lucatoni schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:27:
[...]
Waarom zou je het geen crypto kunnen noemen? Omdat een 3e partij de (blockchain)infra beheerd? Op dit moment ben ik het met je eens dat het niks toevoegt, maar dat geldt voor zoveel initiatieven / shitcoins. Wil alleen aangeven dat het bedrijf Ripple wel een solide basis heeft wanneer ze dit product een push geven.
idd, en als ze transacties kunnen blokkeren is het voor mij niet iets decentraal.
XRP liegt en verdraaien de boel, jaren terug zijn er verschillende akkefietjes geweest ook met de oprichter wat ze heel slim weer hebben verwijderd van het internet.
ze creëren alleen maar verwarring en onduidelijkheden.
Het probleem met XRP is ook de supply ze blijven maar muntjes dumpen in de laatste 2/3 jaar zijn er +/- 5 miljard bijgekomen.
Dat hele escrow verhaal is een lachertje, tijdje terug had ik een aantal links gepost daarover.
99.9% van de cypto coins voegen niks toe, ze zijn er om mee te speculeren, traden, ik geloof alleen in en aantal store of value coins zoals een Bitcoin en natuurlijk de belangrijkste NANO

(sarcasme)
Zo moet je imo ook naar crypto kijken en niet naar het product, het gaat erom dat de marketing goed is zodat mensen het kopen om mee te traden, een shitcoin coin zal niet stijgen vanwege adoptie daar zijn zat voorbeelden van, het is gewoon sell the news en de juiste in en uitstap momenten zoeken.
Kijk je naar de coin als in een product dan eindig je vaak als bagholder, je ziet/leest alleen nog maar de positieve punten van een coin en je gaat er met oogkleppen op naar kijken, kritiek kunnen ze niet hebben en ze willen al helemaal geen tegen argumenten horen.
imo moet je voor 99.9% van de coins als trader naar crypto kijken.
Uit alle jaren dat ik hier rond hang is dat voor mij wel duidelijk is geworden, zo vaak discussies gehad dat bijvoorbeeld een VET in de top 5 zou staan een XRP het over zou nemen van BTC, of bestaande coins zoals een ETH en LTC al lang niet meer zouden bestaan, iedereen die dat riep zie je hier niet meer, die hebben hun verlies gepakt of zitten nog met bags vol stront in de hoop dat eer een nieuwe bullrun komt zoals 2017.