Ik heb een setje Lidlspullen gekocht, dit is niet de juist plek voor een review maar toch even kort:
De GU10-lamp: Warm- en koudwit zijn OK, mengen is niet staploos en de plek van de LED zelf is goed te zien (light shift bij mengen of heen-en-weer-switchen).
Kleur is bizar. Het verschil in output tussen WW/KW en de RGB set is ongelooflijk. Bijna geen output in RGB. ALs je RBG op 1% dimt wordt er ook niet meer gemengd; alleen nog maar keuze uit R, G en B.
Voor het geld is het leuk voor een experimentje maar ineens zie je wel weer dat Hue niet 'overpriced' is (al vind ik nog steeds jammer dat het dimpatroon van de Hue ook tegenvalt bij de overgang van 0 naar 1% en vice versa; mijn vriendin wordt al wakker van de wakeup als deze op 1% springt).
De 'bewegungssensor' en 'zwischenstecker' heb ik ook in huis en moet ik nog uitpakken / testen. Dat stel ik even uit want de lamp paste nog wel in de lunchpauze, de rest wordt wat krap.
water_escape schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:54:
Ik heb slimme stekkers van Philips en van Osram. Maar deze lezen geen stroomverbruik uit zover ik weet.
Welke zigbee slimme stekker doet dit wel? heb het idee dat het alleen wifi en zwave is. Maar met zigbee zou mooi uitkomen om meteen het zigbee netwerk uit te breiden voor de conbee2.
Even een sideloader: Heb jij ook last van je Osram?

Ik heb er eentje op de TV/stereo (die gebruik ik dagdagelijks) maar deze gaat steeds slechter werken; hij valt dan ineens uit (omdat hij verbinding verliest; dan schakelt hij zichzelf uit). Dan moet ik de Osram uit de WCD halen en weer terugsteken en doet hij het weer. DIt was eerst om de paar dagen, inmiddels bijna elke dag. Alhoewel hij zichzelf nu niet meer zomaar uitschakelt dan maar gewoon niet meer te bereiken is.
Ik heb ook al geprobeerd de Osram te verplaatsen en ook de Hue bridge. Ze staan nu inmiddels een halve meter van elkaar vandaan met LoS (was 2 meter met apparatuur en een kast er tussen). Dit mag allemaal niet baten. Ben benieuwd of andere Osramgebruikers dit herkennen.
[
Voor 37% gewijzigd door
Wilf op 30-11-2020 13:07
]