Zie ook de posts van Taro die linken naar Twitter over deze coin. Qua fundamentals en minen is het een bak ellende die coin. Dat FIL een CRV'tje doet zou niet vreemd zijn.Gelukszoekr schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:54:
Ik denk, probeer eens wat met een FIL locked savings. (88% APY - 14d locked). Maar FIL is na anderhalve dag alweer 25% aan waarde verloren. Wat een shitcoin deluxe haha
Ok duidelijk maar o.a. dit kunnen ze toch nooit weten ?PilatuS schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:10:
[...]
Het klopt wel, maar het geeft een vertekend beeld om maar een zo hoog mogelijk percentage te kunnen noemen.
Die 98.5% moet je zo zien: Van alle dagen dat BTC bestaat had je met 98.5% van die dagen winst als je had gekocht en niet had verkocht. Dus had je gekocht op 10 dollar en niet verkocht, had je nu winst. Had je gekocht op 25 dollar, 100 dollar, 150 dollar, enz. Alleen als je gekocht hebt boven de huidge koers en ATH had je nu verlies, da's die 1.5%. Maarja, hoeveel mensen hebben nou gekocht op 5 dollar of 15 dollar en hebben niet verkocht ? Da's het deel waarbij het vertekend wordt. Je pakt de tijd dat BTC heel lang heel laag heeft gestaan en dan hard roepen: Als je toen had gekocht had je winst. Verder kijkt het niet naar hoeveel mensen waar hebben gekocht. De groep die tussen de 5 dollar en 500 dollar heeft gekocht en niet heeft verkocht is extreem klein, maar die tijd is meer dan de helft van de tijd dat BTC bestaat. Dus 98.5% klink leuk, maar zo goed als niemand op de planeet die in helft daar van valt.
Als ik in BTC pairs trade en heb mijn shitcoins met verlies verkocht dan heb ik toch geen winst ?Zo waren er begin deze week 30.403.795.667 adressen die winst hadden
Het is echt weer zo televaag bericht
Zo ben ik in december 2017 het schip in gegaan, door te proberen kleine pieken en dalen mee te pakken......Taro schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:34:
[...]
Die woordkeuze is een stuk beter dan de eerste variant van gisteren
Ja, in dit geval zeker omdat ik al aangaf dagenlang geen trades te hebben gemaakt. Maar uiteraard wel later en in een andere vorm, omdat ik dan had gewacht met opnieuw inkopen. En dat had vandaag prima gekund zo te zien. Was de koers direct of vandaag verder gestegen: Dan had ik weer hoger ingekocht.
Ik heb 4 dagen geleden ook aangegeven dat ik mijn short verliesgevend heb gesloten terwijl ik dat niet had hoeven melden.
En zoals altijd, ik ben volledig transparant, hierbij mijn PNL & BTC/USDT handelsexport. Hopelijk wordt dat rode blokje van vandaag nog groen, kan nu pas achter de knoppen zittenWat betreft de trades: De onderste paar waren niet zo lekker, de rest prima.
Ik kan overigens met Chrome niet meer inloggen op Binance, met Edge wel, maar dan is ook direct alles Nederlands en ik zie andere opties, vaagIemand anders daar ook last van? Zal anders wel even de cache leeggooien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pas goed op he! Ik zou je willen adviseren om dit niet in de mania-phase van een bullrun te doen.
Dan heb ik hierbij ook aan mijn morele verplichting voldaan een loss te postenPilatuS schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:24:
[...]
Zie ook de posts van Taro die linken naar Twitter over deze coin. Qua fundamentals en minen is het een bak ellende die coin. Dat FIL een CRV'tje doet zou niet vreemd zijn.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Je kan de ins en outs zien qua BTC per adres. Er zijn dus een X aantal adressen waarbij de laatste input valt buiten die 1.5% van de tijd dat BTC sinds het bestaat tussen de koers van nu en de ATH zit.Slux schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:41:
[...]
Ok duidelijk maar o.a. dit kunnen ze toch nooit weten ?
[...]
Als ik in BTC pairs trade en heb mijn shitcoins met verlies verkocht dan heb ik toch geen winst ?
Het is echt weer zo televaag bericht
Maar goed, ook hier weer zegt het geen drol. Er zijn extreem veel adressen met niets meer dan dust waarbij die dust is er gekomen toen BTC minder waard was dan nu. Ik heb hier zelf zo'n 5 adressen met dust uit de tijd dat BTC onder de huidge koers zat. Dat zijn dus al 5 adressen die mee tellen, maar het gaat nergens over want het is dust. Dan heb je nog de verloren coins en ga zo maar door. Het zegt 0,0 over hoeveel mensen daadwerkelijk winst hebben.
Het is vooral een leuk verhaaltje om bepaalde getallen te kiezen en andere getallen niet mee te nemen waarbij het allemaal geweldig lijkt te zijn. Je kan met het aandeel van bijvoorbeeld Microsoft hetzelfde doen. Die zit ook 99.9% van sinds het bestaat op winst, maar dan wel tig jaar terug net zoals bij BTC.
Lijkt me leuk zo'n wedstrijdje. Kan dit met hooguit een paar tientjes? Ik zie 0 participanten:toilet_paper schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 01:29:
[...]
Leuk om soms een goeie trade te laten zien, maar je moet eigenlijk constant positief kunnen traden... Bij jou twijfel ik daar op een of andere manier niet zo aan, maar het is niet gemakkelijk. Dus niet specifiek aan jou gericht, maar een positieve trade posten zegt niet zoveel![]()
Ben met mijn 0,1 BTC Bybit accountje die ik voor de Bybit Brawl dit jaar had geopend (in de brawl zelf ietwat negatief geëindigd vanwege de competitiedruk, te graag willen enzo, maar wel fun en je leert jezelf en je fouten kennen) een 1% per dag challenge aangegaan.
Werkt best goed. Je hebt dan een doel en wordt voorzichtiger omdat je die 1% wilt halen.
Normaal gesproken ben ik meer van de swings, want te weinig tijd.
Dit account is om te oefenen en het gaat aardig.
Er zitten uiteraard missers tussen maar over het geheel is het zaak om per dag 1% omhoog te gaan in BTC waarde.
Aanrader om winstgevend te leren traden.
[Afbeelding]
Klinkt misschien wat opschepperig maar dat is wel wat je uiteindelijk wilt kunnen als je eenmaal aan het handelen gaat.
https://www.bybit.com/en-US/game-column/
Wat is er voor nodig om mee te doen? Of zijn er betere wedstrijden?
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Zeer interessant gesprek met de CEO van MicroStrategy en hoe het tot stand gekomen is tot hun beslissing om indefinitief een paar 100 miljoen dollar kapitaal in bitcoin te knallen. Hij legt o.a. uit wie hij precies is tot aan het feit dat hij gewoon 4 dagen non-stop zit te traden om die btc bij elkaar te sprokkelen per 0.2btc per trade. Kwam wel overeen met hun verslag die ik een tijd terug las.
Zo te zien heeft hij wel een preferabele neusgat om die 4 onafgebroken dagen door te komen.
[ Voor 35% gewijzigd door Liberteh op 23-10-2020 21:29 ]
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
Grammetje pep is 0,0001 btc ofzo, kan er wel vanaf met die miljoenenLiberteh schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:26:
[YouTube: Bitcoin Infiltrates Corporate America (w/ Michael Saylor and Raoul Pal)]
Zeer interessant gesprek met de CEO van MicroStrategy en hoe het tot stand gekomen is tot hun beslissing om indefinitief een paar 100 miljoen dollar kapitaal in bitcoin te knallen. Hij legt o.a. uit wie hij precies is tot aan het feit dat hij gewoon 4 dagen non-stop zit te traden om die btc bij elkaar te sprokkelen per 0.2btc per trade. Kwam wel overeen met hun verslag die ik een tijd terug las.
Zo te zien heeft hij wel een preferabele neusgat om die 4 onafgebroken dagen door te komen.
Doen die aan pep? Da's toch niet high-class. Is maar 1/10e van de prijs van cokeEdwin__ schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:35:
[...]
Grammetje pep is 0,0001 btc ofzo, kan er wel vanaf met die miljoenen
Zal wel met dezelfde verhouding wat betreft levensverwachtingen te maken hebben bij veelvuldig gebruik ofzo
[ Voor 16% gewijzigd door Liberteh op 23-10-2020 21:51 ]
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
Waan van het momentTaro schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:34:
[...]
Die woordkeuze is een stuk beter dan de eerste variant van gisteren
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Je zegt het goed.iVibes schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:29:
[...]
Sinds wanneer moeten Altcoins een goed verhaal hebben? Is dat nieuw?
Denk dat de meeste traders (zoals ik) hier geen f*ck om geven...
long term hodlers misschien iets meer...
