Jogai schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:45:
@
Ridicuul Goeie verklaring, maar aangezien ik walvissen dus vissen noem... En hoe de 'infected' zich gedragen ze hetzelfde 'for all intents and purposes'. Overigens is de infectie als verklaring wel veel interessanter dan (maakt wilde handgebaren) 'iets met straling' oid.
Thematisch en als horror object voor tropes etc, worden de infected op de zelfde manier gebruikt als zombies in de meeste zombie-apocalypse dystopieën.
Dat wil niet zeggen dat er geen verschil zit tussen een schimmel geïnfecteerde host, en een "ondode". maar behalve uiterlijk is er in de TLOU nog niks gedaan dat niet met traditionele zombies word gedaan.
laten we niet vergeten, dit is gewoon een genre-TV, zeer goede GenreTV maar het is gebouwd op de verwachtingen en verhaal patronen die daarbij horen.
Het is zeker een mooi plausibele infectie vector om je post-apocalypse dystopie op te bouwen, gebaseerd op een echte schimmel, (zombie-ant-fungus).
met een esthetiek die je niet bij andere zombies werelden ziet. Maar als thematisch object, als plot object, en als characters handelen ze net als alle andere zombies. "rahr bijten!"
Het hele concept is gebouwd op het zombie genre, daar tegen ageren snap ik niet.
taxonomisch ben ik het met mensen eens dat dit technisch geen zombies zijn. Verhaal/genre technisch, is er geen verschil.
Zou je TLOU echt aanraden aan mensen die niet van zombie verhalen houden? en als je dat wel doet, is je argument echt: het zijn geen zombies, maar schimmel parasieten?
Dat neemt niet weg dat het een hele goede serie is, en fantastische spellen! binnen en buiten het zombie genre.