar de DLC dan eigenlijk niet bij.
Aah ik zie het idd, dat had ik ff over het hoofd gezien.botwood schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:17:
[...]
Volgens mij is dat aflevering 7 waar Left Behind wordt getoond.
Dan zal dat wel, mooi want ik heb die dlc nooit gespeeld
Dat is toch juist wenselijk? Personages kunnen een handicap hebben zonder dat dat een onderdeel van het plot is. Net mensen.Chaoss schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:19:
Prima aflevering maar ik had ook het idee dat het doof zijn van Sam niet echt wat toevoegde. Sam en Henri zijn verder wel prima neergezet.
Hiervoor had je dat met homoseksualiteit. Daarvoor met een donkere huidskleur. En daarvoor met vrouwen.
Het voegt in die zin iets toe dat de interactie tussen Sam en Henry compleet anders is dan die tussen Joel en Ellie. Anders was het wel veel van hetzelfde geweest.Chaoss schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:19:
In de game werkte dit ook gewoon prima. En ze zijn geen main characters.Erapaz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:47:
[...]
Het voegt in die zin iets toe dat de interactie tussen Sam en Henry compleet anders is dan die tussen Joel en Ellie. Anders was het wel veel van hetzelfde geweest.
In de podcast legt Craig Mazin uit waarom dit van elkaar verschilt:s0kkie schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:35:
[...]
In de game werkte dit ook gewoon prima. En ze zijn geen main characters.
In de game speel je Joel die samen met Ellie is. Je ontmoet Henry en Sam, maar nog steeds alleen vanuit het perspectief van Joel.
In de serie bekijk je Joel en Ellie vanuit derde persoon. Net als dat je Henry en Sam vanuit derde persoon bekijkt.
Daardoor zou je in de serie twee keer hetzelfde principe aanschouwen, in tegenstelling tot de game.
Ook dit wordt in de podcast besproken. We zien juist vaak dat mensen met een handicap gecast worden omdat dit voor het verhaal van belang is. Maar waarom moet dat? Waarom kunnen mensen met een handicap niet gewoon onderdeel zijn van een verhaal, zonder dat hun handicap expliciet onderdeel is van het verhaal?Chaoss schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:19:
Ik vind dat juist wel sterk. Hij is doof en in de communicatie is dat natuurlijk sterk merkbaar, maar het speelt verder geen rol in het verhaal. Ze gedragen zich niet anders omdat hij doof is. Ondanks de uitdagende omstandigheden zien we geen beperking in zijn character, omdat hij en Henry zo sterk zijn samen dat ze daarmee hebben leren leven.
This is absolutely ridiculous
Wat ik wel merk uit deze podcast is dat Craig Mazin zich soms zo profileert alsof het 'zijn' verhaal is.
Er zijn natuurlijk stukken die hij heeft aangepast en hij drukt dit meteen uit als 'dit is beter'.
Nuance van mijn kant: hij denkt natuurlijk vanuit een film/serie perspectief en dat is anders dan in een game.
Maar het viel mij de laatste 2 podcasts wel een beetje op. Dat hij met een idee kwam die hij structureel beter vond dat het origineel.
Er zijn natuurlijk stukken die hij heeft aangepast en hij drukt dit meteen uit als 'dit is beter'.
Nuance van mijn kant: hij denkt natuurlijk vanuit een film/serie perspectief en dat is anders dan in een game.
Maar het viel mij de laatste 2 podcasts wel een beetje op. Dat hij met een idee kwam die hij structureel beter vond dat het origineel.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Dat is toch ook juist de bedoeling? Als alles precies hetzelfde is als de game, dan zou ik lang niet zo erg genieten als dat er nu toch dingen zijn toegevoegd. En vanzelfsprekend (en maar goed ook) doet Craig dat op een in zijn ogen zo goed mogelijke manier.
Zie het als 'hij doet zijn best er het beste van te maken' in plaats van 'hij probeert er zijn eigen verhaal van te maken'. Positief vs negatief bekijken.
Zie het als 'hij doet zijn best er het beste van te maken' in plaats van 'hij probeert er zijn eigen verhaal van te maken'. Positief vs negatief bekijken.
Steam ID = Ackerfiets
Ik heb de laatste twee nog niet gehoord maar ervaar tot nu toe niet wat jij ervaart merk ik.Kuhr89 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:40:
Wat ik wel merk uit deze podcast is dat Craig Mazin zich soms zo profileert alsof het 'zijn' verhaal is.
Vond het juist wel interessant dat hij bij aflevering twee zei "Ja in de game heb je dan Fedra in de lege stad maar dat slaat eigenlijk nergens op, want waarom zouden ze zo ver van de QZ Patrouilleren. We hebben dat daarom aangepast naar de zombies".
Dat voelde heel erg als een beslissing die ze samen gemaakt hebben. Ben er persoonlijk ook wel blij mee dat ze de game niet 1:1 overgezet hebben. Met de laatste aflevering als voorbeeld, ik heb genoten maar vond het schietende stuk met Joel te veel als een game verfilming voelen en dat brak het voor mij een beetje.
In de game was er natuurlijk veel minder dialoog. Tipje: luister de officiële podcast, daar worden alle afwijkingen van de game toegelicht.s0kkie schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:35:
[...]
In de game werkte dit ook gewoon prima. En ze zijn geen main characters.
Nee helemaal mee eens hoor.
Ik ben zelf ook erg blij dat ze andere keuzes maken, dat maakt het voor iedereen leuk om de serie te kijken. Dat je met series en films andere perspectieven hebt i.p.v. echt in de huid kruipt van een personage biedt hen heel veel kansen natuurlijk.
Alleen de manier waarop hij het soms zegt komt wat pedant over. Zo van: dat slaat eigenlijk nergens op, dus heb ik veranderd nadat ik het gepolst had. Ik zie het zeker positief in, alleen soms is de toon waarop hij de veranderingen verteld zo van: Het is toch logisch dat we dit veranderen, want eigenlijk hoorde het al zo te zijn.
Kan ook aan mij liggen hoor
Ik ben zelf ook erg blij dat ze andere keuzes maken, dat maakt het voor iedereen leuk om de serie te kijken. Dat je met series en films andere perspectieven hebt i.p.v. echt in de huid kruipt van een personage biedt hen heel veel kansen natuurlijk.
Alleen de manier waarop hij het soms zegt komt wat pedant over. Zo van: dat slaat eigenlijk nergens op, dus heb ik veranderd nadat ik het gepolst had. Ik zie het zeker positief in, alleen soms is de toon waarop hij de veranderingen verteld zo van: Het is toch logisch dat we dit veranderen, want eigenlijk hoorde het al zo te zijn.
Hoe goed de game ook is, er zitten toch wat dingen in die beter kunnen. Als je de 2de keer iets doet heb je ook de kans het beter te maken. Tot nu toe zijn de wijzigingen zeer logisch.Kuhr89 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:52:
Nee helemaal mee eens hoor.
Ben het wel met je eens, het viel mij ook al op in Craig zijn intonatie/manier van praten. Maar het is ook wel logisch dat hij het beter vindt, anders had hij het niet gedaan.Kuhr89 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:40:
Ben het overigens niet met Craig eens dat het ook beter is: ik mis nog steeds in de serie de diepere ontwikkeling tussen Joel en Ellie. Daar wordt veel minder mee gedaan dan in de game.
We krijgen er wel wat voor terug in andere karaterontwikkelingen, dat is ook waar, maar ik genoot in de game vooral van de interactie tussen die twee. Veel minder bijvoorbeeld dan van Kathleen waar Craig het in de podcast over had.
Serie vind ik desondanks ook dikke prima hoor daar niet van.
Episode 6 zou vandaag gereleased worden maar ik kan deze tot op heden nergens bekijken? Mis ik iets?
Voor USA ja. Voor ons is het gewoon vanaf morgenochtend vanaf een uur of 4:00.Rubberen schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:12:
Episode 6 zou vandaag gereleased worden maar ik kan deze tot op heden nergens bekijken? Mis ik iets?
Zeer de moeite waard deze aflevering weer!
Ten opzichte van de game is veel actie verloren gegaan, maar meer focus op karakters en mijns inziens daarin mooie, logische veranderingen.
Dat moment in de stal is echt prachtig gedaan, liet hier een traantje gaan...
Ten opzichte van de game is veel actie verloren gegaan, maar meer focus op karakters en mijns inziens daarin mooie, logische veranderingen.
Wow, wat een heerlijke afleveringen weer. Jackson helemaal gevisualiseerd als in TLOU2 was erg gaaf om te zien. En zagen we nu Dina??
Goed moment om Left Behind nog een keer te doen nu trouwens.
Dat leek mij ook dat het Dina was en de veulen Shimmer was ook geen toevalErapaz schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:45:
Wow, wat een heerlijke afleveringen weer. Jackson helemaal gevisualiseerd als in TLOU2 was erg gaaf om te zien. En zagen we nu Dina??
Fantastische aflevering weer!
Zo blij mee!Jovatov schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:11:
Zeer de moeite waard deze aflevering weer!
Prachtige aflevering weer met veel diepgang.
Tomorrow is not today!
Kippenvel toen deze voorbij kwam.
En Bella Ramsey deed de I'm not her you know scene fantastisch. Prachtig gedaan.
[ Voor 28% gewijzigd door Raem op 20-02-2023 21:45 ]
Wederom top aflevering, ondertussen is dit voor mij wel met zekerheid beste serie dat ik tot nu toe heb gezien. Ik zit er helemaal in haha. Vind het wel grappig van mijzelf hoe hard ik erin op ga en dat voor een +30'er 😅
Zodra de game op pc zou verschijnen speel ik deze zeker! Wat een eeuwigheid geleden zou zijn dat ik nog een single player van een game zou doorlopen.
Zodra de game op pc zou verschijnen speel ik deze zeker! Wat een eeuwigheid geleden zou zijn dat ik nog een single player van een game zou doorlopen.
[ Voor 25% gewijzigd door Rubberen op 20-02-2023 21:45 ]
Yes! Helemaal goed gedaan deze aflevering. Voor mij de beste tot nu toe.
Zeer goed gespeeld van alle acteurs/actrices en knap de game en serie gecombineerd zonder iets aan het verhaal te kort te doen.
Zeer goed gespeeld van alle acteurs/actrices en knap de game en serie gecombineerd zonder iets aan het verhaal te kort te doen.
Ja! Zo veel easter eggs voor deel 2.D. Ninjai schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:05:
[...]
Dat leek mij ook dat het Dina was en de veulen Shimmer was ook geen toeval
Fantastische aflevering weer!
:strip_exif()/f/image/Ax3tFBcytusKGd3st8xxKEFJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat stukje was qua timing 1-op-1 met de game, ze veranderen een aantal dingen en dan komen ze altijd weer terug met een scene direct uit de game.Raem schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:41:
[YouTube: The Path (A New Beginning)]
Kippenvel toen deze voorbij kwam.
En Bella Ramsey deed de I'm not her you know scene fantastisch. Prachtig gedaan.
BELLA AND PEDRO ATE AND LEFT NO CRUMBS #TheLastOfUspic.twitter.com/Dldsxnc6D3
— elly (@wizardjarin) 20 februari 2023
Ik miste toch wel een beetje de dam en het college deel ging wel heel erg snel voorbij.
Wel tof dat ze verschillende verhaallijnen weten te combineren tot een vloeiend geheel wat nog steeds logisch is.
En ze hebben de eerste collectable gevonden!
Ohnee ik ben abuis
Wel tof dat ze verschillende verhaallijnen weten te combineren tot een vloeiend geheel wat nog steeds logisch is.
En ze hebben de eerste collectable gevonden!

Ohnee ik ben abuis
[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 20-02-2023 23:20 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Prima aflevering weer hoor! Weinig actie maar dat deed mij niet super veel verder want de hele episode liep gewoon goed door. Love de dynamiek elke week tussen Joel en Ellie
Volgende week de tranentrekker voor mij… Left Behind
Volgende week de tranentrekker voor mij… Left Behind
[ Voor 45% gewijzigd door dglavimans op 20-02-2023 23:45 ]
Hele fijne aflevering weer! Mocht van mij wel langer duren. Mis wel een beetje de actie uit de game. De hele reis voelt nu wel een beetje als een 'walk in the park', terwijl dat in de game meer een struggle is. In de game maken ze van alles mee waardoor Joël en Ellie hun relatie versterkt.
Beste episode voor mij tot nu toe. Geregisseerd door Jasmila Zbanic van de indrukwekkende film Quo vadis, Aida?.
Jammer dat sommig banter ontbreekt op de campus ("what kind of a name is Callus?") maar ik snap het ook wel t.b.v. de flow van de serie. En leuk weetje in de podcast dat de Jackson settlement de eerste game niet heeft gehaald vanwege gebrek aan budget, plus de backstory van de duw van Ellie richting Joel.
Jammer dat sommig banter ontbreekt op de campus ("what kind of a name is Callus?") maar ik snap het ook wel t.b.v. de flow van de serie. En leuk weetje in de podcast dat de Jackson settlement de eerste game niet heeft gehaald vanwege gebrek aan budget, plus de backstory van de duw van Ellie richting Joel.
Soms is het als niet-speler wel te merken dat het om een verfilming van een game gaat. Dat schieten op (vanaf) een paard lijkt mij wel echt iets wat je in een spel zou moeten doen 
Wel mooi om te zien dat ze redelijk weinig met FEDRA doen. Dat was mijn grootste angst in de parallellen die in het begin getrokken konden worden richting TWD.
Nog steeds jammer dat het hele verleden en de "technische" kant van het verhaal is verdwenen, maar wat overblijft is niet verkeerd.
Wel mooi om te zien dat ze redelijk weinig met FEDRA doen. Dat was mijn grootste angst in de parallellen die in het begin getrokken konden worden richting TWD.
Nog steeds jammer dat het hele verleden en de "technische" kant van het verhaal is verdwenen, maar wat overblijft is niet verkeerd.
Dat zit wel Schnorr.
De technische kant van het verhaal is wat mij betreft voldoende uitgediept. Volgens mij weten wij als kijker nu wat de gemiddelde inwoner van de QZ weet, dan kun je daar niet veel dieper op ingaan.Stukfruit schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 05:19:
Soms is het als niet-speler wel te merken dat het om een verfilming van een game gaat. Dat schieten op (vanaf) een paard lijkt mij wel echt iets wat je in een spel zou moeten doen
Eens met je FEDRA opmerking, genoeg gezien van die New World Order jack boot fucks.
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Ik zat me vooral af te vragen waar ze in het begin nou ineens die twee paarden vandaan hadden getoverd waarmee Ellie en Joel dat dorp op binnenreden. Toen ze omsingeld waren door die groep zag ik geen twee "losse" paarden erbijStukfruit schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 05:19:
Creatieve vrijheidVrijdag schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:46:
[...]
Ik zat me vooral af te vragen waar ze in het begin nou ineens die twee paarden vandaan hadden getoverd waarmee Ellie en Joel dat dorp op binnenreden. Toen ze omsingeld waren door die groep zag ik geen twee "losse" paarden erbij
Dat zit wel Schnorr.
Ik ben een technisch persoon met laag EQ. Als er geen technische kant is dan moet ik meegaan in gevoelens en zoSlappyjoez schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:43:
[...]
De technische kant van het verhaal is wat mij betreft voldoende uitgediept.
Maar zolang het niet te soaperig wordt vind ik het prima
Dat zit wel Schnorr.
Vrijdag schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:46:
[...]
Ik zat me vooral af te vragen waar ze in het begin nou ineens die twee paarden vandaan hadden getoverd waarmee Ellie en Joel dat dorp op binnenreden. Toen ze omsingeld waren door die groep zag ik geen twee "losse" paarden erbij
:strip_exif()/f/image/BCBMl0vhVHfHbQCRaxDJsb51.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zat me af te vragen wie dat nou waren.
Infected met gephyrophobia?Raem schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:03:
[...]
[Afbeelding]
"I CAN NOT PASS!
Ja inderdaad, had verwacht dat ze achterop zouden gaan. Maar misschien hebben ze een goede “mount call”.Vrijdag schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:46:
[...]
Verwijderd
AlsjeblieftRaem schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:41:
Inderdaad weer een mooie aflevering met ook weer goede aanpassing tov de game.
Mooi om te zien dat ze al wat van tlou2 hebben gebruikt en natuurlijk deze set kunnen gebruiken voor seizoen 2.
Het gebrek aan infected actie valt wel op inderdaad. M’n vriendin keek met een schuin oog weer eens mee en zei: zijn die er überhaupt wel? Want ik was afgehaakt bij afl 1 daardoor. Tja haha
Ook leuk om hierbij weer de podcast te luisteren. Paar maanden geleden game 1 en 2 gespeeld en ook de podcast zitten luisteren. Toch gaaf om achteraf nog extra info te krijgen.
Mooi om te zien dat ze al wat van tlou2 hebben gebruikt en natuurlijk deze set kunnen gebruiken voor seizoen 2.
Het gebrek aan infected actie valt wel op inderdaad. M’n vriendin keek met een schuin oog weer eens mee en zei: zijn die er überhaupt wel? Want ik was afgehaakt bij afl 1 daardoor. Tja haha
Ook leuk om hierbij weer de podcast te luisteren. Paar maanden geleden game 1 en 2 gespeeld en ook de podcast zitten luisteren. Toch gaaf om achteraf nog extra info te krijgen.
admin_spawn horseVrijdag schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:46:
[...]
Ik dacht ook echt dat ze infected apen gingen tegenkomen.
Spoiler game:Bobo221 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 00:26:
Wederom een sterke aflevering. Gemiste kans om de scene uit de game met de giraffe eruit te laten.
spoiler:
Dat was in (de game) in Salt Lake City. Kan nog komen dus 
Het is The Last of Us, niet 28 Days LaterJogai schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:09:
Ik dacht ook echt dat ze infected apen gingen tegenkomen.
Vrijdag schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:36:
[...]
Het is The Last of Us, niet 28 Days Later
spoiler:
Het had gekund! In de game zijn er ook infected aapjes. Tenminste, het bestaan ervan wordt beschreven.
Echt? Ik kan me dat niet herinneren eigenlijk. Zal ergens in een collectible zitten dan? Moet ik even checken, ik heb ze inmiddels allemaal gevondenGeorgeMichael schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:41:
[...]
spoiler:Het had gekund! In de game zijn er ook infected aapjes. Tenminste, het bestaan ervan wordt beschreven.
Giraffen zitten pas later in de game.Bobo221 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 00:26:
Wederom een sterke aflevering. Gemiste kans om de scene uit de game met de giraffe eruit te laten.
spoiler:
Na David, bij het ziekenhuis.
[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 23-02-2023 08:49 ]
Vrijdag schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:42:
[...]
Echt? Ik kan me dat niet herinneren eigenlijk. Zal ergens in een collectible zitten dan? Moet ik even checken, ik heb ze inmiddels allemaal gevonden
spoiler:
Als ik het goed heb werd dat verteld door een Firefly op een geluidsrecorder bij de university. Hij werd volgens mij ook gebeten door zo'n aapje en heeft hij daarom zelfmooord gepleegd
Klopt inderdaadGeorgeMichael schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:04:
[...]
spoiler:Als ik het goed heb werd dat verteld door een Firefly op een geluidsrecorder bij de university. Hij werd volgens mij ook gebeten door zo'n aapje en heeft hij daarom zelfmooord gepleegd
https://thelastofus.fandom.com/wiki/Lab_recorder
Ah top, dankjewel!GeorgeMichael schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:04:
[...]
spoiler:Als ik het goed heb werd dat verteld door een Firefly op een geluidsrecorder bij de university. Hij werd volgens mij ook gebeten door zo'n aapje en heeft hij daarom zelfmooord gepleegd
Haha ja dat was wel een beetje slordig, verkeerde beelden erin gesneden in de edit.Raem schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:03:
[...]
[Afbeelding]
Gevalletje Starbuck beker zeg maar.
Ohh f*ck je hebt gelijk. Ik heb het spel 6 keer uitgespeeldGeorgeMichael schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:08:
[...]
Spoiler game:
spoiler:Dat was in (de game) in Salt Lake City. Kan nog komen dus

Ik kwam in de war door de apen en dacht voor even dat ze uit het dierentuin ontsnapt waren.
Serieus er op in gaandVrijdag schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:46:
[...]
Ik tel 11 paarden bij de omsingeling en 11 paarden in de verte vanuit het dorp gezien met de verrekijker. Wellicht zijn er 2 terug gaan lopen ofzo?
erutangiS
Misschien hebben ze eerst nog een kampvuur gemaakt. Gegeten, toen nog even wat gelachen. Zijn er twee mensen achter gebleven om op te ruimen en ging de rest vast terug naar het kamp. Who knows!?MrOleo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:42:
[...]
