Maar weten toch al vanaf één van de eerste afleveringen dat ze immuun is? Je hebt het brood eten scene en we moet het halve land door. Dat is dus niet nieuws. We weten dat ze vriendinnetje had bij waar ze eerst zat die bij de Firefly's zit.
Anoniem: 1837468
Raem schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:58:
[Afbeelding]
Hadden jullie ook nog de Naughty Dog sleutelhanger gespot?
:strip_exif()/f/image/9BHOk7pemVBkMcEiVif0t8DD.jpg?f=fotoalbum_large)
Persoonlijk geniet ik wel van Wolf of Thorns:streamnl schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:58:
Iemand een goeie tip?
https://youtube.com/playl...VEPYjh_HdFSS2ol1egnbyoFyd
De DLC is tot de dag van vandaag voor mij 1 van de mooier geschreven verhalen uit de game. Broodnodige DLC ook omdat het ons meer verteld over Ellie
Had insane verwachtingen van deze episode maar het raakte mij niet zo emotioneel als dat het deed in de game. De vibe was goed en de momenten ook leuk en goed geacteerd.. Maar denk dat het lastig is aan verwachtingen te voldoen als je het zelf ziet als 1 van de mooiste dingen uit beide games
@Raem legt goed uit waarom de DLC zo belangrijk is en deze episode verder
Had insane verwachtingen van deze episode maar het raakte mij niet zo emotioneel als dat het deed in de game. De vibe was goed en de momenten ook leuk en goed geacteerd.. Maar denk dat het lastig is aan verwachtingen te voldoen als je het zelf ziet als 1 van de mooiste dingen uit beide games
@Raem legt goed uit waarom de DLC zo belangrijk is en deze episode verder
[ Voor 8% gewijzigd door dglavimans op 28-02-2023 00:33 ]
Niet de meest boeiende aflevering, maar 'filler' is imo overdreven. Zitten wel wat ongeloofwaardige momenten in, zoals het harde praten wanneer ze 'sluipend' naar het winkelcentrum gaan. En redt Ellie Joël nu echt door zijn huid te hechten met naald en draad?? Schade zit toch meer binnenin lijkt me.. Plus: infecties (no pun intended) anyone?
Blijft een goede serie. Meest genoten van de eerste drie afleveringen, maar algehele niveau is dikke prima.
Blijft een goede serie. Meest genoten van de eerste drie afleveringen, maar algehele niveau is dikke prima.
mefjoew schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:38:
Niet de meest boeiende aflevering, maar 'filler' is imo overdreven. Zitten wel wat ongeloofwaardige momenten in, zoals het harde praten wanneer ze 'sluipend' naar het winkelcentrum gaan. En redt Ellie Joël nu echt door zijn huid te hechten met naald en draad?? Schade zit toch meer binnenin lijkt me.. Plus: infecties (no pun intended) anyone?
spoiler:
Antibiotica komt nog, moet ze eerst voor met een kannibaal in de weer. Wacht nou maar rustig af, het verhaal is nog lang niet klaar.
Wat de een niet erg vindt om al te weten, verpest het juist voor een ander. Spoilers zijn er niet voor niks, kleine moeite.
[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 28-02-2023 11:38 ]
Dit dus. Toegegeven dit was niet de beste aflevering maar ik vond deze verdieping in waarom Ellie is zoals ze is wel erg mooi. Iedereen kon wel raden hoe deze aflevering zou aflopen maar daar ging het niet om.Raem schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:37:
[...]
Niet mee eens. Dat je ziet hoe Ellie wordt gebeten is niet het belangrijkste van de aflevering. Ellie heeft nooit iemand gehad. Ze is altijd alleen geweest, geen familie, geen vrienden. Tot Riley. Je ziet dat Ellie echt oprecht gelukkig is. En dat verliest ze en dus is ze weer alleen...
... tot Joel. Het is de perfecte aansluiting op vorige afleveringen. Het moment met Sam waarbij ze zegt bang om alleen te zijn. De ruzie met Joel, dat hij de enige is die nog in haar leven is. Het geeft Ellie veel meer diepgang en laat zien waarom Joel belangrijk is voor haar.
deze aflevering ga ik met pijn en moeite afkijken. gisteren na 20 minuten afgezet. ik zal deze elke dag 10 minuten opzetten totdat het klaar is.
Niemand verplicht je te kijken, maar ik vond het echt een heerlijke aflevering. Had voor mij 2x zo lang mogen duren. Die heerlijke spanning tussen Ellie en Riley. Het lijkt erop dat er hier een aantal mensen met een korte attention span zitten die moeite hebben met goede TV waarin de karakters ontwikkeling doormaken. Misschien is TLOU niet de show voor jullie?Farabi schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:46:
deze aflevering ga ik met pijn en moeite afkijken. gisteren na 20 minuten afgezet. ik zal deze elke dag 10 minuten opzetten totdat het klaar is.
Ik zeg ook niet dat iemand mij verplicht. Gelukkig maak ik zelf uit waar ik naar wil kijken en niet jij.Erapaz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:59:
[...]
Niemand verplicht je te kijken, maar ik vond het echt een heerlijke aflevering. Had voor mij 2x zo lang mogen duren. Die heerlijke spanning tussen Ellie en Riley. Het lijkt erop dat er hier een aantal mensen met een korte attention span zitten die moeite hebben met goede TV waarin de karakters ontwikkeling doormaken. Misschien is TLOU niet de show voor jullie?
Is wel een beetje vermoeiend elke keer als je een aflevering hier minder vind, dat je reacties als 'dan is deze serie niet voor jou' of 'ga maar iets anders kijken' over je hoofd heen krijgt.
Ik vind de serie gewoon prima, mag ik ook aub 1 of 2 afleveringen minder vinden? Man man
AflakkenErapaz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:40:
[...]
spoiler:Antibiotica komt nog, moet ze eerst voor met een kannibaal in de weer. Wacht nou maar rustig af, het verhaal is nog lang niet klaar.
[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 28-02-2023 11:39 . Reden: Spoiler tag toegevoegd ]
Ik vind de serie leuk om te kijken maar persoonlijk vind ik dat er behoorlijk veel van de game overgeslagen wordt. Misschien dat dit aan mij ligt en iemand die het spel nooit gespeeld heeft zal het zeker niet missen.
Maar toch, ik denk dat, kijkend naar waar we nu zitten, ze makkelijk 10 afleveringen meer hadden kunnen maken. Misschien was men bang dat de serie niet zou slagen en daarom er 'snel' doorheen gaan?
Maar toch, ik denk dat, kijkend naar waar we nu zitten, ze makkelijk 10 afleveringen meer hadden kunnen maken. Misschien was men bang dat de serie niet zou slagen en daarom er 'snel' doorheen gaan?
Natuurlijk mag dat, maar als je vervolgens hier neerzet dat je je er doorheen moet worstelen kun je ook een reactie verwachten. *knip*Farabi schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:10:
[...]
Ik zeg ook niet dat iemand mij verplicht. Gelukkig maak ik zelf uit waar ik naar wil kijken en niet jij.
Is wel een beetje vermoeiend elke keer als je een aflevering hier minder vind, dat je reacties als 'dan is deze serie niet voor jou' of 'ga maar iets anders kijken' over je hoofd heen krijgt.
Ik vind de serie gewoon prima, mag ik ook aub 1 of 2 afleveringen minder vinden? Man man
Hou eens op met de persoonlijke verwijten aub.
[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 28-02-2023 11:44 ]
Is dit een troll of een gamekennis spoiler? Beiden zijn onnodig.Erapaz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:40:
[...]
spoiler:Antibiotica komt nog, moet ze eerst voor met een kannibaal in de weer. Wacht nou maar rustig af, het verhaal is nog lang niet klaar.
[ Voor 3% gewijzigd door True op 28-02-2023 10:20 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Het 'probleem' is dat de mensen die de game gespeeld hebben en dit een goed verhaal vonden én hierdoor weten/denken dat de serie mooi/leuk/goed is/wordt als een gatekeeper in dit topic mensen bijna affakkelen die commentaar hebben over de voortgang.Erapaz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:08:
[...]
Natuurlijk mag dat, maar als je vervolgens hier neerzet dat je je er doorheen moet worstelen kun je ook een reactie verwachten. Of is het jouw mening en anders niets?
Als de serie inmiddels al vier seizoenen was en iemand begon net, dan kun je zo'n opmerking terecht maken, nu voelt het gewoon als onterecht gatekeeping.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Er is wel een verschil tussen de ene reactie of de andere. Ik snap het gevoel wel van Farabi, zelf heb ik dat ook bij de laatste twee afleveringen. Sommige hier gaan er vrij hard tegenin als je verkondigd een aflevering minder te vinden. En als je dan dooddoeners krijgt als "Niemand verplicht je te kijken" voegt dat niets toe. Dan kun je het auto-topic ook wel sluiten (niemand verplicht je om auto "x" te kopen als je daar problemen mee hebt) or het dating-topic.Erapaz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:08:
[...]
Natuurlijk mag dat, maar als je vervolgens hier neerzet dat je je er doorheen moet worstelen kun je ook een reactie verwachten. Of is het jouw mening en anders niets?
We hoeven elkaar toch niet te overtuigen, blijf gewoon lekker inhoudelijk en respecteer dat niet iedereen misschien dezelfde mening heeft over een aflevering. Helemaal omdat ook niet iedereen de game heeft gespeeld.
Er is wel een verschil tussen “iets minder vinden” en je doorheen moeten worstelen /in etappes moet kijken. Waarom kijk je dan überhaupt nog? Je hoeft het niet goed te vinden, prima, move on en ga The Walking Dead kijken of zoiets. Maar hier neerzetten dat je er niet doorheen komt is gewoon trollen. Mij zie je ook niet in het GoT topic, ik vind die serie helemaal niks.Razr schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:20:
[...]
Er is wel een verschil tussen de ene reactie of de andere. Ik snap het gevoel wel van Farabi, zelf heb ik dat ook bij de laatste twee afleveringen. Sommige hier gaan er vrij hard tegenin als je verkondigd een aflevering minder te vinden. En als je dan dooddoeners krijgt als "Niemand verplicht je te kijken" voegt dat niets toe. Dan kun je het auto-topic ook wel sluiten (niemand verplicht je om auto "x" te kopen als je daar problemen mee hebt) or het dating-topic.
We hoeven elkaar toch niet te overtuigen, blijf gewoon lekker inhoudelijk en respecteer dat niet iedereen misschien dezelfde mening heeft over een aflevering. Helemaal omdat ook niet iedereen de game heeft gespeeld.
Omdat de eerste afleveringen wel goed waren? Misschien voel je ook wel wat bij de globale spanning en wil je het niet gelijk opgeven bij een mindere aflevering. De laatste aflevering slecht vinden is niet hetzelfde als de hele serie slecht vinden/opgeven.Erapaz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:24:
[...]
Er is wel een verschil tussen “iets minder vinden” en je doorheen moeten worsten/in etappes moet kijken. Waarom kijk je dan überhaupt nog? Je hoeft het niet goed te vinden, prima, move on en ga The Walking Dead kijken of zoiets. Maar hier neerzetten dat je er niet doorheen komt is gewoon trollen. Mij zie je ook niet in het GoT topic, ik vind die serie helemaal niks.
Oprecht ben ik benieuwd naar de rest van het verhaal en ga ik ook verder kijken. Maar de laatste aflevering vond ik gewoon een stuk minder en ik was blij dat-ie afgelopen was. My two cents.
Ik ben het er mee eens dat het verhaal wellicht iets langzaam. Maar het verhaal is wel goed (mening)
Zelf vind ik het wel fijn dat dat de tijd wordt genomen in plaats van actiescene naar actiescene te gaan.
Zelf vind ik het wel fijn dat dat de tijd wordt genomen in plaats van actiescene naar actiescene te gaan.
Aflevering 2 was ook niet top, maar die van gisteren slecht noemen gaat echt te ver. Dit was echt puur het TLOU thema namelijk (liefde). Je kunt discussiëren tussen een 7 en een 10, maar als je je er echt doorheen moest worstelen betekent het dat het thema je niet aan staat. Het is een beetje raar om in een topic waar veel fans zitten te gaan roepen dat je hem na 10 minuten uit hebt moeten zetten, terwijl dit gewoon objectief top TV was. Zie je dat anders, prima, dan is dit thema niet voor jou.Razr schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:26:
[...]
Omdat de eerste afleveringen wel goed waren? Misschien voel je ook wel wat bij de globale spanning en wil je het niet gelijk opgeven bij een mindere aflevering. De laatste aflevering slecht vinden is niet hetzelfde als de hele serie slecht vinden/opgeven.
Oprecht ben ik benieuwd naar de rest van het verhaal en ga ik ook verder kijken. Maar de laatste aflevering vond ik gewoon een stuk minder en ik was blij dat-ie afgelopen was. My two cents.
soms moet ik me ook in het leven, liefde, sport, werk en ja zelfs met afleveringen door heen 'worstelen', maar dit wil niet zeggen dat ik me rug naar toe wil keren. soms zijn er mindere momenten, die horen er bij.Erapaz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:31:
[...]
maar als je je er echt doorheen moest worstelen betekent het dat het thema je niet aan staat.
zo, ik zal het maar even overdreven overbrengen, want ik wil begrepen worden zoals Kafka dat zegt
*off-topic*Erapaz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:24:
[...]
Maar hier neerzetten dat je er niet doorheen komt is gewoon trollen.
Daar is de topic report voor.
[ Voor 34% gewijzigd door tweakduke op 28-02-2023 11:45 ]
Jawel, maar de dingen die jij noemt zijn redelijk belangrijk in het leven.. Een show is gewoon dat natuurlijk, een showFarabi schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:38:
[...]
soms moet ik me ook in het leven, liefde, sport, werk en ja zelfs met afleveringen door heen 'worstelen', maar dit wil niet zeggen dat ik me rug naar toe wil keren. soms zijn er mindere momenten, die horen er bij.
zo, ik zal het maar even overdreven overbrengen, want ik wil begrepen worden zoals Kafka dat zegt
Ik snap beide wel als je het te traag vindt vinden of niet spannend genoeg kan het misschien niet jouw soort show zijn. Als je deze episode minder vindt is het dan ook weer geen reden om te horen ‘de hele show is niks voor jouw’
Maar ja je kunt nog steeds een aflevering minder vinden zonder dat je de hele show minder vind daar lijkt mij weinig mis mee.. Denk dat de poster vooral bedoelde ga niet iets kijken wat je echt niks vindt of moeite moet doen om er doorheen te komen want zijn zoveel andere shows die je dan misschien beter liggen
*off-topic*Erapaz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:08:
[...]
[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 28-02-2023 11:45 ]
Op zich vond ik de laatste aflevering wel nog in orde. Ik ben redelijk grote HBO fanaat aangezien ik van mening ben dat ze altijd wel kwaliteit uitbrengen. Game of Thrones, House of The Dragon, The Wire, The Sopranos, Boardwalk Empire, Chernobyl.... allemaal gezien en allemaal van genoten.
Niettemin vind ik The Last of Us toch bij de minste van deze allemaal. Ik heb beide games gespeeld en mis in de reeks toch wel wat actie. We zitten nu 7 afleveringen ver en hebben infeite op een paar uitzonderingen na amper iets van actie gezien. Akkoord dat het niet moet overlopen van actie maar echt veel spannende dingen gebeuren er toch niet.
Wat de game echt goed maakte (buiten uiteraard de steengoede facial animations en meeslepende karakters )was het feit dat je echt het gevoel had dat je in een post apocalyptische wereld was terechtgekomen...Je ging van locatie naar locatie waar alles compleet verlaten was en waar je steeds op je hoede moest zijn aangezien er van achter elke hoek gevaar kon komen. Donkere locaties, infected gebieden waar er met een masker moest doorgelopen worden. Dat is toch iets wat ik bij de serie echt mis.
En er worden tov de game toch echt wel zaken erg snel geskipped. Er moeten nu nog 2 afleveringen komen om deel 1 af te werken. Als ik dan zie wat er zich allemaal in de game nog afspeelden... dan zijn 2 afleveringen toch echt wel weinig om dit alles in samen te vatten.
Conclusie voor mij : Serie is OK maar mijn verwachtingen lagen hoger. Dit weekend gesproken met kennis die ook games speelde en serie nu kijkt. Hij had ook hoge verwachtingen die, tot nu toe, helaas niet waargemaakt worden.
Niettemin vind ik The Last of Us toch bij de minste van deze allemaal. Ik heb beide games gespeeld en mis in de reeks toch wel wat actie. We zitten nu 7 afleveringen ver en hebben infeite op een paar uitzonderingen na amper iets van actie gezien. Akkoord dat het niet moet overlopen van actie maar echt veel spannende dingen gebeuren er toch niet.
Wat de game echt goed maakte (buiten uiteraard de steengoede facial animations en meeslepende karakters )was het feit dat je echt het gevoel had dat je in een post apocalyptische wereld was terechtgekomen...Je ging van locatie naar locatie waar alles compleet verlaten was en waar je steeds op je hoede moest zijn aangezien er van achter elke hoek gevaar kon komen. Donkere locaties, infected gebieden waar er met een masker moest doorgelopen worden. Dat is toch iets wat ik bij de serie echt mis.
En er worden tov de game toch echt wel zaken erg snel geskipped. Er moeten nu nog 2 afleveringen komen om deel 1 af te werken. Als ik dan zie wat er zich allemaal in de game nog afspeelden... dan zijn 2 afleveringen toch echt wel weinig om dit alles in samen te vatten.
Conclusie voor mij : Serie is OK maar mijn verwachtingen lagen hoger. Dit weekend gesproken met kennis die ook games speelde en serie nu kijkt. Hij had ook hoge verwachtingen die, tot nu toe, helaas niet waargemaakt worden.
De serie voelt als een Wish versie van de game, het is het allemaal net niet. Ze proberen TLOU te zijn, maar doen alles net te min aan de games.
De easter eggs zijn leuk, hier en daar wordt er trouw gebleven aan de game, maar tegelijkertijd ontbreekt er zo veel (waaronder inderdaad ietsjes meer actie). En vooral de spores en infected is een groot gebrek aan.
Terwijl dit juist het apocalyptische wereld een stuk moeilijker voor ze zou moeten maken ipv de afstand van de ene stad naar de ander
De easter eggs zijn leuk, hier en daar wordt er trouw gebleven aan de game, maar tegelijkertijd ontbreekt er zo veel (waaronder inderdaad ietsjes meer actie). En vooral de spores en infected is een groot gebrek aan.
Terwijl dit juist het apocalyptische wereld een stuk moeilijker voor ze zou moeten maken ipv de afstand van de ene stad naar de ander

Dit ben ik wel met je eens ja. Spores zijn vervangen voor tendrils, maar daar is (op aflevering 2 na) niks mee gedaan. En ik verwacht ook niet dat dit nu nog gaat gebeuren.s0kkie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:29:
En vooral de spores en infected is een groot gebrek aan.
Wat meer spannende stealth scenes met infected / clickers zou ik ook wel gaaf vinden. De infected zelf vind ik trouwens ook tegenvallen. Had het met een eerdere aflevering ook al, maar nu weer. Heb echt het idee te kijken naar een acteur met een masker op. Denk dat het grootste gedeelte van het budget naar de bankrekening van Pedro Pascal is gegaan.
[ Voor 12% gewijzigd door Raem op 28-02-2023 11:34 ]
Game is van ongekend niveau, de serie is zeer goed maar niet van zelfde niveau, very good nonetheless
Het heeft ondanks veel gelijkenissen met de game een eigen smoel, het is ook ander medium dus het gaat er hoe dan ook anders uitzien en ik vind dat tot nu toe zeer goed gedaan. Vind vooral Ellie de laatste afleveringen goed spelen, ze is goed gebekt, eigenwijs, meelevend, haar emoties komen goed in beeld
Verwacht niet dat ze het verhaal van de game met s1 gaan kunnen eindigen, verwacht een cliffhanger einde afl 9
Het heeft ondanks veel gelijkenissen met de game een eigen smoel, het is ook ander medium dus het gaat er hoe dan ook anders uitzien en ik vind dat tot nu toe zeer goed gedaan. Vind vooral Ellie de laatste afleveringen goed spelen, ze is goed gebekt, eigenwijs, meelevend, haar emoties komen goed in beeld
Verwacht niet dat ze het verhaal van de game met s1 gaan kunnen eindigen, verwacht een cliffhanger einde afl 9
[ Voor 4% gewijzigd door BigF25 op 28-02-2023 11:35 ]
Dat doe je in feite ook.Raem schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:32:
[...]
... Heb echt het idee te kijken naar een acteur met een masker op. ...
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
The Last of Us Episode 7: TV Show vs Game Comparison
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeThe Last of Us Episode 7: TV Show vs Game Comparison
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 1837468 op 28-02-2023 12:41 ]
Ik vond deze aflevering persoonlijk ook wat minder, net zoals aflevering 2 dat voor mij was.
Voor de backstory van Ellie is het grappig maar hadden we het niet geweten dan had het verhaal ook prima door gekund.
Met de game in het achterhoofd is het natuurlijk "maar" DLC en dat straalt er wel een beetje vanaf.
Het was ooit bedoelt om de gamers nog net iets meer te geven (en daar voor te laten betalen) en daarom voelt het als DLC denk ik.
Voor de backstory van Ellie is het grappig maar hadden we het niet geweten dan had het verhaal ook prima door gekund.
Met de game in het achterhoofd is het natuurlijk "maar" DLC en dat straalt er wel een beetje vanaf.
Het was ooit bedoelt om de gamers nog net iets meer te geven (en daar voor te laten betalen) en daarom voelt het als DLC denk ik.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Anoniem: 1486766
Dit was weer zo een aflevering dat ik af toe checkte hoe lang het nog duurde. Het komt allemaal wat minder binnen tov de game. Toen Joel bijvoorbeeld gewond was eind vorige aflevering dat was zeer intens in de game voor mij maar in de serie…
De aflevering van gisteren vond ik ook veel intenser in de game. Tevens mis ik het lange pad dat Joel en Ellie samen doorlopen waardoor de impact minder is van alles.
De game is 1 van de allerbeste games ooit.
De serie is gewoon goed.
De aflevering van gisteren vond ik ook veel intenser in de game. Tevens mis ik het lange pad dat Joel en Ellie samen doorlopen waardoor de impact minder is van alles.
De game is 1 van de allerbeste games ooit.
De serie is gewoon goed.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 28-02-2023 15:24 ]
Als niet gamer geniet ik prima van deze show en er is nog geen enkele aflevering geweest waarbij ik me verveelde. Ik houd van karakterontwikkelingen en die zijn hier volop. Daardoor investeer je veel meer in een serie dan alleen de oppervlakkige actiescenes of cgi. Wil je emotioneel investeren in een karakter, dan is daarvoor tijd nodig. Je kunt niet in 1 aflevering het hele leven van een persoon vertellen en verwachten dat de kijker gelijk een klik krijgt. En gelukkig snappen ze dit bij HBO en pakken ze dit goed aan. Deze laatste aflevering is daarvan een prima voorbeeld. Ik als niet gamer krijg nu goed te zien uit wat voor wereld Ellie komt, hoe haar karakter gevormd wordt, wat voor emotionele momenten en tegenslagen ze te verduren heeft gekregen. Dat is belangrijk om te begrijpen hoe iemand later in het verhaal reageert en doet. De liefde die Ellie voelde voor haar vriendin (en wat wellicht zelfs verliefdheid is), het geluk dat plotseling wordt weggerukt. Allemaal belangrijk om te weten en dat kan je niet in 10 minuten overbrengen.
nog maar 2 afleveringen te gaan... ik hoop zo dat de laatste aflevering 1,5 uur duurt...
wat een brute serie.
de PC versie komt eind maart... gaat iedereen dit spelen?
ik ben zo benieuwd of dit 'clunky' wordt. de Horizon port naar PC was echt 'perfect' in die zin, echt heel goed te spelen
wat een brute serie.
ik ben zo benieuwd of dit 'clunky' wordt. de Horizon port naar PC was echt 'perfect' in die zin, echt heel goed te spelen
Zeker wel, de eerste game die ik heb pre-ordered. Genieten maar weer.fib3rlight schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:29:
Om terug te komen op de laatste aflevering. Mijn mening: een beetje saai conform deel 3 met Bill en Frank, niet slecht, wel een beetje langzaam.
Mening van de meekijkers thuis: vrouw leuk, zoon traag
The Last of Us cast sit down with game and show creators | Creator to Creator [Part 1]
Part 2 of Creator to Creator drops next week! Make sure to watch Ep. 8 of The Last of Us before checking out the conclusion of our sit down.
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeThe Last of Us cast sit down with game and show creators | Creator to Creator [Part 1]
Part 2 of Creator to Creator drops next week! Make sure to watch Ep. 8 of The Last of Us before checking out the conclusion of our sit down.
Dit, ik heb de game niet gespeelt, en heb het game plot ook niet opgezocht. Ik geniet van elke aflevering, zeer mooi gedaan. Ja het was/is een populair spel, maar het publiek wat de tv aan zet voor de tv serie zal toch echt wel een paar maal de gamers populatie zijn. Een boek is een boek, een game een game, een tv serie een tv serie, en een aap is geen kat.segil schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:28:
Als niet gamer geniet ik prima van deze show en er is nog geen enkele aflevering geweest waarbij ik me verveelde. Ik houd van karakterontwikkelingen en die zijn hier volop. Daardoor investeer je veel meer in een serie dan alleen de oppervlakkige actiescenes of cgi. Wil je emotioneel investeren in een karakter, dan is daarvoor tijd nodig. Je kunt niet in 1 aflevering het hele leven van een persoon vertellen en verwachten dat de kijker gelijk een klik krijgt. En gelukkig snappen ze dit bij HBO en pakken ze dit goed aan. Deze laatste aflevering is daarvan een prima voorbeeld. Ik als niet gamer krijg nu goed te zien uit wat voor wereld Ellie komt, hoe haar karakter gevormd wordt, wat voor emotionele momenten en tegenslagen ze te verduren heeft gekregen. Dat is belangrijk om te begrijpen hoe iemand later in het verhaal reageert en doet. De liefde die Ellie voelde voor haar vriendin (en wat wellicht zelfs verliefdheid is), het geluk dat plotseling wordt weggerukt. Allemaal belangrijk om te weten en dat kan je niet in 10 minuten overbrengen.
Ik denk ook dat mensen die de game niet gespeeld hebben minder “zeuren” over de verdieping van characters. Probleem is dat als je de game hebt gespeeld je iedereen kent en je al die diepgang al weet.
Ik vind het geweldig in ieder geval ook al heb ik beide games meerdere keren uitgespeeld.
Ik vind het geweldig in ieder geval ook al heb ik beide games meerdere keren uitgespeeld.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
fib3rlight schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:29:
nog maar 2 afleveringen te gaan... ik hoop zo dat de laatste aflevering 1,5 uur duurt...
wat een brute serie.
:strip_exif()/f/image/IbfnF8pG4fSbcZP3Jq0ur9WR.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas.
Ik kan toch niet anders zeggen dan dat ik het echt een hele goede serie vind. De tijd die ze nemen om de karakters uit te diepen begint een verloren kunst te worden in deze wereld waarin de gemiddelde aandachtsspanne niet langer dan 2 minuten lijkt te zijn. Ik geniet er volop van. Tevens kan ik mij goed voorstellen dat juist wanneer je het verhaal vanuit het spel al goed kent, sommige afleveringen aanvoelen alsof het allemaal te traag gaat en teveel uitgesmeerd wordt. Ik heb deel 1 van het spel bij de release van de PS4 versie gespeeld en ik kan mij heel veel niet meer herinneren. Veel van de serie voelt dus ook 'als nieuw' aan en daarnaast houd ik van trage series met veel karakterontwikkeling (daarom was ik ook zo blij met de Star Wars serie Andor), maar het zal niet ieder zijn/haar ding zijn.
Het zou nóg beter zijn geweest als al deze diepgang van karakters gecombineerd werd met een beetje meer infected, clickers en bloaters. Iets meer spanning, actie en gore zou mij nog meer in de wereld van TLOU zuigen en mij nóg meer laten meeleven met de karakters en de horror waarin zij moeten leven.
En als laatst een opmerking aan de regie... Houd die f*cking camera nou eens een beetje stil!
Het zou nóg beter zijn geweest als al deze diepgang van karakters gecombineerd werd met een beetje meer infected, clickers en bloaters. Iets meer spanning, actie en gore zou mij nog meer in de wereld van TLOU zuigen en mij nóg meer laten meeleven met de karakters en de horror waarin zij moeten leven.
En als laatst een opmerking aan de regie... Houd die f*cking camera nou eens een beetje stil!
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Tjonge... zo een korte finale ? Hoe krijg je al die content nog getoond om 2 afleveringen ?
Inderdaad wel een tegenvaller. Blijf het verhaal erg snel gaan in vergelijking met de game. Wat mij betreft hadden ze de eerste game verspreid over 2 seizoenen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik geniet van de serie en ben voornamelijk blij dat mensen die de game niet gespeeld hebben er zo van kunnen genieten.
De gamers zullen overal iets op aan te merken hebben, dat merk ik bij mijzelf ook wel.
Telkens als ik een cinematic voorbij zie komen denk ik ook wel eens: Ja dat was eigenlijk de mooiste keuze, die in de game gemaakt is.
Daarnaast komt er een soort tweede besef. Deze serie is goed, dat maakt het nog knapper hoe goed de game daadwerkelijk is in de storytelling en het geloofwaardig neerzetten van karakters met al hun emoties.
Jammer dat de overige afleveringen korter zijn. De eerste game in 2 seizoenen was misschien de betere oplossing geweest. Dan was er ook wat meer ruimte voor runners/clickers en bloaters.
Erg benieuwd wat ze in seizoen 2 gaan doen.
De gamers zullen overal iets op aan te merken hebben, dat merk ik bij mijzelf ook wel.
Telkens als ik een cinematic voorbij zie komen denk ik ook wel eens: Ja dat was eigenlijk de mooiste keuze, die in de game gemaakt is.
Daarnaast komt er een soort tweede besef. Deze serie is goed, dat maakt het nog knapper hoe goed de game daadwerkelijk is in de storytelling en het geloofwaardig neerzetten van karakters met al hun emoties.
Jammer dat de overige afleveringen korter zijn. De eerste game in 2 seizoenen was misschien de betere oplossing geweest. Dan was er ook wat meer ruimte voor runners/clickers en bloaters.
Erg benieuwd wat ze in seizoen 2 gaan doen.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Dat hoeft voor mij niet. Zelfs als je ze nooit zou zien is het verhaal sterk genoeg. Zelf kan ik een zombie verhaal wel waarderen, maar ik denk dat er ook een groot publiek is (waaronder mijn vrouw) die in principe moeite hebben met het idee van zombies. Laat gore maar aan andere series over. Aflevering 3 was geweldig en daar zat amper actie in.Major_ton schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:40:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik heb 't waarschijnlijk gemist, maar blijft het bij één seizoen dan? Mag gerust nog even door gaan na de komende 3 eps.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Het is al vernieuwd.Licko schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:02:
Ik heb 't waarschijnlijk gemist, maar blijft het bij één seizoen dan? Mag gerust nog even door gaan na de komende 3 eps.
https://m.imdb.com/whats-...-3&pf_rd_t=60601&pf_rd_i=
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
2 seizoenen zou denk ik te veel zijn, maar 10 afleveringen van minimaal 1 uur had prima gekund volgens mij.Chaoss schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:40:
Inderdaad wel een tegenvaller. Blijf het verhaal erg snel gaan in vergelijking met de game. Wat mij betreft hadden ze de eerste game verspreid over 2 seizoenen.
De game bestaat uit 1,5 uur aan cinematics. Er zijn op Youtube ook video's die de gameplay cinematics erbij hebben geplakt en dan kom je uit op zo'n 5 uur. De rest van de game is dus allemaal gameplay. Daarvan kun je natuurlijk prima wat verwerken in de serie, zoals wat shoot-outs of encouters met infected (had wel iets meer mogen zijn). Maar om daar 2 seizoenen mee te vullen wordt dan denk ik vrij saai. Of ze hadden er nog meer verhaallijnen bij moeten bedenken.
Heb de games niet gespeeld, dus geen idee wat er allemaal nog "moet" gebeuren... maar zelfs dan vraag ik me af hoe ze dit verhaal in slechts twee korte afleveringen nog tot een beetje bevredigend eind gebreid krijgenRebbelx schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:22:
[...]
Tjonge... zo een korte finale ? Hoe krijg je al die content nog getoond om 2 afleveringen ?

Ik bedoel, Joel ligt ergens half te sterven dus die moeten ze nog oplappen, dan moeten ze nog naar die universiteit zien te komen wat (hopelijk) ook niet zonder slag of stoot zal gaan, en dan begint het eigenlijk pas met hoe gaan ze die kennelijke immuniteit van Ellie inzetten om de infectie te stoppen, en daarna moeten ze de hele wereld weer opnieuw opbouwen...
Ik ben bang dat het seizoen niet een bevredigend einde krijgt maar vooral een grote cliffhanger blijkt voor seizoen 2.
Wat ik dan ook heus wel weer ga kijken natuurlijk, want ik vind het een fijne serie.
offtopic:
Niet de beste serie ooit want dat zijn Office US, Six Feet Under en Missie Aarde op een gedeelde eerste plaats
Niet de beste serie ooit want dat zijn Office US, Six Feet Under en Missie Aarde op een gedeelde eerste plaats
Ze zijn al bij de universiteit geweest aan het einde van aflevering 6. Ze moeten naar het St. Mary's Hospital in Salt Lake City.migchiell schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:20:
[...]
Ik bedoel, Joel ligt ergens half te sterven dus die moeten ze nog oplappen, dan moeten ze nog naar die universiteit zien te komen wat (hopelijk) ook niet zonder slag of stoot zal gaan, en dan begint het eigenlijk pas met hoe gaan ze die kennelijke immuniteit van Ellie inzetten om de infectie te stoppen, en daarna moeten ze de hele wereld weer opnieuw opbouwen...
This is absolutely ridiculous
Oh ja dat is waar ook, ik dacht even dat ze nu op weg waren naar een andere universiteit, waar de wetenschappers die ze in de vorige universiteit verwachtten naartoe zijn getrokken. Maar het is dus een ziekenhuis.Ridicuul schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:23:
[...]
Ze zijn al bij de universiteit geweest aan het einde van aflevering 6. Ze moeten naar het St. Mary's Hospital in Salt Lake City.
Ik ga even de gamespoilers in en plaats en passant alvast voorlopend op de laatste twee afleveringen mijn grootste kritiekpunt op de serie 
spoiler:
Gezien de laatste aflevering maar 40 minuten duurt, durf ik vrij zeker te stellen dat de volgende aflevering volledig het verhaal van David zal vertellen. Ellie ontmoet David, wordt gekidnapt, Joel redt haar en zo komen ze aan de benodigde antibiotica.
En dan zal de laatste aflevering iets zijn als: aankomst Salt Lake City met giraffes > Ongeluk Ellie waardoor ze in ziekenhuis komt > Joel die Ellie gaat redden > Laatste confrontatie Marlene > Laatste gesprek onderweg naar Jackson.
Op zich niets mis mee, maar behalve wat overlap in locatie in aflevering 1/2 en 4/5 zijn alle afleveringen wel heel erg solitair. Zeker het stukje: ontmoeten nieuw karakter, voelen sympathie voor nieuw karakter, nieuw karakter gaat dood blijft zich maar herhalen. Sarah/Tess/Bill & Frank/Sam & broer/Riley.
Ze blijven de game daarin op zich ook wel trouw. Het zijn telkens verschillende levels met ook eigen locaties en karakters, maar dat maakt dat de serie niet heel erg als één geheel aanvoelt.
Het einde van aflevering zes vond ik dat het meest frappant: De teleurstelling dat de Fireflies toch niet bij de universiteit waren werd eigenlijk geen tijd voor genomen. En ook afgelopen aflevering draaide (bijna) niet om de reis van Joel/Ellie naar de Fireflies. Uit de podcast bleek overigens dat op aanwijzen van HBO er nog wel iets van Joel inzat, anders hadden we helemaal niets gehad in de huidige tijd.
Dat is (vermoed ik nu, moet de laatste twee afleveringen nog zien natuurlijk) mijn grootste minpunt aan de serie. Te weinig oog voor een grotere spanningsboog. Volgens mij had dat best wel gekund, bv met iets meer tijd bij de universiteit de groep kannibalen/David al te introduceren. Hen ook in aflevering 7 in de huidige tijd iets achtergronddreiging te hebben (van mij had de flashback ook iets korter gekund) en dan komende aflevering daar het slotstuk van. Maar zoals het er nu uitziet dus volgende aflevering introductie David en gelijk afronding daarvan. En dan dus bijna allemaal losse afleveringen, en dat is jammer.
En dan zal de laatste aflevering iets zijn als: aankomst Salt Lake City met giraffes > Ongeluk Ellie waardoor ze in ziekenhuis komt > Joel die Ellie gaat redden > Laatste confrontatie Marlene > Laatste gesprek onderweg naar Jackson.
Op zich niets mis mee, maar behalve wat overlap in locatie in aflevering 1/2 en 4/5 zijn alle afleveringen wel heel erg solitair. Zeker het stukje: ontmoeten nieuw karakter, voelen sympathie voor nieuw karakter, nieuw karakter gaat dood blijft zich maar herhalen. Sarah/Tess/Bill & Frank/Sam & broer/Riley.
Ze blijven de game daarin op zich ook wel trouw. Het zijn telkens verschillende levels met ook eigen locaties en karakters, maar dat maakt dat de serie niet heel erg als één geheel aanvoelt.
Het einde van aflevering zes vond ik dat het meest frappant: De teleurstelling dat de Fireflies toch niet bij de universiteit waren werd eigenlijk geen tijd voor genomen. En ook afgelopen aflevering draaide (bijna) niet om de reis van Joel/Ellie naar de Fireflies. Uit de podcast bleek overigens dat op aanwijzen van HBO er nog wel iets van Joel inzat, anders hadden we helemaal niets gehad in de huidige tijd.
Dat is (vermoed ik nu, moet de laatste twee afleveringen nog zien natuurlijk) mijn grootste minpunt aan de serie. Te weinig oog voor een grotere spanningsboog. Volgens mij had dat best wel gekund, bv met iets meer tijd bij de universiteit de groep kannibalen/David al te introduceren. Hen ook in aflevering 7 in de huidige tijd iets achtergronddreiging te hebben (van mij had de flashback ook iets korter gekund) en dan komende aflevering daar het slotstuk van. Maar zoals het er nu uitziet dus volgende aflevering introductie David en gelijk afronding daarvan. En dan dus bijna allemaal losse afleveringen, en dat is jammer.
Of een seizoen van 13 afleveringen ofzo, 9 afleveringen is gewoon heel karig en dan is het proppen geblazen.Chaoss schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:40:
Klinkt als een logische stap (voor ons) maar vanwege het 'nieuwe' IP gehalte niet voor elkaar gekregen zeer waarschijnlijk.Sebastiaannn schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:30:
[...]
Of een seizoen van 13 afleveringen ofzo, 9 afleveringen is gewoon heel karig en dan is het proppen geblazen.
Nu s1 een succes is gebleken biedt het hoop voor een s2 met meer episodes, fingers crossed
Ik verwacht dat Part II wel over 2 seizoenen verspreid zal worden. En daarmee mag de serie dan ook eindigen. Niet onnodig doorgaan.BigF25 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:39:
[...]
Klinkt als een logische stap (voor ons) maar vanwege het 'nieuwe' IP gehalte niet voor elkaar gekregen zeer waarschijnlijk.
Nu s1 een succes is gebleken biedt het hoop voor een s2 met meer episodes, fingers crossed
Gezien ze toch 95% van alle elementen in de games skippen, zie ik part 2 makkelijk in 6 afleveringen passen 
Edit: oh nee wacht, opvullen met nog 4 onnodige woke afleveringen en dan komen ze toch nog op 10.
Edit: oh nee wacht, opvullen met nog 4 onnodige woke afleveringen en dan komen ze toch nog op 10.
[ Voor 31% gewijzigd door s0kkie op 01-03-2023 12:58 ]
Heb beide spellen uitgespeeld en vind de serie best goed. Omdat het verhaal in het spel super goed was, is de serie ook goed. Als het verhaal van het spel al slecht was, dan denk ik niet dat de serie zo goed zou zijn.
Maar de serie is niet zo goed, als ik had gehoopt. En ik denk dat het komt, omdat ze er eigenlijk veel te snel doorheen gaan. En bijna elke aflevering is "nieuw karakter geïntroduceerd en nieuw karakter gaat dood". Het verhaal zou eigenlijk over Ellie en Joel moeten gaan en de nieuwe karakters zouden af en toe langs kunnen komen om het verhaal van Ellie en Joel uit te diepen. Maar nu wordt je elke aflevering afgeleid door weer een nieuw karakter. Van mij hadden ze het eerste spel over 2 seizoenen mogen smeren. Dan hadden er ook wat meer actie scenes in gekund. Want nu is het meer het extreme tegenovergestelde van The Walking Dead. Wat niet erg is, maar zoals ik al zei, als ze het nog meer uit hadden gesmeerd, dan hadden ze er ook wat meer actie in kunnen stoppen, zodat het toch wat afwisselender wordt.
Mijn vrouw die af en toe met een schuin oog meekeek terwijl ik de spellen speelde, die vindt de serie ook tof.
Maar de serie is niet zo goed, als ik had gehoopt. En ik denk dat het komt, omdat ze er eigenlijk veel te snel doorheen gaan. En bijna elke aflevering is "nieuw karakter geïntroduceerd en nieuw karakter gaat dood". Het verhaal zou eigenlijk over Ellie en Joel moeten gaan en de nieuwe karakters zouden af en toe langs kunnen komen om het verhaal van Ellie en Joel uit te diepen. Maar nu wordt je elke aflevering afgeleid door weer een nieuw karakter. Van mij hadden ze het eerste spel over 2 seizoenen mogen smeren. Dan hadden er ook wat meer actie scenes in gekund. Want nu is het meer het extreme tegenovergestelde van The Walking Dead. Wat niet erg is, maar zoals ik al zei, als ze het nog meer uit hadden gesmeerd, dan hadden ze er ook wat meer actie in kunnen stoppen, zodat het toch wat afwisselender wordt.
Mijn vrouw die af en toe met een schuin oog meekeek terwijl ik de spellen speelde, die vindt de serie ook tof.
[ Voor 5% gewijzigd door Xyphoid op 01-03-2023 15:20 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Helemaal eens. Als ik een kritiekpunt zou moeten hebben op de serie is het dit wel. Ze nemen er niet genoeg tijd voor.Xyphoid schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:19:
Het verhaal zou eigenlijk over Ellie en Joel moeten gaan en de nieuwe karakters zouden af en toe langs kunnen komen om het verhaal van Ellie en Joel uit te diepen.
Ik mis daardoor echt de karaterontwikkeling tussen Ellie en Joel. Van Joel stug tot langzaam aan ontdooiend en tenslotte invested als in een vader - dochter relatie.
De magie van deel 1 - voor mij - van de games zeg maar.
Dit dus.Farabi schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:10:
[...]
Ik zeg ook niet dat iemand mij verplicht. Gelukkig maak ik zelf uit waar ik naar wil kijken en niet jij.
Ik vond het ook de slechtste aflevering tot nu toe. Zeker omdat we al wisten dat ze was gebeten en ze immuun is. Het had voor mij niet gehoeven om de hele workaround te tonen hoe dit is gebeurd maar meningen verschillen nu eenmaal.
Ik vond het saai en hoopte op nog iets meer maar bleef teleurgesteld achter.
6/10 voor deze aflevering waar ik de rest van de afleveringen zeker een 8/10 geef.
Ik ken de game niet, vind het leuke goede serie, ook de aflevering met de beleving tussen beide meiden best top.
Wat mij dan minder aansprak was de aflevering waar de twee mannen voor elkaar zorgden op de farm, en daar beiden het leven lieten.
Zoveel mensen, zoveel ieders belevenissen.
Wat mij dan minder aansprak was de aflevering waar de twee mannen voor elkaar zorgden op de farm, en daar beiden het leven lieten.
Zoveel mensen, zoveel ieders belevenissen.
Deze aflevering zeven is nog erger dan "fly" in breaking bad. Ik mocht zelfs doorspoelen van mijn vriendin. Oninteressant acteerwerk, dom plot en voorspelbaar. We stoppen met kijken.
Games niet gespeeld trouwens.
Wel interessant hoe polariserend de serie werkt. De reddit hugbox vs het hatewatchen op 4chans /tv/. Groot verschil in meningen, oei oei. De hoofdpersoon is niet moeders mooiste maar sommigen gaan daar veel te ver in wbt aanval daarop. Niet best.
Games niet gespeeld trouwens.
Wel interessant hoe polariserend de serie werkt. De reddit hugbox vs het hatewatchen op 4chans /tv/. Groot verschil in meningen, oei oei. De hoofdpersoon is niet moeders mooiste maar sommigen gaan daar veel te ver in wbt aanval daarop. Niet best.
Zijn er eigenlijk soort van plannen voor Part 3? Als game bedoel ik dan.
Nope. Nog niks bekend.hotymoty schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 23:32:
Zijn er eigenlijk soort van plannen voor Part 3? Als game bedoel ik dan.
Ik heb het kijken van deze serie een paar weken uitgesteld, maar ben er nu aan begonnen. Ben nu bij de 4e aflevering, en vind het tot nu prima. Met name de aflevering met Bill en Frank vond ik erg goed. Ik ben helemaal ok met de vrijheden die ze daar hebben genomen tov de game.
De keuze om de serie vooral story-driven te maken ipv actie is wat mij betreft de juiste. Tuurlijk is er ruimte voor verbetering, maar het valt mij zeker niet tegen.
De keuze om de serie vooral story-driven te maken ipv actie is wat mij betreft de juiste. Tuurlijk is er ruimte voor verbetering, maar het valt mij zeker niet tegen.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Even voor de mensen die aflevering 7 tegen vonden vallen:
Het is volledig ter ondersteuning van het verhaal wat dit seizoen loopt, maar des te meer voor seizoen 2.
Geloof me als ik zeg dat dit onderdeel is van het totaalverhaal wat in seizoen 2 (en mogelijk seizoen 3, omdat spel 2 naar zeggen niet in 1 seizoen verteld kan worden) zijn climax gaat vinden.
De enige echte filler episode is tot nu toe, in mijn ogen, aflevering 3, omdat dit weinig tot niets met de hoofdkarakters te maken heeft.
Het is volledig ter ondersteuning van het verhaal wat dit seizoen loopt, maar des te meer voor seizoen 2.
Geloof me als ik zeg dat dit onderdeel is van het totaalverhaal wat in seizoen 2 (en mogelijk seizoen 3, omdat spel 2 naar zeggen niet in 1 seizoen verteld kan worden) zijn climax gaat vinden.
De enige echte filler episode is tot nu toe, in mijn ogen, aflevering 3, omdat dit weinig tot niets met de hoofdkarakters te maken heeft.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Ben ik het niet mee eens.Tripl3 D schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:14:
Even voor de mensen die aflevering 7 tegen vonden vallen:
Welk nut heeft het om Ellie en Riley samen in de merry-go-round én in het fotohokje én nog twee rondes Mortal Kombat II én nog samen dansen op muziek in de halloweenstore te zien?
Althans, ik zeg niet dat het niet waardevol is, maar heel veel extra's zit daar niet in en heel veel gebeurt er gewoonweg ook niet. En dat juist op een moment dat het 'hoofdverhaal' vol spanning is vanwege de heftig verwondde Joel.
In episode 3 is de situatie precies andersom. Toen waren Joel en Ellie 'gewoon' op weg, zonder veel bijzondere spanning. En in de flashback met Bill & Frank zat zat juist heel veel plot- en karakterontwikkeling.
Een minpunt van aflevering 7 is wat mij betreft ook niet zozeer dat men veel tijd besteed aan een flashback, maar dat wat we leren over Ellie ook in de helft van de tijd had gekund, waarbij we ook meer tijd hadden kunnen besteden aan het heden waarin Joel heftig verwond is.
.
Ontwikkeling van karakters die we nooit meer terug gaan zien. Het was een prachtige aflevering, maar voor het verhaal van The Last of Us zeker te verwaarlozen.Jovatov schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:20:
[...]
En in de flashback met Bill & Frank zat zat juist heel veel plot- en karakterontwikkeling.
In aflevering 7 leren we Ellie en haar achtergrond beter kennen. We snappen beter wat ze heeft meegemaakt en we leren nu ook zaken waar in het volgende seizoen verder op gebouwd wordt.
This is absolutely ridiculous
Ja heb je dat gevoel? Ik heb de game niet meer heel erg helder (gespeeld op de ps3) maar heb niet het idee dat ik nu heel veel gemist heb.Sebastiaannn schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:30:
[...]
Of een seizoen van 13 afleveringen ofzo, 9 afleveringen is gewoon heel karig en dan is het proppen geblazen.
Hadden ze van dit seizoen 13 afleveringen gemaakt dan had je ze meer zien lopen etc, dat is in de game als tijd verdrijf prima met kleine puzzeltjes oplossen enz maar voor een serie wordt dat heel snel enorm saai.
Nah daar kan ik het niet mee eens zijn.Tripl3 D schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:14:
Aflevering 3 is juist erg belangrijk voor de verdieping van de serie. Het is een serie over menselijke emoties en connecties, niet over zombies doodmaken wat soms verwacht lijkt te worden.
Dat kwam in aflevering 3 (en nu ook in 7) juist erg goed aan bod, ook in combinatie met de hoofdpersonages.
De band tussen Joel en Tess kreeg verdieping maar ook de band tussen Joel en Bill kreeg extra lading.
Haha ja dat blijft een puntje van aandacht altijd.
Maar dat is een van die Hollywood regels die we maar moeten negeren ben ik bang
Oeh dat is wel erg jammer. Waar ze juist nog zo heerlijk lang begonnen. Hoopte dat ze ook met 60/70 minuten zouden eindigen. Dat is wel mijn grootste kritiek eigenlijk, dat de afleveringen wel te kort zijn. De laatste vond ik ook al zo snel voorbij gaan. Had graag meer gezien van die twee.
Hopelijk sluiten ze het wel strak af en niet met of een gigantische cliche cliffhanger, of een veel te gehaast stuk.
XSX: legianb
Oh ik heb de game helemaal niet gespeeld dus geen flauw benul welke onderdelen er wel of niet in de serie zitten, maar ik heb wel het idee dat iets meer tijd voor meer verdieping van het verhaal had kunnen zorgen.Donstil schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:36:
[...]
Ja heb je dat gevoel? Ik heb de game niet meer heel erg helder (gespeeld op de ps3) maar heb niet het idee dat ik nu heel veel gemist heb.
Hadden ze van dit seizoen 13 afleveringen gemaakt dan had je ze meer zien lopen etc, dat is in de game als tijd verdrijf prima met kleine puzzeltjes oplossen enz maar voor een serie wordt dat heel snel enorm saai.
Maar misschien heb ik er meer last van dat ik het gewoon een goede serie vindt en daarom baal dat het seizoen alweer richting het einde loopt
Met een budget van 10 miljoen per aflevering snap ik het ook wel van HBO, kanonnen wat is dat duur.
Erg goede aflevering nr 8 When we are in need
Nog slechts 1 te gaan
Nog slechts 1 te gaan
[ Voor 50% gewijzigd door calsonic op 06-03-2023 10:31 ]
Mooie episode hoor. Troy Baker vulde de rol van 'buddy boy' ook goed in vond ik. En Bella Ramsey was wederom erg overtuigend, die is echt in de rol gegroeid.
Enige jammere vond ik het gekozen moment van weerzien tussen Ellie en Joel op het eind, had op mij toch iets minder impact dan hoe de game versie het deed.
Oh, en het konijntje overleefd het hier wel
Enige jammere vond ik het gekozen moment van weerzien tussen Ellie en Joel op het eind, had op mij toch iets minder impact dan hoe de game versie het deed.
Oh, en het konijntje overleefd het hier wel
[ Voor 7% gewijzigd door kazuka op 06-03-2023 11:49 ]
Ik vond deze aflevering wederom in het begin een goed tempo volgen en dan ineens veel te gehaast/snel. Deze aflevering had beter in 2 afleveringen gesplitst kunnen worden. Het einde was ook erg matig. In de game was het veel emotioneler, omdat Joel binnen loopt en Ellie zo ziet losgaan.
Nog een dingetje: het gebrek aan geïnfecteerde begint heel opvallend te worden. Sterker nog, het hele plot (immuun voor vaccin) heeft nu bijna geen gewicht/noodzaak meer.
Nog een dingetje: het gebrek aan geïnfecteerde begint heel opvallend te worden. Sterker nog, het hele plot (immuun voor vaccin) heeft nu bijna geen gewicht/noodzaak meer.
2 zielen één gedachte, het leek wat afgeraffeld om zo alles maar in een aflevering te proppen.hotymoty schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:06:
Ik vond deze aflevering wederom in het begin een goed tempo volgen en dan ineens veel te gehaast/snel. Deze aflevering had beter in 2 afleveringen gesplitst worden. Het einde was ook erg matig. In de game was het veel emotioneler, omdat Joel binnen loopt en Ellie zo ziet losgaan.
Nog een dingetje: het gebrek aan geïnfecteerde begint heel opvallen te worden. Sterker nog, het hele plot (immuun voor vaccin) heeft nu bijna geen gewicht/noodzaak meer.
Mee eens dat het allemaal gehaast overkomt. De game heeft natuurlijk heel veel gameplay met actie, want nu totaal wegvalt. Daarmee mis je het hele gevoel dat ze op reis zijn en onderling een relatie opbouwen.
Eerste game verdelen over 2 seizoenen, waarvan de universiteit aflevering de cliffhanger is van Seizoen 1 en Left Behind de opening van Seizoen 2 was wat mij betreft beter geweest.
Eerste game verdelen over 2 seizoenen, waarvan de universiteit aflevering de cliffhanger is van Seizoen 1 en Left Behind de opening van Seizoen 2 was wat mij betreft beter geweest.
Budget hé, hadden ze geweten dat het zo goed ging zijn / of zo goed zou aanslaan dan had dit wel het geval geweest denk ik.
Een van de meest emotionele scenes uit de game weten ze helaas niet over te brengen. Ellie die doorslaat, de "gebroken" muziek, Joel die haar "Baby girl" noemt. (Hoe hij Sarah noemde). Het riep in de serie helaas totaal niet dezelfde emoties op. Had hier ook hoge verwachtingen van, dus misschien dat het daarom ook wat tegen viel.
Voor wie de games niet gespeeld heeft;
YouTube: The Last Of Us Part 1 Remake - Ellie Kills David the Cannibal // Dav...
David vond ik overigens wel erg goed!
YouTube: The Last Of Us Part 1 Remake - Ellie Kills David the Cannibal // Dav...
Troy Baker deed het ook erg goedRaem schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:08:
Ik vind dat alle emotionele momenten minder goed overkomen, Tess, Henry&Sam, Joel’s dochter. Je hebt toch minder een band als je maar een korte aflevering samen doorbrengt.Raem schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:08:
Een van de meest emotionele scenes uit de game weten ze helaas niet over te brengen. Ellie die doorslaat, de "gebroken" muziek, Joel die haar "Baby girl" noemt. (Hoe hij Sarah noemde). Het riep in de serie helaas totaal niet dezelfde emoties op. Had hier ook hoge verwachtingen van, dus misschien dat het daarom ook wat tegen viel.
Gave aflevering weer, lekker veel actie, fijne afwisseling met de vorige.
Enige puntje van kritiek: Joel ging van “onaanspreekbaar op de grond” naar “John Wick” in een enkele scène, zal de wonder penicilline wel zijn geweest 😏
Edit: Overigens viel me op dat je op 42:25 nog iemand in de achtergrond ziet lopen. Terwijl er geen tegenspeler in die scène zit
Enige puntje van kritiek: Joel ging van “onaanspreekbaar op de grond” naar “John Wick” in een enkele scène, zal de wonder penicilline wel zijn geweest 😏
Edit: Overigens viel me op dat je op 42:25 nog iemand in de achtergrond ziet lopen. Terwijl er geen tegenspeler in die scène zit
[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 06-03-2023 21:42 ]
Ja maar de tijd om in te bouwen dat hij langzaam aan hersteld is er dus niet. 
Dat ging inderdaad wel erg snel, net als de rest van het verhaal.
Af en toe een 'filler' episode die daar los van staat helpt dan ook niet echt mee.
Ze hadden best langer over de eerste game kunnen doen, het wordt er in één seizoen toch wat doorheen gejaagd zo.
Dat ging inderdaad wel erg snel, net als de rest van het verhaal.
Af en toe een 'filler' episode die daar los van staat helpt dan ook niet echt mee.
Ze hadden best langer over de eerste game kunnen doen, het wordt er in één seizoen toch wat doorheen gejaagd zo.
Ik vind het juist heerlijk dat er tempo in zit, maar niet in de afleveringen zelf. Alsof je elke week een inkijkje krijgt van een stukje uit het geheel.
Een van de weinige dingen die RDR2 (om maar met een andere game te vergelijken) naar mijn idee wel goed deed, het voelde alsof je een radertje was in een groter geheel. Dat is hier net zo.
Een van de weinige dingen die RDR2 (om maar met een andere game te vergelijken) naar mijn idee wel goed deed, het voelde alsof je een radertje was in een groter geheel. Dat is hier net zo.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik vind de show daar met grote afstand beter in. Vooral door het heel veel betere acteerwerk en het feit dat ik naar mensen van vlees en bloed zit te kijken.Erapaz schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:26:
[...]
Ik vind dat alle emotionele momenten minder goed overkomen, Tess, Henry&Sam, Joel’s dochter. Je hebt toch minder een band als je maar een korte aflevering samen doorbrengt.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Zeer goede aflevering tegenover de vorige.
Tempo was plots wel zeer hoog, waar het de eerste 20min gewoon goed was, spijtig dat het allemaal plots zo snel moest gaan.. Dit had voor mij zeker 2 afleveringen mogen zijn.
Volgende aflevering is al de laatste.. Vraag aan de mensen die de games kennen. Is er nog genoeg content voor een 2de seizoen ?
Tempo was plots wel zeer hoog, waar het de eerste 20min gewoon goed was, spijtig dat het allemaal plots zo snel moest gaan.. Dit had voor mij zeker 2 afleveringen mogen zijn.
Volgende aflevering is al de laatste.. Vraag aan de mensen die de games kennen. Is er nog genoeg content voor een 2de seizoen ?
Ik heb het speel nooit gespeeld. Vandaar dat ik nogal blanco ben wat verhaal betreft. Wat een aflevering zeg! Ik ben gewoon onderste boven. Ik vond die zo heftig! Deze krijgt van mij dikke 9!
Ik zit nu met een dilemma: de serie is niet verkeerd en het is eindelijk een serie die eens niet één volledig seizoen uittrekt voor een deel van het verhaal dat hier in 1 aflevering wordt afgehandeld.
Aan de andere kant ben ik totaal geen fan van series of films die emotie om de emotie belangrijk vinden. Je hebt hier een killer background story en na het zien van 9 afleveringen is mij eigenlijk nog niet echt duidelijk waarom het bijbehorende spel het "spel met beste verhaal ooit" wordt genoemd.
Het is niet slecht, en zeker wel beter dan TWD, maar voor mij worden niet de hokjes afgevinkt die ik eigenlijk afgevinkt zou willen zien en dat betekent waarschijnlijk dat ik voor seizoen 2 afval.
Aan de andere kant ben ik totaal geen fan van series of films die emotie om de emotie belangrijk vinden. Je hebt hier een killer background story en na het zien van 9 afleveringen is mij eigenlijk nog niet echt duidelijk waarom het bijbehorende spel het "spel met beste verhaal ooit" wordt genoemd.
Het is niet slecht, en zeker wel beter dan TWD, maar voor mij worden niet de hokjes afgevinkt die ik eigenlijk afgevinkt zou willen zien en dat betekent waarschijnlijk dat ik voor seizoen 2 afval.
Dat zit wel Schnorr.
Ja. Dit seizoen is de eerste game. De tweede game zal dan seizoen 2 (en misschien wel 3) worden.Rubberen schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:18:
Ik mis vooral de muziek. Die gaf die scenes in de game nog meer lading. Het zit er in de serie ook wel in, maar ontbreekt dan op de cruciale momenten wat mij betreft.FirePuma142 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:14:
[...]
Ik vind de show daar met grote afstand beter in. Vooral door het heel veel betere acteerwerk en het feit dat ik naar mensen van vlees en bloed zit te kijken.
Het blijft een mooie serie. De game heb ik nooit gespeeld, dus ik sta er blanco in.
Ik vindt vooral de chemie tussen Ellie en Joel prachtig. Ellie is zo’n heerlijk opstandige puber.
Deze laatste aflevering hadden ze wel ‘de Slager’ mogen noemen. Ellie moest ff wat frustratie kwijt.
Ik vindt vooral de chemie tussen Ellie en Joel prachtig. Ellie is zo’n heerlijk opstandige puber.
Deze laatste aflevering hadden ze wel ‘de Slager’ mogen noemen. Ellie moest ff wat frustratie kwijt.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik was iemand die de vorige aflevering zat te klagen, maar wat was dit een top aflevering. Niet te lang van stof, gewoon een (voor mij) goede balans tussen emotie en sensatie.
Opmerkelijk wel dat in heel deze aflevering geen enkele infected voorbij is gekomen. Is wel een beetje jammer. Maar het verhaal maakte het goed.
Wel heel erg bang voor de volgende (en laatste) aflevering. Ik heb niet het idee dat dit een bevredigend einde gaat zijn, en we weer een jaar moeten wachten op S2.
Opmerkelijk wel dat in heel deze aflevering geen enkele infected voorbij is gekomen. Is wel een beetje jammer. Maar het verhaal maakte het goed.
Wel heel erg bang voor de volgende (en laatste) aflevering. Ik heb niet het idee dat dit een bevredigend einde gaat zijn, en we weer een jaar moeten wachten op S2.
[ Voor 17% gewijzigd door g1n0 op 07-03-2023 00:15 ]
Wederom een geweldige aflevering. Ik denk wel dat de serie echt ademruimte mist maar de episodes zelf missen niet voor mij
Ze kunnen wel 10 seizoenen vullen. Game 1 had 2 seizoenen moeten zijn. Game 2 wordt 2 seizoenen, dan hadden er dus 4 moeten zijn met dit tempo. Dan heb je nog de historie van Joel en Tommy, waar we weinig vanaf weten en nog veel verhaal in zit waar vaak naar gehint wordt. En dan komt er nog een derde game.Rubberen schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:18:
Zeer goede aflevering tegenover de vorige.
Ik vindt het eigenlijk wel goed dat het maar 1 seizoen is en 9 episodes. Ik wordt een beetje gek van al dat langer uitmelken, etc. Zoals bijvoorbeeld bij Stranger Things.
Oké, ik ben helemaal fan en hoe meer is beter. Maar soms is het ook goed zoals het is. Ik moet wel zeggen dat de game veel gewelddadiger is dan de serie, maar volgens mij voegt het weinig toe om allemaal actie scènes erin te zetten waar Joel als een sneaky Rambo iedereen dood maakt (zo deed ik dat dan altijd)
Nu ga ik maar weer lekker part 2 opnieuw spelen om er weer in te komen
Oké, ik ben helemaal fan en hoe meer is beter. Maar soms is het ook goed zoals het is. Ik moet wel zeggen dat de game veel gewelddadiger is dan de serie, maar volgens mij voegt het weinig toe om allemaal actie scènes erin te zetten waar Joel als een sneaky Rambo iedereen dood maakt (zo deed ik dat dan altijd)
Nu ga ik maar weer lekker part 2 opnieuw spelen om er weer in te komen
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, ~[PS4] The Last of Us: Part II of ~[Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, ~[PS4] The Last of Us: Part II of ~[Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic