Chaoss schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:42:
[...]
Gay scène of niet interreseert me weinig, maar ik vond het simpelweg vrij saai, daardoor langdradig en ja dan heb ik al snel het idee dat hier alleen maar extra tijd aan besteedt is omdat het een homo relatie is (kijk ons eens inclusive zijn) Met een hetero relatie was die hele scène imho net zo saai geweest. Volgens mij hadden ze in de helft van de tijd dezelfde impact kunnen neerzetten. En dan had ik de overige tijd liever gebruikt zien worden voor een leuke of spannende Ellie en Joël scène, daar had ik persoonlijk liever naar zitten kijken.
Maar dat is wat anders dan ik zelf op doel. Kijk jij zegt zelf al dat met een hetero relatie je het net zo saai zou vinden en geeft dus eigenlijk aan dat je vindt dat de opbouw van de aflevering niet goed is ongeacht wat voor relatie het is.
Totally valid kritiek, imo! Ik hoef het er niet mee eens te zijn want hou wel van dit soort opbouw maar dat is niet voor iedereen. Maar ik had een dumdum vanmiddag die zei dat die de scene beter zou vinden met een hetero stel
@
Dimitri_Klokov het gaat om de gehele toon van de review. Je leest de gehele review gewoon dat als Bill of Frank een dame zou zijn dat er vrij weinig mis was geweest voor deze persoon.
If you are gay, even the apocalypse is poetic utopia where nothing ever goes wrong
Ook vind ik het grappig dat vaak bij dit soort reviews het gaat richting de 'gay zijn is hun enige karakterastiek' terwijl dit argument never wordt gebruikt bij hetero stellen. Je ziet een persoon namelijk die tegen de overheid is en afschuwelijk schichtig hierover. Die niemand binnen laat tot er een persoon zijn leven in stapt en hij veranderd van een eenmans persoon naar een persoon die wilt vechten voor een liefde.
Nogmaals, zet hier een vrouw neer maar laat alle punten gelijk en die review zou het waarschijnlijk prachtig vinden dat deze eenzaamheidsworst zo open is geworden naar een ander.
Allemaal prima als je een 1 op 1 vertaling wilt van de game (al heb ik daar mijn mening over, het zijn namelijk twee verschillende media vormen)
Over het Brokeback mountain.. Tsja, Ik kan goeie representatie op 1 hand tellen voor mij persoonlijk. Dus vind het geforceerd gedeelte altijd een beetje jammer te lezen. The Last of Us is niet een actie serie in de basis, zeker niet in de tweede game imo
@
Jovatov een veelgebruikte term die mensen gebruiken.. Meestal bedoelen ze ermee in hun ogen 'lijstje afvinken' van ras, sexualiteit etc. etc. In dit geval het opdringen van een homo relatie in de serie (terwijl we even de 100 hetero relaties 'vergeten')
[
Voor 6% gewijzigd door
dglavimans op 31-01-2023 19:49
]