Serieus er op in gaand:
Ik tel 11 paarden bij de omsingeling en 11 paarden in de verte vanuit het dorp gezien met de verrekijker. Wellicht zijn er 2 terug gaan lopen ofzo?
Overigens ook wel cool gedaan dat Joel soort van paniekaanvallen kreeg. Daardoor lijkt hij wel enigszins wat minder hard dan in de games. Ben ook wel benieuwd of ze daar nog meer mee gaan doen of dat het puur was om Tommy over te halen voor de verdere reis met Ellie.
[ Voor 21% gewijzigd door botwood op 24-02-2023 18:44 ]
Is het niet ook gedaan om het iets realistischer te maken? Hij is al 52 jaar, al veel meegemaakt en een hoop dierbaren verloren. Hij is ook bang om Ellie te verliezen.botwood schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:38:
[...]
Misschien hebben ze eerst nog een kampvuur gemaakt. Gegeten, toen nog even wat gelachen. Zijn er twee mensen achter gebleven om op te ruimen en ging de rest vast terug naar het kamp. Who knows!?
Overigens ook wel cool gedaan dat Joel soort van paniekaanvallen kreeg. Daardoor lijkt hij wel enigszins wat minder hard dan in de games. Ben ook wel benieuwd of ze daar nog meer mee gaan doen of dat het puur was om Tommy over te halen voor de verdere reis met Ellie.
In de game speel je hem zelf en ga je gewoon door tot de vroege uurtjes
Af en toe wat pijnstillers en gaan met die banaan
Left behind episode stelt (ook) niet teleur. Wat een heerlijke aflevering weer. Ik ben wel heel benieuwd wat de niet-gamer er van vindt. Voor mij was dit vooral heel veel fanservice.
spoiler:
Om de een of andere manier had ik meteen al van af het begin het idee hoe gaaf het zou zijn als de Mortal Kombat II arcade kast het nu wel zou doen. Ze zijn immers al een kapotte kast tegen gekomen. Het alsof spelen was in de game natuurlijk een leuke gimmick, nu werkt dit beter.
En de photoboot sequence was weer weer lekker 1-op-1 met de game, zo herkenbaar! Wel jammer dat we geen waterpistool scene kregen
En de photoboot sequence was weer weer lekker 1-op-1 met de game, zo herkenbaar! Wel jammer dat we geen waterpistool scene kregen
Het is mij echt volstrekt onduidelijk wat de nut van deze aflevering is. Ik heb de spelletjes niet gespeeld maar lijkt op een filler.
Verwijderd
The Last of Us: Left Behind Standalone - Launch Trailer | PS4 & PS3alienfruit schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:22:
Het is mij echt volstrekt onduidelijk wat de nut van deze aflevering is. Ik heb de spelletjes niet gespeeld maar lijkt op een filler.
Enorm veel zin om vanavond er weer eens goed voor te gaan zitten. Eigenlijk de enige serie waar ik oprecht uitkijk naar nieuwe afleveringen op dit moment.
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Coole episode weer hoor. Knap hoe ze de atmosfeer uit de game bijna 1:1 over kunnen zetten in dit format. Mooi vertolkt door Storm Reid.
En, nu wil ik een daadwerkelijk fysieke uitgave van Savage Starlight. C'mon Sony
En, nu wil ik een daadwerkelijk fysieke uitgave van Savage Starlight. C'mon Sony
Eens met @alienfruit. Format van episode met groot gedeelte flashback is ook misschien saai aan het worden. Vondt t langdradig, en je weet al dat Ellie geïnfecteerd gaat worden, dus daar is de spanning ook een beetje van af.
Kun je deze spolier even afzwarten? Voor de onwetenden :-)Jogai schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:25:
en je weet al dat Ellie…, dus daar is de spanning ook een beetje van af.
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
@Cannondale
Dat zegt ze zelf toch ook enkele afleveringen terug?
Hoeveel pech je hebt als je voor de 2de x gebeten wordt...
Puntje 2:
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Te veel spoilertags maakt dit topic niet leuk om te lezen.
Puntje 2:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Tja, als karakters uitdiepen jou niet interesseert, dan snap ik dat jij het nut van deze aflevering niet inziet. Sommige mensen zien het liefst elke minuut een nieuwe nutteloze explosie of een aanval van een geïnfecteerde. Dat is pas saai en eentonig en opvulling. In deze aflevering leer je tenminste iemand kennen en leef je meer met haar mee.alienfruit schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:22:
Goede aflevering en één die echt nodig was!
Tomorrow is not today!
Karakter ontwikkeling interesseert mij zeker wel, maar wat hebben we aan ontwikkeling gezien wat we eerder nog niet wisten?Sydney08 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:21:
[...]
Tja, als karakters uitdiepen jou niet interesseert, dan snap ik dat jij het nut van deze aflevering niet inziet. Sommige mensen zien het liefst elke minuut een nieuwe nutteloze explosie of een aanval van een geïnfecteerde. Dat is pas saai en eentonig en opvulling. In deze aflevering leer je tenminste iemand kennen en leef je meer met haar mee.
Goede aflevering en één die echt nodig was!
We weten dat ze immuun is, ook omdat ze al een litteken heeft. Aan de hand van jouw post (en toch zeker jouw antwoord op dat van mij) kan ik voorspellen wat er in de meest recente aflevering gaat gebeuren. Dat haalt het kijkplezier naar beneden, de meeste mensen in NL hebben hem nog niet bekekenstreamnl schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:10:
@Cannondale
Puntje 2:
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Zie puntje 2.Cannondale schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:27:
[...]
We weten dat ze immuun is, ook omdat ze al een litteken heeft. Aan de hand van jouw post (en toch zeker jouw antwoord op dat van mij) kan ik voorspellen wat er in de meest recente aflevering gaat gebeuren. Dat haalt het kijkplezier naar beneden, de meeste mensen in NL hebben hem nog niet bekeken
Heb je een aflevering nog niet gezien wat wél officieel is uitgezonden, dan heb je 2 mogelijkheden.
1) vermijd dit topic tot je de aflevering hebt gezien;
2) er vrede mee hebben dat je iets leest wat er is gebeurd.
Ik lurk niet met dit topic mee, als ik de aflevering nog niet gezien heb.
@Cannondale als je niet bij bent, dan moet je dit soort topics gewoon mijden
Ik vond vooral de dialoog tussen Riley en Ellie sterk als het gaat om dat Riley 'ten minste' ooit wel een familie had en nu met de Fireflies weer die verbondenheid voelt.Jogai schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:25:
[...]
Karakter ontwikkeling interesseert mij zeker wel, maar wat hebben we aan ontwikkeling gezien wat we eerder nog niet wisten?
De woorden van Ellie vorige aflevering dat 'iedereen haar verlaten heeft, behalve Joel' maken daardoor nog wat meer indruk imo. Naast dat het gewoon tof is om te zien dat Ellie ook 'gewoon' nog een kind en jong is.
Toegegeven, niet per se veel 'nieuwe' dingen, maar wel veel meer diepgang. Zoals bv de oorsprong van het moppenboekje.
Verder ook veel story building überhaupt als het gaat om het leven in QZ's en Fireflies/FEDRA.
Maar toegegeven had ik al met al misschien iets meer tijd in het nu ook willen spenderen.
spoiler:
Ik had gehoopt/gedacht dat de groep van David al verder geïntroduceerd zou worden, ervan uitgaande dat de kerel die Joel vorige aflevering zijn nek brak ook daarbij hoorde. Maar dat dus allemaal volgende week vermoedelijk.
Anyway…
Eigenlijk zou ik op YouTube een samenvatting moeten kijken.
Ik merk aan jullie reacties dat ik toch veel mis in de serie. Het is voor mij te lang geleden dat ik de game heb gespeeld.
Edit:
Iemand een goeie tip?
Ik merk aan jullie reacties dat ik toch veel mis in de serie. Het is voor mij te lang geleden dat ik de game heb gespeeld.
Edit:
Iemand een goeie tip?
[ Voor 7% gewijzigd door streamnl op 27-02-2023 17:58 ]
Ik zou de serie afkijken en daarna een cinematic play through kijken. Dan heb je een verse blik op de serie. Er zitten bijvoorbeeld al heel veel verwijzingen naar Left Behind/Riley in de vorige afleveringen, het is leuk dat je daar nu pas de achtergrond van ziet.streamnl schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:58:
Anyway…
Edit:
Iemand een goeie tip?
Wat ik vooral merk aan mijzelf, ik gooi momenten door elkaar.Erapaz schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:14:
[...]
Ik zou de serie afkijken en daarna een cinematic play through kijken. Dan heb je een verse blik op de serie. Er zitten bijvoorbeeld al heel veel verwijzingen naar Left Behind/Riley in de vorige afleveringen, het is leuk dat je daar nu pas de achtergrond van ziet.
Dan denk ik dat we bij een bepaalde moment zijn aangekomen van de game, blijkt dat we nog niet zover zijn. Veel te lang geleden.
Seizoen 2 (wat ik ook een tof spel vond) is wat recenter. Hopelijk zal ik dat daar niet zo erg hebben.
Toch ergens logisch dat, nadat je de background van Joel en zijn motivaties uitgelegd krijgt door een hele flashback, dat dit ook bij Ellie gebeurt?alienfruit schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:22:
Of als game van Naughty Dog!kazuka schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:22:
Matige aflevering in het geheel genomen. Die "karakter verdieping" had wel korter gemogen imo. Ik heb dan ook geen ervaring met de games maar ik merkte dat ik na 30/40 minuten het zat begon te worden.
Verwijderd
Het gaat hem om het laatste stukje, dan weet je ook hoe Ellie aan die bijtwond/litteken is gekomenRazr schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:49:
Matige aflevering in het geheel genomen. Die "karakter verdieping" had wel korter gemogen imo. Ik heb dan ook geen ervaring met de games maar ik merkte dat ik na 30/40 minuten het zat begon te worden.
Ik had gehoopt dat ze daar 30 minuten aan zouden besteden, om te laten zien hoe iemand langzaamaan gek wordt. De omgeving was er perfect voor.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:16:
[...]
Het gaat hem om het laatste stukje, dan weet je ook hoe Ellie aan die bijtwond/litteken is gekomen
Nu was het alleen maar een visuele voorstelling van dingen die je als kijker al sinds de eerste aflevering weet.
Dat zit wel Schnorr.
Ik merk toch wel dat ik me de laatste 2 afleveringen er echt doorheen moet worstelen. Verleiding is groot om mn telefoon te pakken en GoT door te gaan lezen. Dat is meestal niet echt een goed teken.
Verdieping is leuk, maar een hele aflevering daaraan besteden is nogal veel imho
Verdieping is leuk, maar een hele aflevering daaraan besteden is nogal veel imho
Niet mee eens. Dat je ziet hoe Ellie wordt gebeten is niet het belangrijkste van de aflevering. Ellie heeft nooit iemand gehad. Ze is altijd alleen geweest, geen familie, geen vrienden. Tot Riley. Je ziet dat Ellie echt oprecht gelukkig is. En dat verliest ze en dus is ze weer alleen...Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:16:
[...]
Het gaat hem om het laatste stukje, dan weet je ook hoe Ellie aan die bijtwond/litteken is gekomen
... tot Joel. Het is de perfecte aansluiting op vorige afleveringen. Het moment met Sam waarbij ze zegt bang om alleen te zijn. De ruzie met Joel, dat hij de enige is die nog in haar leven is. Het geeft Ellie veel meer diepgang en laat zien waarom Joel belangrijk is voor haar.
Ja en de acceptatie (hand in hand) van Joel met Ellie is een mooie scène. Daar zie je echt de connectie tussen die twee. Erg goede aflevering met mooie game elementen erin verwerkt.Raem schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:37:
[...]
Niet mee eens. Dat je ziet hoe Ellie wordt gebeten is niet het belangrijkste van de aflevering. Ellie heeft nooit iemand gehad. Ze is altijd alleen geweest, geen familie, geen vrienden. Tot Riley. Je ziet dat Ellie echt oprecht gelukkig is. En dat verliest ze en dus is ze weer alleen...
... tot Joel. Het is de perfecte aansluiting op vorige afleveringen. Het moment met Sam waarbij ze zegt bang om alleen te zijn. De ruzie met Joel, dat hij de enige is die nog in haar leven is. Het geeft Ellie veel meer diepgang en laat zien waarom Joel belangrijk is voor haar.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, ~[PS4] The Last of Us: Part II of ~[Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, ~[PS4] The Last of Us: Part II of ~[Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic