Nico Parker als Sarah was overtuigend. En nu ik weet dat ze de dochter van Thandiwe Newton is zie ik de gelijkenis ook wel heel erg. Moet voor Merle Dandridge toch ook wel een aparte ervaring zijn om de rol van Marlene in zowel de game als show te doen. Beiden erg goed!
MrMistral schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:07:
Kan iemand bevestigen of de aflevering ook in NL in 4K+Atmos te zien is?
:strip_exif()/f/image/0vyXXrxbnJuZOC7QFN1a34Um.jpg?f=fotoalbum_large)
rclahsen schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:21:
[...]
Staat wel zo in de omschrijving bij HBO Max.
Awesome
PSN: MrMistral
Zo, aflevering 1, dat was lekker.. prima beklemmend sfeertje, merkte wel dat ik de hele tijd de vergelijking met de game zat te maken en dat kan vermoeiend zijn. Ik denk dat als je de game NIET kent dat je dan een voordeel hebt.
Prima gecast en mooie opzet voor meer... Ik sta gelijk weer in de startblokken om de games te gaan spelen.
Prima gecast en mooie opzet voor meer... Ik sta gelijk weer in de startblokken om de games te gaan spelen.
Ik ben zo ongezien aan het aftellen voor deze te kijken vanavond. Ik heb zelden met zoveel verwondering en inleving een singleplayer game gespeeld als TLOU. Als dit enigszins van gelijk niveau gaat zijn komt dat helemaal goed. Ik lees toch overal zeer positieve feedback dus ben VOL verwachtingen
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Ja op mijn iPhone 14 Pro, zie ik gewoon 4K UHD, Atmos en Dolby Vision logo's.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Anoniem: 1486766
Eerste episode was prima maar zo voorspelbaar allemaal wanneer je de games hebt gespeeld.(logisch)De game was veel intenser om te ervaren, met name de omgevingen deden veel meer met me in de game. Ben benieuwd hoe de serie is voor iemand die de game niet gespeeld heeft. Ik vind het lastig de serie te beoordelen want zonder verrassings element is zo een serie gewoon net wat minder interessant. Ellie vind ik meevallen, ze maakte meteen een goede indruk.
Als liefhebber van de game geef ik episode 1 een 7.
@Alcmaria inderdaad weer zin in de game nu.
Als liefhebber van de game geef ik episode 1 een 7.
In het bezit van een PS3 maar nog nooit The last of us gespeeld. Wat blijkt na vele jaren komt deze naar Steam in maart 
Zit nu ongeveer 20 minuten de serie te kijken maar vraag me af of ik niet beter eerst het spel kan spelen voor spoilers.
De sfeer is overigens weer erg goed gedaan. Gelijk weer zo een Chernobyl vibe...
Zit nu ongeveer 20 minuten de serie te kijken maar vraag me af of ik niet beter eerst het spel kan spelen voor spoilers.
De sfeer is overigens weer erg goed gedaan. Gelijk weer zo een Chernobyl vibe...
Games nooit gespeeld en ik weet helemaal niets van het verhaal af. Ging net volledig blanco aflevering 1 in.Anoniem: 1486766 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:32:
Eerste episode was prima maar zo voorspelbaar allemaal wanneer je de games hebt gespeeld.(logisch)De game was veel intenser om te ervaren, met name de omgevingen deden veel meer met me in de game. Ben benieuwd hoe de serie is voor iemand die de game niet gespeeld heeft. Ik vind het lastig de serie te beoordelen want zonder verrassings element is zo een serie gewoon net wat minder interessant. Ellie vind ik meevallen, ze maakte meteen een goede indruk.
Als liefhebber van de game geef ik episode 1 een 7.![]()
Voor mij is het nu een 6.5 / 10. Het is voor nu een erg standaard zombie apocalyptisch verhaal, vergelijkbaar met the Walking Dead. Dat werd heel snel heel erg saai en voorspelbaar.
Edit: overigens vond ik het begin een 9, maar vanaf het '20 jaar later' moment kakte de spanning voor mij direct in en zakte het cijfer hard in.
The Walking Dead was toentertijd wel leuk in het begin, maar dat werd vrij snel een beetje een sleur zonder echte spanning. Ik hoop dat The Last Of Us wat origineler gaat zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 16-01-2023 22:12 ]
* Stukfruit heeft de games nooit gespeeld en gaat er dus ook blanco in
Ik heb alleen een beetje Wikipedia gelezen omdat ik wilde weten of dit niet een draderige serie zou kunnen worden zoals inderdaad The Walking Dead.
Tot nu toe (eerste helft van de aflevering) lijkt het een positieve verrassing te zijn
Ik heb alleen een beetje Wikipedia gelezen omdat ik wilde weten of dit niet een draderige serie zou kunnen worden zoals inderdaad The Walking Dead.
Tot nu toe (eerste helft van de aflevering) lijkt het een positieve verrassing te zijn
spoiler: Aflevering 1
En was dat Anna "Fringe" Torv? 
* Stukfruit checkt IMDb... Ja, het is Anna Torv!!
Leuk om haar ook weer te zien na al die jaren sinds Fringe. Komt Walter ook nog langs?
* Stukfruit checkt IMDb... Ja, het is Anna Torv!!

Leuk om haar ook weer te zien na al die jaren sinds Fringe. Komt Walter ook nog langs?
[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 16-01-2023 19:46 ]
Dat zit wel Schnorr.
Ai lastig.luxzenburcht schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:39:
In het bezit van een PS3 maar nog nooit The last of us gespeeld. Wat blijkt na vele jaren komt deze naar Steam in maart
Heb een goede vriend van mij gezegd dat hij beter de game eerst kan spelen. Anders ervaar je die nooit meer zoals het eigenlijk bedoeld is. Maar dat is mijn eigen mening van iemand die de game eerst gespeeld heeft.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Games ook nooit gespeeld en ja, de zombie apocalyps hebben we al in veel smaken gezien.stin00 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:43:
[...]
Games nooit gespeeld en ik weet helemaal niets van het verhaal af. Ging net volledig blanco aflevering 1 in.
Voor mij is het nu een 6.5 / 10. Het is voor nu een erg standaard zombie apocalyptisch verhaal, vergelijkbaar met the Walking Dead. Dat werd heel snel heel erg saai en voorspelbaar.
Maar ik geef hem een kleine 8 /10 op dit moment.
spoiler: voor de zekerheid
Eerste helft en met name de car chase was erg indrukwekkend. Tweede helft zakte even wat in met de standaard oplevende maatschappij met uiteraard een militaire dictatuur en een rebellengroep maar de twist van Ellie was leuk gedaan en ik kijk uit naar ep2
DUGG
Hier ook op de lijst om te kijken! Game niet gespeeld.
Niet mijn vriendins genre, dus ik moet nog paar uurtjes wachten denk ik..
Niet mijn vriendins genre, dus ik moet nog paar uurtjes wachten denk ik..
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Mooie eerste aflevering! Casting valt me niks tegen. De autorit was erg gaaf neergezet en weer flink kippenvel bij die ene scene, ook al wist ik al dat het ging gebeuren.
Ik kijk uit naar de volgende aflevering!
Ik kijk uit naar de volgende aflevering!
Hier ben ik het wel mee eens.Mach schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:06:
[...]
spoiler: voor de zekerheidEerste helft en met name de car chase was erg indrukwekkend. Tweede helft zakte even wat in met de standaard oplevende maatschappij met uiteraard een militaire dictatuur en een rebellengroep maar de twist van Ellie was leuk gedaan en ik kijk uit naar ep2
Als ze niet teveel doorpakken op dat laatste dan kan het een goede serie worden. Doen ze dat wel, dan zie ik dit muteren in een tweede TWD.
Dat zit wel Schnorr.
Heb het spel nooit uitgespeeld, want niet echt mijn type spel. Echter grote lijnen van het verhaal ken ik nog wel en is leuk om het nu in de vorm van een serie te zien. Eerste aflevering was meer dan prima en van redelijk hoge kwaliteit. Kijk uit naar de volgende afleveringen!
Tomorrow is not today!
Anoniem: 1837468
Wij spelen de game al vanaf de PlayStation 3 en ja zoals boven vaker beschreven, je gaat toch vergelijken en dan valt hij mij allemaal wat tegen.
Zojuist de eerste gezien en ben tot nu toe erg tevreden!
Wel tof aan de ene kant, is wel heel erg the walking dead achtig misschien net iets hoger niveau maar veel stukken zijn wel wat voorspelbaar. Game heb ik niet gespeeld, ga zeker wel doorkijken hopelijk kan dit mij langer boeien dan TWD.
Playstation 5
Dat stukje deed me meteen weer aan de game denken , dat vond ik daar ook heel goed gedaan.Mach schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:06:
[...]
Games ook nooit gespeeld en ja, de zombie apocalyps hebben we al in veel smaken gezien.
Maar ik geef hem een kleine 8 /10 op dit moment.
spoiler: voor de zekerheidEerste helft en met name de car chase was erg indrukwekkend. Tweede helft zakte even wat in met de standaard oplevende maatschappij met uiteraard een militaire dictatuur en een rebellengroep maar de twist van Ellie was leuk gedaan en ik kijk uit naar ep2
Ja, we kennen het verhaal al, en in 2013 waren er natuurlijk nog een stuk minder Zombie Apocalypse films/tv series. Maar ik vind het verhaal van TLOU zo goed dat ik denk dat de serie verder prima wordt en niet langdradig. Ergens had ik wel gehoopt dat ze de verhalen van 1 en 2 door elkaar zouden laten zien, spelen zich natuurlijk deels tegelijk af. Dat had wel origineel geweest, maar ze blijven meer 1 op 1 met de games (seizoen 2 wordt part 2).
Aan Ellie moet ik wennen. Had liever de actrice uit de game gehad, maar die zal wel te oud zijn. Marlene en Joel vond ik erg goed. Ben benieuwd naar Bill.
Gaat niet gebeuren. TWD had een hele hoge productie kwaliteit in heet eerste seizoen. Daarna werd het erg gerekt en uitgemolken door steeds wat nieuws te verzinnen. Het verhaal van TLOU part 1 bestaat al en wordt in 1 seizoen er doorheen gejast. En dat verhaal is steengoed vol emotionele momenten.Stukfruit schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:32:
[...]
Hier ben ik het wel mee eens.
Als ze niet teveel doorpakken op dat laatste dan kan het een goede serie worden. Doen ze dat wel, dan zie ik dit muteren in een tweede TWD.
spoiler:
Bij Sarah had ik al buikpijn deze aflevering (ook omdat je weet wat er komt).
Niet alleen te oud, maar is omgebouwd en een man geworden. Dus die zal vast geen vrouw willen spelenErapaz schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:16:
[...]
Aan Ellie moet ik wennen. Had liever de actrice uit de game gehad, maar die zal wel te oud zijn. Marlene en Joel vond ik erg goed. Ben benieuwd naar Bill.
Tomorrow is not today!
Je hebt de verkeerde voor je.Sydney08 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:33:
[...]
Niet alleen te oud, maar is omgebouwd en een man geworden. Dus die zal vast geen vrouw willen spelen
Heeft overigens wel een andere rol in de serie.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ivBQe8RV95P6TwOjETSXu032.jpg?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 16-01-2023 22:40 ]
Nou, ik vond het een toffe eerste aflevering. Eigenlijk meteen dezelfde sfeer als het spel en heel veel herkenning.
Wat mij betreft prima dat het geen één op één kopie is van het spel. Dat heb ik inmiddels al zo vaak gespeeld.
Toch denk ik dat als je het spel nog niet hebt gespeeld het geen slecht idee is om dat eerst te spelen. Maar dat is vooral vanwege het gevoel van verwondering. En natuurlijk sterk persoonlijk
Ze hebben al wel wat collectables gemist trouwens 😁
spoiler:
Hoorde ik het nou goed en was het hetzelfde geluid in de serie als in het spel als er een pot met spijkers te zien is?
Wat mij betreft prima dat het geen één op één kopie is van het spel. Dat heb ik inmiddels al zo vaak gespeeld.
Toch denk ik dat als je het spel nog niet hebt gespeeld het geen slecht idee is om dat eerst te spelen. Maar dat is vooral vanwege het gevoel van verwondering. En natuurlijk sterk persoonlijk
Ze hebben al wel wat collectables gemist trouwens 😁
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Jeetje, dacht altijd dat het Ellen (Elliot) Page was. Maar inderdaad, Ellen klaagde over het feit dat Ellie zoveel op haar leek. Ze was het dus inderdaad niet.Raem schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:39:
[...]
Je hebt de verkeerde voor je.Ashley Johnson doet de voice acting voor Ellie in de games.
[Afbeelding]
Tomorrow is not today!
Hij heeft deels gelijk, het uiterlijk van Ellie is een blend van Ashley Johnson en Ellen Page, inmiddels Elliot Page. Maar ik bedoelde inderdaad Ashley Johnson.Raem schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:39:
[...]
Je hebt de verkeerde voor je.Ashley Johnson doet de voice acting voor Ellie in de games.
[Afbeelding]
Ik kijk bijna geen TV / streaming meer, maar dit had net een serie gweest die me waarschijnlijk wel zou trekken. Ware 't niet dat ik toch nog graag de game wil spelen uiteindelijk, dus ik sla 'm toch over. De game heb ik nooit gespeeld als Nintendo fan en PC gamer, desondanks was ik ooit van plan een PS3 te kopen, voornamelijk voor The Last of Us, waarvan ik nog een mooie LE heb. De fans wens ik veel plezier met de serie, en ik hoop dat ie de game recht aan doet.
Make lovecraft not warcraft.
OMG! Wat vet!
Die muziek, ik zat er meteen in alsof ik de game ging spelen. Vond dat ze het goed hadden gedaan met de intro. Dat Sarah de dvd pakte en je in de achtergrond al iets ziet (eigenlijk continue al op de radio en zo).
Ook Marlene is leuk geïntroduceerd en mooi einde van eerste aflevering. Nu al zin in episode 2.
Die muziek, ik zat er meteen in alsof ik de game ging spelen. Vond dat ze het goed hadden gedaan met de intro. Dat Sarah de dvd pakte en je in de achtergrond al iets ziet (eigenlijk continue al op de radio en zo).
Ook Marlene is leuk geïntroduceerd en mooi einde van eerste aflevering. Nu al zin in episode 2.
Ik vind het ook een hele sterke eerste aflevering, meeste series moet ik wel even inkomen of zijn in het begin zelfs saai. Maar dit had me gelijk te pakken, ook meteen dat beklemmende gevoel wat de game ook heeft. Cinematografies ook erg mooi, als de kwaliteit zo blijft dan is het een pareltje.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Heel fijn om Anna Torv weer te zien spelen zeg.
Zeer goede 1e episode, 8.5/10
Sfeer van de game zit er goed in en omdat het een serie is kan je er andere details/content in stoppen, omgevingen zagen er prima uit, smaakt direct naar meer dit.
Had het graag gebinged maar snap ook waarom ze 1ep per week doen.
Wellicht paar weken wachten en dan stuk of 3 achter elkaar kijken maar dat gaat me lastig worden ben ik bang..
Sfeer van de game zit er goed in en omdat het een serie is kan je er andere details/content in stoppen, omgevingen zagen er prima uit, smaakt direct naar meer dit.
Had het graag gebinged maar snap ook waarom ze 1ep per week doen.
Wellicht paar weken wachten en dan stuk of 3 achter elkaar kijken maar dat gaat me lastig worden ben ik bang..
[ Voor 5% gewijzigd door BigF25 op 17-01-2023 00:00 ]
Ben echt onder de indruk. Waar je in de game het soms alleen hebt aangehoord hebben ze het hier uitgewerkt. Vond de intro ook zeer sterk.
Ergerde wel dat Joel niet elk kastje en lade opende voor benodigdheden
Ergerde wel dat Joel niet elk kastje en lade opende voor benodigdheden
Had een heel erg surrealistisch gevoel, doordat je de game soms 1 op 1 gekopieerd zag worden (dat stukje dat Joel met Sarah in zijn armen door en uit dat gebouwtje liep was volgens mij 1 op 1 een kopie als je alle details bekeek) en soms zo compleet anders.
Daarnaast kon ik soms de teksten tegelijkertijd opzeggen. Zoals "Drugs! I sell hardcore drugs"
Toevallig laatst aan mijn 6e playthrough begonnen waardoor alle details weer vers in je geheugen zitten, wat soms ook een nadeel is.
Bella is echt Ellie, Pedro is echt Joel en Merle is echt Marlene
Had met het Sarah momentje niet het gevoel als in de game en ook mijn vrouw (die de game alleen van mijn verhalen kent en normaal gesproken best snel emotioneel reageert op dit soort situaties in films/series) liet er geen traan om, ook al vond ik het wel gewoon goed geacteerd.
Dat het met Robert zo anders afloopt vond ik ook wel een beetje een afknapper.
Al met al wel een goede opener en er zit nog genoeg in het vat, waarvan ik benieuwd ben welke draai ze daaraan hebben gegeven. Bij mij waren die 85 minuten in ieder geval zo om. Was echt stomverbaasd toen ik de end credits zag.
Oh ja: Joel die berserk ging op die FEDRA man: goede verandering
Mijn score voor aflevering 1: Een 8
Daarnaast kon ik soms de teksten tegelijkertijd opzeggen. Zoals "Drugs! I sell hardcore drugs"
Toevallig laatst aan mijn 6e playthrough begonnen waardoor alle details weer vers in je geheugen zitten, wat soms ook een nadeel is.
Bella is echt Ellie, Pedro is echt Joel en Merle is echt Marlene
Had met het Sarah momentje niet het gevoel als in de game en ook mijn vrouw (die de game alleen van mijn verhalen kent en normaal gesproken best snel emotioneel reageert op dit soort situaties in films/series) liet er geen traan om, ook al vond ik het wel gewoon goed geacteerd.
Dat het met Robert zo anders afloopt vond ik ook wel een beetje een afknapper.
Al met al wel een goede opener en er zit nog genoeg in het vat, waarvan ik benieuwd ben welke draai ze daaraan hebben gegeven. Bij mij waren die 85 minuten in ieder geval zo om. Was echt stomverbaasd toen ik de end credits zag.
Oh ja: Joel die berserk ging op die FEDRA man: goede verandering
Mijn score voor aflevering 1: Een 8
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Ze lijkt er wel heel veel op inderdaad, maar volgens mij is de gelijkenis wel onbewust geweest.Sydney08 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:45:
[...]
Jeetje, dacht altijd dat het Ellen (Elliot) Page was. Maar inderdaad, Ellen klaagde over het feit dat Ellie zoveel op haar leek. Ze was het dus inderdaad niet.
Ellen Page speelt wel in een andere game (Beyond Two Souls) die rond dezelfde tijd uitkwam op de PS3 als TLOU.
Zie ook mijn bericht hierover met wat fotootjes:Raem schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:16:
Ze lijkt er wel heel veel op inderdaad, maar volgens mij is de gelijkenis wel onbewust geweest.
Ellen Page speelt wel in een andere game (Beyond Two Souls) die rond dezelfde tijd uitkwam op de PS3 als TLOU.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63694384
ik ben de enige hier die het maar matig vond zie ik. jammer dat ze veel 1 op 1 van het spel hebben gekopieerd. zelfs de dialogen? het lijkt of ik het spel nog een keer aan het uitspelen ben. de vliegtuigscene was onverwachts goed gedaan, wat dus niet in het spel zat.
hoop meer op verrassingselementen ipv een slappe kopie van de game. ik heb ook niet het idee dat ik dit lang zal blijven volhouden.
hoop meer op verrassingselementen ipv een slappe kopie van de game. ik heb ook niet het idee dat ik dit lang zal blijven volhouden.
Misschien is de Resident Evil serie van Netflix dan meer iets voor jou.Farabi schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:21:
ik ben de enige hier die het maar matig vond zie ik. jammer dat ze veel 1 op 1 van het spel hebben gekopieerd. zelfs de dialogen? het lijkt of ik het spel nog een keer aan het uitspelen ben. de vliegtuigscene was onverwachts goed gedaan, wat dus niet in het spel zat.
Ik kan het snappen als je liever iets anders ziet dan de game die je al gespeeld hebt, maar dat maakt het toch niet meteen een slappe kopie?Farabi schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:21:
Ik vind het allesbehalve slap. Delen zijn gekopieerd, delen zijn licht aangepast en een hoop is ook compleet anders. Daar kan je van alles van vinden, maar ik vind woorden als slap, lui en makkelijk (niet jouw woorden, maar die reacties heb ik op andere kanalen ook voorbij zien komen) misplaatst.
Ik vind het juist gedurfd om zo dicht bij de game te blijven. De scene in de auto vind ik heel gaaf, juist omdat ze het originele camerapunt van de game hebben gebruikt. Ik zou het punt van een verfilming helemaal niet begrijpen als je er vervolgens iets heel anders van maakt. Bedenk dan gewoon een nieuw verhaal.
Maar goed, je kan ook nooit iedereen tevreden maken en wat voor de een heel vet is, vindt de ander saai. Als ik zo de gemiddelde reactie lees, hebben ze het voortreffelijk gedaan.
This is absolutely ridiculous
Samen met mijn vrouw kijk ik hem straks voor de tweede keer, benieuwd wat haar mening is want ook zij speelt de game al vanaf de PlayStation 3
Serie wijkt te veel af van boeken/game: Boe!
Serie volgt te veel boeken/game: Boe!
Was bang dat de serie misschien niet aan mijn verwachtingen kon voldoen. De game heeft een speciaal plekje en deze eerste aflevering doet die eer aan.

Was bang dat de serie misschien niet aan mijn verwachtingen kon voldoen. De game heeft een speciaal plekje en deze eerste aflevering doet die eer aan.
PSN: bollsie
Ik vond het een erg knap gemaakte eerste aflevering die toch wel de sfeer van de game goed wist te vertalen naar een serie. Maar ik voelde hem helaas nog niet zo heel erg. Dat kan misschien komen doordat het verhaal niet heel erg verrast omdat ik de game heb gespeeld. Maar het kan ook komen doordat dit meer een opmaat is naar het daadwerkelijke avontuur.
Desondanks met veel plezier naar gekeken.
Helemaal waar, je kunt nooit iedereen blij maken. Zo veel voorbeelden waarbij men van de game is afgeweken en het eindproduct matig tot slecht was: Tomb Raider, Uncharted, Resident Evil, Street Fighter, Mortal Kombat.sjufke schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:18:
Serie wijkt te veel af van boeken/game: Boe!
![]()
Dan maar een keer een 1-op-1 adaptatie die wel goed is.
Doom. Met The Rock.Erapaz schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:16:
[...]
Dan maar een keer een 1-op-1 adaptatie die wel goed is.
Perfectie
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
En nadat ik deze heb gezien heb ik helemaal veel zin in de komende afleveringen:
Ik ben fan van de games en was heel hyped dat deze serie er aan zat te komen. Ik werd afgelopen week echter overdonderd dat deze gisteren al uit zou komen, heb hem dan ook meteen gekeken. Heerlijk sfeertje met inderdaad, merkbaar, de Chernobyl-makers hierachter.
Het kan zomaar zijn dat ik E01 nog terug ga kijken voordat ik aan E02 begin, was wat slaperig gisteren en merk in alle posts hierboven dat ik toch al heel wat details gemist hebt - die ik niet had willen missen!
Het kan zomaar zijn dat ik E01 nog terug ga kijken voordat ik aan E02 begin, was wat slaperig gisteren en merk in alle posts hierboven dat ik toch al heel wat details gemist hebt - die ik niet had willen missen!
Steam ID = Ackerfiets
Ik vind het wel weer vervelend dat we er 2 maanden over moeten doen, door die 1 episode per week. Nog even en je kunt alleen om 21:00 kijken en we hebben weer ouderwets tv kijken.
Mocht je het geduld op kunnen brengen, spaar dan alle afleveringen op en kijk het in een keer uit. Hebben wij ook gedaan met het laatste seizoen van The walking dead op Dinsney PrulAnoniem: 1486766 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:58:
Ik vind het wel weer vervelend dat we er 2 maanden over moeten doen, door die 1 episode per week. Nog even en je kunt alleen om 21:00 kijken en we hebben weer ouderwets tv kijken.
@Anoniem: 1837468 Doe ik misschien maar ja, zoals bij meer series. Geen idee waarom maar ik was in de veronderstelling dat tlou er compleet op kwam te staan en dan is het een tegenvaller.
Nou, ik snap het wel. Op deze manier krijgt de serie veel meer aandacht. Moet het wel een goede show zijn, want fouten vallen daardoor ook meer op.Anoniem: 1486766 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:58:
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Maar over de serie zelf; Ik heb nog nooit de game gezien (afgezien van een artikeltje hier op t.net), dus ben vrij blanco de show gaan kijken. Erg goede intro, en ik hou er ook altijd wel van als iets gewoon chronologisch verteld wordt. Beter dan achteraf met flashbacks uit leggen. Verder is de eerste aflevering natuurlijk een beetje als de eerste zetten bij schaak. Eea wordt zo neergezet voordat het echte verhaal gaat beginnen.
Nog even over de intro, het einde was een beetje abrupt. Een echte talkshow host had toch even doorgevraagd ipv op zo'n deprimerend moment te stoppen. Nu horen we alleen Neuman zeggen dat er geen medicijn is, maar dat is juist iets om even door te vragen. Minor nitpick, maar omdat de hele intro zo sterk was vond ik dat net een beetje jammer.
Nog even over de intro, het einde was een beetje abrupt. Een echte talkshow host had toch even doorgevraagd ipv op zo'n deprimerend moment te stoppen. Nu horen we alleen Neuman zeggen dat er geen medicijn is, maar dat is juist iets om even door te vragen. Minor nitpick, maar omdat de hele intro zo sterk was vond ik dat net een beetje jammer.
Ik lees (en kijk) best veel 'post-apocalyptisch' boeken/films.Tripl3 D schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:07:
En nadat ik deze heb gezien heb ik helemaal veel zin in de komende afleveringen:
[YouTube: The Weeks Ahead Trailer | The Last of Us | HBO Max]
En het klinkt gek... maar als ik (zoals in de trailer) de lege steden zie, zie hoe moeder natuur weer terrein wint, schone lucht, veel dieren, dan zou je bijna willen... dat er inderdaad iets gebeurd en dat je dat mee mag maken...
spoiler:
Even de clicker, bloater, infected niet meegeteld 
Ik weet maar al te goed dat ik nu alleen de positieve kanten belicht.
En met mijn geluk zal ik waarschijnlijk in de begin fase op een hele domme manier sterven
Ik weet maar al te goed dat ik nu alleen de positieve kanten belicht.
En met mijn geluk zal ik waarschijnlijk in de begin fase op een hele domme manier sterven
Maar mijn god, wat zijn dat prachtige beelden.
Jammer dat de man die in het midden zat in de serie verder niet voorkomt, dit is Christopher Heyerdahl die we ook kennen als the ‘ Swede’ uit Hell on wheelsJogai schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:54:
En van Sanctuary, en volgens mij zat ie ook in Fringe.. hij was wel een tijdje alom tegenwoordig in canadese SF producties. Hij is wel een stukje ouder geworden.Anoniem: 1837468 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:24:
[...]
Jammer dat de man die in het midden zat in de serie verder niet voorkomt, dit is Christopher Heyerdahl die we ook kennen als the ‘ Swede’ uit Hell on wheels
Ik ben “blind” deze serie in gegaan(zit nog te wachten op een price drop voor part 1 remasterd) maar holy shit👌🏻 heerlijk sfeertje zit er al in. Aan de ene kant wel fijn om het hele verhaal niet te weten. Tijd geleden dat ik vanaf de eerste aflevering gelijk enthousiast ben.
Haha nou, vanavond begonnen aan de eerste aflevering met mijn vriendin.
Ze is na 20 min en het zien van de infected afgehaakt. ‘Dit is dus toch een soort Walking Dead’. Nu moet ik haar wel een beetje gelijk geven in de manier waarop ze die laten zien.
Dus ik kijk de serie in m’n eentje. Wel jammer want ik bestempel deze games als misschien wel de beste games die ik ooit gespeeld heb.
Eerste aflevering weer smullen, zeker omdat er dingen inzitten die net even anders zijn. Andere dingen kon ik bijna mee praten, gezien het nog maar paar weken geleden is dat ik part 1 voor de 2e playthrough speelde. Kan niet wachten op volgende week.
@frank131331 via marktplaats heb ik hem uiteindelijk voor €30 kunnen bemachtigen.
Ze is na 20 min en het zien van de infected afgehaakt. ‘Dit is dus toch een soort Walking Dead’. Nu moet ik haar wel een beetje gelijk geven in de manier waarop ze die laten zien.
Dus ik kijk de serie in m’n eentje. Wel jammer want ik bestempel deze games als misschien wel de beste games die ik ooit gespeeld heb.
Eerste aflevering weer smullen, zeker omdat er dingen inzitten die net even anders zijn. Andere dingen kon ik bijna mee praten, gezien het nog maar paar weken geleden is dat ik part 1 voor de 2e playthrough speelde. Kan niet wachten op volgende week.
@frank131331 via marktplaats heb ik hem uiteindelijk voor €30 kunnen bemachtigen.
[ Voor 30% gewijzigd door Kuhr89 op 17-01-2023 23:01 ]
Is deze hele serie al te zien op HBO of alleen nog maar aflevering 1?
Ben eerst nog bezig met andere serie die ik wil afkijken, maar vind het leuker om straks direct het hele seizoen te bekijken en niet elke week 1 aflevering
Ben eerst nog bezig met andere serie die ik wil afkijken, maar vind het leuker om straks direct het hele seizoen te bekijken en niet elke week 1 aflevering
Anoniem: 1835258
Alleen de eerste aflevering. Iedere maandag komt er een nieuwe aflevering online.G.Scholtens schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:45:
Is deze hele serie al te zien op HBO of alleen nog maar aflevering 1?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1835258 op 18-01-2023 08:57 ]
Ik heb hetzelfde gevoel... Ik had reviews nog niet gelezen maar wel scores online bekeken. Daaruit bleek dat dit een enorm sterke aflevering zou zijn (9/10, 9.5/10) maar dat is toch wat bij de haren getrokken. Ja ik heb de games gespeeld dus weet wel wat er gaat komen maar ik stelde me voor hoe het zou zijn voor mensen die de games niet gespeeld hebben en dan kom ik uit bij een al bij al matige aflevering zonder enorm veel hoogtepunten. En misschien ben ik een van de enige maar Pedro Pascal...geeft me niet echt een Joel gevoel. Sluit ik mijn ogen hoor ik wel Joel maar als ik ze open en ik zie hem... zie ik er geen Joel in. Dat is een halve mexicaan / chileenferrywijn schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:42:
Ik vond het een erg knap gemaakte eerste aflevering die toch wel de sfeer van de game goed wist te vertalen naar een serie. Maar ik voelde hem helaas nog niet zo heel erg. Dat kan misschien komen doordat het verhaal niet heel erg verrast omdat ik de game heb gespeeld. Maar het kan ook komen doordat dit meer een opmaat is naar het daadwerkelijke avontuur.
Deze bv waren wat mij betreft betere keuzes :
https://www.sportskeeda.c...el-the-last-us-hbo-series
Pedro Pascal is teveel een zuiders type
[ Voor 7% gewijzigd door Rebbelx op 18-01-2023 09:17 ]
Thnx, dan wacht ik nog even om te kijkenAnoniem: 1835258 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:56:
[...]
Alleen de eerste aflevering. Iedere maandag komt er een nieuwe aflevering online.
dat idee had ik ook een beetje. De eerste scéne (tot grofweg eerste 20 minuten give or take) hadden ook een standaardgevoel wat je bij elke zombie dystopische film ziet: de eerste zombies, de eerste slachtoffers, alarmen, evacuatie die natuurlijk moeilijk gaat en de hoofdrolspeler die veelal afwijkende beslissingen neemt.Kuhr89 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:47:
Echter was mijn gevoel wel heel anders dan bij andere zombiefilms/series. Ik heb nu geen echt gevoel van 'helden' erbij, ze zijn een beetje de schlemiel, klungelig zelfs en incasseren ook meteen een verlies. Het voelt wat menselijker aan.
Nu heb ik de games nooit gespeelt, maar als dit zo door blijft gaan ga ik dat misschien toch maar eens doen nog ooit
(weet trouwens niet of mensen hebben gechecked, maar de duur van elke aflevering is 'all over the place', men lijkt dus niet meer een script binnen 45 minuten proberen te proppen, maar waar nodig echt de tijd te nemen om dat stuk te vertellen en waar het niet nodig is, dat ook niet te doen, of dat is in ieder geval wat ik ervan hoop
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ja, ze wist dat het iets met Fungus zou zijn en er soort van zombies zouden in voorkomen. Nu noem ik ze zelf niet zo, anders begon ze niet eens aan de eerste 20 minuten.polthemol schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:33:
[...]
dat idee had ik ook een beetje. De eerste scéne (tot grofweg eerste 20 minuten give or take) hadden ook een standaardgevoel wat je bij elke zombie dystopische film ziet: de eerste zombies, de eerste slachtoffers, alarmen, evacuatie die natuurlijk moeilijk gaat en de hoofdrolspeler die veelal afwijkende beslissingen neemt.
Echter was mijn gevoel wel heel anders dan bij andere zombiefilms/series. Ik heb nu geen echt gevoel van 'helden' erbij, ze zijn een beetje de schlemiel, klungelig zelfs en incasseren ook meteen een verlies. Het voelt wat menselijker aan.
Nu heb ik de games nooit gespeelt, maar als dit zo door blijft gaan ga ik dat misschien toch maar eens doen nog ooitIk kijk uit naar de volgende afleveringen.
(weet trouwens niet of mensen hebben gechecked, maar de duur van elke aflevering is 'all over the place', men lijkt dus niet meer een script binnen 45 minuten proberen te proppen, maar waar nodig echt de tijd te nemen om dat stuk te vertellen en waar het niet nodig is, dat ook niet te doen, of dat is in ieder geval wat ik ervan hoop)
Het is jammer dat ze op een typische horror manier werden weggezet en mijn vriendin dit al direct niet trok. Dat terwijl ze Narcos en GoT zonder enige moeite heeft gekeken haha.
Heel eerlijk: ik zou dan nu stoppen met kijken en de game aanschaffen. Doordat je deze game speelt en op die manier ervaart wat keuzes zijn en wat je ervoor moet doen, komt het misschien wat meer binnen. Zorgt er iig niet voor dat je straks de game speelt en eigenlijk al precies weet hoe en wat. Dat is nu juist de charme van deze hele game.
Ik heb nog eens het eerste stuk bekeken van de game, dat ze op de bank zitten. Ook al weet ik wat er gebeurd op een of andere manier is alles intenser. Misschien is het gewoon door iets als belichting in games oid. Ook de straten maken meer indruk op mij ingame.
Het maakt mij in ieder geval weer duidelijk waarom ik van goede games hou. Films/series hebben uiteraard weer hun eigen voordelen.
Het maakt mij in ieder geval weer duidelijk waarom ik van goede games hou. Films/series hebben uiteraard weer hun eigen voordelen.
Ik heb wel van het spel gehoord maar nooit gespeeld. Gisteren de eerste aflevering gekeken, ik vond het heel goed!
@Rebbelx Ik heb de game nooit gespeeld, maar ik vond het wel een sterke eerste aflevering. Die intro met die talkshow is gewoon heel goed gemaakt, en voelt niet als een verplicht stukje informatie. Verder krijg je als kijker vrij duidelijk mee wat er gebeurt in welke volgorde, en dat kan ik wel waarderen. Het alternatief is om meer midden in de actie te springen en dan dmv flashbacks de achtergrond duidelijk te maken, maar dat komt meestal meer gekunsteld over.
Het is ook allemaal heel plausibel, met het opwarmen en de schimmel die in het echt ook bestaat (maar voor nu alleen nog insecten aanvalt)
Plausibel, weet je het zeker? Ik heb begrepen dat voor het gemak deze schimmel zich niet kan verspreiden via de lucht in de serie.ggj87 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:23:
Het is ook allemaal heel plausibel, met het opwarmen en de schimmel die in het echt ook bestaat (maar voor nu alleen nog insecten aanvalt)
The Last Of Us: Inspiration Behind the InfectedAnoniem: 1486766 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:04:
[...]
Plausibel, weet je het zeker? Ik heb begrepen dat voor het gemak deze schimmel zich niet kan verspreiden via de lucht in de serie.
De games zijn echt fantastisch. Die moet je absoluut gaan spelen. De eerste aflevering is echt een feest van herkenning met het begin van deel 1 van de game. Het is niet identiek en dat maakt niet uit, maar de look and feel is heel gelijkwaardig. Aflevering 1 vond ik echt genieten!polthemol schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:33:
[...]
dat idee had ik ook een beetje. De eerste scéne (tot grofweg eerste 20 minuten give or take) hadden ook een standaardgevoel wat je bij elke zombie dystopische film ziet: de eerste zombies, de eerste slachtoffers, alarmen, evacuatie die natuurlijk moeilijk gaat en de hoofdrolspeler die veelal afwijkende beslissingen neemt.
Nu heb ik de games nooit gespeelt, maar als dit zo door blijft gaan ga ik dat misschien toch maar eens doen nog ooitIk kijk uit naar de volgende afleveringen.
(weet trouwens niet of mensen hebben gechecked, maar de duur van elke aflevering is 'all over the place', men lijkt dus niet meer een script binnen 45 minuten proberen te proppen, maar waar nodig echt de tijd te nemen om dat stuk te vertellen en waar het niet nodig is, dat ook niet te doen, of dat is in ieder geval wat ik ervan hoop)
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
De schimmel kan zich aanpassen. Maar met je eens dat het bijzonder is dat ze in de serie niet hebben gekozen voor verspreiding via sporen o.a. via de lucht. Het is nu meer zombielike dan de game. In de game gingen ze hier slim mee om. Daar had je ook niet overal sporen (dus gasmaskers nodig), maar vooral in afgesloten ruimtes waar de schimmel al jaren/decennia heeft kunnen groeien.Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:04:
[...]
Plausibel, weet je het zeker? Ik heb begrepen dat voor het gemak deze schimmel zich niet kan verspreiden via de lucht in de serie.
[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 18-01-2023 12:19 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Mja, die series zijn totaal niet vergelijkbaar. The last of us is qua game soms ook best creepy/heel spannend. Het is geen standaard zombie horror game, maar zeker een stuk spannender en meer schrikmomenten dan een serie als Narcos of GoT. Niet gek dat de serie dit dan volgt.Kuhr89 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:39:
[...]
Het is jammer dat ze op een typische horror manier werden weggezet en mijn vriendin dit al direct niet trok. Dat terwijl ze Narcos en GoT zonder enige moeite heeft gekeken haha.
Is al uitgebreid over gepost in verschillende media, zie bijv;Hulleman schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:17:
[...]
De schimmel kan zich aanpassen. Maar met je eens dat het bijzonder is dat ze in de serie niet hebben gekozen voor verspreiding via sporen o.a. via de lucht. Het is nu meer zombielike dan de game. In de game gingen ze hier slim mee om. Daar had je ook niet overal sporen (dus gasmaskers nodig), maar vooral in afgesloten ruimtes waar de schimmel al jaren/decennia heeft kunnen groeien.
https://www.comingsoon.ne...series-changing-infection
Bewuste keuze dus
@BigF25 Yep, logische keus maar het ging erom dat het dus niet "heel erg plausibel" is.
aha ja ok, dan zijn heel veel zaken 'niet plausibel' in de serieAnoniem: 1486766 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:41:
@BigF25 Yep, logische keus maar het ging erom dat het dus niet "heel erg plausibel" is.
Ik weet dat het een bewuste keuze is geweest, maar toch een bijzondere keuze. Af en toe een gasmaskertje was prima geweest. Ze zijn het vanuit de serie Chernobyl wel gewend zul je zeggenBigF25 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:36:
[...]
Is al uitgebreid over gepost in verschillende media, zie bijv;
https://www.comingsoon.ne...series-changing-infection
Bewuste keuze dus
Klopt, ik geef je ook helemaal gelijk hierin. De game is wat mij betreft ook niet echt horror, want echt schrikmomenten zitten er maar beperkt in. Het is puur die suspens en voornamelijk zijn de menselijke facties en beslissingen de horror.Hulleman schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:22:
[...]
Mja, die series zijn totaal niet vergelijkbaar. The last of us is qua game soms ook best creepy/heel spannend. Het is geen standaard zombie horror game, maar zeker een stuk spannender en meer schrikmomenten dan een serie als Narcos of GoT. Niet gek dat de serie dit dan volgt.
Het ging mij meer om de manier waarop ze de infected neerzetten. Eens kijken of mijn vriendin op de achtergrond stiekem nog mee kijkt. Zo niet, dan zet ik mijn fanboyism even aan de kant thuis
Probleem is dat het niet af en toe is. We hebben aan onze pandemie gezien dat velen binnen een masker zijn gaan dragen voor iets wat minder dodelijk is dan de fungus uit TLOU. Als het in de serie airbone zou zijn had iedereen constant een masker gedragen. Het gasmasker gebruik in de game is ook best onrealistisch, aangezien sporen gewoon op je kleren / lichaam blijven zitten en je ze buiten als nog inademt.Hulleman schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:14:
[...]
Ik weet dat het een bewuste keuze is geweest, maar toch een bijzondere keuze. Af en toe een gasmaskertje was prima geweest. Ze zijn het vanuit de serie Chernobyl wel gewend zul je zeggen
Wat mij betreft prima optimalisatie van de lore dus.
Voor in de serie inderdaad een goede aanpassing.Erapaz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:02:
[...]
Probleem is dat het niet af en toe is. We hebben aan onze pandemie gezien dat velen binnen een masker zijn gaan dragen voor iets wat minder dodelijk is dan de fungus uit TLOU. Als het in de serie airbone zou zijn had iedereen constant een masker gedragen. Het gasmasker gebruik in de game is ook best onrealistisch, aangezien sporen gewoon op je kleren / lichaam blijven zitten en je ze buiten als nog inademt.
Wat mij betreft prima optimalisatie van de lore dus.
In de game geeft dit net dat beetje extra beklemming waar je naar opzoek bent. Het geluid van het ademen door een gasmasker in een gebied dat mogelijk vol met infected zit, komt beter over in een interactief verhaal.
Ja, alleen jammer dat er helemaal geen gameplay mechanic aan vast zit. Dat je eerst een gasmasker moet zoeken en bepaalde kamers eerst onbereikbaar zijn (Metroid achter). Nu is het meer een gimmick.Kuhr89 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:12:
[...]
Voor in de serie inderdaad een goede aanpassing.
In de game geeft dit net dat beetje extra beklemming waar je naar opzoek bent. Het geluid van het ademen door een gasmasker in een gebied dat mogelijk vol met infected zit, komt beter over in een interactief verhaal.
Zeker, ze hadden daar wel iets van kunnen maken. Dat je door een Stalker-aanval een gat in je masker hebt en binnen bepaalde tijd een nieuwe moet zoeken etc.Erapaz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:16:
[...]
Ja, alleen jammer dat er helemaal geen gameplay mechanic aan vast zit. Dat je eerst een gasmasker moet zoeken en bepaalde kamers eerst onbereikbaar zijn (Metroid achter). Nu is het meer een gimmick.
Zo zijn er altijd dingen
Aan de andere kant had mijn vrouw na de autocrash zoiets van "waarom loopt/klimt hij er niet gewoon overheen", zo'n "laadschermfunctie" voelt voor niet-gamers nogal vreemd.Erapaz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:16:
[...]
Ja, alleen jammer dat er helemaal geen gameplay mechanic aan vast zit. Dat je eerst een gasmasker moet zoeken en bepaalde kamers eerst onbereikbaar zijn (Metroid achter). Nu is het meer een gimmick.
Verder wel écht genoten van de eerste aflevering. De eerste game ben ik nooit doorgekomen omdat de gameplay me niet lag (Uncharted dan weer wel), misschien dat ik na dit seizoen deel 2 van de game ga proberen.
Haha, in de serie bedoel je? Dat was inderdaad een grappig moment waar de game doorlekt in de serie.pagani schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:23:
[...]
Aan de andere kant had mijn vrouw na de autocrash zoiets van "waarom loopt/klimt hij er niet gewoon overheen", zo'n "laadschermfunctie" voelt voor niet-gamers nogal vreemd.
...
Daar jaErapaz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:42:
[...]
Haha, in de serie bedoel je? Dat was inderdaad een grappig moment waar de game doorlekt in de serie.
[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 18-01-2023 16:44 ]
de 'zombies' vond ik ook nooit het angstaanjagende gedeelte bij TLOU, maar wel de 'mens-psychopaten' die er rondliepen. zoals die figuren die Ellie zogenaamd kwamen helpen in deel 1 tegen het einde. ik hoop dat ze zich daarop richten.
De zombies (hoe heten ze eigenlijk in het spel, niet zombies toch?) zijn wat mij betreft ook bijzaak ij de game. De emotionele ontwikkeling van de band tussen Joel en Ellie, het verhaal, de gebeurtenissen, de muziek, dat is wat part 1 zo goed maakt voor mij. Hoop dus ook dat dit goed in beeld komt in de serieFarabi schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:51:
de 'zombies' vond ik ook nooit het angstaanjagende gedeelte bij TLOU, maar wel de 'mens-psychopaten' die er rondliepen. zoals die figuren die Ellie zogenaamd kwamen helpen in deel 1 tegen het einde. ik hoop dat ze zich daarop richten.
Een van de beste scenes uit de game.Farabi schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:51:
Deel 2 is wat dat betreft wel wat anders, daar zitten wel jumpscares in.Farabi schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:51:
Maar dat vertaalt waarschijnlijk niet goed door naar de serie en zullen ze niet overnemen.
Vanavond met vrouw en zoon gekeken. Beiden zijn helemaal geen fan van apocalyptische series, maar ze waren beiden aangenaam verrast en vonden het een echt goede aflevering.
Zelf was ik vooraf sceptisch over de casting van zowel Bella en Joel, maar ben nu echt wel overtuigd: ze spelen het heel goed en zijn m.i. gewoon goed gecast. Nicely done Neil & Craig!
Zelf was ik vooraf sceptisch over de casting van zowel Bella en Joel, maar ben nu echt wel overtuigd: ze spelen het heel goed en zijn m.i. gewoon goed gecast. Nicely done Neil & Craig!
Vooral met die stalkers ja of hoe ze ook heten.dutchgio schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:05:
[...]
Deel 2 is wat dat betreft wel wat anders, daar zitten wel jumpscares in.
Maar dat vertaalt waarschijnlijk niet goed door naar de serie en zullen ze niet overnemen.
Nu al zin in episode 2! Ben benieuwd wat we dan gaan zien en of ze alleen Part 1 in seizoen 1 laten zien.
Ben toch maar begonnen deel 1 opnieuw te spelen. Mijn savegame was nog van 2014, 8 jaar geleden! Het voelde veel minder lang. Eerst Left Behind gedaan en toen TLOU1 tot het moment waar episode 1 eindigde.
1 ding wat me opviel en wat potentieel nog gevolgen gaat hebben later in het verhaal is de relatie tussen Ellie en Marlene:
1 ding wat me opviel en wat potentieel nog gevolgen gaat hebben later in het verhaal is de relatie tussen Ellie en Marlene:
spoiler:
In de game kennen Marlene en Ellie elkaar goed, Ellie verdedigt Marlene als ze binnenkort met Joel. Haar mes heeft ze met een briefje van haar moeder van Marlene gekregen. Het mes was ook van Ellie’s moeder. Er is een soort van moeder-dochter band die later in een dialoog met Joel weer wordt aangehaald en deels het einde zo emotioneel maakt. Marlene stuurt letterlijk Ellie de dood in.
In de serie kent Ellie Marlene niet, dus ontbreekt deze band. Marlene zegt wel dat ze Ellie sinds de geboorte kent en haar in de FEDRA school heeft gezet. In de Left Behind wordt er ook maar gehint dat Ellie op een soort militaire school zit.
Ik ben heel benieuwd of we nog meer backstory krijgen op dit vlak.
Ashley Johnson (Ellie in de game) schijnt de Anna (Ellie’s moeder) in de show te gaan spelen.
In de serie kent Ellie Marlene niet, dus ontbreekt deze band. Marlene zegt wel dat ze Ellie sinds de geboorte kent en haar in de FEDRA school heeft gezet. In de Left Behind wordt er ook maar gehint dat Ellie op een soort militaire school zit.
Ik ben heel benieuwd of we nog meer backstory krijgen op dit vlak.
Ashley Johnson (Ellie in de game) schijnt de Anna (Ellie’s moeder) in de show te gaan spelen.
Ik kreeg er ook een Walking Dead gevoel bij en ben ook afgehaakt.Kuhr89 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:47:
Ja zo jammer, terwijl het verhaal echt wel de moeite is.Arjantje72 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:57:
[...]
Ik kreeg er ook een Walking Dead gevoel bij en ben ook afgehaakt.
Mijn vriendin zat niet alleen met de zombies maar ook met het uitzichtsloze dat het beschrijft in het begin. Er is geen cure en het is alleen vluchten.
Tja, als je na 1 aflevering (of zelfs al na 20 minuten) afhaakt kun je bijna iedere film of serie wel afschrijven met het argument: "oh, dit is gewoon zoiets als [vul maar in] ".
Moet iedereen zelf weten, maar vooral series kunnen zich qua verhaal en karakters sterk ontwikkelen verder het seizoen in. En dan kan het zomaar een stuk beter zijn dan andere series ook al is het overkoepelende thema misschien hetzelfde.
Moet iedereen zelf weten, maar vooral series kunnen zich qua verhaal en karakters sterk ontwikkelen verder het seizoen in. En dan kan het zomaar een stuk beter zijn dan andere series ook al is het overkoepelende thema misschien hetzelfde.
Nee hoor, ik heb de aflevering helemaal gezien maar ik heb er niks mee.Raem schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:18:
Tja, als je na 1 aflevering (of zelfs al na 20 minuten) afhaakt kun je bijna iedere film of serie wel afschrijven met het argument: "oh, dit is gewoon zoiets als [vul maar in] ".
TWD heb ik 1 seizoen gezien en bij het tweede seizoen ben ik snel afgehaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Arjantje72 op 19-01-2023 17:21 ]
Hmm, als ik niks met een bepaald onderwerp heb begin ik er niet eens aan, laat staan dat ik het in een topic nog eens kom vertellen.
[ Voor 5% gewijzigd door rachez op 19-01-2023 22:57 ]
Tja ik had er gewoon meer van verwacht na al het gehype, mag dat?rachez schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:41:
Hmm, als ik niks met een bepaald onderwerp heb begin ik er niet eens aan, laat staan dat ik het in een topic nog eens kom vertellen.
Ik ben er blanco ingegaan, mijn vriendin vind het wel leuk
Gisteren de eerste aflevering gezien, en ga het zeker verder kijken. Sommige stukken herinnerden me direct aan de game. Maar ik heb soms het gevoel dat de pace niet helemaal lekker loopt in video vorm. Terwijl het in de game wel erg goed was. Wat het precies is kan ik mijn vinger niet opleggen.
Ook voelt het toch anders om “zelf te ontsnappen” dan enkel karakters op het scherm het te zien doen.
Ook voelt het toch anders om “zelf te ontsnappen” dan enkel karakters op het scherm het te zien doen.
Ik gok dat jij geen influencer aspiraties hebt.rachez schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:41:
Ik ben begonnen met het luisteren van de HBO podcast, nadat ik de officiele game podcasts geluisterd heb.ZpAz schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:34:
Gisteren de eerste aflevering gezien, en ga het zeker verder kijken. Sommige stukken herinnerden me direct aan de game. Maar ik heb soms het gevoel dat de pace niet helemaal lekker loopt in video vorm. Terwijl het in de game wel erg goed was. Wat het precies is kan ik mijn vinger niet opleggen.
Daarin hoor je inderdaad dat ze bezig zijn geweest met de pacing. Omdat je al die gameplay stukken niet hebt, moet je dat gaan vervangen of op een andere manier opzetten. Ik vond het in de eerste aflevering nog helemaal niet storen dat bepaalde dingen niet terug kwamen, terwijl je daar in de game misschien wel 30min over doet.
Nu hebben ze de gezinssituatie veel meer zitten schetsen i.t.t. hoe ze dat in de game deden.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, ~[PS4] The Last of Us: Part II of ~[Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, ~[PS4] The Last of Us: Part II of ~[Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic