@
Technomancer Alle cryptocurrency hebben een waarde die wordt uitgedrukt in USD of USDT of een andere vorm van fiat. USDT zelf is redelijk stable vs USD en bijv. EURO. Maar, als Bitcoin in prijs daalt (Zie de afgelopen dagen), dan daalt de fiat waarde van de meeste altcoins ook. Als je dan niet in USDT zit, maar wel in een coin die in waarde daalt (en dat is uiteraard wat die bot voor je doet om te proberen winst te maken...), dan heb je dus vanzelfsprekend verlies vs USDT als je in een cryptocurrency ziet die daalt ipv het "veilige USDT" waar je na het nemen van winst naar toe gaat. Je had op dat moment beter in USDT kunnen zitten dan in de betreffende cryptocurrency. Dat klinkt lekker makkelijk en simpel, maar dat is achteraf altijd makkelijker in te schatten dan vooraf
Dat Bitcoin definitief gaat dalen kan je vooraf niet met 100% zekerheid voorspellen. Maar er zijn wel voldoende signalen die je in de gaten kunt houden. Dan alsnog heb je geen volledige zekerheid, maar op basis van kansberekening maak je wel meer kans het bij het juiste eind te hebben.
Afijn, volg dit topic, lees je in, kijk naar trends, volg het nieuws, volg de beurs, verdiep je in Moving Averages, etc. etc. en dan kan je je mogelijk vooraf beschermen tegen een dergelijke daling.
Ik vind het overigens wel vreemd dat je met een bot trade, betaalde signals gebruikt, maar niet begrijpt hoe de markt werkt. Zou je niet eerst met de basis beginnen?
Wat betreft een stop loss: Klopt, dat lijkt vooraf altijd mooi, maar kan ook negatief uitpakken. Daarom moet je niet zomaar ergens geld in (laten) stoppen, maar een tactiek bepalen en perfectioneren. Een stop loss moet je gebruiken voor de momenten dat de trade die je vooraf hebt voorspeld en waarvan je het in- en uitstapmoment hebt bepaald niet langer houdbaar lijkt te zijn en de verkeerde kant op gaat. Een stop loss is niet bedoeld om een gokje te wagen en die te beschermen (al zet ik hem zelf soms wel zo in, maar dan weet ik dat ik eigenlijk verkeerd bezig ben

).
Om eerlijk te zijn zou ik nu die bags niet meer verkopen, maar even aankijken wat de markt vanaf hier doet. Ik heb inmiddels weer een positie ingenomen in een aantal coins, omdat er na een behoorlijke daling altijd weer een kleine/korte opleving komt die of resulteert in een verdere daling, of terug gaat naar de oude niveaus. Kortom: Niet inkopen en 3 maanden niet kijken, maar er actief mee aan de slag gaan, of holden en de gevolgen accepteren.
[
Voor 55% gewijzigd door
Taro op 05-09-2020 17:26
]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV