Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Ondanks vele afwijkingen van de game en eigenlijk een bottle episode vond ik ep 3 fantastisch! Beste van de 3 tot nu toe voor mij. Zou bijna een TLOU: B&F spinoff willen zien. Wel jammer dat we bepaalde grappen uit de game hebben moeten missen, maar die waren absoluut niet op de plaats geweest.

spoiler:
En Ellie heeft eindelijk haar shirt! Ik wist het toen ze de doos openmaakte en toen stond ze eerst nog met die klok te kutten voordat ze zich omdraaide en we bevestiging kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:00
Het afscheid drankje na alle doelen bereikt te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Raem schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:09:
Gemiste kans om niet deze scene erin te stoppen.
:(
YouTube: The Last of Us - Why are these all stuck together ?

[...]

In de game leeft Bill nog en is "Bills Town" al redelijk overspoelt door infected, vooral de gedeeltes waar hij zelf ook nooit kwam. Je gaat op zoek naar een accu voor de auto die hij heeft staan.

Je komt er dan via een brief ook achter dat de relatie tussen Bill en Frank helemaal niet goed is. Frank heeft zelfmoord gepleegd nadat hij geinfecteerd is geraakt. Maar hij schrijft liever dood te gaan dan nog een dag met hem door te brengen.
Vond die grap niet in de toon van de serie aflevering passen (in de game wel). Dus ben blij dat ze dat hebben weggelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Tomski1986 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:48:
[...]

Hoeveel zou je het geven moest je de game niet hebben gespeeld?
Dat vind ik een lastige misschien iets hoger. In een game trek je heel veel op als Joel en Ellie waardoor je connectie groeit met de personages. Nu zijn we bijna een hele aflevering bezig met deze 2 mannen. Hoe goed het ook is neergezet.

Aan de andere kant hun verhaal vertelt ook het verhaal van de wereld en de tijd waarin iedereen leeft.. echt oordelen gaat pas lukken aan het eind van dit seizoen.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 30-01-2023 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 23:50
Tomski1986 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:48:
[...]

Hoeveel zou je het geven moest je de game niet hebben gespeeld?
Ik ken de game niet, dus puur een serie oordeel: Veel screentime voor 2 gasten waarvan hun rol al voorbij is. Goed in elkaar gezet, dat dan weer wel, en je ziet nog eea van dag 0/1 waardoor je wel wat extra info hebt, evenals hoe ze bekenden van elkaar geworden zijn. Maar toch, achteraf dacht ik wel, dat is veel tijd voor personages die niet meer actief meedoen.
Zoals in een boek iedere pagina het verhaal vooruit moet brengen moeten scenes dat in een show ook. Nu had ik het gevoel dat dit hier niet gebeurde.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jogai
Oh ja, pet peeve van mij, maar hij maakt wel een tactische fout door midden op straat gaan staan schieten. Lijkt me dat een prepper met een liefde voor wapens (aan die muur te zien tenminste) tactischer denkt. En het verbaasde me dat die generator nog brandstof had na 20 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:34
Jogai schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:18:
[...]

Ik ken de game niet, dus puur een serie oordeel: Veel screentime voor 2 gasten waarvan hun rol al voorbij is. Goed in elkaar gezet, dat dan weer wel, en je ziet nog eea van dag 0/1 waardoor je wel wat extra info hebt, evenals hoe ze bekenden van elkaar geworden zijn. Maar toch, achteraf dacht ik wel, dat is veel tijd voor personages die niet meer actief meedoen.
Zoals in een boek iedere pagina het verhaal vooruit moet brengen moeten scenes dat in een show ook. Nu had ik het gevoel dat dit hier niet gebeurde.
Doordat we nu Bill veel beter leren kennen, heeft de de reactie van Joel op Bills brief ('save Tess'), nog veel meer impact. In elk geval voor mij.
De dood en opoffering van Tess deed mij in het spel meer dan de serie in de vorige aflevering, ik denk doordat je in t spel een aantal uur samen met haar bent opgetrokken.
De afscheidsbrief van Bill, geschreven vanuit het respect voor Joel en de brute timing dat Joel dat net moet lezen als Tess net dood is, is een gutpunch die ik niet zo had zien aankomen. En voor de serie waarin we sowieso meer over Joel/Tess achtergrond krijgen heel passend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-07 10:57
yinx84 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:53:
[...]

Game en aflevering 3 spoilers:

spoiler:
Als ik het me goed herinner is de uitkomst hetzelfde: Bill is dood en ze krijgen eindelijk hun auto. Verschil met de serie is dat Bill hier een mooi einde heeft gehad, terwijl in de game het wel een bitter persoon was die alleen stierf.
spoiler:
Wat je schrijft klopt niet helemaal. In de game kom je nadat je het gered van de geïnfecteerden uit de school in een huis terecht. Daarvoor morde Bill dat hij wel eens iemand had waar ie van hield, maar dat die persoon hem had verlaten. In dat huis heeft Frank zichzelf opgehangen. In het huis kun je ook een afscheidsbriefje vinden waarin Frank een stuk minder liefdevol over Bill is dan in de serie.

Hier kun je je geheugen opfrissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
@Jovatov Ja, mee eens. Er zaten meer 'Tess momenten' in, dus dat was goed gedaan. Ben benieuwd of we in de show meer van bill gaan zien. Ik begrijp nu dat dit een forse afwijking is van de game, dus misschien laten ze B/F nog wel vaker opdraven in flashbacks oid. Dat zou dit stuk screentime nog wat meer rechtvaardigen.

Ondanks dat het wel goed in elkaar gezet is kon je bepaalde dingen wel aan zien komen. Bijvoorbeeld dat ze een relatie aangaan, en later dat Bill ook de pil neemt. Beetje naief van Frank om dat pas door te hebben na dat glas wijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denoiser
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-07 17:18
Prachtige aflevering, heel ontroerend. Weliswaar een zijstap, maar het geeft ook duiding aan hoe Joel bepaalde mensen heeft leren kennen, en waarom hij daar zo naar binnen kan lopen en een auto kan meenemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:27

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik vind EP3 de minste tot dusver, de hele secundaire verhaallijn van Bill en Frank was wat mij betreft onnodig en te gedetailleerd, beetje geforceerd zelfs. Wat mij betreft waren ze dichter bij de verhaallijn van de game gebleven. Joel en Ellie beleven in de game onderweg zoveel dat dit een beetje als zonde van de tijd aanvoelde.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:49
Potver wat is dit mooi gedaan. Muziek rechtstreeks uit de game, herkende meteen het thema als je bij de giraffes bent.

I’m old, i’m satisfied and you were my purpose.

Mooie chemie ook tussen die twee en leuke twist voor de gamers. Voelde de brief op het eind ook wel.

En helemaal mooi was die shot van het open raam. Maar dat zullen alleen de gamers herkennen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:23
Ik kreeg echt een traantje op het einde bij de laatste scene toen zij aan de tafel zaten en glas wijn opdronk. Echt prachtig geschreven. Je voelt de chills over je hele lichaam. Zo mooi maar ook zo ontzettend enge gedachte mocht het ons ooit overkomen…

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Whow wat een aflevering he, deze aflevering staat in de top 10 afleveringen van de laatste tien jaar wat mij betreft. Alles klopte eraan, goed acteer werk, prachtig geschoten, fijne muziek, Nick Offerman gecast.

Edit: Dat het afwijkt van de game kan mij echt geen biet schelen overigens, daarover “zeuren” vind ik van het niveau: “Wij deden het al voor het cool was” :P

[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 30-01-2023 23:05 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:21
Wat een aflevering. En thematisch past het perfect in the Last of Us. Heel erg mooi gedaan. En damn! Nick Offerman was zo goed! Ik hield het niet droog.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Erapaz
Chaoss schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:24:
Ik vind EP3 de minste tot dusver, de hele secundaire verhaallijn van Bill en Frank was wat mij betreft onnodig en te gedetailleerd, beetje geforceerd zelfs. Wat mij betreft waren ze dichter bij de verhaallijn van de game gebleven. Joel en Ellie beleven in de game onderweg zoveel dat dit een beetje als zonde van de tijd aanvoelde.
Het thema van de game en de show is “liefde”. Dit is de episode waar dat het meest expliciet naar voren komt. In de game is het nogal veel actie, dat werkt niet in de show. In essentie gebeurt er voor Joel en Ellie hetzelfde, ga naar Bill’s town en regel een auto. Ik denk dat ze het niet beter hadden kunnen doen en dat deze aflevering de geschiedenis in gaat als één van de beste tv serie afleveringen ooit.

Daarnaast krijgen we heel veel character development van Joel en zijn relatie met Tess en de invloed die dat heeft op zijn relatie met Ellie. Tess en Joel waren dus al minstens 13 jaar samen!

[ Voor 10% gewijzigd door Erapaz op 31-01-2023 02:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-07 23:26
hotymoty schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:32:
Ik kreeg echt een traantje op het einde bij de laatste scene toen zij aan de tafel zaten en glas wijn opdronk. Echt prachtig geschreven. Je voelt de chills over je hele lichaam. Zo mooi maar ook zo ontzettend enge gedachte mocht het ons ooit overkomen…
spoiler:
De scene waar Frank verteld dat hij er een einde er aan wil maken, en Bill zich realiseert dat hij alleen achterblijft greep me echt bij de keel. Dan ga je zelf nadenken over hoe het zou zijn om in die situatie te zitten en zelfs zonder apocalypse is dat al een doodenge gedachte.

Volgens mij volledig de verdienste van de twee acteurs. Ik ga wel redelijk teleurgesteld zijn als die geen prijsje hiermee in de wacht slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1837468

Na het zien van aflevering 3 wil ik mijn mening toch even bijstellen, want ik heb echt genoten gisteravond _/-\o_

spoiler:
2 mannen die toeleven naar hun laatste uren op aarde en uit liefde voor de ander daar ook zijn eigen leven voor opoffert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1837468

Erapaz schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:17:
[...]

Vond die grap niet in de toon van de serie aflevering passen (in de game wel). Dus ben blij dat ze dat hebben weggelaten.
Denk ook dat 'fatsoensrakkers' zoals Amerikanen daar te preuts voor zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Anoniem: 1837468 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:32:
[...]

Denk ook dat 'fatsoensrakkers' zoals Amerikanen daar te preuts voor zijn ;)
Er wordt al geroepen dat deze aflevering zo vroeg in het eerste seizoen is om het kaf van het koren te scheiden voor seizoen 2. Om te voorkomen dat er dan nogal wat conservatieven los gaan op de plotwendingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-06 11:55
Erapaz schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:36:
[...]

Er wordt al geroepen dat deze aflevering zo vroeg in het eerste seizoen is om het kaf van het koren te scheiden voor seizoen 2. Om te voorkomen dat er dan nogal wat conservatieven los gaan op de plotwendingen.
Goed verhaal, ze willen zo min mogelijk kijkers voor seizoen 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Sleeon schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:39:
[...]

Goed verhaal, ze willen zo min mogelijk kijkers voor seizoen 2.
De groep die zou afvallen na ep. 3 lijkt me niet zo groot. Het was een bizar goede aflevering. Sommige "fans" wil je er gewoon niet bij hebben.

Volgens mij wil je als artiest iets maken waar je zelf achter staat, met een boodschap. En niet iets om iedereen tevreden te houden. Kijk maar naar de reacties op TLOU2.

[ Voor 20% gewijzigd door Erapaz op 31-01-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-06 11:55
Erapaz schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:41:
[...]

De groep die zou afvallen na ep. 3 lijkt me niet zo groot. Het was een bizar goede aflevering. Sommige "fans" wil je er gewoon niet bij hebben.

Volgens mij wil je als artiest iets maken waar je zelf achter staat, met een boodschap. En niet iets om iedereen tevreden te houden. Kijk maar naar de reacties op TLOU2.
Ze maken gewoon wat ze willen maken, niet met de gedachte we moeten wat mensen kwijt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:24:
Ik vind EP3 de minste tot dusver, Wat mij betreft waren ze dichter bij de verhaallijn van de game gebleven.
en ik vond dit juist sterk, dus dat ze wat afwijken van het spel. ik heb juist geen zin om het spel 1 op 1 te volgen in de serie. ze mogen de toon zoals in aflevering 3 doorzetten.

en over het algemeen gezegd vind ik niet dat je de afleveringen kunt vergelijken met elkaar. want elke aflevering staat op zichzelf met een aparte verhaallijn. zo'n serie gaat dit worden zo te zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 31-01-2023 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik vond deze aflevering vooral niet zoveel aan omdat het te erg aan The Walking Dead doet denken. Maar aan Nick Offerman kan ik geen hekel hebben. Die man mag bloot bomen omhakken en dan kijk ik nog steeds.

Desondanks vond ik het als hetero ook wel liev en zo en moest ik bij de twist ook even slikken O+

Maar om mij te overtuigen de rest van de serie te kijken zullen ze wel wat meer moeten doen met bijvoorbeeld die flashbacks en vooral niet met bv. FEDRA. Als dat een belangrijk element gaat worden dan knap ik vooral daar op af. Dan wordt het The Walking Dead in een ander jasje en daar hebben we al 11 jaar last van gehad :p

Nou, kleine uitzondering: als Offerman iedere week zo langskomt dan kan ik daar als fan van de beste man natuurlijk geen nee tegen zeggen :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:19:
[...]

Ja schrok ervan gisteren, dit wou ik gisteren ook posten in mijn bericht maar toen zag ik dat het Tess van de games was en niet de serie dus daarom mijn bericht weer verwijderd.

Hier nogmaals met direct een foto:
[Afbeelding]
Ik bedenk me nu pas dat dit Renee Walker uit 24 is :o :'(

RIP maar weer. Men zegt het vaak, maar dit is echt te jong.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Moet zeggen dat ik het deze aflevering wel een klein nadeel vond dat ik de game heb gespeeld. Mijn vrouw zat er echt helemaal in met op het einde: "Dat is toch mooi als je samen zo kunt gaan".
Terwijl ik meer zoiets had van: "Ja, maar bij Bill mislukt het vast, want in de game..."

Ik denk dat deze aflevering nóg meer tot z'n recht komt als je geen kennis hebt van de games.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-07 14:59
Raem schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:24:
Moet zeggen dat ik het deze aflevering wel een klein nadeel vond dat ik de game heb gespeeld. Mijn vrouw zat er echt helemaal in met op het einde: "Dat is toch mooi als je samen zo kunt gaan".
Terwijl ik meer zoiets had van: "Ja, maar bij Bill mislukt het vast, want in de game..."

Ik denk dat deze aflevering nóg meer tot z'n recht komt als je geen kennis hebt van de games.
Heb zelf de game nooit gespeeld, maar sinds gister (aflevering 3) is het kwartje bij mij wel gevallen zeg, wat een topserie. Vond het bij de eerste 2 afleveringen nog wat oppervlakkig, maar zoals ze in aflevering 3 de personages verder uit weten te diepen, wauw. Geloof ook zeker dat als je de game hebt gespeeld, altijd (misschien wel onbewust) een vergelijking maakt.

Maar goed, gister dus een uur lang een huilende vrouw op de bank gehad tijdens de aflevering en moet zeggen dat ik er ook tegenaan zat. Kan me niet heugen dat ik de afgelopen 10 jaar zoiets gehad heb bij een serie.
spoiler: title
en dat Bill eventueel ooit nog terugkeert lijkt me zeker mogelijk, een hele aflevering gebruiken op een verder niet bruikbaar personage te introduceren...

[ Voor 7% gewijzigd door Fikkie007 op 31-01-2023 11:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het doet me ook denken aan de GoT threads hier en de constante vergelijkingen met de boeken en discussies over hoeveel een serie daar vanaf zou moeten wijken. Dat is hier niet veel anders maar dat had ik al wel verwacht :P

Ik vind deze episode wel tof omdat het juist iets toevoegd aan het TLOU universum voor de spelers van de game. Anders kan ik net zo goed de cutscenes van de game op Youtube gaan kijken. Ik vond de banter tussen Ellie en Bill in de game briljant. Maar de Bill in de serie heeft toch een iets ander karakter en Bella geeft haar eigen invulling aan het karakter van Ellie. Die banter zou dan misschien minder goed uit de verf komen.

Ik moet de serie af en toe met de mindset kijken alsof ik iemand ben die nog nooit de games heeft gespeeld of uberhaupt van TLOU heeft gehoord. Dat zal toch ook de grootste doelgroep zijn van HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-07 19:24
Jogai schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:18:
[...]

Het voelt als 90% filler inderdaad.. maar het kon me wel bekoren, zeker hoe de serie gefilmd is zijn wat extra uurtjes content prima meegenomen ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:52
Ben toch wel erg blij met de reacties op dit forum. Een Reddit is echt een cesspool nu maar hier lees ik veelal of positief of goed onderbouwde kritieken :(:)

Moet zeggen dat het TV medium zich wel heel erg leent om dit soort karakters die misschien minder backstory hadden in de game een extra gewicht te geven! Kijk naar Sarah in het begin ook

Het is ook wel verfrissend om zo een gay relatie te zien op tv. De keren dat het tv medium daar goed mee is omgesprongen kan ik op 1 hand tellen eigenlijk

Deze serie gaat een enorme boost geven aan de IP denk ik. Tot nu toe alle 3 de afleveringen vond ik smullen en ik ken gewoon de games al van begin tot eind. Ze zijn hier echt wat moois aan het neerzetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
dglavimans schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:04:

Deze serie gaat een enorme boost geven aan de IP denk ik. Tot nu toe alle 3 de afleveringen vond ik smullen en ik ken gewoon de games al van begin tot eind. Ze zijn hier echt wat moois aan het neerzetten
Qua IP, ik wil een Lego Chevy S10 van Bill met een speedboat vol met vaten benzine!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:31
Wat een mooie aflevering zeg!

Uiteraard is het verhaal in de game anders en zit daar triestheid en wat humor bij. Dat je daar de brief van Frank leest, deed mij toen ook een beetje gniffelen omdat Bill ook gewoon een rauwdouwer is in de game. Dus dat is heel vanzelfsprekend dat het een moeilijke man is en dat het niet altijd makkelijk leven is. In de serie wordt dit net op een andere manier neergezet en daar heb ik wel van genoten. Het afwijken van de game vindt ik zelf erg leuk, houdt het namelijk ook voor de doorgewinterde TLOU speler verrassend.

Ellie was Ellie weer voor mij deze aflevering. De personages gaan nu wat meer leven en groeien langzaam naar elkaar toe.

Als gamer snapte ik eerst niet waarom dit verhaal van Bill en Frank zo lang duurt. Aan de andere kant is het de wereld die je moet begrijpen én aangrijpen. De kleine verhalen moeten ook verteld worden om de grootsheid van de problematieken terug te kunnen schalen naar iets dat grijpbaar is voor iedereen.

Dat was voor mij het probleem van de Walking Dead. Daarin was het direct groepen tegen groepen en daar kwamen ze eigenlijk niet meer uit in de serie in die loop.

Een pandemie is vaak een abstract iets en dit zo terugbrengen naar het persoonlijke met alle argwaan, boosheid, angst en liefde is erg knap.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:36
Hier wel fan van dit genre qua games, maar ik game alleen nog op de PC, dus helaas nog niet kunnen spelen.

Ik heb zelf zelden een serie\film anime adaption gezien die 1:1 overeenkomst met het origineel. Goed vb zijn de marvel films. Ik heb X-men 1 t/m 170 in mijn collectie en dat komt echt niet overeen met de films, maar ik geniet zeeerrr van de films.

Het zijn dezelfde personages de rode draad is vaak wel hetzelfde, maar alles eromheen is gewoon anders. Het kan sowieso niet zo in detail als in de boeken\comics.

Lekker van je af zetten en je geniet er van of niet, dan kijk je maar wat anders. Er is zat om te kijken.

Banshee is een tip , kijkt lekker weg 8)

Wij hebben gisteren afl. 3 gekeken en vond het ook een goede afl, maar ben verbaasd over alle zo oohhhhhh meest geweldige afl. ooit in TV geschiedenis... oOo

spoiler:
2 mensen worden verliefd, hebben sex, eten gezellig samen, 1 wordt ziek en wilt dood en de ander wil niet alleen verder.

Wat ik nu heb gezien geef ik de serie een dikke 8, kijk uit naar de volgende afl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Unknown Alien schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:54:
Hier wel fan van dit genre qua games, maar ik game alleen nog op de PC, dus helaas nog niet kunnen spelen.

Ik heb zelf zelden een serie\film anime adaption gezien die 1:1 overeenkomst met het origineel. Goed vb zijn de marvel films. Ik heb X-men 1 t/m 170 in mijn collectie en dat komt echt niet overeen met de films, maar ik geniet zeeerrr van de films.

Het zijn dezelfde personages de rode draad is vaak wel hetzelfde, maar alles eromheen is gewoon anders. Het kan sowieso niet zo in detail als in de boeken\comics.

Lekker van je af zetten en je geniet er van of niet, dan kijk je maar wat anders. Er is zat om te kijken.

Banshee is een tip , kijkt lekker weg 8)

Wij hebben gisteren afl. 3 gekeken en vond het ook een goede afl, maar ben verbaasd over alle zo oohhhhhh meest geweldige afl. ooit in TV geschiedenis... oOo

spoiler:
2 mensen worden verliefd, hebben sex, eten gezellig samen, 1 wordt ziek en wilt dood en de ander wil niet alleen verder.

Wat ik nu heb gezien geef ik de serie een dikke 8, kijk uit naar de volgende afl.
Ja, plot van de game is ook maar simpel… man brengt meisje van A naar B.

Het gaat juist om de karakters, de ontwikkeling van de relatie, en dat afgezet tegen het grotere geheel van de pandemie. Dit heeft weer invloed op de relatie Joel-Ellie, die nu weer een stap verder is ontwikkeld. Tel daarbij op de referenties/easter eggs naar de game (T-shirt, raam, auto) en de cinematografie, muziek en acteer prestaties. Voor mij maakt dit alles dit een van de beste TV episodes ooit. Beter dan “the Fly” in Breaking Bad bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:34
Aflevering 3 is mijn favoriet tot nu toe! (Games niet gespeeld).
Maar wat een prachtig verhaal tot nu toe, heerlijk ook die uitstapjes in dit soort relaties.
Prachtig.

Jammer dat aflevering 3 wordt gereviewbombed wordt... Ongelooflijk dat dat nog gebeurd in deze tijd.

IMDB: The Last of Us - Season 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Inverted_World schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:01:
Jammer dat aflevering 3 wordt gereviewbombed wordt... Ongelooflijk dat dat nog gebeurd in deze tijd.

Aah dat is dood zonde zeg.

Toch treurig dat er mensen zijn die nog steeds niet kunnen hebben dat er ook relaties bestaan tussen twee mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Aflevering 3 is mijn favoriet tot nu toe! (Games niet gespeeld).
Maar wat een prachtig verhaal tot nu toe, heerlijk ook die uitstapjes in dit soort relaties.
Prachtig.

Gereviewbombed?

8.2 valt toch wel mee?

Ik moest even zoeken naar een review waarvan de schrijver duidelijk LHBTQIA+foob is.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jovatov
Stukfruit schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:23:
[...]

Gereviewbombed?

8.2 valt toch wel mee?

Ik moest even zoeken naar een review waarvan de schrijver duidelijk LHBTQIA+foob is.
Het is vooral het aantal 1-stemmers dat opvalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGqmLoHiG6NKbswHSc5I1QZMopk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTuGYeiOhYN0Za6EqjcYfqFO.jpg?f=fotoalbum_large

Ook opvallend, van de stemmers waarvan het geslacht bekend is zijn er twintig keer zoveel mannen die een '1' hebben gegeven dan vrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
[...]

Gereviewbombed?

8.2 valt toch wel mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrrhRvj4G78299RmUcScwnycuiI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Aum6uqTB4MUaQctmu5aTsG5R.png?f=fotoalbum_large

3e hit op de 1 ster rating

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:42
ik denk dat deze aflevering (long, long time) voor mij in de top 3 staat van beste aflevering van een serie ooit.
oke, misschien wat overhyped omdat het zo vers is.

het is echt belachelijk goed neergezet, en wat super geestig is, is dat het eigenlijk alleen benodigd was om de accu te krijgen voor de auto, HBO / Neil Druckmann weet het zo te maken, dat deze hele aflevering daar om heen gebouwd is... en extra stoer om af te wijken van de game, tip: luister de podcasts, komen per aflevering uit! veel extra info over de keuzes die gemaakt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Op andere sortering zie ik ze inderdaad ook. Maar toen ik las over reviewbombing verwachtte ik dat er (zoals wel vaker) een score van 5 of lager zou staan.

En die 1-stemmers zijn sowieso niet serieus te nemen :X Dat zou IMDb er standaard uit moeten filteren voor materiaal dat kwalitatief goed in elkaar zit.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
[...]

Gereviewbombed?

8.2 valt toch wel mee?

Even het verschil tussen hoe vaak een stem wordt gegeven van een 1. Daarbij is het verschil qua cijfer ook groot natuurlijk tussen de afleveringen. Bij release in de US starte de aflevering met een 9.8.

Aflevering 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jCsJKzijeAmIctxC1paDcvNLy0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fZkroqKEG8YH3TrewjRwYTxE.jpg?f=user_large

Aflevering 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5zu-l8xQmcXXR1Pi1NxZ04LMFw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mFmw3x7f6xCA1mJCKMEtImiE.jpg?f=user_large

Aflevering 3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f82OMij1oVm23OMQsScEcF9jVAg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7Q1C8YN1qIUhovludvu91SaO.jpg?f=user_large

Wat mij betreft te kansloos voor woorden. Ik vind het zelfs lastig voor te stellen dat mensen de andere twee afleveringen hoger zouden scoren (ondanks die ook waanzinnig goed waren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Inverted_World schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:49:
[...]

Even het verschil tussen hoe vaak een stem wordt gegeven van een 1. Daarbij is het verschil qua cijfer ook groot natuurlijk tussen de afleveringen. Bij release in de US starte de aflevering met een 9.8.
Had met iemand een discussie die zei van ‘jah ik heb niks tegen homo’s maar ik wil het niet in mijn entertainment zien’

Als je echt voelt dat het geforceerd is etc. Of echt niet tegen dat kan in entertainment dan snap ik het zelf niet helemaal en vind ik het moeilijk dat in te zien. Ookal ben ik enorm van two side en de ander zijn standpunt zien

Ik bedoel het enige waarmee ik het zou kunnen vergelijken is verkrachting en hoe expliciet sommige shows dit laten zien. Maar dan alsnog zijn dat vrij andere onderwerpen om ongemakkelijk om te worden _O-

Voelt voor mij altijd een beetje als: ‘het is okay als je gay bent zolang ik het niet zie’ bij veel reviews.. Wat behoorlijk rare kijk is op de wereld

I dunno ik keek het gister met het gezin hier en die weten dat het belangrijk voor mij is. Maar zeiden gewoon 1x ‘wat een mooie relatie’ en dat was het. En meer hoeft het voor mij ook niet te zijn

[ Voor 8% gewijzigd door dglavimans op 31-01-2023 15:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:26
Donstil schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:20:
[...]

Toch treurig dat er mensen zijn die nog steeds niet kunnen hebben dat er ook relaties bestaan tussen twee mannen.
Sommige mensen hebben een ernstige homofobie, en snappen (of willen dat niet snappen) niet dat twee mannen (of vrouwen) extreem gelukkig met elkaar kunnen zijn.

Het is eens een keer wat anders, en ik denk dat als het een man met vrouw was het einde toch iets minder hard aan zou komen. Ik weet niet precies hoe ik het moet beschrijven.

Maar wat een aflevering was dit zeg, gisteravond samen met mijn vrouw gekeken, het einde had ze wat moeite mee (ik stiekem ook een beetje), maar ik kan mij niet herinneren dat ik ooit zo'n goede aflevering van een serie heb gezien. Wachtend op de volgende aflevering.. Wat een mooie serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 08:37

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Ik zou aflevering 3 zeker geen 1 geven en vond het een mooi verhaal.

Wat ik wel jammer vind is dat er zo goed als geen geinfecteerden in voorkwamen, terwijl in de game het er juist van stikt!

spoiler:
En de eerste ontmoeting met een Bloater die je nu mis loopt

Had wat mij betreft wel wat meer een mix mogen zijn, aangezien we ook al het 'broekpoepmomentje' van de kelder van het hotel moeten missen.

De reviewers die alle 9 afleveringen al gezien hebben en soms vallen over het tekort aan geinfecteerden, moet ik tot nu toe helaas wel gelijk geven.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

Aflevering 1:
[Afbeelding]

Aflevering 2:
[Afbeelding]

Aflevering 3:
[Afbeelding]

Wat mij betreft te kansloos voor woorden. Ik vind het zelfs lastig voor te stellen dat mensen de andere twee afleveringen hoger zouden scoren (ondanks die ook waanzinnig goed waren)
Kansloos is het sowieso, maar ik probeer het positief te zien doordat het zonder die domme 1-stemmers zo te zien een redelijk normale score is.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
dglavimans schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:57:
[...]

Voelt voor mij altijd een beetje als: ‘het is okay als je gay bent zolang ik het niet zie’ bij veel reviews.. Wat behoorlijk rare kijk is op de wereld
Ik wil van heel veel mensen niet zien hoe ze intiem zijn met elkaar :p Dat is bij mij onafhankelijk van genders. Meestal wel van leeftijd :X (op die van Nick Offerman na :+).

Dat gezegd hebbende; dit was niet meer dan twee grote kerels die elkaar een smaakvol kusje geven. Als je daar een 1 voor geeft terwijl de aflevering zelf niet verkeerd is dan moeten je (niet die van jou, maar die van degenen op IMDb) reviewrechten gewoon worden ontnomen want dat slaat nergens op.

[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 31-01-2023 15:26 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 15:16
Vond het een hele goed aflevering maar vraag mij wel af om het een goede zet is geweest om bij een seizoen van maar 10 afleveringen een hele aflevering "op te offeren" om een verhaal te vertellen wat niet veel met het hoofdverhaal te maken heeft en ook de wereld niet echt beter in beeld brengt. Ik heb enorm genoten van de aflevering maar hoop dus niet dat ze in de komende afleveringen bepaalde zaken moeten rushen ivm tijdsgebrek (spel heb ik nooit gespeeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tripl3 D schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:08:
Ik zou aflevering 3 zeker geen 1 geven en vond het een mooi verhaal.

Wat ik wel jammer vind is dat er zo goed als geen geinfecteerden in voorkwamen, terwijl in de game het er juist van stikt!

spoiler:
En de eerste ontmoeting met een Bloater die je nu mis loopt

Had wat mij betreft wel wat meer een mix mogen zijn, aangezien we ook al het 'broekpoepmomentje' van de kelder van het hotel moeten missen.

De reviewers die alle 9 afleveringen al gezien hebben en soms vallen over het tekort aan geinfecteerden, moet ik tot nu toe helaas wel gelijk geven.
Dat is wel een lastige balans om te vinden denk ik voor de makers. In principe dienen de infected in TLOU als backdrop en draait het om de main characters, hun interacties en hun reis. In de game doen de infected vooral dienst als een onderdeel van de gameplay. Als ze het overladen met infected wordt het teveel een World War Z of standaard zombie flick, als er te weinig infected zijn krijg je het risico van het verkrijgen van een soap/drama stempel. Ik vind de balans wel goed eigenlijk want het maakt de encounters met infected (met name clickers en straks bloaters) meer impactvol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Aflevering 1:
[Afbeelding]

Aflevering 2:
[Afbeelding]

Aflevering 3:
[Afbeelding]

Los van dat ik het uiteraard niet eens ben met de 1 stemmers vind ik voor alle 3 de afleveringen een 10 ook te hoog en dat zijn ook niet meer dan emotie stemmers, wat altijd wel het probleem van IMDB is natuurlijk.

Ik zou zeggen:

8 > 8,5 > 9,5
[...]

Had met iemand een discussie die zei van ‘jah ik heb niks tegen homo’s maar ik wil het niet in mijn entertainment zien’
Ja dan ben je gelijk af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-07 08:05
Tripl3 D schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:08:
Ik vind het wel fijn dat ze niet constant "oh we are attacked by zombies / infected" er in hebben. Anders ga ik wel TWD kijken. Tot nu toe top allemaal, vond de eerste aflevering minder sterk. Maar 2 en 3. :9

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Tim01 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:19:
Vond het een hele goed aflevering maar vraag mij wel af om het een goede zet is geweest om bij een seizoen van maar 10 afleveringen een hele aflevering "op te offeren" om een verhaal te vertellen wat niet veel met het hoofdverhaal te maken heeft en ook de wereld niet echt beter in beeld brengt. Ik heb enorm genoten van de aflevering maar hoop dus niet dat ze in de komende afleveringen bepaalde zaken moeten rushen ivm tijdsgebrek (spel heb ik nooit gespeeld)
9 afleveringen.

