[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 102 Laatste
Acties:
  • 303.406 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:34:
[...]

UMA is sinds vandaag een Coinbase coin, wat ook de verwachting was vorige maand.
Mooizo. Hopelijk doen ze zo'n gratis earn ding met die meuk.

Iedere sat telt in deze wasdroger van een markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marttt
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 14:15
LINK is nu rond de 12.60 dollar aan het heen hobbelen. Als hij op dit punt goede support kan vinden verwacht ik weer wat speling omhoog. Dit punt was het enige punt van support in zijn run naar de 20 dollar op de daily chart. Hij heeft het vandaag al een paar keer geprobeerd maar wilde nog niet echt lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Innovi0 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:47:
[...]

Wat was je entry dan, en hoeveel leverage?
als het moon ging had ik wel dik geld verdiend

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XA4DB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-10 11:41
Mooooody schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:58:
[...]

Erger is dat je je data van Etoro haalt :+
Is Delta app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-10 14:37
Ja klopt. Even screenshot met mijn telefoon. Ik koop alleen op binance en wel eens met uniswap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mooooody schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:58:
[...]
Kennis van mij zei dat hij 0,1 BTC bij elkaar had gespaard op Etoro.
Hij had geen idee dat hij eigenlijk geen 0,1 BTC bij elkaar had gespaard 8)7
Ergens in 2016 of 2017 kwamen zulke dingen ook hier langs. Iemand had op Plus500 BTC gekocht en hoe ie nou BCH, BCD of wat dan ook moest claimen. Want hij had BTC tijdens de fork.

Blijft apart dat mensen soms met dingen bezig zijn en nog met niet kleine bedragen ook, zonder enig idee te hebben wat ze aan het doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

vortexnl1982 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:35:
[...]

Ja klopt. Even screenshot met mijn telefoon. Ik koop alleen op binance en wel eens met uniswap.
Excuus :) Ik zag Etoro en schoot meteen in defence mode :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:40:
[...]

Ergens in 2016 of 2017 kwamen zulke dingen ook hier langs. Iemand had op Plus500 BTC gekocht en hoe ie nou BCH, BCD of wat dan ook moest claimen. Want hij had BTC tijdens de fork.

Blijft apart dat mensen soms met dingen bezig zijn en nog met niet kleine bedragen ook, zonder enig idee te hebben wat ze aan het doen zijn.
Ik snap dat ook wel hoor. Je hoort BTC, je klikt wat op internet en je komt ongetwijfeld uit bij Etoro, omdat die een gigantisch marketing budget hebben.

Etoro is echt een virus voor BTC, ze maken beginners wijs dat ze echte BTC aanbieden. "U kunt Bitcoin eenvoudig kopen". Maar je kan helemaal geen Bitcoin kopen via Etoro :X

Voor de mensen die geen idee hebben; bij Etoro handel je in "synthetische BTC", oftewel een representatieve vorm van de waarde van BTC. Je koopt dus monopolie-BTC.

In principe kun je dezelfde winst in fiat eruit halen; BTC of synthetische BTC.
Maar als je je geld aan Etoro heeft, heeft Etoro er alleen wat aan. Het BTC netwerk (en dus de prijs) profiteert niet van jouw inleg. Was ff lastig uit te leggen.

[ Voor 44% gewijzigd door Mooody op 04-09-2020 23:54 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:47:
[...]
Etoro is echt een virus voor BTC, ze maken beginners wijs dat ze echte BTC aanbieden. "U kunt Bitcoin eenvoudig kopen". Maar je kan helemaal geen Bitcoin kopen via Etoro :X
Al die apps en niet echte aanbieders zijn een virus. Zelfde met die BUX bagger reclame's. Gelukkig moet er tegenwoordig onder staan hoeveel mensen winst en verlies maken met zo'n platform.

Zie ook hier wat er bij Plus500 staat en met BUX is het net zo:
CFD's zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico met zich mee van snel oplopende verliezen. 76,4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe CFD's werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.
Het is mensen aanspreken via een app die geen idee hebben wat traden is. Zo'n app maakt het zo simpel mogelijk en mensen hebben geen idee wat ze doen. Van mij mag die meuk zoals BUX verboden worden. Vrijwel niemand verdient er geld mee op de aanbieder van de app na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:54:
[...]

Al die apps en niet echte aanbieders zijn een virus. Zelfde met die BUX bagger reclame's. Gelukkig moet er tegenwoordig onder staan hoeveel mensen winst en verlies maken met zo'n platform.

Zie ook hier wat er bij Plus500 staat en met BUX is het net zo:

[...]

Het is mensen aanspreken via een app die geen idee hebben wat traden is. Zo'n app maakt het zo simpel mogelijk en mensen hebben geen idee wat ze doen. Van mij mag die meuk zoals BUX verboden worden. Vrijwel niemand verdient er geld mee op de aanbieder van de app na.
De weg naar verbod op dit soort praktijken is heel ver weg. Ze bieden immers niets anders dan een mogelijkheid tot handelen aan. Dan zal er eerder een verbod op alle loterijen moeten komen, die naaien de burger nog meer.

Al die BN-ers die hun zakken vullen door reclame te maken voor loterijen zijn direct verantwoordelijk voor al die simpele zielen die zich miljonair wanen, terwijl ze zich dieper in de schulden jagen.

Linda de Mol met haar Postcodeloterij.
Met een contract van tonnen per jaar op prime time tv gaan verkondigen dat je loten moet kopen, terwijl je in datzelfde programma geld aan het rondstrooien bent. En daarna gaan janken met je Linda de Mol Foundation dat mensen schulden hebben en armoe niet mag bestaan. Ze plukt de vruchten van beide werelden. Slimme familie als het om geld verdienen gaat _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Mooody op 05-09-2020 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
PilatuS schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:02:
@Bartvandelaar Zat nog even te kijken naar COMP. Die 99MA is enorm relevant. Weerstand op 20/07 en 26/07. Toen support op 07/08 met een dikke run. Weer terug naar weerstand op 24/08. Toen 28/08 en 29/08 getest als support met weer een dikke run. Als ie boven die 99MA kan komen op de 4 uur en weer test als support dan ruimte zat omhoog. Zolang ie dat niet doet zou ik het niet kopen. Die hele MA is sinds ie op de chart staat constant een S/R flip met runs omlaag of omhoog voor dagen.
Thx voor je input man. Wordt gewaardeerd. _/-\o_

Rookworst zonder r is ook worst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:58:
[...]
De weg naar verbod op dit soort praktijken is heel ver weg. Ze bieden immers niets anders dan een mogelijkheid tot handelen aan. Dan zal er eerder een verbod op alle loterijen moeten komen, die naaien de burger nog meer.
Ze bieden het op een bepaalde manier aan. Het is meer hoe ze het verkopen en de kleine lettertjes zo min mogelijk willen vertellen, dan het product zelf. Ze moeten nu niet voor niets vermelden dat vrijwel iedereen geld verliest met die meuk. Als mensen precies wisten waar ze aan begonnen zouden ze het niet doen. Daar komt zo'n simpele app van pas met bepaalde reclames. Geef je die mensen op een PC een volledig scherm met alles wat Binance aan tools en info geeft zullen ze er niet aan beginnen. Uiteindelijk is al die info wel waar ze mee bezig zijn en dan nog met hefboom ook. Door het te verpakken en aan te bieden op een andere manier zal vrijwel iedereen die er mee aan de slag gaat geen idee hebben van wat ze doen. Geen enkele persoon die iets van traden weet zal ooit iets met BUX doen. Ze richten ze juist op de mensen die geen idee hebben, da's keiharde misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-12-2024
PilatuS schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:05:
[...]

Ze bieden het op een bepaalde manier aan. Het is meer hoe ze het verkopen en de kleine lettertjes zo min mogelijk willen vertellen, dan het product zelf. Ze moeten nu niet voor niets vermelden dat vrijwel iedereen geld verliest met die meuk. Als mensen precies wisten waar ze aan begonnen zouden ze het niet doen. Daar komt zo'n simpele app van pas met bepaalde reclames. Geef je die mensen op een PC een volledig scherm met alles wat Binance aan tools en info geeft zullen ze er niet aan beginnen. Uiteindelijk is al die info wel waar ze mee bezig zijn en dan nog met hefboom ook. Door het te verpakken en aan te bieden op een andere manier zal vrijwel iedereen die er mee aan de slag gaat geen idee hebben van wat ze doen. Geen enkele persoon die iets van traden weet zal ooit iets met BUX doen. Ze richten ze juist op de mensen die geen idee hebben, da's keiharde misleiding.
de enige reden waarom 76% verlies maakt is omdat als je begint en je pakt een 100 euro je meer wilt.
en ik denk dat investeerders gewoon inkopen op een langertermijn verwaqchting en dan afwachten.
als je heen en weer doet verlies je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
djzz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 02:01:
[...]

de enige reden waarom 76% verlies maakt is omdat als je begint en je pakt een 100 euro je meer wilt.
en ik denk dat investeerders gewoon inkopen op een langertermijn verwaqchting en dan afwachten.
als je heen en weer doet verlies je.
Die hele app is gemaakt om mensen zo vaak mogelijk te laten kiezen tussen omhoog of omlaag en dan met dikke hefboom. Verder missen die mensen de info om de juiste keuze te maken en hebben ze er de ballen verstand van. Het doel van die app is juist om mensen constant te laten kiezen tussen omhoog en omlaag en juist niet om ze te laten kiezen voor een richting en dat voor langere tijd zo te laten. De makers verdienen natuurlijk meer geld wanneer mensen vaker een positie kiezen. Ze willen niet dat mensen een richting kiezen en daar bij blijven, dat het is hele doel van zo'n app. Vrijwel niemand die zo verstandig is om lang in een positie te blijven zitten zal dat met iets als BUX doen. BUX is gemaakt om mensen te laten gokken, meer niet.

Sowieso zal geen enkele trader iets met hefboom moeten doen tot dat ze flink veel ervaring hebben. Trade je al lange tijd en sluit je zeg 65% van de trades met winst of in ieder geval maak je winst ook al heb je het meer dan 50% van de keren fout, dan kan je gaan overwegen iets met hefboom te doen. De beginnende trader heeft niets te zoeken met hefboom traden. Als je geen winst kan maken over zeg 6 maanden zonder hefboom is met hefboom een garantie om volledig rekt te gaan. Hefboom is alleen verstandig voor zeer ervaren traders die precies weten wat ze doen en zonder hefboom constant winst maken. Iets als BUX nodigt uit om hefboom te gebruiken zonder dat mensen weten wat het precies inhoud. Die hele app is gewoon gemaakt om onervaren mensen aan de slag te laten gaan met iets waarvan ze geen idee hebben wat het is of hoe het echt werkt. Dit ook zonder enige info die nuttig kan zijn om de juiste beslissing te maken. Het is gewoon gokken voor mensen die de regels niet eens snappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Tot nu toe verrassend, nog geen 9,6K. BTC. en dat is positief maar wie weet....
Als hodler vind ik het prima zo en koop ook bij de 9.6K. niet bij.
Bij de 8,8K. wordt het verhaal anders want dan koop ik grof bij ondanks dat dan mijn gemiddelde inkoopprijs van mijn BTC dan omhoog gaat. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door RaptorXS op 05-09-2020 02:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Ja gebeurd niet zoveel. We gaan in ieder geval niet omlaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Denk dat hij enkele weken rond dit bedrag blijf hangen en dan weer flink stuk naar beneden zakt. :P maar toch hodl ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:14
Mooooody schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:44:
Wat ETH ingeruild voor OMG en Loopring positie vergroot. Beide zitten mooi tegen support aan te knallen.

Hoe meer ik lees over OMG, hoe groter de tampeloerus wordt. Ze zijn van ver gekomen en hebben nu een usecase gevonden die het zaakje naar the next level kan brengen.
haha, ik had deze graag zelf wat eerder gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:57
Goed begin van het weekend... zakken gewoon weer door.. hoopte op een kleine opleving.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Als maandag de beurs omhoog gaat dan gaan we weer naar de moon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-10 13:23

raq

De cme gap vullen in het weekend is ook niet handig toch, dan blijf je ermee zitten.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
raq schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:45:
De cme gap vullen in het weekend is ook niet handig toch, dan blijf je ermee zitten.
Dan heb je meteen weer een nieuwe gap naar boven toe :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Nou waar blijven die 10/20% stijgingen vandaag.. dat was hier beloofd..

Ik heb het gevoel dat we vanmiddag nog een dikke rode kaars gaan zien.. En dat op een zaterdag..

[ Voor 41% gewijzigd door Pelox op 05-09-2020 12:38 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Viper® schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:15:
https://help.ftx.com/hc/en-us/articles/360048927331

HGET IEO op FTX.
Eerste IEO op Ftx (en bitxmax) was Serum (SRM). Staat nu op $2.70
Meegedaan met hget. In totaal 5 + 3 tickets. 0 gewonnen. Ieo was oversubscribed by 8x. Dus 1200 winnaars dus bijna 10k max bids.

Voor Serum was het 5k bids, waarvan 4700 Max en 1200 winners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Vanaf 10.373 weer helemaal in fiat, ziet er vrij beroerd uit... In het weekend kan het alle kanten op, maar de meeste alts blijven ook maar door dalen, dat is vaak geen goed teken voor Bitcoin.

Wat ik mij nou wel afvraag: Nagenoeg iedereen hoopt dat Bitcoin stijgt, maar hoeveel van die hopiumers hebben zelf daadwerkelijk Bitcoin in de pf om daar aan bij te dragen? Of hopen ze het alleen zodat hun alts stijgen en moeten anderen maar voor die daadwerkelijke stijging van Bitcoin zorgen? Natuurlijk gaat het om een enorm volume dat daar voor nodig is, dat kan je niet alleen, maar het begint bij jezelf :) En ja, daar draag ik op dit moment zelf ook even niet aan bij, maar van mij hoeft Bitcoin nu ook niet per se te stijgen.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Taro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:39:
Vanaf 10.373 weer helemaal in fiat, ziet er vrij beroerd uit... In het weekend kan het alle kanten op, maar de meeste alts blijven ook maar door dalen, dat is vaak geen goed teken voor Bitcoin.

Wat ik mij nou wel afvraag: Nagenoeg iedereen hoopt dat Bitcoin stijgt, maar hoeveel van die hopiumers hebben zelf daadwerkelijk Bitcoin in de pf om daar aan bij te dragen? Of hopen ze het alleen zodat hun alts stijgen en moeten anderen maar voor die daadwerkelijke stijging van Bitcoin zorgen? Natuurlijk gaat het om een enorm volume dat daar voor nodig is, dat kan je niet alleen, maar het begint bij jezelf :) En ja, daar draag ik op dit moment zelf ook even niet aan bij, maar van mij hoeft Bitcoin nu ook niet per se te stijgen.
Ik was ook al uitgestapt.. vertrouw het voor geen meter.

LRC en Dot gaan er helemaal aan..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 19:44
Taro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:39:

Als significante hodler van een Alt kun je hier weinig mee als je uitstapt veroorzaak je alleen maar extra prijsdaling als je daarna niet op tijd instapt heb je minder, vaak is het het beste niets te doen. Je probeert mee te liften op de grote markt cycli, en hopelijk vallen je financiële doelen binnen de prijsontwikkelingen en kan je voor de grote bear groot deel uitstappen.
Bitcoin stijgt ook weer als je er met je na het uitstappen beschikbare fiat meer kan kopen en de ketting reactie weer start met fomo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
YFI gaat ook enorm door het putje met -29%...

Ik heb Bitcoin koop orders tussen de 9450 - 9650 staan, hopelijk worden ze richting ma/di gevuld.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTS laat wederom mooie pumpjes zien. Noice.

Bitcoin? Die hodl ik gewoon. Prijs boeit me verder weinig allemaal. Wil gewoon meer Bitcoin.

Voor YFII heb ik een belachelijk lage buy order staan. Als die gevuld wordt hoop ik dat ik er wat sats op maak.

Maar zou me niets verbazen als het gedaan is met de DeFi hype na dit slagveld, helemaal prima wat mij betreft. Benieuwd wat er hierna weer voor hype komt. Ethereum scaling?

Anyways, long Bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Hmm had niet uitgestapt maar misschien was dat toch wel slimmer geweest. Ik hoop niet dat de hype weer over is want ik zat er met significant aantal euro's in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:40
Ik was ook niet uitgestapt ik doe nu een panic sell omdat ik er effe klaar mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
EnderQ schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:09:
[...]

Als significante hodler van een Alt kun je hier weinig mee als je uitstapt veroorzaak je alleen maar extra prijsdaling als je daarna niet op tijd instapt heb je minder, vaak is het het beste niets te doen. Je probeert mee te liften op de grote markt cycli, en hopelijk vallen je financiële doelen binnen de prijsontwikkelingen en kan je voor de grote bear groot deel uitstappen.
Bitcoin stijgt ook weer als je er met je na het uitstappen beschikbare fiat meer kan kopen en de ketting reactie weer start met fomo.
Het is de vraag of die altcoins weer een beetje op prijs niveau komen na zo'n lange fomo bull run pump. Ik had nano s die waren toen 30 usd waard ofzo. Kijk wat ze nu waard zijn. Ben blij dat ik toen op tijd ben uitgestapt anders was ik echt fucked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
YFI aangekomen op de 4H MA99 die het vooralsnog lijkt te houden, kan een kans zijn, maar uiteraard ook heel erg afhankelijk van wat Bitcoin doet, dus een enorm risicovolle gok. Heb een kleine buy order op 21.040 staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXMN-2NN6pdihVjSKoeIILfl17k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JyemSWkwavRrokihbyZa87XM.png?f=fotoalbum_large

YFII mogelijk een bounce rondom 3088 USDT ivm laagste prijs tijdens/na de listing, maar daar zit geen bodem aan vast. Mocht je niet vies zijn van een enorme gok, dan kan daar een mooi instapmoment zijn omdat bots er waarschijnlijk wél rekening mee houden. Ik hou dit punt in de gaten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTLMfKdqqUw79o6WFOnBdAoIG54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gN5yQxu5zg9SRu7wkrnBLXb6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
ik heb een eth mine rig die niet werkt. eerst wel in windows. batterij er uit en er in en alles doet helemaal nks meer. wil het eigenlijk terugsturen naar de tweaker, en een nieuw mobo en nieuwe video kaarten bij halen.
zeker weten dat de oude voeding het niet begeven heeft oid en de moederborden burned.
het is ook best oud spul allemaal
ik wou het even kwijt! :(

[ Voor 4% gewijzigd door djzz op 05-09-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:40
Zo panic sell is er doorheen, wel lekker opgeruimd voor de rektheid wilde ik al mijn fomo parels al weggooien. Dan nu maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
wat als je een videokaart opgestuurd krijgt en het ziet er zo uit?
ben denk ik wel genaaid in de zin van oude spullen en als ik er mee rommel kan ik het niet terugsturen of geld terug krijgen.

als ik dat opper zegt de desbetreffende tweaker ja je hebt er aan gesleuteld. dat had niet gehoeven , is maar wat oxidatie. ja duh ik heb je videokaarten schoongemaakt.
probeerd iemand je dan te naaien of niet?
het werkte maar de kaarten werde niet herkend. had eigenlijk een mine os op gemoeten maar ik haalde de batterij er uit en hierna is misschien de voeding kapot gegaan. ik vertrouw het niet helemaal iig

toevallig bad luck met cmos battrerij er uit maar hierna werkt helemaal niks meer!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xSszZheStP1Mct0825Ckt86_Ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KU1NVrSskRuD5hkHrjXzpYE.jpg?f=fotoalbum_large
volgens hem moet ik een power switch instaleren maar als dit niet werkt...
wat adviseren jullie, om alles terug te sturen en te testen? of een andere tweaker de spullen te laten testen? voordat deze tweaker zegt ja alles kapot je krijgt niks terug,
gaat om 550 euro. (ik ben student)

[ Voor 25% gewijzigd door djzz op 05-09-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-10 19:36
djzz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:54:
ben denk ik wel genaaid in de zin van oude spullen en als ik er mee rommel kan ik het niet terugsturen of geld terug krijgen.

als ik dat opper zegt de desbetreffende tweaker ja je hebt er aan gesleuteld. ja duh ik heb je videokaarten schoongemaakt.
het werkte maar de kaarten werde niet herkend. had eigenlijk een mine os op gemoeten maar ik haalde de batterij er uit en hierna is misschien de voeding kapot gegaan. ik vertrouw het niet helemaal iig

toevalligt bad luck met cmos battrerij er uit maar hierna werkt helemaal niks meer!
[Afbeelding]
Je zit echt in het verkeerde topic.. Ik snap dat je ergens je probleem kwijt wil en het hier blijft proberen, maar.. Not the place.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

als ik dat opper zegt de desbetreffende tweaker ja je hebt er aan gesleuteld. ja duh ik heb je videokaarten schoongemaakt.

toevalligt bad luck met cmos battrerij er uit maar hierna werkt helemaal niks meer!
[Afbeelding]
wat advisern jullie, om alles terug te sturen en te testen? of een andere tweaker de spullen te laten testen? voordat deze tweaker zegt ja alles kapot je krijgt niks terug,
gaat op 550 euro. (ik ben student is dus veel geld voor mij )
:|
Ik denk dat de betreffende Tweaker fysiek SUSHI heeft proberen te staken op deze kaart.

Ik zou die meuk terugsturen. Fut en daleks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovi0
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epf8txEaK5z9aB5gwwJ_Nnz0vAg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/iSV921sVCBETnZs1r7GTdB8j.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
Verwijderd schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:59:
[...]

Ik denk dat de betreffende Tweaker fysiek SUSHI heeft proberen te staken op deze kaart.

Ik zou die meuk terugsturen. Fut en daleks.
ja inderdaad, maar hij bounct dat idee steeds, jaa je hebt er aan gesleuteld nee het zou moeten werken etc.
echt raar. maar goed ik noem geen namen totdat het echt een probleem word

[ Voor 9% gewijzigd door djzz op 05-09-2020 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

als ik dat opper zegt de desbetreffende tweaker ja je hebt er aan gesleuteld. dat had niet gehoeven , is maar wat oxidatie. ja duh ik heb je videokaarten schoongemaakt.

toevallig bad luck met cmos battrerij er uit maar hierna werkt helemaal niks meer!
[Afbeelding]
wat adviseren jullie, om alles terug te sturen en te testen? of een andere tweaker de spullen te laten testen? voordat deze tweaker zegt ja alles kapot je krijgt niks terug,
Serieus er is een tweaker die zo iets durft te verkopen ?? waren het ook geen orginele plaatjes die erbij stonden ? Je gaat toch niet iets kopen wat er zo uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
Slux schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:14:
[...]

Serieus er is een tweaker die zo iets durft te verkopen ?? waren het ook geen orginele plaatjes die erbij stonden ? Je gaat toch niet iets kopen wat er zo uit ziet?
ja het is echt, en heeft ook 5/5 sterren 2000+ revieuws
op de advertentie stond een google foto, en geen zelfgemaakte foto.
zoiets: https://www.google.com/im...6QKHa3dANoQMygUegUIARDFAQ

[ Voor 39% gewijzigd door djzz op 05-09-2020 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
djzz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:16:
[...]

ja het is echt, en deze meneer heeft ook 5/5 sterren 2000+ revieuws
Lekker terug sturen zo doe je geen zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marttt
[...]

De meeste mensen weten waarschijnlijk al over wie je het hebt, desbetreffende man heeft, als het goed is, zich gewoon te houden aan 14 dagen retour. Dus ik hoop voor je dat je daar nog binnen valt!

Zelf ook ervaring met oxidatie gehad bij kaarten die ik heb gekocht, in principe kun je het er wel afhalen maar kost veel tijd en moeite. Als de hele kaart niet meer werkt dan heb je een geldige reden om te retourneren.

Mochten er verder problemen zijn qua software kan ik je eventueel wel helpen, stuur maar een DM. Mocht je niet meer kunnen retourneren zou ik even een topic aanmaken binnen het V&A forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 19:44
[...]

Wacht even tot btc weer up gaat is ie vrijgeviger, ps er is een mining hardware/software topic Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 deze kunnen helpen met diagnose instellen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
En anders een nieuw topic aanmaken in het juiste forum en het verhaal uitleggen zodat iedereen het kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Ik ben onlangs geswitched naar Bitvavo omdat ik een holder ben :P sorry
Maar ik wil ook ff kijken of ik een automatische order kan plaatsen als btc bijv onder een bepaald bedrag komt.

Ik lees de tutorials van bitvavo, maareh....ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:54

Bever!

3

Marttt schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:28:
[...]

De meeste mensen weten waarschijnlijk al over wie je het hebt, desbetreffende man heeft, als het goed is, zich gewoon te houden aan 14 dagen retour. Dus ik hoop voor je dat je daar nog binnen valt!

Zelf ook ervaring met oxidatie gehad bij kaarten die ik heb gekocht, in principe kun je het er wel afhalen maar kost veel tijd en moeite. Als de hele kaart niet meer werkt dan heb je een geldige reden om te retourneren.

Mochten er verder problemen zijn qua software kan ik je eventueel wel helpen, stuur maar een DM. Mocht je niet meer kunnen retourneren zou ik even een topic aanmaken binnen het V&A forum.
Bij tweedehands koop van een particulier? Zeker niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Bever! schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:34:
[...]

Met 2000+ reviews kan je hem geen particulier meer noemen toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marttt
[...]

Er zijn maar weinig mensen met 2000+ reviews hierop Tweakers, deze mensen zijn in ieder geval geen particulier. Een aantal maanden geleden is er een hele overhaul van V&A gebeurd, ook voor aanbieders. Zelf ben ik er ook op aangesproken en ik weet dat deze mensen helemaal erop zijn aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
Slux schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:27:
[...]

Lekker terug sturen zo doe je geen zaken.
ik hoop dat hij het accepteerd.
Marttt schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:28:
[...]

okay dankjewel mart, de tweaker heeft een btw nummer en winkel dus ik hoop dat het klopt.
hoe maak je dit officieel? door de tweaker een bericht met ik wil een retour aanvragen? of....
EnderQ schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:29:
[...]

Wacht even tot btc weer up gaat is ie vrijgeviger, ps er is een mining hardware/software topic Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 deze kunnen helpen met diagnose instellen etc
hier heb ik 5 dagen geleden iets gepost en geen reactie.
[...]

ik hoop het wel! je kan iig wel bellen en reageert ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marttt
djzz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:37:

okay dankjewel mart, de tweaker heeft een btw nummer en winkel dus ik hoop dat het klopt.
hoe maak je dit officieel? door de tweaker een bericht met ik wil een retour aanvragen? of....
Als het goed is kun je op de website een mail sturen voor een retour aanvraag. Val je nog binnen 14 dagen? Stuur anders een DM, dit is niet helemaal het juiste topic zoals eerder aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13

[Afbeelding]
Heeft niet veel met crypto te maken toch? Maar alles terugsturen en geld terugvragen idd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:42
SUSHI ded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Slux schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:36:
[...]

Met 2000+ reviews kan je hem geen particulier meer noemen toch ?
Ik heb geen idee over wie het gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
Bever! schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:44:
[...]

Ik heb geen idee over wie het gaat :)
ja sorry het zijn er ietsje minder maar wel heel veel ;/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Het waren drie geweldige weken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-10 19:41
Zag het al voorbij komen en was niet verrast. Valt me vooral tegen dat Binance dit soort troep list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Damn. Gisteren nog een scalp op gemaakt en verkocht op 4.793. Nu meer dan 50% lager dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
En dan nog beweren dat ie hetzelfde deed als CL 8)7

Wat een IQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
De nieuwe Justin Sun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalq3
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 11:48
Weer een positief bericht voor crypto in zijn geheel, zal weer veel mensen over de streep trekken ook wat te kopen.... kuckuch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
jzoin2 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:33:
Ik ben onlangs geswitched naar Bitvavo omdat ik een holder ben :P sorry
Maar ik wil ook ff kijken of ik een automatische order kan plaatsen als btc bijv onder een bepaald bedrag komt.

Ik lees de tutorials van bitvavo, maareh....ik kom er niet uit.
Bitvavo ondersteunt volgens mij nog geen stop limit order. Mocht dat wel zo zijn, voorbeeld:

Stop: 9500
Limit: 9600
Value: 0,1 BTC

@djzz Volgens mij heeft hij zoutwaterkoeling op die grafische kaart gebruikt om de temperatuur laag te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
Taro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:59:
[...]

Bitvavo ondersteunt volgens mij nog geen stop limit order. Mocht dat wel zo zijn, voorbeeld:

Stop: 9500
Limit: 9600
Value: 0,1 BTC

@djzz Volgens mij heeft hij zoutwaterkoeling op die grafische kaart gebruikt om de temperatuur laag te houden?
zou je bijna denken inderdaad ;)
tja ik wacht even tot maandag met bellen, ik heb nog 1 week tot de 14 dagen.
thanks (allemaal!)

ik heb 0.1 eth gemined geloof, ik save alles en verkopen op 400+ :)

[ Voor 6% gewijzigd door djzz op 05-09-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:53
En die pakt ze straks allemaal weer voor bijna gratis op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Wat een geweld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Weer een reden voor mij om niet op dat binance te traden echt ongelofelijk dat ze een sushi toelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bots maken zich geen zorgen over exit scams, die handelen gewoon lekker door in $sushi... Worden nog grote buy orders geplaatst.

[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 05-09-2020 15:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raq

raq

Voor het eerst sinds tijden nu zo goed als volledig in fiat...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

raq schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:19:
Voor het eerst sinds tijden nu zo goed als volledig in fiat...
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/sbywwcqzjak41.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
wow haha eth 350 dollar! was toch goed uit te stappen op 410 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Misschien toch maar vol naar tether en het verlies later weer goed maken....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:12
moet zeggen geniet nog steeds van mijn snooker tafeltje :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Hij begrijpt waarschijnlijk het principe van buy low en sell high, even wat YFI met 25% korting ingeslagen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
Taro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:50:
Hij begrijpt waarschijnlijk het principe van buy low en sell high, even wat YFI met 25% korting ingeslagen:
[Twitter]
als het een scam is weet ik niet maar geen exit ieder geval

https://twitter.com/nomichef/status/1302214294956920833

oh sorry dit ging nog over sushi

[ Voor 4% gewijzigd door wehave op 05-09-2020 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Je quote nu een YFI post, maar voor de volledigheid: het betreft SUSHI. Hij schijnt als eigenaar alles te hebben verkocht, maar "wel door te willen gaan". Sure....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wehave
Taro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:16:
[...]

Je quote nu een YFI post, maar voor de volledigheid: het betreft SUSHI. Hij schijnt als eigenaar alles te hebben verkocht, maar "wel door te willen gaan". Sure....
Ja had het al bij gezet.
Zeg alleen maar dat het geen exit is nog.
Anders zou je niet blijven posten lijkt mij.
Deed LTC ook niet zoiets trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-10 19:41
[...]

Hij heeft de helft verkocht en wilt door zodat hij straks de andere helft kan dumpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wehave schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:19:
[...]

Ja had het al bij gezet.
Zeg alleen maar dat het geen exit is nog.
Anders zou je niet blijven posten lijkt mij.
Het is natuurlijk wel wat om zomaar zo enorm veel te verkopen. Beetje hetzelfde als Musk morgen al zijn aandelen in Tesla dumpt. Als je project zo geweldig is dan slaat het nergens op om zulke getallen te verkopen. Als de ontwikkelaar van de coin er blijkbaar geen vertrouwen in heeft, waarom zou ik het dan moeten hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

[...]

Bitconneeeect.

XRP = trash

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wehave
PilatuS schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:24:
[...]

Het is natuurlijk wel wat om zomaar zo enorm veel te verkopen. Beetje hetzelfde als Musk morgen al zijn aandelen in Tesla dumpt. Als je project zo geweldig is dan slaat het nergens op om zulke getallen te verkopen. Als de ontwikkelaar van de coin er blijkbaar geen vertrouwen in heeft, waarom zou ik het dan moeten hebben ?
Kan geen reden bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
wehave schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:19:
[...]
Charlie Lee van LTC heeft inderdaad ook zijn holdings verkocht, maar dit naar eigen zeggen aan een stichting geschonken. Waarschijnlijk zijn eigen stichting, maar afijn. Hij staat in ieder geval met naam, toenaam en foto overal op internet.

De meneer of mevrouw achter sushi schijnt onbekend te zijn, dat maakt het wel iets makkelijker om even alles te market sellen en met de noorderzon te vertrekken.

Uiteraard niet mijn doel om nou fud te verspreiden, maar hopelijk is iedere SUSHI holder wel op zijn hoede.

Edit: De Sushi chef doet hier zijn verhaal: https://twitter.com/NomiChef/status/1302214294956920833. Hij krijgt bij mij nu nog het voordeel van de twijfel, maar gelukkig heb ik zelf geen Sushi, anders had ik ze 100% zeker verkocht, veel te risicovol.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 05-09-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Ondertussen weer bijna 58 miljard uit de ruif geschept

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
DOT staat inmiddels op #7 op CMC: https://coinmarketcap.com. Met maar een paar % erbij stijgt hij naar #5. Dan alleen BTC en ETH als serieuze projecten erboven. XRP en USDT hebben natuurlijk enorme bedragen achter hun naam staan, maar voegen niets extra toe aan de crypto space, behalve een sloot aan geld.

Heel benieuwd hoe dit er over enkele maanden uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-10 09:25
Even een (waarschijnlijk) dom vraagje van mij, maar ik ben nog vrij nieuw met deze materie: ik trade sinds een tijdje met een bot en gebruik USDT als base currency omdat dat stabieler is dan BTC als base. Ik werk met betaalde signals dus heb zelf geen uitgewerkte strategie ofzo. Ik heb een stuk of 50 coins geselecteerd waarin gehandeld mag worden. Het ging de laatste maanden best aardig met kleine, bescheiden winstjes per verkoop per coin. De stop-loss had ik uitgezet omdat het soms gebeurde dat een coin even flink dipte maar alsnog op winst kwam. Ik check de bot meerdere keren per dag, maar sinds een paar dagen zijn alle open posities die ik nog had staan enorm gekelderd. Als ik nu alles zou verkopen dan zou mijn complete winst van de afgelopen maanden weg zijn (gaat niet om grote bedragen hoor, maar toch). Mijn vraag is nu: hoe had ik dit kunnen zien aankomen? Ik volg het crypto-nieuws niet echt en dacht dat USDT als base wel redelijk stabiel zou zijn. Ik lees dat BTC gecrasht is en dat het daarmee te maken kan hebben, maar heeft dat dan toch zoveel invloed op een stable coin als USDT? Of is er iets met de 'gewone' USD gebeurd de afgelopen dagen? Ben gewoon benieuwd hoe dit nou precies werkt, wat de reden voor deze keldering is (ook met een stable coin dus), of dit voorspelbaar was geweest (of in het nieuws) etc. Ik denk dat ik alles maar laat staan en wacht tot het weer stijgt, want als ik mijn open posities nu verkoop dan is alle winst weg. Maar daytrading met signals ligt nu dus even stil tot alles weer aantrekt. Achteraf gezien had ik misschien beter wel een stop-loss aan kunnen zetten, maar daar is het nu te laat voor. Alvast bedankt voor de uitleg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Technomancer Alle cryptocurrency hebben een waarde die wordt uitgedrukt in USD of USDT of een andere vorm van fiat. USDT zelf is redelijk stable vs USD en bijv. EURO. Maar, als Bitcoin in prijs daalt (Zie de afgelopen dagen), dan daalt de fiat waarde van de meeste altcoins ook. Als je dan niet in USDT zit, maar wel in een coin die in waarde daalt (en dat is uiteraard wat die bot voor je doet om te proberen winst te maken...), dan heb je dus vanzelfsprekend verlies vs USDT als je in een cryptocurrency ziet die daalt ipv het "veilige USDT" waar je na het nemen van winst naar toe gaat. Je had op dat moment beter in USDT kunnen zitten dan in de betreffende cryptocurrency. Dat klinkt lekker makkelijk en simpel, maar dat is achteraf altijd makkelijker in te schatten dan vooraf :)

Dat Bitcoin definitief gaat dalen kan je vooraf niet met 100% zekerheid voorspellen. Maar er zijn wel voldoende signalen die je in de gaten kunt houden. Dan alsnog heb je geen volledige zekerheid, maar op basis van kansberekening maak je wel meer kans het bij het juiste eind te hebben.

Afijn, volg dit topic, lees je in, kijk naar trends, volg het nieuws, volg de beurs, verdiep je in Moving Averages, etc. etc. en dan kan je je mogelijk vooraf beschermen tegen een dergelijke daling.

Ik vind het overigens wel vreemd dat je met een bot trade, betaalde signals gebruikt, maar niet begrijpt hoe de markt werkt. Zou je niet eerst met de basis beginnen?

Wat betreft een stop loss: Klopt, dat lijkt vooraf altijd mooi, maar kan ook negatief uitpakken. Daarom moet je niet zomaar ergens geld in (laten) stoppen, maar een tactiek bepalen en perfectioneren. Een stop loss moet je gebruiken voor de momenten dat de trade die je vooraf hebt voorspeld en waarvan je het in- en uitstapmoment hebt bepaald niet langer houdbaar lijkt te zijn en de verkeerde kant op gaat. Een stop loss is niet bedoeld om een gokje te wagen en die te beschermen (al zet ik hem zelf soms wel zo in, maar dan weet ik dat ik eigenlijk verkeerd bezig ben ;) ).

Om eerlijk te zijn zou ik nu die bags niet meer verkopen, maar even aankijken wat de markt vanaf hier doet. Ik heb inmiddels weer een positie ingenomen in een aantal coins, omdat er na een behoorlijke daling altijd weer een kleine/korte opleving komt die of resulteert in een verdere daling, of terug gaat naar de oude niveaus. Kortom: Niet inkopen en 3 maanden niet kijken, maar er actief mee aan de slag gaan, of holden en de gevolgen accepteren.

[ Voor 55% gewijzigd door Taro op 05-09-2020 17:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stokstaart
Technomancer schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:04:
Mijn vraag is nu: hoe had ik dit kunnen zien aankomen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/23s38p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 03:50

spok9

Groen...

Taro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:54:
DOT staat inmiddels op #7 op CMC: https://coinmarketcap.com. Met maar een paar % erbij stijgt hij naar #5. Dan alleen BTC en ETH als serieuze projecten erboven. XRP en USDT hebben natuurlijk enorme bedragen achter hun naam staan, maar voegen niets extra toe aan de crypto space, behalve een sloot aan geld.

Heel benieuwd hoe dit er over enkele maanden uitziet.
Dat is gevoelsmatig ook niet echt reeel eigenlijk, toch?

Higher low, wederom een bounce rond de 10k en een bullish crossover op de 4H stoch rsi. Dat stemt hoopvol voor de kortere termijn, maar ben er niet van overtuigd dat we komende week uiteindelijk niet verder dalen.

@Taro met iets als XRP op 4 blijkt alles mogelijk :+

[ Voor 19% gewijzigd door spok9 op 05-09-2020 18:00 ]

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
spok9 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:28:
[...]

Mijn gevoel zegt van wel :)

@spok9 Idd, met XRP op 4 is alles mogelijk. Maar DOT heeft ook nog geen bagholders, heeft nog momentum, etc. LINK heeft uiteraard dezelfde uitgangspunten. Maar ik denk dat bijv. 95% van de mensen in dit topic nu liever LINK of DOT dan XRP of BCH kopen. USDT is here to stay, maar moet je misschien niet als cryptocurrency zien en hoort naar mijn idee ook niet in die lijst. Maarja, daar ga ik (nog) niet over :)

[ Voor 49% gewijzigd door Taro op 05-09-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Technomancer schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:04:
Mijn vraag is nu: hoe had ik dit kunnen zien aankomen?
Het is geen domme vraag en ik wil mijn flauwe reactie hierboven (ook al is hij inhoudelijk correct) even nuanceren. Je stipt een van de meest lastige vragen (zo niet dé) in de crypto-tradingwereld aan: gebruik je een stoploss en zo ja, waar zet je hem..

Als je daar een passend antwoord op hebt kan je goed geld verdienen in dit wereldje, helaas is er dus ook niet 1 passend antwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 03:50

spok9

Groen...

Stokstaart schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:04:
[...]

Het is geen domme vraag en ik wil mijn flauwe reactie hierboven (ook al is hij inhoudelijk correct) even nuanceren. Je stipt een van de meest lastige vragen (zo niet dé) in de crypto-tradingwereld aan: gebruik je een stoploss en zo ja, waar zet je hem..

Als je daar een passend antwoord op hebt kan je goed geld verdienen in dit wereldje, helaas is er dus ook niet 1 passend antwoord..
Ik zet tegenwoordig vaak meerdere stop losses voor de coins die ik niet hodl. Een zeer strakke en een ruimere op een significant level op de 4H. Voor mij blijkt dat een sweet spot tussen balen door een onnodige stop loss (waarna het verder stijgt) en balen door te late uitstap.

Edit: oh en never let profit run into loss, hoor je ook vaak.

[ Voor 3% gewijzigd door spok9 op 05-09-2020 18:10 ]

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Stokstaart schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:04:
[...]

Volgens mij zijn er 3 mogelijke antwoorden:

- Je zet hem direct onder je inkoopprijs, omdat je gewoon op een willekeurig niveau bent ingestapt
- Je bepaalt vooraf goed overwogen je inkoopprijs, verkoopprijs en moment waarop de trade dreigt te mislukken en waar je dus schade wilt gaan beperken
- De trade zit al in profit en je schuift de stop loss (=stop less profit...) steeds naar boven op om je winst veilig te stellen

Moet overigens eerlijk zeggen dat ik toen ik begon in dit wereldje veel meer stop losses toepaste dan tegenwoordig. Ik ga ervoor en neem risico en durf dat 's nachts aan, of ga er niet voor en zit in fiat. Té vaak geld verloren of een stijging gemist door een stop loss, om daarna de koers weer te zien stijgen.

Het is vaak ook beter om een take profit (sell order op een hogere waarde) in te stellen dan een stop loss. Met een stop loss verlies je per definitie geld (logisch), terwijl de koers tussendoor vaak wel even stijgt. Je kunt dus beter eerder winst nemen en een verdere stijging missen, dan later verlies incasseren.

[ Voor 25% gewijzigd door Taro op 05-09-2020 18:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raq

raq

spok9 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:28:
[...]

Higher low, wederom een bounce rond de 10k en een bullish crossover op de 4H stoch rsi. Dat stemt hoopvol voor de kortere termijn, maar ben er niet van overtuigd dat we komende week uiteindelijk niet verder dalen.

@Taro met iets als XRP op 4 blijkt alles mogelijk :+
Laf bounceje vanmiddag niet, geeft weinig hoop voor een korte termijn stijging.
Ik zit nu voor het eerst in het bearkamp en zie alles voor het eerst met een rode bril met een pul azijn op tafel ipv een groene bril en een spuit hopium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
raq schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:47:
[...]

Laf bounceje vanmiddag niet, geeft weinig hoop voor een korte termijn stijging.
Ik zit nu voor het eerst in het bearkamp en zie alles voor het eerst met een rode bril met een pul azijn op tafel ipv een groene bril en een spuit hopium
Groen/roze bril bedoel je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Uiteindelijk blijven de dino coins weer over na deze ''run'' en hebben we er weer een hoop bagholders bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
Slux schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:24:
[...]

Groen/roze bril bedoel je :P
ada word ook een bag coin zo...

[ Voor 44% gewijzigd door djzz op 05-09-2020 19:35 . Reden: misschien is mijn grap niet grappig ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Dit blijft ook een klassieker:

DOT gaat ondertussen compleet door het putje...

De andere alts gaan ook, volgt er nu een mega rode Bitcoin candle?

[ Voor 37% gewijzigd door Taro op 05-09-2020 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:36:
De andere alts gaan ook, volgt er nu een mega rode Bitcoin candle?
Op de weekly begint BTC wel weer in een S/R zone te komen die terug gaat tot 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Ik verkoop al die shitcoins voor tether en zie het wel. Dit gaat alleen nog maar meer omlaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
vortexnl1982 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:49:
Ik verkoop al die shitcoins voor tether en zie het wel. Dit gaat alleen nog maar meer omlaag...
YouTube: Curb your Bitconnect
:)
Pagina: 1 ... 28 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!