Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste
Acties:
  • 467.740 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:21

Quad

Doof

skank schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:56:
[...]

Hey, het is mij ondertussen gelukt om mn dashboard te casten naar de hubs
Super gewoon, kan ik ze nu naar alle hubs casten.
Die addon moet je hebben of die manier van werken zal niet gaan.
Gisteren bij iemand anders ook gedaan en kreeg die addon ook niet gestart...
Toen ik daar de poort wijzigde en inlognaam en paswoord toevoeg, dan draait hij wel.
Dus check ff je login en paswoord, lukt het dan nog niet, zet eens op andere poort, bv 23 ipv 22
22 is ssh poort, mogelijk dat het daarom niet werkt als je ssh addon ingeschakeld hebt?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker32
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:19
Ik beschik sinds een paar dagen over een Xiaomi Aqara Motion Sensor en koppel deze middels de Zigbee2mqtt integratie + CC2531 stick aan mijn HA. De automation die de lichten triggert op beweging werkt zonder problemen, maar ik krijg een slecht signaal van de lux door (zie afbeelding van de afgelopen 12 uur). De bewegingssensor hangt in de hal waar normaal daglicht binnen valt, dus ik verwacht een geleidelijke toename in licht in de ochtend vanaf zonsopgang en een afname in de middag richting zonsondergang. Meer mensen die dit merken? Waar kan dit aan liggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFtEa62FnsnxF86nkfHa1Ocngn4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zcYktHQWxp2Gt6ZLwpe57wON.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G8rb8n
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:53
Komt omdat de lux alleen wordt bijgewerkt als de sensor wordt getriggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:00
Ik heb devolgende opzet: internet --> duckdns --> Nginx Proxy Manager (host1)--> Home Assistant (host2)
Kortom: Op host1 draait Docker met container Nginx Proxy Manager. En op host2 draait Home Assistant Supervised zonder addon Duckdns of add-on Nginx Proxy Manager. In Home Assistant heb ik Multi-factor authentication enabled. Verder zijn poort 80 + 443 geforward naar host1. In NPM heb ik bij proxy host subdomein.domein.duckdns.org doorgestuurt naar http://192.168.X.Y:8123 doorgestuurd.
In configuaration.yaml heb ik de instellingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
homeassistant:
  # Locatie benodigd om zonsopgang en zonsondergang te berekenen
  name: "huis (woonkamer)"
  latitude: !secret home_latitude
  longitude: !secret home_longitude
  elevation: 0.8
  unit_system: metric
  time_zone: !secret home_time_zone
  external_url: !secret mijn_external_url
  internal_url: !secret mijn_internal_url
  auth_providers:
    - type: trusted_networks
      trusted_networks:
        - 192.168.200.0/24 # LAN-netwerk
        - X.Y.0.0/12 # reverse-proxy netwerk
    - type: homeassistant

# Beveiligde verbinding met SSL
# https://www.home-assistant.io/integrations/http
http:
# uitgezet ivm Nginx Proxy Manager
#  ssl_certificate: /ssl/fullchain.pem
# uitgezet ivm Nginx Proxy Manager
#  ssl_key: /ssl/privkey.pem
  use_x_forwarded_for: true
  trusted_proxies:
    - 127.0.0.1 # localhost van container "homeassistant"
    - !secret proxy_ip # IP-adres van container "nginx-proxy-manager"

Via subdomein.domein.duckdns.org kom ik bij het inlogscherm van Home Assistant.
Maar na het invoeren van username+passwordt krijg ik een melding met "RETRY".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6fGdfCwJhtkev7nIWWM7-LPaa4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H9oYUvaF9aa5ekcBTcaL2qQM.png?f=user_small
Ik kan niet verder met inloggen / TOTP verschijnt niet.

Wie kan mij verhelpen?

[ Voor 8% gewijzigd door CAD-tekenaar op 29-11-2020 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:44
@CAD-tekenaar

Ik zou denken dat voor host2 het verzoek van host1 via het host-ip komt en niet via dat van de docker-container en dat die eerste bij de trusted_proxies zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
RudolfR schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:11:
@CAD-tekenaar

Ik zou denken dat voor host2 het verzoek van host1 via het host-ip komt en niet via dat van de docker-container en dat die eerste bij de trusted_proxies zou moeten staan.
Ik heb even gecheckt maar de secret proxy_ip is gelijk aan het IP-adres van container Nginx Proxy Manager. Dus deze is toch goed ingevuld.
Bedoelde je dat?

[ Voor 3% gewijzigd door CAD-tekenaar op 29-11-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
RudolfR schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:11:
@CAD-tekenaar

aanvullend op mijn vorige post: ik vermoed dat er iets fout is met trusted_networks of trusted_proxy
Wat moet ik het ip-adres van container "homeassistant" toevoegen bij trusted_proxy?

[ Voor 7% gewijzigd door CAD-tekenaar op 29-11-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

daxy schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:03:
@Spacecowboy @skank
Ik heb het idee dat python niet in je/het standard path staat waardoor hij het commando niet herkent.

Zoals @Septillion aangeeft, HA draait op python dus het moet er op staan, anders werkt het niet 😀
In de terminal, kan je eens dit commando geven:
ps ax|grep -i pyth

Dan zie je (als het goed is) iets van:
pi@rpi-1:~ $ ps ax|grep -i pyt
  622 ?        Ssl    0:00 /usr/bin/python3 /usr/share/unattended-upgrades/unattended-upgrade-shutdown --wait-for-signal
  636 ?        Ssl  202:47 /usr/bin/python3 /usr/bin/fail2ban-server -xf start
 3045 pts/0    S+     0:00 grep --color=auto -i pyt
10221 ?        Ssl  240:11 /usr/local/bin/python3 /usr/src/homeassistant/homeassistant/__main__.py --config /config

Nu weet je dat het commando niet "python" moet zijn maar "/usr/local/bin/python3".
Note: ik draai HA in Docker dus het path op jullie installatie kan anders zijn natuurlijk
Het is gewoon een kwestie van de .py's in de juiste dir zetten, dan worden ze met opstarten gewoon uitgevoerd, en wordt je integratie gevonden.

Ik ben al een behoorlijk eindje gevorderd. Vandaag ook gelukt om ons reeds aanwezige alarmsysteem er in te krijgen (zelfs het uitlezen van de deuren/ramen lukt nu).

Ik loop nu alleen vast op toon, en dan met name op de callback URL waarvan 'ie zegt dat 'ie niet goed is. Ook heb ik m'n twijfels of mijn yaml wel helemaal goed is. zijn er hier mensen die een toon icm homeassistent draaiend hebben?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:34
CAD-tekenaar schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:51:
[...]

Ik heb even gecheckt maar de secret proxy_ip is gelijk aan het IP-adres van container Nginx Proxy Manager. Dus deze is toch goed ingevuld.
Bedoelde je dat?
Probeer eens in nginx voor je home assistant domein Websockets Support aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
denuz schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:56:
[...]

Probeer eens in nginx voor je home assistant domein Websockets Support aan te zetten.
Websockets Support & Forcl SSL zijn al enabled voor subdomein.domein.duckdns.org
Ik heb bij internal_url een IP-adres ingevuld van https://192.168.X.Y:8123
Ik wil in mijn LAN-netwerk inloggen met subdomein.domein.duckdns.org
Zou internal_url nog wat uitmaken?

[ Voor 25% gewijzigd door CAD-tekenaar op 29-11-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
jaspov schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:32:
Hier een hue en tradfri hub, in de kerstvakantie eens aan de slag met home assistant. Vraaf me alleen af of home assistant de bestaande hubs kan gebruiken of dat een stick zoals bijv. de cc2531 direct nodig is?
Ik gebruikte al een Hue Bridge (1) en die heb ik gelaten voor wat het is en gewoon toegevoegd aan HA. Voor de IKEA tussenstekkers heb ik een stick gekocht (CC2531) en later heb ik dit netwerk ook uitgebreid met Ikea Knopjes, voordeel is dat ik ook nog de Hue Bridge kan bedienen met de telefoon mocht dat nodig zijn (HA fuckup, updates of wat dan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Septillion schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:45:
@raymonvdm Ik snap niet helemaal de keuze voor twee kleuren maar had het pas verwarrend gevonden als ze met het linker plaatje, waar duidelijk een jumper getekend staat in een positie, bedoelt hadden dat hij niet geplaatst moest worden :+
Nou door de rode kleur dacht ik ook dat hij verwijderd moest worden bij gebruik op een 230v installatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schoven
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-09 14:07
Scally schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:14:
Ben al een poosje bezig met automatiseringen in te stellen in HA, eerlijk gezegd valt het tegen.
Automatisch verlichting uitschakelen is gelukt na een bepaald tijdstip (als de verlichting nog aan staat). Helaas geen mogelijkheid om dit per dag te bepalen maar wat ik nu heb ingesteld is goed genoeg :)

Volgende is dat ik Toon de temperatuur laag wil laten zetten na een bepaald tijdstip maar dat lukt niet. Sterker nog, de aangemaakte automatisering verwijderen lukt niet eens.
Heb hier een 'oplossing' gevonden maar die werkt niet, er is geen optie voor verwijderen.
Nu is dat nog niet eens zo erg, het vervuilt de lijst hooguit een beetje.

Heeft iemand ervaring met het automatiseren van de thermostaat instelling?
Met scheduler component uit HACS kan je prima je thermostaat via lovelace plannen. Zou me niks verbazen als deze functionaliteit binnenkort in hass zelf komt. Tijdvakken, per dag/weekend etc kan. Je kan ook via dit component input booleans op een schema zetten en die als conditie gebruiken in automatiseringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Voor degene die het wwat boeit, ik heb even een mailtje gedicht aan de devs achter de Toon API site, mat de vraag waarom de API is veranderd, maar bijvoorbeeld hun eigen site nog niet eens goed werkt met de nieuwe requirements (tenant_id moet tegenwoordig ook meegegeven worden).

Als je bijvoorbeeld hier een testje wil doen, dan krijg je nadat je je Oauth token wil ingeven een 400 error, tenant_id missing,

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:23
Ik had mijn vraag ook al even hier gesteld, maar wist niet zeker wat de juiste plek was.

Ik wilde vragen of iemand bekend was hier met MariaDB om de database van home Assistant elders op te slaan? De reden is dat mijn Synology DS918+ geen rust meer krijgt omdat hij altijd de database aan het bijwerken is. Ik ben dus benieuwd of er meerder mensen zijn die Home Assistant op een NAS hebben, en hoe je de database dan op MariaDB krijgt? Ik kan namelijk wel los was vinden over MariaDB als addon op Home Assistant, maar niet i.c.m. een Synology die ook MariaDB kan draaien.

Mocht het als spam worden gezien, het is zeker niet zo bedoelt, ik wist alleen even niet waar mijn vraag het beste gesteld kon worden!

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 17:45

Mimiix

Professioneel Prutser

Wachten... schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:34:
Ik had mijn vraag ook al even hier gesteld, maar wist niet zeker wat de juiste plek was.

Ik wilde vragen of iemand bekend was hier met MariaDB om de database van home Assistant elders op te slaan? De reden is dat mijn Synology DS918+ geen rust meer krijgt omdat hij altijd de database aan het bijwerken is. Ik ben dus benieuwd of er meerder mensen zijn die Home Assistant op een NAS hebben, en hoe je de database dan op MariaDB krijgt? Ik kan namelijk wel los was vinden over MariaDB als addon op Home Assistant, maar niet i.c.m. een Synology die ook MariaDB kan draaien.

Mocht het als spam worden gezien, het is zeker niet zo bedoelt, ik wist alleen even niet waar mijn vraag het beste gesteld kon worden!
De nas MariaDB werkt prima! Ik had dat ook zo gedaan eerst( Zit nu op een DB op mn webhost).

Gewoon installeren op je nas die Package. Daarna de recorder opzetten: https://www.home-assistant.io/integrations/recorder/

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Mimiix schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:38:
[...]

De nas MariaDB werkt prima! Ik had dat ook zo gedaan eerst( Zit nu op een DB op mn webhost).

Gewoon installeren op je nas die Package. Daarna de recorder opzetten: https://www.home-assistant.io/integrations/recorder/
Dank je voor je snelle reactie.

Maar draaide jij dat dan ook naar een NVME schijf of externe SSD o.i.d.? Want anders zitten er geen voordelen aan toch?

En heeft het dan nog meer voordelen als je het extern verplaatst (webhost)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Wachten... schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:50:
[...]

Dank je voor je snelle reactie.

Maar draaide jij dat dan ook naar een NVME schijf of externe SSD o.i.d.? Want anders zitten er geen voordelen aan toch?

En heeft het dan nog meer voordelen als je het extern verplaatst (webhost)?
Nee, ik draai hem gewoon op HDD. De voordelen zijn vooral de manier van wegschrijven. Een relationele database is veel efficienter dan een SQLlite op schijf.

Ik vond het wel handig op de webhost. Heb ik er geen last van verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Mimiix schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:57:
[...]

Nee, ik draai hem gewoon op HDD. De voordelen zijn vooral de manier van wegschrijven. Een relationele database is veel efficienter dan een SQLlite op schijf.

Ik vond het wel handig op de webhost. Heb ik er geen last van verder :P
Maar is het niet zo (dat is mijn voornaamste reden) dat de HDDs weer in idle modus kunnen als je het naar een USB stick verplaatst of NVME o.i.d.?

Ik wil dus eigenlijk mijn nas (met VM en home Assistant) wat ontlasten, aangezien in flink wat verbruik zag op mijn nas, en dat hij dus nooit meer in Idle gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heeft iemand enig idee hoe ik Toon werkend krijg op HA?

Ik heb de APp bij Toon API aangemaakt, de twee key's gekregen, alles daar staat op approved.|
Callback URL (lokaal) heb ik ingevoerd)

Maar bij het integreren krijg ik steeds:
Developer hint:

The requested redirect_uri does not match any of the whitelisted redirect_uris on the Toon developer page.

Make sure to allow the requested redirect_uri on your registered Toon app in the developer pages

Multiple redirect_uris can be used, separated by a comma.
Ik heb gewoon http://homeassistant:8123/auth/external/callback ingevoerd als Call-back URL.
En zelfs bij een aanroep krijg ik een output, dus aan de URL kan het niet liggen. Of is de Toon API server aan het kloten ofzo?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:26
AW_Bos schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:02:
Heeft iemand enig idee hoe ik Toon werkend krijg op HA?

Ik heb de APp bij Toon API aangemaakt, de twee key's gekregen, alles daar staat op approved.|
Callback URL (lokaal) heb ik ingevoerd)

Maar bij het integreren krijg ik steeds:

[...]

Ik heb gewoon http://homeassistant:8123/auth/external/callback ingevoerd als Call-back URL.
En zelfs bij een aanroep krijg ik een output, dus aan de URL kan het niet liggen. Of is de Toon API server aan het kloten ofzo?
http://homeassistant werkt alleen binnen je lokale netwerk. Is je HA installatie bereikbaar van buiten af? (poorten geforward naar je HA installatie) Zo ja, dan moet je een adres opgeven met je IP adres (of domeinnaam als je dat geregeld hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

-Casper schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:38:
[...]

http://homeassistant werkt alleen binnen je lokale netwerk. Is je HA installatie bereikbaar van buiten af? (poorten geforward naar je HA installatie) Zo ja, dan moet je een adres opgeven met je IP adres (of domeinnaam als je dat geregeld hebt)
Dat snap ik. Maar ik heb hem niet bereikbaar van buitenaf, en ik zie daar (voorlopig) geen reden voor.
De manual op: https://www.home-assistant.io/integrations/toon/ zegt dat een lokale callback gewoon voldoet. En die vul ik in:
http://homeassistant:8123/auth/external/callback

URL geeft gewoon handmatig een aanroep (waar die niet direct iets mee kan, maar dat verwachtte ik al), dus daar is niks mis mee. Probleem blijkt dus bij de API-server te zitten? Ik heb wel net die callback URL aangepast, dus ik heb het idee dat die niet goed bij hun onthouden wordt? Of ik ergens niet de plek vond om een whitelist in te voeren.

Overigens wel weer een lekker onduidelijke melding. :X

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 30-11-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 10:26
Ik heb slimme stekkers van Philips en van Osram. Maar deze lezen geen stroomverbruik uit zover ik weet.
Welke zigbee slimme stekker doet dit wel? heb het idee dat het alleen wifi en zwave is. Maar met zigbee zou mooi uitkomen om meteen het zigbee netwerk uit te breiden voor de conbee2.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 20:15

Rianata

Have you played Atari today?

water_escape schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:54:
Ik heb slimme stekkers van Philips en van Osram. Maar deze lezen geen stroomverbruik uit zover ik weet.
Welke zigbee slimme stekker doet dit wel? heb het idee dat het alleen wifi en zwave is. Maar met zigbee zou mooi uitkomen om meteen het zigbee netwerk uit te breiden voor de conbee2.
https://www.blitzwolf.com...mart-Socket-EU-p-518.html

[ Voor 7% gewijzigd door Rianata op 30-11-2020 12:57 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik heb een setje Lidlspullen gekocht, dit is niet de juist plek voor een review maar toch even kort:

De GU10-lamp: Warm- en koudwit zijn OK, mengen is niet staploos en de plek van de LED zelf is goed te zien (light shift bij mengen of heen-en-weer-switchen).

Kleur is bizar. Het verschil in output tussen WW/KW en de RGB set is ongelooflijk. Bijna geen output in RGB. ALs je RBG op 1% dimt wordt er ook niet meer gemengd; alleen nog maar keuze uit R, G en B.

Voor het geld is het leuk voor een experimentje maar ineens zie je wel weer dat Hue niet 'overpriced' is (al vind ik nog steeds jammer dat het dimpatroon van de Hue ook tegenvalt bij de overgang van 0 naar 1% en vice versa; mijn vriendin wordt al wakker van de wakeup als deze op 1% springt).

De 'bewegungssensor' en 'zwischenstecker' heb ik ook in huis en moet ik nog uitpakken / testen. Dat stel ik even uit want de lamp paste nog wel in de lunchpauze, de rest wordt wat krap.
water_escape schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:54:
Even een sideloader: Heb jij ook last van je Osram? :+ Ik heb er eentje op de TV/stereo (die gebruik ik dagdagelijks) maar deze gaat steeds slechter werken; hij valt dan ineens uit (omdat hij verbinding verliest; dan schakelt hij zichzelf uit). Dan moet ik de Osram uit de WCD halen en weer terugsteken en doet hij het weer. DIt was eerst om de paar dagen, inmiddels bijna elke dag. Alhoewel hij zichzelf nu niet meer zomaar uitschakelt dan maar gewoon niet meer te bereiken is.

Ik heb ook al geprobeerd de Osram te verplaatsen en ook de Hue bridge. Ze staan nu inmiddels een halve meter van elkaar vandaan met LoS (was 2 meter met apparatuur en een kast er tussen). Dit mag allemaal niet baten. Ben benieuwd of andere Osramgebruikers dit herkennen.

[ Voor 37% gewijzigd door Wilf op 30-11-2020 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

water_escape schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:23:
[...]

Klinkt goed! zelf ervaring mee?
via banggood.. is dat wat?
Prima ding, ik koop altijd alles via Banggood 8) Ook perfect werkend met Conbee.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Rianata schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:24:
[...]

Prima ding, ik koop altijd alles via Banggood 8) Ook perfect werkend met Conbee.
Ik lees vooral dat dit merk slechte verbruiksmeting doet. Eigelijk alles van blitzwolf.
Zijn er nog alternatieven (zigbee?) .. ik proef een gat in de markt :)

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronker32
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:19
Wilf schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:02:
Ik heb een setje Lidlspullen gekocht, dit is niet de juist plek voor een review maar toch even kort:

De GU10-lamp: Warm- en koudwit zijn OK, mengen is niet staploos en de plek van de LED zelf is goed te zien (light shift bij mengen of heen-en-weer-switchen).

Kleur is bizar. Het verschil in output tussen WW/KW en de RGB set is ongelooflijk. Bijna geen output in RGB. ALs je RBG op 1% dimt wordt er ook niet meer gemengd; alleen nog maar keuze uit R, G en B.

Voor het geld is het leuk voor een experimentje maar ineens zie je wel weer dat Hue niet 'overpriced' is (al vind ik nog steeds jammer dat het dimpatroon van de Hue ook tegenvalt bij de overgang van 0 naar 1% en vice versa; mijn vriendin wordt al wakker van de wakeup als deze op 1% springt).

De 'bewegungssensor' en 'zwischenstecker' heb ik ook in huis en moet ik nog uitpakken / testen. Dat stel ik even uit want de lamp paste nog wel in de lunchpauze, de rest wordt wat krap.

[...]
Even een sideloader: Heb jij ook last van je Osram? :+ Ik heb er eentje op de TV/stereo (die gebruik ik dagdagelijks) maar deze gaat steeds slechter werken; hij valt dan ineens uit (omdat hij verbinding verliest; dan schakelt hij zichzelf uit). Dan moet ik de Osram uit de WCD halen en weer terugsteken en doet hij het weer. DIt was eerst om de paar dagen, inmiddels bijna elke dag. Alhoewel hij zichzelf nu niet meer zomaar uitschakelt dan maar gewoon niet meer te bereiken is.

Ik heb ook al geprobeerd de Osram te verplaatsen en ook de Hue bridge. Ze staan nu inmiddels een halve meter van elkaar vandaan met LoS (was 2 meter met apparatuur en een kast er tussen). Dit mag allemaal niet baten. Ben benieuwd of andere Osramgebruikers dit herkennen.
Beetje offtopic, maar wellicht een aanrader wat betreft je dimsettings voor de Hue: ik gebruik rgb_color (255, 160, 39) met een brightness van 1, die bevalt me enorm goed als minst felle kleur. Transitie naar deze setting en dan naar uit geeft een vrij naadloze overgang richting volledige darkness :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Passen er 2 naast elkaar in een stopcontact? Of zijn ze te groot daarvoor?

Gisteren een hele zwik aan spul binnen gekregen. Conbee II stick werkt opvallend goed. De Hue-lampen resetten word nog ff lastig (geen bridge meer). Is nog de eerste generatie RGB lampen en werken nog altijd prima _/-\o_

Aqara body sensor plaatsing is nog wel ff zoeken. Ben bang dat ik teveel moet bewegen om de lampen in de kamer aan te houden als ik er ben. Dus dat moet ik anders automatiseren denk ik...

[ Voor 43% gewijzigd door Waah op 30-11-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Waah schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:31:
[...]

Passen er 2 naast elkaar in een stopcontact? Of zijn ze te groot daarvoor?
Ja, in principe wel, maar is ook heel erg afhankelijk van de stekkerdoos / het stopcontact. Ik raad je aan om even de afmetingen te checken (staat op BW en Banggood site).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:47

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Het valt me op dat de location tracker via de Android app bij mij erg traag is. Meestal rapporteert de app pas ongeveer een kwartier na het verlaten van het huis/zone dat ik not_home ben. Ik heb van alle location sensors de minimum accuracy al eens verhoogd van 200 naar 500. Ik had ergens gelezen dat dit misschien verbetering zou kunnen opleveren. maar daar heb ik nog niets van gemerkt.

Doordat dit telkens zo "lang" duurt, werken sommige automations niet goed. Deze baseer ik op een person, waaraan twee device-trackers zijn gekoppeld: die van de app en een van de router. Die laatste rapporteert natuurlijk wel vrij vlot dat ik not_home ben. Graag zou ik ze wel alle twee aan de person gekoppeld willen hebben, zodat de person ook in andere zones gedetecteerd word.

Iemand een idee hoe ik location tracking via de app kan verbeteren?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Wat gaat er in fout in het onderstaande?
Ik wil graag een slider toevoegen aan een lichtgroep (en later ook aan scenes die ik heb)
maar ik krijg dus een foutmelding met de configcheck.

Ik heb dus een helper (slider) aangemaakt in de GUI en deze toegevoegd aan de lichtgroep.
Normaal moet dit werken toch, en moet ik dan de slider te zien krijgen, zodra ik de lichtgroep ergens toevoeg?

De config geeft wel groen als ik de input_number er tussenuit haal.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# Lichtgroep Tafel
light:
  - platform: group
    name: Tafellamp
    entities:
      - light.tafellamp_spot_1
      - light.tafellamp_spot_2
      - light.tafellamp_spot_3
      - light.tafellamp_spot_4
      - light.tafellamp_spot_5
      - input_number.slider_woonkamer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxnKnDomNONaeQRA72rHnZgxU1I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/onZtxynC16ieP3TOoHHC69BP.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

Yukkie schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:41:
Het valt me op dat de location tracker via de Android app bij mij erg traag is. Meestal rapporteert de app pas ongeveer een kwartier na het verlaten van het huis/zone dat ik not_home ben. Ik heb van alle location sensors de minimum accuracy al eens verhoogd van 200 naar 500. Ik had ergens gelezen dat dit misschien verbetering zou kunnen opleveren. maar daar heb ik nog niets van gemerkt.

Doordat dit telkens zo "lang" duurt, werken sommige automations niet goed. Deze baseer ik op een person, waaraan twee device-trackers zijn gekoppeld: die van de app en een van de router. Die laatste rapporteert natuurlijk wel vrij vlot dat ik not_home ben. Graag zou ik ze wel alle twee aan de person gekoppeld willen hebben, zodat de person ook in andere zones gedetecteerd word.

Iemand een idee hoe ik location tracking via de app kan verbeteren?
Wellicht dat je telefoon de app in een soort van batterij bespaar stand heeft staan. Wel een interessante vraag. Want ik heb geen idee hoe snel het bij mij reageert.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 12:00

Erik80

Sinds 1980

Wachten... schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:42:
Wat gaat er in fout in het onderstaande?
Ik wil graag een slider toevoegen aan een lichtgroep (en later ook aan scenes die ik heb)
maar ik krijg dus een foutmelding met de configcheck.

Ik heb dus een helper (slider) aangemaakt in de GUI en deze toegevoegd aan de lichtgroep.
Normaal moet dit werken toch, en moet ik dan de slider te zien krijgen, zodra ik de lichtgroep ergens toevoeg?

De config geeft wel groen als ik de input_number er tussenuit haal.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# Lichtgroep Tafel
light:
  - platform: group
    name: Tafellamp
    entities:
      - light.tafellamp_spot_1
      - light.tafellamp_spot_2
      - light.tafellamp_spot_3
      - light.tafellamp_spot_4
      - light.tafellamp_spot_5

[Afbeelding]
De foutmelding zegt het zelf al... een input_slider kan geen onderdeel van een light-groep zijn. Je zult dit dus in lovelace, of in yaml als een template moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:47

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@aex351 Hmm, die had ik nog niet gechecked. Ik zag inderdaad dat de battery optimization aan stond. Hoewel de background restriction niet aan stond, heb ik nu de battery optimization helemaal uit gezet. Eens even kijken of dat helpt.

(location access stond overigens al op "allow all the time", dus dat is sowieso het probleem niet).

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

Yukkie schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:58:
@aex351 Hmm, die had ik nog niet gechecked. Ik zag inderdaad dat de battery optimization aan stond. Hoewel de background restriction niet aan stond, heb ik nu de battery optimization helemaal uit gezet. Eens even kijken of dat helpt.

(location access stond overigens al op "allow all the time", dus dat is sowieso het probleem niet).
In mijn geval, er was echt toevallig net iemand weggaan. En het duurde ook even voordat de status naar 'afwezig' ging. Denk toch wel een minuut of 5. Zal ook even kijken hoe snel het weer terug springt naar 'thuis' bij binnenkomst.

[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 30-11-2020 14:00 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
dennisdew16 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:23:
Is er iemand die mij misschien op weg kan helpen. Ik heb een probleem met de browser mod popup. Op mijn telefoon werken de popups prima, maar zodra ik via mijn tablet of desktop een popup open krijg ik alleen de titel balk te zien zonder de daadwerkelijke entities in de popup. Kan het iets te maken hebben met de instellingen van google chrome per device? Ik ben de draad een beetje kwijt eerlijk gezegd....
Ik ben inmiddels zo ver dat ik erachter ben dat het wel werkt op iOS apparaten maar bijvoorbeeld niet op mijn windows pc en android tablet. Heb diverse browsers geprobeerd en zonder adblock maar geen verbetering. Gekke is wel dat sommige popups wel werken en andere weer niet. Echt niemand met de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Erik80 schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:53:
[...]

De foutmelding zegt het zelf al... een input_slider kan geen onderdeel van een light-groep zijn. Je zult dit dus in lovelace, of in yaml als een template moeten oplossen.
Maar is dat ook niet gewoon een groep dan?
Want als ik nu een group aanmaak, dan geeft hij aan dat er een dubbele group is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# Lichtgroep Tafel
group:
  slider_tafellamp:
    name: Slider Tafellamp
    entities:
    - light.tafellamp_spot_1
    - light.tafellamp_spot_2
    - light.tafellamp_spot_3
    - light.tafellamp_spot_4
    - light.tafellamp_spot_5

De ene keer denk ik... Aha ik snap het, en andere momenten snap ik er weer werkelijk niks van waarom iets niet werkt!

Plus dat ik ook niet weet of dit nou de handigste manier is. Het voelt wat omslachtig dat je eerst een helper aan moet maken, vervolgens een group. Waarom kan die slider niet direct toegepast worden op een lamp die in in een card heb staan o.i.d. of is dit wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Laatst online: 10-09 13:12
Rianata schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:41:
[...]

Ja, in principe wel, maar is ook heel erg afhankelijk van de stekkerdoos / het stopcontact. Ik raad je aan om even de afmetingen te checken (staat op BW en Banggood site).
Bij mij thuis niet dus zou dat wel ff checken inderdaad.
water_escape schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:29:
[...]

Ik lees vooral dat dit merk slechte verbruiksmeting doet. Eigelijk alles van blitzwolf.
Tja wat is slecht. Het ligt er ook voornamelijk aan welk doel je ermee voor ogen hebt. Ik wil bijvoorbeeld meten wanneer de wasmachine klaar is. Dan maakt het mij niet uit wanneer er een aantal % onnauwkeurigheid in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:39
Wachten... schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:16:
[...]

Maar is dat ook niet gewoon een groep dan?
Want als ik nu een group aanmaak, dan geeft hij aan dat er een dubbele group is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# Lichtgroep Tafel
group:
  slider_tafellamp:
    name: Slider Tafellamp
    entities:
    - light.tafellamp_spot_1
    - light.tafellamp_spot_2
    - light.tafellamp_spot_3
    - light.tafellamp_spot_4
    - light.tafellamp_spot_5

De ene keer denk ik... Aha ik snap het, en andere momenten snap ik er weer werkelijk niks van waarom iets niet werkt!

Plus dat ik ook niet weet of dit nou de handigste manier is. Het voelt wat omslachtig dat je eerst een helper aan moet maken, vervolgens een group. Waarom kan die slider niet direct toegepast worden op een lamp die in in een card heb staan o.i.d. of is dit wel mogelijk?
Je bedoeling is neem ik aan om op je lovelace dashboard een slider te hebben toch?
Dan zou ik die hele helper weggooien, en even kijken naar: https://github.com/thomasloven/lovelace-slider-entity-row/

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
TheFes schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:27:
[...]

Je bedoeling is neem ik aan om op je lovelace dashboard een slider te hebben toch?
Dan zou ik die hele helper weggooien, en even kijken naar: https://github.com/thomasloven/lovelace-slider-entity-row/
Ja ik heb die overal voorbij zien komen, het enige is dat ik zo min mogelijk plugins e.d. wil gebruiken.
Wellicht dat ik er ooit eens aan ga geloven, maar mijn ervaring met andere software i.c.m. met addons en community stuff is zelden positief geweest.

En door middel van de "helpers" zou het redelijk eenvoudig moeten kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Wachten... schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:32:
[...]

Ja ik heb die overal voorbij zien komen, het enige is dat ik zo min mogelijk plugins e.d. wil gebruiken.
Wellicht dat ik er ooit eens aan ga geloven, maar mijn ervaring met andere software i.c.m. met addons en community stuff is zelden positief geweest.

Dan kun je een template light gebruiken.

https://www.home-assistant.io/integrations/light.template/

Vervolgens kun je dan je slider gebruiken als input voor de brightness.

Of, je kunt een automation maken die op een state change van de slider een light.turn_on doet.

Zoiets dus:
YAML:
1
2
3
4
5
action:
- service: light.turn_on
  data:
    entity_id: light.tafellamp #dit is je group zonder de slider
    brightness: "{{ states('input_slider.tafellamp') }}"

Dan gebruikt hij wel een gemiddelde voor de brightness, dus als je individuele spots niet gelijk staan blijven ze dan ook ongelijk (totdat je hem op 100% zet en dan weer terug gaat dimmen)

Je kunt ook de hele group overslaan, en de lampjes individueel invoeren.
YAML:
1
2
3
4
5
action:
  data:
    entity_id: light.tafellamp_spot_1, light.tafellamp_spot_2, light.tafellamp_spot_3, etc

[ Voor 42% gewijzigd door TheFes op 30-11-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
SkyThes schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:23:
[...]

Bij mij thuis niet dus zou dat wel ff checken inderdaad.

[...]

Tja wat is slecht. Het ligt er ook voornamelijk aan welk doel je ermee voor ogen hebt. Ik wil bijvoorbeeld meten wanneer de wasmachine klaar is. Dan maakt het mij niet uit wanneer er een aantal % onnauwkeurigheid in zit.
true. ik wil voor nu het verbruik weten. bv electrisch kachel ondersteuning.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:24
Wow.... ik kom net tot de constatering dat een Sonoff door-sensor op 7% accu staat... 2 dagen na t toevoegen ... iemand anders zulke ervaringen met de meegeleverde batterijen? Mijn andere Sonoffs gaan ook allemaal sneller dan de aqara tegenhanger (motion/temp etc)

Staat weer op 100%

[ Voor 5% gewijzigd door Koepert op 30-11-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
TheFes schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:33:
[...]

Dan kun je een template light gebruiken.

https://www.home-assistant.io/integrations/light.template/

Vervolgens kun je dan je slider gebruiken als input voor de brightness.

Of, je kunt een automation maken die op een state change van de slider een light.turn_on doet.

Zoiets dus:
YAML:
1
2
3
4
5
action:
  data:
    entity_id: light.tafellamp #dit is je group zonder de slider

Dan gebruikt hij wel een gemiddelde voor de brightness, dus als je individuele spots niet gelijk staan blijven ze dan ook ongelijk (totdat je hem op 100% zet en dan weer terug gaat dimmen)

Je kunt ook de hele group overslaan, en de lampjes individueel invoeren.
YAML:
1
2
3
4
5
action:
  data:
    entity_id: light.tafellamp_spot_1, light.tafellamp_spot_2, light.tafellamp_spot_3, etc
Aha oke, dat ziet er al weer veel te ingewikkeld uit voor mij helaas.
Ik snap nog echt te weinig van yaml enz. en heb dan geen idee wat ik allemaal in moet vullen in zo`n template.

Jammer dat Home Assistant toch veel ingewikkelder is dan ik dacht. Er kan heel veel in de frontend, maar om Home Assistant echt bruikbaar te maken voor ook mijn vriendin, moet ik toch weer veel in yaml files doen. Iet wat voor mij al snel te overweldigend is.

Ik blijf het echt proberen en stukje bij beetje snap ik steeds meer, maar het gaat helaas nog heel erg traag.
Tot die tijd moeten we nog maar even diverse apps gebruiken op onze telefoons ben ik bang 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wachten... schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:32:
[...]

Je hebt die hele input slider niet nodig, een light group wordt een nieuwe light entity in HA, die alle lampen in de groep tegelijk bedient. Je kan zelfs light groups weer in een group stoppen :D
Als je sliders wil toevoegen aan je dashboards is de slider-entity-row écht de makkelijkste oplossing, je kan het proberen met input_sliders en helpers en een hoop automatisering, maar dat komt op mij een stuk breekbaarder over dan het toevoegen van deze add-on.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Wachten... schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:52:
[...]

Aha oke, dat ziet er al weer veel te ingewikkeld uit voor mij helaas.
Ik snap nog echt te weinig van yaml enz. en heb dan geen idee wat ik allemaal in moet vullen in zo`n template.

Jammer dat Home Assistant toch veel ingewikkelder is dan ik dacht. Er kan heel veel in de frontend, maar om Home Assistant echt bruikbaar te maken voor ook mijn vriendin, moet ik toch weer veel in yaml files doen. Iet wat voor mij al snel te overweldigend is.

Ik blijf het echt proberen en stukje bij beetje snap ik steeds meer, maar het gaat helaas nog heel erg traag.
Tot die tijd moeten we nog maar even diverse apps gebruiken op onze telefoons ben ik bang 8)7
Voor die eerste optie moet je inderdaad yaml schrijven. Voor die tweede niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uO0L1QHL9FLKP6Umfu2B_iVP-CM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECKHWvoJ9bPsSTc8zbuir83i.jpg?f=fotoalbum_large

Maar verder ben ik het met @Demo eens dat slider-entity-row gebruiken een stuk makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Demo schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:53:
[...]
Je hebt die hele input slider niet nodig, een light group wordt een nieuwe light entity in HA, die alle lampen in de groep tegelijk bedient. Je kan zelfs light groups weer in een group stoppen :D
Als je sliders wil toevoegen aan je dashboards is de slider-entity-row écht de makkelijkste oplossing, je kan het proberen met input_sliders en helpers en een hoop automatisering, maar dat komt op mij een stuk breekbaarder over dan het toevoegen van deze add-on.
Dank je voor je reactie en stel het op prijs dat je je mening geeft en dat deze positief is over de addon.

De reden dat ik er een beetje vanaf wil(de) blijven, is omdat (zoals je wel merkt) mijn kennis niet al te groot is wat betreft yaml files en scripts e.d. en zie het dan al weer helemaal gebeuren dat ik een keer update en dat alles dan in de soep loopt en dan dus ineens moet gaan troubleshooten. Dit is dan echt super lastig als je de basis van Home Assistant niet eens goed kent, en dat is precies de reden dat ik zoveel mogelijk van addons af wil blijven.

Maar als 9 van de 10 mensen zeggen, gebruik gewoon die addon, dan moet ik er misschien maar aan geloven en hopen dat alles goed blijft werken.

Het is ook voornamelijk voor mijn vriendin en visite, iedereen kan goed overweg met de dashboard die ik nu heb gemaakt, maar er missen nog wat kleine handige functies zoals bijvoorbeeld deze sliders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:24
Wachten... schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:03:
[...]

Dank je voor je reactie en stel het op prijs dat je je mening geeft en dat deze positief is over de addon.

De reden dat ik er een beetje vanaf wil(de) blijven, is omdat (zoals je wel merkt) mijn kennis niet al te groot is wat betreft yaml files en scripts e.d. en zie het dan al weer helemaal gebeuren dat ik een keer update en dat alles dan in de soep loopt en dan dus ineens moet gaan troubleshooten. Dit is dan echt super lastig als je de basis van Home Assistant niet eens goed kent, en dat is precies de reden dat ik zoveel mogelijk van addons af wil blijven.

Maar als 9 van de 10 mensen zeggen, gebruik gewoon die addon, dan moet ik er misschien maar aan geloven en hopen dat alles goed blijft werken.

Het is ook voornamelijk voor mijn vriendin en visite, iedereen kan goed overweg met de dashboard die ik nu heb gemaakt, maar er missen nog wat kleine handige functies zoals bijvoorbeeld deze sliders.
K snap je belemmeringen, HACS/Custom Components/Addons zijn ook niet onfeilbaar, maar over het algemeen, werkt het prima. En dan heb je idd VEEL meer opties. De meeste addon's hebben een eigen github pagina waar redelijk eenvoudig basis gebruik uitgelegd staat, dat zou meestal moeten lukken.

Overigens, klein beetje gerelateerd, zag ik gisteren een youtube inzake het gebruiken van een grid-card als vervanging van de stacks, maar het gedrag dat hier uit komt, krijg ik niet naar voren. Iemand anders die een poging wil wagen? (YouTube: Create an AWESOME looking Lovelace Dashboard with no YAML Files in 2...) Vanaf 5.30 ongeveer

Mijn code:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
type: grid
square: false
cards:
  - type: button
    tap_action:
      action: more-info
    entity: binary_sensor.openclose_20
    show_state: true
    show_icon: true
    icon: 'mdi:door'
    hold_action:
      action: none
    entity: binary_sensor.openclose_19
    tap_action:
    name: WC
    hold_action:
    entity: binary_sensor.openclose_7
    tap_action:
    name: Garage
    hold_action:
  - type: grid
    columns: 1
    cards:
      - type: entity
        entity: sensor.temperature_13
        name: Zolder
    cards:
        name: Slaapkamer
        entity: sensor.temperature_4

Wat ik dus wil, wat lijkt te kunnen, is een 'stack' met 3 buttons boven, 2 temps daaronder, en dan qua layout de breedte keurig verdeeld. Dus 3 vullen de bovenste rij, 2 vullen de rij daaronder, etc.

en dan evt daaronder nog meer.. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:18
@Koepert Stop je het niet in de verkeerde volgorde in elkaar? Ofwel, moet het niet zijn:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
type: grid
cards:
    cards:
        tap_action:
        entity: binary_sensor.openclose_20
        show_icon: true
        hold_action:
        entity: binary_sensor.openclose_19
        tap_action:
        name: WC
        hold_action:
        entity: binary_sensor.openclose_7
        tap_action:
        name: Garage
        hold_action:
    columns: 2
    cards:
        entity: sensor.temperature_13
        name: Zolder
        name: Slaapkamer
        entity: sensor.temperature_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@Wachten... Misschien een cursusje YAML opzoeken? Ook al weet ik geen goede....

Belangrijkste om te bedenken bij yaml is dat het gewoon een hiërarchische structuur is. Elke keer dat je inspringt betekend dat het ingesprongen item onder de ander hangt (is een child van de parent erboven). Alles op dezelfde indentatie hangt dus onder dezelfde ouder en moet uniek zijn.

Twee uitzonderingen:
- Als je er maar een ding onder wilt hangen mag dat op dezelfde regel na de dubbele punt. Bij foo: bar is bar hangt bar dus als enige element onder foo.
- Als een lijn begint met een "- " dan stap je een array in. Elke met de "- " op dezelfde indentatie is een nieuw element van de array.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
@skank Ter info, hier is het ook gelukt :)

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
water_escape schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:29:
[...]

INNR of Plugwise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

De innrSP120 die dat deed is amper tot niet meer te verkrijgen. Huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Mimiix schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:08:
[...]

Wellicht contact opnemen met INNR om te vragen hoe dit zit, kan zijn dat ze met een nieuw product komen? Ik ben wel eens bij ze langs geweest en was eigenlijk heel gezellig

Ik vond wel deze maar die doet geen verbruik SP220 Ik gebruik zelf overigens nog Plugwise (de oude zonder Zigbee) om energie te meten. Ik weet ook niet hoe goed wifi stekkers zijn zoals Hombli

[ Voor 43% gewijzigd door raymonvdm op 30-11-2020 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

raymonvdm schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:10:
[...]

Wellicht contact opnemen met INNR om te vragen hoe dit zit, kan zijn dat ze met een nieuw product komen? Ik ben wel eens bij ze langs geweest en was eigenlijk heel gezellig

Ik vond wel deze maar die doet geen verbruik SP220 Ik gebruik zelf overigens nog Plugwise (de oude zonder Zigbee) om energie te meten. Ik weet ook niet hoe goed wifi stekkers zijn zoals Hombli
Die 220 is de opvolger. Heel Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:06
Mooizo !
Hoe doe jij het ?
Ik heb in totaal 4 hubs in huis… Ik zou feitelijk graag op de hub, een knop hebben om de casting te te starten voor zeg maar iets van 10 minuten ofzo, en dat de casting dan vanzelf weggaat.

Liefst bv in de hub in de keuken, de knop voor de keuken, in de slaapkamer een knop voor enkel de slaapkamer. Maar dat zal niet gaan vrees ik. Nu das nog geen ramp. Gewoon 4 knoppen kan ook.

Momenteel heb ik enkel een automation, die om de 10 minuten het dashboard cast… dat hoeft voor mij niet. Ik zie ook graag de klok of de andere dingen van google home.
Zoals het fotolijstje enz…
Als ik hem nu wegswipe , komt die dus automatisch terug.

Ik wil dat anders.. maar hoe?
Ik zat te denken aan een input boolean (die zijn te zien in google home) om de cast te starten. (automation)

De automation zelf zegt dan indien de boolean aan staat, hij de cast moet starten. Die cast moet dan stoppen na 5min ofzo) En daarna moet de boolean op off komen

Zo zou ik knoppen kunnen voorzien.

Hoe ik die cast in die automation moet stoppen, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee hoe ik van deze foutmelding af kom? Heb de integration verwijderd in HACS want ik gebruik het niet meer. Komt ook nergens meer in config voor. Somehow krijg ik nog steeds deze foutmelding.

code:
1
2
2020-11-27 01:51:32 ERROR (MainThread) [custom_components.hacs.repository.integration.USA-RedDragon.badnest] GitHub returned 404 for https://api.github.com/repos/USA-RedDragon/badnest
2020-11-27 01:51:32 ERROR (MainThread) [custom_components.hacs.factory] USA-RedDragon/badnest - GitHub returned 404 for https://api.github.com/repos/USA-RedDragon/badnest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
sOid schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:15:
Iemand enig idee hoe ik van deze foutmelding af kom? Heb de integration verwijderd in HACS want ik gebruik het niet meer. Komt ook nergens meer in config voor. Somehow krijg ik nog steeds deze foutmelding.

code:
1
2
2020-11-27 01:51:32 ERROR (MainThread) [custom_components.hacs.repository.integration.USA-RedDragon.badnest] GitHub returned 404 for https://api.github.com/repos/USA-RedDragon/badnest
2020-11-27 01:51:32 ERROR (MainThread) [custom_components.hacs.factory] USA-RedDragon/badnest - GitHub returned 404 for https://api.github.com/repos/USA-RedDragon/badnest
Staat deze wellicht nog in je custom folder?

In mijn geval is dat /home/homeassistant/.homeassistant/custom_components/

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 30-11-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat hij nog bij custom repositories in HACS?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@raymonvdm @Hmmbob Nee daar vind ik niets terug dat op die integratie wijst. Lijkt een beetje alsof het ergens in een database/configbestand van HACS zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
sOid schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:40:
@raymonvdm @Hmmbob Nee daar vind ik niets terug dat op die integratie wijst. Lijkt een beetje alsof het ergens in een database/configbestand van HACS zit.
Niet heel toevallig een snapshot gemaakt, zodat je kunt kijken of het daadwerkelijk na het verwijderen is gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wachten... schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:44:
[...]

Niet heel toevallig een snapshot gemaakt, zodat je kunt kijken of het daadwerkelijk na het verwijderen is gebeurt?
Nope, Core dus geen snapshots. Maar het is ook al een paar maanden terug dat ik het heb verwijderd. Begin me nu echter wel te ergeren aan de foutmelding ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
@skank Ik wil het juist altijd gecast hebben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Casper
sOid schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:50:
[...]

Nope, Core dus geen snapshots. Maar het is ook al een paar maanden terug dat ik het heb verwijderd. Begin me nu echter wel te ergeren aan de foutmelding ;)
Ik had deze foutmelding ook. Ga naar HACS > Integrations > drie puntjes rechts bovenin > Custom repositories. Daar staan deze gits die je even moet verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-Casper schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:02:
[...]

Ik had deze foutmelding ook. Ga naar HACS > Integrations > drie puntjes rechts bovenin > Custom repositories. Daar staan deze gits die je even moet verwijderen.
(y)
Hmmbob schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:22:
Staat hij nog bij custom repositories in HACS?
sOid schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:40:

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Troetelbeer schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 04:23:
@skank Ik wil het juist altijd gecast hebben :)
Je weet toevallig niet hoe ik die casting kan stoppen na 5 min ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Mimiix schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:08:
[...]

hij staat gewoon op bol toch? https://www.bol.com/nl/p/...-2-pack/9200000103063543/

of xiami mi: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Maar hoe werkt het versterken van een zigbee netwerk eigenlijk. Als ik een van beide stekkers zou kopen en koppelen aan de conbee2, werkt deze dan vanzelf als versterker voor het zigbee netwerk van de sensoren op batterijen overal?

[ Voor 47% gewijzigd door water_escape op 01-12-2020 08:54 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
skank schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:20:
[...]

Je weet toevallig niet hoe ik die casting kan stoppen na 5 min ?
Stopt het casten niet gewoon als je een media_player.media_stop of anders een media_player.turn_off stuurt.

Ik heb ook media_player.turn_off in een script voor mijn Nest Hub verwerkt, en dan gaat hij naar de fotolijst-stand. Dus het is niet dat hij dan uit gaat. Ik neem aan dat casten dan ook wel zal stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
TheFes schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:43:
[...]

Stopt het casten niet gewoon als je een media_player.media_stop of anders een media_player.turn_off stuurt.

Ik heb ook media_player.turn_off in een script voor mijn Nest Hub verwerkt, en dan gaat hij naar de fotolijst-stand. Dus het is niet dat hij dan uit gaat. Ik neem aan dat casten dan ook wel zal stoppen.
Klopt. Met media_player.turn_off zal de Hub terug gaan naar fotolijst of klok net wat er ingesteld is.
Delay zetten op 5min daarna media_player.turn_off laten sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
mAiden88 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:07:
[...]

Klopt. Met media_player.turn_off zal de Hub terug gaan naar fotolijst of klok net wat er ingesteld is.
Delay zetten op 5min daarna media_player.turn_off laten sturen.
Zal ik proberen. Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@water_escape Ja, Zigbee devices waarvoor power geen issue is (lees: niet op batterijen werken) werken ook als router (= doorgeven / uitbreiden) voor je hele netwerk (gekke uitzonderingen daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Laatst online: 11-09 12:49
-Casper schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:02:
[...]

@sOid je kunt ook even kijken bij Instellingen -> Integrations. Rechtsboven staan 3 puntjes, als je daar op klikt en vervolgens op Toon genegeerde integraties, komen ze dan tevoorschijn? Dan zou je ze kunnen verwijderen.
(Ik gebruik zelf geen HACS, dus weet daar niks van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

water_escape schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:39:
[...]

hij staat gewoon op bol toch? https://www.bol.com/nl/p/...-2-pack/9200000103063543/

of xiami mi: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Maar hoe werkt het versterken van een zigbee netwerk eigenlijk. Als ik een van beide stekkers zou kopen en koppelen aan de conbee2, werkt deze dan vanzelf als versterker voor het zigbee netwerk van de sensoren op batterijen overal?
Hey nice. Gaan we even kijken. Thanks!

Bijna alles op 220v is een router. Ik zeg bijna, want niet alles houd zich aan de standaard. Die routers kunnen gebruikt worden door andere devices om het netwerk te meshen.

Sensoren en batterij apparaten hebben hier de meeste baat bij inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Septillion schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:11:
@water_escape Ja, Zigbee devices waarvoor power geen issue is (lees: niet op batterijen werken) werken ook als router (= doorgeven / uitbreiden) voor je hele netwerk (gekke uitzonderingen daargelaten).
Ter aanvulling:
Ja, die gekke uitzonderingen moet je dus op letten. Sengled is hier een mooi voorbeeld van.

De meeste apparaten die wij hier kennen (Ikea, Xiaomi, Hue, INNR, Osram, etc...) gedragen zich zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Ik snap er niks meer van wat gaat hier niet goed.
Ik weet dat ik van watt naar kwh moet delen door 1000 ipv 10000 wat ik heb staan, maar dan komt het verbruik individueel van mijn stekkers veel hoger uit dan mijn totaalverbruik van de kwh meter. (slimme meter) Ik heb al van alles geprobeerd maar het klopt gewoon niet in mijn ogen!

Ik gebruik het totaal dagelijks verbruik van een Shelly stekker onderstaande:

code:
1
2
3
4
# Utility CV-Ketel
  daily_cvk:
    source: sensor.shellyplug_s_f8c565_power
    cycle: daily

Omdat deze in watt is zet ik hem met onderstaande om naar kWh, ik weet dat dit 1000 zou moeten zijn maar dan klopt het totaal niet. (volgens mij)

code:
1
2
3
4
5
6
7
# CV-Ketel
  - platform: template
    sensors:
      daily_cvk_kwh:
        friendly_name: "Dag CV-Ketel KWH"
        unit_of_measurement: 'kWh'
        value_template: "{{ (states('sensor.daily_cvk') | float / 10000) | round(3) }}"

Mijn daily_cvk geeft waarde in watt als ik deze door 1000 deel dan krijg ik kWh dit klopt ook.
Echter is mijn totaal verbruik wat ik uit mij slimme meter haal veel lager dan de totaal van mijn Shelly stekkers. Als ik 10000 pak dan komt het in mijn ogen veel beter uit maar ik snap dat dat niet correct is.

Zijn mij Shelly stekkers verre van nauwkeurig of klopt mijn slimme meter niet?

Voorbeeld is dat nu mij totaal verbruik van mijn slimme met op 3,53 kWh (na 10 uur) staat en alleen de stekker van de CV-Ketel al op 3,04 kWh staat en dan heb ik nog 8 stekkers waar ik de wattage van meet.

Of maak ik ergens een denkfout? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
inmiddels al niet meer beschikbaar....toch maar Xiaomi dan ?
Mimiix schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:07:
[...]

Hey nice. Gaan we even kijken. Thanks!

Bijna alles op 220v is een router. Ik zeg bijna, want niet alles houd zich aan de standaard. Die routers kunnen gebruikt worden door andere devices om het netwerk te meshen.

Sensoren en batterij apparaten hebben hier de meeste baat bij inderdaad.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

water_escape schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:37:
inmiddels al niet meer beschikbaar....toch maar Xiaomi dan ?

[...]
Dan liever de SHP13 van BW. Xiaomi krijg ik jeuk van, vooral omdat de sensoren ook niet aan de standaard zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Mimiix schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:39:
[...]

Dan liever de SHP13 van BW. Xiaomi krijg ik jeuk van, vooral omdat de sensoren ook niet aan de standaard zitten.
hoe bedoel je?
Ik heb hier aqara temp sensoren. Die wil ik kunnen versterken in het zigbee netwerk. (en dat dus het liefst met een slimme stekker met stroommeting)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

water_escape schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:42:
[...]

hoe bedoel je?
Ik heb hier aqara temp sensoren. Die wil ik kunnen versterken in het zigbee netwerk. (en dat dus het liefst met een slimme stekker met stroommeting)
Xiaomi sensoren wisselen niet van parent. Dat houdt in dat ze zich blijven binden aan de "eerste" waar ze ooit mee gepaired zijn. Ze wisselen overigens wel naar Xiaomi devices, maar zelden. Als je dus wil dat ze verbinden met een andere parent, moet je ze waarschijnlijk opnieuw pairen.

Zelf ben ik geen fan van Xiaomi plugs. Ik raad je de BW SHP13 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gedonie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 10:31
Bij de BW SHP13 moet je wel uitkijken. Deze zijn net iets groter dan de oude SP120 van Innr. Dit kan je problemen opleveren als je een dubbel stopcontact hebt in de muur en je wilt in beide zo'n plug doen. Weet uit ervaring dat het dan behoorlijk krap zit (lees het past eigenlijk net niet).

Ze werken overigens wel goed, rapporteren netjes stroomverbruik en schakelen snel in en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

gedonie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:58:
Bij de BW SHP13 moet je wel uitkijken. Deze zijn net iets groter dan de oude SP120 van Innr. Dit kan je problemen opleveren als je een dubbel stopcontact hebt in de muur en je wilt in beide zo'n plug doen. Weet uit ervaring dat het dan behoorlijk krap zit (lees het past eigenlijk net niet).

Ze werken overigens wel goed, rapporteren netjes stroomverbruik en schakelen snel in en uit.
Dat valt toch best mee?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NMQE0Vw.png

Boven is de SHP13, onder INNR SP120

[ Voor 3% gewijzigd door Mimiix op 01-12-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Mimiix schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:44:
[...]

Xiaomi sensoren wisselen niet van parent. Dat houdt in dat ze zich blijven binden aan de "eerste" waar ze ooit mee gepaired zijn. Ze wisselen overigens wel naar Xiaomi devices, maar zelden. Als je dus wil dat ze verbinden met een andere parent, moet je ze waarschijnlijk opnieuw pairen.

Zelf ben ik geen fan van Xiaomi plugs. Ik raad je de BW SHP13 aan.
misschien begrijp ik het nog niet helemaal.
Bedoel je dat ik mijn aqara sensoren dus niet kan versterken?

Conbee2 stick zit in Pi met HA.
Aqara sensoren via Conbee2 stick gekoppeld.

Paar sensoren komen niet (niet altijd) door. Dus ik wil in het midden van het huis een "repeater" zetten. Slimme stekker dus. Zodat de aqara sensoren via die repeater wel naar de Pi kan komen.

advies is welkom.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Casper
water_escape schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:20:
[...]

Paar sensoren komen niet (niet altijd) door. Dus ik wil in het midden van het huis een "repeater" zetten. Slimme stekker dus. Zodat de aqara sensoren via die repeater wel naar de Pi kan komen.

advies is welkom.
Hij bedoelt dat je dan de sensoren even opnieuw moet koppelen en dan naast de stekker moet houden ipv naast de conbee. De sensoren schakelen niet automatisch over naar een andere router als dat signaal sterker is, maar houden vast aan de eerste router waar ze aan zijn gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

water_escape schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:20:
[...]

advies is welkom.
Dat kan wel. Maar je moet dus opnieuw pairen. Dit omdat ze niet gaan wisselen van parent, in dit geval je Conbee. (bug/implementatie van de xiaomi sensoren).
Je moet dus de stekker in het midden plaatsen, daarna de sensoren resetten en opnieuw pairen. Dan zullen ze (waarschijnlijk) met de Router(repeater in jouw woorden) pairen.

Begrijp wel: Zigbee werkt het best als mesh. Balans houden is erg belangrijk!

Dit soort vragen kan je het beste stellen in het deCONZ topic overigens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
stuk helderder zo! merci. gaan we proberen.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 15:36
Wat is de beste manier om een helper elke 5 minuten aan en dan weer uit te zetten ? Heb nu van alles geprobeerd maar krijg dit niet geautomatiseerd. Kijk ik ergens overheen ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
alias: New Automation
description: ''
trigger:
  - platform: time_pattern
    minutes: '5'
condition: []
action:
  - condition: state
    entity_id: input_boolean.test_curtain
    state: 'on'
  - delay: '00:00:15'
    state: 'off'
mode: single

Ben net sinds kort begonnen met Home assistant, en automatiseren moet ik nog even dieper in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06
Jerry_bboy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:28:
Wat is de beste manier om een helper elke 5 minuten aan en dan weer uit te zetten ? Heb nu van alles geprobeerd maar krijg dit niet geautomatiseerd. Kijk ik ergens overheen ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
alias: New Automation
description: ''
trigger:
  - platform: time_pattern
    minutes: '5'
condition: []
action:
    state: 'on'
  - delay: '00:00:15'
    state: 'off'
mode: single

Ben net sinds kort begonnen met Home assistant, en automatiseren moet ik nog even dieper in duiken.
De HA site is een waardevolle bron van informatie voor de beginner. Hier wordt je use case getackled..

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 15:36
JayOne schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:31:
[...]

De HA site is een waardevolle bron van informatie voor de beginner. Hier wordt je use case getackled..
Top hij werkt. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
NEt de eerste items geautomatiseerd. Was begonnen met YAML.... maar ben geen programmeur, dus maar eens Node Red geprobeerd.

Keuken en hal werken nu via een Aqara body sensor en werkt top (als Miss Waah het knopje niet gebruikt in de hal). En als de slaapkamerdeur van de kleine dicht is, gaat de deurbel uit _/-\o_

Voor mij werkt Node Red een stuk intuitiever dan YAML.

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 01-12-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
ben wat MDI aan het aanpassen.
nu pakt hij de volgende MDI niet:

icon: mdi:floor-lamp

ook een aantal anderen pakt hij niet als ik random probeer. Maar de meeste wel. Kent HA deze niet?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoven
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-09 14:07
Mimiix schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:23:
[...]

Dat kan wel. Maar je moet dus opnieuw pairen. Dit omdat ze niet gaan wisselen van parent, in dit geval je Conbee. (bug/implementatie van de xiaomi sensoren).
Je moet dus de stekker in het midden plaatsen, daarna de sensoren resetten en opnieuw pairen. Dan zullen ze (waarschijnlijk) met de Router(repeater in jouw woorden) pairen.

Begrijp wel: Zigbee werkt het best als mesh. Balans houden is erg belangrijk!

Dit soort vragen kan je het beste stellen in het deCONZ topic overigens :)
In praktijk is dit een kwestie van een enkele keer op de pairing knop drukken van de sensor. Dan zoekt hij een nieuwe 'hop' /router ipv lang drukken wat hem reset en opnieuw binnen het netwerk bind.

Ervanuitgaand dat de sensor al in je netwerk zat en je hem verplaatst dus.. Eenmaal op z'n plek ga je die dingen toch niet veel verplaatsen en is het prima dat hij niet van zichzelf zoekt naar een efficiëntere route naar de coördinator. Scheelt weer stroom. Net zoals die xiaomi sensoren alleen data versturen bij waarde veranderingen ipv op een interval. Zorgt ervoor dat die dingen een ruim jaar op een knoopcel batterij meegaan hier.

Jullie hebben wel gelijk in dat het geen standaard implementatie is van een standaard protocol. Wat altijd risico met zich meebrengt voor stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 15:46
Zal wel makkelijk zijn, maar ik kan de instelling niet vinden.
ik heb drie lampen geplaatst in de keuken, en HA ook deze gemeld als gebied Keuken.
Nu wil ik in het Home Overzicht een overzicht maken met Keuken en de betreffende lampen er in.
Ik heb een overzicht van de woonkamer, maar hoe maak ik een keuken overzicht, gekeken in lovelace en dan toevoegen, maar lukt niet

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@sterremos wil je een nieuw tabblad maken met de naam Keuken en daar de lampen in? Begrijp ik het goed zo?

Zo ja, naar de dashboard, rechts bovenin de puntjes. edit, en dan kan je extra tabbladen maken

[ Voor 31% gewijzigd door Waah op 01-12-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
water_escape schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:33:
ben wat MDI aan het aanpassen.
nu pakt hij de volgende MDI niet:

icon: mdi:floor-lamp

ook een aantal anderen pakt hij niet als ik random probeer. Maar de meeste wel. Kent HA deze niet?
HA kent ze allemaal: https://cdn.materialdesignicons.com/5.4.55/

Bij mij werkt datzelfde icoontje wel. Doet een ander icoon het wel? Anders is misschien je code niet goed.

@Waah Ik vind Node-Red ook heerlijk om automations te maken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Troetelbeer op 01-12-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

AW_Bos schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:41:
[...]

Dat snap ik. Maar ik heb hem niet bereikbaar van buitenaf, en ik zie daar (voorlopig) geen reden voor.
De manual op: https://www.home-assistant.io/integrations/toon/ zegt dat een lokale callback gewoon voldoet. En die vul ik in:
http://homeassistant:8123/auth/external/callback

URL geeft gewoon handmatig een aanroep (waar die niet direct iets mee kan, maar dat verwachtte ik al), dus daar is niks mis mee. Probleem blijkt dus bij de API-server te zitten? Ik heb wel net die callback URL aangepast, dus ik heb het idee dat die niet goed bij hun onthouden wordt? Of ik ergens niet de plek vond om een whitelist in te voeren.

Overigens wel weer een lekker onduidelijke melding. :X
Nog even een kick. Heeft niemand een idee waar die melding van Toon over de 'redirect_uri' op slaat?
Ik moet blijkbaar een whitelist invullen bij de Toon API site die niet eens bestaat :X
Of zie ik iets over het hoofd. Ook via mail krijg ik geen reactie van hun... :/

De callback is verder prima zoals het moet zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 01-12-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Laatst online: 10-09 15:46
Waah schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:51:
@sterremos wil je een nieuw tabblad maken met de naam Keuken en daar de lampen in? Begrijp ik het goed zo?

Zo ja, naar de dashboard, rechts bovenin de puntjes. edit, en dan kan je extra tabbladen maken
inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Laatst online: 29-08 16:10

n0ss

⭐⭐⭐

Ik kan hierover niets vinden? Zit te twijfelen voor de Eufy deurbel camera of de Armcrest AD110.
De armcrest heeft nagenoeg dezelfde specs en RTSP support.

Waar lees jij dat de eufy deurbel RTSP ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Schoven schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:35:
[...]

In praktijk is dit een kwestie van een enkele keer op de pairing knop drukken van de sensor. Dan zoekt hij een nieuwe 'hop' /router ipv lang drukken wat hem reset en opnieuw binnen het netwerk bind.

Ervanuitgaand dat de sensor al in je netwerk zat en je hem verplaatst dus.. Eenmaal op z'n plek ga je die dingen toch niet veel verplaatsen en is het prima dat hij niet van zichzelf zoekt naar een efficiëntere route naar de coördinator. Scheelt weer stroom. Net zoals die xiaomi sensoren alleen data versturen bij waarde veranderingen ipv op een interval. Zorgt ervoor dat die dingen een ruim jaar op een knoopcel batterij meegaan hier.

Jullie hebben wel gelijk in dat het geen standaard implementatie is van een standaard protocol. Wat altijd risico met zich meebrengt voor stabiliteit.
Wat jij beschrijft gebeurd enkel en alleen met xiaomi parents.

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.