• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:52
Tripl3 D schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:22:

N.B. Goed om de originele muziek hier ook weer te horen!!! *O* *O* *O*
De muziek van deel 1 op vinyl is één van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan. De muziek ondersteunt zo goed de sfeer en setting van het spel, dat ik ook heel erg hoop dat ze dezelfde muziek voor de serie gebruiken.

Nog minder dan 2 maanden, lang geleden dat ik echt uit keek naar een nieuwe serie!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 14:16

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter

Het lijkt erop dat bezoekers aan de CCXP een recreatie van een belangrijke locatie van HBO's TLOU kunnen bezoeken:

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 19:16
Men heeft eens even de karakters online gegooid. Iets teveel om hier allemaal te plaatsen, maar je kunt zelf een blik werpen op https://instagram.com/thelastofus of bijvoorbeeld hier in de vorm van tweets https://www.gamespot.com/...ter-posters/1100-6509580/

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

En nog altijd geen David reveal. De Edward Norton dream is still alive :P

Wat me ook opviel op IMDB is dat Bill en Tommy in bijna elke episode spelen. Dat doet me vermoeden dat we parallel aan Joel's en Ellie's reis we ook de anderen gaan volgen. En Troy Baker en Ashley Johnson zitten in zowel de eerste als de laatste episode.
kazuka schreef op donderdag 1 december 2022 @ 06:45:
En nog altijd geen David reveal. De Edward Norton dream is still alive :P

Wat me ook opviel op IMDB is dat Bill en Tommy in bijna elke episode spelen. Dat doet me vermoeden dat we parallel aan Joel's en Ellie's reis we ook de anderen gaan volgen.
Volgens mij is het al 100x bevestigd, maar ik verbaas me er ook nog steeds over dat seizoen 1 de hele game is. Al is er natuurlijk een hoop te vertellen in 10 afleveringen van 1 uur. Hopelijk slaat de serie goed genoeg aan zodat ze Part II ook kunnen verfilmen. Die zouden ze denk ik wel over 2 seizoenen kunnen uitsmeren. Daar zitten meer verhaallijnen in.
En Troy Baker en Ashley Johnson zitten in zowel de eerste als de laatste episode.
Is het al bekend wat hun rol wordt? Of zijn het clickers? :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter

CCXP foto's

Filmpje met een clicker die vastzit aan de muur

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
vickypollard schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:59:
Men heeft eens even de karakters online gegooid. Iets teveel om hier allemaal te plaatsen, maar je kunt zelf een blik werpen op https://instagram.com/thelastofus of bijvoorbeeld hier in de vorm van tweets https://www.gamespot.com/...ter-posters/1100-6509580/

[Afbeelding]
Maar meteen de startpost weer eens voorzien van een update.
Er stond ook nog wat achterhaalde informatie in over de acteur die Bill zou spelen en dat Balagov de Pilot aflevering zou regiseren. En de geschatte datum van uitkomst ook maar gelijk aangepast.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bella en Pedro zijn te gast bij de Game Awards volgende week vrijdag.

kazuka schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:44:
Bella en Pedro zijn te gast bij de Game Awards volgende week vrijdag.

[Embed]
Misschien wel een nieuwe trailer? :)

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:41
Moet haast wel we hebben alleen ene teaser trailer gekregen en we kunnen het al volgende maand zien!

• vickypollard
Trailer is live:

[Voor 44% gewijzigd door vickypollard op 03-12-2022 22:30]

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:26
Echt geweldig. Trouw aan de games maar ook genoeg eigen invullingen om het voor de gamers ook verrassend te maken.

• vickypollard
Is dit Troy Baker?

Edit: ik zie dit op Reddit bevestigd worden. Daarnaast lijkt het erop dat we meer over Ellie's achtergrond te weten komen en dat Ashley Johnson haar moeder speelt.

En ook maar even de bloater, wel leuk om te zien. Ben wel benieuwd of ik hem niet te CGI ga vinden.

[Voor 46% gewijzigd door vickypollard op 03-12-2022 22:41]

• vickypollard
Ik moet trouwens zeggen dat ik het gevoel heb dat Bella wel eens een goede Ellie zou kunnen zijn :) Het stukje waar ze een doet alsof ze een clicker is vind ik typisch!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Geslaagde trailer, leuk dat ze Take On Me gebruiken (TLOUP2 referentie) hoewel ik de uitvoering ervan niet helemaal vind passen. Hopelijk heeft de serie zelf vooral de muziek van Santaolalla.

En hebben we nou de acteur van David gezien of niet? Ik ben nog niet 100% overtuigd :P

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter

kazuka schreef op zondag 4 december 2022 @ 04:19:
Geslaagde trailer, leuk dat ze Take On Me gebruiken (TLOUP2 referentie) hoewel ik de uitvoering ervan niet helemaal vind passen. Hopelijk heeft de serie zelf vooral de muziek van Santaolalla.

En hebben we nou de acteur van David gezien of niet? Ik ben nog niet 100% overtuigd :P
Volgens mij zie je op 1:52 heel even David. Lijkt op de scene in de game dat Ellie op tafel ligt en hij het mes naast haar slaat.

Edit: dit stuk bedoel ik
YouTube: The Last Of Us Part I PS5 - Ellie Gets Kidnapped And Tortured 4K 2022

Dan is David degene die voorop loopt in de scene met Troy Baker?

[Voor 18% gewijzigd door Raem op 05-12-2022 11:54]

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Raem schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:48:
[...]

Volgens mij zie je op 1:52 heel even David. Lijkt op de scene in de game dat Ellie op tafel ligt en hij het mes naast haar slaat.

Edit: dit stuk bedoel ik
YouTube: The Last Of Us Part I PS5 - Ellie Gets Kidnapped And Tortured 4K 2022

Dan is David degene die voorop loopt in de scene met Troy Baker?
Dat is Scott Shepherd en er wordt aangenomen dat hij inderdaad David is (zie ook Frontpageartikel op Tweakers)

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Volgens IGN Hongarije wordt het eerste deel van The Last of Us vertoond op de avond van 11 januari in een bioscoop in Boedapest:

https://t.co/msuWul1ZA4

Volgens zeggen zou de 1e aflevering 90 minuten duren, wat aan zou sluiten bij het feit dat het 9 ipv 10 afleveringen wordt. Aansluitend op het eerder schrappen van Balagov als regisseur van aflevering 1, schijnt de pacing te langzaam zijn geweest, hebben ze reshoots gedaan en aflevering 1 en 2 samengevoegd.

Originele Tweet is inmiddels verwijderd, maar Roxana Hadidi (Vulture TV critic) had een bericht geplaatst dat de serie een Blade II vibe heeft en dat het 5 minuten duurde toen ze al helemaal 'verkocht' was:

• vickypollard
Ik laat me verrassen :) Maar ik hou er ook rekening mee dat ik het niks vind :P

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Er is iemand op het internet weer enorm creatief geweest en heeft scenes uit de game weg gezet tegen die uit de trailer:

Niet allemaal spot on (kan ook niet als het niet in de game zit), maar ik vind hem echt gaaf!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Nieuwe foto's op de website van Warner Media:

https://pressroom.warnermedia.com/us/property/last-us/images

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Nieuw promofilmpje met (wat) nieuwe beelden:

Edit: Oh ja, nog 26 dagen! *O* *O* *O*

[Voor 15% gewijzigd door Tripl3 D op 21-12-2022 13:18]

• vickypollard
Tripl3 D schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:18:
Nieuw promofilmpje met (wat) nieuwe beelden:

[Twitter]

Edit: Oh ja, nog 26 dagen! *O* *O* *O*
Ik had mijn geluid best hard en schrok enigszins van die clicker :+

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
vickypollard schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:45:
Ik had mijn geluid best hard en schrok enigszins van die clicker :+
Ah, dus voor de juiste beleving van deze serie: volume op 1 standje onder bloed loopt uit mijn oren zetten ;)

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Grappig, er komt een podcast met commentaar/deep dive bij elke scene door Troy Baker, Craig Mazin en Neil Druckmann:

Edit: Nog 24 dagen!!! *O* *O* *O*

[Voor 9% gewijzigd door Tripl3 D op 23-12-2022 07:48]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

UItgebreid interview met Druckmann en Mazin over de totstandkoming van de serie. Zeer de moeite waard om te lezen: https://www.newyorker.com...ad-video-game-adaptations

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tripl3 D schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 07:48:
Grappig, er komt een podcast met commentaar/deep dive bij elke scene door Troy Baker, Craig Mazin en Neil Druckmann:
Ah lache, dat deden ze met Chernobyl ook en was wel de moeite waard.

Overigens gaat “Skip Intro” (de beste serie podcast van Nederland) de afleveringen ook na bespreken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 21:49
Als die trailer de maatstaf is, zeg ik dat ze hem genailed hebben.
Durfde eigenlijk niet veel te hopen: - looking at you "Y: the last man", waarbij de verfilming van een gaaf verhaal imho verprutst is - maar dit ziet er echt heel gaaf uit, can't wait!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Nieuw promofilmpje met weer wat nieuwe uitspraken/beelden:

Boston Museum:

En een tweet van HBO Max Nederland:

In andere landen worden op 9 of 11 januari een soort van voorpremières georganiseerd, dus ik verwacht hier iets soortgelijks.

En: Nog 12 dagen!!! *O* *O* *O*

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Iemand van jullie nog gewonnen?

• vickypollard
Haha nee, daarvoor zit ik blijkbaar te weinig op Twitter. Niet dat ik dinsdag had gekund, overigens.

• vickypollard
Wat irritant eigenlijk dat ze al wat belangrijke dingen spoilen in dit soort trailers/teasers. Voor mezelf boeit het niet, maar voor nieuwe kijkers lijkt het me toch jammer.

[Voor 10% gewijzigd door vickypollard op 05-01-2023 20:48]

Morgenochtend 09:00 uur kunnen we de eerste reviews verwachten op Metacritic. Ben benieuwd!

• vickypollard
Raem schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:14:
[Twitter]
Morgenochtend 09:00 uur kunnen we de eerste reviews verwachten op Metacritic. Ben benieuwd!
"1/10: Bella leek niet op Ellie"

Maar wat serieuzer: volgens mij was hier nog niet voorbijgekomen dat men in de serie van spores is afgestapt ten faveure van een andere verspreidingsmethode, 'tendrils': https://comicbook.com/tv-...games-tv-show-adaptation/. Hoofdreden is dat het hebben van spores zou betekenen dat iedereen continu een masker zou moeten dragen. Waarom dat dan in de game niet zo was kun je je natuurlijk afvragen ;)
Eventually, those conversations led us to these tendrils. And then, just thinking about how there’s a passage that happens from one infected to another, and like fungus does, it could become a network that is interconnected. It became very scary to think that they’re all working against us in this unified way, which was a concept that I really liked, that got developed in the show.
https://collider.com/the-...ann-craig-mazin-comments/

De tendrils zaten ooit al in de concept art voor de game. In de beelden die we tot nu toe hebben gezien lijkt het ook wel of Ellie's litteken geen bijtafdruk is, maar een soort 'brandwond' door die tendrils.

Ik vind het een discutabele beslissing. Cordyceps verspreidt via spores... Daarentegen vind ik het in de game ook een zwak punt: alleen op bepaalde plekken even een (enorm verouderd) gasmaskertje op en je hebt geen last van spores. Blijkbaar zijn spores strikt gebonden aan specifieke ruimtes en kunnen ze niet op je kleding en huid terechtkomen :P Maar het vormt wel een belangrijk punt in de game: het laat Joel geloven dat Ellie daadwerkelijk immuun is, en zeker in Part II zit er een belangrijk spores-gerelateerd stuk in.

[Voor 22% gewijzigd door vickypollard op 09-01-2023 11:36]

vickypollard schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:32:
[...]

"1/10: Bella leek niet op Ellie"

Maar wat serieuzer: volgens mij was hier nog niet voorbijgekomen dat men in de serie van spores is afgestapt ten faveure van een andere verspreidingsmethode, 'tendrils': https://comicbook.com/tv-...games-tv-show-adaptation/. Hoofdreden is dat het hebben van spores zou betekenen dat iedereen continu een masker zou moeten dragen. Waarom dat dan in de game niet zo was kun je je natuurlijk afvragen ;)

[...]

De tendrils zaten ooit al in de concept art voor de game. In de beelden die we tot nu toe hebben gezien lijkt het ook wel of Ellie's litteken geen bijtafdruk is, maar een soort 'brandwond' door die tendrils.

Ik vind het een discutabele beslissing. Cordyceps verspreidt via spores... Daarentegen vind ik het in de game ook een zwak punt: alleen op bepaalde plekken even een (enorm verouderd) gasmaskertje op en je hebt geen last van spores. Blijkbaar zijn spores strikt gebonden aan specifieke ruimtes en kunnen ze niet op je kleding en huid terechtkomen :P Maar het vormt wel een belangrijk punt in de game: het laat Joel geloven dat Ellie daadwerkelijk immuun is, en zeker in Part II zit er een belangrijk spores-gerelateerd stuk in.
Spores vormen alleen een bedreiging in hoge concentratie. Omdat het een schimmel is die dit uitstoot komt het ook alleen voor in donkere en vochtige ruimtes waar infected dood zijn gegaan. Daarom vormt het in de buitenlucht of een beetje op je kleding of huid ook geen bedreiging. Vind het dus ook eigenlijk een vreemde opmerking van Mazin dat iedereen dan altijd met een masker op zou moeten lopen. :?

• vickypollard
Raem schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:41:
[...]

Spores vormen alleen een bedreiging in hoge concentratie. Omdat het een schimmel is die dit uitstoot komt het ook alleen voor in donkere en vochtige ruimtes waar infected dood zijn gegaan. Daarom vormt het in de buitenlucht of een beetje op je kleding of huid ook geen bedreiging. Vind het dus ook eigenlijk een vreemde opmerking van Mazin dat iedereen dan altijd met een masker op zou moeten lopen. :?
Hij zegt wel specifiek "In the world that we're creating," dus wellicht is het een beslissing op basis van hoe de serie vormgegeven wordt.

Ik heb verder geen verstand van schimmels, maar als de spores inderdaad alleen in hoge concentratie een probleem vormen (ik weet niet of dit bij cordyceps ook zo is), dan is het wel een wazige beslissing.

Hoe realistisch is het overigens dat een gasmasker na 20+ jaar nog fastoenlijk (en onbeperkt) werkt?

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vanavond ook nog een interview van WaPo met Druckmann: https://www.washingtonpos...r-last-us-new-hbo-series/

Bella Ramsey is te gast bij Kimmel: https://abc.com/shows/jim...jkl-schedule-for-01092023

Gaat mogelijk over de 3e episode van de serie (de "Bill" episode).

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
vickypollard schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:32:

Ik kan me wel vinden in jouw reactie dat het in het spel wel een zwak punt is. Je kunt daarnaast nou eenmaal niet alles 1 op 1 overnemen vanuit een spel, omdat de dynamiek anders is.
Daarnaast legt Craig uit dat het meer om het verhaal tussen Ellie en Joel gaat en daar kan ik me dan ook wel weer in vinden.

We moeten, in mijn ogen, loslaten dat Pedro geen 100% kopie van de in-game Joel is, dat Bella geen 100% kopie van de in-game Ellie is, etc. Maar ook dat er andere zaken veranderen om het voor de kijkers interessant te houden. En laten we wel wezen: ik neem aan dat ze aanzienlijk meer kijkers willen trekken dat dat er mensen zijn die de game gespeeld hebben, dus moeten ze het voor iedereen interessant houden.
Dus: voldoende herkenning voor degenen die het gespeeld hebben (waarbij je af en toe versteld zal staan hoe 1 op 1 het klopt), maar voldoende aanpassingen om het voor een gemiddelde tv-kijker boeiend te houden. Het feit dat de 'infected' een soort 'hyve-mind' zullen hebben vind ik ook wel extra creepy.

Over de concept art gesproken:

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
In ander nieuws:
Neil Druckmann over de wijziging van 2033 naar 2023

Bella Ramsey over het spelen van de scenes met de clickers

Craig Mazin over de audities

Craig Mazin over meerdere seizoenen

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
vickypollard schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:30:
Jaa, zeker, daar geen twijfel over :) Dat zet meteen de toon voor de serie en de Joel. Het lijkt me alleen zo rot om er zo kort in te zitten, haha :P

Wat is het spoilerbeleid hier trouwens? Ik zou verwachten dat een ieder die hier kijkt het verhaal wel kent, maar jij zet net iets in spoilers, dus ik twijfel of ik dat ook moet doen...
Spoilerbeleid is nu officieel gemaakt door middel van een topicwarning (zie het mooie rode vlak onderaan!)

Grotendeels geleend uit het GoT-topic.
Als we vergelijkbaar als met GoT een vergelijking tussen game en tv-serie willen gaan doen, moeten we overwegen hier aan apart topic voor te openen als dit veel voor gaat komen, maar dat vond ik voor nu te veel vooruit lopen op de zaken.

• vickypollard
Tripl3 D schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:18:
[...]

Spoilerbeleid is nu officieel gemaakt door middel van een topicwarning (zie het mooie rode vlak onderaan!)

Grotendeels geleend uit het GoT-topic.
Als we vergelijkbaar als met GoT een vergelijking tussen game en tv-serie willen gaan doen, moeten we overwegen hier aan apart topic voor te openen als dit veel voor gaat komen, maar dat vond ik voor nu te veel vooruit lopen op de zaken.
Is dat iets wat je zelf makkelijk kunt aanpassen? Want misschien is het nog wel aardig om aan te sporen spoiler tags te gebruiken kort na de aflevering. Niet als verplichting, maar onder het mom: wordt gewaardeerd. Aan de andere kant: misschien heb je hier dan ook niks te zoeken >:)

[Voor 4% gewijzigd door vickypollard op 09-01-2023 14:21]

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
vickypollard schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:21:
Is dat iets wat je zelf makkelijk kunt aanpassen? Want misschien is het nog wel aardig om aan te sporen spoiler tags te gebruiken kort na de aflevering. Niet als verplichting, maar onder het mom: wordt gewaardeerd. Aan de andere kant: misschien heb je hier dan ook niks te zoeken >:)
Niet zelf aan te passen, maar deze is wel op mijn verzoek geplaatst met deze specifieke tekst.
Als dit topic een beetje gaat lopen dan is het ondoenlijk om spoiler tags te blijven eisen. Als ik niet de mogelijkheid heb om de aflevering op tijd te zien, dan zal ik dit topic ook gaan mijden, totdat ik hem wel gezien heb.
Het lijkt me handig om aan een soort van standaard vast te houden, anders wordt het zo verwarrend voor iedereen.

Edit:

[Voor 5% gewijzigd door Tripl3 D op 09-01-2023 14:48]

• vickypollard
Je kunt je alvast subscriben op de podcast. Een post met wat linkjes naar de podcast op verschillende platforms: https://www.reddit.com/r/...eries/comments/107kdpg/_/

Troy bespreekt elke aflevering met Craig en Neil die aflevering.

Iets voor de podcast zou (per ongeluk) gepost zijn op YouTube. Mogelijk is het volgende een stukje van de intro voor de serie:

[Voor 43% gewijzigd door vickypollard op 09-01-2023 21:16]

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Eerste review:

https://theknockturnal.co...eason-1-episode-1-review/

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:30
Ook Trouw is uitermate positief, noemt het de 'Citizen Kane der gameverfilmingen'.

Dat dat lukt bij the Last of Us vind ik ook weer niet zo heel gek, het is bij uitstek een game die het randje tussen game/film (of dus serie) opzoekt.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
En in een exclusief interview geeft Entertainment Weekly aan dat Rutina Wesley Maria speelt:

https://ew.com/tv/the-last-of-us-rutina-wesley-maria-photo/

[Voor 39% gewijzigd door Tripl3 D op 10-01-2023 08:22]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan niet wachten tot het begint, abo voor HBO staat al klaar hier :D

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Reacties van Naughty Dog medewerkers:

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

https://www.hollywoodrepo...ast-of-us-hbo-1235292687/
HBO's The Last of Us is by far the best video game adaptation ever made for the big or small screen.
https://www.rollingstone....-bella-ramsey-1234655768/
Though Ellie has learned a lot about the past from a school run by what’s left of the military, she still enjoys hearing Joel explain things to her. In one episode, he runs down the rules of football. “So basically,” she asks, “just moving in one direction.” He agrees, “Basically — but violent.” This is something of a metaphor for The Last of Us as a whole. It is extremely straightforward and simple in what it’s trying to do, but hard-hitting about it. I’ve never played the game, but Druckmann and Mazin have turned it into something that works incredibly well as a television show.

[Voor 104% gewijzigd door kazuka op 10-01-2023 10:29]

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Interview van Jimmy Kimmel met Bella Ramsey en een klein stukje nog niet eerder gezien gedeelte van de show:

Ik denk dat het wel goed komt met Bella als Ellie!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
vanaf welke tijdstip gaat het live zondag?

[Voor 16% gewijzigd door BigF25 op 10-01-2023 11:56]

BigF25 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:56:
vanaf welke tijdstip gaat het live zondag?
Via HBO Max Nederland maandagochtend 09:00 uur.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:07
Wat ze ook doen, er moeten wel
spoiler:
giraffen
inzitten O+

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Raem schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:03:
[...]

Via HBO Max Nederland maandagochtend 09:00 uur.
Jammer, had op de zondag gehoopt

• vickypollard
Vrijdag schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:11:
spoiler:
giraffen
inzitten O+
Ja dat is wel een moetje :) Hoewel ik me afvraag of het in de serie dezelfde impact zal hebben.

[Voor 13% gewijzigd door vickypollard op 10-01-2023 12:26]

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik ga in elk geval niet meteen kijken, ik heb nog wat ander spul aan series lopen en wil die eerst gaan afkijken (o.a. Mr.Robot) en ik vind het altijd jammer als ik S1 gekeken heb en er komt later nog een S2 achteraan.

Wil eerst even afwachten op er sprake gaat zijn van een vervolg op de serie.

Maar dat neemt niet weg dat ik ontzettend veel zin hebt om hier 's avonds lekker van te gaan zitten genieten *O*

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

spoiler:
giraffen
inzitten O+
En een konijn!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:26
spoiler:
giraffen
inzitten O+
En het zoeken naar een ladder :p

• Vrijdag

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• vickypollard
Fraggert schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:27:
ik ga in elk geval niet meteen kijken, ik heb nog wat ander spul aan series lopen en wil die eerst gaan afkijken (o.a. Mr.Robot) en ik vind het altijd jammer als ik S1 gekeken heb en er komt later nog een S2 achteraan.

Wil eerst even afwachten op er sprake gaat zijn van een vervolg op de serie.

Maar dat neemt niet weg dat ik ontzettend veel zin hebt om hier 's avonds lekker van te gaan zitten genieten *O*
Ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen vervolgseizoenen komen. Als het aan Craig en Neil ligt komen die er sowieso (ze hebben al gespeculeerd over wat die zouden bevatten). HBO heeft er een flinke bak geld ingepompt en consensus van critici is nu lovend. Dus nu alleen nog de ultieme test met de kijkers, maar denk dat dat wel goed zit :)

[Voor 3% gewijzigd door vickypollard op 10-01-2023 12:56]

• Fraggert
  • Laatst online: 10:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

vickypollard schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:55:
[...]

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen vervolgseizoenen komen. Als het aan Craig en Neil ligt komen die er sowieso (ze hebben al gespeculeerd over wat die zouden bevatten). HBO heeft er een flinke bak geld ingepompt en consensus van critici is nu lovend. Dus nu alleen nog de ultieme test met de kijkers, maar denk dat dat wel goed zit :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• vickypollard
Tripl3 D schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:17:
Interview van Jimmy Kimmel met Bella Ramsey en een klein stukje nog niet eerder gezien gedeelte van de show:

[YouTube: Bella Ramsey on The Last of Us, Amazing Game of Thrones Death Scene & Visiting LA]

Ik denk dat het wel goed komt met Bella als Ellie!
Wat betreft deze preview trouwens:
spoiler:
Ik krijg op basis van dit en een eerder stukje de indruk dat ze de kijker vrij snel al laten weten dat Ellie immuun is. Ik moet zien hoe het uitpakt, maar ik vond de onthulling in de game eigenlijk wel tof. Je weet nog niet waarom je Ellie moet smokkelen (maar het zal wel een goede reden hebben) en boem! daar is het.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
vickypollard schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:03:
Wat betreft deze preview trouwens:
spoiler:
Ik krijg op basis van dit en een eerder stukje de indruk dat ze de kijker vrij snel al laten weten dat Ellie immuun is. Ik moet zien hoe het uitpakt, maar ik vond de onthulling in de game eigenlijk wel tof. Je weet nog niet waarom je Ellie moet smokkelen (maar het zal wel een goede reden hebben) en boem! daar is het.
spoiler:
.....of dit wordt een flashback, of dit is in het ziekenhuis, er zijn meerdere mogelijkheden hoe ze dit hebben ingepast. Ben overigens recent met mijn 6e playthrough begonnen (nu op Grounded :o ) en daar viel het me nu op dat Joel en Tess het al heel snel te weten komen. Ben het wel met je eens dat de manier waarop wel geniaal was.

• vickypollard
Tripl3 D schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:14:
[...]

spoiler:
.....of dit wordt een flashback, of dit is in het ziekenhuis, er zijn meerdere mogelijkheden hoe ze dit hebben ingepast. Ben overigens recent met mijn 6e playthrough begonnen (nu op Grounded :o ) en daar viel het me nu op dat Joel en Tess het al heel snel te weten komen. Ben het wel met je eens dat de manier waarop wel geniaal was.
spoiler:
Ja, het gebeurt natuurlijk al zodra ze buiten de muren van de stad zijn of zo, dus 'snel' was misschien niet helemaal het juiste woord. Wat ik meer bedoelde is dat het al verklapt lijkt te zijn, zonder een mooi onthullingsmoment. Maar goed, het is gebaseerd op wat vrijgegeven stukjes en het kan, wat je zegt, ook een flashback zijn.

Op reddit beantwoordt iemand die de première heeft bijgewoond (spoilervrij) vragen: https://www.reddit.com/r/...eries/comments/1083lms/_/. Ik ben helemaal hyped door wat ik lees, maar ik wil toch wat terughoudend blijven, haha :9

[Voor 12% gewijzigd door vickypollard op 10-01-2023 13:38]

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
vickypollard schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:23:
Op reddit beantwoordt iemand die de première heeft bijgewoond (spoilervrij) vragen: https://www.reddit.com/r/...eries/comments/1083lms/_/. Ik ben helemaal hyped door wat ik lees, maar ik wil toch wat terughoudend blijven, haha :9
Ik heb er al meer op Reddit gezien die al variërend tussen 1 tot 9 afleveringen hebben gezien die vragen beantwoorden. Maar ik begon enthousiast, maar toen ik steeds meer spoiler tags zag werd ik kopschuw. Ik ben namelijk voor deeltje 2 ook enorm gespoilerd door de leaks en de discussies erover, dat ik er nu steeds meer met een boog omheen ga om de pret niet te drukken.

Wat me wel in alle recensies/antwoorden op vragen tot nu toe zie is dat vrijwel iedereen super positief is en dat ze erg blij zijn met het acteerwerk (Bill en Frank worden extra benoemd) en dat de uitbreidingen vaak positief uitvallen, alleen de dingen die ze hier en daar minder of weg gelaten hebben wordt wel als wat minder gezien, maar daar zullen nieuwe kijkers geen/minder last van hebben

• vickypollard
Ik ben ook terughoudend met het lezen, hoor. Ik denk ook, aangezien ik niet meteen kan kijken, dat ik accounts op Instagram ontvolg. Dit topic vermijden lukt wat makkelijker :P

• Orangelights23
Ik mijd alle reviews bewust, juist omdat ze vaak al een idee van de richting en de eerste paar afleveringen geven. Ook trailers geven tegenwoordig te veel weg, dus ik ga er redelijk blanco in.

Ondanks bovenstaande zie ik alleen maar lovende reacties. Aangezien part 1 mijn lievelingsgame is, heb ik er heel veel zin in!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-06 17:56
Als groot fan van de series: ontzettend fijn dat seizoen 1 zo goed ontvangen wordt.
Ook niet heel gek: de game zelf is fantastisch geschreven (en veel is 1:1 overgenomen), goede acteurs, goed budget, getalenteerde makers.

Ik kan niet wachten. Wel jammer dat ik al precies weet hoe het verhaal verloopt.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Rotten Tomatoes

97% met 60 critic ratings

Metacritic

84 met 26 critic reviews

San Francisco Chronicle - "This isn’t just a breakthrough video game adaptation. It’s a great show, period." Score - 100

IndieWire - "In time, it may not be the “best [insert qualifier here].” It may just be the best." Score - 100

iNews UK - "Poignant, violent, joyous and exhilarating all at once, this isn’t just another remake, it’s a well-deserved tribute." Score - 100

Daily Beast - "As heartbreakingly faithful as it is riveting and suspenseful, The Last of Us is a triumph that ends any further debate about the all-time best video game adaptation. ... At once familiar and original, action-packed and mournful. Barring some Armageddon-grade calamity, it seems destined to be HBO’s next big blockbuster." Score - 100

Collider - "Druckmann and Mazin have taken this unforgettable story and made it richer and more impactful, letting us live with these characters and this world in a way that we couldn’t in the game. The Last of Us is a monumental success, and in this universe of incredible darkness, Mazin and Druckmann show us the light that makes this story so powerful." Score - 100

Radio Times - "The Last of Us is the best video game adaptation of all time, and it's also a fantastic TV drama in its own right. If you're on the fence about watching it, do yourself a favour and get involved as soon as possible." Score - 100

Empire - "Comfortably the best adaptation of a video-game ever made: one that deepens the game’s dystopian lore, while staying true to its emotional core. Like the game, it’s a masterpiece, too." Score - 100

Paste - "Complex characters combined with stellar acting, a wonderfully paced story, and an emotionally engaging plot make The Last of Us a brilliant series that is now the template all other videogame-to-TV adaptations should follow." Score - 95

The Playlist - "through the riveting craft of it all, the taut writing, excellent direction—filmmakers like Jeremy Webb, Jasmila Žbanić, Liza Johnson, and Ali Abbasi—exemplary cinematography and moody and melancholy music, Mazin and his co-creator and co-writer Neil Druckmann—the creator of the original video game—craft something that becomes visceral and primal." - Score - 91

CNN - "The spotty track record of videogame adaptations and glut of apocalyptic/zombie dramas receive a welcome boost from The Last of Us, which proves there’s room for more of each as long as it’s this good. A road series with mini-dramas baked into the episodes, the HBO show quickly proves itself worthy of the hype and anticipation by delivering a fully realized series graced with flesh-and-blood characters." Score - 85

RogerEbert.com - "The result is a show that amplifies what a phenomenal piece of storytelling the game was in the first place, taking a video game more seriously than any adaptation has to date. This is more Cormac McCarthy than Paul W.S. Anderson, and it should appeal to both fans of the game and those who put down their controllers years ago." Score - 80

The Independent - "The Last of Us is undoubtedly a new landmark in the seemingly impossible task of adapting video games. It’s too early to say whether it will satisfy the legions of fans who believe that Druckmann’s survivalist game is high art, in itself. But Druckmann, working with Mazin, has his fingerprints all over this tender, well-crafted and blackly comic piece." Score - 80

BBC - "The best video game adaptation ever." Score - 80

The Hollywood Reporter - "The third episode is what elevates The Last of Us from a horror romp to something on the verge of truly special. ... Though I wouldn’t have wanted much more padding, a tiny bit of additional breathing room could have let The Last of Us achieve additional profundity in its commentary on The Way We’re Living Now, beyond what is a sincere if superficial take on darkness and light within human nature. If those, however, are my biggest complaints about your blockbuster video game adaptation? Well, you’ve done pretty well indeed." Score - 80

Rolling Stone - "It is essentially a smarter and much better-executed The Walking Dead, with higher production values, and a smaller and stronger cast. ... But the character work soon becomes so potent that there are long stretches without any infected, and it doesn’t feel like the series is lacking in dramatic tension or memorable incident. ... Druckmann and Mazin have turned it into something that works incredibly well as a television show." Score - 80

Vanity Fair - "Because The Last of Us is arriving into a medium already so saturated with comparable material. The Last of Us series does not feel like a revolution of any kind—it is simply well-made television that elevates itself slightly above some of its genre peers." Score - 80

Variety - “The Last of Us” can lean too hard on action sequences, which emphasizes the uncanny surreality of the infected. But what lies beneath the chaos is the nascent bond between Joel, a rootless man who’s promised to guard Ellie. ... Through Pascal’s and Ramsey’s performances and some strong writing, this dynamic glimmers with emotion and life." Score - 80

The Telegraph - "At nine episodes, it feels a little long, even if it is truncated compared to its source material. But in its scale, depiction of dread and its believable vision of friendship in disaster, The Last of Us is a rare piece of television: an adaptation that makes you want to rush out and play the game." Score - 80

TV Guide - "The Last of Us is very good. Beyond Pascal and Ramsey's excellent work, it's visually striking — both in the post-apocalyptic world it creates and the scary creatures that inhabit it — tensely directed, and populated with intriguing characters (including a terrifying tyrant-in-the-making played by Melanie Lynskey). But the Bill and Frank episode suggests an even better show might be possible if it allowed itself to open up a bit more." Score - 79

Consequence - "There’s a lot in The Last of Us that feels stale. But within that repetition, there are glimmers of promise: Its slick presentation, Pascal and Ramsey’s soulful performances, the show’s intermittent detours to (forgive me) flesh out the world Mazin and Druckmann have set up. Newbies to the story may find plenty to love in the series, if they can get past the trappings of the genre itself. But if you’re familiar with the game, get ready to watch it all over again, with a couple of novel twists." Score - 75

TIME - "The show is by turns gorgeous and harrowing, brutal and warm. From the performances to the storytelling to the aesthetic elements, it’s an exquisitely made adaptation. But it also asks viewers to absorb a whole lot of human misery without saying much that we haven’t already heard in similar shows." Score - 70

Decider - "Yet for all that is so clearly wonderful about this show, it’s a series that can never escape its roots. The Last of Us is hands-down one of the greatest and most inspired video game adaptations brought to screen. But that’s the problem, isn’t it? No matter how sharp the writing, how inspired the visuals, how awards-worthy the performances, this will always be an interactive story forced into a passive medium." Score - 70

Entertainment Weekly - "The scope is vast, for better (soaring vistas, extensive cityscapes) and for worse (one of the premiere's two prologues is pointless). There are big-deal guest leads. The action is fine, functional. One episode completely shifts the game's canon, but some scenes get recreated shot-for-shot. That may work best for newbies, or fans who prefer adaptations barely adapted. It contributes to the feeling of watching someone else's replay." Score - 67

SLANT - "In the end, by stripping out the gameplay from a vivid genre game that’s fleshed out by cinematic and televisual tropes, the series ends up as mostly just the latter: all flesh, no bones." Score - 50

Bron: https://www.reddit.com/r/..._of_us_review_megathread/

Fuujii schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:33:
Ik kan niet wachten. Wel jammer dat ik al precies weet hoe het verhaal verloopt.
In grote lijnen natuurlijk wel, maar er worden ook dingen toegevoegd die voor bekende van de games nieuw zullen zijn. Bijvoorbeeld de relatie tussen Bill en Frank. Daar kom je in de games wel wat over te weten, maar in de serie wordt hier veel dieper op in gegaan. Ben erg benieuwd naar deze aflevering. Lees in veel reviews dat dit een hele goede aflevering is.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Raem schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:59:
In grote lijnen natuurlijk wel, maar er worden ook dingen toegevoegd die voor bekende van de games nieuw zullen zijn. Bijvoorbeeld de relatie tussen Bill en Frank. Daar kom je in de games wel wat over te weten, maar in de serie wordt hier veel dieper op in gegaan. Ben erg benieuwd naar deze aflevering. Lees in veel reviews dat dit een hele goede aflevering is.
Ja, inderdaad, ik hoor zo ontzettend veel reviewers aflevering 3 als de beste benoemen.
Dit is inderdaad de aflevering met Bill en Frank en deze schijnt behoorlijk anders te lopen dan we als spelers van het spel gewend zijn.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Druckmann noemde ook dat hij content die geschrapt moest worden in de game nu alsnog in de serie verwerkt heeft. Krijgen we alsnog de director's cut van de game voorgeschoteld :P

• Vrijdag
Dus er wordt in de serie een hele aflevering gewijd aan het verbeteren van de wapens, het leren van nieuwe skills (Trainingsmontage in plaats van simpelweg boekjes oppakken?) en het maken van rookbommen? :P

Jokes aside, ik ben echt wel heel erg benieuwd. Chernobyl vond ik geweldig, en als ze net zo'n sfeer kunnen neerzetten zou ik dat heel fijn vinden. Zo klaar met die 13 in een dozijn happy de peppy superhelden en fantasy meuk.

[Voor 35% gewijzigd door Vrijdag op 11-01-2023 14:57]

• Orangelights23
Vrijdag schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:52:

Jokes aside, ik ben echt wel heel erg benieuwd. Chernobyl vond ik geweldig, en als ze net zo'n sfeer kunnen neerzetten zou ik dat heel fijn vinden. Zo klaar met die 13 in een dozijn happy de peppy superhelden en fantasy meuk.
Chernobyl vond ik niet heel bijzonder, meer een soort Discovery Channel documentaire (toen ze nog goed waren ;) ). Echter de donkere en drukkende sfeer van the last of us zouden ze heel mooi in beeld kunnen brengen. Zeker in combinatie met de muziek van vriend Gustavo, word ik een fulltime fan van deze serie.

• vickypollard
Volgens mij was dit stukje nog niet voorbijgekomen. Een gesprek tussen Ellie en Marlene:
https://twitter.com/katie__kate_/status/1613055623528316928 (niet klikken als je nog niks van de serie wilt zien!)

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:29
Orangelights23 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:08:
[...]

Chernobyl vond ik niet heel bijzonder, meer een soort Discovery Channel documentaire (toen ze nog goed waren ;) ). Echter de donkere en drukkende sfeer van the last of us zouden ze heel mooi in beeld kunnen brengen. Zeker in combinatie met de muziek van vriend Gustavo, word ik een fulltime fan van deze serie.
Chernobyl niet bijzonder? Man dat vond ik echt 1 van de beste series van de afgelopen jaren.
Scoort ook zelfs een 9.4 op imdb.. dat zegt wel genoeg over het niveau.

Last of us gaat dat niet halen lijkt me, wel benieuwd, reviews tot nu toe zijn positief. Heb er in ieder geval zin in.

Playstation 5 (psn: Guid-GG)

• Orangelights23
Stylze schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:58:
[...]

Chernobyl niet bijzonder? Man dat vond ik echt 1 van de beste series van de afgelopen jaren.
Scoort ook zelfs een 9.4 op imdb.. dat zegt wel genoeg over het niveau.

Last of us gaat dat niet halen lijkt me, wel benieuwd, reviews tot nu toe zijn positief. Heb er in ieder geval zin in.
Ik vond het gewoon een prima documentaire, maar ik vind het zeker niet één van de beste series. Leuk in beeld gebracht, af en toe wat spanning, mooie shots en dat is het wel. Ik laat me graag overhalen met standpunten waarom het een goede serie is hoor :P

Ben trouwens naar aanloop van The Last of Us weer Part 1 aan het spelen. Als ze de sfeer uit de game te pakken krijgen in de serie... Dat zou echt geniaal zijn.
Ben trouwens benieuwd of ze ook nog materiaal uit de comic gebruiken. Die vertelt nog een mooi stukje over de relatie tussen Ellie en Riley, als aanvulling op de Left Behind DLC.
Aanrader voor degene die hem nog niet gelezen hebben.

• vickypollard
Wat staat er zoal in de comic ten opzichte van Left Behind? Ik gok dat er één aflevering ingaat op Left Behind en dat met die DLC ook wel de aflevering gevuld zal zijn.

• Vrijdag
Raem schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:35:
Ben trouwens benieuwd of ze ook nog materiaal uit de comic gebruiken. Die vertelt nog een mooi stukje over de relatie tussen Ellie en Riley, als aanvulling op de Left Behind DLC.
Aanrader voor degene die hem nog niet gelezen hebben.
Ik heb die comic nooit gelezen helaas. De DLC vond ik trouwens wel goed, interessant stukje met meer achtergrond lore. Voegt die comic heel veel toe qua essentiële verhaallijn? Want het verhaal in de DLC vond ik eigenlijk ook al mooi compleet.

/edit: Ah, op de wiki lees ik er meer over. Klinkt interessant, eens kijken of die comic nog te vinden is ergens :)

vickypollard schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:38:
Wat staat er zoal in de comic ten opzichte van Left Behind? Ik gok dat er één aflevering ingaat op Left Behind en dat met die DLC ook wel de aflevering gevuld zal zijn.
Het vertelt hoe Ellie voor het eerst Riley en Marlene ontmoet en in aanraking komt met de Fireflies.
En hoe ze leert paardrijden. :P

@Vrijdag Hij is onder andere bij bol.com te koop:
https://www.bol.com/nl/nl/p/last-of-us/9200000014761340

en online vast ook wel ergens te vinden

[Voor 4% gewijzigd door Raem op 12-01-2023 11:09]

• vickypollard
Raem schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:08:
[...]

Het vertelt hoe Ellie voor het eerst Riley en Marlene ontmoet en in aanraking komt met de Fireflies.

Meteen maar even in het winkelmandje gegooid. Kan mooi naast de twee art books :)

• Vrijdag
Raem schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:08:
[...]

Ha dankjewel, ik ga even kijken bij Bol :)

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
vickypollard schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:38:

• vickypollard
Thanks! Ik heb ze net besteld, dus ik sla de samenvatting over :)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kort Wired interview met een Nederlandse expert over de fungus cordyceps variant uit de show en game.

• vickypollard
In dit interviewtje met Nico Parker (Sarah) zit nog een stukje preview aan het begin: YouTube: Nico Parker's Sister Cursed Out Boris Johnson (spoiler dus!)

Ik heb het zelf overigens niet gekeken. Overmorgen zie ik het toch al, dus ik ga niet het voor mezelf verpesten :P

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 22:35
Op Tiktok zie ik steeds een commercial voorbij komen met een timer die nu op 6u en 55 minuten staat… terwijl HBO Nederland op Twitter schrijft dat de release staat voor “maandag ochtend”. Jammer dat het zo onduidelijk is.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Royeboi schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:05:
Op Tiktok zie ik steeds een commercial voorbij komen met een timer die nu op 6u en 55 minuten staat… terwijl HBO Nederland op Twitter schrijft dat de release staat voor “maandag ochtend”. Jammer dat het zo onduidelijk is.
Het staat op z'n vroegst 04:30 NL tijd op HBO Max, wanneer de aflevering in Amerika afgelopen is. Dat is de laatste tijd wel de norm geweest met HBO originals. Maar het kan dus ook later zijn. Eerder zeker niet.

• EffeRondhangen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-06 16:56
Eerste aflevering is nu te zien nu op hbo.

[Voor 3% gewijzigd door EffeRondhangen op 16-01-2023 03:47]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mooie eerste episode! Behoorlijk trouw aan de game, wel apart en even wennen in het begin om het als TV serie te zien. Vooral veel setup en introductie maar zeer benieuwd naar episode 2 die door Druckmann is geregisseerd.

• Retro
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:00
Genieten dit hoor. Zelfde soort gevoel als bij mijn eerste playthrough van de originele game. Ben wel onbewust de verschillen aan het spotten tussen game en serie, die zijn er zeker, maar nergens wordt het storend.

Gelukkig staat het hele seizoen niet in één keer online, want dan zou ik de hele dag zitten bingen. :P

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vrouwlief vind Stranger Things al te eng, dus ik zal de The Last of Us alleen moeten kijken (helemaal niet erg).
En ik lieg als ik zeg dat ik me nooit ziek (terwijl ik dat niet was) heb gemeld op school, om FFVI te spelen toen ie net uit was...
Mooi de hele dag gamen met een game waar ik lang naar uit keek.
(Ik zal ~ 13 geweest zijn)

Het bovenstaande moest ik aan denken omdat ik nu echt de griep heb.
En ik troostte mezelf dat ik dan de gehele dag mooi The Last of Us kan kijken.

Staat er maar 1 aflevering online _O-

Gelukkig zeggen de personen boven mij dat het wel een goeie aflevering is. d:)b
Ik ben benieuwd!!

Meer dan ik dacht...

• MrMistral
  • Laatst online: 02-06 16:06
Kan iemand bevestigen of de aflevering ook in NL in 4K+Atmos te zien is?

PSN: MrMistral

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 08:53
MrMistral schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:07:
Kan iemand bevestigen of de aflevering ook in NL in 4K+Atmos te zien is?
Staat wel zo in de omschrijving bij HBO Max.
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, [PS4] The Last of Us: Part II of [Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee