Haha ja het is 1 grote ponzi scheme maar de greed, de spanning en de gains trekken je er in. Dit gaat me weer geld kosten.
Ik heb veel defi coins dus als dat klapt ben ik fucked. Maar misschien is het maandag weer allemaal goed. Moeilijk moeilijk...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Haha ja het is 1 grote ponzi scheme maar de greed, de spanning en de gains trekken je er in. Dit gaat me weer geld kosten.
ja tis soms even resetten als je coins in waarde dalenvortexnl1982 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:56:
[...]
Ik heb veel defi coins dus als dat klapt ben ik fucked. Maar misschien is het maandag weer allemaal goed. Moeilijk moeilijk...
[ Voor 6% gewijzigd door djzz op 05-09-2020 20:08 ]
DOT en LINK zijn ook al hard onderwegdjzz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:05:
[...]
ik ga ada in de gaten houden of dat zakt onder de 5 cent
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Then you'll never buy the dip.. hoort er dan achter..spok9 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:08:
[...]
Edit: oh en never let profit run into loss, hoor je ook vaak.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Thanks voor de inhoudelijke reactie! Ik weet ook wel dat het traden op basis van signals (waar je geen invloed op hebt) meer een vorm van gokken is, maar ik ga ervan uit dat de teams achter die signals er meer verstand van hebben dan ik. Omdat het om kleine bedragen gaat, is het risico niet groot. Eerst handelde ik op deze manier in coins gepaird met BTC maar dat vloog alle kanten op, dus nu USDT als base currency. En dat heeft een paar maanden prima gewerkt (zelfs zonder stop-loss). Uiteraard heb ik ook een take profit ingesteld en een trailing stop loss etc. De afgelopen maanden had ik er weinig omkijken naar, elke dag een paar bescheiden winstjes. Dus vandaar dat ik niet zag aankomen dat alles wat ik op dat moment open had staan, ineens zou kelderen. Ik was in de veronderstelling dat USDT als base currency geen last zou hebben van BTC-dalingen, maar ik snap nu dat het zo niet werktTaro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:09:
@Technomancer Alle cryptocurrency hebben een waarde die wordt uitgedrukt in USD of USDT of een andere vorm van fiat. USDT zelf is redelijk stable vs USD en bijv. EURO. Maar, als Bitcoin in prijs daalt (Zie de afgelopen dagen), dan daalt de fiat waarde van de meeste altcoins ook. Als je dan niet in USDT zit, maar wel in een coin die in waarde daalt (en dat is uiteraard wat die bot voor je doet om te proberen winst te maken...), dan heb je dus vanzelfsprekend verlies vs USDT als je in een cryptocurrency ziet die daalt ipv het "veilige USDT" waar je na het nemen van winst naar toe gaat. Je had op dat moment beter in USDT kunnen zitten dan in de betreffende cryptocurrency. Dat klinkt lekker makkelijk en simpel, maar dat is achteraf altijd makkelijker in te schatten dan vooraf
Dat Bitcoin definitief gaat dalen kan je vooraf niet met 100% zekerheid voorspellen. Maar er zijn wel voldoende signalen die je in de gaten kunt houden. Dan alsnog heb je geen volledige zekerheid, maar op basis van kansberekening maak je wel meer kans het bij het juiste eind te hebben.
Afijn, volg dit topic, lees je in, kijk naar trends, volg het nieuws, volg de beurs, verdiep je in Moving Averages, etc. etc. en dan kan je je mogelijk vooraf beschermen tegen een dergelijke daling.
Ik vind het overigens wel vreemd dat je met een bot trade, betaalde signals gebruikt, maar niet begrijpt hoe de markt werkt. Zou je niet eerst met de basis beginnen?
Wat betreft een stop loss: Klopt, dat lijkt vooraf altijd mooi, maar kan ook negatief uitpakken. Daarom moet je niet zomaar ergens geld in (laten) stoppen, maar een tactiek bepalen en perfectioneren. Een stop loss moet je gebruiken voor de momenten dat de trade die je vooraf hebt voorspeld en waarvan je het in- en uitstapmoment hebt bepaald niet langer houdbaar lijkt te zijn en de verkeerde kant op gaat. Een stop loss is niet bedoeld om een gokje te wagen en die te beschermen (al zet ik hem zelf soms wel zo in, maar dan weet ik dat ik eigenlijk verkeerd bezig ben).
Om eerlijk te zijn zou ik nu die bags niet meer verkopen, maar even aankijken wat de markt vanaf hier doet. Ik heb inmiddels weer een positie ingenomen in een aantal coins, omdat er na een behoorlijke daling altijd weer een kleine/korte opleving komt die of resulteert in een verdere daling, of terug gaat naar de oude niveaus. Kortom: Niet inkopen en 3 maanden niet kijken, maar er actief mee aan de slag gaan, of holden en de gevolgen accepteren.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Ga ik doen! In de tijd dat ik nu op deze manier trade (met USDT als base) is dit nog niet in deze hoedanigheid voorgekomen (laatste 3 maanden ofzo?) dus dit is voor mij wel 'nieuw', ook al zal het waarschijnlijk best een patroon volgenTaro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:13:
@Technomancer Kijk gewoon eens naar de koers van Bitcoin met als interval 1D of 1W of zelfs 1M. Dan zie je dit patroon veel vaker voorkomen.
[ Voor 12% gewijzigd door Technomancer op 05-09-2020 20:20 ]
het zou een oppurtunity kunnen zijn ja.Taro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:19:
ADA bijna weer onder de 9 cent...
Achteraf zal je misschien wel kunnen concluderen dat de Bitcoin bearmarket op 12.468 USDT is gestart. De bullrun kan vanaf hier echt wel verder gaan, maar wat een bloedbad bij de alts. Als de beurzen maandag ook nog rood kleuren kan je je bags weer bij elkaar vegen.
[ Voor 5% gewijzigd door djzz op 05-09-2020 20:24 ]
Verwijderd
Ik ben niet verbaasd, maar wel (weer) teleurgesteldTaro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:30:
Er zit geld/fiat genoeg in de markt, de bereidheid om het in Bitcoin te investeren en dan vooral op dit moment, dat ontbreekt.
Even snel rekensommetje: Als de totale marketcap alleen in Bitcoin zou zitten, dan zou de Bitcoin koers nu 17.400 Dollar zijn.
Wat mij wel altijd blijft verbazen zijn de mensen die denken dat de prijs alleen omhoog kan gaan en verbaasd zijn als alles daalt. Er ontstaan nu veel leermomentjes
Ligt er aan hoe lang je er al in zit en welke runs omlaag je wel of niet hebt meegemaakt. Is alles dan enorm gestegen en zit BTC op een weerstand die al 2 jaar lang staat, dan is winst pakken geen slecht idee.Taro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:30:
Wat mij wel altijd blijft verbazen zijn de mensen die denken dat de prijs alleen omhoog kan gaan en verbaasd zijn als alles daalt. Er ontstaan nu veel leermomentjes
Som is verlies pakken ook wel een goed idee. Wat ik zei : nano van 30 usd naar centenwerk. Blij dat ik heb verkocht toen..PilatuS schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:37:
[...]
Ligt er aan hoe lang je er al in zit en welke runs omlaag je wel of niet hebt meegemaakt. Is alles dan enorm gestegen en zit BTC op een weerstand die al 2 jaar lang staat, dan is winst pakken geen slecht idee.
Ik pak vaak genoeg verlies, dat hoort er inderdaad bij. Beter snel met 1% verlies verkopen dan blijven zitten en hopen op beter terwijl je naar 5% of meer gaat.vortexnl1982 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:38:
[...]
Som is verlies pakken ook wel een goed idee. Wat ik zei : nano van 30 usd naar centenwerk. Blij dat ik heb verkocht toen..
Ik zit toch wel op 22% nu. Te laat. Ik dump nu alle altcoins voor btc en daar zet ik een stop loss op. Ben er even klaar mee. Wacht op de zijlijn om weer in te stappen.PilatuS schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:43:
[...]
Ik pak vaak genoeg verlies, dat hoort er inderdaad bij. Beter snel met 1% verlies verkopen dan blijven zitten en hopen op beter terwijl je naar 5% of meer gaat.
Ben vooral bang dat als de beurs maandag nog een harde klap omlaag krijgt dat alle altcoins helemaal door het putje gaan. Ik ga nu vooral in btc + fiat. BTC zet ik een stop loss op > dan ga ik vol in fiat en wacht rustig af.Taro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:53:
Normaal gesproken gaat het putje na enige tijd weer dicht, stijgt alles weer even en dan gaat het putje weer open. Maar de laatste 3 uur blijven de alts maar gaan. Grote kans dat Bitcoin zo volgt. Vannacht weer een grote kans op een stijging, morgen lekker allemaal weer erin fomo'en, om dan maandag weer verlies op alles te gaan leiden. Been there, done that, seen that.
In vorige bear markets (het zou zo kunnen zijn, je weet maar nooit...) dacht ik iedere keer de bodem te hebben getimed, maar eindigde ik met alleen maar minder fiat. Eerst weer een bevestiging van nieuwe highs, want ik ga dat patroon niet weer herhalen, daar heb ik wel van geleerd. Pas aub allemaal op, dit kan een mooie buy low zijn, maar ook het begin van nog verdere dalingen...
Gewoon van leren en flink aan de slag gaan met risicomanagement en winst pakken. Het blijft crypto en die blood rode dag komt altijd, de vraag is alleen wanneer.vortexnl1982 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:48:
[...]
Ik zit toch wel op 22% nu. Te laat. Ik dump nu alle altcoins voor btc en daar zet ik een stop loss op. Ben er even klaar mee. Wacht op de zijlijn om weer in te stappen.
Jammer maar ik gok het er niet op dat ik nog een 22 % kwijt raak!
Het zijn ook voornamelijk de alts die hard zakken. -22% voor LINK is toch best een hoop.jzoin2 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:53:
Veel paniek joh. Ook op twitter, niet normaal.
Het is nou niet dat de koers op 4800 eurie staat ofzo. Nog ruim 8k in euros joh.
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 05-09-2020 21:06 ]
Verwijderd
Ik zie de relatie met aandelen en crypto juist meer als het wel volwassen zijn van de markt. Of je het nou leuk vind of niet, crypto is niets anders meer dan wat aandelen ook zijn geworden. Een manier om heel veel geld te verdienen waarbij de onderliggende waarde minder relevant is. Nu crypto ook zakt wanneer de aandelen dat doen geeft aan dat het geen kinderen meer zijn, maar de grote jongens.ardana123 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:00:
Zo grappig. Nasdaq Stonks gaan eventjes corrigeren met een aantal %. Vervolgens duikt crypto helemaal de shitter in.
Wat een onvolwassen markt dit. Ik stel mij altijd een hoop kinderen voor die achter hun keyboard thuis zitten en voor het minste met hun zakgeld dumpen of FOMO'en.
Oef, ik hoop voor je dat je gelijk krijgt. Het kan echter prima nog veel en veel lager. Stel de beurs gaat maanden zakken zal alles nog een keer -50% of meer doen in crypto.Chaes schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:08:
Ik heb niets verkocht en ga dat ook niet doen.. acht de kans ook niet zo heel groot dat we nog veel lager gaan.
Gewoon hodlen.
Verwijderd
Er schijnt een nog halving van de fiat waarde van mijn PF te komen dit jaar.blabla1986 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:10:
Ik hoop op een lichte bounce zoals vanmiddag. Dan stap ik er even uit. Chainlink klapt ook gewoon weer even 10% naar beneden. Vanmiddag nog wat LRC aangekocht, maar daar laat ik het nu ook bij.
Was er niet van op de hoogte dat er meerdere halvings aanstaande waren. KAVA is in ieder de eerste gelukkige in mijn portfolio.
Kan allemaal inderdaad. Maar ik hodl al steevast sinds eind 2017 met af en toe wat trades (recentelijk). Maar ik laat het even zo.PilatuS schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:12:
[...]
Oef, ik hoop voor je dat je gelijk krijgt. Het kan echter prima nog veel en veel lager. Stel de beurs gaat maanden zakken zal alles nog een keer -50% of meer doen in crypto.
De eerste keer in 2018 toen BTC niet verder kwam dan dit niveau zagen we uiteindelijk 3k. De 2e keer in 2019 ging het tot 4k.
[ Voor 7% gewijzigd door Chaes op 05-09-2020 21:15 ]
Verlies genomen of gehouden?PilatuS schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:18:
Ik was net iets te vroeg met knife catchen op LINK. Gekocht op 9.44 en 30 seconden later op 9.1.
Mag hopen dat BTC 9.8k tot 9.6k weet te houden.
2% gepakt in minder dan 2 minuten. Ik dacht dat ie wel zou bouncen en dat deed ie gelukkig ook, was alleen iets te vroeg anders was het meer dan het dubbele aan winst geweest.Taro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:26:
[...]
Verlies genomen of gehouden?
Ik wil zo proberen een knife te catchen op DOT, maar mijn hand ligt al flink open door YFI eerder vandaag...
Zal je altijd zien dat als BTC eindelijk op ByBit is aangekomen dat alles weer stijgt, the story of my life, ik had gewoon mijn gevoel moeten volgen en vanaf 12.4k shorten.
Ik ben het helemaal met je eens! Uiteindelijk zit er achter veel crypto coins gewoon een (soort van) bedrijf en je investeert ook gewoon in hun producten. Natuurlijk zitten er in de crypto nog steeds heel veel nutteloze projecten en op de beurs zie je alleen de top bedrijven, behalve als je natuurlijk naar small cap en penny stocks kijkt.PilatuS schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:07:
[...]
Ik zie de relatie met aandelen en crypto juist meer als het wel volwassen zijn van de markt. Of je het nou leuk vind of niet, crypto is niets anders meer dan wat aandelen ook zijn geworden. Een manier om heel veel geld te verdienen waarbij de onderliggende waarde minder relevant is. Nu crypto ook zakt wanneer de aandelen dat doen geeft aan dat het geen kinderen meer zijn, maar de grote jongens.
Dat de boel even bounced is echt niet vreemd hoor. Ik gok dat als je 10x een coin koopt die -20% of meer heeft gedaan op een dag en die 24 uur later verkoopt dat je 7 van de 10x winst zou hebben.DJ-Promo schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:36:
Je hoeft echt niks te vangen nu zie letterlijk alleen rood en blijft nog wel even gaan zo. De marketcap staat al 314 die gaat nog wel onder de 300.
De tijd leert of het tij keert
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Dat gifje klopt niet echt. Vandaag als trader geen cent verloren en juist geld verdient, dat kan de holder niet zeggen.Gelukszoekr schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:06:
Niet verkocht. Geeft rust. We gaan vanzelf weer omhoog
[Afbeelding]
De holder accepteert het verlies, net als een kikker in water dat langzaam aan de kook wordt gebrachtPilatuS schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:09:
[...]
Dat gifje klopt niet echt. Vandaag als trader geen cent verloren en juist geld verdient, dat kan de holder niet zeggen.
En dan heb je nog wat relaxter is. Voor mij is dat toch echt korte termijn traden. Constant controle hebben over je winst of verlies en niet wakker worden met 10% of meer in de min. Niet als je wakker wordt gelijk kijken naar de koers of alerts hebben die afgaan, het bevalt mij prima zo. Bitcoin heeft de afgelopen maand geen reet gedaan terwijl de alts naar de maan zijn gegaan. Laat staan dat je BTC op weet ik veel welke koers koopt en een jaar later weer die koers ziet terwijl je meer dan 100% winst had. Af en toe krijg ik het idee dat sommige holders zich heel speciaal voelen omdat ze zogenaamd holden.Taro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:11:
[...]
De holder accepteert het verlies, net als een kikker in water dat langzaam aan de kook wordt gebracht
Iedereen zijn ding toch?PilatuS schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:17:
[...]
En dan heb je nog wat relaxter is. Voor mij is dat toch echt korte termijn traden. Constant controle hebben over je winst of verlies en niet wakker worden met 10% of meer in de min. Niet als je wakker wordt gelijk kijken naar de koers of alerts hebben die afgaan, het bevalt mij prima zo. Bitcoin heeft de afgelopen maand geen reet gedaan terwijl de alts naar de maan zijn gegaan. Laat staan dat je BTC op weet ik veel welke koers koopt en een jaar later weer die koers ziet terwijl je meer dan 100% winst had. Af en toe krijg ik het idee dat sommige holders zich heel speciaal voelen omdat ze zogenaamd holden.
Dat je als holder niet echt opkijkt van een paar dagen flink omlaag dat klopt natuurlijk wel. Alleen dat de traders aan het schreeuwen zijn met een dikke run omlaag. Ja, misschien aan het schreeuwen van het geld dat ze verdienen. Hoe meer beweging hoe beter, omhoog of omlaag maakt niet uit. Verlies je als trader op zo'n dag als deze geld ben je geen goede trader.Chris.nl schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:20:
Toch vond ik het een leuk gifje. Ik hodl / stake zelf een (op dips steeds meer)-bescheiden bedragje, voel me dan toch beter dan zo'n gifje dan kwaak.
Ja ieder zijn ding, da's natuurlijk prima. Af en toe kom ik alleen mensen tegen die zich suprieur voelen als holder tegenover traders, dat is waar ik op doel. Dat is ook niet ieder zijn ding. Ik zeg trouwens ook niet dat Roellie80 dat doet met deze gif hoor.wehave schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:22:
[...]
Iedereen zijn ding toch?
En als een holder zich speciaal voelt omdat hij hold heb jij verder geen last van toch?
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 05-09-2020 23:27 ]
altijd uitzonderingen , ik zie ook sommige opeens met vingertje wijzen naar de holders toe.PilatuS schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:25:
[...]
Dat je als holder niet echt opkijkt van een paar dagen flink omlaag dat klopt natuurlijk wel. Alleen dat de traders aan het schreeuwen zijn met een dikke run omlaag. Ja, misschien aan het schreeuwen van het geld dat ze verdienen. Hoe meer beweging hoe beter, omhoog of omlaag maakt niet uit. Verlies je als trader op zo'n dag als deze geld ben je geen goede trader.
[...]
Ja ieder zijn ding, da's natuurlijk prima. Af en toe kom ik alleen mensen tegen die zich suprieur voelen als holder tegenover traders, dat is waar ik op doel. Dat is ook niet ieder zijn ding. Ik zeg trouwens ook niet dat Roellie80 dat doet met deze gif hoor.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Voor mij geldt hetzelfde. Ik ben er niet mee bezig of de DOT's die ik nu heb over 4 maanden 10 Dollar of 100 Dollar waard zijn of niet, ik kijk naar de fiat waarde van mijn pf. Of die tijdelijk heeft bestaan uit 2.000 DOT, 1.000 LINK, 3,13 BTC , 114 ETH, -1M Sushi en wat Bitconnect maakt mij niet uit. Het gaat erom dat ik over 4 maanden bijv. +20% extra aan fiat bij elkaar heb getrade.PilatuS schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:17:
[...]
En dan heb je nog wat relaxter is. Voor mij is dat toch echt traden. Constant controle hebben over je winst of verlies en niet wakker worden met 10% of meer in de min. Niet als je wakker wordt gelijk kijken naar de koers of alerts hebben die afgaan, het bevalt mij prima zo. Bitcoin heeft de afgelopen maand geen reet gedaan terwijl de alts naar de maan zijn gegaan. Laat staan dat je BTC op weet ik veel welke koers koopt en een jaar later weer die koers ziet terwijl je meer dan 100% winst had. Af en toe krijg ik het idee dat sommige holders zich heel speciaal voelen omdat ze zogenaamd holden.
[ Voor 22% gewijzigd door Taro op 05-09-2020 23:50 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Taro op 05-09-2020 23:58 ]
Ik weet natuurlijk niet of mijn strategie de beste is, dat kun je pas achteraf zeggen als je je doel hebt behaald (ik heb enkele doelen die ik wil behalen, ik denk ook dat je die moet hebben), en het is zeker mogelijk dat 20k nooit meer wordt overstegen. In dat geval zal de hodl strategie niet de juiste zijn geweest.Taro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:46:
@toilet_paper Veel holders gaan uit van een stijging op de lange termijn. Jij hebt een duidelijke strategie en bent er actief mee bezig, niet iedereen heeft dat.
Maar, stel dat de 19.798 USD voor altijd de hoogste Bitcoin top is geweest, wat de waarheid zou kunnen zijn/worden (ja ja, geen leuk bericht voor velen, maar stel...), is jouw strategie dan de beste als je daar over bijv. 5 jaar naar terugkijkt?
Ik probeer je er niet van af te praten en ik hou persoonlijk zeker wel rekening met een nieuwe ATH, maar gewoon puur als challenge vraag. Zou je je daar dan ok bij voelen?
Ik dus wel.Heisenbug schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:35:
Kopen jullie nog extra bij tijdens dit soort dumps?
en:Bitcoin whale verplaatst maar liefst 60.000 BTC ter waarde van $624 miljoen
en:Bitcoin gedraagt zich hetzelfde als voor de explosie in 2016-2017
en:Slimme whales wachten om Bitcoin te kopen voor $8.800
En ach, daghandelaren kunnen altijd geld verdienen of de markt nu stijgt of daalt toch., ik snap dan niet dat ze in cash gaan zitten met al hun kennis.De prijs van Bitcoin kan een `miner-oorlog` veroorzaken
[ Voor 5% gewijzigd door RaptorXS op 06-09-2020 00:40 ]
Als je dezelfde onzin maar lang genoeg herhaalt wordt het een keer waar ?RaptorXS schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:38:
Dat je daar met alle TA kennis? niet op anticiperen kan lijkt met wel duidelijk.
Indat geval, gefeliciteerd met je winst door de daling, ervan uitgaand dat je daghandeld volgens je eigen grafiekjes toch?PilatuS schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:45:
[...]
Als je dezelfde onzin maar lang genoeg herhaalt wordt het een keer waar ?
PilatuS in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #12"
Verwijderd
Dit.toilet_paper schreef op zondag 6 september 2020 @ 04:19:
[Afbeelding]
@Taro
Nogmaals inhakende op jouw vraag van zostraks:
Heb ff zitten denken met een sigaar en een flessie wijn (mag ik graag doen) en zo kwam ik aan het kijken naar de monthly BTC chart (zie afbeelding) om de prijsontwikkeling op langere termijn nog es te laten bezinken.
Deze ontwikkeling zit allang in mijn achterhoofd gebakken en hierop zijn mijn keuzes gebaseerd, maar het is altijd goed om e.e.a. nog eens in beeld proberen te brengen en te verwoorden. Maakt het vaak voor mezelf ook weer duidelijker.
Deze chart geeft aan dat de interesse om BTC te kopen nog altijd toeneemt. Want het gemiddelde aankoopbedrag stijgt alsmaar door. Dit geeft ook een mooi contrast weer met veel alts die zo een ontwikkeling eerst nog maar eens moeten laten zien. BTC is een longterm curve omhoog, waar veel alts een longterm curve naar beneden laten zien.
Voor wat betreft de relatief jonge DeFi projecten is het nog maar afwachten, die moeten zich eerst nog bewijzen op langere termijn. Voor mij althans. Voor de snelle gains zeker interessant, voor de lange termijn hodl zeer zeker (nog) niet.
Vandaar voor mij enkel BTC en ETH voor de hodl..
Wat mij met name bullish stemt, is dat BTC in augustus jl. een maand lang boven de 10,5k is verhandeld zonder dat daar een soort van fomo-curve aan vooraf ging, zoals daarvoor telkens het geval was (begin ’18 en medio ’19). Dat geeft toch iets van een stabiele stijging in de vraag naar BTC aan.
Uiteraard zijn we hier voorafgaand helemaal vanaf ca. 3,7k gekomen, en is een correctie zoals we nu zien geheel op zijn plaats. Maar die dip -maart dit jaar- zie ik niet als long term bearmarket trendbuiging, zoals je die rounding bottoms voorafgaand aan de pieken naar 20k en naar 14k ziet. Die korte dip naar 3,7k zie ik meer als het gevolg van de algehele Coronapaniek, en was bovendien meer een V-shape i.p.v. een rounding bottom. De BTC koers herstelde zich hierna ook vrij snel, net zoals de meeste koersen.
Maar wat ik belangrijker vind, is dat de koers in deze maand augustus - dus boven de 10,5k- ook nog eens redelijk stabiel was, in tegenstelling tot eerdere maandelijkse tijdspannen waarin we op dit niveau handelden.
Het feit dat we een maand lang kunnen handelen tussen 10,5k en 12,5k, waar voorheen dus een soort van periode van fomo voor nodig was, in combinatie met de fundamentele ontwikkelingen op het gebied van crypto’s, de ontwikkelingen rondom fiatcurrencies, de staat waarin de wereldeconomie momenteel verkeert en het feit dat vrijwel alle andere assets over het gehele spectrum momenteel relatief overpriced zijn, geven in mijn optiek aan dat vrijwel alle seinen voor BTC op groen staan. Dat geeft mij sowieso vertrouwen om er voor langere termijn in te investeren.
BTC kan echt nog wel een enorme pullback maken als de aandelenbeurzen gaan crashen, maar ooit zullen mensen de keuze moeten gaan maken waar ze met de zuurverdiende centen naartoe gaan als ook fiat niet meer interessant is. En dat begint er toch steeds meer op te lijken.
Ergens in ‘geloven’ noem ik doorgaans naïef (neem bijvoorbeeld de die-hard XRP-aanhangers), dus het is niet zo dat ik ‘geloof’ dat BTC veel verder omhoog gaat, maar gebaseerd op alles wat ik zie, acht ik de kans dat BTC de voorgaande ATH gaat doorbreken veel groter dan dat ‘ie dat niet doet.
De run naar 20k was een hype. Maar het was géén hype die gebaseerd was op noodzaak, d.w.z. gebrek aan alternatieven.
Wat nu als er wél een run op BTC ontstaat als gevolg van gebrek aan alternatieven? Dat scenario is er eentje die ik persoonlijk niet uitsluit...
[ Voor 80% gewijzigd door Taro op 06-09-2020 09:57 ]
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
nee, daar is het veel te lang voor.Pelox schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:24:
Is dat nou een bullflag bij yfii?
de kans vandaag is nul omdat cme niet trade... ik verwacht pas zinnige moves als de traditionele markten richting geven.. Nu is het meer rangen.Gondor schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:10:
Volgens mij is de CME gap niet gevuld, stond op 9600 toch?
Wat is de kans dat het vandaag alsnaog gedicht gaat worden?
Verwijderd
Please save me from a bad $SUSHI investment @SBF_Alameda. He is our new master chef.
— Arthur Hayes (@CryptoHayes) 6 september 2020
I'm checking this but believe it to be real. Assuming so:
— SBF (@SBF_FTX) 6 september 2020
Thanks, @NomiChef, for doing what was necessary.
And thanks to the community for supporting me.
Multisig coming soon. https://t.co/p4i39PUrxx
[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 06-09-2020 10:18 ]
Met vandaag bedoel ik dat het richting de opening van CME de koers naar 9600 gaat en dat het de opening koers wordt.Bever! schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:13:
[...]
de kans vandaag is nul omdat cme niet trade... ik verwacht pas zinnige moves als de traditionele markten richting geven.. Nu is het meer rangen.
Morgen misschienGondor schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:10:
Volgens mij is de CME gap niet gevuld, stond op 9600 toch?
Wat is de kans dat het vandaag alsnaog gedicht gaat worden?
Zero.
Blijft heel erg gokken... Ik kijk alleen maar 1 minuutvooruit met SUSHITaro schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:18:
Lijkt erop dat FTX Sushi gaat overnemen?
[Twitter]
[Twitter]
(SBF_Alameda is de CEO van FTX)
Verwijderd
Van 1100 sats naar 3100 sats, dat was een mooi ritje geweestTaro schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:18:
[Twitter]
[Twitter]
Die van 4800 naar 1100 ook 😜Verwijderd schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:52:
[...]
Van 1100 sats naar 3100 sats, dat was een mooi ritje geweest
Wel een mooie reactie ook:Taro schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:18:
[Twitter]
[Twitter]
Waarom kijk je naar dat extra pijltje ? dat zijn vaak market orders of fuckups van mensen, het hoogste of laagste piek buy/sell van een candle, dat kan je toch niet meenemen als een indicator ?Taro schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:57:
Bitcoin lijkt het met moeite te houden:
[Afbeelding]
ETH is in de buurt van de 1D MA99.
[Afbeelding]
LINK is ook in de buurt van de 1D MA99:
[Afbeelding]
YFII, prachtig, zo zie je ze niet vaak
[Afbeelding]
Welk pijltje bedoel je? Die het hoogste en laagste punt aangeeft? Dat is standaard onderdeel van Binance, die zet ik er niet handmatig of bewust in.Slux schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:17:
[...]
Waarom kijk je naar dat extra pijltje ? dat zijn vaak market orders of fuckups van mensen, het hoogste of laagste piek buy/sell van een candle, dat kan je toch niet meenemen als een indicator ?
Klopt die het hoogste of laagste punt aangeeft, zie je op alle exchanges, ik zie dat jij je lijntjes trekt op die punten, maar dat kan je toch niet als punt nemen om je lijntjes neer te zetten ?Taro schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:43:
[...]
Welk pijltje bedoel je? Die het hoogste en laagste punt aangeeft? Dat is standaard onderdeel van Binance, die zet ik er niet handmatig of bewust in.
[ Voor 20% gewijzigd door Slux op 06-09-2020 12:05 ]
Ik trek geen lijntjes op die afbeeldingen, dit zijn 1 op 1 screenshots van de Binance grafieken. De horizontale lijn is gewoon de huidige prijsticker van Binance zelf. Daar verbind ik dus ook geen oordeel of richting aan, die staat er gewoonSlux schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:02:
[...]
Klopt die het hoogste of laagste punt aangeeft, zie je op alle exchanges, ik zie dat jij je lijntjes trekt op die punten, maar dat kan je toch niet als punt nemen om je lijntjes neer te zetten ?
Edit laat ook maar, ik snap het gewoon niet en zal het ook nooit snappen dat mensen daarop traden.
Bedoel ik niks slechts mee hoor en ben er ook zeker niet op uit om het af te zeiken, ieder zijn ding snap best dat mensen er naar kijken.
[ Voor 39% gewijzigd door Taro op 06-09-2020 12:48 ]
Wanneer en op basis waarvan besluit je om in te stappen en hoe lang blijf je er dan in zitten? Grote kans dat je groene candles aan het chasen bent en dan maak je eigenlijk alleen winst als de trend omhoog is en je lang genoeg blijft zitten.O085105116N schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:16:
Ok, nu begint het gewoon irritant te worden. De meeste munten die "bewaak" gaan omhoog, maar ik krijg het niet voor elkaar om er winst uit te halen. Dus dat moet ik maar eens goed analyseren, waarschijnlijk emo...
[ Voor 16% gewijzigd door D-Ed op 06-09-2020 13:34 ]
Of zoiets idd. Wanneer bepaal je het uitstap moment? "Alles" zit in de lift nu momenteel.D-Ed schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:31:
Mijn avontuurtje in Trx had beter uit kunnen pakken als de ‘greed factor’ niet dr overhand had genomen.. Ik had door op tijd uit te stappen ruim 10% van mijn holdl potje kunnen vergroten met een uitstapje naar Trx maar het werd 3%.. Toch leuk maar voelt als een verlies
Traden is dus echt niets voor mij maar zondag en toe een kansje wagen is wel een aangenaam tijdverdrijf.
[ Voor 13% gewijzigd door O085105116N op 06-09-2020 13:43 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq