Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
CopyCatz schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:09:
[...]

Ik gok dat jij geen influencer aspiraties hebt. ;)
True, true.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik had het idee om nog eens een playthrough van deel 1 te doen. Elke week een stukje om het verschil met de show te zien. Heb eerst Left Behind nog een keer gespeeld (speelt deels ervoor) en ben nu in part 1 al voorbij de hunters. Erg verslavend en speelt zo lekker weg. 8 jaar geleden dat ik hem heb uitgespeeld, blijft erg sterk ondanks de leeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik heb allebei de games gespeeld en vond ze best tof (deel 1 was beter dan 2).
Ik was sceptisch over de casting van de twee hoofdpersonen, maar na het kijken zat ik toch in het verhaal en wilde ik gelijk meer.

Mijn vrouw en ik hebben de laatste twee seizoenen van The Walking Dead niet gezien, omdat die serie gewoon ingekakt was en we een beetje zombie moe waren de laatste jaren. Ook kijk ik het laatste jaar geen series meer, omdat ik geen tijd heb en de meeste series toch weer gecanceld worden (ik kijk naar jou 1899, die ik vorige maand als enige serie gekeken had, omdat die er toch echt heel interessant uit zag).

Hopelijk blijft de kwaliteit van het verhaal zo goed. Had ergens gelezen dat delen van het eerste spel zullen gebruiken, dus qua verhaal zal het wel goed zijn.

Wel jammer dat ze het niet vrijdag uitbrengen, want dat is de wekelijkse filmavond hier in huis.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Toen ik deel 2 speelde vond ik die beter dan deel 1. Deel 2 is echt een emotionele rollercoaster die je op momenten heel naar laat voelen. Enige game waarbij ik dat had. De gameplay van deel 2 is ook beter. De stukken met Abby waren echt goed en je krijgt steeds meer een hekel aan Ellie. Ga ze nu back2back spelen, dus dan kan ik kijken of ik nog steeds die mening heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Xyphoid schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 04:37:

Wel jammer dat ze het niet vrijdag uitbrengen, want dat is de wekelijkse filmavond hier in huis.
Tja, je kunt het gewoon op een vrijdagavond kijken. Datum van online brengen is niet relevant, het blijft er gewoon op staan.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:45
Afgelopen donderdagavond de eerste aflevering van TLOU gezien. Ondanks dat ik een groot liefhebber ben van de games, kon de hype rondom de serie mij nog niet grijpen. Maar goed, uiteindelijk ga je toch kijken, omdat je nieuwsgierig bent. :)

De aflevering start erg sterk en hoewel het afweek van het spel, wat ik niet erg vind, wist het de paniek en het onheilspellende goed te vatten. Echter, daarna stort het tempo enorm in, wordt het langdradig en redelijk 'cookie cutter' allemaal. Waarom de keuze is gemaakt om de eerste aflevering bijna 1,5 uur te laten duren is mij ook een raadsel, want het werd een lange zit ...

Daarnaast heeft Pascal mij nog niet kunnen overtuigen als Joel en Ramsey als Ellie moet ik nog maar geloven, ze mist de brutaliteit / arrogantie die Ellie in het spel uitstraalt; ik vind het haar in de serie iets té desperate.

De sfeer is goed en je merkt dat de serie production value heeft, maar je merkt ook dat de serie op dit moment erg gehypet wordt. De raving reviews voel ik, in ieder geval, nog niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:41
Yonix schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:03:
Afgelopen donderdagavond de eerste aflevering van TLOU gezien. Ondanks dat ik een groot liefhebber ben van de games, kon de hype rondom de serie mij nog niet grijpen. Maar goed, uiteindelijk ga je toch kijken, omdat je nieuwsgierig bent. :)

De aflevering start erg sterk en hoewel het afweek van het spel, wat ik niet erg vind, wist het de paniek en het onheilspellende goed te vatten. Echter, daarna stort het tempo enorm in, wordt het langdradig en redelijk 'cookie cutter' allemaal. Waarom de keuze is gemaakt om de eerste aflevering bijna 1,5 uur te laten duren is mij ook een raadsel, want het werd een lange zit ...

Daarnaast heeft Pascal mij nog niet kunnen overtuigen als Joel en Ramsey als Ellie moet ik nog maar geloven, ze mist de brutaliteit / arrogantie die Ellie in het spel uitstraalt; ik vind het haar in de serie iets té desperate.

De sfeer is goed en je merkt dat de serie production value heeft, maar je merkt ook dat de serie op dit moment erg gehypet wordt. De raving reviews voel ik, in ieder geval, nog niet. :)
De hypetrain was wel terecht gezien het niveau van de serie, als je de game hebt gespeeld is het natuurlijk wel een stuk minder gezien je al weet wat er allemaal gaat gebeuren en ga je natuurlijk ook vergelijken. Lord of the rings serie werd zelfs helemaal kapot genaakt in reviews door boekfanaten die het verschrikkelijk vonden hoe ze soms van de lore afweken. Maar dat deze serie nu gewoon op een 9.4 staat op imdb zegt genoeg, dan is het niet enkel meer een hype, maar gewoon een rete goede serie.

We moeten ook niet vergeten dat het meerendeel van de kijkers de games niet gespeeld hebben en het dan natuurlijk nog een stuk toffer is als je niet weet wat er allemaal gaat gebeuren.

Playstation 5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
Yonix schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:03:

De eerste aflevering was eerste aflevering was eerst 50 minuten en stopte als je net Ellie ontmoet. De board van HBO heeft toen de kritiek gegeven dat het een slecht moment was, omdat mensen die de game niet hebben gespeeld Ellie niet kennen. Ze hebben dus geen enkele binding met het karakter. Dat extra halve uurtje laat ons de ware Ellie zien en is een opzet naar de rest van de show. Kan dus best zijn dat het wat langdradig overkomt want het is gerekt tov wat de bedoeling was (bron: officiële HBO last of is podcast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:45
Erapaz schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:15:
[...]

De eerste aflevering was eerste aflevering was eerst 50 minuten en stopte als je net Ellie ontmoet. De board van HBO heeft toen de kritiek gegeven dat het een slecht moment was, omdat mensen die de game niet hebben gespeeld Ellie niet kennen. Ze hebben dus geen enkele binding met het karakter. Dat extra halve uurtje laat ons de ware Ellie zien en is een opzet naar de rest van de show. Kan dus best zijn dat het wat langdradig overkomt want het is gerekt tov wat de bedoeling was (bron: officiële HBO last of is podcast).
Jammer, want het haalt de aflevering uit balans, naar mijn mening; in het spel maak je ook pas kennis met Ellie in het derde hoofdstuk ofzo.

Niet alle character development hoeft in één aflevering gepropt te worden, bepaalde zaken mag je best de tijd voor nemen - ook de introductie van main characters. Maar goed, one's opinion and all ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Yonix schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:01:
[...]

Jammer, want het haalt de aflevering uit balans, naar mijn mening; in het spel maak je ook pas kennis met Ellie in het derde hoofdstuk ofzo.