Ik was eerst ook sceptisch toen bekend was dat seizoen 1 de hele game zou zijn. Maar het valt me allemaal reuze mee met het tempo waarop het nu gaat. Een groot deel van de game bestaat natuurlijk uit gameplay elementen. Stealth door ruimtes manoeuvreren, resources zoeken, ladders en containers verplaatsen etc. Op wat referenties na (zoals Joel die deze aflevering door kastjes zoekt, of het zwemmen en de ladder uit de vorige aflevering) is dat niet heel interessant in een tv-serie. Dus is er veel meer ruimte voor verdieping in karakters. En ik ben ook blij dat ze het op deze manier aanvliegen in plaats van Joel en Ellie die tussen een zooitje infected door op zoek gaan naar een accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:42
ZpAz schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:41:
[...]

Ik vind het wel fijn dat ze niet constant "oh we are attacked by zombies / infected" er in hebben. Anders ga ik wel TWD kijken. Tot nu toe top allemaal, vond de eerste aflevering minder sterk. Maar 2 en 3. :9
om nog maar te zwijgen van de gitaar jingle, alleen daar krijg ik al enorme good vibes van =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hoezo reviewbombed, dan was dat cijfer echt wel lager, TLOU2 stond destijds binnen no time op een 4 ofzo. Een 8,2 is een prima cijfer, ik geef EP3 ook 8 terwijl ik de eerste afleveringen een 9,5 zou geven. Smaken verschillen nu eenmaal.

Blijkbaar worden de 1 gevers ruimschoots gecompenseerd. De serie krijgt nu per week meer kijkers erbij dus ook steeds meer kans op Excessen.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2023 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:50
Het was ook niet mijn favoriete uitzending, duurde iets lang in mijn ogen, maar voor de rest was alles weer van een hoog niveau. De haters die een 1 geven zitten volgende week ongetwijfeld weer klaar voor aflevering vier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-07 20:15
Chaoss schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:29:
[...]

Hoezo reviewbombed, dan was dat cijfer echt wel lager, TLOU2 stond destijds binnen no time op een 4 ofzo. Een 8,2 is een prima cijfer, ik geef EP3 ook 8 terwijl ik de eerste afleveringen een 9,5 zou geven. Smaken verschillen nu eenmaal.

Blijkbaar worden de 1 gevers ruimschoots gecompenseerd. De serie krijgt nu per week meer kijkers erbij dus ook steeds meer kans op Excessen.
Smaken verschillen inderdaad maar wanneer bijna 25% de aflevering een 1 geeft kun je toch wel spreken van review bombing lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
[...]

Check anders ook even de post er na met uitleg... en vergelijk. Niets moeilijk aan die statistieken interpreteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-07 20:12
ik zat de hele aflevering te wachten op het moment dat Offerman een fles Lagavulin open zou trekken. Maar helaas.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

[...]

Als je echt voelt dat het geforceerd is etc. Of echt niet tegen dat kan in entertainment dan snap ik het zelf niet helemaal en vind ik het moeilijk dat in te zien. Ookal ben ik enorm van two side en de ander zijn standpunt zien
Gay scène of niet interreseert me weinig, maar ik vond het simpelweg vrij saai, daardoor langdradig en ja dan heb ik al snel het idee dat hier alleen maar extra tijd aan besteedt is omdat het een homo relatie is (kijk ons eens inclusive zijn) Met een hetero relatie was die hele scène imho net zo saai geweest. Volgens mij hadden ze in de helft van de tijd dezelfde impact kunnen neerzetten. En dan had ik de overige tijd liever gebruikt zien worden voor een leuke of spannende Ellie en Joël scène, daar had ik persoonlijk liever naar zitten kijken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16
[...]

Hoezo reviewbombed, dan was dat cijfer echt wel lager,
Hoezo review bombed, zeg je?! Omdat er 17.000+ keer een 1 gegeven is, terwijl aflevering 1 + 2 samen amper boven de 1000 1-ster reviews hebben gekregen. Daarom review bombed.

Sterker nog, aflevering 3 heeft 14.000 méér reviews dan aflevering 1 en 22.000 méér reviews dan aflevering 2, dus die 17.000+ 1-ster reviews zijn bijna allemaal extra reviews. Duidelijk gevalletje review bomb dus ;)
TLOU2 stond destijds binnen no time op een 4 ofzo.
Dat was dan een succesvolle review bomb, bij aflevering 3 van deze serie was het een minder succesvolle review bomb. Maar nog steeds een review bomb.
Een 8,2 is een prima cijfer, ik geef EP3 ook 8 terwijl ik de eerste afleveringen een 9,5 zou geven. Smaken verschillen nu eenmaal.

Dat het gemiddeld nog steeds een goede score heeft doet weinig af aan dat zo'n groot deel aan 1-scores dikke bullshit is en vrijwel alleen maar komt door tere zieltjes die geen homo's willen zien zoenen. Zonder die review bomb had de score nog veel hoger gelegen.

Doen alsof er niet gereviewbombed is omdat de gemiddelde score redelijk hoog is, is een beetje alsof je zegt "Hoezo winkeldiefstal? Die winkel heeft toch nog steeds dikke winst gemaakt!". Het één sluit het ander niet uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 31-01-2023 19:13 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-06 13:10
Niks mis met deze kritiek toch? Smaken verschillen nou eenmaal. De een vindt dit zij-verhaal helemaal fantastisch en de ander vindt het tijdverspilling. Ik als doorgewinterde fan van de eerste game vond deze aflevering ook veel te geforceerd en de vele veranderingen kwamen het tempo en de personages (in het bijzonder Bill) niet ten goede. De game ging daar veel subtieler mee om. Dan kan het acteerwerk nog zo goed zijn, ik zit persoonlijk niet te wachten op brokeback mountain-achtige taferelen.

Snap natuurlijk wel dat de serie wijzigingen moet doorvoeren omdat je niet alles een op een kan overnemen, maar dit was een compleet ander verhaal. Ik ergerde me ook aan het feit dat Bill tijdens die
spoiler:
shootout
daar midden op de straat gaat staan. Komt niet echt overeen met de geharde overlever waar hij bekend om stond. Hopelijk is de volgende aflevering weer meer zoals de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Prima review inderdaad, cijfer is wel discutabel, maar het waarschijnlijk een reactie op de vele 10'en 'als jullie het een 10 geven dan doe ik een 1 ter compensatie'. Andersom gebeurd dat mischien ook.

Uiteindelijk was het verhaal van de game ook rauwer wat imho beter bij de hele settings past.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
And that if you are gay, even the apocalypse is poetic utopia where nothing ever goes wrong apart from the 15 second bandit attack which got taken care of by the defensive barricades in the first place and last shorter than the gay sex.
Prima review inderdaad. _O- :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Raem schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:27:
[...]

Prima review inderdaad. _O- :')
Hij noemt meer terechte punten dan deze ene ietwat uitlating van frustratie. ;) En dan nog het is een mening.

En nogmaals het rechtvaardigt echt niet de 1 maar blijkbaar zijn sommige mensen snel getrigered om op de andere uitersten te reageren.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2023 19:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jovatov
Wat is overigens in hemelsnaam het politieke en sociale statement dat gemaakt wordt?

Daar snap ik niets van.

Ik kan me voorstellen dat je de spelversie toffer vond. Prima. Noem het traag, noem het 'te weinig infected'. Ben het er niet mee eens, maar wel valide argumenten.

Maar deze aflevering afkraken omdat het een sociaal en politiek statement maakt? Welk statement dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Chaoss schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:42:
[...]

Gay scène of niet interreseert me weinig, maar ik vond het simpelweg vrij saai, daardoor langdradig en ja dan heb ik al snel het idee dat hier alleen maar extra tijd aan besteedt is omdat het een homo relatie is (kijk ons eens inclusive zijn) Met een hetero relatie was die hele scène imho net zo saai geweest. Volgens mij hadden ze in de helft van de tijd dezelfde impact kunnen neerzetten. En dan had ik de overige tijd liever gebruikt zien worden voor een leuke of spannende Ellie en Joël scène, daar had ik persoonlijk liever naar zitten kijken.
Maar dat is wat anders dan ik zelf op doel. Kijk jij zegt zelf al dat met een hetero relatie je het net zo saai zou vinden en geeft dus eigenlijk aan dat je vindt dat de opbouw van de aflevering niet goed is ongeacht wat voor relatie het is.

Totally valid kritiek, imo! Ik hoef het er niet mee eens te zijn want hou wel van dit soort opbouw maar dat is niet voor iedereen. Maar ik had een dumdum vanmiddag die zei dat die de scene beter zou vinden met een hetero stel :+

@Dimitri_Klokov het gaat om de gehele toon van de review. Je leest de gehele review gewoon dat als Bill of Frank een dame zou zijn dat er vrij weinig mis was geweest voor deze persoon.
If you are gay, even the apocalypse is poetic utopia where nothing ever goes wrong
Ook vind ik het grappig dat vaak bij dit soort reviews het gaat richting de 'gay zijn is hun enige karakterastiek' terwijl dit argument never wordt gebruikt bij hetero stellen. Je ziet een persoon namelijk die tegen de overheid is en afschuwelijk schichtig hierover. Die niemand binnen laat tot er een persoon zijn leven in stapt en hij veranderd van een eenmans persoon naar een persoon die wilt vechten voor een liefde.

Nogmaals, zet hier een vrouw neer maar laat alle punten gelijk en die review zou het waarschijnlijk prachtig vinden dat deze eenzaamheidsworst zo open is geworden naar een ander.

Allemaal prima als je een 1 op 1 vertaling wilt van de game (al heb ik daar mijn mening over, het zijn namelijk twee verschillende media vormen)

Over het Brokeback mountain.. Tsja, Ik kan goeie representatie op 1 hand tellen voor mij persoonlijk. Dus vind het geforceerd gedeelte altijd een beetje jammer te lezen. The Last of Us is niet een actie serie in de basis, zeker niet in de tweede game imo

@Jovatov een veelgebruikte term die mensen gebruiken.. Meestal bedoelen ze ermee in hun ogen 'lijstje afvinken' van ras, sexualiteit etc. etc. In dit geval het opdringen van een homo relatie in de serie (terwijl we even de 100 hetero relaties 'vergeten')

[ Voor 6% gewijzigd door dglavimans op 31-01-2023 19:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erapaz
Chaoss schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:42:
[...]

Ik denk niet dat dat de reden was dat er extra tijd aan is besteed. Sterker nog, ik vond de aflevering nog te kort en had liever wat langer B&F gezien. TLOU is een serie over karakters, niet over zombies, dat is slechts een middel. Eerlijk gezegd als je al jouw reacties leest komt het heel erg over of je juist wel over het thema valt, maar probeer je angstvallig andere argumenten (filler, saai, langradig) te verzinnen zodat het lijkt of dat niet zo is. Het feit dat je vindt dat ze het gedaan hebben om inclusief over te komen onderstreept dit alleen maar. Ze zoeken gewoon naar een juiste representatie en blijkbaar triggert een simpele man-man relatie al heel veel bij een aantal mensen.

Ik vond het helemaal niet geforceerd, juist heel natuurlijk. Deed me denken aan mijn buurmannen van vroeger en het was heerlijk om dit verhaal te zien afspelen tegen de achtergrond van de apocalyps.

[ Voor 6% gewijzigd door Erapaz op 31-01-2023 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-06 13:10
dglavimans schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:41:
[...]

Maar dat is wat anders dan ik zelf op doel. Kijk jij zegt zelf al dat met een hetero relatie je het net zo saai zou vinden en geeft dus eigenlijk aan dat je vindt dat de opbouw van de aflevering niet goed is ongeacht wat voor relatie het is.

Totally valid kritiek, imo! Ik hoef het er niet mee eens te zijn want hou wel van dit soort opbouw maar dat is niet voor iedereen. Maar ik had een dumdum vanmiddag die zei dat die de scene beter zou vinden met een hetero stel :+

@Dimitri_Klokov het gaat om de gehele toon van de review. Je leest de gehele review gewoon dat als Bill of Frank een dame zou zijn dat er vrij weinig mis was geweest voor deze persoon.

[...]

Ook vind ik het grappig dat vaak bij dit soort reviews het gaat richting de 'gay zijn is hun enige karakterastiek' terwijl dit argument never wordt gebruikt bij hetero stellen. Je ziet een persoon namelijk die tegen de overheid is en afschuwelijk schichtig hierover. Die niemand binnen laat tot er een persoon zijn leven in stapt en hij veranderd van een eenmans persoon naar een persoon die wilt vechten voor een liefde.

Nogmaals, zet hier een vrouw neer maar laat alle punten gelijk en die review zou het waarschijnlijk prachtig vinden dat deze eenzaamheidsworst zo open is geworden naar een ander.

Allemaal prima als je een 1 op 1 vertaling wilt van de game (al heb ik daar mijn mening over, het zijn namelijk twee verschillende media vormen)

Over het Brokeback mountain.. Tsja, Ik kan goeie representatie op 1 hand tellen voor mij persoonlijk. Dus vind het geforceerd gedeelte altijd een beetje jammer te lezen. The Last of Us is niet een actie serie in de basis, zeker niet in de tweede game imo
Het hoeft niet zo zwart/wit te zijn in precies hetzelfde of compleet anders. Sommige aanpassingen vind ik tot nu toe erg geslaagd, andere weer een heel stuk minder. The Critical Drinker heeft trouwens toevallig zojuist een video over geplaatst met een aantal goede punten waarom deze serie tot nu toe voelt als een achteruitgang.

En hoe bedoel je weinig representatie? Je hoeft Netflix maar aan te zetten en alles is gay, inclusief, genderneutraal, race-swapped en weet ik veel allemaal. In deze serie is het weer in mijn ogen onnodig breed uitgemeten en vond het niks toevoegen. Veel mensen zijn daar wel een beetje klaar mee en ik begrijp dat wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Erapaz schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:07:
[...]
Sterker nog, ik vond de aflevering nog te kort en had liever wat langer B&F gezien.
De aflevering was in eerste instantie 2 uur, maar moest gecut worden voor op HBO.
Hopelijk krijgen we deze directors cut nog eens te zien. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erapaz
Dimitri_Klokov schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:09:
[...]

Het hoeft niet zo zwart/wit te zijn in precies hetzelfde of compleet anders. Sommige aanpassingen vind ik tot nu toe erg geslaagd, andere weer een heel stuk minder. The Critical Drinker heeft trouwens toevallig zojuist een video over geplaatst met een aantal goede punten waarom deze serie tot nu toe voelt als een achteruitgang.

En hoe bedoel je weinig representatie? Je hoeft Netflix maar aan te zetten en alles is gay, inclusief, genderneutraal, race-swapped en weet ik veel allemaal. In deze serie is het weer in mijn ogen onnodig breed uitgemeten en vond het niks toevoegen. Veel mensen zijn daar wel een beetje klaar mee en ik begrijp dat wel.
Wat is er breed uitgemeten dan? Een same sex relatie is hetzelfde als een klassieke hetero relatie. Het is dus normaal om dit op TV of in een game te zien. Waarom is het nu opeens breed uitgemeten en als het een man en een vrouw waren geweest is het wel okay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Raem schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:11:
[...]

De aflevering was in eerste instantie 2 uur, maar moest gecut worden voor op HBO.
Hopelijk krijgen we deze directors cut nog eens te zien. :)
Ben eigenlijk bang dat de hele serie te kort is. Er is nog zo veel te vertellen. Zeker met 1 aflevering per week hadden ze elke aflevering wel langer mogen maken; net als bij Stranger Things seizoen 4.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dglavimans
Dimitri_Klokov schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:09:
[...]

Goeie representatie wat niet een serie is speciaal voor die doelgroep (Love Simon etc. etc. die ene serie die nu heel popular is maar ik nu ff niet op kan komen) is schaars hoor.

Wat ik zeg. Ik kijk ontzettend veel films/series/games en kan het op 1 hand tellen dat er goeie representatie is in een verhalende wereld ZONDER dat de serie geschreven is met gayheid in zich.

Noem me anders nog een serie die daaronder valt welk het zo heeft aangepakt als TLOU maandag, dan noem ik er een paar met hetero relaties :9

Je kan er klaar mee zijn alleen.. Mjah weet niet echt wat ik er verder aan kan toevoegen behalve dat jouw inzicht op hoeveel representatie er is en mijne een beetje van elkaar af zitten.

Will - Stranger Things
Tlou paar voorbeelden
Die gast uit TWD met die afgehakte hand
Life is Strange 1

Veel verder ga ik echt niet komen.. Ik wil er nog heel wellicht Money heist ingooien of Elite maar in die laatste banged iedereen elkaar

En dit is los van alle kritieken over de adaptie van de serie heh.. Als je een 1 op 1 verhaal wilt kan ik me voorstellen dat het tegen valt. Ik ga zeker zo nog even dat filmpje kijken!

[ Voor 7% gewijzigd door dglavimans op 31-01-2023 20:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

[...]

Ik vond het helemaal niet geforceerd, juist heel natuurlijk.
En dat mag je vinden. Maar laat dan een ander zijn mening ook hebben. Nu wordt elke anders denkende de mond gesnoerd met 'je bent toch homo-foob'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Chaoss schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:27:
[...]

En dat mag je vinden. Maar laat dan een ander zij mening ook hebben. Nu wordt elke anders denkende de mond gesnoerd met 'je bent toch homo-foob'.
Vind ik te makkelijk, ik probeer juist enorm open die discussie aan te gaan zonder te wijzen of iemand voor iets uit te maken :)

Wellicht komen we nader tot elkaar aan het einde

[ Voor 6% gewijzigd door dglavimans op 31-01-2023 20:31 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Erapaz
Chaoss schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:27:
[...]

En dat mag je vinden. Maar laat dan een ander zij mening ook hebben. Nu wordt elke anders denkende de mond gesnoerd met 'je bent toch homo-foob'.
Dat zie ik niet terug in mijn post, maar hoe zegt men dat ook alweer, wie de schoen past trekke hem aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
Erapaz schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:36:
[...]

Dat zie ik niet terug in mijn post, maar hoe zegt men dat ook alweer, wie de schoen past trekke hem aan?
Vind het zelf ook een aparte manier (voor een moderator) om van de discussie af te geraken aangezien niemand hier heeft gewezen nog.

In beginsel mag iedereen een mening hebben, daarvoor zijn we op een forum. Maar slechte mening is nog steeds dat en dan kan je discussie doen.

Op Reddit erg veel gevallen gehad waar ik echt dacht dit is hopeloos en toch nader tot elkaar weten te komen. Zijn we het niet geheel eens, maar dat hoeft ook niet zolang we beide elkaar snappen.

Dus ja, interessante reactie :p

Volgende week gaat het wel los als ik de preview zo bekijken :) Dan hebben de mensen die actie willen waarschijnlijk hun episode en ik kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:28
Goede serie! jammer dat dat kind wat Ellie speelt een gruwelijk arrogant gezicht heeft :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aflevering drie vond ik echt fantastisch. Mogelijk komt dat wel ondat de manier waarop ze overleven vergelijkbaar is hoe ik het zou aanpakken (groot hek om de boerderij, grote voorraad aanleggen, goede beveiliging en zorgen voor zelfvoorzienendheid van mijn gezin/geliefden)

En hoe je het ook wendt of keert, als je deze aflevering een 1 (1!) geeft dan is dat puur trollen uit ofwel homofobie ofwel een totaal gebrek aan empathisch vermogen/romantiek. Elke logisch beredeneerde kritiek mag natuurlijk, je kan de aflevering te traag vinden, maar een 1 krijgt Sharknado nieteens...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb de games nooit gespeeld. Ben wel fan van het post-apocaliptic genre en na 3 afleveringen twijfel ik nog over de serie:

+ productie heel goed (zoals we hbo kennen)
+ origineel zombie onstaan verhaal
- Ellie is echt overdreven arrogant en irritant neergezet. Voor een kind dat geboren is in een wereld met keihard totalitair regime dat tiert op dood en angst is ze ook veel te eigenwijs. Ze luistert per definitie niet, heeft een grote mond en dat maakt in mijn ogen haar hele personage ongeloofwaardig en ook vervelend om naar te kijken.
- Het verhaal van Bill en Frank vind ik op het randje. Het is moeilijk voor te stellen dat in deze wereldsetting je ongestoort 20 jaar kan leven in je eigen 'bubbel' stadje. Aan de andere kant was de hele wereld in 3 dagen dood en de zombies lijken vooral te slapen dus het zou kunnen.

Ik kijk nog wel wat afleveringen door maar tot op heden geef ik het een 6.

Sys Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:49

Vrijdag

De Zwarte

Zo, ook net de derde aflevering gezien. Ik vond m geweldig.

Volgt het dezelfde lijn als het spel? Nee. Maar omdat ik inmiddels met de vierde playthrough van het spel bezig ben vind ik dat niet erg. Als ik het spel wil zien, dan speel ik het spel wel.

Juist fijn dat er afgeweken wordt maar de geest van het spel nog wel wordt aangehouden. En dat het gaat om twee homo's, da's niet echt een verrassing als je het spel gespeeld hebt. Meer uitwerking van de achtergrond vind ik juist fijn. En het geeft Bill een veel mooier karakter dan in het spel.

Het gegeven dat ze vooral met zijn tweeën zijn valt wel mooi met het thema "The Last of Us".
Hoewel ik meestal best een aversie heb tegen woke, vond ik dat hier echt totaal niet. Ten eerste omdat het natuurlijk niets nieuws is, ten tweede omdat je gewoon twee mensen zien die elkaar in een uitzichtloze situatie ontmoeten en elkaar daar vinden. Er is geen sprake van overdreven clichématige gay stereotypen. Geen "wapperende handjes" zeg maar.
Dat ze uiteindelijk samen gaan vond ik super mooi.

Ik hoop dat ze deze behandeling ook geven aan het riool segment.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Danfoss schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:05:
Ik heb de games nooit gespeeld. Ben wel fan van het post-apocaliptic genre en na 3 afleveringen twijfel ik nog over de serie:

+ productie heel goed (zoals we hbo kennen)
+ origineel zombie onstaan verhaal
- Ellie is echt overdreven arrogant en irritant neergezet. Voor een kind dat geboren is in een wereld met keihard totalitair regime dat tiert op dood en angst is ze ook veel te eigenwijs. Ze luistert per definitie niet, heeft een grote mond en dat maakt in mijn ogen haar hele personage ongeloofwaardig en ook vervelend om naar te kijken.
- Het verhaal van Bill en Frank vind ik op het randje. Het is moeilijk voor te stellen dat in deze wereldsetting je ongestoort 20 jaar kan leven in je eigen 'bubbel' stadje. Aan de andere kant was de hele wereld in 3 dagen dood en de zombies lijken vooral te slapen dus het zou kunnen.

Ik kijk nog wel wat afleveringen door maar tot op heden geef ik het een 6.
Ben echt vooral benieuwd naar dit soort mensen die de game niet hebben gespeeld hoe die na dit seizoen tegen de serie kijken en die te gaan vergelijken met mensen zoals mijzelf die wel de games hebben gespeeld!

Dit is echt 1 van de weinige series waar ik in principe het verhaal al weet

[ Voor 3% gewijzigd door dglavimans op 31-01-2023 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Erapaz schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:36:
[...]

Komt er toch op neer?:
als je al jouw reacties leest komt het heel erg over of je juist wel over het thema valt, maar probeer je angstvallig andere argumenten (filler, saai, langradig) .
En:
[...]
en blijkbaar triggert een simpele man-man relatie al heel veel bij een aantal mensen.

[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2023 23:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
Chaoss schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:27:
[...]

Komt er toch op neer?:

[...]
Je gaat wel simpel in op de drive by ipv echt op de discussie in te gaan though vind ik, opvallend

Maar jij bent mod dus laat ik het er verder bij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dglavimans schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:28:
[...]

Je gaat wel simpel in op de drive by ipv echt op de discussie in te gaan though vind ik, opvallend

Maar jij bent mod dus laat ik het er verder bij :p
Je kunt teruglezen waarom ik EP3 een mindere aflevering vind ten opzichte van de eerste 2. Moet ik dat blijven herhalen? En nogmaals: ik vind het niet een slecht aflevering want ik zou ep3 nog steeds een 8 geven. Tldr: te langzame pacing in de B&F scène, teveel tijd aan de B&F scène besteed waarin ik liever iets anders had gezien. Bill verhaal in de game is imho beter want rauwer wat beter in de setting past.

Maar aangeven dat ik het een mindere aflevering vind en aangeven waarom is blijkbaar not done want een slechte mening is een slechte mening.

[ Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2023 23:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
Chaoss schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:30:
[...]

Je kunt teruglezen waarom ik EP3 een mindere aflevering vind ten opzichte van de eerste 2. Moet ik dat blijven herhalen? En nogmaals: ik vind het niet een slecht aflevering want ik zou ep3 nog steeds een 8 geven.

Maar aangeven dat ik het een mindere aflevering vind, aangeven waarom is niet goed genoeg want een slechte mening is een slechte mening.
Wat ik zeg meestal in een forum discussie zegt de 1 wat haakt de ander erop in en haakt die ander daar weer op in.

Als jij echter kiest voor de Twitter approach van ik wil mijn mening geven over de aflevering en that’s it. Dat mag, is een bijzondere keuze dat wel want dat maakt je niet echt toegankelijk voor enige vorm van discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
dglavimans schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:56:
[...]
Volgende week gaat het wel los als ik de preview zo bekijken :) Dan hebben de mensen die actie willen waarschijnlijk hun episode en ik kan niet wachten
Ik heb de preview niet gezien, maar ik verwacht de volgende aflevering inderdaad wel meer actie.

En de aflevering daarna waarschijnlijk
spoiler:
Henry en Sam :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hehe je spoiler tags werken niet @Raem

Edit, werkten niet :P

[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2023 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Raem schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:45:
[...]

Ik heb de preview niet gezien, maar ik verwacht de volgende aflevering inderdaad wel meer actie.

En de aflevering daarna waarschijnlijk
spoiler:
Henry en Sam :'(
Ik ben echt heel benieuwd hoe ze die spoiler gaan aanpakken! Met de aflevering van deze week zou het bijna apart zijn als die hetzelfde gaat afspelen als de game kijkende naar het einde van de spoiler!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
dglavimans schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:47:
[...]

Ik ben echt heel benieuwd hoe ze die spoiler gaan aanpakken! Met de aflevering van deze week zou het bijna apart zijn als die hetzelfde gaat afspelen als de game kijkende naar het einde van de spoiler!
spoiler:
Sam is in de serie doof, dus daar zal ongetwijfeld kritiek op komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Raem schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:59:
[...]

spoiler:
Sam is in de serie doof, dus daar zal ongetwijfeld kritiek op komen :p
spoiler:
Nee ik bedoel meer.. Tenzij ik het me verkeerd herinner plegen zij geen zelfmoord? Dat zou WEER een episode een zelfmoord zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dglavimans schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 00:05:
[...]

spoiler:
Nee ik bedoel meer.. Tenzij ik het me verkeerd herinner plegen zij geen zelfmoord? Dat zou WEER een episode een zelfmoord zijn
spoiler:
Henry raakt infected waarna Sam hem neerschiet en daarna zichzelf... Of andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Chaoss schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 00:20:
[...]

spoiler:
Henry raakt infected waarna Sam hem neerschiet en daarna zichzelf... Of andersom
Jah toch wel.. Heel benieuwd hoe ze dat gaan doen maandag

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04:37
Fantastische aflevering, mooi einde waarin de eerste maaltijd samen nog eens herhaald wordt bij het laatste avondmaal. Mooi hoe Bill wordt neergezet als eenzame paranoïde prepper die in zijn ouders huis woont, waarschijnlijk nog een tijd voor zijn moeder heeft gezorgd en op het laatst die rol ook voor Frank tot zijn rekening neemt en gaandeweg ontzettend gegroeid is in zijn emotionele ontwikkeling in de tweede periode van zijn leven. Erg mooi neergezet.

Mijn vriendin keek de eerste twee afleveringen niet mee, gisteren was ze langzamerhand rond de helft van de aflevering toch stiekem aan het kijken en ze vroeg: "Ik dacht dat dit alleen over zombies ging?". Volgens mij hebben we weer een kijker erbij.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
dglavimans schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:27:
[...]

Ben echt vooral benieuwd naar dit soort mensen die de game niet hebben gespeeld hoe die na dit seizoen tegen de serie kijken en die te gaan vergelijken met mensen zoals mijzelf die wel de games hebben gespeeld!

Dit is echt 1 van de weinige series waar ik in principe het verhaal al weet
Ergens wel jammer dat ik het verhaal al ken, en zelfs afgelopen week nog een keer door deel 1 heen gespeeld zodat het wat verser in mijn geheugen ligt. Ik hoop vooral op meer back-story, zoals in ep3. Dat is een mooie middenweg voor diegenen de game wel en niet hebben gespeeld. Het is bijna anthologie achtig, waarbij het plot van Ellie en Joel wordt gebruikt om elke week een aantal karakters te bezoeken waarvan we het verhaal leren kennen. Wat mij betreft een prima insteek.
spoiler:
We krijgen nog de Hunters, Same & Henry, Tommy en zijn community, David, de Fireflies/chirurg, Riley & Ellie (left behind episode) en dat in 6 afleveringen, dus het lijkt er wel op dat dit de opzet gaat zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Slappyjoez schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 07:01:
"Ik dacht dat dit alleen over zombies ging?".
Mijn vrouw kijkt ook half mee, heeft het ook niet zo op 'zombies'. En ik moet haar er elke keer op wijzen dat dit geen zombies zijn maar infected :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik vond aflevering 3 een hele sterke en diepgaande aflevering met een hele mooie boodschap! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 01-02-2023 08:15 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-07 12:40
schumi1986 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:59:
Goede serie! jammer dat dat kind wat Ellie speelt een gruwelijk arrogant gezicht heeft :p
Dit vind ik persoonlijk ook jammer. Ze kan vast prima acteren.
Alleen Ellie in-game is ''cute'' met een grote smoel.
Bella Ramsey ziet er gewoon altijd arrogant uit.

Doet een beetje afbreuk aan Ellie als karakter.
Als er ooit een seizoen komt wat de 2de game beet pakt dan past het misschien beter met een boze Ellie ;)
G_Dragon schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:14:
Ik vond aflevering 3 een hele sterke en diepgaande aflevering met een hele mooie boodschap! _/-\o_
Eens! Toen de aflevering op gang kwam dacht ik.... NEE niet nog een Woke serie. Maar man! Echt steen goed op gezet! En steengoed geacteerd. Past binnen ''The Last of Us'' wat ook genoemd wordt door de makers als een ''Love story''. De brief waarin staat ''red wie je redden kan'' bouwt heel duidelijk op naar de laatste scene van de game (zonder te spoilen :+ )

[ Voor 46% gewijzigd door Dubrillion op 01-02-2023 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Dubrillion schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:30:
[...]

Eens! Toen de aflevering op gang kwam dacht ik.... NEE niet nog een Woke serie. Maar man! Echt steen goed op gezet! En steengoed geacteerd. Past binnen ''The Last of Us'' wat ook genoemd wordt door de makers als een ''Love story''. De brief waarin staat ''red wie je redden kan'' bouwt heel duidelijk op naar de laatste scene van de game (zonder te spoilen :+ )
Ik heb getwijfeld om dit te vermelden in mijn vorige reactie maar uiteindelijk niet gedaan, want zo reageerden mijn vriendin en ik ook direct, ik wou nog de vraag stellen of dit ook zo in de games ging maar gezien hoe onwijs goed de aflevering in elkaar zat met de boodschap die erin zat verwerkt vond ik dit niet meer nodig. Want man.. man.. wat was dit ontzettend goed!

Een vriendin van mij die de games voor de 10e keer opnieuw aan het spelen is zei nog wel dat ze zelf had verwacht dat hij zichzelf ging ophangen maar daarin wijkt de serie wel af van de games maar als The Last Of Us deze kwaliteit blijft leveren zijn we zeer tevreden! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 01-02-2023 08:55 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:00:
[...]

Mijn vrouw kijkt ook half mee, heeft het ook niet zo op 'zombies'. En ik moet haar er elke keer op wijzen dat dit geen zombies zijn maar infected :P
Haha zo had ik mijn vrouw er ook in laten trappen.
Op, “Als het maar niet met zombies is”, kon ik vol
mondig “nee hoor” antwoorden :P

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, ~[PS4] The Last of Us: Part II of ~[Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic