o0Donder0o schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:59:
Via de zoekfunctie geen antwoord kunnen vinden dus probeer het hier.
Wilde eens een poging wagen om met crypto te betalen. Zijn voornamelijk kleine betalingen tussen de 10 a 50 euro eens per maand. Partij waar ik betaling aan wil voldoen geeft hierbij korting en rekent geen VAT. Scheelt ongeveer 30% tov CC of PayPal.
Account aangemaakt bij Bitviva. Verificatie geneuzel doorlopen en 10 euro btc gekocht. Enfin, tijd om te betalen. Wallet adres ontvangen na het indienen van een order.
Toen bij het totaal een fee van 0.0009 btc werd gerekend voor het overmaken naar een andere wallet schrok ik wakker. Had wel gerekend op enige fees, maar de kosten die ik op voorhand tegenkwam stonden niet in verhouding met de fee die ik nu gepresenteerd kreeg.
Mijn vraag,
- Is het doen van zulk soort kleine betalingen wel reëel gezien er zulk soort fees worden berekend?
- Is het mogelijk om de fee richting de 10% te krijgen via andere partijen of het betalen vanuit een zelf gehoste wallet?
Alle tips zijn welkom.
Als er wel bronnen zijn die een eerlijk/onafhankelijk advies geven over het doen van kleine betaling via crypto zou ik zeer blij zijn met een linkje.
Bedoel je Bitvavo met Bitviva?
Want dat is een exchange en dan betaal je dus withdrawal fees.
Als je dat met iedere kleine aankoop doet wordt dat snel veel ja.
Beter is om bijv. 200 euro te kopen en deze dan op te slaan in een normale Bitcoin wallet of universele crypto wallet, zodat je vanuit daar kleine betalingen kunt verrichten.
Dan betaal je gewoon de netwerk fees en geen extra withdrawal fees.
Edit: hier de bitvavo withdrawal fees:
https://support.bitvavo.c...al-costs-digital-currency
Stel je koopt 0.0002 Bitcoin en je wilt deze verplaatsen naar een wallet is de withdrawal fee 0.0001.
Koop je 400 Bitcoins en verplaatst deze naar een wallet is dat ook 0.0001.
Geen goede optie dus om te gebruiken voor betalingen, liefst alleen om aan te schaffen.
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 27-10-2020 20:19
]