Niet alle character development hoeft in één aflevering gepropt te worden, bepaalde zaken mag je best de tijd voor nemen - ook de introductie van main characters. Maar goed, one's opinion and all ...
Ja, ben ik het mee eens. Ik had zelf een creatievere uitwerking waarbij je elke aflevering weer andere karakters volgt ook prima gevonden. Dan hadden ze part 1 en 2 door elkaar kunnen gooien en hadden we nu al Abby en haar vader kunnen volgen. Uiteindelijk komen dat de verhalen bij elkaar en in een tweede of derde seizoen krijgen we dan Ellie vs Abby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 12:53

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Erapaz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:24:
Ben toch maar begonnen deel 1 opnieuw te spelen. Mijn savegame was nog van 2014, 8 jaar geleden! Het voelde veel minder lang. Eerst Left Behind gedaan en toen TLOU1 tot het moment waar episode 1 eindigde.
1 ding wat me opviel en wat potentieel nog gevolgen gaat hebben later in het verhaal is de relatie tussen Ellie en Marlene:

spoiler:
In de game kennen Marlene en Ellie elkaar goed, Ellie verdedigt Marlene als ze binnenkort met Joel. Haar mes heeft ze met een briefje van haar moeder van Marlene gekregen. Het mes was ook van Ellie’s moeder. Er is een soort van moeder-dochter band die later in een dialoog met Joel weer wordt aangehaald en deels het einde zo emotioneel maakt. Marlene stuurt letterlijk Ellie de dood in.
In de serie kent Ellie Marlene niet, dus ontbreekt deze band. Marlene zegt wel dat ze Ellie sinds de geboorte kent en haar in de FEDRA school heeft gezet. In de Left Behind wordt er ook maar gehint dat Ellie op een soort militaire school zit.
Ik ben heel benieuwd of we nog meer backstory krijgen op dit vlak.
Ashley Johnson (Ellie in de game) schijnt de Anna (Ellie’s moeder) in de show te gaan spelen.
Marlene en Ellie hebben een verleden, dat wordt later in de serie toegelicht aldus de makers in de Spotify-podcast. Maar het lijkt inderdaad zo te zijn dat Ellie Marlene juist niet kent, en dat is inderdaad anders. We zullen zien.

Btw, die podcast geeft nog wel een aantal mooie inzichten en details, dus voor wie 45 minuutjes tijd heeft, zeker een aanrader.

Vanavond deel 2 kijken!

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De 'Druckmann' episode was super, vond hem nog beter dan de eerste. De clickers hebben ze zo goed vertaald naar live action, ze komen hier zelfs nog een stukje intimiderender over vond ik. Maar de hele atmosfeer van deze episode voelt bijna alsof je de game speelt. De zaken waar het juist afwijkt van de game passen heel goed in dit format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Family Guy schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:27:
[...]

Marlene en Ellie hebben een verleden, dat wordt later in de serie toegelicht aldus de makers in de Spotify-podcast. Maar het lijkt inderdaad zo te zijn dat Ellie Marlene juist niet kent, en dat is inderdaad anders. We zullen zien.

Btw, die podcast geeft nog wel een aantal mooie inzichten en details, dus voor wie 45 minuutjes tijd heeft, zeker een aanrader.

Vanavond deel 2 kijken!
Ja klopt, het grappige was dat ze in de podcast het omgekeerde beweerden van wat ik schreef. Viel me inderdaad op tijdens het luisteren, dus ik ben benieuwd hoe zich dat gaat ontvouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:08

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb dit weekend de eerste aflevering van de serie gekeken. Ik wist dat de game bestond maar heb hem nooit gespeeld en eigenlijk wist ik niet eens waar het over ging. Ik ben echt een no-gamer. Gezien de hype en de ronkende verhalen over de game (want die hoor ik dan wel) en het feit dat ik een liefhebber ben van apocalyptische verhalen, de eerste aflevering gekeken en zeker niet teleurgesteld. De lengte vond ik prima; het was een genot om te zien hoe alles was vormgegeven. Ik had alleen even gemist dat Sarah doodging dus toen de switch werd gemaakt van 2003 naar 2023 zat ik een tijdje in verwarring of de vrouw die ik zag (Tess) nou de volwassen versie van Sarah was of niet. Mijn vrouw leek het maar niks, maar ik ga zeker verder kijken!

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tweede aflevering zien. Clickers zijn wel echt goed gedaan imo. Behoorlijk beklemmend en gore, net als in de game. Als fan van TLOU vind ik deze serie echt genieten geblazrn, mis eigenlijk alleen Ellie uit de games. Prima actrice hoor, maar ge verschillend qua looks met Ellie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 19:23
Toffe tweede aflevering hoor!

Mooie toevoegingen/verschillen ook wat mij betreft tov de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik haak helaas af na aflevering 2. Het is voor mij The Walking Dead met wat mooiere visuals. Dat kleine meisje is vervelend en die scène met de zombie mushroom kus was lachwekkend slecht :+ Haalt alle immersion weg. Maargoed, ik heb de games nooit gespeeld dus heb er ook nul sentiment bij verder, ik bekijk het puur als losstaande serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tweede aflevering was genieten ja. De omgeving was prachtig om te zien en je herkent de game meteen. Alsof de game opeens extreme high res textures heeft gekregen. ;)

Uiterlijk van die meid is nog steeds wennen ook al speelt ze goed.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2023 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
Ja, netjes hoe ze dit vertalen naar een tv serie. Meeste games die een serie of film krijgen falen enorm. Deze weet het mooi rustig op te bouwen en diept de karakters netjes uit zonder direct alles weg te geven. Het mysterieuze blijft daardoor mooi.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
kazuka schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:35:
De 'Druckmann' episode was super, vond hem nog beter dan de eerste. De clickers hebben ze zo goed vertaald naar live action, ze komen hier zelfs nog een stukje intimiderender over vond ik. Maar de hele atmosfeer van deze episode voelt bijna alsof je de game speelt. De zaken waar het juist afwijkt van de game passen heel goed in dit format.
Vond hem echt zwaar tegenvallen. Mist voor mij compleet het “last of us” gevoel. Locaties waren ook door elkaar gegooid tov de game (hotel kom je niet met Tess).

spoiler:
De wijziging tov game dat de infected nu een soort van “Hive mind” hebben en dus met elkaar verbonden zijn vind ik eigenlijk helemaal niks. Dit concept zit totaal niet in de game. Ook het feit dat Tess nu niet door Fedra wordt neergeschoten, maar dat er een groep infected binnenkomt viel me tegen. En de tweede bite van Ellie is er natuurlijk omdat er geen spores zijn om Joel er van te overtuigen dat Ellie echt immuun is (Ellie draagt in de game geen masker). Het vergelijken van de bites van Tess en Ellie zat wel in de game, maar juist omdat die van Ellie al 3 weken oud was.
.

Oh en ik kan nog steeds niet aan Bella als Ellie wennen. Vind haar totaal geen Ellie en ze lijkt er ook niet op. Ellie is veel tengerder en heeft een minder grof hoofd. Ze ziet er wat onschuldiger uit in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
stin00 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:22:
Ik haak helaas af na aflevering 2. Het is voor mij The Walking Dead met wat mooiere visuals. Dat kleine meisje is vervelend en die scène met de zombie mushroom kus was lachwekkend slecht :+ Haalt alle immersion weg. Maargoed, ik heb de games nooit gespeeld dus heb er ook nul sentiment bij verder, ik bekijk het puur als losstaande serie.
Vond die kus inderdaad ook niks en hoor meer afhakers omdat het gewoon weer een zombie verhaal is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Prima aflevering, museum stuk vond ik echt goed gedaan. Kan me er niet aan storen dat ze bepaalde locaties veranderd hebben. Dat is een typisch: "Maar in de games...!!"

Waar ik me wel aan stoorde is dat er flink wat missers in de green screen / cgi zaten. Had toch wel wat beter gemogen met zo'n hoog budget.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Raem schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:00:
Prima aflevering, museum stuk vond ik echt goed gedaan. Kan me er niet aan storen dat ze bepaalde locaties veranderd hebben. Dat is een typisch: "Maar in de games...!!"

Waar ik me wel aan stoorde is dat er flink wat missers in de green screen / cgi zaten. Had toch wel wat beter gemogen met zo'n hoog budget.
Het is niet alleen de afwijking van de games. Het eerste half uur gebeurde er echt niks. Museum stukje was goed en Capitol Building viel me echt tegen. In de game was dat echt een buikpijn moment (net als met Sarah). Hier kwam het totaal niet over.
Neil Druckman is blijkbaar niet zo goed in het regisseren van TV series, kan het beter bij games houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Erapaz schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:16:
[...]

Het is niet alleen de afwijking van de games. Het eerste half uur gebeurde er echt niks. Museum stukje was goed en Capitol Building viel me echt tegen. In de game was dat echt een buikpijn moment (net als met Sarah). Hier kwam het totaal niet over.
Neil Druckman is blijkbaar niet zo goed in het regisseren van TV series, kan het beter bij games houden.
Capitol building ben ik met je eens inderdaad. De dood van Tess deed me nu veel minder dan in de game. En die 'kus' was eh... vrij apart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:03
Raem schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:19:
[...]

Capitol building ben ik met je eens inderdaad. De dood van Tess deed me nu veel minder dan in de game. En die 'kus' was eh... vrij apart.
Mee eens. En volgens mij was dat een stalker gezien er een grote stuk schimmel op zijn hoofd zat. Had liever de stalkers pas gezien in een omgeving waar je ze ziet ziet verstoppen zoals in de game :p

Clickers waren ontzettend goed gedaan. Het museum was intens om naar te kijken. Ook heel herkenbaar toen Joel toch moest schieten en dat dan de hel losbreekt. Vaak genoeg in de game meegemaakt dat ik het verpruts, dan ook maar moet schieten en alles op je af begint te vliegen :p

[ Voor 24% gewijzigd door D. Ninjai op 24-01-2023 06:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Episode 2 scoort tot nu toe hoger dan de eerste een heeft 22% meer viewers, dus er blijken toch veel mensen aan te haken. Heel benieuwd naar episode 3, die werd door recensenten als een van de hoogtepunten omschreven en wijkt ook het meeste af van de game.

De cold openings tot nu toe vind ik ook leuk en wat toevoegen aan de lore. In de podcast gaf Mazin aan hier geinspireerd te zijn door Vince Gilligan en Breaking Bad. Moest ook wel een beetje denken aan de Madrigal HQ intro uit die serie.

Leuk detail, de aansteker van Tess is dezelfde als die van Sam Drake in Uncharted 4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSP5JP9xY2BQgj3Xf7BKbtTU_rk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gu7nIQjzgOvw5vLOVAn1PnF.jpg?f=fotoalbum_large

Er zitten wel meer van dat soort easter eggs in. De hotel incheckbalie scene met Ellie was gewoon 1 op 1 overgenomen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53
Ook het geluid van het schuiven met meubilair en die deur is redelijk hetzelfde.

En ze hebben wel een hele goedgevulde shivdeur gemist :F

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik zit als niet-speler van het spel nog een beetje in limbo.

De omgevingen zijn ondanks de groene schermen prachtig. Na The Walking Dead is dit allemaal erg kleurig :)

En de opening is een goede toevoeging waar ik absoluut meer van zou willen zien.

Ik ben alleen bang dat ik het over een paar afleveringen jammer ga vinden dat de openingsscènes niet langer duren :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Whut?

Ik heb ook de game nog nooit gespeeld maar dat je dit TWD vindt, hmmm :?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Sterk detail die ik zelf compleet gemist heb... en een verklaring waarom Joel en Sarah niet geïnfecteerd waren.

In de eerste aflevering sloegen Joel en Sarah alle producten met meel af, door toeval of niet: geen pannenkoeken, geen koekjes van de buren gegeten, verjaardagstaart vergeten.

De tweede aflevering opende met het feit dat de infectie zich via graan en meel verspreidt, omdat èèn van de eerste gevallen van infectie bij een graan/meel fabriek geconstateerd was.

:o

[ Voor 7% gewijzigd door yinx84 op 24-01-2023 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
kazuka schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:21:
Episode 2 scoort tot nu toe hoger dan de eerste een heeft 22% meer viewers, dus er blijken toch veel mensen aan te haken. Heel benieuwd naar episode 3, die werd door recensenten als een van de hoogtepunten omschreven en wijkt ook het meeste af van de game.

De cold openings tot nu toe vind ik ook leuk en wat toevoegen aan de lore. In de podcast gaf Mazin aan hier geinspireerd te zijn door Vince Gilligan en Breaking Bad. Moest ook wel een beetje denken aan de Madrigal HQ intro uit die serie.

Leuk detail, de aansteker van Tess is dezelfde als die van Sam Drake in Uncharted 4.

[Afbeelding]

Er zitten wel meer van dat soort easter eggs in. De hotel incheckbalie scene met Ellie was gewoon 1 op 1 overgenomen :D
Inspiratie uit Breaking Bad voor de openingsscene kan ik goed begrijpen. En werkt ook heel goed wat mij betreft. Heel vet hoe daarmee één moment uit de game (waarbij ze langs een krater lopen en Joel noemt dat ze steden gingen bombarderen) heel veel meer smoel is gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Tomski1986 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 00:11:
[...]

Whut?

Ik heb ook de game nog nooit gespeeld maar dat je dit TWD vindt, hmmm :?
Jep, soms verschillen meningen :) Maar je hoeft je niet te ergeren hoor, ik verdwijn uit het topic aangezien ik niet verder ga kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door stin00 op 24-01-2023 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
yinx84 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:22:
Sterk detail die ik zelf compleet gemist heb... en een verklaring waarom Joel en Sarah niet geïnfecteerd waren.

In de eerste aflevering sloegen Joel en Sarah alle producten met meel af, door toeval of niet: geen pannenkoeken, geen koekjes van de buren gegeten, verjaardagstaart vergeten.

De tweede aflevering opende met het feit dat de infectie zich via graan en meel verspreidt, omdat èèn van de eerste gevallen van infectie bij een graan/meel fabriek geconstateerd was.

:o
Toch vraag ik me wel af hoe dit in de tijdlijn zou werken. De scene in Jakarta speelt zich 2 dagen voor outbreak day af. Dus volgens bovenstaande theorie zou de meel binnen enkele dagen verscheept en verwerkt moeten zijn als dat inderdaad de reden is waarom Joel en Sarah niet geïnfecteerd zijn.
Tenzij de meel al langer besmet is, maar dan zou je verwachten dat dit al veel eerder voor problemen had gezorgd.

[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 24-01-2023 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Interessante meel theorie. Maar net zoals @Raem vraag ik me af hoe die tijdslijn dan gaat.

Op het nieuws was te horen dat er wat in Jakarta gebeurd was, maar het kan nooit zo snel via producten naar de andere kant van de wereld zijn gekomen. Zeker niet met al die strenge controles mbt bederfelijke waren en voedsel.
Dan is het aannemelijk dat een besmettelijk persoon via het vliegverkeer het heeft verspreid. Alleen zit je dan weer met het volgende probleem dat de tijd tussen infectie en dat de gastheer zich raar gaat gedragen niet echt past in een vlucht tussen Indonesië en Amerika. Dat duurt op zijn minst 24 uur en als er iets gebeurt tijdens zo'n vlucht zal zo'n vliegtuig op zijn minst in quarantaine moeten?

Ik denk dat de verspreiding dan al veel eerder heeft moeten plaatsvinden.

Wat trouwens dan wel weer een geinig detail is, is dat Joel en Tess geen brood eten, maar Ellie lekker een kipsandwich naar binnen werkt. Maar dat is denk ik meer toevallig.

#eigen, nergens op gebaseerde theorie :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Vrijdag schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:46:
Interessante meel theorie. Maar net zoals @Raem vraag ik me af hoe die tijdslijn dan gaat.

Op het nieuws was te horen dat er wat in Jakarta gebeurd was, maar het kan nooit zo snel via producten naar de andere kant van de wereld zijn gekomen. Zeker niet met al die strenge controles mbt bederfelijke waren en voedsel.
Dan is het aannemelijk dat een besmettelijk persoon via het vliegverkeer het heeft verspreid. Alleen zit je dan weer met het volgende probleem dat de tijd tussen infectie en dat de gastheer zich raar gaat gedragen niet echt past in een vlucht tussen Indonesië en Amerika. Dat duurt op zijn minst 24 uur en als er iets gebeurt tijdens zo'n vlucht zal zo'n vliegtuig op zijn minst in quarantaine moeten?

Ik denk dat de verspreiding dan al veel eerder heeft moeten plaatsvinden.

Wat trouwens dan wel weer een geinig detail is, is dat Joel en Tess geen brood eten, maar Ellie lekker een kipsandwich naar binnen werkt. Maar dat is denk ik meer toevallig.

#eigen, nergens op gebaseerde theorie :P
Raem schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:42:
[...]

Toch vraag ik me wel af hoe dit in de tijdlijn zou werken. De scene in Jakarta speelt zich 2 dagen voor outbreak day af. Dus volgens bovenstaande theorie zou de meel binnen enkele dagen verscheept en verwerkt moeten zijn als dat inderdaad de reden is waarom Joel en Sarah niet geïnfecteerd zijn.
Tenzij de meel al langer besmet is, maar dan zou je verwachten dat dit al veel eerder voor problemen had gezorgd.
Ik denk dat de boodschap was dat meel een vehicle was voor verspreiding. Niet zozeer dat er meel uit Jakarta over is gekomen. Hoewel ik in verschillende comments lees dat Jakarta èèn van de grootste graanverwerkers is ter wereld. Misschien dat daarom daar het eerste epicentrum plaats vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Ik bedacht gisteren dat het zoeken naar kogels etc in de game relatief belangrijk is. Terwijl ze er in de serie tot nu toe vrolijk op los schieten.

Hopelijk gaan ze daar nog wat mee doen. Ik ben van mening dat het gevoel dat er weinig kogels zijn wel wat heeft.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
lasharor schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:17:
Ik bedacht gisteren dat het zoeken naar kogels etc in de game relatief belangrijk is. Terwijl ze er in de serie tot nu toe vrolijk op los schieten.

Hopelijk gaan ze daar nog wat mee doen. Ik ben van mening dat het gevoel dat er weinig kogels zijn wel wat heeft.
De serie staat op easy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-08 23:35
lasharor schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:17:

Voor mij is het juist duidelijk dat ze niet graag willen schieten. Dat er vrolijk op los wordt geschoten zie ik absoluut niet.

Zie het einde. Eén schot en de hele horde komt achter je aan. Daar zijn ze zich bewust van.

In het museum lost Joel alleen een paar schoten, terwijl ze in direct gevaar zijn. Ik heb het aantal schoten niet geteld, maar het lijkt me zeker niet afwijken van het aantal dat we tijdens de game voor handen hadden in bepaalde levels (op gemiddelde moeilijkheid).

Het gekke is dan wel weer dat de schoten in het museum alleen de clickers aantrekt die in het museum rondliepen, terwijl dat ene schot in Capitol building de hele boel wakker maakt. Maar goed, dat is tv logic.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Ridicuul schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:35:
[...]
Het gekke is dan wel weer dat de schoten in het museum alleen de clickers aantrekt die in het museum rondliepen, terwijl dat ene schot in Capitol building de hele boel wakker maakt. Maar goed, dat is tv logic.
Het is niet het schot dat de horde infected aanwakkert, maar de ondergrondse verbintenis van de cordyceps. Zodra Joel de infected doodschiet zie je de tentakels uit de grond contact maken met het lichaam en vervolgens zie je hetzelfde bij één van de infected in die groep buiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat stuk met die aansteker was echt tenenkrommend. Bij ons op de bank wist iedereen al dat die aansteker ging falen. Beetje hetzelfde als de bekende achtervolging waarbij de auto niet wilt starten.

Ook achterlijk dat ze een doos met handgranaten op de grond gooit maar vervolgens met een aansteker de explosie wilt triggeren :')

Vermakelijke serie verder hoor - ik heb de game niet gespeeld - maar het voelt een beetje als weer-een-andere-zombie-film (op een positieve manier, maar dat waren de eerste seizoenen van TWD ook). Ik ben benieuwd naar de komende afleveringen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Ik vond de teloorgang van Tess juist wèl erg sterk. Gisteren ook meteen de podcast geluisterd met een goede uitleg: Men weet dat ze binnen 15 tot 120 minuten al omgeturnd zijn en je ziet Tess struggelen tegen haar geest. Die aansteker, dat waren de laatste stuiptrekkingen van Tess en haar passieve houding was de cordyceps die haar al overgenomen had. En uiteindelijk drijft alles op liefde, ook de cordyceps is puur voor de 'voortplanting' of voortbestaan. Die kus met die schimmel, dat vond ik echt sterk in beeld gebracht. Het is niet per definitie en altijd puur monsterous dus.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Razr schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:53:
Dat stuk met die aansteker was echt tenenkrommend. Bij ons op de bank wist iedereen al dat die aansteker ging falen. Beetje hetzelfde als de bekende achtervolging waarbij de auto niet wilt starten.

Ook achterlijk dat ze een doos met handgranaten op de grond gooit maar vervolgens met een aansteker de explosie wilt triggeren :')

Vermakelijke serie verder hoor - ik heb de game niet gespeeld - maar het voelt een beetje als weer-een-andere-zombie-film (op een positieve manier, maar dat waren de eerste seizoenen van TWD ook). Ik ben benieuwd naar de komende afleveringen.
Haha sterke opmerking inderdaad, die handgranaten snapte ik ook totaal niet. Trek die pin eruit en houd hem een tijd vast tot je hem besluit los te laten, scheelt je ook een gore zoen.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
yinx84 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:11:
[...]

[...]

Ik denk dat de boodschap was dat meel een vehicle was voor verspreiding. Niet zozeer dat er meel uit Jakarta over is gekomen. Hoewel ik in verschillende comments lees dat Jakarta èèn van de grootste graanverwerkers is ter wereld. Misschien dat daarom daar het eerste epicentrum plaats vond.
Ah dat is ook een optie inderdaad. Maar dan nog vind ik de tijdslijn wat verwarrend én had ik eigenlijk eerder berichten verwacht uit Europa en Amerika zelf. Aangezien er in Europa ook aardig wat graan komt (Oekraïne) en Amerika natuurlijk ook weer zijn eigen enorme graanvelden heeft. Hoewel je daar weer een draai aan zou kunnen geven dat die vooral genetisch gemanipuleerde gewassen gebruiken waar de cordyceps niets mee kan. Is Monsanto tóch ergens goed voor :P

Die neerstortende vliegtuigen en van het ene op het andere moment wereldwijde paniek zou ik eerder logischer vinden bij, om eens een voorbeeld te noemen, de verspreiding in 28 Days Later of The Crossed.

Neemt niet weg dat ik dit soort fan theorieën leuk vind om te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
Raem schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:47:
[...]

Het is niet het schot dat de horde infected aanwakkert, maar de ondergrondse verbintenis van de cordyceps. Zodra Joel de infected doodschiet zie je de tentakels uit de grond contact maken met het lichaam en vervolgens zie je hetzelfde bij één van de infected in die groep buiten.
Dan is nog steeds het schot de aanleiding, toch? Misschien niet direct via het geluid, maar wel indirect via de verbinding van de cordyceps.

Wat dan precies nodig is om de cordyceps te 'activeren' is mij niet helemaal duidelijk. Wat was de trigger voor de cordyceps om een signaal te sturen naar de infected honderd(en) meters verderop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Ridicuul schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:57:
[...]

Dan is nog steeds het schot de aanleiding, toch? Misschien niet direct via het geluid, maar wel indirect via de verbinding van de cordyceps.

Wat dan precies nodig is om de cordyceps te 'activeren' is mij niet helemaal duidelijk. Wat was de trigger voor de cordyceps om een signaal te sturen naar de infected honderd(en) meters verderop?
Dit is letterlijk uitgelegd in de aflevering. De Cordyceps kunnen in slierten tot wel mijlenlang onder de grond verder groeien en op die manier communiceren. Je ziet het letterlijk gebeuren wanneer in het Capitool (op de begane grond) een infected wakker wordt en doodgeschoten wordt - de Cordyceps activeert en 'communiceert' naar verderop aanwezige infected dat hier iets te halen valt. So it begins.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Vrijdag schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:12:
[...]

Ah dat is ook een optie inderdaad. Maar dan nog vind ik de tijdslijn wat verwarrend én had ik eigenlijk eerder berichten verwacht uit Europa en Amerika zelf. Aangezien er in Europa ook aardig wat graan komt (Oekraïne) en Amerika natuurlijk ook weer zijn eigen enorme graanvelden heeft. Hoewel je daar weer een draai aan zou kunnen geven dat die vooral genetisch gemanipuleerde gewassen gebruiken waar de cordyceps niets mee kan. Is Monsanto tóch ergens goed voor :P

Die neerstortende vliegtuigen en van het ene op het andere moment wereldwijde paniek zou ik eerder logischer vinden bij, om eens een voorbeeld te noemen, de verspreiding in 28 Days Later of The Crossed.

Neemt niet weg dat ik dit soort fan theorieën leuk vind om te lezen :)
Het meel/graan is niet echt een fantheorie toch? Ze doen niet voor niks een scène met een uitbraak in een meelfabrieken erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wel leuk voor wie de game nooit heeft gespeeld. Hier zie je dat stuk van Tess van aflevering 2 maar dan in de game:

YouTube: THE LAST OF US Part 1 -Tess Death Scene

Edit: toch maar linkje voor het geval iemand deel 2 nog moet zien.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Erapaz schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:06:
[...]

Het meel/graan is niet echt een fantheorie toch? Ze doen niet voor niks een scène met een uitbraak in een meelfabrieken erin.
Nee da's waar. Maar ik ben op zich ook wel een beetje nieuwsgierig hoe het met de verspreiding zit. Ik weet verder echt niks van schimmels. Snap wel dat ze een vrijheid hebben genomen met een enorm ondergronds netwerk, maar ik zou het ook wel leuk vinden om er wat meer achtergrond over te krijgen. Of hoe ze hebben bedacht dat het zich kan verspreiden, zo snel en wereldwijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
[...]

Hier is de bron: https://variety.com/2023/...ges-explained-1235495180/
People noticed in the first episode that Joel and Sarah avoided eating foods with flour in them, like the birthday cake, pancakes and the neighbor’s biscuits. Jakarta also has one of the world’s largest flour mills, which seems to connect the fungus spread with the contaminated flour. Is that theory correct?

Mazin: I think it’s pretty explicit.

Druckmann: Yeah, we pretty much said yes.

Mazin: When she talks about where these people worked and what was going on in that factory — yeah, it’s pretty clear that’s what’s going on. We liked the idea of that science, and we try as best we can to make sure that our research all connects. [The mycologist] asks where it happened, and the guy says a flour factory on the west side of the city. We are absolutely talking about — there is the world’s largest flour mill in Jakarta — so that’s a fine theory and I think people should keep running with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Vrijdag schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:39:
[...]

Nee da's waar. Maar ik ben op zich ook wel een beetje nieuwsgierig hoe het met de verspreiding zit. Ik weet verder echt niks van schimmels. Snap wel dat ze een vrijheid hebben genomen met een enorm ondergronds netwerk, maar ik zou het ook wel leuk vinden om er wat meer achtergrond over te krijgen. Of hoe ze hebben bedacht dat het zich kan verspreiden, zo snel en wereldwijd.
Ik denk (hoop) dat we elke aflevering een cold opening krijgen waarbij dat verder wordt toegelicht. Vind ik u een van de leukste dingen aan de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
[...]

Maar volgens mij laten ze verder in het midden of de verspreiding ook via graanproducten is gegaan. Er waren een x aantal mensen nog vermist dus die kunnen ook voor de verspreiding gezorgd hebben.
Het feit dat Joel en Sarah (ook al kunnen we dit niet zeker weten) niet besmet waren door alle graanproducten die ze afslaan is dan nog wel een fantheorie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Raem schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:48:
[...]

Maar volgens mij laten ze verder in het midden of de verspreiding ook via graanproducten is gegaan. Er waren een x aantal mensen nog vermist dus die kunnen ook voor de verspreiding gezorgd hebben.
Het feit dat Joel en Sarah (ook al kunnen we dit niet zeker weten) niet besmet waren door alle graanproducten die ze afslaan is dan nog wel een fantheorie denk ik.
Is in de podcast redelijk bevestigd, staat ook in de post hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Ik vind het een leuk idee. Het is een meer uitgewerkt idee dan in de game (daar lees je enkel dat gewassen besmet zijn). Maar ze hadden er dan beter aan kunnen doen om de scene in Jakarta een week eerder ofzo af te laten spelen lijkt mij. Vind het zeer onwaarschijnlijk dat het binnen 2 dagen vanuit Jakarta naar de USA is verspreid. En dat de cordyceps over de hele wereld gelijktijdig ineens in meel zit lijkt me ook vrij sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
Raem schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:52:
[...]

Ik vind het een leuk idee. Het is een meer uitgewerkt idee dan in de game (daar lees je enkel dat gewassen besmet zijn). Maar ze hadden er dan beter aan kunnen doen om de scene in Jakarta een week eerder ofzo af te laten spelen lijkt mij. Vind het zeer onwaarschijnlijk dat het binnen 2 dagen vanuit Jakarta naar de USA is verspreid. En dat de cordyceps over de hele wereld gelijktijdig ineens in meel zit lijkt me ook vrij sterk.
Haha ik ben het wel met je eens hoor. En vervolgens eten Joel en Sarah en Tommie op exact de dag dat het meel geïnfecteerd is geen meelproducten en raken daardoor niet besmet. De dag ervoor is het meel dan precies nog niet geïnfecteerd of eten ze nooit meelproducten. Ik vind het ook wat ver gezocht en de tijdlijn komt niet helemaal overeen, ondanks dat de producers hebben toegegeven dat deze theorie klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:10
Prima aflevering, waarin ze op sommige fronten weer afwijken van de game.

Scène van Tess is heel anders dan de game. Het stukje ondergrondse verbindingen zit totaal niet in de game. Dit zou gameplaytechnisch ook erg lastig zijn te vertalen.

Net weer even die cinematic van Part 1 zitten kijken. Persoonlijk hebben de huidige acteurs erg grote schoenen te vullen. De acteerprestaties van de game zijn echt top-notch. Ik voel daar zelfs af en toe net wat meer emotie en noodzaak in dan in de serie.

Zelf moet ik nog wennen aan Ellie. In de game is het juist heel sterk dat het een schattig ogend 14 jarig meisje is met sarcasme en goeie humor en soms een grote mond. Ook zit daar best wat mimiek in. Bella heeft een standaard sarcastisch hoofd en heb soms wat moeite om bepaalde emoties bij haar te zien.

Al met al wel erg vermakelijk en door andere keuzes ook voor mij leuk om te kijken. Je denkt te weten wat er komt, maar het is net anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Kuhr89 op 25-01-2023 11:49 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Kuhr89 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:11:
Zelf moet ik nog wennen aan Ellie. In de game is het juist heel sterk dat het een schattig ogend 14 jarig meisje is met sarcasme en goeie humor. Maar heeft een sterke mimiek in de game. Bella heeft een standaard sarcastisch hoofd en heb soms wat moeite om bepaalde emoties bij haar te zien.
Dit wilde ik precies gaan zeggen. Ellie oogt schattig met af en toe een grote bek. Bella Ramsey heeft standaard een ''ik haat iedereen'' hoofd

De serie is tot nu toe erg vermakkelijk. Met af en toe een ''deja vu'' moment omdat ik dit al 2x eerder gezien heb. Alleen dan in game.

Pedro is een goede acteur, maar ik had persoonlijk iemand anders gezien.
Gooi gewoon een iets minder bekend gezicht erin. Nu zie ik Pedro i.p.v. Joel.
Heb ik overigens vaker moeite mee. Vroeger wilde ik goede acteurs in films en series. Nu wil ik liever een onbekend gezicht voor de immersie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:10
JEROENrgfgf schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:01:
[...]

Haha ik ben het wel met je eens hoor. En vervolgens eten Joel en Sarah en Tommie op exact de dag dat het meel geïnfecteerd is geen meelproducten en raken daardoor niet besmet. De dag ervoor is het meel dan precies nog niet geïnfecteerd of eten ze nooit meelproducten. Ik vind het ook wat ver gezocht en de tijdlijn komt niet helemaal overeen, ondanks dat de producers hebben toegegeven dat deze theorie klopt.
Was ook niet het idee dat het meel al langer besmet was, maar door de record warmte die dagen dat de cordyceps voor het eerst kon overleven in het menselijk lichaam oid?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Nee, dat overleven onder hogere temperaturen was de evolutietheorie, dat is niet van de een op andere dag.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
Family Guy schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:04:
[...]

Dit is letterlijk uitgelegd in de aflevering. De Cordyceps kunnen in slierten tot wel mijlenlang onder de grond verder groeien en op die manier communiceren. Je ziet het letterlijk gebeuren wanneer in het Capitool (op de begane grond) een infected wakker wordt en doodgeschoten wordt - de Cordyceps activeert en 'communiceert' naar verderop aanwezige infected dat hier iets te halen valt. So it begins.
Wat in de aflevering is uitgelegd is dat er een ondergrondse verbinding is die mijlenlang kunnen zijn en de infected via deze connectie kunnen 'communiceren'.

Ik vroeg me juist af, met betrekking tot de scene in het Capitool, wat de trigger is voor de cordyceps om te communiceren. Er komt een infected aangekropen terwijl Joel, Tess en Ellie daar staan te praten. Die infected was dus op de hoogte van hun aanwezigheid en kruipt naar hun toe. Maar de infected die allemaal verderop liggen, lijken pas actief te worden na het schot.

Dus wat is dan de trigger die de communicatie veroorzaakt? Het geluid van het schot, de impact van de kogel, het sterven van de infected of begon de communicatie al toen de infected aan het kruipen was en zit er een kleine vertraging in het moment van communiceren en het moment dat die 'tentakels' in beweging komen?

Volgens mij weten we daar nog niets over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
Een infected heeft natuurlijk nog oren, dus die hoort als er mensen aanwezig zijn. Dit werkt op het nog menselijke deel van het zenuwstelsel. De fungi begint alleen wat door te krijgen als zijn gastheer sterft.

Misschien klopt dit niet, maar als tv-logic/handwave theorie is het wel op scherm te verkopen.

Edit: leuk feitje, er zijn al fungi die een heel groot oppervlak beslaan: Wikipedia: Largest organisms

[ Voor 21% gewijzigd door Jogai op 25-01-2023 13:44 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Ridicuul schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:08:
[...]

Wat in de aflevering is uitgelegd is dat er een ondergrondse verbinding is die mijlenlang kunnen zijn en de infected via deze connectie kunnen 'communiceren'.

Ik vroeg me juist af, met betrekking tot de scene in het Capitool, wat de trigger is voor de cordyceps om te communiceren. Er komt een infected aangekropen terwijl Joel, Tess en Ellie daar staan te praten. Die infected was dus op de hoogte van hun aanwezigheid en kruipt naar hun toe. Maar de infected die allemaal verderop liggen, lijken pas actief te worden na het schot.

Dus wat is dan de trigger die de communicatie veroorzaakt? Het geluid van het schot, de impact van de kogel, het sterven van de infected of begon de communicatie al toen de infected aan het kruipen was en zit er een kleine vertraging in het moment van communiceren en het moment dat die 'tentakels' in beweging komen?

Volgens mij weten we daar nog niets over.
Ik denk dat de slierten onder de grond de plots gedode gastheer herkent en de dreiging ziet. De fungi is wat dat betreft (denk ik) intelligenter dan wij denken. Net als dat de infected normaal (bij weerstand van de uninfected) monsterous zijn, lopen ze Tess allemaal voorbij omdat (ik ga er vanuit) ze 'weten' dat ze een van hun is. Vandaar ook de 'kiss of death' en niet beukvechthaphap.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:34
Gisteren de eerste aflevering bekeken van 'the last of us'.

Kleine Side note; ik ken het spel maar zelf nooit gespeeld aangezien ik sinds de eerste nintendo nooit geen console meer heb gehad. Ik heb het altijd jammer gevonden dat ze de game niet naar PC hebben gebracht. De game sprak me enorm aan, waardoor ik ook wat walktroughs had bekeken indertijd dus ik weet wel wat de setting is - maar veel meer ook niet.

Ik moet eerlijk zijn, ik heb bij mijn weten nog nooit zo enthousiast geweest bij een eerste episode van een serie en ik heb toch al een respectabele lijst series afgekeken.. Nu is het wel zo dat ik de setting post apocalyptische wereld wel een enorm kijkwaardige setting vind maar de manier hoe ze het overbrengen naar de kijker vind ik fenomenaal. Het zware verlies dat hij al snel moet ondergaan ( ik dacht dat zij de side kick voor de gehele serie ging zijn ), het realisme dat ze erin weten te hebben gebracht in vergelijking met andere zombie series / films, de setting in zijn geheel eigenlijk.

Qua casting vind ik het top dat Pedro Pascal de hoofdrol op zich neemt. Verder had ik misschien wel liever Millie bobby Brown de rol van sidekick zien opnemen. Momenteel voel ik het nog niet echt met Bella ramsey maar dat komt misschien nog wel.

Ik lees dat mensen vaak de vergelijking maken met de game, en zich soms wat lijken te ergeren. In dat opzicht ben ik eigenlijk wel blij dat ik de game niet heb gespeeld en voor mij dus alles als 'nieuw' kan worden beschouwd.

Als kijker die de game niet heeft gespeeld geef ik de eerste aflevering alvast 8.5/10 ( vanavond de 2de aflevering kijken - alvast benieuwd!! )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Rubberen schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:00:

Ik Ik heb het altijd jammer gevonden dat ze de game niet naar PC hebben gebracht. De game sprak me enorm aan, waardoor ik ook wat walktroughs had bekeken indertijd dus ik weet wel wat de setting is - maar veel meer ook niet.
Op 3 maart komt de game (TLOU Part 1) uit voor de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:05
Rubberen schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:00:

Kleine Side note; ik ken het spel maar zelf nooit gespeeld aangezien ik sinds de eerste nintendo nooit geen console meer heb gehad. Ik heb het altijd jammer gevonden dat ze de game niet naar PC hebben gebracht. De game sprak me enorm aan, waardoor ik ook wat walktroughs had bekeken indertijd dus ik weet wel wat de setting is - maar veel meer ook niet.

Ik moet eerlijk zijn, ik heb bij mijn weten nog nooit zo enthousiast geweest bij een eerste episode van een serie en ik heb toch al een respectabele lijst series afgekeken.. Nu is het wel zo dat ik de setting post apocalyptische wereld wel een enorm kijkwaardige setting vind maar de manier hoe ze het overbrengen naar de kijker vind ik fenomenaal. Het zware verlies dat hij al snel moet ondergaan ( ik dacht dat zij de side kick voor de gehele serie ging zijn ), het realisme dat ze erin weten te hebben gebracht in vergelijking met andere zombie series / films, de setting in zijn geheel eigenlijk.

Qua casting vind ik het top dat Pedro Pascal de hoofdrol op zich neemt. Verder had ik misschien wel liever Millie bobby Brown de rol van sidekick zien opnemen. Momenteel voel ik het nog niet echt met Bella ramsey maar dat komt misschien nog wel.

Ik lees dat mensen vaak de vergelijking maken met de game, en zich soms wat lijken te ergeren. In dat opzicht ben ik eigenlijk wel blij dat ik de game niet heb gespeeld en voor mij dus alles als 'nieuw' kan worden beschouwd.

Als kijker die de game niet heeft gespeeld geef ik de eerste aflevering alvast 8.5/10 ( vanavond de 2de aflevering kijken - alvast benieuwd!! )
Mooi verhaal. Vraag die me wel bijblijft: hoe kritisch ben jij als je 'nog nooit zo enthousiast bent geweest over een eerste aflevering', maar desondanks 'slechts' een 8,5/10 geeft? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:34
mefjoew schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:20:
[...]

Mooi verhaal. Vraag die me wel bijblijft: hoe kritisch ben jij als je 'nog nooit zo enthousiast bent geweest over een eerste aflevering', maar desondanks 'slechts' een 8,5/10 geeft? :+
Hahah ja wel een terechte opmerking. Ik heb eigenlijk nog nooit een 10/10 gegeven voor een film of serie, omdat dit eigenlijk aangeeft dat er werkelijk niets beter kan en naar mijn mening is dit onmogelijk. Maw 9 is het zowat het hoogste cijfer die ik ooit heb gegeven.

Breaking bad heeft van mij wel een 9 gekregen bijvoorbeeld :) ( zeker niet de eerste aflevering, maar de gehele serie verdiende dit wel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Ik was na de eerste aflevering ook enthousiast, maar het is natuurlijk ook deels voorspel voor het hele seizoen. Dat maakt dat het niet constant hoogtepunten zijn die elkaar afwisselen, want dat komt meestal later als er weer dingen bij elkaar komen. Dus ook al is het goed, als het goed is is de eerste aflevering nooit de allerbeste. Voor een 1e aflevering is het dan wel weer sterk (een 1%-er, zou je kunnen zeggen). Oftewel:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FD0seXbUcAAnsQM?format=jpg&name=orig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

De tweede aflevering was een stuk rustiger, je kreeg na de kennismaking ook gelijk uitleg over de Clickers en hoe ze verbonden met elkaar zijn. De scene waarbij Tess loopt te klooien met een aansteker terwijl er allemaal handgranaten op de grond liggen was geen slimme actie, maar het was wel een dappere offering van Tess.

We kregen prachtige beelden van de stad te zien in deze aflevering, maar vond persoonlijk de eerste aflevering wel veel sterker. Ben ondanks dat wel heel erg benieuwd naar de volgende aflevering, wat gaat de serie ons allemaal nog brengen..

Heerlijk hoe lekker brutaal Ellie is neergezet, dit kon deze actrice ook al zo goed in The Game Of Thrones. Denk dat ze hiermee wel een geweldig duo hebben gemaakt tussen de beide hoofdrolspelers, maar ik heb dan ook geen enkel spel gespeeld en ik merk dat er een hele andere mening bij de mensen is die het spellen wel hebben gespeeld.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-09 15:49
G_Dragon schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:11:

Heerlijk hoe lekker brutaal Ellie is neergezet, dit kon deze actrice ook al zo goed in The Game Of Thrones.
Daar herken ik haar dus van, ik kon het al niet plaatsen en had nét iets te weinig zin om het op zoeken. Ik moet heel erg wennen aan haar personage omdat zij, in tegenstelling tot Joel en Tess, veel minder op de Ellie uit het spel lijkt. Maar zo langzamerhand lukt dat gelukkig.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Slappyjoez schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:20:
[...]

Daar herken ik haar dus van, ik kon het al niet plaatsen en had nét iets te weinig zin om het op zoeken. Ik moet heel erg wennen aan haar personage omdat zij, in tegenstelling tot Joel en Tess, veel minder op de Ellie uit het spel lijkt. Maar zo langzamerhand lukt dat gelukkig.
Afbeeldingslocatie: https://68.media.tumblr.com/82192d28a888418bbb49c98d6287137f/tumblr_ot8slsPZ0S1rb2jspo3_400.gif
:+ Haar echte achternaam is ook zo lekker dubbel als je weet dat ze in de GoT heeft gespeeld.. (Ramsey)

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 27-01-2023 14:24 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Slappyjoez schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:20:
[...]

Ik heb haar meteen herkend. Gezien aantal personages in GoT en haar geringe tijd daarin vind ik het nogal een prestatie dat ik haar onthoud heb. Het kind kan fantastisch acteren. Punt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Season 2 bevestigd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:45
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze niet Part II niet teveel gaan kopieren, sterker nog hoop dat ze totaal met wat nieuws komen. Deel 2 was een technisch hoogstandje maar qua verhaal gezien niet echt iets om naar uit te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Ik zag al eens Florence Pugh voorbij komen als Abby en dat lijkt me een uitstekende keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Nietdatikweet schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:11:
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze niet Part II niet teveel gaan kopieren, sterker nog hoop dat ze totaal met wat nieuws komen. Deel 2 was een technisch hoogstandje maar qua verhaal gezien niet echt iets om naar uit te kijken.
Ben ook wel benieuwd wat ze ermee gaan doen. De emoties die deel 2 bij mij opriep als speler gaan ze denk ik niet zo goed kunnen vertalen naar de serie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rachez
  • Nu online
Eens hoor, maar ik hoop niet dat we nu weer die uitzichtloze discussie gaan krijgen tussen diegene die deel 2 van de game qua verhaal fantastisch vonden en de diegene die dat niet vonden. Laten we dat niet doen en het hebben over de serie en hoe het verhaal zich daar ontvouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Tot nu toe vind ik de twee grote emotionele momenten die we in de serie gehad hebben tegenvallen t.o.v de game. Deel is natuurlijk een emotionele rollercoaster waarbij ik me echt depressief en uitgeput begon te voelen. Ontzettend knap gedaan om die emoties zo over te kunnen brengen, maar ik ben bang dat dat in de serie niet gaat lukken.

Er is natuurlijk ook nog heel veel verhaal (20 jaar) tussen de uitbraak en seizoen 1. Ik zou graag wat meer zien van de tijd toen Tommie en Joel aan het overleven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Nu online
Erapaz schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:05:
[...]
Er is natuurlijk ook nog heel veel verhaal (20 jaar) tussen de uitbraak en seizoen 1. Ik zou graag wat meer zien van de tijd toen Tommie en Joel aan het overleven waren.
Is wel een goede voor een TLOU 3 :9

spoiler:
Joel weer terug, yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door G_Dragon op 29-01-2023 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Shit, Tess uit de game (Annie Wersching) overleden op 45-jarige leeftijd:

Blijkbaar vocht ze al geruime tijd tegen de gevolgen van kanker.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Tripl3 D schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:01:

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]

Ja schrok ervan gisteren, dit wou ik gisteren ook posten in mijn bericht maar toen zag ik dat het Tess van de games was en niet de serie dus daarom mijn bericht weer verwijderd.

Hier nogmaals met direct een foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1z2Kd3PmepBB85ZHZE1IpBkdZdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmAPuVj55Zz5hulJO6mW0tJL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Triest ja. Blijkbaar wordt episode 3 aan haar opgedragen en zal haar naam aan het eind van de aflevering toegevoegd worden deze week.

Mooie en ontroerende episode trouwens en op delen behoorlijk afwijkend van de game. Had Offerman niet snel in zo'n rol verwacht maar hij doet het voortreffelijk. Zeker ook de moeite waard om de bijbehorende podcast na afloop even te beluisteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Net ep3 gezien. Jaloers op iedereen die deze nog gaat kijken. Heerlijke aflevering. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
En als ik Bella mag geloven dan zijn Bella en Pedro voor seizoen 2 ook weer van de partij:

Reactie eronder:

[ Voor 10% gewijzigd door Tripl3 D op 30-01-2023 10:44 ]

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Ook hier aan de serie begonnen, ik vond het begin erg goed.......Nadat de serie was afgelopen, zag ik dat we afl. 2 hadden gekeken ipv 1. Had de verkeerde angezet

DOH!!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:42
Ik heb nooit de game gespeeld. Ken het verhaal ook niet/nauwelijks.
Ik neem aan wat ik net gezien heb (e03) niet zo in de game zit? Ik vind het heel mooi gedaan, benieuwd wat diegene die het spel wel kennen er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:38:
Net ep3 gezien. Jaloers op iedereen die deze nog gaat kijken. Heerlijke aflevering. 8)
Helemaal mee eens!

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Timminator schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:41:
Ik neem aan wat ik net gezien heb (e03) niet zo in de game zit? Ik vind het heel mooi gedaan, benieuwd wat diegene die het spel wel kennen er van vinden.
Game en aflevering 3 spoilers:

spoiler:
Als ik het me goed herinner is de uitkomst hetzelfde: Bill is dood en ze krijgen eindelijk hun auto. Verschil met de serie is dat Bill hier een mooi einde heeft gehad, terwijl in de game het wel een bitter persoon was die alleen stierf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:38

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe staat de serie tot nu toe in verhouding tot de spellen? Ik zie nogal wat verhalen van games kapot gemaakt worden wanneer ze er een serie van maken, denk recent aan The Witcher en voor mij nog meer; Halo. :N

Ik heb ontzettend genoten van het 1e spel, maar kijk de serie liever gewoon helemaal niet dan dat ik er na een paar afleveringen achter kom dat ze de boel verprutst hebben. ;(

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
D4NG3R schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:59:
Hoe staat de serie tot nu toe in verhouding tot de spellen? Ik zie nogal wat verhalen van games kapot gemaakt worden wanneer ze er een serie van maken, denk recent aan The Witcher en voor mij nog meer; Halo. :N

Ik heb ontzettend genoten van het 1e spel, maar kijk de serie liever gewoon helemaal niet dan dat ik er na een paar afleveringen achter kom dat ze de boel verprutst hebben. ;(
Tot nu toe is het erg trouw. Gezien het feit dat de regisseur van de games ook gewoon afleveringen zelf regisseert en co-creator van de show is hoef je je er niet zo druk om te maken als bij de series die je hier boven noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
yinx84 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:53:
[...]

Game en aflevering 3 spoilers:

spoiler:
Als ik het me goed herinner is de uitkomst hetzelfde: Bill is dood en ze krijgen eindelijk hun auto. Verschil met de serie is dat Bill hier een mooi einde heeft gehad, terwijl in de game het wel een bitter persoon was die alleen stierf.
Wat je zegt klopt niet.

spoiler:
Er is geen enkele indicatie in de game dat Bill dood is. Nadat Ellie en Joel wegrijden in de auto zien we Bill nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Tripl3 D schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:01:

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]

;( Damn. Wat een rotnieuws zeg :{

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Ridicuul schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:21:
[...]

Wat je zegt klopt niet.

spoiler:
Er is geen enkele indicatie in de game dat Bill dood is. Nadat Ellie en Joel wegrijden in de auto zien we Bill nooit meer terug.
Je hebt gelijk, excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Wat een absolute TOPserie! Sheesh, 9,5/10

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sydney08
Heerlijk om weer eens een serie te zien waarbij verhaal en karakter uitdiepen op één staat. Aflevering 3 was echt ontzettend sterk geschreven en geregisseerd.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Sydney08 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:07:
Heerlijk om weer eens een serie te zien waarbij verhaal en karakter uitdiepen op één staat. Aflevering 3 was echt ontzettend sterk geschreven en geregisseerd.
Fok, kreeg tranen toen twee mannen aardbeien aten. Wat een mooi geschreven episode.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aflevering 3 is gewaagd, flinke verandering tov de game. Het ging wel heel lang over de 2 mannen en af en toe keek ik zelf hoelang de aflevering nog duurde. Het zat goed in elkaar maar ik miste Joel en Ellie op een gegeven moment.
7.5/10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:13:
Aflevering 3 is gewaagd, flinke verandering tov de game. Het ging wel heel lang over de 2 mannen en af en toe keek ik zelf hoelang de aflevering nog duurde. Het zat goed in elkaar maar ik miste Joel en Ellie op een gegeven moment.
7.5/10
Hoeveel zou je het geven moest je de game niet hebben gespeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
Poh flink verschil tov de game inderdaad. Wel heel gaaf en goed gedaan.

Brok in de keel.

De relatie tussen Joel en Tess wordt hiermee ook nog eens extra uitgeweid, wat ik erg kan waarderen.

Heel benieuwd naar de volgende afleveringen weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Gemiste kans om niet deze scene erin te stoppen.
:(
YouTube: The Last of Us - Why are these all stuck together ?
Timminator schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:41:
In de game leeft Bill nog en is "Bills Town" al redelijk overspoelt door infected, vooral de gedeeltes waar hij zelf ook nooit kwam. Je gaat op zoek naar een accu voor de auto die hij heeft staan.

Je komt er dan via een brief ook achter dat de relatie tussen Bill en Frank helemaal niet goed is. Frank heeft zelfmoord gepleegd nadat hij geinfecteerd is geraakt. Maar hij schrijft liever dood te gaan dan nog een dag met hem door te brengen.

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, ~[PS4] The Last of Us: Part II of ~[Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic