Hier sind gisteren iets vreemds. Heb zigbee2mqtt, met verschillende sensoren/outlets van ikea en xiaomi, werkte prima.
Maar vanaf gisteren komen de xiaomi sensor waardes niet meer in het dashboard, en kan ik via mijn entities de ikea outlets niet meer aansturen.
Als ik naar zigbee2mqtt ga, en dan bij het device naar 'state' wordt de juiste state weergegeven en werkt het togglen ook gewoon (voor alle outlets). Echter exact hetzelfde device in de entity op het dashboard geeft de state 'unavailable' en is ook niet switchbaar.....
Ik heb al geprobeerd home-assistant te herstarten, en ook een outlet te deleten en opnieuw toevoegen maar zelfde probleem.
Enig idee wat dit kan zijn zo plotseling? Of wat ik nog kan proberen?
De map laat ook alle onderlinge verbindingen tussen coordinator en outlets goed zien (mesh), dus ik geloof dat het probleem ergens van zigbee2mqtt->HA zit.
Edit: wel 1 melding in de HA log gerelateerd aan de outlet, maar ik kan 'm niet herproduceren:
code:
1
| Exception in discovery_callback when dispatching 'mqtt_discovery_updated_('binary_sensor', '0x842e14fffe158ac1 update_available')': ({'availability_topic': 'zigbee2mqtt/bridge/state', 'device': {'identifiers': ['zigbee2mqtt_0x842e14fffe158ac1'], 'manufacturer': 'IKEA', 'model': 'TRADFRI control outlet (E1603/E1702)', 'name': 'IkeaOutlet1', 'sw_version': 'Zigbee2MQTT 1.15.0'}, 'json_attributes_topic': 'zigbee2mqtt/IkeaOutlet1', 'name': 'IkeaOutlet1_update_available', 'payload_off': False, 'payload_on': True, 'state_topic': 'zigbee2mqtt/IkeaOutlet1', 'unique_id': '0x842e14fffe158ac1_update_available_zigbee2mqtt', 'value_template': '{{ value_json.update_available}}', 'platform': 'mqtt'},) Traceback (most recent call last): File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/mqtt/__init__.py", line 1289, in discovery_callback debug_info.update_entity_discovery_data(self.hass, payload, self.entity_id) File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/mqtt/debug_info.py", line 89, in update_entity_discovery_data entity_info = hass.data[DATA_MQTT_DEBUG_INFO]["entities"][entity_id] KeyError: 'binary_sensor.0x842e14fffe158ac1_update_available' |
[
Voor 50% gewijzigd door
gizmo9003 op 28-11-2020 10:31
]
tjah..