[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 102 Laatste
Acties:
  • 303.352 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
rainier15 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

Doe je dit ook met zzz? Die zie ik maar door stomen.. maar wanneer neem je de winst..
Wanneer je je zakken genoeg gevuld hebt, wat er daarna gebeurt boeit niet zo. :P

Ik vind LINK er persoonlijk niet zo goed uitzien, dat is meer gevoel overigens. Met ANKR vandaag klein missertje gemaakt, had hem op 0.0135 eruit willen doen maar dat heeft ie net niet gehaald en hij staat nu weer op inkoopprijs, beetje jammer maar het kan verkeren. Het kan ook niet altijd meezitten. :+

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
[...]

Doe je dit ook met zzz? Die zie ik maar door stomen.. maar wanneer neem je de winst..
ZZZ heb ik nog en weet ik nog niet wat ik mee ga doen. Gisteren iets boven de 300 Dollar aangeschaft, staat nu op 705, maar met een market cap van 20.000 kan dit alle kanten op. Voordeel voor mij is dat ik die in Metamask heb staan, daar blijf ik makkelijker vanaf dan bijv. de Binance of Bitvavo app :)

Daarnaast kan je geen automatische orders instellen, dus denk dat ik die tot minimaal 1k vast ga houden, maar inderdaad, wanneer stap je uit... Ik vind instappen ook vaak makkelijker te bepalen dan uitstappen, helemaal bij nieuwe coins die nog met een "price discovery" bezig zijn. Hoop is uiteraard op YFI achtige bedragen, maar dat zal niet realistisch zijn. Maar misschien moet ik daar maar gewoon voor gaan en dan zie ik wel waar de grens ligt.

Hoe sta jij er in?

YFI inmiddels wel de deur uitgedaan met iets verlies. De huidige koers staat lager dan het uitstapmoment, dus ga ook vanavond weer een instapmoment bepalen.
Mooooody schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:01:
[...]

Gewoon een beetje uitzoomen en er niet elke dag aan denken. Voordat dat laatste is lastig :P Mijn hoddl-coins kijk ik meestal op de 1 day chart.

Chart van Link ziet er vrij gezond uit. Pull back naar $12 of zelfs $10 is helemaal niet gek. We zaten amper 2 maand geleden op $4 he 8)7
Eens, maar, jij gaat uit van een pullback, ik ga uit van het einde van altseason en nieuwe lows. Zo zit ik in elkaar en ik heb altijd de 20k -> 6k -> 3k move voor ogen en daardoor blijf ik voorzichtig, misschien té voorzichtig, maar dat liever dan té optimistisch.

Misschien verschillen de bedragen waar wij mee spelen ook erg van elkaar of misschien moet ik er weer iets uithalen en kleiner in gaan zetten waardoor ik daar relaxter mee kan omgaan. Stel dat ik LINK tot 20 Dollar had gehouden en tot 10 Dollar had laten zakken, dat verschil is een bedrag dat bij een gemiddeld inkomen meerdere maandsalarissen betreft. Met bijv. 10 LINK (voorbeeld, ik verwacht dat jij met meer speelt...) in de pf zou ik die pullback ook rustig afwachten, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.

Edit: Inmiddels de eerste LINK buy orders geraakt. Heb ze vanaf de huidige koers tot vlak onder de 12 Dollar ingesteld, er van uitgaande dat er een kleine wick onder de MA25 zal volgen.

[ Voor 37% gewijzigd door Taro op 21-08-2020 20:28 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovi0
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
[...]

Als je op meer dan +100% staat kan je altijd je inleg er uit halen en dan zijn de rest van de coins helemaal gratis en voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Innovi0 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:05:
[...]

Als je op meer dan +100% staat kan je altijd je inleg er uit halen en dan zijn de rest van de coins helemaal gratis en voor niets.
10.000%
[YouTube: Rene Teuben showt Brilleman training]

[ Voor 16% gewijzigd door A87 op 21-08-2020 20:21 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Taro schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:05:
Eens, maar, jij gaat uit van een pullback, ik ga uit van het einde van altseason en nieuwe lows. Zo zit ik in elkaar en ik heb altijd de 20k -> 6k -> 3k move voor ogen en daardoor blijf ik voorzichtig, misschien té voorzichtig, maar dat liever dan té optimistisch.

Misschien verschillen de bedragen waar wij mee spelen ook erg van elkaar of misschien moet ik er weer iets uithalen en kleiner in gaan zetten waardoor ik daar relaxter mee kan omgaan. Stel dat ik LINK tot 20 Dollar had gehouden en tot 10 Dollar had laten zakken, dat verschil is een bedrag dat voor de gemiddelde persoon meerdere maandlonen betreft. Met bijv. 10 LINK (voorbeeld, ik verwacht dat jij met meer speelt...) in de pf zou ik die pullback ook rustig afwachten, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.

Edit: Inmiddels de eerste LINK buy orders geraakt. Heb ze vanaf de huidige koers tot vlak onder de 12 Dollar ingesteld.
Ben overtuigd dat er veel adoptie gaan komen en dat dit nog lang niet de top is. Je ziet ook dat Link onafhankelijk van BTC koerst, wat fijn is voor diversificatie van je portfolio.

Daarbij laat ik een deel 6% rente trekken, dus elke week groeit de zak zonder dat ik hoeft te traden. Scheelt tijd en stress.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:29
Het ziet er voor mij allemaal maar uit als 1 grote chaos.. kan aan mij liggen. Puur random shitcoins die 300% doen en daarna weer -50% om de volgende shitcoins te doen stijgen.. soort van 2017 maar dan verspreid over 100x zoveel shit. Maar goed.. als de muntjes in mijn pf nou ook af en toe mee mogen doen dan is het allemaal best joh.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:31

Chaes

#HODL

Zo, even 10% van mijn portfolio af in de laatste 24 uur.

Chainlink -16%
Swipe -24%
Band -18%

Maar goed, lekker hodlen.

En voortaan sneller de winst nemen zodat ik in dit soort situaties goedkoop terug kan kopen.
Altijd fijn, die hindsight bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Mooooody Mogelijk krijg je gelijk wat betreft de adoptie. Maar die overtuiging en het gevoel ivm de top is bij mij inmiddels moeilijk op te roepen. Ja, het kan gebeuren, maar de afgelopen jaren zien we ook meer dan voldoende voorbeelden dat dat niet gebeurt en kunnen we weer veel nieuwe bagholders verwelkomen.

Dat betekent overigens niet dat je niet gelijk hebt of gelijk zult krijgen, maar ik ben van nature sceptisch.

Verder blijkt wel: Zit je vanaf bijv. 1 Dollar in munt X, dan kan je makkelijker een 20 -> 10 run accepteren, dan bijv. op 12 instappen om daarna -> 20 -> 10 mee te pakken. Iemand die 10.000 Bitcoin op 0,02 USD heeft gekocht en er op 10k nog steeds in zit zal makkelijker kunnen holden tot 20k en terug naar 3k, dan iemand die er op bijv. 8k 5 heeft aangeschaft met eigen geld (of winst).

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:51
Pelox schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:38:
Het ziet er voor mjj allemaal maar uit als 1 grote chaos.. kan aan mij liggen. Puur random shitcoins die 300% doen en daarna weer -50% om de volgende shitcoins te doen stijgen.. soort van 2017 maar dan verspreid over 100x zoveel shit. Maar goed.. als de muntjes in mijn pf nou ook af en toe mee mogen doen dan is het allemaal best joh.
Geduld Peloxie, wij hodlers van vroeger komen ook nog wel aan de beurt. Laat eerst btc maar eens een scheet naar boven doen, dan komt de rest ook goed.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-12-2024
Taro schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:52:
Wat er nu gebeurt bij LINK is de reden dat ik niet kan holden. Ik vind het oprecht knap dat anderen dat wel kunnen. Grote kans dat LINK binnen enige tijd alsnog boven de 20 USD staat en dat de holder er dus goed aan heeft gedaan. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de winst die je had en nu deels is verdwenen, nog verder afneemt. En dat is automatisch waar ik van uitga, maar wat uiteraard niet altijd in de praktijk gebeurt.

Op korte termijn verlies accepteren met de kans op lange termijn winst is een lastige. +-13,3 Dollar is wel een mooi bedrag om weer in te stappen tov de top van 20 USD. Denk dat ik dat ergens de komende paar uur weer ga doen, hopelijk ergens vlak boven de 12.5 ivm 1D MA25. Ergens hou ik rekening met een bullish reactie waardoor de 12.5 niet eens wordt aangetikt, dus ik ga mogelijk daar tussen dca'en. Maar even aankijken.

[Afbeelding]
nice, fijn dat dit net is als de enige 1000 die ik heb in +500 zit.
:P :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:47
Lekker -15% gemiddeld. #cryptogenot

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Gelukszoekr schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:47:
Lekker -15% gemiddeld. #cryptogenot
-2% doet m'n Blockfolio. Enkel SXP die het echt slecht doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Stokstaart schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:46:
[...]

Geduld Peloxie, wij hodlers van vroeger komen ook nog wel aan de beurt. Laat eerst btc maar eens een scheet naar boven doen, dan komt de rest ook goed.
Ik heb alle tijd! Alleen jammer dat al die onzin tokens en verzonnen muntjes weer moonen.. straks valt alles weer in elkaar en kunnen we opnieuw beginnen met vertrouwen opbouwen.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gaat DOT nu ook eindelijk wat doen? Ziet er op zich wel goed uit en wordt bij iedere dip goed opgekocht.

LINK weer de deur uitgedaan met bijna een Dollar per stuk winst. Nu hopelijk weer lager inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Pelox schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:54:
[...]

Ik heb alle tijd! Alleen jammer dat al die onzin tokens en verzonnen muntjes weer moonen.. straks valt alles weer in elkaar en kunnen we opnieuw beginnen met vertrouwen opbouwen.
Ik deel je zorg.. Ik denk alleen wel dat btc de enige is die het echte grote publiek binnen kan trekken. Het geld dat nu instroomt komt denk ik van mensen die al in de cryptospace aanwezig waren. Vandaar dat ik nog hoop heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Nu deze maar ff naar 10.000K krijgen dan zijn we blij:

https://coinmarketcap.com/currencies/yffi-finance/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
13 augustus nog op 6 cent?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovi0
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:55:
Gaat DOT nu ook eindelijk wat doen? Ziet er op zich wel goed uit en wordt bij iedere dip goed opgekocht.

LINK weer de deur uitgedaan met bijna een Dollar per stuk winst. Nu hopelijk weer lager inkopen.
Wat als LINK nu niet meer lager gaat? ;)

Inmiddels heb ik ook een positie opgebouwd in DOT, maar verwacht op korte termijn geen mega run omhoog. Ik wil nou eigenlijk wel eens weten hoeveel van die coins er in omloop zijn, want met alle coins in omloop zitten we nu met 3 biljoenmiljard dollar market cap al op nummer 13 van de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Innovi0 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:20:
[...]

Wat als LINK nu niet meer lager gaat? ;)

Inmiddels heb ik ook een positie opgebouwd in DOT, maar verwacht op korte termijn geen mega run omhoog. Ik wil nou eigenlijk wel eens weten hoeveel van die coins er in omloop zijn, want met alle coins in omloop zitten we nu met 3 biljoen dollar market cap al op nummer 13 van de lijst.
Dan stap ik in een andere coin, want ik kijk sowieso nu constant naar wat Bitcoin doet. Pas als die weer stijgt koop ik mogelijk LINK terug. Ik blijf nu kleine ritjes maken en stap steeds uit naar FIAT want ik ga geen -10-15% meer meepakken deze week, been there, done that.

DOT laat wel even een mooie rode candle zien. Ik heb er stop losses op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovi0
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:23:
[...]

Dan stap ik in een andere coin, want ik kijk sowieso nu constant naar wat Bitcoin doet. Pas als die weer stijgt koop ik mogelijk LINK terug. Ik blijf nu kleine ritjes maken en stap steeds uit naar FIAT want ik ga geen -10-15% meer meepakken deze week, been there, done that.

DOT laat wel even een mooie rode candle zien. Ik heb er stop losses op staan.
Ja, dat bedoel ik. Er zitten volgens mij al best wat whales in het spel die met deze koers al lekker in de plus staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

JezusGristus, heb ff bijgelezen wat betreft OmiseGO (nu OMG Network) en die lui timmeren leuk aan de weg!
Als die even leuk retraced, ga ik wat pakken. Wat die kunnen best hard gaan als de markt meezit.
Ze willen Tether via hun (veel snellere) netwerk laten draaien, zodat Ethereum minder belast wordt. Ook enorm bullish voor ETH dat er veel bedrijven omheen hangen die ze willen gaan ontlasten. (OMG, MATIC e.d.)

ZRX stond al op de planning, maar die gingen na lancering van Matcha opeens wappie. Ik riep het 2 dagen geleden, maar kocht te laat :/ Die laat ik eerst ff uitrazen.

Dan moet er tenminste 1 alt weg uit de portfolio. Wat zal ik doen? LTO of ENJ volledig weg of helft UTK verkopen? LTO en ENJ zijn beide slow runners voor mijn gevoel. Al zou ENJ best hard kunnen gaan, gezien het hele marketingapparaat dat erachter zit. LTO is Neerlandsch trots en staat lekker te staken op het moment. En UTK is de link die webshops nodig hebben in de nabije toekomst. Zucht.

[ Voor 18% gewijzigd door Mooody op 21-08-2020 21:51 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Mooooody schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:48:
JezusGristus, heb ff bijgelezen wat betreft OmiseGO (nu OMG Network) en die lui timmeren leuk aan de weg!
Wat heb je precies gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:31

Chaes

#HODL

LINK weer de weg omhoog gevonden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Machlah schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:51:
[...]

Wat heb je precies gezien?
Diverse artikelen, joeptoep. Kende OmiseGo al "van vroegah", maar wist niet echt dat ze de boel hadden gerebrand en een nieuwe goudmijn hadden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Mooooody schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:53:
[...]

Diverse artikelen, joeptoep. Kende OmiseGo al "van vroegah", maar wist niet echt dat ze de boel hadden gerebrand en een nieuwe goudmijn hadden gevonden.
Maar wat dan precies ?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Lezen jonge :D
OMG Network gaat ETH helpen te scalen. Daarbij hebben ze Tether geintergreerd op hun eigen chain.
Dit zal Ethereum enorm ontlasten, zeker als er een bullmarket zit aan te komen.

Hoe dit ten goede gaat komen aan de prijs van de OMG token moet ik nog ff uitpluizen, maar de markt gaat er op het moment vol voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02-2023
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lkDaBtE.png

Dit artikel van The Correspondent

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Mooooody schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:57:
[...]

Lezen jonge :D
OMG Network gaat ETH helpen te scalen. Daarbij hebben ze Tether geintergreerd op hun eigen chain.
Dit zal Ethereum enorm ontlasten, zeker als er een bullmarket zit aan te komen.

Hoe dit ten goede gaat komen aan de prijs van de OMG token moet ik nog ff uitpluizen, maar de markt gaat er op het moment vol voor :P
Haha, ik ga ook maar ff lezen dan. Heb deze zelf ook ooit gehad maar gaat de laatste dagen weer lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Als die even leuk retraced, ga ik wat pakken. Wat die kunnen best hard gaan als de markt meezit.
Ze willen Tether via hun (veel snellere) netwerk laten draaien, zodat Ethereum minder belast wordt. Ook enorm bullish voor ETH dat er veel bedrijven omheen hangen die ze willen gaan ontlasten. (OMG, MATIC e.d.)

ZRX stond al op de planning, maar die gingen na lancering van Matcha opeens wappie. Ik riep het 2 dagen geleden, maar kocht te laat :/ Die laat ik eerst ff uitrazen.

Dan moet er tenminste 1 alt weg uit de portfolio. Wat zal ik doen? LTO of ENJ volledig weg of helft UTK verkopen? LTO en ENJ zijn beide slow runners voor mijn gevoel. Al zou ENJ best hard kunnen gaan, gezien het hele marketingapparaat dat erachter zit. LTO is Neerlandsch trots en staat lekker te staken op het moment. En UTK is de link die webshops nodig hebben in de nabije toekomst. Zucht.
Ja OMG en LTO heb ik ook op mijn wishlist...
Maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos nu ff niet, en ik heb geen 1000'en euros om in te zetten :P

OMG, LTO, ZZZ, ZRX. YFI, YFII, en ga zo maar door...

#faint

p.s. Ik heb me naam ff aangepast naar iets anoniemers .... je weet wel... omdat ik straks duizendmiljoen euros ga verdienen met cryptos

[ Voor 5% gewijzigd door FijneKerst op 21-08-2020 22:01 ]

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Wat is er met dat artikel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02-2023
https://thecorrespondent....hing/86649455475-f933fe63 Ik hoop dat het werkt voor jullie

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:45
Zo, ik wil toch even mijn strategie shillen.

Ik heb 2 jaar terug een vast bedrag - zowel in euro's als in Bitcoins - gekozen, zodra ik daarboven kom verkoop ik iets (ook een vaste hoeveelheid). Het heeft 1.5 jaar geduurd na de Cryptopia-hack waarbij ik veel ben kwijtgeraakt, maar dankzij goeie trades en de huidige koers heb ik deze maand al een paar keer wat kunnen verkopen.

Maar wat ik wil zeggen: Dat aftoppen geeft toch wel echt een lekker gevoel, en heeft als voordeel dat ik me minder zorgen maak over koers- en portfolio-dalingen. (En het voorkomt dat je steeds moet nadenken over wanneer je gaat verkopen - het is nu alleen grafiekjes kijken om te zien wanneer het weer "mag").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik het alweer roepen? Nee? Nog te vroeg? Naja doe het toch.

Buy the fucking dip!!!

Nee geintje niet doen je gaat rekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Specy Doet je bot dat nog steeds voor je, of heb je zelf het stokje overgenomen? Het haalt inderdaad wel een stuk betrokkenheid en keuzes maken bij je weg, zolang hij goed zijn werk doet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:15

Bij mij is UTK ook al best wel weer wat gedaald, helaas ! Aanhouden of toch eruit trappen ? Ik merk dat met UTK dat als het daalt dan het dan ook hard gaat, maar dat geldt ook voor het stijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

vortexnl1982 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:13:
[...]

Bij mij is UTK ook al best wel weer wat gedaald, helaas ! Aanhouden of toch eruit trappen ? Ik merk dat met UTK dat als het daalt dan het dan ook hard gaat, maar dat geldt ook voor het stijgen...
Simpel; het is hard gestegen, dus er zich wat "lucht" in de TA. Kan ook zomaar weer het oude level testen.

Heb UTK niet perse gekocht, omdat ik wist dat het deze maand hard zou gaan. Denk dat het project een meerwaarde kan gaan zijn. Zijn toch de eerste die dit "probleem" op deze eenvoudige manier proberen te tackelen.

Als er echt een bullrun uitbreekt, gaan de aandacht (hopelijk) voor een leuk deel naar projecten waar we allemaal iets aan hebben. Daarom heb ik een plekje in de PF voor UTK gereserveerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 21-08-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovi0
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:45
Taro schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:13:
@Specy Doet je bot dat nog steeds voor je, of heb je zelf het stokje overgenomen? Het haalt inderdaad wel een stuk betrokkenheid en keuzes maken bij je weg, zolang hij goed zijn werk doet natuurlijk.
Bot. Hij heeft een tijd niet al te best gedraaid (nou ja, alles ging omlaag dus dan wordt het ook wel moeilijk) maar de laatste weken gaat het weer lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Innovi0 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:20:
Inmiddels heb ik ook een positie opgebouwd in DOT, maar verwacht op korte termijn geen mega run omhoog. Ik wil nou eigenlijk wel eens weten hoeveel van die coins er in omloop zijn, want met alle coins in omloop zitten we nu met 3 biljoenmiljard dollar market cap al op nummer 13 van de lijst.
Informatieve video over DOT van vandaag: YouTube: Polkadot: DOT has MIND BLOWING Potential!! 🤯

Deze persoon weet het altijd wel leuk en duidelijk te brengen. Een van de weinig tubers die ik kan hebben.

Als je Polkadot nog niet kende, snap je wellicht nu waarom ik (en een aantal anderen in dit topic) zo bullish zijn over dit project :)

Waar Tezos destijds een Ethereum 2.0 was, is Polkadot een Tezos 2.0. Denk dat DOT een blijvertje is, net als Ethereum, Tezos en Cardano. Heb twijfels over EOS en NEO, maar dat is puur gebasseerd op gevoel :)

[ Voor 25% gewijzigd door Mooody op 21-08-2020 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 21:08
O085105116N schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:32:
Nou, dan val ik ook maar eens binnen. Ik zag dat er nog wat z-limburgers aanwezig zijn dus deze meld zich dan ook maar. Ik loer ook al enige tijd mee. Maar ben tussen oktober en +/- vorige maand alles een beetje uit het oog verloren. Totdat ik zag dat mijn eth zich ineens verdriedubbelde. Dus mijn interesse is opnieuw aangewakkerd. Heb ik wat geleerd van de vorige instap? Ik ben knetter ongeduldig en begrijp vooralsnog niks van die candles. Mijn grootste fout was de vorige keer dat ik wel wist hoe ik snel geld erin kon pompem, maar er uit halen, dat was ik voor het gemak even vergeten. Momenteel zit ik in Matic en Eth. Van de week OMG gekocht en de “moon” meegepakt dus dat is wel leuk :-). Of ik veel (zinnigs) kan bijdragen is nog te bezien. Wel heb ik besloten om voor de lange termijn te gaan en niet snel cashen, dat lukt me gewoon weg niet en is ook eigenlijk niet mijn bedoeling.
Hier ook een Limburger dan midden :)

Tja dat hebben de meeste die hun leergeld hebben betaalt net de laatste run van 2017.

Ondertussen had men toen niet in de gaten met zoiets als losse stop. Maar goed toen was het idd een gekkenhuis. Enige die geen grote verliezen hebben gehad zullen grotendeels de gene zijn die na 2013 zijn ingestapt.
Althans ik ook heb officieel geen verliezen maar had meer kunnen zijn en nee ik heb geen duizenden euro's ingepompt tienertijd en ook helaas niet btc gekocht voor 100 euro elke maand.

Verstandig of niet de meeste mensen werken naast de hobby en je kunt geld maar 1 keer uitgeven.
2017 was een rare tijd maar toen de buurman over Bitcoin begon te praten had ik echt het gevoeld bel kon barsten.

Nu ben ik puur Holder omdat ik a geen kennis heb en ik al druk met werk en jong gezin heb.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Taro schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:52:
Wat er nu gebeurt bij LINK is de reden dat ik niet kan holden. Ik vind het oprecht knap dat anderen dat wel kunnen. Grote kans dat LINK binnen enige tijd alsnog boven de 20 USD staat en dat de holder er dus goed aan heeft gedaan. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de winst die je had en nu deels is verdwenen, nog verder afneemt. En dat is automatisch waar ik van uitga, maar wat uiteraard niet altijd in de praktijk gebeurt.

Op korte termijn verlies accepteren met de kans op lange termijn winst is een lastige. +-13,3 Dollar is wel een mooi bedrag om weer in te stappen tov de top van 20 USD. Denk dat ik dat ergens de komende paar uur weer ga doen, hopelijk ergens vlak boven de 12.5 ivm 1D MA25. Ergens hou ik rekening met een bullish reactie waardoor de 12.5 niet eens wordt aangetikt, dus ik ga mogelijk daar tussen dca'en. Maar even aankijken.

[Afbeelding]
Is eerder een persoonlijke kwestie in de zin wat is je doel en wat is je wens

Of je 1000 coins hebt die naar 10 euro stijgt of 10000 naar 1 euro.
Ik denk dat je een doel voor ogen moet hebben en dan heb ik niet over miljonair zijn maar bij iets tastbaar als bij je huis aflossen en dag minder werken bijv.

Ik ga voor het laatste als ik huis kan aflossen al is het maar 50% dan hou ik meer over einde van de maand dat tastbaar is en hierbij hoef ik niet coinmarketcap te refreshen elke minuut.

Dit is maar een mening van mij ;)

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

[YouTube: Peter kills yogi bear]

[ Voor 47% gewijzigd door A87 op 21-08-2020 22:51 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Offens1490 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:48:
[...]

Is eerder een persoonlijke kwestie in de zin wat is je doel en wat is je of.

Of je 1000 coins hebt die naar 10 euro stijgt of 10000 naar 1 euro.
Ik denk dat je een doel voor ogen moet hebben en dan heb ik niet over miljonair zijn maar bij iets tastbaar als bij je huis aflossen en dag minder werken bijv.

Ik ga voor het laatste als ik huis kan aflossen al is het maar 50% dan hou ik meer over einde van de maand dat tastbaar is en hierbij hoef ik niet coinmarketcap te refreshen elke minuut.

Dit is maar een mening van mij ;)
Maar dat is niet exact wat ik bedoel want met 1 muntje ga je dat niet zo snel bereiken, tenzij het Bitcoin is of je er enorm veel hebt. Maar laat ik jouw voorbeeld eens naar een mogelijke situatie omzetten:

Stel dat je op datum X -> 25% van je huis zou kunnen aflossen met crypto en je doel 50% is, maar daarna daalt de koers, waardoor je een week later nog maar 20% kunt aflossen en een week later nog maar 15% kunt aflossen. Daarna heb je geen zekerheid meer dat er binnen 5 jaar een koersstijging naar die 25% of mogelijk 50% komt.

Hold je dan mogelijk weer tot 0%, of cash je alsnog op +15% uit om daar genoegen mee te nemen?

Ik ben iemand die op +15% alsnog zou kunnen uitstappen en genoegen neemt met de opbrengst, om mogelijk op +17% weer opnieuw in te stappen met dus minder coins. Het nadeel van holden tot bijvoorbeeld +5% is dat dat ook 0% of -5% kan worden. En sommige mensen blijven dan alsnog holden. Dat zou ik dus nooit kunnen, omdat je niet weet wat de bodem is, of geen garantie hebt dat de coin weer gaat stijgen. Er zijn erg veel mensen die erop vertrouwen dat minimaal de oude koers weer wordt gehaald. Maar een enorm groot percentage blijft daardoor als bagholder achter. Een zeer klein deel zal uiteindelijk daadwerkelijk weer boven het vorige ATH bedrag uitkomen.

Edit: LINK inmiddels weer gedaald tot mijn uitstapbedrag. Ja, op korte termijn is hij doorgestegen, maar enige tijd later dus weer op dat punt. Kijk nooit naar de 1 minute chart, maar naar minimaal bijv. de 5 minute chart en bepaal je langere termijn koers/doel niet op basis van dergelijke kleine timeframes.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 21-08-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Taro schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:58:
[...]

Maar dat is niet exact wat ik bedoel want met 1 muntje ga je dat niet zo snel bereiken, tenzij het Bitcoin is of je er enorm veel hebt. Maar laat ik jouw voorbeeld eens naar een mogelijke situatie omzetten:

Stel dat je op datum X -> 25% van je huis zou kunnen aflossen met crypto en je doel 50% is, maar daarna daalt de koers, waardoor je een week later nog maar 20% kunt aflossen en een week later nog maar 15% kunt aflossen. Daarna heb je geen zekerheid meer dat er binnen 5 jaar een koersstijging naar die 25% of gelijk 50% komt.

Hold je dan mogelijk weer tot 0%, of cash je alsnog op +15% uit om daar genoegen mee te nemen?

Ik ben iemand die op +15% alsnog zou kunnen uitstappen en genoegen neemt met de opbrengst, om mogelijk op +17% weer opnieuw in te stappen met dus minder coins. Het nadeel van holden tot bijvoorbeeld +5% is dat dat ook 0% of -5% kan worden. En sommige mensen blijven dan alsnog holden. Dat zou ik dus nooit kunnen, omdat je niet weet wat de bodem is, of geen garantie hebt dat de coin weer gaat stijgen. Er zijn erg veel mensen die erop vertrouwen dat minimaal de oude koers weer wordt gehaald. Maar een enorm groot percentage blijft daardoor als bagholder achter. Een zeer klein deel zal uiteindelijk daadwerkelijk weer boven het vorige ATH bedrag uitkomen.
Ik was/ben dus wel een HODL'er voor het grootste deel.
Toen in maart/april de hele boel onderuit flikkerde kwam ik op negatief te staan.. in heb echt een paar honderd in de min gestaan.

Toen het nog net in de plus stond kon ik uitstappen, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik "wist" dat het door o.a. Corona kwam en dat het wel goed zou komen.
(IK HEB MET ME DOMME KOP OOK NIKS GEKOCHT TOEN!!!)_

But anyway, nu zit ik al op bijna 100% winst op mijn gehele inleg... en dat alweer na 4 maandjes.
Dus nee.. bij dit soort dipjes zoals nu zou ik niet gelijk verkopen.
Ik heb nu wel mezelf een ondergrens opgelegd (25% winst overhouden minimaal), maar verder HODL ik mijn mijn coins gewoon en koop ik zo nu en dan bij.

Ik zie het ook meer als een spaarpotje met rendementen waar de bank nog wat van kan leren.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
Het grote nadeel van holden is dat je enkel je originele inleg vasthoudt en daar winst over behaald, als je een beetje kan traden kan je winst herverdelen en kan je dus ook winst over je winst pakken (beetje kromme zin maar hoop dat ie duidelijk is)

Ik heb vandaag alle winst van de afgelopen maanden afgeroomd. Bedrag online werd te hoog en stond niet meer in verhouding. En was niet comfortabel traden (aspect wat je zeker niet moet onderschatten imo, trade met geld waar je happy mee bent, en niet wakker van ligt).

Gaat btc komende weken omhoog, jammer dan. De directie thuis is er iig blij mee nu ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@FijneKerst Helder, maar als je zegt "een paar honderd in de min gestaan" denk ik dat veel mensen dezelfde tactiek zouden hanteren of daar zelfs blij mee zouden zijn. Stel dat je richting de 10.000 of 50.000 in de min zou komen te staan, zou je dan exact hetzelfde of anders hebben gehandeld?

Ik verloor maandag >1.000 Dollar en dinsdag ook >1.000 Dollar. De waarde van mijn pf kan in een minuut een paar honderd Dollar veranderen. Begrijp je wat ik bedoel? Er zijn ook mensen die van hun winst van 2017 95% naar hun rekening hebben teruggestort en van de resterende 5% nog even 250 Bitcoin kunnen kopen. Die malen niet om -50% of meer. Een ander heeft in 2020 19.500 Dollar privé geld of zelfs het pensioen ingelegd om daarna Bitcoin naar 3.000 Dollar te zien dalen en 16.500 Dollar per Bitcoin te zien verdampen. Dat is al heel anders.

Het is allemaal relatief en heeft allemaal te maken met de herkomst van het bedrag en wat het geheel tov je totale financiële balans en huishoudboekje doet.

Edit: LINK mooi onderweg naar de lagere inkooporders :)

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 21-08-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Taro schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:58:
[...]

Stel dat je op datum X -> 25% van je huis zou kunnen aflossen met crypto en je doel 50% is, maar daarna daalt de koers, waardoor je een week later nog maar 20% kunt aflossen en een week later nog maar 15% kunt aflossen. Daarna heb je geen zekerheid meer dat er binnen 5 jaar een koersstijging naar die 25% of mogelijk 50% komt.

Edit: LINK inmiddels weer gedaald tot mijn uitstapbedrag. Ja, op korte termijn is hij doorgestegen, maar enige tijd later dus weer op dat punt. Kijk nooit naar de 1 minute chart, maar naar minimaal bijv. de 5 minute chart en bepaal je langere termijn koers/doel niet op basis van dergelijke kleine timeframes.
Ik begrijp je en mijn Situatie is idd anders mijn of I puur winst heb mijn inleg er al goed uit en dat was 2014 inleg was volgens mij totaal 400 euro.
.
Mijn instelling nu is ook als een altooin 1 euro aantikt doe ik maar de helft weg. Andere helft is wat als moment.

Zelfde als mensen met dilemma stonden met btc op 6k of hoger ging of niet, soms is beter om al een deel geld op te te nemen.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Taro schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:13:
@FijneKerst Helder, maar als je zegt "een paar honderd in de min gestaan" denk ik dat veel mensen dezelfde tactiek zouden hanteren of daar zelfs blij mee zouden zijn. Stel dat je richting de 10.000 of 50.000 in de min zou komen te staan, zou je dan exact hetzelfde of anders hebben gehandeld?

Ik verloor maandag >1.000 Dollar en dinsdag ook >1.000 Dollar. De waarde van mijn pf kan in een minuut een paar honderd Dollar veranderen. Begrijp je wat ik bedoel? Er zijn ook mensen die van hun winst van 2017 95% naar hun rekening hebben teruggestort en van de resterende 5% nog even 250 Bitcoin kunnen kopen. Die malen niet om -50% of meer. Een ander heeft in 2020 19.500 Dollar privé geld of zelfs het pensioen ingelegd om daarna Bitcoin naar 3.000 Dollar te zien dalen en 16.500 Dollar per Bitcoin te zien verdampen. Dat is al heel anders.

Het is allemaal relatief en heeft allemaal te maken met de herkomst van het bedrag en wat het geheel tov je totale financiële balans en huishoudboekje doet.

Edit: LINK mooi onderweg naar de lagere inkooporders :)
Ligt uiteraard aan waar je je comfortable bij voelt.
Wat ik hier afentoe lees is 1000,- soms niks voor een aantal mensen.
Of iig hetzelfde als voor mij 100,- is.

Dus ja, als ik eenmaal een miljoen verdient heb met crypto, en ik sta een keer 50K in de min, dan knipper ik misschien een paar keer, kijk naar de bergen met coins die ik heb en naar de history van de koers.. en dan ga ik weer verder met het uitgeven van mijn miljoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
The_Goat schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:09:
Het grote nadeel van holden is dat je enkel je originele inleg vasthoudt en daar winst over behaald, als je een beetje kan traden kan je winst herverdelen en kan je dus ook winst over je winst pakken (beetje kromme zin maar hoop dat ie duidelijk is)

Ik heb vandaag alle winst van de afgelopen maanden afgeroomd. Bedrag online werd te hoog en stond niet meer in verhouding. En was niet comfortabel traden (aspect wat je zeker niet moet onderschatten imo, trade met geld waar je happy mee bent, en niet wakker van ligt).

Gaat btc komende weken omhoog, jammer dan. De directie thuis is er iig blij mee nu ;)
Verstandig. Zou ik ook eens moeten doen :+ maar dan herinner ik me aan t feit dat ik t doe om serieus geld te verdienen en imo is dat niet de enkele modale maandsalarissen die ik nu winst sta. Daarvoor heb ik al te veel geleden _O-

Maar je hebt zeker een goed punt. Wellicht toch eens mijn inleg eruit halen. Al zou dat betekenen dat ik van 60% van m'n Blockfolio afscheid moet nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door outlandos op 21-08-2020 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Offens1490 Mijn inleg is er ook al tig keer uit, maar dat maakt niet dat het geld dat je verliest minder waard is. Het voelt wel anders dan dat je er hard voor hebt gewerkt en hebt overgemaakt vanaf je bankrekening en in crypto hebt gestoken.

@The_Goat Dat doe ik ook op het moment dat ik mijn telefoon weer naast mijn bed ga leggen om als ik wakker word snel te kijken hoe de koersen ervoor staan. Dat is een trigger om het bedrag weer af te romen, want dan voel ik mij er niet comfortabel bij.

[ Voor 34% gewijzigd door Taro op 21-08-2020 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
Taro schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:19:
@Offens1490 Mijn inleg is er ook al tig keer uit, maar dat maakt niet dat het geld dat je verliest minder waard is. Het voelt wel anders dan dat je er hard voor hebt gewerkt en hebt overgemaakt vanaf je bankrekening en in crypto hebt gestoken.

@The_Goat Dat doe ik ook op het moment dat ik mijn telefoon weer naast mijn bed ga leggen om als ik wakker word snel te kijken hoe de koersen ervoor staan. Dat is een trigger om het bedrag weer af te romen, want dan voel ik mij er niet comfortabel bij.
Ik begrijp je volledig zeker in begintijd toen ik gratis airdrop kreeg van eth 200 coins mag jij raden of ik de überhaupt heb vast gehouden ;)

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Laatst online: 28-07 19:07
ETH going down. Pff dan maar mijn verlies pakken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin zit nu precies op de 1D MA25 (11.571). Iets daaronder is prima, maar als dat geen wick wordt en de koers niet terugveert dan zitten 10k en lagere levels mogelijk weer in het vooruitzicht. Even duimen dus... Vooralsnog een gezonde correctie en een mogelijk punt waarop de bullrun weer kan doorstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:48
Mooie opbouw voor een flinke fakeout in het weekend :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Heb al een dag of drie geen btc trade meer gemaakt. Denk verstandig om even t weekend af te wachten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Crapto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik neem vannacht ook geen positie meer in, voor >95% in fiat. Eerst zien welke richting het weer op gaat.

Het laatste dat je wil is als achteraf blijkt dat de 12.x k de top was nog weer tig keer instappen met hoop op een hogere koers en iedere keer in plaats daarvan een daling meepakken. Mogelijk een trend reversal, we gaan het zien, maar wees voorzichtig.

Als Bitcoin vanaf hier nog verder daalt, dan krijgen de meeste alts een enorme klap.

[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 21-08-2020 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
The_Goat schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:34:
Heb al een dag of drie geen btc trade meer gemaakt.
Hier al weken niet meer. Met wat alle alts doen de laaste tijd boeit BTC mij even niet meer. De laatste 3 weken gaat BTC sideways met alts die 20% tot 80% op een dag doen. Mijn laatste BTC trade is aardig lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Nu online
Taro schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:39:
Ik neem vannacht ook geen positie meer in, voor >95% in fiat. Eerst zien welke richting het weer op gaat.

Het laatste dat je wil is als achteraf blijkt dat de 12.x k de top was nog weer tig keer instappen met hoop op een hogere koers en iedere keer in plaats daarvan een daling meepakken. Mogelijk een trend reversal, we gaan het zien, maar wees voorzichtig.
Van een trend reversal is pas sprake als de steun rond 9500 ook niet houdt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:42:
[...]

Hier al weken niet meer. Met wat alle alts doen de laaste tijd boeit BTC mij even niet meer. De laatste 3 weken gaat BTC sideways met alts die 20% tot 80% op een dag doen. Mijn laatste BTC trade is aardig lang geleden.
Heb je ook een paar echt lekkere pumps kunnen meepakken? Of vooral veel korte ritjes omhoog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
outlandos schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:42:
[...]

Van een trend reversal is pas sprake als de steun rond 9500 ook niet houdt, toch?
Uiteindelijk zal dat natuurlijk altijd vanaf het hoogste of laagste punt gestart zijn, de vraag is wanneer je het definitief dat labeltje kunt geven.

Ikzelf zie het zo: De Bitcoin 1D MA99 ligt vandaag op 9.939 USD. Morgen zal die weer iets hoger liggen, overmorgen weer iets hoger. Als die definitief wordt doorbroken (dus niet met een wick), dan is voor mij het einde van deze bullrun wel bepaald. Wat natuurlijk niet betekent dat op bijv. 8.500 een volgende bullrun kan starten. Het is dus maar net welk level en welke termijn/interval je er aan koppelt.

Edit: Op dit moment zit Bitcoin dus iets onder het 1D MA25 niveau, dit wordt of een wick, dan veert de koers weer terug tot boven de MA25 of de koers daalt waarschijnlijk nog een behoorlijk stuk lager. Dan kan daar een enorme rode candle uit voortvloeien. Ik wil dus persoonlijk eerst zien dat de MA25 goed stand houdt, voordat ik weer in Bitcoin of andere crypto stap.

Edit 2: En crypto blijft crypto: Morgenochtend wakker worden met >12.2k is ook mogelijk want het is weekend, dus bepaal vooral je eigen koers :)

[ Voor 24% gewijzigd door Taro op 21-08-2020 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wel apart, ik zie al heel veel alts met sat waardes waarvan ik gisteren nog dacht: had ik maar...

Maar nu denk ik er niet eens aan om ze op te pikken.

Het blijft een heerlijk psychologisch spelletje dit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:53

Woohooo

Smilie, James Smilie

Maar weer ff all in cash, driehoekje naar beneden uitgebroken net. Nieuw target van 10k voor weer een nieuw buyback

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:46:
[...]

Heb je ook een paar echt lekkere pumps kunnen meepakken? Of vooral veel korte ritjes omhoog?
Voornamelijk korte ritjes, maar die tikken wel aan. Gisteren pas met OMG aan de slag gegaan nadat ie al 50% had gedaan, maar als ie dan in stappen naar de 100+% gaat dan wil het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:47:
[...]

Uiteindelijk zal dat natuurlijk altijd vanaf het hoogste of laagste punt gestart zijn, de vraag is wanneer je het definitief dat labeltje kunt geven.

Ikzelf zie het zo: De Bitcoin 1D MA99 ligt vandaag op 9.939 USD. Morgen zal die weer iets hoger liggen, overmorgen weer iets hoger. Als die definitief wordt doorbroken (dus niet met een wick), dan is voor mij het einde van deze bullrun wel bepaald. Wat natuurlijk niet betekent dat op bijv. 8.500 een volgende bullrun kan starten. Het is dus maar net welk level en welke termijn/interval je er aan koppelt.

Edit: Op dit moment zit Bitcoin dus iets onder het 1D MA25 niveau, dit wordt of een wick, dan veert de koers weer terug tot boven de MA25 of de koers daalt waarschijnlijk nog een behoorlijk stuk lager. Dan kan daar een enorme rode candle uit voortvloeien. Ik wil dus persoonlijk eerst zien dat de MA25 goed stand houdt, voordat ik weer in Bitcoin of andere crypto stap.

Edit 2: En crypto blijft crypto: Morgenochtend wakker worden met >12.2k is ook mogelijk want het is weekend, dus bepaal vooral je eigen koers :)
Het zal mij eerlijk gezegd niets verbazen als er nu flink wat volatiliteit op Bitcoin komt. Eerst de halve altmarkt rekt door een daling en dan de andere helft door een dikke stijging die al snel weer leeg loopt.

Ik voorspel een bloedbad.

Maargoed voor het zelfde geld lubbert het halfslap wat leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Zoals @Bever! al zei lijkt de $ sterker te worden. Slecht voor goud en btc, de vraag is voor hoe lang.

Chart van btc is nog steeds bullish HTF, maar voor de korte termijn iets minder dan een dag of 2 geleden. 9500 is ver weg, zie ik niet gebeuren komende dagen en lijkt me nogal paniekvoetbal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

The_Goat schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:12:
Zoals @Bever! al zei lijkt de $ sterker te worden. Slecht voor goud en btc, de vraag is voor hoe lang.
Afbeeldingslocatie: https://image.cnbcfm.com/api/v1/image/105276874-RTX68Y7V.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:44
Specy schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:39:
[...]
O. Ik had het gevoel dat het volume (en sowieso het gepraat erover) nog veel minder was dan toen, maar als ik naar de grafieken op CoinMarketCap kijk is de hoeveelheid handel per dag veel groter dan toen. Zouden dat nou allemaal bots zijn? Of zijn er toch veel meer mensen aan het instappen dan we weten? (In 2017 was er in ieder geval in Nederland een flinke hype, maar Google Trends geeft wereldwijd nu eigenlijk geen stijging aan, en het is daar maar 10-15% van wat het eind 2017 was).
Ik weet wel dat mijn bots sinds ongeveer mid juli een boel meer volume maken dan de afgelopen 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:32
Ik hold een boel sys en de andere helft eth maar ik loop helemaal leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 23:44
Animal schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 01:44:
Ik hold een boel sys en de andere helft eth maar ik loop helemaal leeg.
"Een boel" en "de andere helft" :)
Beiden zijn in een maand tijd fatsoenlijk hard gestegen, nu corrigeren ze enigszins. Vrij logisch. Of heb je op de top gekocht? Waarschijnlijk niet, want dat zou tegen jouw hodl bewering ingaan. Dus, don't panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daily.data.inj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik heb nog niet zoveel kunnen doen met crypto currencies in het verleden. Heb daar nu toch wat meer tijd voor gekregen om mij daar mee bezig te houden.

Als ik de topicstart lees zijn binance en kraken iig betrouwbare exchanges. Geldt dit ook voor hun online wallets (als ze deze) hebben? En zijn naast het 'snel' kunnen traden er nog andere voordelen t.o.v. een hardware wallet?

Ook ben ik benieuwd of er ergens een mooi overzicht/lijstje is van bronnen die de werking en opzet van de verschillende crypto's duidelijk toelicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DaCoTa schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:20:
[...]

Ik weet wel dat mijn bots sinds ongeveer mid juli een boel meer volume maken dan de afgelopen 2 jaar.
Hier ook hetzelfde met mijn bots. Sinds juli is het volume enorm gestegen en traden ze als een malle. Wat statistieken:
Mei: 1119 trades
Juni: 1125 trades
Juli: 2846 trades
Augustus tot nu toe: 2928 trades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:53

Woohooo

Smilie, James Smilie

Azer schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:26:
[...]

Hier ook hetzelfde met mijn bots. Sinds juli is het volume enorm gestegen en traden ze als een malle. Wat statistieken:
Mei: 1119 trades
Juni: 1125 trades
Juli: 2846 trades
Augustus tot nu toe: 2928 trades
Dat is de moeite, wat is dat voor stukje software dan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Woohooo schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:41:
[...]

Een tradingbot die ik zelf heb ontwikkeld waar ik zelf enorm veel tijd en werk in heb gestoken. Hij trade 24 uur per dag op een grote exchange. Inmiddels draait hij al langer als een jaar, waarbij gezegd moet worden dat hij in het begin niet altijd even succesvol was.

In december heb ik een grote wijziging gedaan in het trading algoritme en doet hij het een stuk beter. Waar hij nog wel moeite mee heeft zijn grote BTC stijgingen zonder dat de alts ook omhoog gaan in BTC waarde. Dit zie je bijvoorbeeld terug in de maanden april en mei, waar hij met veel moeite break-even heeft gedraait. Percentage profit is in Bitcoin, aangezien hij constant BTC voor altcoins trade. Er zijn vast traders die handmatig veel beter kunnen traden, maar zelf ben ik daar behoorlijk slecht in en hou het dus liever bij geautomatiseerd traden.

[ Voor 17% gewijzigd door Azer op 23-08-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Woohooo schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:41:
[...]

Ik denk dat Azer zijn bazensoftware niet met ons deelt en nu geniet in een huisje in Zuid Frankrijk haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mooie groene candle bij DOT :) Hebben de bots hem eindelijk opgepikt?

Bitcoin 1D MA 25 heeft het tot nu toe mooi gehouden, klein wickje eronder, dat is positief.

Edit: WOW! +18% in een paar minuten :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vaJNfuVFGdOu4wdpFs9doLWAULk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OLXmOTZoT1eW0icVxIbgB9Si.png?f=fotoalbum_large

LINK heeft de MA25 niet eens aangetikt maar is al eerder gebounced, op zich wel bullish:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q01WByP6W0eWIkiYSV01LMutOGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GvBRuvYRh208ocTtCos7loCB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 158% gewijzigd door Taro op 22-08-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Taro schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:14:

Bitcoin 1D MA 25 heeft het tot nu toe mooi gehouden, klein wickje eronder, dat is positief.

Zo dat is even lekker!

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Ik HODL nog ff door...
wat een bloedbad gisteravond/vannacht :P
Maar de 7D is nog steeds aardig... en de 30D al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bitcoin kan zo ook wel weer even wat laten zien. Ben inmiddels weer all-in: nu ook weer BTC, ETH en LINK in de pf naast DOT.

In de hodl pot: ZZZ, DMG, AMPL, DIA en UTK. UTK gisteren toegevoegd met een restant ETH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel10
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-07 12:54
Taro schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:14:

Super... M'n sell op 3,04 toch maar mooi aangetikt...

More proof trading isnt for me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Bikkel10 Mooi, zat je er al langer in? Vertrouw je er op de lange termijn niet in? Ik zie deze stijging overigens ook wel gewoon weer rond 3.00 eindigen, dus twijfel of ik winst moet nemen.

Waar zit jij nu verder nog in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel10
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-07 12:54
Taro schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:06:
@Bikkel10 Mooi, zat je er al langer in? Vertrouw je er op de lange termijn niet in? Ik zie deze stijging overigens ook wel gewoon weer rond 3.00 eindigen, dus twijfel of ik winst moet nemen.

Waar zit jij nu verder nog in dan?
Probeer met een klein potje af en toe wat procentje erbij te sprokkelen, wel gelukt met deze maar m'n grote pot is gewoon hodl. Ik heb er een handje van met m'n trades juist vaak deze d*ld*'s te missen.

Zie deze wel eindigen vlak boven de 3.00 tenzij BTC grote moves gaat maken, dan loopt ie leger.

Verder gok ik op de defi bubble dus daar wat over verspreid naast een paar oudjes van weleer.

Dus al met al zal het wel totaal anders lopen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
FijneKerst schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:40:
Ik HODL nog ff door...
wat een bloedbad gisteravond/vannacht :P
Maar de 7D is nog steeds aardig... en de 30D al helemaal.
Hmm als je die $300 correctie al een bloedbad vond weet ik niet of je de juiste asset hebt gekozen om in te beleggen.. In de parabolische run gaat er soms wel 30% af in een dag..

edit: van btc dan, de alts maken het nog bonter..

[ Voor 5% gewijzigd door Stokstaart op 22-08-2020 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 17:14

Liberteh

All your base belong to me

Afbeeldingslocatie: https://www.tradingview.com/x/ip8Ajlx3

Wat een saaiigheid voor een permabull zoals ik. Ik post gewoon nog een keer dezelfde chart maar dan waar we nu zijn :P

[ Voor 9% gewijzigd door Liberteh op 22-08-2020 10:46 ]

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Bikkel10 De DeFi hype is vast nog niet voorbij, hopelijk pak je daar ook nog wat mooie procenten :)
Stokstaart schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:26:
[...]

Hmm als je die $300 correctie al een bloedbad vond weet ik niet of je de juiste asset hebt gekozen om in te beleggen.. In de parabolische run gaat er soms wel 30% af in een dag..

edit: van btc dan, de alts maken het nog bonter..
En dan is het iedere keer de vraag: Stijgt hij na die 30% daling weer met 80%, of was dit het einde van de run en gaat er morgen wederom 30% af. Wat een dilemma's en keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Taro schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:47:
@Bikkel10 De DeFi hype is vast nog niet voorbij, hopelijk pak je daar ook nog wat mooie procenten :)

[...]

En dan is het iedere keer de vraag: Stijgt hij na die 30% daling weer met 80%, of was dit het einde van de run en gaat er morgen wederom 30% af. Wat een dilemma's en keuzes :)
Ja in 2017 waren het vaak scamwicks die een dag duurden. Dus een kwestie van fiat klaar hebben staan en een makkelijke 30% winst pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Taro schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:47:

[...]

Wat maakt dat je zo huiverig bent momenteel? De voorgaande stijging naar 14k? Was dat het? Dacht je dat we daar naar nieuwe ATH's gingen en ben je nu verzuurd? Wat is het precies dat je zó voorzichtig maakt in deze fase van de markt?

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Veel paniekzaaierij, laat hem maar lekker droppen naar 7 of 8k weer investeren en bij 12k weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Liberteh Ik ben niet huiverig, ik verwijs naar de run van 2017/2018 en ga er niet zomaar vanuit dat we nieuwe ATH's gaan maken en ben zeker niet verzuurd. Is een groot stuk risicomanagement, gewoon voorzichtig en sceptisch. Ik tuin er in ieder geval niet zomaar met open ogen in als dit wel de run was. Ik zit nu ook niet voor niets all-in, ik ga ervoor, helemaal met DOT :)

Ik probeer hier ook vaak de euforische sferen wat te temperen, want veel mensen worden een dag later verrast door een enorme rode candle en staan dan verbaasd om zich heen te kijken hoe dat nou weer heeft kunnen gebeuren, alles zou toch verder moonen?

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 22-08-2020 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Taro schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:58:
@Liberteh Ik ben niet huiverig, ik verwijs naar de run van 2017/2018 en ga er niet zomaar vanuit dat we nieuwe ATH's gaan maken en ben zeker niet verzuurd. Is een groot stuk risicomanagement, gewoon voorzichtig en sceptisch. Ik tuin er in ieder geval niet zomaar met open ogen in als dit wel de run was. Ik zit nu ook niet voor niets all-in, ik ga ervoor, helemaal met DOT :)

Ik probeer hier ook vaak de euforische sferen wat te temperen, want veel mensen worden een dag later verrast door een enorme rode candle en staan dan verbaasd om zich heen te kijken hoe dat nou weer heeft kunnen gebeuren, alles zou toch verder moonen?
Je hebt gelijk. Ik ging toen ik wakker werd even door de berichten sinds gisteravond. Ik doelde meer op je "dit kan de top zijn". Maar dat zou niet logisch zijn als je de onlogische stijging naar 14k weglaat uit het verhaal. Er werd toen ook door veel mensen gezegd: leuk dat we stijgen maar er is eigenlijk geen basis voor. Toen werden alle ontbrekende voorwaarden genoemd die nu wel aanwezig zijn. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://img.whaleshares.io/wls-img/barineka/3eeca6383a7512e130c8d0cc497ee5fb77bbc30b.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Taro schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:58:

Er zijn nog steeds veel nieuwe mensen in spectrum en die weten niet dat crypto gewoon heel voletile is.

En meeste nieuwe mensen stappen meestal nadat iets al 200 % hebben gedaan.

Kijk bijv naar vet die heeft 100% iedereen die de coin heeft voor de stijging heeft nu zoiets van is wel goed zo maar iedereen die hem op hoogtepunt heeft gekocht is in paniek.

Massa adoptatie dat gaat wel een keer komen alleen is de vraag welke coin het zou worden naast btc en uiteraard welke jezelf in of hebt.

We kunnen niet 10000coins wedden iedereen doet naar zijn inzicht geluk etc

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misprinter
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-10-2023
Taro schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:47:
Bitcoin kan zo ook wel weer even wat laten zien. Ben inmiddels weer all-in: nu ook weer BTC, ETH en LINK in de pf naast DOT.

In de hodl pot: ZZZ, DMG, AMPL, DIA en UTK. UTK gisteren toegevoegd met een restant ETH.
Stake jij nog ADA, @Taro? Of heb je die de deur uit gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Misprinter schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:13:
[...]

Stake jij nog ADA, @Taro? Of heb je die de deur uit gedaan?
Geen ADA meer hier. Ik zie op dit moment meer in een aantal andere coins (rendement) dan ADA, maar ik heb er nog zeker vertrouwen in qua techniek.

Ik heb overigens wel een sponsorcontract klaarliggen om te tekenen voor 2 Cardano staking pool servers bij een bekende serverhosting partij. Maar na mijn oproep van laatst heb ik maar 1 reactie ontvangen van iemand die evt. mee zou willen helpen met het technische beheer en daarin nog lerende was. Ik heb niet de tijd en zin om dat alleen op te gaan pakken. Dus ik denk dat ik er maar van af zie.

Mocht iemand anders het stokje over willen nemen: Stuur mij even een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/118294712_398271421150481_8313192574523438862_n.png?_nc_cat=103&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=t0XiYow_50YAX9ucH1j&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=93ea21609f5866bdf78ed755b2b2ceb6&oe=5F67646E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Xessive schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Allemachtig, wat een open deur....
Niet iedereen die hier mee leest zit al langer in Crypto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelBel80
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-08 22:19
Azer schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:59:
[...]

Een tradingbot die ik zelf heb ontwikkeld waar ik zelf enorm veel tijd en werk in heb gestoken. Hij trade 24 uur per dag op een grote exchange. Inmiddels dr.....
Zijn die percentages inclusief of exclusief fee's? De mijne doet namelijk alleen maar BTC/UDST, maar als ik op grote aantallen trades ga zitten, vreten de fee's de winst op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Xessive schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Allemachtig, wat een open deur....
Maar het is wel enorm waar en pas na enige tijd besef je dat het zo werkt, mits je in dat koersdoel voor Bitcoin geloofd uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Tja, het punt is... als je er iedere dag naar kijkt dan raak je verwikkeld in de ruis. Dan ga je dingen moeilijker maken dan ze zijn.

Portnoy is bijvoorbeeld alweer uitgestapt... Hij maakt als ervaren trader fout nummer 2. (omdat stocks i.t.t. coins alleen omhoog gaan zoals hij zegt, LOL)

Ik ga mezelf niet voor de gek houden: ik had meer $ en sats gehad als ik niet als een gek achter dingen aan had gerend in 2017. Waarschijnlijk kan ik straks zeggen dat ik meer sats had gehad als ik wat weloverwogen alts had ingeslagen maar ik ga in ieder geval niet nóg een keer dezelfde fout maken. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Liberteh op 22-08-2020 15:17 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!