Die kerel is zo rijk geworden door heeeeeeeeeel slim de markt over te nemen, ik verwacht niet dat hij zo’n voorraadje aan gaat leggen, gewoon een stuk of 10 voor de heb ofzoStokstaart schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:58:
[...]
Dus als de prijs daalt naar 10.2k kan Jeff alle btc's tegen die prijs bezitten.. Bizar
Verwijderd
Taro schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:39:
Edit: Qua interface lijken ze overigens Binance na te bouwen, lekker origineel. Of is het andersom?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HXRq0vddaHo1r1yOe8PoCoYJ.jpg?f=user_large)
Beter goed gejat dan slecht bedacht.
Verwijderd
Mooi jongens, genoeg onzinnige spam van mijn zijde, zal jullie in alle rust even verder laten mijmeren, de baas zijn centen zijn immers niet van blokchain blik.
Eens kijken of er nog wat klusjes liggen er nog een trade te maken valt vannacht, hopelijk kan ik meeliftend op mijn maatjes uit Azië nog een leuke trade pakken.
ICX maar ff in de gaten houden.
Eens kijken of er nog wat klusjes liggen er nog een trade te maken valt vannacht, hopelijk kan ik meeliftend op mijn maatjes uit Azië nog een leuke trade pakken.
ICX maar ff in de gaten houden.
Dacht ook aan IOTA. Heb daar tot vorig jaar ook ingezeten. Dat project lijkt voor de buitenwereld geen progressie lijkt te maken. Geen idee hoe IOTA er op dit moment voorstaat.D-Ed schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:39:
[...]
Klinkt een beetje als IOTA’s Tangle als ik dat stukje zo lees
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
D-Ed schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:40:
[...]
Die kerel is zo rijk geworden door heeeeeeeeeel slim de markt over te nemen, ik verwacht niet dat hij zo’n voorraadje aan gaat leggen, gewoon een stuk of 10 1000 voor de heb ofzo
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Oei. Ik dacht dat mijn bot het best wel leuk deed maar dit gaat stukken harder.Azer schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:59:
[...]
Een tradingbot die ik zelf heb ontwikkeld waar ik zelf enorm veel tijd en werk in heb gestoken. Hij trade 24 uur per dag op een grote exchange. Inmiddels draait hij al langer als een jaar, waarbij gezegd moet worden dat hij in het begin niet altijd even succesvol was.
In december heb ik een grote wijziging gedaan in het trading algoritme en doet hij het een stuk beter. Waar hij nog wel moeite mee heeft zijn grote BTC stijgingen zonder dat de alts ook omhoog gaan in BTC waarde. Dit zie je bijvoorbeeld terug in de maanden april en mei, waar hij met veel moeite break-even heeft gedraait. Percentage profit is in Bitcoin, aangezien hij constant BTC voor altcoins trade. Er zijn vast traders die handmatig veel beter kunnen traden, maar zelf ben ik daar behoorlijk slecht in en hou het dus liever bij geautomatiseerd traden.
Hieronder de resultaten van 2020 tot nu toe. Percentages zijn van maand op maand en tikken dus behoorlijk aan door het rente op rente principe.
[Afbeelding]
Activiteit bij Bitcoin en ETH... Benieuwd hoe het er morgenochtend uitziet. Alts doorgegaan, of hebben BTC en ETH het feestje tijdelijk stopgezet?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Was gewoon een grote bullflag, hoor. Het is wel crypto, blijft een beetje met een schuin oog kijken anders mis je 'mBever! schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:46:
[...]
ff heel snel gechart voor je, was er wel eentje maar die is gebroken
[Afbeelding]
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
Eens, een groene candle met rechts ervan wat gerommel is gewoon een bullflag, laten we nou niet kleinzerig wordenLiberteh schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:32:
[...]
Was gewoon een grote bullflag, hoor. Het is wel crypto, blijft een beetje met een schuin oog kijken anders mis je 'm
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
jup jupTaro schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:36:
[...]
Eens, een groene candle met rechts ervan wat gerommel is gewoon een bullflag, laten we nou niet kleinzerig worden

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
Heb ik nu weer te vroeg verkocht?? Dit keer Dot..
Zero.
DOT herstelt weer prima. Nu alleen nog in Bitcoin, ETH en DOT.
en ADA.... en XTZ ...Taro schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:48:
DOT herstelt weer prima. Nu alleen nog in Bitcoin, ETH en DOT.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Die doen niet zoveel
Telefoon weer naast het bed,

DOT teruggekocht, winst in OMG.
*En daar gaat OMG
nu doorzetten!
*OMG verkocht.
*En daar gaat OMG
*OMG verkocht.
[ Voor 50% gewijzigd door Pelox op 23-08-2020 00:15 ]
Zero.
Moon!
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ze maken progressie, lees anders mijn laatste berichten nog eens terug, ik ga m’n mandje inMooooody schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:51:
[...]
Dacht ook aan IOTA. Heb daar tot vorig jaar ook ingezeten. Dat project lijkt voor de buitenwereld geen progressie lijkt te maken. Geen idee hoe IOTA er op dit moment voorstaat.
Krijg steeds meer zin om polkadot als main target te nemen. Morgen even inlezen 😜
Als ik hier even kijk: https://research.binance.com/en/projects/polkadot Het zal allemaal wel.The_Goat schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 02:49:
[...]
Krijg steeds meer zin om polkadot als main target te nemen. Morgen even inlezen 😜
Voor mij blijft alles op BTC na pure lucht zonder daadwerkelijk gebruik. We hebben 1000'en coins waarvan er 100'en mooie verhaaltjes hebben waarbij het misschien ooit eens wat kan worden. Zolang de gemiddelde non-crypto persoon geen enkele coin koopt om daadwerkelijk iets meer te doen is het allemaal bagger.
Maar goed, het zal ook wel. Ik trade alles wat genoeg aandacht heeft zodat de koers flink beweegt met hoog volume. Vrijwel iedere coin die ik trade heb ik geen idee van wat het is of wat het doel er achter is. Mocht ik ooit eens een alt voor het holden kopen dan zoek ik het wel uit. Tot die tijd trade ik de chart en de hype, welke coin het ook is.
Dus ja, vandaag 4 verschillende coins getrade waarvan ik van geen enkele weet waar het voor is
Ik vermoedde al dat er een man met smaak zat achter al die "onzin" (Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 03:49:
Voor de nachttijgers:
[YouTube: Life from the Other Side]
Traden op 148 BPM.
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 03:49:
Voor de nachttijgers:
[YouTube: Life from the Other Side]
Traden op 148 BPM.
@Taro nog in BAL?
Op tijd uitgestapt
:fill(white):strip_exif()/f/image/3XWhl5toH8clRi0KhJVpXV5o.png?f=user_large)
Vraagje aan alle bot schrijvers: Ik heb destijds ook een bot gemaakt op basis van PHP en beschikbare libraries. Aan- en verkopen werkt prima, maar dan de in- en uitstapmomenten en strategie bepalen.
Nou lees ik dat bijv. @Azer aangeeft persoonlijk niet goed in traden te zijn, maar blijkbaar bepaalt hij een strategie die wel winstgevend is, mits zijn bot het maar uitvoert. Zit hem dat in de emotie of de hoge hoeveelheid kleine trades die je als mens niet kunt maken?
Hoe ik het zie:
- Je bepaalt op basis van een aantal indicatoren wat een goed in- en uitstapmoment is.
- Je berekent het minimaal benodigde verschil tussen in- en uitstapmoment door te berekenen wat de beide fee's zijn + minimale marge die je wil overhouden
- Je plaatst als beide bovenstaande punten een TRUE teruggeven een limit buy order (om de fee's laag te houden)
- Na aankoop plaats je direct een limit sell order
- Omdat je met kleine bedragen inzet, plaats je er ook nog een klein aantal trades onder en/of boven, zie dit als DCA
Je monitort constant de vrije ruimte in je pf en als die voldoende is plaats je nieuwe trades. Is die te laag wacht je op het volgende interval om mogelijk weer een nieuwe instap order te plaatsen.
Natuurlijk kan je er nog allemaal dashboards omheen maken en dit verder finetunen. Of handmatig verlies nemen op slechte trades. Maar zonder details te noemen, hebben jullie er grote afwijkingen tov bovenstaande werkwijze in zitten? En trade de bot beter dan jou omdat die de emoties 100% kan uitschakelen?
Nou lees ik dat bijv. @Azer aangeeft persoonlijk niet goed in traden te zijn, maar blijkbaar bepaalt hij een strategie die wel winstgevend is, mits zijn bot het maar uitvoert. Zit hem dat in de emotie of de hoge hoeveelheid kleine trades die je als mens niet kunt maken?
Hoe ik het zie:
- Je bepaalt op basis van een aantal indicatoren wat een goed in- en uitstapmoment is.
- Je berekent het minimaal benodigde verschil tussen in- en uitstapmoment door te berekenen wat de beide fee's zijn + minimale marge die je wil overhouden
- Je plaatst als beide bovenstaande punten een TRUE teruggeven een limit buy order (om de fee's laag te houden)
- Omdat je met kleine bedragen inzet, plaats je er ook nog een klein aantal trades onder en/of boven, zie dit als DCA
Je monitort constant de vrije ruimte in je pf en als die voldoende is plaats je nieuwe trades. Is die te laag wacht je op het volgende interval om mogelijk weer een nieuwe instap order te plaatsen.
Natuurlijk kan je er nog allemaal dashboards omheen maken en dit verder finetunen. Of handmatig verlies nemen op slechte trades. Maar zonder details te noemen, hebben jullie er grote afwijkingen tov bovenstaande werkwijze in zitten? En trade de bot beter dan jou omdat die de emoties 100% kan uitschakelen?
Er zijn zoveel strategieën als mensen. De strategie die jij beschrijft is er eentje, maar absoluut niet de enige.Taro schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:55:
Er zijn veel meer indicatoren dan de standaard TA indicatoren. Je kan handelen op andere datapunten zoals twitter sentiment, op gecorreleerde prijzen van andere beurzen, je kan verschillende tijdsframes bekijken, je doel kan anders zijn (winst in BTC vs winst in fiat), etc. etc.
Daarnaast hoeft het niet zwart/wit te zijn, je hoeft niet 100% in te zetten op een richting. Als je uiteindelijk maar > 50% gelijk hebt, hebt je winst.
En wat Azer ook beschreef: backtesting is belangrijk. Kijken wat jouw strategie doet op historische data, maar - zeker op niet liquide paren - backtesting kan je ook voorliegen. Zodra jouw orders de markt ingezet worden, verander je de markt. En daar reageren anderen weer op.
@DaCoTa Helder, goed punt. Maar even los van de strategie die je kiest bij het eerste punt: Handel je een trade dan verder wel op deze manier af? En heb je daar ook rekening gehouden met het maken van een foutieve trade en op tijd je verlies nemen? Stel je stelt ooit op 100 Dollar een buy order voor Bitcoin in, maar de koers beweegt zich al enkele jaren boven de 10.000, dan kan die bot dat tot in de eeuwigheid laten staan (voorbeeld he), grijp je dus af en toe handmatig in, of bepaal je ook automatisch wanneer je een trade moet invalideren of iets dergelijks?
Voor sommige strategieen heb je een entry/exit nodig, voor anderen weer niet. Je kan bijvoorbeeld op portfolio balancing werken. Dan heb je na iedere trade weer een nieuwe balans in je portfolio waar je weer verder op kunt handelen.Taro schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:11:
@DaCoTa Helder, goed punt. Maar even los van de strategie die je kiest bij het eerste punt: Handel je een trade dan verder wel op deze manier af? En heb je daar ook rekening gehouden met het maken van een foutieve trade en op tijd je verlies nemen? Stel je stelt ooit op 100 Dollar een buy order voor Bitcoin in, maar de koers beweegt zich al enkele jaren boven de 10.000, dan kan die bot dat tot in de eeuwigheid laten staan (voorbeeld he), grijp je dus af en toe handmatig in, of bepaal je ook automatisch wanneer je een trade moet invalideren of iets dergelijks?
En je hebt actief order management nodig, een kooporder op 100 laten staan terwijl de koers op 10000 staat heeft geen zin.
Nemen jullie verlies op trades? Bv een aankoop mag x procent dalen daarna verkoop ik het. Dus niet hodlen met de hoop dat het weer goed komt en je niet met shitcoin bags blijft zitten?
Vraagje hier van een Newbie. Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Ron en heb al jaren ervaring met beleggen, traden en technische analyse op aandelen en de laatste jaren op crypto. Nu heb ik een winstgevende strategie (66% winstratio met 1:1.5 Risk/Reward), maar het onbreekt mij echt aan programmeer vaardigheden. Ik overweeg zelf om een licentie aan te schaffen bij haasonline.com (hier vindt je een free trail (inloggen duurt lang;)) https://www.haasonline.co...n-i-try-haasbot-for-free/ ) maar heb hier echt hulp bij nodig.
Wie kan mij hierin verder opweg helpen. Een privebericht is ook welkom!
Wie kan mij hierin verder opweg helpen. Een privebericht is ook welkom!
Ligt aan het seizoenvortexnl1982 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:30:
Nemen jullie verlies op trades? Bv een aankoop mag x procent dalen daarna verkoop ik het. Dus niet hodlen met de hoop dat het weer goed komt en je niet met shitcoin bags blijft zitten?
Geen verlies nemen is een enkeltje naar rekt city.vortexnl1982 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:30:
Dat zit in meerdere factoren. Ten eerste is het onmogelijk om als mens de strategie die mijn bot gebruikt in real time uit te voeren voor meerdere tradingpairs tegelijkertijd. Er zitten best wel wat berekeningen achter en checks die gedaan worden voor ik een buy order of sell order plaats.Taro schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:55:
De tweede factor is dat mijn emoties mij in de weg zitten bij het traden. Als ik een trade probeer te maken en het gaat de verkeerde kant op, dan wil ik veel te snel mijn verlies pakken. De bot kan dit veel beter afhandelen, omdat deze wat geduldiger is dan mij en veel slimmere berekeningen heeft over wanneer het statistisch gezien verstandig is om verlies te pakken en wanneer niet.
Ja, dagelijksvortexnl1982 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:30:
Bij hoeveel procent gooien jullie het in de verkoop? Zit nu weer met een paar coins waar ik in ben ge-fomod die al weer op 7+ % verlies staan.
Gaat mij niet om percentages, maar ik kijk veel naar bijv. MA en op basis daarvan bepaal ik mijn in- en uitstapmomenten. Als blijkt dat de waarde door een bepaalde grens zakt dan neem ik mijn verlies, los van hoeveel % dat is. Op basis van alleen percentages traden zorgt ervoor dat je doorgaans buy high, sell low gaat toepassen.vortexnl1982 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:53:
[...]
Bij hoeveel procent gooien jullie het in de verkoop? Zit nu weer met een paar coins waar ik in ben ge-fomod die al weer op 7+ % verlies staan.
Als bijvoorbeeld jouw muntje op -7% staat is dat voor veel mensen juist een ideaal instapmoment. Je verkoopt dus vaak op een goed instapmoment om daarna de stijging te missen, waardoor je weer gaat fomo'en.
Kijk bijv. maar naar mijn posts van gisteren over LINK (Taro in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #12"), waarom ik op welk punt ben uitgestapt. Hetzelfde kan je toepassen op instapmomenten. Maar als de koers dus lager gaat dan zo'n MA lijn en verder dan gezond is (vaak zie je dat het tijdelijk is en achteraf een wick wordt), dan neem ik mijn verlies. Dat blijkt voor mij in de praktijk erg goed te werken.
[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 23-08-2020 11:06 ]
Het lijkt er op dat Ankr toch de weg naar boven heeft gevonden. Benieuwd hoe ver die gaat komen.
Pff probeer net Uniswap eens uit via Metamask. Standaard settings niet aangepast en dan werkt het dus voor geen meter: transactie duurt nog uren en dan faalt ie natuurlijk 
(Want een account op 5 exchanges en dan nog een coin willen kopen die daar niet te vinden is
)
(Want een account op 5 exchanges en dan nog een coin willen kopen die daar niet te vinden is
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
@spok9 Je kan Slippage tolerance verhogen en Transaction deadline verlagen via het instellingen icoontje. Met deze instellingen is het wel wat duurder, maar lukt dit doorgaans wel:
:fill(white):strip_exif()/f/image/3hU1rwj24u79E9ZcggkMZBQd.png?f=user_large)
Vaak binnen 1 minuut gereld, maar niet goedkoop.
:fill(white):strip_exif()/f/image/3hU1rwj24u79E9ZcggkMZBQd.png?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 23-08-2020 12:15 ]
Wat is de kans dat we eerst die CME gap @ 9600 gaan vullen?
50/50, wel of niet. Maar met eerst bedoel je: Voordat de koers weer verder omhoog gaat? Als Bitcoin de 9.600 aantikt is er ook een aanzienlijke kans op verder omlaag.ardana123 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:19:
Wat is de kans dat we eerst die CME gap @ 9600 gaan vullen?
@Taro thx, probeer ik dat. Snapte al niet wat die deadline betekende, maar dit is een soort indirecte gas instelling ofzo?
Mijn ervaring is dat als de transactie er na 5 minuten niet doorkomt, dat dat na 10 uur ook niet gaat lukken, omdat de koers dan al weer is veranderd en de transactie waarschijnlijk niet interessant genoeg is. Door dit lager te zetten lukt het wel of niet en je weet nagenoeg direct waar je aan toe bent. Of dit op de achtergrond ook de hoeveelheid gas verhoogt weet ik niet, dat staat er niet expliciet bij. Maar door de slippage te verhogen krijg je een minder goede prijs, maar wel grotere kans dat de transactie slaagt.spok9 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:24:
@Taro thx, probeer ik dat. Snapte al niet wat die deadline betekende, maar dit is een soort indirecte gas instelling ofzo?
Eerst alvorens we weer omhoog gaan natuurlijkTaro schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:23:
[...]
50/50, wel of niet. Maar met eerst bedoel je: Voordat de koers weer verder omhoog gaat? Als Bitcoin de 9.600 aantikt is er ook een aanzienlijke kans op verder omlaag.
Eventjes de noobs eruit shaken, if you will.
Deze n00b zit inmiddels grotendeels in fiat en kijkt het allemaal even aan.
Deze opper n00b het zelfs een short lopen op ETH. Maar grotendeels lopen zulke zaken uit op een fiasco.Taro schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:20:
Deze n00b zit inmiddels grotendeels in fiat en kijkt het allemaal even aan.
Rookworst zonder r is ook worst.
Verwijderd
* Jaapio doet weer wat lage buy orders uitstrooien op diverse Bitcoin pair shitcoins
Hopen dat er vandaag/vannacht iets hit en dat er ergens een leuk ritje omhoog ontstaat.
Gister nog een ritje ICX kunnen pakken, erin op 5349, eruit op 5649. Procentueel gezien geen grote positie, of winst, toch meer dan de fee's. Maar zie net dat die winst alweer verdampt is door het hodlen van diverse alts.
En zo prutsen we maar wat door, tot moon of rekt city.
Zo'n bot lijk mij ook zeker wel iets. Helaas heb ik van programmeren ongeveer net zo veel verstand als het gemiddelde tosti-ijzer.
Ik durf te zweren dat ik een bot zou bouwen die mijn funds steelt en vervolgens mijn identeits gegevens doorverkoopt aan de Oekraïense maffia.
Hopen dat er vandaag/vannacht iets hit en dat er ergens een leuk ritje omhoog ontstaat.
Gister nog een ritje ICX kunnen pakken, erin op 5349, eruit op 5649. Procentueel gezien geen grote positie, of winst, toch meer dan de fee's. Maar zie net dat die winst alweer verdampt is door het hodlen van diverse alts.
En zo prutsen we maar wat door, tot moon of rekt city.
Zo'n bot lijk mij ook zeker wel iets. Helaas heb ik van programmeren ongeveer net zo veel verstand als het gemiddelde tosti-ijzer.
Ik durf te zweren dat ik een bot zou bouwen die mijn funds steelt en vervolgens mijn identeits gegevens doorverkoopt aan de Oekraïense maffia.
Ik ga er van uit dat het volgende week wel weer goed komt. ... iig een weg omhoog.
Daar ga ik vanuit.
....
Ik ga rekt he...
Daar ga ik vanuit.
....
Ik ga rekt he...
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Afgaande op veel alts, maar ook BTC en ETH, verwacht ik wel dat de MA25 het in ieder geval tijdelijk even moeilijk krijgt en mogelijk even doorbroken gaat worden. Als de alts dalen zouden in het positieve geval BTC en ETH stijgen, maar dat doen ze niet. Ik ben op dit punt dus in ieder geval terughoudend.
Zoals aangegeven in fiat, alleen nog wat ETH alts via Metamask.
Stel dat Bitcoin daadwerkelijk een wat grotere rode candle laat zien, dan verwacht ik dat deze tot +-11.000-11.093 zal gaan. Daarna opveert en dan hopelijk weer de >11.600 opzoekt.
Zoals aangegeven in fiat, alleen nog wat ETH alts via Metamask.
Stel dat Bitcoin daadwerkelijk een wat grotere rode candle laat zien, dan verwacht ik dat deze tot +-11.000-11.093 zal gaan. Daarna opveert en dan hopelijk weer de >11.600 opzoekt.
[ Voor 27% gewijzigd door Taro op 23-08-2020 14:02 ]
Voor degenen die geen haast hebben, maar wel geduld, hier staan 2 strategieën met een laag risico en goede reward beschreven. Maak het niet moeilijker dan het is en val niet voor de verleiding van shitcoins, die bestaan alleen maar om je BTC af troggelen:
1. Dollar Cost Average: https://medium.com/huddlo...ep-discounts-599492ba5556
2. Buy Low, Sell High: https://medium.com/huddlo...in-recession-d04eb7cf3dd3
Als je daytrade is dat een zero-sum-game, jouw verlies is iemand anders zijn winst. In crypto sta je tegenover zeer ervaren traders, en de kans dat je op lange termijn winst maakt nadert de 0. Vraag jezelf bv af of je zonder ervaring en training in de ring zou stappen op een Ultimate Fight Tournament, want dat is wat je doet met daytraden.
1. Dollar Cost Average: https://medium.com/huddlo...ep-discounts-599492ba5556
2. Buy Low, Sell High: https://medium.com/huddlo...in-recession-d04eb7cf3dd3
Als je daytrade is dat een zero-sum-game, jouw verlies is iemand anders zijn winst. In crypto sta je tegenover zeer ervaren traders, en de kans dat je op lange termijn winst maakt nadert de 0. Vraag jezelf bv af of je zonder ervaring en training in de ring zou stappen op een Ultimate Fight Tournament, want dat is wat je doet met daytraden.
OP trollbox zei iemand.... I AM SHORT BRO
en een andere gestoorde shorter postte dit
https://www.tradingview.com/x/ht7ujN6m/
DonKe: Go go 1530
jakoboy: hopes and dreams crushed
Day Drinker: Either a rejection or liq 100x breakout longers
jemo: jakoboy: lol never learn
Day Drinker: Lets see
caex: huge dump coming keke 11305
CallMeDaddy: lovely!
ethanismvp: trap ppl at long lol
CallMeDaddy: -200k from 652
newkidintown: caex: More like 11200
or 11100
or 11100
[ Voor 57% gewijzigd door A87 op 23-08-2020 15:52 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Verwijderd
Niemand die het 100% zeker weet. Alts long term hodlen kan wel erg verkeerd uitpakken kan ik je vertellen uit eigen ervaringFijneKerst schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:54:
Ik ga er van uit dat het volgende week wel weer goed komt. ... iig een weg omhoog.
Daar ga ik vanuit.
....
Ik ga rekt he...
Wat ik daarom van plan ben te doen is langzaam naar 95% Bitcoin te gaan (+ een beetje exchange coins voor fees). En dan langzaam en gestaag mijn positie uit te breiden door geduldige trades te maken op volatiele bullish momenten zoals afgelopen weken.
Ik zie het zo: als Bitcoin de komende 10 jaar faalt een nieuwe ATH neer te zetten, dan zie ik de cryptomarkt als geheel ook langzaam doodbloeden. Wellicht zullen enkele alt projecten het overleven en succesvol worden, welke dat zijn is voor mij roulette met 3000 cijfers om op in te zetten.
Daarnaast is er iedere keer wel een nieuwe hype. Eerst waren het de altcoins zelf, toen de ICO's, IEO's en nu weer DeFi. Valt een boel mee te verdienen als je op tijd instapt en op tijd uitstapt, maar over het algemeen draait het uit op niets en wordt er een hoop geld uit het publiek gezogen en blijven de bagholders achter met monopolie muntjes en wc papier tokens.
Klinkt als een plan idd.Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:26:
[...]
Niemand die het 100% zeker weet. Alts long term hodlen kan wel erg verkeerd uitpakken kan ik je vertellen uit eigen ervaring![]()
Wat ik daarom van plan ben te doen is langzaam naar 95% Bitcoin te gaan (+ een beetje exchange coins voor fees). En dan langzaam en gestaag mijn positie uit te breiden door geduldige trades te maken op volatiele bullish momenten zoals afgelopen weken.
Ik zie het zo: als Bitcoin de komende 10 jaar faalt een nieuwe ATH neer te zetten, dan zie ik de cryptomarkt als geheel ook langzaam doodbloeden. Wellicht zullen enkele alt projecten het overleven en succesvol worden, welke dat zijn is voor mij roulette met 3000 cijfers om op in te zetten.
Daarnaast is er iedere keer wel een nieuwe hype. Eerst waren het de altcoins zelf, toen de ICO's, IEO's en nu weer DeFi. Valt een boel mee te verdienen als je op tijd instapt en op tijd uitstapt, maar over het algemeen draait het uit op niets en wordt er een hoop geld uit het publiek gezogen en blijven de bagholders achter met monopolie muntjes en wc papier tokens.
Ik zit nu ook voor, bij elkaar, 70% van mijn pf in BTC en ETH.
Daarna ADA, waar ik ook echt wel een goed gevoel bij heb.
De rest is nu nog wisselgeld, maar daar wil ik inderdaad voor het traden nu nog wat meer fiat in stoppen en dan daar op korte termijn wat winst mee halen en dat dan ook weer in BTC en ETH gooien.
En dat op de repeatknop.
Mooie groene Bitcoin candle. Op 3.7 DOT weer teruggekocht. Bitcoin kijk ik nog even aan of dit doorzet of terugzakt.
Nu gelukt met uniswap, thx @Taro
Leuk om eens het gezicht van onze baas te zien hier.
reviews: Community-interview met .oisyn - Van crypto tot geometrie in games
Die chart klopt niet eens, los van dat het onzin is. een fib retrace van 0.01 naar 20k zit de .236 ergens rond 4k...A87 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:13:
OP trollbox zei iemand.... I AM SHORT BRO
or 11100
Die 25K op 25.08 gaat hem niet worden...of het moet al gaan knallen de komende 32 uur...zo'n 400 dollar per uur....
Maar we zullen wel weer rektaal genomen worden.
Hebben ze ook vlaai bij de voedselbank?
Maar we zullen wel weer rektaal genomen worden.
Hebben ze ook vlaai bij de voedselbank?
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Verwijderd
Zo grappig, ik had me @.oisyn echt heel anders voorgesteld!Slux schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:46:
Meer als een soort cyborg piraat achtige dude met een baard en ooglap met google glasses.
Desalniettemin 16 bit eindbaas 2.0
Leuk interview!
Leuk interview idd met @.oisyn. Doet mij realiseren dat ik volgend jaar ook alweer 20 jaar op Tweakers rond hang. Best bizar.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Dat is slechts een gedeelte van het verhaal, met 1% slippage percentage kan je transactie ook gewoon falen. Zo heb ik vannacht ondervonden.. pas bij de 8e transactie had ik uiteindelijk m'n settings goed, dat was dan ook na 25 dollar totaal aan ethgas fees later.Taro schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:15:
@spok9 Je kan Slippage tolerance verhogen en Transaction deadline verlagen via het instellingen icoontje. Met deze instellingen is het wel wat duurder, maar lukt dit doorgaans wel:
[Afbeelding]
Paar aandachtspuntjes:
- je kan dus inderdaad je slippage percentage aanpassen van 0,5 naar bijv 1%, maar als onder de order de "price impact" bijv. 1.6% aangeeft, dan red je het met die 1% vaak ook niet en dan failed je transactie. Je moet dan je slippage percentage aanpassen naar 1,6%.
- je gebruikt een te lage gwei fee, dan failed je transactie en krijg je een melding Fail with error 'UniswapV2Router: INSUFFICIENT_OUTPUT_AMOUNT' en ben je tussen de $0,xx en 1.xx aan Transaction fee kwijt.
- je gebruikt een hogere gwei fee dan opgegeven bij Fast maar zelfs dan failed je transactie omdat de Gas Limit bereikt is, dan krijg je een melding van: Warning! Error encountered during contract execution [Out of gas] i.c.m. bijv. Gas Limit: 183,890 Gas Used by Transaction: 182,976 (99.5%) ==> dan heb je wel in dit geval $6,65 aan Transaction fee betaalt, maar is je transactie niet voldaan omdat de Gas Limit te laag was die Metamask automatisch had uitgerekend.
Uiteindelijk heb ik bij de 8e transactie de volgende advanced settings gebruikt: 93 gwei fee (normaal was ongeveer 84 toen) en ik heb de maximale Gas Limit gezet op 400.535.. meer dan het dubbele dan wat Metamask zelf automatisch had berekend, het aantal Gas dat die transactie uiteindelijk gebruikte was 165,977 (41.44%) en hoewel Metamask aangaf dat het op basis van de waarden van 93 / 400535 ca. $15 dollar zou kosten, kostte het uiteindelijk in etherscan $6,10.
Mijn les hieruit is dat als je uitgaat wat Metamask uitrekent onder Fast of geen aanpassingen doet met extra Gwei fee in combinatie met een (fors) hoger Gas Limit in Advanced, dat je transactie dan vrij snel kan failen, wat je dus extra kosten kost en als je wilt verkopen.. er toe kan brengen dat je minder voor je altcoin krijgt en dat verlies oplevert. Oja en het kost ook veel tijd.
[ Voor 3% gewijzigd door Sahara op 23-08-2020 17:51 ]
ik ookVerwijderd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:10:
[...]
Zo grappig, ik had me @.oisyn echt heel anders voorgesteld!

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b5966IsAgh1yqfUfpx29E4dx.jpg?f=user_large)
Mijn eerste profiel was ook rond 1998-2002 oid, was die TAG van tweakers zon nerd mannetje met schroevendraaiers. Had toen een perma ban omdat iemand op mijn ''stage''werk onder mijn account allemaal dingen ging spammen op de fora lmao. jaren later weer een nieuw account gemaakt
maar in die tijd had ik nog geen geld voor een Voodoo 1 8mb of een Geforce 4600 TI
. veel te jong
maar in die tijd had ik nog geen geld voor een Voodoo 1 8mb of een Geforce 4600 TI
[ Voor 110% gewijzigd door A87 op 23-08-2020 17:59 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Verwijderd
Ze zouden jou ook eens moeten interviewenA87 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:53:
Mijn eerste profiel was ook rond 1998-2002 oid, was die TAG van tweakers zon nerd mannetje met schroevendraaiers. Had toen een perma ban omdat iemand op mijn ''stage''werk onder mijn account allemaal dingen ging spammen op de fora lmao. jaren later weer een nieuw account gemaakt
maar in die tijd had ik nog geen geld voor een Voodoo 1 8mb of een Geforce 4600 TI. veel te jong
Foto erbij van jou achter je PC op Bitmex, terwijl je laat zien hoe je REKT moet gaan in een x100. En daarna vol trots je externe drive vol plaatjes van Nederlandse tokkies showt.
Zou echt een mooi interview zijn.

Wie heeft deze uitgelekt?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Al mijn coins maken tussen de 10% en 20% uit van mijn portfolio.
De afgelopen dagen sta ik zo goed als stil. Eerst gaf BAND er een slinger aan. Daarna Icon, daarna Cosmos. Morgen SXP?
De afgelopen dagen sta ik zo goed als stil. Eerst gaf BAND er een slinger aan. Daarna Icon, daarna Cosmos. Morgen SXP?
Bitcoin - A weapon of mass disruption
In mijn litecoin core wallet heb ik sinds 2013 nog steeds 4,1 ltc staan maar ik kan deze niet verhandelen daar ik geen werkend wachtwoord meer heb. Iemand een idee of ik deze bijvoorbeeld ergens uit een .dat bestand kan retrieven?
Wanneer een wallet een wachtwoord heeft geeft dat eigenlijk altijd aan dat de wallet encryptie heeft. Het wachtwoord zorgt voor decryptie waarbij de data te lezen is. Als je dan het wachtwoord niet hebt houdt het op.jefjef schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:34:
In mijn litecoin core wallet heb ik sinds 2013 nog steeds 4,1 ltc staan maar ik kan deze niet verhandelen daar ik geen werkend wachtwoord meer heb. Iemand een idee of ik deze bijvoorbeeld ergens uit een .dat bestand kan retrieven?
@Sahara En aanvullend: Koop nooit exact de max die de ETH waarde in je wallet toelaat, maar rond het af naar beneden. Dan lukt het vaak ook wel.
Laatst uit het oog verloren, voeg hem weer toe aan de tabbladen....
MA25 heeft het prima gehouden, wickje eronder en er nu weer boven.
/f/image/80X2WcKOYaEQ3oTyy0RCX2xH.png?f=fotoalbum_large)
To the moon? Ook van SatoshiFlipper:
$Iris will run to a $1B market cap this bull cycle and will do it quietly without the typical hype/fuss.
— Satoshi Flipper (@SatoshiFlipper) 23 augustus 2020
MA25 heeft het prima gehouden, wickje eronder en er nu weer boven.
/f/image/80X2WcKOYaEQ3oTyy0RCX2xH.png?f=fotoalbum_large)
To the moon? Ook van SatoshiFlipper:
[ Voor 77% gewijzigd door Taro op 23-08-2020 19:30 ]
Nu je het zegt, ik blijk me in 2000 te hebben geregistreerd, jubileum!DAMAGE schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:46:
Leuk interview idd met @.oisyn. Doet mij realiseren dat ik volgend jaar ook alweer 20 jaar op Tweakers rond hang. Best bizar.

Same here, september 2000, wat een oude bokken zijn wijspok9 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:28:
[...]
Nu je het zegt, ik blijk me in 2000 te hebben geregistreerd, jubileum!
Nou hèTaro schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:31:
[...]
Same here, september 2000, wat een oude bokken zijn wij

En nog steeds geen bitcoin miljonair

[ Voor 8% gewijzigd door spok9 op 23-08-2020 19:33 ]
Ik heb dat nu bijna 3 maanden mogen ervaren en kan je meegeven dat het wel meevaltspok9 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:33:
[...]
Nou hèVerkeerde kant van de 30 alweer, hard op weg naar een 4 in de leeftijd
Geloof ik, 30 bleek ook niet het eind van de wereld.Taro schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:34:
[...]
Ik heb dat nu bijna 3 maanden mogen ervaren en kan je meegeven dat het wel meevalt
En tegen die tijd natuurlijk wél bitcoin miljonair

Nadat ik al een aantal jaar GoT als anonieme bezoeker bezocht, heb ik in oktober 2002 ook maar een account aangemaakt.. Veel te laat natuurlijk. Vandaar ook de 2002 in mijn nickTaro schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:31:
[...]
Same here, september 2000, wat een oude bokken zijn wij
[ Voor 5% gewijzigd door Pelox op 23-08-2020 19:54 ]
Zero.
Same here.. Én bovendien ook die gebruikersnaam nog eens kwijt geraakt..Pelox schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:53:
[...]
Nadat ik al een aantal jaar GoT als anonieme bezoeker bezocht, heb ik in oktober 2002 ook maar een account aangemaakt.. Veel te laat natuurlijk.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Mijn ervaring is met botjes is dat je altijd een oogje in het zeil moet houden om fouten te voorkomen of om te herstellen/annuleren van mislukte dingen. Bijvoorbeeld een TFuel wil je soms een tijdje helemaal niet kopen, ook al voldoet die aan alle voorwaarden van je entry-strategie.Taro schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:11:
Daarbij moet je natuurlijk een winnende strategie in elkaar knutselen. Vaak kun je eerst backtesten of papertrading doen.
Daarnaast kun je de doorsnee bot op 1001 manieren afstellen, wel/geen leverage, entry bepalen op verschillende timeframes met verschillende indicatoren met je eigen instellingen (EMA-cross, volume, MA, SMA, RSI, Stoch, BB, obv, macd) die allemaal op groen moeten staan of een deel van de indicatoren (and/or). In te stellen per trading pair, eventueel op marktsituatie.
Hetzelfde geld voor een exit strategie of een dca tussendoor. Stoploss functies zitten er standaard in. Je winst kun je omzetten in BTC, of een bag van het getrade paar opbouwen. Dus elke x als je ADA trade, bewaard de bot de winst in ADA. Dit is dan allemaal in te stellen via een config-tekstfile en met behulp van de bijbehorende wiki en voorbeeld strategieën.
In een bearmarket deden al mijn drie alt-btc botjes het enorm slecht en vroeg het een hoop geduld (dca's) om uiteindelijk een klein percentage winst te pakken, dat ligt natuurlijk aan de strategie die je toepast icm de lastige markt. In de bearmarket heb ik 2 van de 3 botjes uitgezet, de licentie was life-time, dus @Taro als je ermee wilt testen ermee, be my guest, zou wel benieuwd zijn wat jij ervan bakt.
Het overgebleven derde botje gebruik ik nog om handmatig aangekochte alts geautomatiseerd te laten verkopen, om overzicht te houden en om handmatig acties uit te voeren. Zo heb ik bv eergisteren handmatig KNC aangekocht, die staat nu een beetje in de plus. Het botje verkoopt nu de eerste 20% van KNC als aan alle voorwaarden is voldaan van de exit strategie, en morgen zou ik vervolgende de rest kunnen vrijgeven voor verkoop. Het haalt natuurlijk wel het hele idee onderuit om zonder emotie te handelen.
In deze bullmarkt heb ik nog niet de moeite genomen om een winnende inkoop/verkoop strategie in elkaar te knutselen, dus houd ik het nu bij enkel verkopen via een bot.
De tijd leert of het tij keert
@.oisyn : fonetisch gezien betekent je naam 'vogel' in het frans. Zoals gezegd schrijf je het iets anders..Slux schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:46:
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Wat bedoel je met bitcoin miljonair?spok9 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:33:
[...]
Nou hèVerkeerde kant van de 30 alweer, hard op weg naar een 4 in de leeftijd
En nog steeds geen bitcoin miljonair
Een miljoen bitcoins in je wallet?
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Ik hoop het want dat is positief voor mijBartvandelaar schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:22:
[...]
Deze opper n00b het zelfs een short lopen op ETH. Maar grotendeels lopen zulke zaken uit op een fiasco.
DOT heeft de weg omhoog weer gevonden 
Misschien goed om te vermelden: Sommige mensen zullen denken: Waarom verkoop je ("naar fiat gaan") om daarna weer te kopen? Ik heb +-30 cent per DOT verschil tussen de verkoop- (4,0) en aankoopprijs (3,7). Dat maal het aantal DOT is voldoende om er >100 extra van te kunnen kopen. Dat heb ik overigens niet gedaan, maar heb dat bedrag in extra Bitcoin gestoken.
Misschien goed om te vermelden: Sommige mensen zullen denken: Waarom verkoop je ("naar fiat gaan") om daarna weer te kopen? Ik heb +-30 cent per DOT verschil tussen de verkoop- (4,0) en aankoopprijs (3,7). Dat maal het aantal DOT is voldoende om er >100 extra van te kunnen kopen. Dat heb ik overigens niet gedaan, maar heb dat bedrag in extra Bitcoin gestoken.
[ Voor 83% gewijzigd door Taro op 23-08-2020 22:09 ]
Bitcoin ook lijkt het. We zitten weer boven de 4h 20MA en MACD is weer groen.Taro schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:30:
DOT heeft de weg omhoog weer gevonden
Mooi aantal DOT heb je
Ik blijf ver weg van Trump, maar lees meerdere keren op Twitter dat Trump met een aankondiging kan komen die goed voor Bitcoin uit kan pakken 

Grote kans dat het nergens op slaat en een rode candle tot gevolg heeft. We gaan het zien...
they are buying the Trump announcement about an incoming announcement$BTC pic.twitter.com/Jd8YEws0p9
— Bitbit.BTFD (@bitbitcrypto) 23 augustus 2020
Is it too much to ask for $1k green candle if Trumpy's news is like really, really good?
— Satoshi Flipper (@SatoshiFlipper) 23 augustus 2020
Asking for a friend 😁
Grote kans dat het nergens op slaat en een rode candle tot gevolg heeft. We gaan het zien...
[ Voor 22% gewijzigd door Taro op 23-08-2020 22:32 ]
Interessant. Waar komt het idee vandaan dat dit over crypto zou gaan?Taro schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:30:
Ik blijf ver weg van Trump, maar lees meerdere keren op Twitter dat Trump met een aankondiging kan komen die goed voor Bitcoin uit kan pakken
[Twitter]
[Twitter]
[Afbeelding]
[Twitter]
Weekly close straks wordt ook wel interessant. BTC > 11680 betekent geen bearish engulfing candle.
@Innovi0 Gaat zeker niet over crypto, maar kan wel over bijv. de economie gaan. Grote kans dat het over COVID-19 gaat, iets met een behandeling en bloedplasma waarschijnlijk, maar wij Hollanders nemen dat waarschijnlijk met een scheepslading zout. Eerst zien, dan geloven.
Trump To Announce Covid Plasma Treatment Authorization At 5:30pm Press Conference
Ah, ja.. zal wel een rode candle worden dan. We zien het morgen wel, ik blijf er niet voor opTaro schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:49:
@Innovi0 Gaat zeker niet over crypto, maar kan wel over bijv. de economie gaan. Grote kans dat het over COVID-19 gaat, iets met een behandeling en bloedplasma waarschijnlijk, maar wij Hollanders nemen dat waarschijnlijk met een scheepslading zout. Eerst zien, dan geloven.
23:30 CET vind ik nog wel acceptabel
Toevallig een half uurtje voor de futures beginnen met tradenRaptorXS schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:52:
Trump To Announce Covid Plasma Treatment Authorization At 5:30pm Press Conference
Kennen jullie het project $INXT?
Zag het toevallig als 'top gainer' staan op CMC vandaag: https://coinmarketcap.com/gainers-losers/
https://internxt.com/
Prijsstijging heeft denk ik te maken met hun Uniswap rewards program en wat shills van enkele middelgrote Twitteraars.
Zag het toevallig als 'top gainer' staan op CMC vandaag: https://coinmarketcap.com/gainers-losers/
https://internxt.com/
Prijsstijging heeft denk ik te maken met hun Uniswap rewards program en wat shills van enkele middelgrote Twitteraars.
[ Voor 27% gewijzigd door Chaes op 23-08-2020 23:05 ]
Duidelijk nog nooit gewacht op een live persco van Trump.... 00:15 zal ie ongeveer verschijnen.
Klopt, ik heb wel betere dingen te doenLiberteh schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:04:
[...]
Duidelijk nog nooit gewacht op een live persco van Trump.... 00:15 zal ie ongeveer verschijnen.
Niks bijzonders aan die persco. Gaat over toestemming gebruik plasma voor behandeling covid. Net als bij sars en ebola ook wordt toegepast. En al sinds maart in Amerika mee getest wordt, en al tienduizenden Amerikanen mee zijn behandeld. Er is een dingetje met de FDA en goedkeuring voor plasma behandeling. Wetenschappelijk gaat Trump niks nieuws zeggen, noch een belangrijke doorbraak.Bever! schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:58:
[...]
Toevallig een half uurtje voor de futures beginnen met traden
Eens kijken hoeveel leugens per minuut ie deze keer kan halen. Sinds midden juni zat ie al op 20.000 leugens, daar kan vast nog een hoop bijLiberteh schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:04:
[...]
Binnen 2 minuten alLiberteh schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:04:
[...]
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!