Traders boeit het niet, maar als een luie trader bent en meer inspeelt op sentimenten, nieuws e.d. dan is een alt met een toekomstperspectief een net iets betere hold dan bijv. Pizzacoin of Dildochain met hun Ziggy Stardust-candles.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Grayscale koopt in 1 dag voor $300 miljoen aan BTC en andere assets
Vermogensbeheerder Grayscale voegt in 24 uur $300 miljoen aan assets toe aan balans. Grayscale CEO Barry Silbert liet dit gisteren weten via Twitter. Het merendeel van de $300 miljoen bestaat uiteraard uit bitcoin (BTC).
In totaal heeft het bedrijf nu voor $7.3 miljard aan cryptocurrency’s in beheer. In de afgelopen week alleen al is daar $1 miljard bijgekomen. Bizarre cijfers voor de succesvolle vermogensbeheerder. Het onderstreept ook nog maar eens hoe bullish iedereen momenteel is.
En dan dit
Paypal zou bitcoinbedrijf BitGo willen kopen
23 oktober 2020
Paypal zou plannen hebben om het cryptobedrijf BitGo over te willen nemen zo meldt The Street. Bloomberg meldt dat een eventuele deal al in enkele weken zou kunnen lukken. BitGo biedt beleggers de mogelijkheden om bitcoins te stallen en ten verhandelen. Het bedrijf is in 2013 door CEO Mike Belshe in Palo Alto opgericht. Onder andere Goldman Sachs, Craft Ventures en DRW zijn beleggers in BitGo.
Vermogensbeheerder Grayscale voegt in 24 uur $300 miljoen aan assets toe aan balans. Grayscale CEO Barry Silbert liet dit gisteren weten via Twitter. Het merendeel van de $300 miljoen bestaat uiteraard uit bitcoin (BTC).
In totaal heeft het bedrijf nu voor $7.3 miljard aan cryptocurrency’s in beheer. In de afgelopen week alleen al is daar $1 miljard bijgekomen. Bizarre cijfers voor de succesvolle vermogensbeheerder. Het onderstreept ook nog maar eens hoe bullish iedereen momenteel is.
En dan dit
Paypal zou bitcoinbedrijf BitGo willen kopen
23 oktober 2020
Paypal zou plannen hebben om het cryptobedrijf BitGo over te willen nemen zo meldt The Street. Bloomberg meldt dat een eventuele deal al in enkele weken zou kunnen lukken. BitGo biedt beleggers de mogelijkheden om bitcoins te stallen en ten verhandelen. Het bedrijf is in 2013 door CEO Mike Belshe in Palo Alto opgericht. Onder andere Goldman Sachs, Craft Ventures en DRW zijn beleggers in BitGo.
[ Voor 29% gewijzigd door RaptorXS op 24-10-2020 01:00 ]
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
Gelukkig, inloggen op Binance werkt weer. Valt me ook op dat in de inlog URL staat: Usertype=NewUbikey, vreemd.
De desktop app is overigens wel mooi snel, maar ik zie de optie om meerdere cryptocurrency gelijk open te hebben niet meer, vroeger kon je er 4 in 1 scherm open houden. Afijn, terug naar de verschillende tabs.
@Salvatron Ik hou wel van wedstrijdjes
Moet alleen wel zeggen dat ik op BitMEX en ByBit vaker en eerder verlies maak met leverage traden dan op bijvoorbeeld Binance. Omdat bij Binance het proces wat onoverzichtelijker is opgezet en je je positie moeilijker kunt monitoren (Extra tab, handmatig vernieuwen, etc.) denk ik er blijkbaar onbewust beter over na voordat ik een positie open
Maar als we zo'n pooltje opzetten: Count me in.
@RaptorXS Mooi nieuws! Voor de duidelijkheid goed om de bronteksten even tussen quote blokken te zetten.
De desktop app is overigens wel mooi snel, maar ik zie de optie om meerdere cryptocurrency gelijk open te hebben niet meer, vroeger kon je er 4 in 1 scherm open houden. Afijn, terug naar de verschillende tabs.
@Salvatron Ik hou wel van wedstrijdjes
@RaptorXS Mooi nieuws! Voor de duidelijkheid goed om de bronteksten even tussen quote blokken te zetten.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
De staking voor xvs loopt bijna ten einde op binance.
Ik vraag me af wat er met sxp gaat gebeuren, deze gaf de hoogste yield, dus er staat op dit moment 49 miljoen sxp in staking.
Ik ben bang voor een mega dump zodra de staking voorbij is, en overweeg dus om het om te zetten naar btc.
Dit is mn eerste keer staken buiten bnb, heb dus weinig ervaring wat er gebeurd na zo'n staking periode.
Wat denken jullie?
Ik vraag me af wat er met sxp gaat gebeuren, deze gaf de hoogste yield, dus er staat op dit moment 49 miljoen sxp in staking.
Ik ben bang voor een mega dump zodra de staking voorbij is, en overweeg dus om het om te zetten naar btc.
Dit is mn eerste keer staken buiten bnb, heb dus weinig ervaring wat er gebeurd na zo'n staking periode.
Wat denken jullie?
Meestal valt het gek genoeg mee. Maar in dit geval zou ik ook huiverig zijn. Het is echt een grote hoeveelheid SXP dat vrij gaat komen. Er zit niet veel beweging in de prijs de laatste tijd, dus ik zou ook voor de staking afloopt SXP even omzetten.rainier15 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:25:
De staking voor xvs loopt bijna ten einde op binance.
Wat denken jullie?
- Taro
- Niet online
Ah, de inschrijfoptie voor de ByBit BTC Brawl gevonden: https://www.bybit.com/en-US/captain/. Ik ga net als @toilet_paper door de competitiedruk gegarandeerd verkeerde besluiten nemen, maar kom maar op 
Je moet direct bij het inschrijven de juiste info opgeven, dus even goed over nadenken. Maar wie zouden er als trader mee willen doen in dit team?
Je moet direct bij het inschrijven de juiste info opgeven, dus even goed over nadenken. Maar wie zouden er als trader mee willen doen in dit team?
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Is idd ook leukSalvatron schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:05:
[...]
Lijkt me leuk zo'n wedstrijdje. Kan dit met hooguit een paar tientjes? Ik zie 0 participanten:
https://www.bybit.com/en-US/game-column/
Wat is er voor nodig om mee te doen? Of zijn er betere wedstrijden?
Ik heb meegedaan aan de summer World Series Of Trading (WSOT) op Bybit, duurde 3 weken en dat was in augustus ergens. Vorig jaar trouwens ook. Erg leuk en best spannend.
Minimaal startbedrag voor dat toernooi was 0,1BTC. Meestal heb je een minimaal startbedrag nodig.
Ik zat in het Doopie Cash team. Wel mag je met een groter account meedoen, of je eigen tradingaccount eraan koppelen. Gaat erom hoeveel % je dat account met traden weet te vergroten in de tijd dat het toernooi duurt. (De summer WSOT dus 3 weken.)
Ik stond uiteindelijk 4 à 5% in de min.
Na afloop ben ik met dat account en het resterende bedrag zelf verder gegaan met als doel 1% per dag (gemiddeld) erbij te traden.
@Taro Ik wist niet dat er weer een nieuw toernooi werd georganiseerd door Bybit. Dacht dat de Brawl eens per jaar was. Als er een aantal mee willen doen wil ik ook wel, maar moet eerst ff de voorwaarden voor dit toernooi doorlezen. Dat doe ik denk ik vanavond ff met een bierke erbij, moet nu weer aant klussen van de vrouw...
:fill(white):strip_exif()/f/image/WGbtORlNkMrL19xgEvZDrUYc.png?f=user_large)
Dit zou toch leuk zijn, inverted H&S op yfi-btc
ik wil wel meedoen maar dat hangt af van minimale inleg, etc. 0,1 bitcoin is veel te hoog voor mijTaro schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:52:
Ah, de inschrijfoptie voor de ByBit BTC Brawl gevonden: https://www.bybit.com/en-US/captain/. Ik ga net als @toilet_paper door de competitiedruk gegarandeerd verkeerde besluiten nemen, maar kom maar op
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Dit lijkt mij ook leuk!Taro schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:52:
- Taro
- Niet online
Heb de rode PNL candle gisteren zelf nog iets roder gemaakt. Iets met weak hands enzo. En door... 
:fill(white):strip_exif()/f/image/00qvlR6lfOnkteB4SQPnnv1T.png?f=user_large)
- Taro
- Niet online
Wat XYFI teruggekocht, maakt een mooie move.
Voor welke coin ga je nu in de syrup pool? TWT heeft de beste APY, maar ik denk dat INJ prijs nog wel kan stijgen waardoor APY weer beter is? TIP YouTube: Injective Protocol (INJ): The Next Generation DEX!!🚀Gelukszoekr schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
Stiekem toch weer wat extra Cake aangeschaft. Die staking rewards icm de syrup pool is té lekker
Onder het tabje Bybit Games op Bybit zie ik enkel 'Upcoming, stay tuned!':Taro schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:52:
:strip_exif()/f/image/c9VIgnojrCyzXkuYKqU1mYp0.jpg?f=fotoalbum_large)
Zit geen linkje aan. Kan zo verder nog geen gegevens vinden.
Een beetje verdelen. Ik verkoop deze "troep" trouwens regelmatig weer voor BNB. En krijg zo weer wat BNB terug uit dit circus. Voor nu even wat meer op SXP omdat er hier wat minder van gefarmed kunnen wordenvolt22 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:39:
[...]
Voor welke coin ga je nu in de syrup pool? TWT heeft de beste APY, maar ik denk dat INJ prijs nog wel kan stijgen waardoor APY weer beter is? TIP YouTube: Injective Protocol (INJ): The Next Generation DEX!!🚀
-knip-
[ Voor 4% gewijzigd door Gelukszoekr op 24-10-2020 23:09 ]
PNL is nu ook via de app te zien trouwensTaro schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:43:
Heb de rode PNL candle gisteren zelf nog iets roder gemaakt. Iets met weak hands enzo. En door...
[Afbeelding]
Zero.
- Taro
- Niet online
Waar?
- Taro
- Niet online
Hier helaas nog niet, iOS en zo te zien de laatste App versie.
Niet meer voor $CAKE? Las ergens dat 95% van alle $CAKE in STAKING staatGelukszoekr schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:39:
[...]
Een beetje verdelen. Ik verkoop deze "troep" trouwens regelmatig weer voor BNB. En krijg zo weer wat BNB terug uit dit circus. Voor nu even wat meer op SXP omdat er hier wat minder van gefarmed kunnen worden
-knip-

Hier ook in de app PNL? Vanaf Versie 2.20.2 zou dit moeten werken..Taro schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:06:
[...]
Hier helaas nog niet, iOS en zo te zien de laatste App versie.
[ Voor 19% gewijzigd door volt22 op 24-10-2020 23:43 ]
- Taro
- Niet online
Reboot & App store bezoeken heeft het opgelost, hier nu ook eindelijk.volt22 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:42:
[...]
Hier ook in de app PNL? Vanaf Versie 2.20.2 zou dit moeten werken..
Nu nog voor de Overview toevoegen ipv alleen Spot wallet, dan ben ik helemaal gelukkig
Van een fanboy uit de telegram group:volt22 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:42:
[...]
Niet meer voor $CAKE? Las ergens dat 95% van alle $CAKE in STAKING staat
Guys today I've created a new tool to calculate the compound interest on the stacked $CAKE for you.
I did it with the help of Google Spreadsheets.
The reason why you should take a look at it right now is because the $CAKE inflation is kept in mind, so you'll see some more accurate data about your $CAKE rewards, but nothing is one hundred percent sure.
In less words, today the APY is 421% but tomorrow will be 410% and the next dext day less, so you need a more precise calculations.
You can take a look here: https://docs.google.com/s...HAo9wg4E/edit?usp=sharing
This link is for the public spreadsheet for logged and not logged people, but it's editable so maybe someone is trolling around.
If you like the spreadsheet, save a copy of the master file to your Google Drive account with this link and only you'll be able to edit the spreadsheet and make your own calculations and improvements: https://docs.google.com/s...iHCTpRg3Y7fJEp1rV7WQ/copy
If you have any doubts or suggestions, don't hesitate to text me. I hope I've demonstrated that I'm a true $CAKE lover.
Ook https://xyearn.finance/ is weer online.Taro schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:30:
Wat XYFI teruggekocht, maakt een mooie move.
Zou het dan toch geen scam zijn ? wou net wat bijkopen maar zie dat ik er een stuk minder krijg dan eerst, ik wacht nu maar even af of ze op een exchange gelist worden, dan kijk ik wel wat ik doe.Burn_and_Fire schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:03:
[...]
Ook https://xyearn.finance/ is weer online.
Litecoin was weer eens als vanouds lekker om mee te traden afgelopen week, eens kijken wat komende week brengt, denk niet dat hij doorzet en alles in en dipje komt.
@wdbtje en anderen:
Maakt het bij TA eigenlijk nog uit welke MA je neemt? Want ik lees geregeld 9 (default MA), 20 (zoals default van de Bollinger bands), 50 en 200. Maar je hebt hierboven 25 genomen? Ik bedoel met deze vraag: is er uiteindelijk niet altijd een MA te vinden die dan als support zou kunnen gelden en een soort wishfullthinking idee geeft?
Het was vanmorgen wel mooi. Toevallig keek ik op het moment dat hij in enkele minuten die rooie candle bouwde. Ik ben nog maar beperkt thuis in TA, maar hij veerde iig precies terug op een Fib retracement die ik daarvoor in de 1h al had getekend. Ik meen de low op de .382 (12890USD) en de close op .5 (12950USD). Eerst dacht ik toeval, maar ook de andere closes van de afgelopen uren bouncen op die eerder getekende .5 lijn. Wellicht nog enige support op dat niveau? afwachten dan maar.
Op de 1h lijkt de MA20 en MA50 nu wat weerstand te geven, koers zit eronder. Maar misschien niet zo significant tov de 4h. Gebruik je voor dit soort dingen liever 4h, 1d, 1w?
Maakt het bij TA eigenlijk nog uit welke MA je neemt? Want ik lees geregeld 9 (default MA), 20 (zoals default van de Bollinger bands), 50 en 200. Maar je hebt hierboven 25 genomen? Ik bedoel met deze vraag: is er uiteindelijk niet altijd een MA te vinden die dan als support zou kunnen gelden en een soort wishfullthinking idee geeft?
Het was vanmorgen wel mooi. Toevallig keek ik op het moment dat hij in enkele minuten die rooie candle bouwde. Ik ben nog maar beperkt thuis in TA, maar hij veerde iig precies terug op een Fib retracement die ik daarvoor in de 1h al had getekend. Ik meen de low op de .382 (12890USD) en de close op .5 (12950USD). Eerst dacht ik toeval, maar ook de andere closes van de afgelopen uren bouncen op die eerder getekende .5 lijn. Wellicht nog enige support op dat niveau? afwachten dan maar.
Op de 1h lijkt de MA20 en MA50 nu wat weerstand te geven, koers zit eronder. Maar misschien niet zo significant tov de 4h. Gebruik je voor dit soort dingen liever 4h, 1d, 1w?
Ik kijk altijd naar het verleden welke MA support en resistance was. Dan zie je die MA ook weer vaak in de toekomst relevant zijn. Ik gebruik zelf alleen de 7, 25 en 99 MA.marcel87 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:05:
@wdbtje en anderen:
Maakt het bij TA eigenlijk nog uit welke MA je neemt?
Tuurlijk kan je een hele rits MA's pakken en dan zal er altijd wel 1tje relevant zijn, maar juist door naar het verleden te kijken en dan de verschillende timeframes te pakken kan je vaak een bounce wel pakken als een eerdere relevante MA weer geraakt wordt.
Ik maak gebruik van 3 tot 5 MA's om de enige reden het 'simpel' en overzichtelijk te houden, net zoals bij support/resistance lijnen kan je er 1000 tekenen en zal daardoor je verhaaltje altijd wel opgaan. Denk dat iedereen zijn eigen manier heeft door te kijken naar het verleden zoals @PilatuS eerder aanhaalde.marcel87 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:05:
@wdbtje en anderen:
Zelf kijk ik enkel naar de >4h timeframes om traden, dit om de eenvoudige reden dat ik niet elke seconde naar de grafieken wil kijken om een trade te maken. Er zijn mensen die veel meer winst/verlies maken door kort op de bal te spelen maar die tijd/moeite wil ik er niet insteken.
- Taro
- Niet online
XYFI tikt bijna de 25 USD (+92%) aan: https://info.uniswap.org/...171bbf35bd52c3e06302cb3fd
Wat betreft Bitcoin: Hopelijk wordt de 4H MA25 inderdaad een mooie bodem
Vanaf morgen ga ik het maandelijkse bijkoopmomentje weer in het leven roepen en die strategie weer oppakken. Heb overigens alle funds van Mintos.com verdeeld over cryptocurrency, Meesman.nl en Tesla aandelen. Het rendement bij Mintos is prima, maar 2 van de partijen die meedoen en waar ik toevallig funds in had zitten hebben betalingsproblemen. Dus is nu een deel van mijn pf in recovery die ik niet terug ga krijgen
. Dat overleven we wel, maar het gaat mij om het principe: Buyback guarantee moet ook 100% zeker zijn en niet multi interpretabel zoals nu het geval lijkt te zijn. Dan weet ik liever waar ik aan toe ben met bijv. een mogelijke XYFI scam, daar kan je tenminste rekening mee houden 
"Nee, sorry, we hebben inderdaad een terugkoop garantie op uw volledig pensioen, maar nu even niet".
Vanaf morgen ga ik het maandelijkse bijkoopmomentje weer in het leven roepen en die strategie weer oppakken. Heb overigens alle funds van Mintos.com verdeeld over cryptocurrency, Meesman.nl en Tesla aandelen. Het rendement bij Mintos is prima, maar 2 van de partijen die meedoen en waar ik toevallig funds in had zitten hebben betalingsproblemen. Dus is nu een deel van mijn pf in recovery die ik niet terug ga krijgen

"Nee, sorry, we hebben inderdaad een terugkoop garantie op uw volledig pensioen, maar nu even niet".
Waar is de airdrop dan? Denk dat mensen het anders verder allemaal weinig boeitTaro schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:52:
XYFI tikt bijna de 25 USD (+92%) aan: https://info.uniswap.org/...171bbf35bd52c3e06302cb3fd
Vanaf morgen ga ik het maandelijkse bijkoopmomentje weer in het leven roepen en die strategie weer oppakken. Heb overigens alle funds van Mintos.com verdeeld over cryptocurrency, Meesman.nl en Tesla aandelen. Het rendement bij Mintos is prima, maar 2 van de partijen die meedoen en waar ik toevallig funds in had zitten hebben betalingsproblemen. Dus is nu een deel van mijn pf in recovery die ik niet terug ga krijgen. Dat overleven we wel, maar het gaat mij om het principe: Buyback guarantee moet ook 100% zeker zijn en niet multi interpretabel zoals nu het geval lijkt te zijn. Dan weet ik liever waar ik aan toe ben met bijv. een mogelijke XYFI scam, daar kan je tenminste rekening mee houden
- Taro
- Niet online
@Liberteh Doe jij overigens mee met de ByBit brawl als we een team maken? Of doe je alleen BitMEX'en? En @Bever!?
Maar je kunt heel veel energie steken in 0,12 (x aantal referrals) * 25,26 USD (= huidige koers) = in totaal het enorme bedrag van 3 USD, of gewoon voor een tientje 3x zoveel kopen en je tijd en energie aan andere zaken besteden.
Uiteraard moeten ze hun beloften nakomen, dat praat ik ook zeker niet goed, maar als je ziet hoeveel moeite mensen voor die 3 USD (was eergisteren 1,5 USD) doen, dan wist ik het wel. Grote kans overigens dat veel van die mensen (net als ik) gewoon zichzelf hebben lopen referrallen en dus hebben gecheat, dan heb je ook nergens recht op conform de daarvoor geldende regels.
Die is er volgens mij nog steeds nietLiberteh schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:57:
[...]
Waar is de airdrop dan? Denk dat mensen het anders verder allemaal weinig boeit
Maar je kunt heel veel energie steken in 0,12 (x aantal referrals) * 25,26 USD (= huidige koers) = in totaal het enorme bedrag van 3 USD, of gewoon voor een tientje 3x zoveel kopen en je tijd en energie aan andere zaken besteden.
Uiteraard moeten ze hun beloften nakomen, dat praat ik ook zeker niet goed, maar als je ziet hoeveel moeite mensen voor die 3 USD (was eergisteren 1,5 USD) doen, dan wist ik het wel. Grote kans overigens dat veel van die mensen (net als ik) gewoon zichzelf hebben lopen referrallen en dus hebben gecheat, dan heb je ook nergens recht op conform de daarvoor geldende regels.
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 25-10-2020 16:04 ]
Ik wacht alleen
als ik iets met Uni deed ofzo zou ik wellicht de moeite nemen maar ik doe daar verder niks mee.
Of je doet beideTaro schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:02:
@Liberteh Doe jij overigens mee met de ByBit brawl als we een team maken? Of doe je alleen BitMEX'en? En @Bever!?
[...]
Die is er volgens mij nog steeds niet

Je zult er maar een stuk of 10 bij elkaar gesprokkeld hebben via refers en dan er ook nog een paar bij gekocht hebben.
Maja ik heb verder toch geen leven om mijn energie aan andere dingen te besteden
Het is wel jou schuld trouwens, als je nou meteen had gezegd dat je ze ook kopen kopen zonder die refers
- Taro
- Niet online
Klopt, sorry, ik mocht er natuurlijk niet van uitgaan dat anderen ook een website zouden lezenSlux schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:59:
[...]
Het is wel jou schuld trouwens, als je nou meteen had gezegd dat je ze ook kopen kopen zonder die refers
Heb er om 16:00 nog weer een aantal bijgekocht.
De koers staat inmiddels al op 35,90 USD (+199%) 40,09 USD

[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 25-10-2020 17:32 ]
Ja, kunnen we wel doenTaro schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:02:
Ik heb overigens gewoon legitieme referrals
Op naar de 2500 USDTaro schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:30:
[...]
Klopt, sorry, ik mocht er natuurlijk niet van uitgaan dat anderen ook een website zouden lezen
Heb er om 16:00 nog weer een aantal bijgekocht.
De koers staat inmiddels al op 35,90 USD (+199%) 40,09 USD
Hij gaat lekker, die.XYFI. Net zelfs even 50+. Zit er zelf niet meer in.
Wel een klein gokje gewaagd in YFDFI. Zelfde principe met nog een erg laag volume en wat staking mogelijkheden.
Wel een klein gokje gewaagd in YFDFI. Zelfde principe met nog een erg laag volume en wat staking mogelijkheden.
50+ThijsM schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:07:
Hij gaat lekker, die.XYFI. Net zelfs even 50+. Zit er zelf niet meer in.
Waar kijk jij dan?
Ik trade te weinig om daar waarde toe te voegenTaro schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:02:
[...]
Die is er volgens mij nog steeds niet
Volgens mij is die niet boven de 40 geweestThijsM schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:53:
[...]
Ik kijk via uniswap en zag hem op dat moment rond de 53 staan. Daarna refreshen en hij stond op 33.
https://info.uniswap.org/...956894edca8a41955f2701ac5
Ik ga wat aan risk management doen. Ik focus me daarom meer op de 'marktleiders' in deze space.
Ik geloof dat er een leuke bullrun aanstaande is, dus het is imo verstandig om je te focussen op de coins met een gezond verleden. Met name uiteraard BTC, maar ook ETH en LINK zullen coins zijn waar naar mijn verwachting veel geld ingepompt gaat worden door (nieuwe) investeerders. Zogenaamde "safe bets".
Komt die bullrun er niet, dan zit je ook beter met minder alts uiteraard.
Ik probeer met minder posities te werken en probeer vrijwel elke positie rendement te laten behalen.
Grootste wijziging is dat ik een paar alt posities volledig heb verkocht voor BNB en BTC. Als de BNB pools rond de 30-40% rendement blijven behalen, ben ik gek om mijn tijd te verdoen. Rendementen van BNB gaan maandelijks naar BTC. Rest van de PF trekt ook gemiddeld 8-9% rente via o.a. CRO platform, Ledger staking, Binance, Celsius en Atomic wallet.
Ik geloof dat er een leuke bullrun aanstaande is, dus het is imo verstandig om je te focussen op de coins met een gezond verleden. Met name uiteraard BTC, maar ook ETH en LINK zullen coins zijn waar naar mijn verwachting veel geld ingepompt gaat worden door (nieuwe) investeerders. Zogenaamde "safe bets".
Ik probeer met minder posities te werken en probeer vrijwel elke positie rendement te laten behalen.
Grootste wijziging is dat ik een paar alt posities volledig heb verkocht voor BNB en BTC. Als de BNB pools rond de 30-40% rendement blijven behalen, ben ik gek om mijn tijd te verdoen. Rendementen van BNB gaan maandelijks naar BTC. Rest van de PF trekt ook gemiddeld 8-9% rente via o.a. CRO platform, Ledger staking, Binance, Celsius en Atomic wallet.
[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 25-10-2020 21:28 ]
Nu klink ik als een leek, maar ik kan even niet achterhalen wat een BNB pool isMooooody schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:25:
Ik ga wat aan risk management doen. Ik focus me daarom meer op de 'marktleiders' in deze space.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
De ons aller geliefde Binance Launch Pool, die regelmatig de meeste obscure shitcoins uitpoept.Kuusj schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:31:
[...]
Nu klink ik als een leek, maar ik kan even niet achterhalen wat een BNB pool is![]()
Je kan deze coins "farmen" door je BNB in een pool te zetten. Rendement is doorgaans 25-40% op jaarbasis.
Leuk is natuurlijk dat je je dagelijkse rendement opnieuw kunt toevoegen aan de pools, zodat je een leuk sneeuwballetje kunt draaien
Maar Binance heeft allerlei rewards pools en staking mogelijkheden die rond de 8-20% rente trekken.
Ik vertrouw ze niet, maar profiteer er wel graag van. Dit soort rendementen zullen niet kunnen bestaan als de adoptie toeneemt.
[ Voor 23% gewijzigd door Mooody op 25-10-2020 21:45 ]
Ah, interessant. Daar maar eens naar kijken dan, bedankt!Mooooody schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:36:
[...]
De ons aller geliefde Binance Launch Pool, die regelmatig de meeste obscure shitcoins uitpoept.
Je kan deze coins "farmen" door je BNB in een pool te zetten. Rendement is doorgaans 25-40% op jaarbasis.
Leuk is natuurlijk dat je je dagelijkse rendement opnieuw kunt toevoegen aan de pools, zodat je een leuk sneeuwballetje kunt draaien
Maar Binance heeft allerlei rewards pools en staking mogelijkheden die rond de 8-20% rente trekken.
Ik vertrouw ze niet, maar profiteer er wel graag van. Dit soort rendementen zullen niet kunnen bestaan als de adoptie toeneemt.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Pas op met LINK die zijn nu al coins aan het dumpenMooooody schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:25:
Circulating Supply
388.509.556 LINK
Total Supply
1.000.000.000 LINK
Dat was een paar weken terug nog 350.000.000.
Is toch bekend dat er gedurende de komende jaren nog nieuwe supply op de markt komt?Slux schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:55:
[...]
Pas op met LINK die zijn nu al coins aan het dumpen
Circulating Supply
388.509.556 LINK
Total Supply
1.000.000.000 LINK
Dat was een paar weken terug nog 350.000.000.
Heeft weinig met dumpen te maken. Heel veel projecten (voornamelijk utility -en smart contract tokens) doen het op deze manier om enigzins inflationair te blijven in de eerste jaren. Een deflationaire coin werkt namelijk adoptie tegen, omdat de prijs veel sneller zou stijgen en ze (in dit geval Chainlink) continue voorwaarden moet bijstellen om hun diensten aantrekkelijk te houden.
Voorbeeld: Een oracle laten draaien voor jouw project kost vandaag 5000 LINK p/j. Mocht LINK morgen opeens m00nen naar $50, dan zou dit onbetaalbaar zijn en adoptie tegenwerken. Chainlink zou dan de voorwaarden moeten aanpassen, zodat je bijv. maar 1000 LINK p/j moet inleggen voor je oracle-oplossing. Beter is om het inflationaire model zijn werk te laten doen.
Daarbij zijn investeerders ook prima op de hoogte van de max. supply over enkele jaren. Staat vrij groot overal vermeld
Als ze de max supply opeens gaat verhogen naar 2 miljard, zullen we een grote dump krijgen. Dat is een ander verhaal. Weet eigenlijk niet of dit kan/mag. Maar logisch zou het niet zijn
[ Voor 30% gewijzigd door Mooody op 25-10-2020 22:08 ]
imo is het gewoon dumpen zodat ze zelf geld binnen harken, o.a. een XRP, VET, TRX zijn ook zo, de kans is zeer klein dat de koers nog op 15 USD staat als de alle coins op de markt zijn gedumpt.Mooooody schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:01:
[...]
Is toch bekend dat er gedurende de komende jaren nog nieuwe coins op de markt komen?
Heeft weinig met dumpen te maken. Heel veel projecten (voornamelijk utility -en smart contract tokens) doen het op deze manier om enigzins inflationair te blijven in de eerste jaren. Een deflationaire coin werkt namelijk adoptie tegen, omdat de prijs veel sneller zou stijgen en ze (in dit geval Chainlink) continue voorwaarden moet bijstellen om hun diensten aantrekkelijk te houden.
Daarbij zijn investeerders ook prima op de hoogte van de max. supply over enkele jaren. Staat vrij groot overal vermeld
VET en XRP hebben voor alsnog geen bewezen functie. Beide zijn 100% lucht, totdat er eindelijk iets of iemand de token gaat gebruiken om de dienst af te nemen.Slux schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:08:
[...]
imo is het gewoon dumpen zodat ze zelf geld binnen harken, o.a. een XRP, VET, TRX zijn ook zo, de kans is zeer klein dat de koers nog op 15 USD staat als de alle coins op de markt zijn gedumpt.
Chainlink wordt momenteel door tientallen grote projecten en honderden kleine projecten gebruikt. Of die projecten volgend jaar nog bestaan is niet zeker, maar feit is wel dat de token niet alleen wordt verhandeld op exchanges, maar ook functioneel wordt gebruikt in het ecosysteem. Dat zie je vrijwel nergens in dit wereldje
Jij noemt het dumpen. Ik denk dat het niet anders kan. Zo werkt het nou eenmaal, zie voorbeeld in mijn vorige post. Waar lees je trouwens dat het team zichzelf verrijkt? Ze zijn vast niet heilig, maar ben wel benieuwd welke bron je hebt.
Ik denk dat het een valid project is met een goed toekomstperspectief. Dit hele blockchainwereldje kan alleen groeien door input van de reguliere economie. Daar is een brug voor nodig. Chainlink is imo nu al te groot om niet serieus genomen te worden. Blijkt het een scam te zijn, dan is het wel de beste scam ever. En daarom dan ook weer respect
[ Voor 21% gewijzigd door Mooody op 25-10-2020 22:19 ]
Emissies is gewoon een verwatering van de waarde, en is nooit goed voor een koers op de LT
Zo werkt het nou eenmaal in cryptoland met pre mined coins hebben de devs meestal een groot gedeelte in handen.
Ik zeg niet dat het een scam is, vind het wel een oplossing voor een probleem wat geen probleem is, maar dat vind ik met zoveel cryptomunten.
Zelf denk ik niet dat je zo naar een project op cmc moet kijken, zie een ETH als voorbeeld, met alle coins die daar op gebaseerd zijn zou je verwachte dat ETH nu zich echt wel bewezen heeft maar dat zie je dus niet terug in de koers.
Zo werkt het nou eenmaal in cryptoland met pre mined coins hebben de devs meestal een groot gedeelte in handen.
Ik zeg niet dat het een scam is, vind het wel een oplossing voor een probleem wat geen probleem is, maar dat vind ik met zoveel cryptomunten.
Zelf denk ik niet dat je zo naar een project op cmc moet kijken, zie een ETH als voorbeeld, met alle coins die daar op gebaseerd zijn zou je verwachte dat ETH nu zich echt wel bewezen heeft maar dat zie je dus niet terug in de koers.
CMC is inderdaad bagger met een rietje. Daar moet je je investering ook zeker niet door laten leiden.Slux schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:20:
Emissies is gewoon een verwatering van de waarde, en is nooit goed voor een koers op de LT
2 goede indicatoren die erg belangrijk zijn om adoptie te spotten;
1) "Real volume", dus zonder wash trading: https://messari.io/screener
2) Github-activiteit: https://www.cryptomiso.com/
VET en XRP geen bewezen functie ? denk dat ze meer voor elkaar hebben dan een LINK op het moment, en kijk waar ze staan, het was een hype net als LINK dat zal zijn.Mooooody schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:14:
[...]
VET en XRP hebben voor alsnog geen bewezen functie. Beide zijn 100% lucht, totdat er eindelijk iets of iemand de token gaat gebruiken om de dienst af te nemen.
Chainlink wordt momenteel door tientallen grote projecten en honderden kleine projecten gebruikt. Of die projecten volgend jaar nog bestaan is niet zeker, maar feit is wel dat de token niet alleen wordt verhandeld op exchanges, maar ook functioneel wordt gebruikt in het ecosysteem. Dat zie je vrijwel nergens in dit wereldje
Jij noemt het dumpen. Ik denk dat het niet anders kan. Zo werkt het nou eenmaal, zie voorbeeld in mijn vorige post. Waar lees je trouwens dat het team zichzelf verrijkt? Ze zijn vast niet heilig, maar ben wel benieuwd welke bron je hebt.
Ik denk dat het een valid project is met een goed toekomstperspectief. Dit hele blockchainwereldje kan alleen groeien door input van de reguliere economie. Daar is een brug voor nodig. Chainlink is imo nu al te groot om niet serieus genomen te worden. Blijkt het een scam te zijn, dan is het wel de beste scam ever. En daarom dan ook weer respect
Crypto is zo ie zo 100% lucht, het is pure speculatie niks meer niks minder, wil je echt in techniek investeren dan moet je niet met crypto coins die op CMC staan zitten
Maar wie weet het blijft crypto, ik zeg alleen pas op omdat er nog maar zo weinig coins o pde markt zijn en er dus een grote verwatering van komt.
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Euhm CMC is al een tijdje behoorlijk aangepast qua stats, die messari klopt juist veel minder doordat ze veel niet eens noteren.Mooooody schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:25:
[...]
CMC is inderdaad bagger met een rietje. Daar moet je je investering ook zeker niet door laten leiden.
2 goede indicatoren die erg belangrijk zijn om adoptie te spotten;
1) "Real volume", dus zonder wash trading: https://messari.io/screener
2) Github-activiteit: https://www.cryptomiso.com/
Zo ie zo is de coinmarketcap een niets zeggend getal het is puur een indicator
Voorbeeld huidige cmc
https://coinmarketcap.com/currencies/chainlink/markets/
[ Voor 6% gewijzigd door Slux op 25-10-2020 22:29 ]
Geen zin in alt bashing, maar ben wel benieuwd naar de feiten. Welke bank gebruikt de token XRP? Ripple zal haar best doen, maar dat geeft de token XRP nog geen bestaansrecht.Slux schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:25:
[...]
VET en XRP geen bewezen functie ? denk dat ze meer voor elkaar hebben dan een LINK op het moment, en kijk waar ze staan, het was een hype net als LINK dat zal zijn.
En welk bedrijf koopt VET in, om te zorgen dat hun haar supply management via VeChain kan gaan? Sowieso geen westers bedrijf gok ik.
Dat denk ik ook. De mooiste ontwikkelingen vinden plaats "achter de schermen" en kunnen niet door ons in worden geinvesteerd. Wellicht pas na een beursgang.Crypto is zo ie zo 100% lucht, het is pure speculatie niks meer niks minder, wil je echt in techniek investeren dan moet je niet met crypto coins die op CMC staan zitten
Het lanceren van een coin is in veel gevallen simpele crowd funding, wat ook weer zijn charmes heeft.
Maar dat zegt niet dat er geen pareltjes te vinden kunnen zijn bij al deze startups. We doen ons best om deze te vinden en tijd zal het moeten uitwijzen.
[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 25-10-2020 22:31 ]
Slux, waarom toch?Slux schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:25:
[...]
VET en XRP geen bewezen functie ? denk dat ze meer voor elkaar hebben dan een LINK op het moment, en kijk waar ze staan, het was een hype net als LINK dat zal zijn.
Het lijkt alsof je (nog steeds) niet in de techniek achter LINK geinteresseerd bent. Nogmaals: als je enigszins overtuigd bent van het nut van smart contracts, snap je ook welk probleem LINK oplost. Probeert BAND ook, maar die zijn nog lang niet zo ver.
edit: fully agree on XRP. Da's echt troep. Hoewel de techniek van Ripple wel tof is. Maar daar heb je geen XRP voor nodig
[ Voor 11% gewijzigd door hansdegit op 25-10-2020 22:40 . Reden: heul slecht Nederlands ]
Moet je even aan de VET holders vragenMooooody schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:30:
[...]
Geen zin in alt bashing, maar ben wel benieuwd naar de feiten. Welke bank gebruikt de token XRP?
En welk bedrijft koopt VET in, om te zorgen dat hun haar supply management via VeChain kan gaan?
[...]
Dat denk ik ook. De mooiste ontwikkelingen vinden plaats "achter de schermen" en kunnen niet door ons in worden geinvesteerd. Wellicht pas na een beursgang.
Het lanceren van een coin is in veel gevallen simpele crowd funding, wat ook weer zijn charmes heeft.
Maar dat zegt niet dat er geen pareltjes te vinden kunnen zijn bij al deze startups. We doen ons best om deze te vinden en tijd zal het moeten uitwijzen.
Daar ben ik het helemaal met je eens, de mooiste ontwikkelingen zien wij hier niet, en als ze zover zijn hoor je er wel van via een IPO
Messari is volgens mijn weten een stuk betrouwbaarder dan CMC.Slux schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:27:
[...]
Euhm CMC is al een tijdje behoorlijk aangepast qua stats, die messari klopt juist veel minder doordat ze veel niet eens noteren.
Zo ie zo is de coinmarketcap een niets zeggend getal het is puur een indicator
Voorbeeld huidige cmc
https://coinmarketcap.com/currencies/chainlink/markets/
Voorbeelden:
LINK: 1,3 miljard volume op CMC en 201 miljoen op Messari.
TRX: 940 miljoen volume op CMC en 47 miljoen op Messari.
Op CMC doen ze weinig voor elkaar onder, maar als je wash trading buiten beschouwing laat, wordt LINK 5x meer verhandeld dan TRX. Om maar een voorbeeld te noemen...
CMC is van Binance en laat ons geloven wat zij graag willen, daar heb ik bij voorbaat al twijfels bij. Messari heeft geen dubbel belang voor zowel ik weet.
[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 25-10-2020 22:41 ]
Dat klopt het is een oplossing voor een probleem voor een probleem wat er niet ishansdegit schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:34:
[...]
Slux, waarom toch?
Het lijkt alsof je (nog steeds) niet in de techniek achter LINK benieuwd bent. Nogmaals: als je enigszins overtuigd bent van het nut van smart contracts, snap je ook welk probleem LINK oplost. Probeert BAND ook, maar die zijn nog lang niet zo ver.
edit: fully agree on XRP. Da's echt troep. Hoewel de techniek van Ripple wel tof is. Maar daar heb je geen XRP voor nodig
Ik zie zo ie zo het nut niet van smartcontacts, ik hoor het al jaren maar bijna niemand gebruikt het omdat het of te duur of te traag of te ingewikkeld is of er gewoon geen toepassing voor is.
Nogmaals ik geloof best dat LINK best nog wat kan presteren maar voor de techniek is het niets anders dan al die andere pareltjes die ik hier al jaren voorbij zie komen, en ook met die hoorde ik exact dezelfde argumenten die jullie nu zeggen, en kijk waar ze nu staan.
We agree to disagree on this one, een CMC laat alles zien wash of niet, het is voor mij puur een indicator die een beetje het sentiment weergeeft, je kan er verder echt niks mee.Mooooody schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:36:
[...]
Messari is volgens mijn weten een stuk betrouwbaarder dan CMC.
Voorbeelden:
LINK: 1,3 miljard volume op CMC en 201 miljoen op Messari.
TRX: 940 miljoen volume op CMC en 47 miljoen op Messari.
Op CMC doen ze weinig voor elkaar onder, maar als je wash trading buiten beschouwing laat, wordt LINK 5x meer verhandeld dan TRX. Om maar een voorbeeld te noemen...
CMC is van Binance en laat ons geloven wat zij graag willen, daar heb ik bij voorbaat al twijfels bij. Messari heeft geen dubbel belang voor zowel ik weet.
ik kijk alleen naar de marketcap waarde (waar je niks aan hebt want het klopt voor geen meter), total supplies en uitstaande coins, voor volume's kijk ik op de exchanges zelf
Tsja, dan wordt het lastig discussieren.
Ik doe nog een poging:
Smart contracts draaien op een blockchain en hebben data nodig voor hun besluiten. Data van buiten de blockchain. Die data maakt ChainLINK beschikbaar.
Met respect: je komt op mij over als iemand die het nut van een smartphone nooit zag. Of een draadloze foon, for that matter.
Geintje hè, kan je volgens mij wel hebben
Ik doe nog een poging:
Smart contracts draaien op een blockchain en hebben data nodig voor hun besluiten. Data van buiten de blockchain. Die data maakt ChainLINK beschikbaar.
Met respect: je komt op mij over als iemand die het nut van een smartphone nooit zag. Of een draadloze foon, for that matter.
LINK is tot nu toe schoolvoorbeeld van organische groei. Trekt zich ook minder van de koers van BTC aan, dan veel anders coins in de top-10. Daarom ook een prima diversificatie naast je positie in BTC.Slux schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:43:
[...]
Dat klopt het is een oplossing voor een probleem voor een probleem wat er niet is![]()
Ik zie zo ie zo het nut niet van smartcontacts, ik hoor het al jaren maar bijna niemand gebruikt het omdat het of te duur of te traag of te ingewikkeld is of er gewoon geen toepassing voor is.
Nogmaals ik geloof best dat LINK best nog wat kan presteren maar voor de techniek is het niets anders dan al die andere pareltjes die ik hier al jaren voorbij zie komen, en ook met die hoorde ik exact dezelfde argumenten die jullie nu zeggen, en kijk waar ze nu staan.
Daarbij is staking in zicht en we weten wat dat kan doen met een coin
Wash trading is - zoals je weet - gemanipuleerde trading door exchanges met als doel om te zorgen dat deze exchanges hoger in de rankings komen. Waarom zou je dat niet buiten beschouwing laten als je de kans hebt?Slux schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:47:
[...]
We agree to disagree on this one, een CMC laat alles zien wash of niet, het is voor mij puur een indicator die een beetje het sentiment weergeeft, je kan er verder echt niks mee.
Ik kijk liever naar wat het volk graag wil verhandelen, dat geeft namelijk een indicatie hoe populair een asset is (ongeacht de prijsstatus).
Die dingen zijn een indicatie, maar een zinvolle usecase en huidige mate van adoptie zijn leidend imo.ik kijk alleen naar de marketcap waarde (waar je niks aan hebt want het klopt voor geen meter), total supplies en uitstaande coins, voor volume's kijk ik op de exchanges zelf
Recent voorbeeld in mijn situatie: Ik ben absoluut geen fan van Binance, maar kan niet ontkennen dat de token BNB in grote mate een zinvolle usecase heeft en sterk groeiende adoptie kent. Ik moet mijn PF gewoon die richting op verhuizen, omdat logica me daar toe dwingt.
Vergelijkbaar is Crypto.com/CRO/MCO. Je hebt de kans om mee te groeien met een van de markleiders van de cryptowereld. Crypto.com zorgt er wel voor dat je tevreden blijft, anders ga je met je geld ergens anders harken. Gewoon meeliften met de marktleiders en chillen
[ Voor 18% gewijzigd door Mooody op 25-10-2020 23:15 ]
Binance.
Waarom zou je nu in Certik willen zitten tegen 18%, terwijl Venus 45% doet?
Mensen rennen allemaal achter elkaar aan richting de nieuwe pool, terwijl de oude 2x zo rendabel is
Dit klopt dus niet, ik keek verkeerd. Mijn fout
Dank Taro
Mensen rennen allemaal achter elkaar aan richting de nieuwe pool, terwijl de oude 2x zo rendabel is

Dit klopt dus niet, ik keek verkeerd. Mijn fout

[ Voor 85% gewijzigd door Mooody op 25-10-2020 23:28 ]
- Taro
- Niet online
Waar haal je die 18% van Certik vandaan?Mooooody schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:20:
Binance.
Oh shit, ik keek bij reward process

De rewards zijn dus nog niet bekend.
Maar kan me ook niet voorstellen dat ze 40%+ zijn voor de nieuwe pool. Wat denk jij?
- Taro
- Niet online
Je kunt het pas bepalen als je de koers van Certik weet, het duurt nog 1.5 dagen tot de listing. Ik stake nu enkele dagen Certik en dat laat ik wel gewoon doorlopen. Als je ze in die eerste piek weet te verkopen is het sowieso kassa. Maar de kans dat het voor langere tijd >43% blijft is natuurlijk klein.Mooooody schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:26:
[...]
Oh shit, ik keek bij reward processExcuus.
De rewards zijn dus nog niet bekend.
Maar kan me ook niet voorstellen dat ze 40%+ zijn voor de nieuwe pool. Wat denk jij?
XVS staken levert veel meer op dan Alpha staken, ik begrijp niet waarom men dat zou blijven doen. Daarom inderdaad goed om alert op de APY's te blijven.
Voor iemand die overweegt in BTC te stappen en sindskort meeleest in BTC topics/subreddits zoals deze, moet ik zeggen dat ik hier echt helemaal niets van begrijpmarcel87 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:05:
@wdbtje en anderen:
Is er ergens een newb guide, FAQ of sidewall achtig fenomeen dat kan helpen in het duiden van bovenstaande terminologien? Alvast bedankt!
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
XVS was inderdaad goed voor ons. Als deze dicht is, ga ik ook naar Certik. Komende dagen nog ff richting de 50% op XVS hopelijkTaro schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:31:
[...]
Je kunt het pas bepalen als je de koers van Certik weet, het duurt nog 1.5 dagen tot de listing. Ik stake nu enkele dagen Certik en dat laat ik wel gewoon doorlopen. Als je ze in die eerste piek weet te verkopen is het sowieso kassa. Maar de kans dat het voor langere tijd >43% blijft is natuurlijk klein.
XVS staken levert veel meer op dan Alpha staken, ik begrijp niet waarom men dat zou blijven doen. Daarom inderdaad goed om alert op de APY's te blijven.
Leuk spelletje dit. Heb er een beetje een gevoel bij dat het te mooi is om waar te zijn. Zeker met in gedachte dat BNB een capped supply heeft, waarvan 80% al in circulatie is. Als Binance markleider blijft, is dit gewoon een vrij eenvoudige investering. Alert blijven is een must.
Wel benieuwd. Zie jij jouw BNB stack als longterm investering in het platform ("investeren in een kans op de nieuwe "Google"") of sta je standby om er op elk moment weer sats van te maken?
Als je BTC wil kopen en voor langere tijd wil vasthouden hoef je helemaal niets met dingen als MA's of wat dan ook. Alleen als je actief wil gaan traden kan je er wat mee, zo niet hoef je het niet te snappen en is het ook helemaal niet relevantJedi_Pimp schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:32:
[...]
Voor iemand die overweegt in BTC te stappen en sindskort meeleest in BTC topics/subreddits zoals deze, moet ik zeggen dat ik hier echt helemaal niets van begrijp![]()
Is er ergens een newb guide, FAQ of sidewall achtig fenomeen dat kan helpen in het duiden van bovenstaande terminologien? Alvast bedankt!
- Taro
- Niet online
Leuke transactie met leuke inhoud:
Kwam daarin ook dit tegen:
/f/image/EmCcrUoaD2wi5VWSAnwZDZ6L.png?f=fotoalbum_large)
Bijv: https://www.blockchain.co...ApfVsK923gYYAuLUzzwweQGWj & https://www.blockchain.co...x1memo1xxxxxxxxxxxxxBuhPF
🚨 🚨 🚨 🚨 🚨 🚨 🚨 🚨 🚨 🚨 18,901 #BTC (244,385,564 USD) transferred from unknown wallet to unknown wallet
— Whale Alert (@whale_alert) 25 oktober 2020
Tx: https://t.co/8ryUg53zCK
Kwam daarin ook dit tegen:
/f/image/EmCcrUoaD2wi5VWSAnwZDZ6L.png?f=fotoalbum_large)
Bijv: https://www.blockchain.co...ApfVsK923gYYAuLUzzwweQGWj & https://www.blockchain.co...x1memo1xxxxxxxxxxxxxBuhPF
www.babypips.comJedi_Pimp schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:32:
[...]
Voor iemand die overweegt in BTC te stappen en sindskort meeleest in BTC topics/subreddits zoals deze, moet ik zeggen dat ik hier echt helemaal niets van begrijp![]()
Beter gewoon de hele (gratis) cursus doen maar dit gaat bijvoorbeeld over MA's: https://www.babypips.com/...lementary#moving-averages
Babypips is niet gericht op Crypto maar een Chart is universeel en de dingen die er in gebeuren ook.
[ Voor 21% gewijzigd door Liberteh op 25-10-2020 23:48 ]
Dat zijn vanity addresses denk ik.Taro schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:45:
Leuke transactie met leuke inhoud:
[Twitter]
Kwam dit tegen:
[Afbeelding]
En dit lijken me test transacties.
- Taro
- Niet online
Het aantal BNB dat ik nodig heb om mijn VIP-level op Binance in stand te houden heb ik als lange termijn investering in staking staan, dat is een no-brainer.Mooooody schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:39:
[...]
Wel benieuwd. Zie jij jouw BNB stack als longterm investering in het platform ("investeren in een kans op de nieuwe "Google"") of sta je standby om er op elk moment weer sats van te maken?
Als ik verwacht dat BNB zal gaan stijgen, dan sla ik flink meer in, dat ik ook direct in staking zet. Maar voor dat gedeelte sta ik dus ook standby om er snel weer sats of fiat van te maken.
Heb voldoende BNB, maar veel te weinig trading volume om te stijgen in VIP rankTaro schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:50:
[...]
Het aantal BNB dat ik nodig heb om mijn VIP-level op Binance in stand te houden heb ik als lange termijn investering in staking staan, dat is een no-brainer.
Als ik verwacht dat BNB zal gaan stijgen, dan sla ik flink meer in, dat ik ook direct in staking zet. Maar voor dat gedeelte sta ik dus ook standby om er snel weer sats of fiat van te maken.
Jij ziet BInance dus ook als longterm hold, dat stelt gerust
[ Voor 36% gewijzigd door Mooody op 26-10-2020 00:30 ]
De humor is dat BTC een steady grower is en ons niet meer van de ene naar de andere week lambo's gaat bezorgen. En dat is een positief gegeven.
Meer lambo's voor Lambo-n00bs = meer ongelukken.
[ Voor 90% gewijzigd door Mooody op 26-10-2020 00:37 ]
Interessant om te zien hoe BTC de laatste 12 uur bezig is met de MA's.
De 25 als resistance met de 99 als support en de 7 er tussen in op de 1 uur. De 99 en de 25 gaan nu naar elkaar toe waarbij een break niet ver weg is. Ik verwacht wel een aardige move wanneer 1 van beide breekt.
De 25 als resistance met de 99 als support en de 7 er tussen in op de 1 uur. De 99 en de 25 gaan nu naar elkaar toe waarbij een break niet ver weg is. Ik verwacht wel een aardige move wanneer 1 van beide breekt.
Ik weet wat smartcontracts zijn en klopt ik zie het nut er niet van in, heb jij voorbeelden waar ze ingezet worden en daadwerkelijk ook massaal gebruikt worden ?hansdegit schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:49:
Tsja, dan wordt het lastig discussieren.
Ik doe nog een poging:
Waarom zou je überhaupt voor eeuwig data op de blockhain willen bewaren ?
ik hoor dit echt al jaren en jaren, ook VET was daar een mooi voorbeeld van, smartcontracts zijn de toekomst enz enz enz.
Lees de topics van jaren terug maar eens door, er is niks veranderd in al die jaren, elke shitcoin komt ermee alleen in een ander jasje.
Denk je nou echt dat een grote multinational massaal smartcontracts gaat gebruiken van een speculatief bedrijfje wat op CMC staat en die vaak niet eens een echt kantoor hebben of enige vorm van verantwoordelijkheid neemt als er iets fout gaat, en vaak ook nog eens van Aziatische afkomst is ?
Zeker ik weet wie het zegt
Als voorbeeld weer een XRP zelfde verhaal. imo moet je juist coins hebben die geen mega emissies gaan doen, en zo ie kan je beter geen crypto holden voor de echte LT op Bitcoin naMooooody schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:53:
[...]
LINK is tot nu toe schoolvoorbeeld van organische groei. Trekt zich ook minder van de koers van BTC aan, dan veel anders coins in de top-10. Daarom ook een prima diversificatie naast je positie in BTC.
Daarbij is staking in zicht en we weten wat dat kan doen met een coin
Ja ik het het gezien met XTZ

Washtrading of niet, volume zegt niks over adoptie, als je er dan naar kijkt pak dan een lijst die wel alle exchanges list, en dat is niet het linkje van jou, die moet je juist niet hebben imoMooooody schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:01:
[...]
Wash trading is - zoals je weet - gemanipuleerde trading door exchanges met als doel om te zorgen dat deze exchanges hoger in de rankings komen. Waarom zou je dat niet buiten beschouwing laten als je de kans hebt?
Ik kijk liever naar wat het volk graag wil verhandelen, dat geeft namelijk een indicatie hoe populair een asset is (ongeacht de prijsstatus).
[...]
Die dingen zijn een indicatie, maar een zinvolle usecase en huidige mate van adoptie zijn leidend imo.
Recent voorbeeld in mijn situatie: Ik ben absoluut geen fan van Binance, maar kan niet ontkennen dat de token BNB in grote mate een zinvolle usecase heeft en sterk groeiende adoptie kent. Ik moet mijn PF gewoon die richting op verhuizen, omdat logica me daar toe dwingt.
Vergelijkbaar is Crypto.com/CRO/MCO. Je hebt de kans om mee te groeien met een van de markleiders van de cryptowereld. Crypto.com zorgt er wel voor dat je tevreden blijft, anders ga je met je geld ergens anders harken. Gewoon meeliften met de marktleiders en chillen
En nogmaals je kan op CMC goed zien of het volume ''accuraat'' is of niet, bij twijfel kan je altijd op de exchange kijken, en washtrading is niet meer zo hot als vroeger.
[ Voor 3% gewijzigd door Slux op 26-10-2020 07:31 ]
Nog even voor de duidelijkheid ik ben LINK niet aan het afbranden zoals ik dat met een VET, TRX, XVG enz enz doe.
Er zit vast nog wat in het vaatje om leuke ritjes mee te maken maar om nu al te zeggen dat het de toekomst is terwijl het nog niks bewezen heeft gaat mij wat ver, en helemaal omdat er nog niet eens een derde of net aan van hun coins op de markt zijn gedumpt.
EOS was ook zo coin die helemaal de nieuwe hype was een paar jaar terug.
Er zit vast nog wat in het vaatje om leuke ritjes mee te maken maar om nu al te zeggen dat het de toekomst is terwijl het nog niks bewezen heeft gaat mij wat ver, en helemaal omdat er nog niet eens een derde of net aan van hun coins op de markt zijn gedumpt.
EOS was ook zo coin die helemaal de nieuwe hype was een paar jaar terug.
[ Voor 20% gewijzigd door Slux op 26-10-2020 07:36 ]
Morning!
Heerlijke moves van Quant Network #QNT.
https://twitter.com/CoskunU2/status/1320621761390661632?s=20
Heb maand geleden deze move ge-predict. (lucky maybe?)
Mijn Financial freedom bag
Heerlijke moves van Quant Network #QNT.
https://twitter.com/CoskunU2/status/1320621761390661632?s=20
Heb maand geleden deze move ge-predict. (lucky maybe?)
Mijn Financial freedom bag
BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.
Ik zag je tekst voor je edit. Er is er maar 1 die spot on is en dan begin ik bij januari 2019... YouTube: Bitcoin's 4 Year Cycle - Opportunity (Original Author)Mooooody schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 00:32:
[...]
De humor is dat BTC een steady grower is en ons niet meer van de ene naar de andere week lambo's gaat bezorgen. En dat is een positief gegeven.
Meer lambo's voor Lambo-n00bs = meer ongelukken.
Alle decentrale exchanages gebruiken smartcontracts. Op die manier wordt vastgelegd dat jouw coin daar is. Ik heb me er niet in verdiept maar bij idex en switcheo, de twee dex'en die ik gebruik, heb ik dit vaak gelezen.Slux schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:43:
[...]
...
...
Ik kan me voorstellen dat wrappen van coins en stack-en ook in een smartcontract wordt vastgelegd.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Ik hoor hierboven veel mensen XRP nutteloos vinden. Toch denk ik Ripple wel een hoop voordelen heeft tov andere concurrende coins:
- Ripple heeft met andere producten veel relaties met banken. Met RippleNet een grote speler aan het worden om uiteindelijk een concurrent voor SWIFT te worden. Grote plus wanneer je die relaties straks ook weet te berijken wanneer je XRP verder uitrolt
- Op Linkedin 565 medewerkers (in de praktijk vast meer). Ter vergelijking, Chainlink (31 medewerkers)
- Door deze solide basis (niet 1 product/dienst), is er helemaal geen drive om XRP teveel te pushen om de prijs op te drijven en op die manier medewerkers uit te betalen.
We zullen zien wat de toekomst brengt wat betreft XRP, maar zou het niet afschrijven. Ik bezit overigens geen XRP
- Ripple heeft met andere producten veel relaties met banken. Met RippleNet een grote speler aan het worden om uiteindelijk een concurrent voor SWIFT te worden. Grote plus wanneer je die relaties straks ook weet te berijken wanneer je XRP verder uitrolt
- Op Linkedin 565 medewerkers (in de praktijk vast meer). Ter vergelijking, Chainlink (31 medewerkers)
- Door deze solide basis (niet 1 product/dienst), is er helemaal geen drive om XRP teveel te pushen om de prijs op te drijven en op die manier medewerkers uit te betalen.
We zullen zien wat de toekomst brengt wat betreft XRP, maar zou het niet afschrijven. Ik bezit overigens geen XRP
De diensten/producten buiten XRP hebben misschien een kans, maar een XRP zoals die op CMC staat is echt kansloos en voegt niks toe je kan het niet eens crypto noemen.lucatoni schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:02:
Ik hoor hierboven veel mensen XRP nutteloos vinden. Toch denk ik Ripple wel een hoop voordelen heeft tov andere concurrende coins:
Waarom zou je het geen crypto kunnen noemen? Omdat een 3e partij de (blockchain)infra beheerd? Op dit moment ben ik het met je eens dat het niks toevoegt, maar dat geldt voor zoveel initiatieven / shitcoins. Wil alleen aangeven dat het bedrijf Ripple wel een solide basis heeft wanneer ze dit product een push geven.Slux schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:20:
[...]
De diensten/producten buiten XRP hebben misschien een kans, maar een XRP zoals die op CMC staat is echt kansloos en voegt niks toe je kan het niet eens crypto noemen.
Geinig hoe mijn "loss" van vorige week, FIL ineens weer 50% in de plus staat. Ach, ze staan nog een week vast. Het kan makkelijk alsnog een loss worden.
Gisteren met het CAKE avontuur gestopt. Overall een kleine winst gemaakt, ik vertrouw het niet zo dat deze nog weer snel omhoog gaat.
Nu veilig BNB staken. BNB maakt zo goed als nooit echt rare sprongen, en de launchpad reward van 30-40% kan ik mee leven voor nu
Gisteren met het CAKE avontuur gestopt. Overall een kleine winst gemaakt, ik vertrouw het niet zo dat deze nog weer snel omhoog gaat.
Nu veilig BNB staken. BNB maakt zo goed als nooit echt rare sprongen, en de launchpad reward van 30-40% kan ik mee leven voor nu
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!