Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste
Acties:
  • 467.794 views

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 18:23
Kodess schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:24:
[...]

ik zie eettafel lampen met kleur aanpassing :9

Ik heb zelf 3 innr lampen boven de eettafel. Ik had ze met circadian lighting ook dat de kleur anders was, maar dat leek niet goed te gaan met het aan en uit zetten van de lampen (die in een zigbee group zitten).

Ook last van of is dat al verholpen? Of heb je een andere manier gebruikt.
Wat gaat daar niet goed aan dan?
Ik gebruik zo’n group en behalve dat circadian lighting weleens een fractie vertraging heeft na het aanzetten van de lampen heb ik verder geen problemen. Die vertraging staat trouwens los van een group, hebben enkele lampen ook.

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 18:23
Donderpoes schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:40:
[...]

Ik ben niet getrouwd met zigbee, neem aan dat ik zwave componenten tezamen met zigbee componenten kan opnemen in home assistant. Moet alleen wel zorg dragen dat het bereik groot genoeg is.

Switches met deze functionaliteit zijn wel wat ik nodig heb vermoed ik.
Als ik met dit soort switches ga werken, kan ik dan nog "slimme" lampen nemen of werk ik dan beter met "domme" lampen.
Meestal zit er alleen een bruine en zwarte draad achter je wandschakelaars, maar voor (volgens mij alle) switches heb je ook een blauwe draad nodig. Ze hebben namelijk constante spanning nodig. Zit er geen blauwe draad, zul je die bij moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:35
phlinx schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:51:
[...]

Meestal zit er alleen een bruine en zwarte draad achter je wandschakelaars, maar voor (volgens mij alle) switches heb je ook een blauwe draad nodig. Ze hebben namelijk constante spanning nodig. Zit er geen blauwe draad, zul je die bij moeten trekken.
Of je installeert de relay in de plafond doos waar je wel een nuldraad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
Gisteren HA op een PI geinstalleerd, ben dus nog "vers".
Philips Hue, zonnepanelen, slimme stekkers, Sonos, Google Home, Logitech, Airco, is allemaal gelukt maar ik krijg m'n Honeywell Lyric T6 met geen mogelijkheid gekoppeld.
In oude topics hier lees ik de vraag wel een aantal keren maar zonder antwoord. Ook op de community kan ik geen helder verhaal krijgen na een uur of wat zoeken.
Iemand bekend of de Honeywell Lyric T6 uberhaupt te koppelen is of moet ik een OpenTherm aanschaffen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06
Ora et Labora schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:42:
Philips Hue, zonnepanelen, slimme stekkers, Sonos, Google Home, Logitech, Airco, is allemaal gelukt maar ik krijg m'n Honeywell Lyric T6 met geen mogelijkheid gekoppeld.
In oude topics hier lees ik de vraag wel een aantal keren maar zonder antwoord. Ook op de community kan ik geen helder verhaal krijgen na een uur of wat zoeken.
Iemand bekend of de Honeywell Lyric T6 uberhaupt te koppelen is of moet ik een OpenTherm aanschaffen?
De Lyric biedt ondersteuning voor Apple Homekit kun je de route proberen via de HomeKit integration (bron). Lees vooral ook verder bij de bron voor eventuele problemen met het vinden van je thermostaat. Mocht dat niet lukken , in hetzelfde topic (die al loopt sinds 2017) wordt ook gesproken over een custom component voor de Lyric thermostaten.

What's the speed of dark?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 20:00

Rianata

Have you played Atari today?

Over de Honeywell Lyric is idd een heel actieve thread in de Home Assistant community:

https://community.home-as...lyric-thermostat/3520/904

En OpenTherm of aan/uit schakeling voor de aansturing van je CV heeft niet zoveel invloed op de mogelijkheid tot integratie (als dat een vraag was @Ora et Labora ?). Zelf gebruik ik PlugWise, die in eerste instantie prima werkte met de aan/uit aansturing, waarbij ik later de OpenTherm aansturing ben gaan gebruiken.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:23
Iemand dit toevallig al eens gezien? Ik heb wat utility meters draaien voor elektriciteit / gas / waterverbruik. Deze hebben een daily cycle, maar sinds kort merkte ik in PVoutput dat het verbruik dag na dag hoger ging. Als ik nu naar een log kijk dan zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FK5wlZWk3igEkZRrrICmmy-RdI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q67g2v4gbIIjdjT2NEgPbT88.jpg?f=user_large

Het verbruik loopt op tot de dag/nacht overgang, blijft dan gelijk (dit is alleen de dag teller) en gaat dan om middernacht naar 0, het lijkt dus dat de cycle werkt. Maar vreemd genoeg gaat hij een half uur later weer naar de laatste meting van de dag ervoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg75
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:46
Ik probeer een Yeelight te schakelen met een Aqara schakelaar. Van alles geprobeerd in de code maar het is mij nog niet gelukt. Iemand advies? Huidige code is:

- alias: Switch ON-OFF
description: ''
trigger:
- platform: event
event_type: deconz_event
event_data:
event: 1002
id: Schakelaar Lieke2
action:
- service: light.toggle
entity_id: light.lamp_liek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Casper
  • Laatst online: 11:35
@robg75 kan je [code=yaml] gebruiken om je code te markeren? Dat zorgt dat de uitlijning ook correct blijft.

Weet iemand welke mod er getagged moet worden om dit (weer) als warning te krijgen boven de reactie input?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Byron010 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:25:
[...]

Kijk dit verduidelijkt weer wat, top bedankt.

Nu maar even kijken hoe en waar ik creatief gebruik kan maken van smartplugs :9
Een waterkoker is hier dus niet echt het juiste voorbeeld, kwam meer uit mijn routine dat ik altijd een kopje thee drink als ik op sta. Zou fijn zijn als die automatisch gezet wordt zodra mijn wekker gaat..

(Ja dit scheelt me misschien maar 1 minuut en 1 handeling, maar zou wel lekker makkelijk zijn)
Nog even voor de inspiratie, de HA android app (in ieder geval de beta versie) heeft ook een sensor voor je wekker. Daarmee zou je je water koker kunnen aanzetten als je wekker gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:11
-Casper schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:53:
@robg75 kan je [code=yaml] gebruiken om je code te markeren? Dat zorgt dat de uitlijning ook correct blijft.

Weet iemand welke mod er getagged moet worden om dit (weer) als warning te krijgen boven de reactie input?
@ThinkPad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 23:19
Of @teacher. Voor de volledigheid: het gaat dus om de topic warning uit het vorige topic, om die ook hier te plaatsen :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:25

Byron010

Black Mirror Society.

JackPoint schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Nog even voor de inspiratie, de HA android app (in ieder geval de beta versie) heeft ook een sensor voor je wekker. Daarmee zou je je water koker kunnen aanzetten als je wekker gaat.
Toen ik mijn HA voor het eerst opzette en inlogde met m'n mobiel stond m'n wekker inderdaad er gelijk tussen. Vond het gelijk leuk om te zien dat HA realiseert dat de wekker van een mobiel hierbij gebruiken heel handig kan zijn :)

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:03
Byron010 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:31:
[...]

Toen ik mijn HA voor het eerst opzette en inlogde met m'n mobiel stond m'n wekker inderdaad er gelijk tussen. Vond het gelijk leuk om te zien dat HA realiseert dat de wekker van een mobiel hierbij gebruiken heel handig kan zijn :)
Nog beter zou zijn indien de google home hub, een sensor heeft voor de wekker :p
Ik gebruik niet de telefoon als wekker, maar de google home hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
Toevallig iemand die z'n slimme meter uileest zonder P1 kabel en toch data in Home Assistant heeft?
M'n meterkast zit buiten, naast de voordeur, heb daar geen stopcontact of UTP liggen. M'n PI met HA staat nu op zolder.
Ik kan natuurlijk kabels gaan trekken maar doe dat het liefst niet.
Nu heeft Umeter wel software en een real-time-meter welke ik eraan kan koppelen maar dan zit ik weer aan hun software/app vast.
Zo zijn er nog wel meer websites zoals slimmemeterportal.nl.
Het maakt mij niet uit om het niet precies live te kunnen zien maar het zal wel fijn zijn om het verbruik in HA uit te kunnen lezen.
Wellicht heeft iemand al iets bedacht in zo'n situatie, je weet nooit.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 16:35

Mimiix

Professioneel Prutser

Ora et Labora schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:28:
Toevallig iemand die z'n slimme meter uileest zonder P1 kabel en toch data in Home Assistant heeft?
M'n meterkast zit buiten, naast de voordeur, heb daar geen stopcontact of UTP liggen. M'n PI met HA staat nu op zolder.
Nu heeft Umeter wel software en een real-time-meter welke ik eraan kan koppelen maar dan zit ik weer aan hun software/app vast.
Het maakt mij niet uit om het niet precies live te kunnen zien maar het zal wel fijn zijn om het verbruik in HA uit te kunnen lezen.
Ik heb het met een Powerbank geprobeerd, maar dat was elke dag wisselen.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Heb je stroom in de meterkast? Heb je een internet aansluiting in de meterkast?

Anders is zoiets er op nog op wifi.
Geen idee of het met HA samenwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
Een ESP met solarbank en powerbank?
Zou ook voor @Mimiix kunnen werken

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:37:
[...]

Een ESP met solarbank en powerbank?
Zou ook voor @Mimiix kunnen werken
Is in mijn meterkast helaas(binnen). Voordeur is op het noorden dus is ook gewoon knudde.

Nee, ik wacht wel tot ik iemand kan inhuren voor een stopcontact :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
De Toon thermostaat heeft een draadloze P1 module: https://www.eneco.nl/klan...on/beginnen/slimme-meter/
Voorwaarde is wel dat je stopcontact hebt - die kan je vaak relatief simpel bijpaatsen in een meterkast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:43
Over het algemeen heb je in de meterkast wel ergens 230V tot je beschikking om een stopcontact bij aan te kunnen sluiten. Dacht ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 20:21

drice

Loading...

Ora et Labora schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:42:
Ik heb zelf ook een tijd lopen proberen met de T6 integratie. Sinds een recente update gaat het inderdaad via de homekit integratie. Dus probeer de T6 via de honeywell app te connecten met je wifi en dan moet het met autodiscovery wel lukken denk ik.

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:54
Ik ben nieuw in de HA wereld. Jaren lang met veel plezier gebruik gemaakt van de Homewizzard maar dat product wordt niet verder ontwikkeld. Ik heb nu mijn eerste stappen gezet in de wereld van HA. De basis draait en mijn Philips Hue producten werken er prima mee. De bedoeling is om de HW volledig te vervangen maar voorlopig laat ik deze nog naast de HA draaien, misschien eens kijken of het (voor een beginner) eenvoudig is om de HW te integreren in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Goeieavond,

Ik heb volgend scriptje die de lichten aanzet (indien de zon onder is) maar ook die een spotify playlist aanroept.
Dit werkt (onder sonos) , echter wil ik ook dat hij de playlist shuffelt, zodat hij niet telkens met hetzelfde nummer begint.
Dat laatste werkt niet, echter als ik onder de mediaplayer integratie kijk, zou die volgens mij moeten werken?
Het script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
douche:
  alias: Douche nemen
  icon: "mdi:shower-head"
  description: 'Douche routine die het licht aanzet met bijpassende muziek'
  sequence:
  - service: media_player.select_source
    data:
      entity_id: media_player.badkamer
      source: 'Songs to Sing in the Shower'
  - service: media_player.shuffle_set
    data:
      shuffle: true      
  - condition: state 
    entity_id: sun.sun
    state: 'below_horizon'
  - service: light.turn_on
    entity_id: light.douche

Ik heb al zitten denken om de shuffle actie voor de play actie te zetten, maar dat lijkt me echt onlogisch, gezien er dan niets speelt...

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
skank schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:58:
Goeieavond,

Ik heb volgend scriptje die de lichten aanzet (indien de zon onder is) maar ook die een spotify playlist aanroept.
Dit werkt (onder sonos) , echter wil ik ook dat hij de playlist shuffelt, zodat hij niet telkens met hetzelfde nummer begint.
Dat laatste werkt niet, echter als ik onder de mediaplayer integratie kijk, zou die volgens mij moeten werken?
Het script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
douche:
  sequence:
    data:
    data:

Ik heb al zitten denken om de shuffle actie voor de play actie te zetten, maar dat lijkt me echt onlogisch, gezien er dan niets speelt...

Enig idee?
Is dit de hele code? Ik mis namelijk trigger, condition en action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 19:09
Bovenstaande lijkt me een script, dus daar heb je geen trigger nodig. Wat voor device is de media_player? Je weet zeker dat je die source zo aan moet roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
endness schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:02:
Bovenstaande lijkt me een script, dus daar heb je geen trigger nodig. Wat voor device is de media_player? Je weet zeker dat je die source zo aan moet roepen?
Ah vandaar. Ik gebruik bijna geen scripts.

@ Skank

Groetjes.
Bekijk het maar met zulke antwoorden.

[ Voor 33% gewijzigd door larsiey op 28-08-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
larsiey schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:01:
[...]

Is dit de hele code? Ik mis namelijk trigger, condition en action.
Ja die is volledig
Is een script he, staat er toch bij?
@endness device is sonos

[ Voor 5% gewijzigd door skank op 28-08-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
larsiey schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:06:
[...]

Groetjes.
Bekijk het maar met zulke antwoorden.
?
Had je het tegen mij? Wat heb ik verkeerd gezegd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

skank schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:06:
[...]

Ja die is volledig
Is een script he, staat er toch bij?
@endness device is sonos
Ja er staat heel veel.

Op Google ook trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
Mimiix schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:09:
[...]

Ja er staat heel veel.

Op Google ook trouwens.
Je mag niet slowchatten.. je moet duidelijk alles formulieren.
Je moet google'n enz enz

Kijk ik probeer telkens bij elke post altijd zo volledig mogelijk en altijd de raad hier te volgen... maar altijd is er hier wel iets van commentaar, ofwel lees ik zogezegd niet, ofwel google ik zogezegd niet enz..
valt echt zwaar hier soms... ben ik dan de enige die dit denk?

Ik heb gegoogle'd, en met dit antwoord ben ik helemaal niets, maar daar zul jij niet op gewezen worden hier..

Los van het feit dat het hier echt SUPER is qua hiulp en wat ik ook enorm waardeer, soms heb ik het hier gehad (maar dat draait wel weer bij...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

skank schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:13:
[...]

Je mag niet slowchatten.. je moet duidelijk alles formulieren.
Je moet google'n enz enz

Kijk ik probeer telkens bij elke post altijd zo volledig mogelijk en altijd de raad hier te volgen... maar altijd is er hier wel iets van commentaar, ofwel lees ik zogezegd niet, ofwel google ik zogezegd niet enz..
valt echt zwaar hier soms... ben ik dan de enige die dit denk?

Ik heb gegoogle'd, en met dit antwoord ben ik helemaal niets, maar daar zul jij niet op gewezen worden hier..

Los van het feit dat het hier echt SUPER is qua hiulp en wat ik ook enorm waardeer, soms heb ik het hier gehad (maar dat draait wel weer bij...) ;)
Oh jawel hoor.
Ik krijg het op m'n bord, maar dat calculeer ik in.

Anyway ik betwijfel of shuffle een optie kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:42
chippie777 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:00:
Ik ben nieuw in de HA wereld. Jaren lang met veel plezier gebruik gemaakt van de Homewizzard maar dat product wordt niet verder ontwikkeld. Ik heb nu mijn eerste stappen gezet in de wereld van HA. De basis draait en mijn Philips Hue producten werken er prima mee. De bedoeling is om de HW volledig te vervangen maar voorlopig laat ik deze nog naast de HA draaien, misschien eens kijken of het (voor een beginner) eenvoudig is om de HW te integreren in HA.
Homewizard is niet echt gemakkelijk in HA te integreren en als het al gaat dan is het geknutsel. Het beste kun je zorgen dat HA praat met de devices ipv met en Homewizard. Nu gebruikt Homewizard over het algemeen 433 of 868 mhz sensoren dus zit je al snel op een RFXcom oid, of wellicht wordt het tijd om deze sensoren eens te vervangen voor zigbee, zwave of WiFi. Dit is wat breder ondersteund met ha en als je het mij vraagt ook een stuk fijner werkt dan eerder genoemde (bevestiging ipv point and shoot)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 11:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hmmbob schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:22:
Of @teacher. Voor de volledigheid: het gaat dus om de topic warning uit het vorige topic, om die ook hier te plaatsen :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
Ik heb het opgelost, shuffle gaat nu p:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
douche:
  sequence:
    data:
    data:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:59
Heb je een toevallig een ESMR5 meter? Dan kan die je stroom geven. Daar kan je een ESP aan hangen die de meting via het netwerk doorgeeft. Deze bijvoorbeeld, met parasitaire voeding.
Afbeeldingslocatie: http://www.esp8266thingies.nl/wp/wp-content/uploads/2017/01/packaged-300x220.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door balk op 28-08-2020 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik gewoon de BeNext P1 Z-Wave meter die gekoppeld is met HA of bedoel je dat je ook geen P1 poort hebt? https://www.benext.eu/producten/p1-dongle/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:54
martinvdm schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:15:
[...]

Homewizard is niet echt gemakkelijk in HA te integreren en als het al gaat dan is het geknutsel. Het beste kun je zorgen dat HA praat met de devices ipv met en Homewizard. Nu gebruikt Homewizard over het algemeen 433 of 868 mhz sensoren dus zit je al snel op een RFXcom oid, of wellicht wordt het tijd om deze sensoren eens te vervangen voor zigbee, zwave of WiFi. Dit is wat breder ondersteund met ha en als je het mij vraagt ook een stuk fijner werkt dan eerder genoemde (bevestiging ipv point and shoot)
Ik was/ben er inmiddels achter dat het inderdaad niet eenvoudig is om de HW te koppelen. Gelukkig heb ik niet veel KAKU schakelaars en slechts 1 KAKU bewegingsensor. Eens kijken wat ik daar voor alternatief voor ga gebruiken. Wel lees ik mijn slimme meter uit via de HW en ik gebruik ook een smartwares weerstation wat ik graag zou willen blijven gebruiken. Anders wordt het toch investeren. :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Tip van * sOid tussendoor.

Ik zocht een manier om lichte sensoren (Aqara) aan muren en kozijnen te bevestigen zonder dubbelzijdig plakband te gebruiken. Dubbelzijdig plakband laat in mijn ervaring in het beste scenario verfresten achter en in het slechtste scenario trekt het verf mee.

Sinds een paar maanden maak gebruik van Pritt Buddies (nou ja, iets soortgelijks van Amazon). Die dingen werken echt top voor dit soort lichte sensoren. Blijft goed zitten, herbruikbaar, laat geen resten of beschadigingen achter. Ik was sceptisch, maar het werkt zelfs goed met de temperatuur/luchtvochtigheidssensor in de badkamer.

Afbeeldingslocatie: https://d2fb1ew6v6wv87.cloudfront.net/products/5024729/s01/424x424/origin.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:51
sOid schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:37:
Tip van * sOid tussendoor.

Sinds een paar maanden maak gebruik van Pritt Buddies (nou ja, iets soortgelijks van Amazon). Die dingen werken echt top voor dit soort lichte sensoren. Blijft goed zitten, herbruikbaar, laat geen resten of beschadigingen achter. Ik was sceptisch, maar het werkt zelfs goed met de temperatuur/luchtvochtigheidssensor in de badkamer.

[Afbeelding]
klopt werkt perfect, heb ik ook voor temp sensoren. Makkelijk als je batterij wil wisselen.
Voor de pir's moet je het niet gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
zoeperman schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:53:
[...]

klopt werkt perfect, heb ik ook voor temp sensoren. Makkelijk als je batterij wil wisselen.
Voor de pir's moet je het niet gebruiken 8)7
Die aqara sensoren klik ik zo van hun dekseltje af zo dat ie open gaat, makkelijker batterij verwisselen kan bijna niet. Daarna klik je hem terug en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 12:03
(jarig!)
Is er iemand die een wissel schakeling heeft icm een dimmer en puls schakelaar?

Werkt het als je dimmer bovenin maakt bij de lamp aangezien je anders de bruine moet aansluiten op de dimmer volgens veel websites?

Scheelt nogal tijd namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
@sOid

Mijn ervaring met soortgelijke dingen was op spachtelputz(?) niet optimaal; dat werd helemaal week en kwam van de muur af. Misschien destijds niet goed voorbehandeld en daardoor niet optimaal gehecht? YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RudolfR schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:55:
@sOid

Mijn ervaring met soortgelijke dingen was op spachtelputz(?) niet optimaal; dat werd helemaal week en kwam van de muur af. Misschien destijds niet goed voorbehandeld en daardoor niet optimaal gehecht? YMMV.
Tot nu toe gaat het goed :) In vorige huis (ben 2 maanden geleden verhuisd) had ik het dubbelzijdige tape gebruikt maar dat ging echt verkeerd. We'll see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Iemand een icoon voor strijken op materialdesign?
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
skank schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:50:
Iemand een icoon voor strijken op materialdesign?
:p
Zit er niet in: https://github.com/Templarian/MaterialDesign/issues/2752.
Er is wel een wasmachine of t-shirt. Misschien is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
larsiey schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:55:
[...]

Zit er niet in: https://github.com/Templarian/MaterialDesign/issues/2752.
Er is wel een wasmachine of t-shirt. Misschien is dat iets?
ah cool, thx voor de tip.
Ik zal het dan idd met een tshirt doen, bedankt voor de tip.
De wasmachine heb ik al in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik heb iets heel vervelends voor .
Ik gebruik zoals velen de fully kiosk browser app op een android samsung tab S3 tablet.
Niet een zwakke tablet...
Deze toont enkel de home assistant url.
Tot voor mn reis draaide dit prima.
Hij schakelt mits de camera het beeld aan/uit als je ervoor staat.

Nu kom ik terug thuis , steek ik de tablet aan (had hem uitgezet vd de reis) , so far so good.
Maar zodra de tablet het scherm uitschakelt en terug inschakelt, dan kan ik nergens meer op buttons drukken in mn dashboard.
De tablet reageert nog wel wat ik kan wel swipen van boven nr beneden (om te refreshen maar verhelpt niets) of van links naar rechts om uit de fully kiosk te gaan.
Echter dus niets meer "aandrukbaar". Zodra ik echter de home button druk, herlaad hij alles en reageert hij weer, totdat het scherm weer uitgaat.

Erg vreemd !
Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:36
Ik wil weten wanneer mijn sauna 100 graden is. Temp sensor is lastig ivm hoge temp maar ik heb dsmr slimme meter uitlezen.

Volgens mij kan ik toch simpel een notificatie sturen als ik binnen x sec een drop van 9k Watt heb? Dan weet ik namelijk dat de sauna warm is. Simpel >8k meten kan niet want mijn tesla kan ook tegelijk laden dus kan je false positives krijgen.

Ik vraag me af of je een variabele tijdelijk kan bewaren dus continu x = 5 sec geleden en die vergelijken of de drop? Notificatie moet eenmalig zijn want erna gaat hij om de zoveel tijd weer bij laden en droppen. Het duur ongeveer 25 min voor hij 100 graden is

Iemand een idee?

[ Voor 11% gewijzigd door TweakerVincent op 29-08-2020 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

TweakerVincent schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:19:
Ik wil weten wanneer mijn sauna 100 graden is. Temp sensor is lastig ivm hoge temp maar ik heb dsmr slimme meter uitlezen.

Volgens mij kan ik toch simpel een notificatie sturen als ik binnen x sec een drop van 9k Watt heb? Dan weet ik namelijk dat de sauna warm is. Simpel >8k meten kan niet want mijn tesla kan ook tegelijk laden dus kan je false positives krijgen.

Ik vraag me af of je een variabele tijdelijk kan bewaren dus continu x = 5 sec geleden en die vergelijken of de drop? Notificatie moet eenmalig zijn want erna gaat hij om de zoveel tijd weer bij laden en droppen. Het duur ongeveer 25 min voor hij 100 graden is

Iemand een idee?
Je wil eigenlijk kijken of je verbruik xk watt is.

Automation 1: If Wattage 8K + FOR 5 minutes > Input boolean =1
Automation 2: If Wattage KLEINER dan 8K AND Inputboolean = 1 > Notification .

Pak je tesla erbij : IF CHARGING (als AND condition).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
@TweakerVincent

Zoiets moet te maken zijn met een trend-sensor, lijkt mij.
https://www.home-assistant.io/integrations/trend/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik heb nog een tweede prbleem ook :p
Ik heb een emby integratie.. voor zowel de cinema als de woonkamer.
De mediaspeler van de cinema werkt perfect, die voor de woonkamer (zidoo) blijft op idle staan, ookal speelt hij een emby movie af.

Nu geen probleem, dacht ik, ik ga een kodi integratie doen..
Gezien die door discovery niet ontdekt wordt, heb ik hem manueel toegevoegd.

Echter ik krijg de integratie niet binnen?
Enige mogelijkheid?

https://www.home-assistant.io/integrations/kodi/

De webinterface in kodi is geactiveerd https://kodi.wiki/view/Web_interface
Via mn browser lukt het overigens wel de webinterface te bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannywa
  • Laatst online: 11-02-2021
Probeer nu de Google Assistant intergratie werkend te krijgen zonder HA Cloud.

Ik heb de stappen gevolgd (https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/)

Als ik naar de Home app van Google ga ik zie ik inderdaad de test app staan, vervolgens kan ik inloggen op HA. De app zelf heb ik verwijderd omdat dit voor problemen kan zorgen.

Vervolgens zie ik even staan inloggen, daarna krijg ik de melding dat de gegevens niet kunnen worden geupdate.

Bij account linking/Authorization URL heb ik bij de URL's geen port ingevuld. Als ik wel een poort invul krijg ik niks te zien in de Google Home app. Heb eerder de Google intergratie gehad en zie bij die projecten ook dat ik toen geen port had ingevuld, toen werkte alles prima.

Zelf denk ik dat het fout gaat in de configuration.yaml. Bij veel tutorials gebruiken ze een API Key, nu is dat service_account. Bij het Google Cloud platform heb ik een serviceaccount aangemaakt, maar dan? Op https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/ wordt hier niks over vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06
TweakerVincent schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:19:

Iemand een idee?
Naast de hierboven genoemde opties zou je ook iets met het verschil in triggerwaarde kunnen doen:

YAML:
1
{{ trigger.from_state.state| int - trigger.to_state.state| int }}

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik maak gebruik van een ESP8266 (wemos D1 mini) met esp-link om de slimme meter in home assisant te krijgen (serieel over IP). (deze module: https://www.zuidwijk.com/p1-modules/ ). Simpel en werkt , maar op de één of andere manier stopt home assisant een of meerdere keren per dag met de data ophalen. Een restart van home assistant en het werkt weer even. In de logs kan ik niets vinden wat op een probleem kan duiden. Als ik naar de esp-link zelf kijk dan is hier ook geen probleem te zien, deze draait gewoon.

Heeft iemand enig wat de oorzaak hier van is, en hoe het op is te lossen?

code:
1
2
3
4
5
sensor:
  - platform: dsmr
    host: 192.168.2.53
    port: 23
    dsmr_version: 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grr. Ik heb vandaag best wat gesleuteld aan m'n configuratie (vooral de configuration.yaml opgedeeld in sub-yamls). En dat werkte allemaal prima, regelmatig na wijzigingen gecheckt.

Toen ging ik m'n docker containers updaten en nu start home assistant (core) niet meer. Ik kan er niet wijs uit worden. Ik heb al een downgrade van de docker-container geprobeerd, maar dat werkt ook niet.

Voordat ik een backup terug ga plaatsen, hebben jullie een suggestie?

Dit is een log van docker, maar het meeste staat ook in home-assistant.log. Volgens mij is het een probleem van HASS en niet van docker, vandaar dat ik het hier plaats.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
[s6-init] making user provided files available at /var/run/s6/etc...exited 0.
[s6-init] ensuring user provided files have correct perms...exited 0.
[fix-attrs.d] applying ownership & permissions fixes...
[fix-attrs.d] done.
[cont-init.d] executing container initialization scripts...
[cont-init.d] udev.sh: executing... 
starting version 3.2.9
[21:14:14] INFO: Update udev information
[cont-init.d] udev.sh: exited 0.
[cont-init.d] done.
[services.d] starting services
[services.d] done.
2020-08-29 21:14:18 ERROR (MainThread) [root] Uncaught exception
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/lib/python3.8/runpy.py", line 194, in _run_module_as_main
    return _run_code(code, main_globals, None,
  File "/usr/local/lib/python3.8/runpy.py", line 87, in _run_code
    exec(code, run_globals)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/__main__.py", line 320, in <module>
    sys.exit(main())
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/__main__.py", line 312, in main
    exit_code = runner.run(runtime_conf)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/runner.py", line 133, in run
    return asyncio.run(setup_and_run_hass(runtime_config))
  File "/usr/local/lib/python3.8/asyncio/runners.py", line 43, in run
    return loop.run_until_complete(main)
  File "/usr/local/lib/python3.8/asyncio/base_events.py", line 616, in run_until_complete
    return future.result()
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/runner.py", line 122, in setup_and_run_hass
    hass = await bootstrap.async_setup_hass(runtime_config)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/bootstrap.py", line 112, in async_setup_hass
    config_dict = await conf_util.async_hass_config_yaml(hass)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/config.py", line 309, in async_hass_config_yaml
    config = await hass.loop.run_in_executor(
  File "/usr/local/lib/python3.8/concurrent/futures/thread.py", line 57, in run
    result = self.fn(*self.args, **self.kwargs)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/config.py", line 324, in load_yaml_config_file
    conf_dict = load_yaml(config_path)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/util/yaml/loader.py", line 61, in load_yaml
    return yaml.load(conf_file, Loader=SafeLineLoader) or OrderedDict()
  File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/yaml/__init__.py", line 114, in load
    return loader.get_single_data()
  File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/yaml/constructor.py", line 51, in get_single_data
    return self.construct_document(node)
  File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/yaml/constructor.py", line 55, in construct_document
    data = self.construct_object(node)
  File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/yaml/constructor.py", line 100, in construct_object
    data = constructor(self, node)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/util/yaml/loader.py", line 192, in _ordered_dict
    nodes = loader.construct_pairs(node)
  File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/yaml/constructor.py", line 155, in construct_pairs
    value = self.construct_object(value_node, deep=deep)
  File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/yaml/constructor.py", line 100, in construct_object
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/util/yaml/loader.py", line 111, in _include_yaml
    fname = os.path.join(os.path.dirname(loader.name), node.value)
  File "/usr/local/lib/python3.8/posixpath.py", line 90, in join
    genericpath._check_arg_types('join', a, *p)
  File "/usr/local/lib/python3.8/genericpath.py", line 152, in _check_arg_types
    raise TypeError(f'{funcname}() argument must be str, bytes, or '
TypeError: join() argument must be str, bytes, or os.PathLike object, not 'list'
[cont-finish.d] executing container finish scripts...
[cont-finish.d] done.
[s6-finish] waiting for services.
[s6-finish] sending all processes the TERM signal.
[s6-finish] sending all processes the KILL signal and exiting.

Hij miept over permissions maar daar heb ik niets aan gewijzigd...

Edit: gevonden. Er bleek ergens een verkeerde !include in configuration.yaml te staan.

Zou fijn zijn als de logs wat specifiekere info geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_derk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:17
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door mr_derk op 29-08-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:43
@sOid Wat gebeurd er als je een HA container start zonder volume mappings? Dan weet je of het in je 'eigen' data zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:49
sOid schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:18:
Grr. Ik heb vandaag best wat gesleuteld aan m'n configuratie (vooral de configuration.yaml opgedeeld in sub-yamls). En dat werkte allemaal prima, regelmatig na wijzigingen gecheckt.

Toen ging ik m'n docker containers updaten en nu start home assistant (core) niet meer. Ik kan er niet wijs uit worden. Ik heb al een downgrade van de docker-container geprobeerd, maar dat werkt ook niet.

Voordat ik een backup terug ga plaatsen, hebben jullie een suggestie?

Dit is een log van docker, maar het meeste staat ook in home-assistant.log. Volgens mij is het een probleem van HASS en niet van docker, vandaar dat ik het hier plaats.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
[s6-init] making user provided files available at /var/run/s6/etc...exited 0.
[s6-init] ensuring user provided files have correct perms...exited 0.
[fix-attrs.d] applying ownership & permissions fixes...
[fix-attrs.d] done.
[cont-init.d] executing container initialization scripts...
[cont-init.d] udev.sh: executing... 
starting version 3.2.9
[21:14:14] INFO: Update udev information
[cont-init.d] udev.sh: exited 0.
[cont-init.d] done.
[services.d] starting services
[services.d] done.
2020-08-29 21:14:18 ERROR (MainThread) [root] Uncaught exception
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/lib/python3.8/runpy.py", line 194, in _run_module_as_main
    return _run_code(code, main_globals, None,
  File "/usr/local/lib/python3.8/runpy.py", line 87, in _run_code
    exec(code, run_globals)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/__main__.py", line 320, in <module>
    sys.exit(main())
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/__main__.py", line 312, in main
    exit_code = runner.run(runtime_conf)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/runner.py", line 133, in run
    return asyncio.run(setup_and_run_hass(runtime_config))
  File "/usr/local/lib/python3.8/asyncio/runners.py", line 43, in run
    return loop.run_until_complete(main)
  File "/usr/local/lib/python3.8/asyncio/base_events.py", line 616, in run_until_complete
    return future.result()
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/runner.py", line 122, in setup_and_run_hass
    hass = await bootstrap.async_setup_hass(runtime_config)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/bootstrap.py", line 112, in async_setup_hass
    config_dict = await conf_util.async_hass_config_yaml(hass)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/config.py", line 309, in async_hass_config_yaml
    config = await hass.loop.run_in_executor(
  File "/usr/local/lib/python3.8/concurrent/futures/thread.py", line 57, in run
    result = self.fn(*self.args, **self.kwargs)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/config.py", line 324, in load_yaml_config_file
    conf_dict = load_yaml(config_path)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/util/yaml/loader.py", line 61, in load_yaml
    return yaml.load(conf_file, Loader=SafeLineLoader) or OrderedDict()
  File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/yaml/__init__.py", line 114, in load
    return loader.get_single_data()
  File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/yaml/constructor.py", line 51, in get_single_data
    return self.construct_document(node)
  File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/yaml/constructor.py", line 55, in construct_document
    data = self.construct_object(node)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/util/yaml/loader.py", line 192, in _ordered_dict
    nodes = loader.construct_pairs(node)
  File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/yaml/constructor.py", line 155, in construct_pairs
    value = self.construct_object(value_node, deep=deep)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/util/yaml/loader.py", line 111, in _include_yaml
  File "/usr/local/lib/python3.8/posixpath.py", line 90, in join
    genericpath._check_arg_types('join', a, *p)
  File "/usr/local/lib/python3.8/genericpath.py", line 152, in _check_arg_types
    raise TypeError(f'{funcname}() argument must be str, bytes, or '
TypeError: join() argument must be str, bytes, or os.PathLike object, not 'list'
[cont-finish.d] executing container finish scripts...
[cont-finish.d] done.
[s6-finish] waiting for services.
[s6-finish] sending all processes the TERM signal.
[s6-finish] sending all processes the KILL signal and exiting.

Hij miept over permissions maar daar heb ik niets aan gewijzigd...

Edit: gevonden. Er bleek ergens een verkeerde !include in configuration.yaml te staan.

Zou fijn zijn als de logs wat specifiekere info geven :+
Het is erg moeilijk te zeggen zonder jouw config te zien, maar ik vind deze 2 regels wel de moeite waard om in te duiken:
code:
1
2

code:
1

Dit lijkt er toch op dat er in de yaml iets niet goed gaat. Ik denk dat je het beste even ouderwets alles kan uit commenten en dan steeds kleine stukjes terug zetten om te kijken waar het fout gaat.
Als je hele mappen include, zou je ook even kunnen kijken of er niet iets in die map zit, waar hij van over de zeik gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
@golles, @lolgast hij had zelf al een verkeerde include gevonden, issue solved. Zie zijn edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
lolgast schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:15:
Ik vind de combinatie erg fijn. Eettafel lamp heeft Hue lampen, waardoor hij ‘s morgens feller en blauwer licht geeft dan bij het avondeten. Maar doordat er een (nu nog) Fibaro switch achter de schakelaar zit kan de lamp gewoon met de schakelaar bedient worden. Die gaat namelijk alleen aan als we eten en de schakelaar zit op de route van de keuken naar de tafel. Dan is dat wel zo gebruikersvriendelijk ipv je telefoon te moeten pakken of naar Google te roepen dat je gaat eten :)
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om de lampen van de switch af te halen en rechtstreeks op spanning te zetten. De switch laat je dan wel op zijn plek zitten en kun je gebruiken als input voor de automation. Op die manier kon ik met de lokale schakelaar wel de lampen bedienen maar dan via de software (fly by wire principe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
-Casper schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:08:
[...]

Of je installeert de relay in de plafond doos waar je wel een nuldraad hebt.
En nog minder installatie ruimte |:( Ik heb in ieder geval overal redelijk makkelijk een blauwe draad bij kunnen duwen en dat heeft echt de voorkeur (zeker bij dimmers) Ik heb nog 1 dimmer waar dit nog niet het geval is en daar ben ik dus gedwongen om een halogeen of gloeilamp te gebruiken anders heeft de dimmer niet genoeg spanning voor zichzelf om te functioneren. (2 draads aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
JackPoint schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Die gaan ik eens bekijken, ik gebruikte hier in het verleden tasker voor met een curl/wget commando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
larsiey schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:36:
[...]

Heb je stroom in de meterkast? Heb je een internet aansluiting in de meterkast?

Anders is zoiets er op nog op wifi.
Geen idee of het met HA samenwerkt.
Het zou toch best lullig zijn als je geen stroom hebt in je meterkast 8)7

Ik zou wel een kabel trekken naar de meterkast toe om je P1 kabel aan te kunnen sluiten, dat is vaak verreweg ook de goedkoopste versie. Of je kiest voor een PiZero (wifi) met DSMR Reader (client) en stuurt de data via wifi naar de DSMR Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

raymonvdm schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 00:48:
[...]

Het zou toch best lullig zijn als je geen stroom hebt in je meterkast 8)7
Ja hahaha...

Ja hier dus. Ik heb dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
raymonvdm schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 00:43:
[...]

Die gaan ik eens bekijken, ik gebruikte hier in het verleden tasker voor met een curl/wget commando
Ik zie dat er echt een hele lijst met nieuwe sensors is bijgekomen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5hhFxnHk_-ZQTvvY7qc0mRcBuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R2OcOllKA7gC12egQBuEFst3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

raymonvdm schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 00:58:
[...]

Ik zie dat er echt een hele lijst met nieuwe sensors is bijgekomen _/-\o_

[Afbeelding]
En er komen er nog meer aan https://github.com/home-a...ases/tag/beta-308-d71a867

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
raymonvdm schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 00:41:
[...]

En nog minder installatie ruimte |:( Ik heb in ieder geval overal redelijk makkelijk een blauwe draad bij kunnen duwen en dat heeft echt de voorkeur (zeker bij dimmers) Ik heb nog 1 dimmer waar dit nog niet het geval is en daar ben ik dus gedwongen om een halogeen of gloeilamp te gebruiken anders heeft de dimmer niet genoeg spanning voor zichzelf om te functioneren. (2 draads aansluiting)
Dat is ook het mooie van een Fibaro dimmer, die heeft geen blauwe draad nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lolgast schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:15:
@sOid Wat gebeurd er als je een HA container start zonder volume mappings? Dan weet je of het in je 'eigen' data zit
Het is inmiddels opgelost (zie edit) maar dit is wel een goede debug-optie om te onthouden. Dank!

@golles Ook jij bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
niet kicken binnen 24 uur. Zelf iets meer uitzoeken zou ook fijn zijn. :Y

[ Voor 140% gewijzigd door teacher op 30-08-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Hey wat vet. Ik heb dit ook nu ineens ja.

Ga met de wekker wel even het eea doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:02
Mimiix schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:00:
Ga met de wekker wel even het eea doen :)
Oe, die's wel nice ja. Maar hoe wil je die in zetten? Hoogstens met een time trigger die elke minuut af gaat en dan in een condition vergelijken. En dat lijkt mij qua opzet toch wat minder eigenlijk.

Maarja, automatisch een automation maken in een action is er ook niet bij natuurlijk.

Edit:
Wat overigens ook kon helpen was als de sensor de alarm naam als attribuut had. Dan kun je op basis daarvan automations aan & uit schakelen. Dus een time based automation per wekker op de telefoon, en als dan de next_alarm veranderd kun je alle automations uit schakelen behalve die wat behoort tot het volgende alarm (naam). Maarja, naam is dus niet exposed.

[ Voor 29% gewijzigd door RobertMe op 30-08-2020 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannywa
  • Laatst online: 11-02-2021
dannywa schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:43:
Probeer nu de Google Assistant intergratie werkend te krijgen zonder HA Cloud.

Ik heb de stappen gevolgd (https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/)

Als ik naar de Home app van Google ga ik zie ik inderdaad de test app staan, vervolgens kan ik inloggen op HA. De app zelf heb ik verwijderd omdat dit voor problemen kan zorgen.

Vervolgens zie ik even staan inloggen, daarna krijg ik de melding dat de gegevens niet kunnen worden geupdate.

Bij account linking/Authorization URL heb ik bij de URL's geen port ingevuld. Als ik wel een poort invul krijg ik niks te zien in de Google Home app. Heb eerder de Google intergratie gehad en zie bij die projecten ook dat ik toen geen port had ingevuld, toen werkte alles prima.

Zelf denk ik dat het fout gaat in de configuration.yaml. Bij veel tutorials gebruiken ze een API Key, nu is dat service_account. Bij het Google Cloud platform heb ik een serviceaccount aangemaakt, maar dan? Op https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/ wordt hier niks over vermeld.
Bovenstaande lijkt te werken, heb de test app toe kunnen voegen aan de Google Home app en kunnen koppelen met HA. De verdere werking etc. ga ik nog even naar kijken.

Op dit moment heb ik alleen onderstaande in mijn configuration staan:

google_assistant:
project_id: YOUR_PROJECT_ID

Zodra ik iets toevoeg met include SERVICE_ACCOUNT.JSON krijg ik foutmeldingen. Kan ik hier ergens meer over vinden? Google levert mij niet iets op waar ik verder mee kan helaas. Kom in elke tutorial alleen de API Key tegen.

Ik heb wel via Google Cloud platform een servicesleutel kunnen downloaden, maar dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
@peligro2k
Eindelijk is hij binnengekomen en mijn collega is er super enthousiast over.
Werkt als een zonnetje. Ik zal hem even quoten:
Als ik hem via de schakelaar in de muur schakel dan zie ik hem in HA aan gaan en als ik hem dan via HA uitzet gaat hij ook uit en vice versa.
Als ik hem in HA aanzet, en via wandschakelaar uit zie ik dat hij in HA ook uit gaat
Het betreft deze switch (EU NON Neutral)
https://a.aliexpress.com/_B1nZR2

De huidige eruit en de deze nieuwe erin, niets geen extra draden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIVdcPGuvh4bRsk8BpAoNLm4f7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSSCtgIxzS3zafeywpJwgWLV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFgCb2MWWnmv-rwXagCjP31uKzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOPa85864r9mrridqaD5dfID.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ziet hij hem in zigbee2mqtt:
Note: Support voor Tuya was al langer aan de gang in zigbee2mqtt maar bij Conbee zijn ze ook aardig op weg (ging in begin nogal amateuristisch maar het einde is in zicht).
https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/2879
zigbee2mqtt:info 2020-08-29 16:14:47: Device '0xec1bbdfffe76c05d' is supported, identified as: TUYATEC Smart light switch - 1 gang without neutral wire (GDKES-01TZXD)
Ik ga er zelf ook 1 bestellen om te zien of ik hem in Deconz werkend kan krijgen (beta support zit er pas net in in laatste test versie) en anders wordt het toch weer een zigbee2mqtt stick want begin er nu zelf ook enthousiast over te worden. Enige waar ik nog niet zeker van ben is of een hotelschakeling zou werken met deze siwthces.

peligro2k in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hoe werkt dat? Dat ledje en de schakeling moeten toch ergens stroom vandaan krijgen? Kan me overigens niet voorstellen dat het met een hotelschakeling werkt omdat hij dan op twee punten onderbroken kan worden bij het schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
synoniem schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:29:
Hoe werkt dat? Dat ledje en de schakeling moeten toch ergens stroom vandaan krijgen? Kan me overigens niet voorstellen dat het met een hotelschakeling werkt omdat hij dan op twee punten onderbroken kan worden bij het schakelen.
Ja die hotelschakeling is een dingetje maar daar verzin ik wel iets anders op dan.
Hoe het verder intern met die schakelaars werkt geen idee maar het werkt als ik mijn collega moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
schumi2004 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:15:
@peligro2k
Eindelijk is hij binnengekomen en mijn collega is er super enthousiast over.
Werkt als een zonnetje. Ik zal hem even quoten:

[...]

Het betreft deze switch (EU NON Neutral)
https://a.aliexpress.com/_B1nZR2

De huidige eruit en de deze nieuwe erin, niets geen extra draden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Note: Support voor Tuya was al langer aan de gang in zigbee2mqtt maar bij Conbee zijn ze ook aardig op weg (ging in begin nogal amateuristisch maar het einde is in zicht).

[...]

Ik ga er zelf ook 1 bestellen om te zien of ik hem in Deconz werkend kan krijgen (beta support zit er pas net in in laatste test versie) en anders wordt het toch weer een zigbee2mqtt stick want begin er nu zelf ook enthousiast over te worden. Enige waar ik nog niet zeker van ben is of een hotelschakeling zou werken met deze siwthces.

peligro2k in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 2"
ZHA zou je ook nog kunnen proberen als die het product ondersteunt. Zit geïntegreerd in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56

iMars

Full time prutser

SH007 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:43:
Ik maak gebruik van een ESP8266 (wemos D1 mini) met esp-link om de slimme meter in home assisant te krijgen (serieel over IP). (deze module: https://www.zuidwijk.com/p1-modules/ ). Simpel en werkt , maar op de één of andere manier stopt home assisant een of meerdere keren per dag met de data ophalen. Een restart van home assistant en het werkt weer even. In de logs kan ik niets vinden wat op een probleem kan duiden. Als ik naar de esp-link zelf kijk dan is hier ook geen probleem te zien, deze draait gewoon.

Heeft iemand enig wat de oorzaak hier van is, en hoe het op is te lossen?

code:
1
2
3
4
5
sensor:
  - platform: dsmr
    host: 192.168.2.53
    port: 23
    dsmr_version: 5
Een mogelijkheid/oorzaak waaraan ik zit de denk zou kunnen zijn dat het signaal even wegvalt en dat HA niet automatisch weer verbind (de netwerk socket tot stand brengt).

Dit kan je testen door even je wemos te herstarten door op het reset knopje te drukken. Dan valt het signaal even weg. Als het daarna niet terug komt, lijkt het erop dat er geen "service restart" functionaliteit in HA zit (misschien dat iemand dit kan bevestigen of ontkrachten?)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

schumi2004 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:15:

Geen dank hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Het is geen aanval of verwijt of iets dergelijks, ben superblij dat de support er voor komt/is.
Ik vond er iets van maar aan de andere kant het is ze wel gelukt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 30-08-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
synoniem schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:29:
Dit soort apparaten maken gebruik van rest stroom. Nadeel wel is dat als je ze gebruikt icm led lampen dat de restspanning ook de led lamp kan blijven branden, waardoor je evt een bypass nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Laatst online: 09:59
Ik heb al een tijdje een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb de volgende automation;

Sensor in wc = aan, activeer scene 'WC overdag' of ' WC nacht'

De Scene WC overdag zet het licht in de WC op 75%

Het probleem dat ik heb is dat dit regelmatig niet werkt en het licht in de WC op 1% gaat.
Eigenlijk heb ik sowieso problemen om de lichten vanuit een automatisering op het juiste percentage te krijgen. Er gaat altijd wel een lamp op 5% minder, of gewoon de helft minder.

Iemand hier ervaring mee in hoe ik dat kan oplossen? Home Assistant 0.112.5 Ubuntu 19 in een Virtual environment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsiey
Aschtra schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:03:
Ik heb al een tijdje een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb de volgende automation;

Sensor in wc = aan, activeer scene 'WC overdag' of ' WC nacht'

De Scene WC overdag zet het licht in de WC op 75%

Het probleem dat ik heb is dat dit regelmatig niet werkt en het licht in de WC op 1% gaat.
Eigenlijk heb ik sowieso problemen om de lichten vanuit een automatisering op het juiste percentage te krijgen. Er gaat altijd wel een lamp op 5% minder, of gewoon de helft minder.

Iemand hier ervaring mee in hoe ik dat kan oplossen? Home Assistant 0.112.5 Ubuntu 19 in een Virtual environment.
Dan moet je je code ff posten, kunnen we meekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
@larsiey

Automation;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
- id: '1587980860498'
  alias: 'WC: Overdag'
  description: ''
  trigger:
  - device_id: 2d5366ed4a3d4dedbaa4023c62fa2f2a
    domain: binary_sensor
    entity_id: binary_sensor.shenzhen_neo_electronics_co_ltd_battery_powered_pir_sensor_v2_sensor
    platform: device
    type: turned_on
  condition:
  - above: '5'
    condition: numeric_state
    entity_id: sensor.hue_motion_sensor_1_light_level
  action:
  - scene: scene.wc_overdag

Scene;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
- id: '1598808127595'
  name: WC Overdag
  entities:
    light.wc_2:
      brightness: 191
      color_temp: 366
      friendly_name: WC
      max_mireds: 454
      min_mireds: 153
      state: 'on'
      supported_features: 43

Ik maak die automations / scenes wel via de GUI trouwens. Niet via CLI

[ Voor 4% gewijzigd door Aschtra op 30-08-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:17
@Aschtra Ik zie hier niets voor de "wc nacht" scene. Wel handig even alles te posten met betrekking tot je WC. Misschien bijten de twee automations elkaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Septillion schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:36:
@Aschtra Ik zie hier niets voor de "wc nacht" scene. Wel handig even alles te posten met betrekking tot je WC. Misschien bijten de twee automations elkaar wel.
Het is niet beperkt tot de WC, al mijn scenes worden niet 100% doorgepushed lijkt het wel. Ze krijgen simpelweg niet het percentage wat ik opgeef.
Toen ik deze bijvoorbeeld handmatig gestart had ging de eettafel_spot op 27% i.p.v. 50% wat ik opgegeven heb

scene:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
- id: '1577017183283'
  name: Sociaal
  entities:
    light.eettafel_spot:
      brightness: 128
      color_temp: 292
      friendly_name: Eettafel Spot
    light.midden_spot:
      friendly_name: Midden Spot
    light.raam_spot:
      color_temp: 288
      friendly_name: Raam Spot
    light.tweede_woonkamer_2:
      friendly_name: Tweede Woonkamer

Hoe doen jullie dit? Hebben jullie automations, die een scene starten? Of hebben jullie de lampen los opgenomen wat ermee gedaan moet worden?

Het lijkt een beetje hierop;

https://community.home-as...e-is-initially-off/157578

Maar dan met Philips Hue lampen. En het is ook niet altijd dat het mis gaat maar wel regelmatig

[ Voor 11% gewijzigd door Aschtra op 30-08-2020 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
iMars schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:13:
[...]

Een mogelijkheid/oorzaak waaraan ik zit de denk zou kunnen zijn dat het signaal even wegvalt en dat HA niet automatisch weer verbind (de netwerk socket tot stand brengt).

Dit kan je testen door even je wemos te herstarten door op het reset knopje te drukken. Dan valt het signaal even weg. Als het daarna niet terug komt, lijkt het erop dat er geen "service restart" functionaliteit in HA zit (misschien dat iemand dit kan bevestigen of ontkrachten?)
Net even gereset op de wemos, en idd, daarna ververst de DSMR niet meer in HA.

Het lijkt er dus op dat bij de minste onderbreking HA de verbinding niet meer oppakt.

Iemand enig idee hoe dat zit, en of daar een fix voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:51
hoe start je deze scene, gewoon met de hand voor de test? heb je hem gereload ook?

en de vraag over hoe je een scene start, dat is meestal vanuit een automation of je kan een scene vanuit de frontend activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
zoeperman schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:14:
[...]

hoe start je deze scene, gewoon met de hand voor de test? heb je hem gereload ook?

en de vraag over hoe je een scene start, dat is meestal vanuit een automation of je kan een scene vanuit de frontend activeren
De vraag was hoe jullie dat normaal doen, omdat jullie er geen problemen mee lijken te hebben.
Toen ik aan het eten was had ik de scene 'sociaal' met het handje geactiveerd, de eettafel spot ging toen op 27% i.p.v. de aangegeven 50%.

Normaliter wordt deze via een automation gestart ala;
code:
1
2
  action:
  - scene: scene.sociaal

Voor de WC ( die merk ik het meest) een kleine aanpassing gedaan;

code:
1
2
3
  action:
  - entity_id: scene.wc_overdag
    service: scene.turn_on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@Aschtra Okay, lijkt dus een breder probleem. Wat is je integratie voor de Hue lampen? En welke versie van die integratie en welke versie van HA draai je?

En over de bredere vragen, zelf gebruik ik alleen een scene als er meer dan één lamp in zit. Maar ook daar heb ik wel eens ruzie gehad met een scene met ledstrip. Die heb ik toen in de yaml ontdaan van alle parameters die niet van belang waren.

[ Voor 9% gewijzigd door Septillion op 30-08-2020 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Hmm hoe bedoel je precies ' mijn integratie voor de Hue lampen' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@Aschtra Wat zorgt er voor dat HA met je Hue lampen kan praten?

En dan ook de versie en versie van HA :) (Je reactie was sneller dan mijn edit O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
@Septillion

Home Assistant 0.112.5
De Hue bridge die ik kreeg bij een starterset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Aschtra schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:23:
@Septillion

Home Assistant 0.112.5
De Hue bridge die ik kreeg bij een starterset.
Wat gebeurt er als je “ brightness_pct” (tussen 0 en 100) gebruikt ipv brightness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47
Ik heb Home Assistant vorige week ontdekt omdat ik nog een Raspberry pi heb liggen en die binnenkort wil gaan gebruiken om daar de beelden van twee Yi security cameras op wil opslaan.

Maar mijn vraag gaat eigenlijk over verlichting. Ik zag dat Wiz (Philips Signify) een hele nieuwe productlijn heeft uitgebracht. Je hebt daar geen hub voor nodig, ze werken met WiFi en Bluetooth. Deze ondersteunen IFTTT en SmartThings, maar ik zie Wiz niet als integratie genoemd staan op de website van Home Assistant.
Weet iemand of deze lampen wel gebruikt kunnen worden met Home Assistant?

https://www.signify.com/n...ion-of-products-in-europe

https://www.wizconnected.com/

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
larsiey schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:29:
[...]

Wat gebeurt er als je “ brightness_pct” (tussen 0 en 100) gebruikt ipv brightness?
Als ik de Scene wijzig via de gui staat het als “brightness_pct” maar in de scene.yaml staat het als brightness *integer*

Ik zal dit ook testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@Aschtra Ofwel de Philips Hue integratie die met HA komt. Misschien een update naar de laatste versie? Je loopt wel twee majors achter en daar is veel in opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56

iMars

Full time prutser

SH007 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:10:
[...]

Net even gereset op de wemos, en idd, daarna ververst de DSMR niet meer in HA.

Het lijkt er dus op dat bij de minste onderbreking HA de verbinding niet meer oppakt.

Iemand enig idee hoe dat zit, en of daar een fix voor is?
Probeer dit eens:
reconnect_intervalinteger(optional, default: 30)
The reconnect interval in seconds when the connection is lost with the Smartmeter.
Bron

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Dit speelt al heel veel versies en ben altijd terughoudend met updaten omdat er zo vaak iets mis gaat bij mij.
De vorige keer dat ik geüpdatet had werkte mijn 'Neo coolcam roller shutter' niet meer. Dat ding ging alleen maar op status 'dead' Ook ineens heel veel rechten problemen.

Ik update alleen als ik veel tijd heb om boel ook weer te fixen :p Stond wel op de planning

edit;

Toch maar geüpdatet. Op eerste oog een keer een update zonder problemen. ZWave werkt nog. Alleen wat ping devices die aangepast zijn

[ Voor 16% gewijzigd door Aschtra op 30-08-2020 21:18 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.