Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste
Acties:
  • 467.722 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55

Woohooo

Smilie, James Smilie

Iemand enig idee hoe ik mijn slimme meter zou kunnen uitlezen die ik via umeter / umeterlive heb draaien?umeter draait op een PI in mn meterkast op het moment, ik wil niet die P1 kabel direct op mn HA hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:15

Rianata

Have you played Atari today?

mvrhrln schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:31:
[...]

Heb je eventueel ook een voorbeeld waarbij het volume wordt opgeslagen, vervolgens gezet op een andere waardr, iets wordt afgespeeld, en dan volume teruggezet op eerder opgeslagen nivo ?
Daarvoor wroet je er code in waarbij jij de beginpositie in een scene opslaat en deze aan het eind van de automation weer aanroept. Meerdere voorbeelden eerder in dit forum topic.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:21
Woohooo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:12:
Iemand enig idee hoe ik mijn slimme meter zou kunnen uitlezen die ik via umeter / umeterlive heb draaien?umeter draait op een PI in mn meterkast op het moment, ik wil niet die P1 kabel direct op mn HA hebben.
Zag laatst dit topic:
Slimme meter draadloos verbinden met Home Assistant

Ook in dit topic staat wel e.e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:15
Ik wil graag 1 enkele melding krijgen als een temperatuur onder een bepaalde waarde komt, maar wat ik ook doe, ik blijf maar notificaties binnen krijgen. Dit is de basiscode die ik gebruik. Ik gebruik Hue temperatuur sensoren en moeten dus 1 enkele notificatie geven als de ruimte kouder is dan 16 graden

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
- id: '1604411324522407'
  alias: Notificatie | Badkamerraam staat open
  description: ''
  trigger:
  - platform: numeric_state
    entity_id: sensor.badkamer_sensor_temperature
    below: '16'
    condition: []
  action:
  - service: notify.mobile_app_oneplus_a6003
    data:
  mode: single

@CAP-Team
Ik heb even een test opgezet met onderstaande code om mijn SONOS automatisch radio te laten starten bij een bepaalde trigger. Vanuit hier kan ik wel verder borduren op mijn specifieke wensen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
- id: '16044154242339342'
  alias: Radio automatisch starten
  trigger:
  - platform: device
    type: turned_on
    device_id: 50904e2f912aff3cb2c586e065ca878ba5a
    entity_id: light.overloop
    domain: light
  action:
  - service: media_player.select_source
    data:
      source: 538 102.1 (Top-40-Pop muziek)
    entity_id: media_player.sonos_woonkamer

[ Voor 32% gewijzigd door Wachten... op 03-11-2020 21:53 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:34
Wachten... schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:50:
Ik wil graag 1 enkele melding krijgen als een temperatuur onder een bepaalde waarde komt, maar wat ik ook doe, ik blijf maar notificaties binnen krijgen. Dit is de basiscode die ik gebruik. Ik gebruik Hue temperatuur sensoren en moeten dus 1 enkele notificatie geven als de ruimte kouder is dan 16 graden

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  trigger:
  action:
    data:

@CAP-Team
Ik heb even een test opgezet met onderstaande code om mijn SONOS automatisch radio te laten starten bij een bepaalde trigger. Vanuit hier kan ik wel verder borduren op mijn specifieke wensen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
- id: '16044154242339342'
  alias: Radio automatisch starten
  trigger:
  - platform: device
    type: turned_on
    device_id: 50904e2f912aff3cb2c586e065ca878ba5a
    entity_id: light.overloop
    domain: light
  action:
  - service: media_player.select_source
    data:
      source: 538 102.1 (Top-40-Pop muziek)
    entity_id: media_player.sonos_woonkamer
Je automation triggert elke keer als er een temperatuur update binnenkomt waarbij de temperatuur onder de 16 graden is. Je kan een delay toevoegen zodat de automation maar eens in de zoveel tijd getriggerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Casper schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:57:
[...]

Je automation triggert elke keer als er een temperatuur update binnenkomt waarbij de temperatuur onder de 16 graden is. Je kan een delay toevoegen zodat de automation maar eens in de zoveel tijd getriggerd word.
Is dat wel de juiste oplossing? Dan krijg je ook bij de 1e keer pas een bericht na het verstrijken van die delay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
-Casper schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:57:
[...]

@sOid

Ja wat ik dus wil, is dat als de temperatuur de eerste keer onder de 16 graden komt (dus hier moet nog geen delay in zitten), gelijk een melding krijg.

Daarna wil ik nog een melding na een half uur of 1 uur o.i.d. en dan niet meer.

Enig idee hoe ik dit toe kan voegen, wat ik ook doe, ik kom er maar niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:40
@Wachten...

Input boolean toevoegen
Boolean gaat naar off na trigger.
Na een uur gaat ie weer naar on.
Condition toevoegen dat je melding krijgt als boolean on staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:59
Wachten... schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:10:
[...]

@sOid

Ja wat ik dus wil, is dat als de temperatuur de eerste keer onder de 16 graden komt (dus hier moet nog geen delay in zitten), gelijk een melding krijg.

Daarna wil ik nog een melding na een half uur of 1 uur o.i.d. en dan niet meer.

Enig idee hoe ik dit toe kan voegen, wat ik ook doe, ik kom er maar niet uit!
Wat je kan doen is deze condition gebruiken die feitelijk zegt dat ie niet getriggerd mag worden binnen zoveel sec.
code:
1
2
3
  condition:
    condition: template
    value_template: '{{ (as_timestamp(now()) - as_timestamp(states.automation.notify_naamvanjeautomation.attributes.last_triggered | default(0)) | int > 10)}}'

wellicht ook nog wel een ‘nieuwere’ methode sinds de toevoegingen in de automations maar ik gebruik nog deze versie.

Edit: zie meerdere methodes dus leef je uit ;)

[ Voor 3% gewijzigd door martinvdm op 03-11-2020 22:36 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
maxoss schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:32:
@Wachten...

Input boolean toevoegen
Hiervoor is https://www.home-assistant.io/integrations/alert/ geschikt. Daar kan je aangeven hoevaak een alarm zich moet herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@JackPoint Je was me voor.... Ik moet nu alleen nog even kijken welk stukje code ik toe moet voegen, want krijg allerlei foutmeldingen als ik iets van numeric_state toevoeg. Ik werk normaal altijd vanuit de automations sectie en niet echt in de yaml files zelf.
maxoss schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:32:
@Wachten...

Input boolean toevoegen
Ik kwam net dit artikel tegen, (schijnt een enigszins nieuwe functie te zijn).
Is dit niet een betere optie?

https://www.home-assistant.io/integrations/alert/

https://www.youtube.com/watch?v=KzPy3zeDB5g

[ Voor 20% gewijzigd door Wachten... op 03-11-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:56
b0On schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:13:
[...]

Oh dat is interessant, heb je ze ook kunnen koppelen aan HA?
Ik ben ook heel benieuwd naar de levensduur van de batterij, maar dat is vast lastig te zeggen na 1 dag.
Ja. middels de tuya integratie. accu duur kan ik inderdaad nog weinig over zeggen. Wel heb ik er één drie maand geleden opgeladen (en wel uitgezet uiteraard) maar deze ging nog gewoon aan na 3 maand dus vermoed dat de accu niet super slecht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

mvrhrln schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:18:
[...]

Deze gezien? https://community.home-as...ough-google-home/46361/16

(je kan blijkbaar niet direct files afspelen op een "google cast" apparaat)
Thanks! :) Ik heb het nu voor elkaar met een automation die eerst een script start die de .mp3 afspeelt, dan een korte delay en daarna de TTS melding!
Hmmbob schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:25:
[...]

Probeer eens een volledige URL in plaats van een lokale verwijzing? Dus https://jouwhaurl:poort/media/pikahappy.mp3

En om je vraag te beantwoorden, in ieder geval voor mezelf: heb je hele vorige vraag niet gezien, dit topic gaat als een jekko :X
Nu ik het in een script heb staan blijkt de volledige url niet nodig, /local/media/pikahappy.mp3 werkt ook, maar dat is eigenlijk ook niet ideaal, want dan heb ik 2 locaties met media bestanden.

Maar ik krijg het niet voor elkaar om de media die in de media-browser folder staan te gebruiken.
Op m'n lokale netwerk is die folder te benaderen via \\192.168.1.218\media. De media bestanden die hier staan zie ik in HA in de Media Browser Tab. Maar om .mp3's af te spelen met een script moeten ze in: /local/* staan. lokaal is dat \\192.168.1.218\config\www\*

Of kan dit op een andere manier wel vanuit \media?

Snap dat het topic snel gaat en dat er soms dingen gemist worden. Ligt het iig niet aan m' n vraagstelling :)
Dan maar af en toe een self-quote (y)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
n0ss schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:26:
[...]

Mijn Pi staat in de meterkast dus vlakbij de meter.
Heb zelf al lopen stoeien maar krijg neit zo'n mooi dashboard inclusief verbruik per maand te zien.

Heb je ergens je code? kan ik die even copy & pasten en zo even verder kijken. _/-\o_
Als je hassio hebt draaien kan je ook mijn addon gebruiken om de p1 data door te sturen naar een remote DSMR-reader (niet te verwarren met de interne DSMR optie van Home-assistant zelf die heel erg beperkt is). Vervolgens is er ook een integratie om de data die DSMR-reader verwerkt heeft weer mooi terug te koppelen in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

aex351

I am the one

Is hier iemand die gebruik maakt van of ervaring heeft met Google Assistant in combinatie met slimme radiator knoppen?

Ik heb (Danfoss) Popp Radiator knoppen in gebruik die ik prima via HA kan bedienen. Echter in Google Home (via de cloud) kan ik deze niet bedienen. Google zegt dan dat het apparaat uitstaat en/of nog ingesteld moet worden. Alleen via Google kan ik verder niet aanpassen. Iemand een idee?

edit: Mocht iemand hier in de toekomst tegenaan lopen: Het probleem blijkt deels aan de specificatie van Google te liggen (https://developers.google...traits/temperaturesetting) welke door HA is geïmplementeerd. Deze vereist dat het apparaat hvac mode ondersteund. Laat het nu net zo zijn dat de radiatorknop deze functionaliteit niet heeft. Vroeger loste HA dit op maar dat hebben ze twee jaar geleden veranderd. Waardoor de bal nu ligt bij de z-wave implementatie. HA gebruikt momenteel nog Open Z-Wave 1.4 en daarin is dit probleem niet opgelost. Je kan het wellicht oplossen door een script in HA te draaien die steeds hvac modes als attribute aan de entity toevoegt. In elk geval is het probleem wel opgelost in Open Z-Wave 1.6. Wat momenteel in beta is bij HA (Open Z-Wave Beta = ozw 1.6). Het apparaat heeft nu als hvac mode = heat.

[ Voor 51% gewijzigd door aex351 op 05-11-2020 01:18 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:29
Ik maak gebruik van Zigbee2MQTT om Ikea Tradfri lampen, Hue lampen, Xiaomi temperatuursensoren en Aqara gordijnmotoren te kunnen bedienen en uitlezen. In totaal 27 devices en werkt allemaal perfect.

Nu heb ik een paar Ikea Tradfri draadloze dimmers gekocht die ik als aan/uit knop wil gebruiken. Deze hebben echter een zeer slecht bereik boven, dus heb ik een een tweetal Osram ledstrips gekocht en die onder mijn bed gemonteerd met als doel het Zigbee netwerk te vergroten.

Helaas worden deze wel in het Mesh netwerk opgenomen, maar weigeren mijn draadloze apparaten (waaronder de Ikea buttons, maar ook de Xiaomi temperatuursensoren) om daar verbinding mee te maken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qyNo5Lg.png

De ledstrips zitten dus onder het bed gemonteerd en de buttons liggen op mijn nachtkastje, maar toch geen verbinding. De verbinding die er wel gemaakt wordt is met een buitenlamp een verdieping lage en is zeer zwak.

Heb al een paar dagen gewacht in de hoop dat de apparaten zelf een beter pad vinden, maar helaas. Maak ik nou een denkfout dat iedere AC powered device als router zou moeten werken? Had ik dit van tevoren kunnen weten?

De ledstrips voelen -hoewel het er wel netjes uit ziet onder het bed- toch een beetje als miskoop, aangezien ze dus niet mijn Zigbee netwerk verbeteren.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:06
Iemand ervarign met deze dimbare stekkers?
https://www.bol.com/nl/p/...NFOA.1_33.37.ProductTitle
of
https://www.bol.com/nl/p/...0000060573701/?country=BE

Ze moeten dimbaar zijn.
Wordt die eerste ondersteunt door deconz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

skank schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:18:
Iemand ervarign met deze dimbare stekkers?
https://www.bol.com/nl/p/...NFOA.1_33.37.ProductTitle
of
https://www.bol.com/nl/p/...0000060573701/?country=BE

Ze moeten dimbaar zijn.
Wordt die eerste ondersteunt door deconz?
Aan support voor de Adurosmart wordt gewerkt: https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/1730

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
aha super thx

Zou dit ook werken om een pomp te dimmen?
Er staat op enkel om lampen te dimmen.
MAar de pomp zelf is dimbaar en door een gewone elektronische stekker dimbaar

Ik woon overigens wel in BE, dus ook niet zeker dat die zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
Meelobee schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:11:
[...]

NIemand een idee hoe ik met een Automation een .mp3 uit mn media folder op een Google speaker kan afspelen?

(Het valt me op dat ik hier eigenlijk nooit direct een reactie krijg op mn vragen. Moet telkens mezelf quoten om nogmaals de aandacht te vragen en dan krijg ik vaak wel een reactie.
Zijn mn vragen zo bijzonder, of stel ik ze wellicht op de verkeerde manier? Of verkeerde tijd? Dan kan ik daar in het vervolg rekening mee houden :) )
Ik heb zeker wel een idee hoe je dat terecht kan krijgen..

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
- alias: "Doorbell Notifications"
  trigger:
    platform: state
    entity_id: binary_sensor.doorbell_button
    to: 'on'
  action:
    - service: media_player.play_media
      data:
        entity_id: media_player.woonkamer_speaker
        media_content_id: 'https://xxxxxxxxxxxxxxxxxxx/local/doorbell.mp3'
        media_content_type: 'audio/mp3'

Zorg wel dat je mp3 indien je deze lokaal wilt afspelen in je www map staat..

Laatste stukje komt beetje denigrerend over op mij, niet iedereen zit elke uur van de dag op tweakers te kijken.. Ik kijk bijv zo paar dagen niet op tweakers en dan weer wel.. Soms zal je even geduld moeten hebben om je vraag beantwoord te krijgen, soms zal je wat verder moeten googlen ervoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mAiden88 op 04-11-2020 08:51 . Reden: Extra info toegevoegd, wat belangrijk kan zijn. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:43
Repsect schreef op woensdag 4 november 2020 @ 07:14:
Ik maak gebruik van Zigbee2MQTT om Ikea Tradfri lampen, Hue lampen, Xiaomi temperatuursensoren en Aqara gordijnmotoren te kunnen bedienen en uitlezen. In totaal 27 devices en werkt allemaal perfect.

Nu heb ik een paar Ikea Tradfri draadloze dimmers gekocht die ik als aan/uit knop wil gebruiken. Deze hebben echter een zeer slecht bereik boven, dus heb ik een een tweetal Osram ledstrips gekocht en die onder mijn bed gemonteerd met als doel het Zigbee netwerk te vergroten.

Helaas worden deze wel in het Mesh netwerk opgenomen, maar weigeren mijn draadloze apparaten (waaronder de Ikea buttons, maar ook de Xiaomi temperatuursensoren) om daar verbinding mee te maken.

[Afbeelding]

De ledstrips zitten dus onder het bed gemonteerd en de buttons liggen op mijn nachtkastje, maar toch geen verbinding. De verbinding die er wel gemaakt wordt is met een buitenlamp een verdieping lage en is zeer zwak.

Heb al een paar dagen gewacht in de hoop dat de apparaten zelf een beter pad vinden, maar helaas. Maak ik nou een denkfout dat iedere AC powered device als router zou moeten werken? Had ik dit van tevoren kunnen weten?

De ledstrips voelen -hoewel het er wel netjes uit ziet onder het bed- toch een beetje als miskoop, aangezien ze dus niet mijn Zigbee netwerk verbeteren.
Ik heb zelf voor een Ikea repeater gekozen om mijn netwerk te versterken, goedkoop en het werkt: https://www.ikea.com/nl/n...gnaalversterker-10400408/

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:45

Mimiix

Professioneel Prutser

Gaat nog wel even duren.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

mvrhrln schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:31:
[...]

Heb je eventueel ook een voorbeeld waarbij het volume wordt opgeslagen, vervolgens gezet op een andere waardr, iets wordt afgespeeld, en dan volume teruggezet op eerder opgeslagen nivo ?
Ik kan het huidige volume niveau van mijn Denon wel zien dus mogelijk dat je het ook in een variabele kunt opslaan om later weer kunt gebruiken om de waarde terug te zetten?
Geen ervaring mee verder.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

mAiden88 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:48:
[...]

Ik heb zeker wel een idee hoe je dat terecht kan krijgen..

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
- alias: "Doorbell Notifications"
  trigger:
    platform: state
    entity_id: binary_sensor.doorbell_button
    to: 'on'
  action:
      data:
        entity_id: media_player.woonkamer_speaker
        media_content_id: 'https://xxxxxxxxxxxxxxxxxxx/local/doorbell.mp3'
        media_content_type: 'audio/mp3'

Zorg wel dat je mp3 indien je deze lokaal wilt afspelen in je www map staat..

Laatste stukje komt beetje denigrerend over op mij, niet iedereen zit elke uur van de dag op tweakers te kijken.. Ik kijk bijv zo paar dagen niet op tweakers en dan weer wel.. Soms zal je even geduld moeten hebben om je vraag beantwoord te krijgen, soms zal je wat verder moeten googlen ervoor ;)
Het lokaal afspelen heb ik inmiddels werkend, de open vraag nu is of het ook mogelijk is om vanuit de media folder de bestanden te laden, ipv uit de www map, anders heb je 2 locaties met media (Opzich niet heel erg, maar wellicht netter als alles op 1 plek staat.)

Was zeker niet denigrerend bedoeld, het leek alsof mijn vragen werden overgeslagen. De laatste 3x dat ik wat gevraagd heb heb ik mezelf moeten quoten voor ik uberhaupt een reactie kreeg. Vandaar de vraag of ik mn vragen mss verkeerd stel oid.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06
Wachten... schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:50:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  trigger:
  action:
    data:
Je gebruikt een numeric_state dus de conditie van below zonder quotes. Daarna zou deze goed moeten gaan, want deze trigger is juist bedoeld om eenmaal af te gaan wanneer ie onder de threshold van 16 gaat.

Beetje vreemd dat iedereen je adviezen geeft over het knutselen van een oplossing buiten de feitelijke oorzaak om.

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Wat is "even"?
Zonder de zigbee is deze dus niet te gebruiken?
Waarom zou die stekker niet in BE bruikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
Ik ben mijn omgeving aan het voorbereiden op de nieuwe Nest API, hiervoor je ook een external callback url toevoegen. Bij mij geeft de onderstaande URL een 404, moet je nog iets configureren om /auth/external/callback te enablen?

https://xx.duckdns.org:8123/auth/external/callback

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mAiden88
Meelobee schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:50:
[...]

Het lokaal afspelen heb ik inmiddels werkend, de open vraag nu is of het ook mogelijk is om vanuit de media folder de bestanden te laden, ipv uit de www map, anders heb je 2 locaties met media (Opzich niet heel erg, maar wellicht netter als alles op 1 plek staat.)

Was zeker niet denigrerend bedoeld, het leek alsof mijn vragen werden overgeslagen. De laatste 3x dat ik wat gevraagd heb heb ik mezelf moeten quoten voor ik uberhaupt een reactie kreeg. Vandaar de vraag of ik mn vragen mss verkeerd stel oid.
Dat durf ik je niet te beantwoorden..
Persoonlijk gebruik ik wel de www map, maar heb daarin speciale map voor mij mp3 files.. Deze kan ik gewoon aanroepen met: xxxxx.duckdns.org/xxxx/xxxx/xxxx.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

skank schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:01:
[...]

Wat is "even"?
Zonder de zigbee is deze dus niet te gebruiken?
Waarom zou die stekker niet in BE bruikbaar zijn?
Tot een developer tijd / zin heeft om hem te integreren. Dus ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[...]

Je zou een softlink (ln -s ) kunnen maken tussen een map in de media map en een map onder de www map dan staan de bestanden fysiek maar op één plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

[...]

Ik vind het juist logisch dat je geluidsbestanden, die je in notificaties gebruikt (bijv. een mp3 bestand dat je als deurbel gebruikt), niet in de media folder zet, maar in een separate folder in ..www/config/ plaats, zodat dergelijke bestanden niet plots in een randomized playlist voorbij komen :+ Het is maar waar jij je zorgen om maakt ;)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mimiix schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:07:
[...]

Tot een developer tijd / zin heeft om hem te integreren. Dus ik heb geen idee.
Ik heb een soortgelijk "issue" met een NeoCoolCam Zigbee sirene die niet wordt ondersteund.
Koen geeft aan dat ik daarvoor een pull-request kan doen via Github (https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/issues).

Er staat zelfs een uitleg over hoe je dit zelf kunt doen. Ik snap daar echter zogezegd geen f*ck van. Is er iemand die mij kan uitleggen hoe dit nu in zijn werk gaat? Is dit enigszins te doen voor een normale gebruiker die niet zijn hele installatie wil ruïneren?

Edit: Jammer Mimmix :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:54:
[...]

Ik heb een soortgelijk "issue" met een NeoCoolCam Zigbee sirene die niet wordt ondersteund.
Koen geeft aan dat ik daarvoor een pull-request kan doen via Github (https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/issues).

Er staat zelfs een uitleg over hoe je dit zelf kunt doen. Ik snap daar echter zogezegd geen f*ck van. Is er iemand die mij kan uitleggen hoe dit nu in zijn werk gaat? Is dit enigszins te doen voor een normale gebruiker die niet zijn hele installatie wil ruïneren?
Dat is Z2M. Daar heb ik geen idee van. Ik ben alleen betrokken bij deCONZ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 10-09 21:13
0.117.3 is onderweg:
  • Please set exact cryptography version cryptography==3.2 (@onkelbeh - #42611)
  • Fix broken maxcube component (@onkelbeh - #42674) (maxcube docs)
  • Fix Vizio host string for zeroconf discovery (@raman325 - #42738) (vizio docs)
  • Bump bimmer_connected to 0.7.10: fix login issues, add (PH)EV services (@rikroe - #42747) (bmw_connected_drive docs)
  • Bump pyairvisual to 5.0.4 (@bachya - #42760) (airvisual docs)
  • Fix incorrect property usage for SimpliSafe (@bachya - #42770) (simplisafe docs)
  • Force color or white mode exclusivity for Tasmota lights (@emontnemery - #42772) (tasmota docs)
  • Bump pyatmo to 4.2.0 (@cgtobi - #42774) (netatmo docs)
  • Fix broken 2fa authentication in synology_dsm (@mib1185 - #42775) (synology_dsm docs)
  • Bump bimmer_connected to 0.7.11 (@rikroe - #42788) (bmw_connected_drive docs)
  • Filter rfxtrx replace devices in option flow on existing config entry (@RobBie1221 - #42800) (rfxtrx docs)
  • Fix rest sensors with resource templates (@bdraco - #42818) (rest docs)
  • Fix evohome scheduling coroutines (@balloob - #42821) (evohome docs)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Que?
Please set exact cryptography version cryptography==3.2 (@onkelbeh - #42611)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belikerich
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07-09 17:09
Ik zou graag mijn lampen laten knipperen als PSV een goal scoort.
Hiervoor heb ik al een rss link gevonden, echter begrijp ik niet hoe ik nu een functie of event kan uitvoeren als feed binnenkomt.

Is het daarnaast mogelijk om dit met zo min mogelijk vertraging te realiseren? Via IFTTT kun je 5 minuten achterlopen aangezien die maar 1x per 5 minuten fetcht naar feed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
belikerich schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:02:
Ik zou graag mijn lampen laten knipperen als PSV een goal scoort.
Hiervoor heb ik al een rss link gevonden, echter begrijp ik niet hoe ik nu een functie of event kan uitvoeren als feed binnenkomt.

Is het daarnaast mogelijk om dit met zo min mogelijk vertraging te realiseren? Via IFTTT kun je 5 minuten achterlopen aangezien die maar 1x per 5 minuten fetcht naar feed.
Wat een toeval, ik ben juist op zoek naar een automation die lampen laat knipperen als er een goal tegen PSV wordt gescoord :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08
Repsect schreef op woensdag 4 november 2020 @ 07:14:

[Afbeelding]

Ik denk dat dit beter past in het zigbee2mqtt topic: Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge

Je Osram geeft "Failed LQI" wat betekend dat hij geen verbinding met de coordinator kan maken.
Zou je wel ontvangst moeten hebben waar de Osram hangt? Als dat zo is, gooi hem even uit z2mqtt en voeg hem opnieuw toe. Als dat niet werkt, laten we dan in het zigbee2mqtt topic verder kijken 😀

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belikerich
sOid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:06:
[...]

Wat een toeval, ik ben juist op zoek naar een automation die lampen laat knipperen als er een goal tegen PSV wordt gescoord :+
Haha dat wordt een dure stroomrekening :P
Anyway, als jij me verder kunt helpen hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Gewoon even doorklikken naar de PR:
In homeassistant/package_constraints.txt, requirements.txt and setup.py the dependency for cryptography is now pinned to 3.2.0 with commit e797c28b4a, but version 3.2.0 does not exist on GitHub, neither on Pypi, it should be pinned to the correct version 3.2 instead. Even if Home Assistant's current dependency manager tolerates this inaccuracy, this could be corrected.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mAiden88
Iemand toevallig voorbeelden om plaatjes te tonen op een Google Home Hub?

Bijv:

Dat de wasmachine en/of vaatwasser en/of droger klaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
mAiden88 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:25:

Bijv:

Ja, voor de wasmachine. Kijk even hier:
https://github.com/hmmbob...tion/washing_machine.yaml

!secret url bevat gewoon een directe link naar mijn plaatje gehost door home assistant. Ik doe iets soortgelijks ook voor afval (zie trash.yaml in dezelfde map)

[ Voor 33% gewijzigd door Hmmbob op 04-11-2020 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:34
mAiden88 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:25:

Bijv:

Haha, daar was ik juist vanochtend naar op zoek. Kon alleen de tts bestanden (cache staat aan) niet meer vinden, die ik bij het plaatje wil gebruiken. Toen ben ik maar weer gaan werken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hmmbob schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:32:
[...]

!secret url bevat gewoon een directe link naar mijn plaatje gehost door home assistant. Ik doe iets soortgelijks ook voor afval (zie trash.yaml in dezelfde map)
YAML:
1
       media_content_id: !secret image_url_wasmachine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mAiden88
Hmmbob schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:32:
[...]

Thanks @Hmmbob ..
Al veel mogen leren van jou repo, ik ga er weer eens even induiken..
barrymossel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:38:
[...]

Haha, daar was ik juist vanochtend naar op zoek. Kon alleen de tts bestand (cache staat aan) niet meer vinden, die ik bij het plaatje wil gebruiken. Toen ben ik maar weer gaan werken... ;)
Haha. Bij mij zal het meer een text zijn die de Hub zal uitspreken met het tonen van de afbeelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
mAiden88 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:39:

[...]

Haha. Bij mij zal het meer een text zijn die de Hub zal uitspreken met het tonen van de afbeelding.
Hoe wil je die twee tegelijk laten zien/horen dan? Ik dacht zelf meer aan de betreffende text (mp3) combineren met de afbeelding en als video afspelen. @Hmmbob heeft nu TTS, 5 sec. delay en dan afbeelding. Ik wil die twee tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mAiden88
barrymossel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:43:
[...]

Hoe wil je die twee tegelijk laten zien/horen dan? Ik dacht zelf meer aan de betreffende text (mp3) combineren met de afbeelding en als video afspelen. @Hmmbob heeft nu TTS, 5 sec. delay en dan afbeelding. Ik wil die twee tegelijk.
Als ik het terecht heb hoe ik dat voor ogen heb, zal ik mijn automation delen hier ;)
Ik heb wel een idee, maar weet nog niet zeker of dit werkend is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Oeh, dat combineren zou ik ook leuk vinden ja!

Ik heb nu de hoorbare TTS melding als eerste inderdaad, en dan een visuele reminder voor 15min na de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
barrymossel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:39:
[...]

YAML:
1
       media_content_id: !secret image_url_wasmachine
Ja, en die secret bevat dus https://{{url_naar_homeassistant}}:{{poort}}/local/icons/wasmachine-green.png.

Dat plaatje heb ik zelf gemaakt in ppt -> opslaan als png. Is een icoontje van een wasmachine op een groene achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hmmbob schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:53:
[...]

Ja, en die secret bevat dus https://{{url_naar_homeassistant}}:{{poort}}/local/icons/wasmachine-green.png.

Dat plaatje heb ik zelf gemaakt in ppt -> opslaan als png. Is een icoontje van een wasmachine op een groene achtergrond.
Waarom die URL überhaupt als secret erin? (Oh, externe URL?)

Maar mooi, dan kan ik de afbeelding zo wel vinden, want daar was ik naar op zoek 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-08 16:10

n0ss

⭐⭐⭐

sanderdw schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:31:
[...]

Als je hassio hebt draaien kan je ook mijn addon gebruiken om de p1 data door te sturen naar een remote DSMR-reader (niet te verwarren met de interne DSMR optie van Home-assistant zelf die heel erg beperkt is). Vervolgens is er ook een integratie om de data die DSMR-reader verwerkt heeft weer mooi terug te koppelen in HA.
Ik draai inderdaad HASSIO. en kennis is nog aan de beperkte kant.
Gebruik op dit moment onderstaande code:

YAML:
1
2
3
  - platform: dsmr
    port: /dev/serial/by-id/usb-FTDI_FT232R_USB_UART_AR4XKIUQ-if00-port0
    dsmr_version: 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
belikerich schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:09:
[...]

Haha dat wordt een dure stroomrekening :P
Anyway, als jij me verder kunt helpen hoor ik het graag.
Haha, geintje. Vrees dat ik je er niet bij kan helpen. Maar ik vraag me af of het met een RSS-feed gaat lukken. Afaik hebben die altijd een vastgestelde tijd tussen de fetch-periodes. De automation zelf zal niet zo heel lastig zijn denk ik.
Hmmbob schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:10:
[...]

Gewoon even doorklikken naar de PR:

[...]
Yes, deed ik. Maar werd er niet veel wijzer van (waarschijnlijk door gebrek aan kennis hoor). Is het iets dat je zelf moet instellen of niet? Want door de formulering Please set exact cryptography version lijkt het alsof je handmatig iets moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belikerich
sOid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:25:
[...]

Haha, geintje. Vrees dat ik je er niet bij kan helpen. Maar ik vraag me af of het met een RSS-feed gaat lukken. Afaik hebben die altijd een vastgestelde tijd tussen de fetch-periodes. De automation zelf zal niet zo heel lastig zijn denk ik.
Automatie zelf zal het probleem idd niet zijn. Vraag me alleen af hoe ik die feed kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
belikerich schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:37:
[...]

Automatie zelf zal het probleem idd niet zijn. Vraag me alleen af hoe ik die feed kan verwerken.
Volgens mij is dit wat je zoekt. Inclusief automation voorbeeld.
https://www.home-assistant.io/integrations/feedreader/

Vraag me wel af wat er gebeurd als je scan_interval op 1 minuut oid zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
barrymossel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:22:
Waarom die URL überhaupt als secret erin? (Oh, externe URL?)
Jep, ik probeer zo veel als mogelijk mijn externe url uit mijn repo te houden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
sOid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:25:
Yes, deed ik. Maar werd er niet veel wijzer van (waarschijnlijk door gebrek aan kennis hoor). Is het iets dat je zelf moet instellen of niet? Want door de formulering Please set exact cryptography version lijkt het alsof je handmatig iets moet aanpassen.
Nope, dit is een code technisch iets om te voorkomen dat er mogelijk fouten optreden. Geheel buiten je zicht enzo, niets aan/mee/voor te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
sOid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:45:
[...]

Volgens mij is dit wat je zoekt. Inclusief automation voorbeeld.
https://www.home-assistant.io/integrations/feedreader/

Vraag me wel af wat er gebeurd als je scan_interval op 1 minuut oid zet.
Dan zit je naar het doelpunt op Fox te kijken en na de aftrap/VAR knipperen je lampen een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belikerich
Hmmbob schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:57:
[...]

Dan zit je naar het doelpunt op Fox te kijken en na de aftrap/VAR knipperen je lampen een keer.
Dat blijft een dingetje jaa, iemand enig idee hoe dat wel live of in ieder geval met zo min mogelijk vertraing mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmbob schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:57:
[...]

Ja, maar meer realtime dan dat gaat het volgens mij niet worden met RSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
belikerich schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:00:
[...]

Dat blijft een dingetje jaa, iemand enig idee hoe dat wel live of in ieder geval met zo min mogelijk vertraing mogelijk is?
Niet echt een idee en voor die paar keer per jaar krijg je ook weinig gelegenheid om te testen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
n0ss schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:23:
[...]

Ik draai inderdaad HASSIO. en kennis is nog aan de beperkte kant.
Gebruik op dit moment onderstaande code:

YAML:
1
2
3
  - platform: dsmr
    port: /dev/serial/by-id/usb-FTDI_FT232R_USB_UART_AR4XKIUQ-if00-port0
    dsmr_version: 5
Met die code gebruik je dus de 'interne' Home Assistant DSMR reader logica. Aangezien ik dat niet voldoende functionaliteit vond ben ik overgestapt op deze software https://dsmr-reader.readthedocs.io/en/v4/tour.html die ik ergens apart heb geïnstalleerd.

Om de P1 kabel data naar deze 'installatie' te krijgen (op een server die dus niet in de meterkast staat) heb ik, omdat ik hassio draai op m'n meterkast Pi, hiervoor een addon gemaakt. Echter om dan de verwerkte informatie (dus op die 'installatie') weer te kunnen gebruiken in HA (mijn addon doet op zichzelf niets met HA) kan je weer deze integratie gebruiken: https://www.home-assistant.io/integrations/dsmr_reader/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belikerich
sOid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:01:
[...]

Ja, maar meer realtime dan dat gaat het volgens mij niet worden met RSS.
Zijn er ook andere mogelijkheden dan RSS?
Kun je bijvoorbeeld een app koppelen die data doorstuurd naar Hassio?
Of iets vergelijkbaars met GoalFeed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Een knop op de bank leggen en die indrukken als er gescoord is op je TV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:48
Ik probeer een automation te maken voor mijn pomp schakelaar van de verwarming. Ik heb een binary sensor gemaakt
code:
1
2
3
4
5
6
binary_sensor:
  - platform: template
    sensors:
      verwarming_aan_uit:
        value_template: "{{ state_attr('climate.badkamer', 'current_temperature')|float < state_attr('climate.badkamer', 'temperature')}}"
        friendly_name: Verwarming status badkamer

Nu wil ik hier een automation op maken. Als de waarde van de sensor "on" is dan moet ook de schakelaar van de verwarming aan, indien het "off" is dan moet de schakelaar uit.

Kan ik dit ook in 1 automation kwijt of moet ik er 2 maken? Waarbij de 1 kijkt naar de waarde "on' en de andere naar de waarde "off"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 11:45
Ik heb een uitdaging met mijn Home Assistant en even geen idee meer hoe ik verder moet. Ik heb Hass.io geïnstalleerd op een Intel Nuc. Daarnaast via een verlengkabel een Conbee II aangesloten. Alles heeft de laatste soft- en firmware updates. De setup draaide tot voor kort ook superstabiel.

Nu heb ik alleen regelmatig totale uitval van het systeem. De host is dan niet meer benaderbaar en ik kan hem ook niet meer pingen. Alleen de stekker er uit en in lost het probleem op. Soms gaat het dan een minuut goed en moet ik hem echt een paar keer rebooten voor hij langer stabiel blijft. In de Supervisor en Core log zie ik helemaal geen gekke dingen. In de Host log ook niet, maar dat is waarschijnlijk de host log van de docker container. Die wordt elke keer overschreven als ik de NUC gereboot heb.

Dus wat nu? Ik moet wel zeggen dat het er op lijkt dat het goed gaat zolang ik de Conbee stick er uit laat. Dan lijkt hij langer up te blijven. Maar goed. Mijn hele systeem draait op Zigbee.

Iemand nog een suggestie over mogelijke volgende stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

kaandorp schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:40:
Ik heb een uitdaging met mijn Home Assistant en even geen idee meer hoe ik verder moet. Ik heb Hass.io geïnstalleerd op een Intel Nuc. Daarnaast via een verlengkabel een Conbee II aangesloten. Alles heeft de laatste soft- en firmware updates. De setup draaide tot voor kort ook superstabiel.

Nu heb ik alleen regelmatig totale uitval van het systeem. De host is dan niet meer benaderbaar en ik kan hem ook niet meer pingen. Alleen de stekker er uit en in lost het probleem op. Soms gaat het dan een minuut goed en moet ik hem echt een paar keer rebooten voor hij langer stabiel blijft. In de Supervisor en Core log zie ik helemaal geen gekke dingen. In de Host log ook niet, maar dat is waarschijnlijk de host log van de docker container. Die wordt elke keer overschreven als ik de NUC gereboot heb.

Dus wat nu? Ik moet wel zeggen dat het er op lijkt dat het goed gaat zolang ik de Conbee stick er uit laat. Dan lijkt hij langer up te blijven. Maar goed. Mijn hele systeem draait op Zigbee.

Mogelijk een corrupte database. Gebruik je de standaard SQLite database?
Verwijderd dan het home-assistant_v2.db bestand even en herstart je HA.

Je zou daarna kunnen overwegen over te stappen op bijvoorbeeld MySQL of MariaDB: https://www.home-assistant.io/integrations/recorder/

[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 04-11-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
JBS schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:42:
[...]
Mogelijk een corrupte database. Gebruik je de standaard SQLite database?
Verwijderd dan het home-assistant_v2.db bestand even en herstart je HA.

Je zou daarna kunnen overwegen over te stappen op bijvoorbeeld MySQL of MariaDB: https://www.home-assistant.io/integrations/recorder/
Ik gebruik al de standaard MariaDB integratie. Had ik ook even moeten vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Op welke versie van USB heb je de ConbeeII al dan niet met een verlengkabel aangesloten op de NUC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Hmmbob schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:50:
Oeh, dat combineren zou ik ook leuk vinden ja!

Ik heb nu de hoorbare TTS melding als eerste inderdaad, en dan een visuele reminder voor 15min na de melding.
@Hmmbob @barrymossel

Misschien niet de meest nette manier, maar dit werkt hier wel zowel plaatje is tegelijkertijd de tts:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
-  alias: 'Afvalnotificatie GFT + plaatje'  
   trigger:
     platform: time
     at: '07:00:00'  
   condition:
     value_template: '{{ states.sensor.afvalinfo_today.state == "gft" }}'
   action:
   - service: media_player.turn_on
     entity_id:
       - media_player.xxxxxxxxxx
   - delay: "00:00:20"
     data:
       entity_id: media_player.xxxxxxxxxx
       media_content_id: "https://xxxxxxxxxxxxx.duckdns.org/local/afval/gft.png"
       media_content_type: "image/png"
   - service: tts.amazon_polly_say
     data_template:
           Vergeet vandaag de GFT bak niet aan de weg te zetten.
   - delay: "00:01:00"
   - service: media_player.turn_off
     entity_id:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roynolf
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12-2023
Iemand enig idee hoe onderstaande melding in het logboek zou kunnen opgelost worden?

Het eigenaardige is dat we helemaal gene 300 notificaties richting deze smartphone sturen. We hebben 2 andere smartphones die aan HA gekoppeld zijn, daar lopen we niet aan tegen deze melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dw2wVt75URzB7xrYoKV365ORKtI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/msUwNwX5S1UsV16ObMLTdrks.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roynolf
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-12-2023
roynolf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:01:
Iemand enig idee hoe onderstaande melding in het logboek zou kunnen opgelost worden?

Het eigenaardige is dat we helemaal gene 300 notificaties richting deze smartphone sturen. We hebben 2 andere smartphones die aan HA gekoppeld zijn, daar lopen we niet aan tegen deze melding.

[Afbeelding]
Soms werkt dit forum therapeutisch want ik heb zojuist de oorzaak gelocaliseerd.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
---

# https://www.home-assistant.io/docs/automation/trigger/#time-pattern-trigger

alias: Notify Mobile app
  trigger:
      - platform: time_pattern
        minutes: "/2"
  action:
    service: notify.mobile_app_s8_milan
    data:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
Rianata schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:50:
[...]

Op welke versie van USB heb je de ConbeeII al dan niet met een verlengkabel aangesloten op de NUC?
De NUC heeft alleen maar USB 2. (LINK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaandorp schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:43:
[...]

De NUC heeft alleen maar USB 2. (LINK)
Heb je al geprobeerd om de Conbee-stick er zonder verlengkabel op aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
mAiden88 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:59:
[...]

@Hmmbob @barrymossel

Misschien niet de meest nette manier, maar dit werkt hier wel zowel plaatje is tegelijkertijd de tts:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
-  alias: 'Afvalnotificatie GFT + plaatje'  
   trigger:
     platform: time
     at: '07:00:00'  
   condition:
     value_template: '{{ states.sensor.afvalinfo_today.state == "gft" }}'
   action:
   - service: media_player.turn_on
     entity_id:
   - delay: "00:00:20"
     data:
       media_content_id: "https://xxxxxxxxxxxxx.duckdns.org/local/afval/gft.png"
       media_content_type: "image/png"
   - service: tts.amazon_polly_say
     data_template:
           Vergeet vandaag de GFT bak niet aan de weg te zetten.
   - delay: "00:01:00"
   - service: media_player.turn_off
     entity_id:
Gaat het plaatje niet weg als de TTS start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Hmmbob schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:57:
[...]

Gaat het plaatje niet weg als de TTS start?
Zal zo een videootje proberen te maken.
Ik moet nog even wachten op mij Hub, heb getest met mij TV en chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-09 09:03

Oulewappeur

OmNomNom

andere oplossing gevonden

[ Voor 93% gewijzigd door Oulewappeur op 04-11-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
sOid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:50:
[...]

Heb je al geprobeerd om de Conbee-stick er zonder verlengkabel op aan te sluiten?
Zeker, maar dan werkt Zigbee niet meer goed. Dat is ook een bekend probleem en precies de reden dat er een verlengkabel tussen zit. Die heb ik trouwens ook al vervangen. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:21

drice

Loading...

haborym schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:38:
Ik probeer een automation te maken voor mijn pomp schakelaar van de verwarming. Ik heb een binary sensor gemaakt
code:
1
2
3
4
5
6
binary_sensor:
  - platform: template
    sensors:
      verwarming_aan_uit:
        value_template: "{{ state_attr('climate.badkamer', 'current_temperature')|float < state_attr('climate.badkamer', 'temperature')}}"
        friendly_name: Verwarming status badkamer

Nu wil ik hier een automation op maken. Als de waarde van de sensor "on" is dan moet ook de schakelaar van de verwarming aan, indien het "off" is dan moet de schakelaar uit.

Kan ik dit ook in 1 automation kwijt of moet ik er 2 maken? Waarbij de 1 kijkt naar de waarde "on' en de andere naar de waarde "off"
Je kan dit oplossen met een chooser script. In 1 van de condition is het on en is de action aan, in de andere condition is het off en de action uit
https://www.home-assistan...choose-a-group-of-actions

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaandorp schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:45:
[...]

Zeker, maar dan werkt Zigbee niet meer goed. Dat is ook een bekend probleem en precies de reden dat er een verlengkabel tussen zit. Die heb ik trouwens ook al vervangen. :'(
Werkt bij mij prima, zonder verlengkabel. En de NUC hangt in de meterkast, net boven WiFi-access point. Dus stoorzenders genoeg. Maar goed, iedere situatie is anders.

Andere poort ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
sOid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:59:
[...]

Werkt bij mij prima, zonder verlengkabel. En de NUC hangt in de meterkast, net boven WiFi-access point. Dus stoorzenders genoeg. Maar goed, iedere situatie is anders.

Andere poort ook al geprobeerd?
Ja helaas. Misschien moet ik maar gewoon eens zo'n nieuw stickie halen. Kijken of dat wat oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik heb dit nog nooit gezien met deCONZ op een NUC. Ik betwijfel of de issue hier ook zit. Met HA heb ik het wel eens gehad, dan kwam het meestal door schijfruimte of door een te trage disk. Ofwel omdat de CPU gewoon teveel belast was. Check met de Glances Addon eens hoe en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
Mimiix schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:02:
[...]

Ik heb dit nog nooit gezien met deCONZ op een NUC. Ik betwijfel of de issue hier ook zit. Met HA heb ik het wel eens gehad, dan kwam het meestal door schijfruimte of door een te trage disk. Ofwel omdat de CPU gewoon teveel belast was. Check met de Glances Addon eens hoe en wat?
Nou, misschien focus ik ook teveel op deCONZ hoor. Ik zou alleen niet weten waar ik nog meer moet zoeken. In de logs vind ik niks. Misschien moet ik eens proberen om in de logs van de echte host te komen. Daar zou je toch iets moeten kunnen terugvinden?

Hier de performance trouwens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLtO6Dked5wnfdOJVOM4Hjuaiq8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wQ5IBjix0Xw53cwPujjplTCK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:48
drice schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:50:
[...]

Je kan dit oplossen met een chooser script. In 1 van de condition is het on en is de action aan, in de andere condition is het off en de action uit
https://www.home-assistan...choose-a-group-of-actions
Perfect morgen is ff daarmee rommelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
mAiden88 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:06:
[...]

Zal zo een videootje proberen te maken.
Ik moet nog even wachten op mij Hub, heb getest met mij TV en chromecast.
Ah, vandaar. Dan kan ik zelf het antwoord wel geven: ja, het plaatje gaat dan weg. Vandaar dat ik eerst de TTS afspeel en dan een plaatje erop zet. Ik dacht dat je een gave oplossing hiervoor gevonden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
kaandorp schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:14:
[...]

Nou, misschien focus ik ook teveel op deCONZ hoor. Ik zou alleen niet weten waar ik nog meer moet zoeken. In de logs vind ik niks. Misschien moet ik eens proberen om in de logs van de echte host te komen. Daar zou je toch iets moeten kunnen terugvinden?

Hier de performance trouwens:
[Afbeelding]
Ik heb een paar pagina’s terug meerdere mensen gelezen die vastlopers hebben sinds 0.117.x. Is dit iets wat in vorige versies niet voor kwam bijv 0.116? Dan is het wellicht breder dan alleen DeconZ. Check je cpu en memory usage eens. Er lopen ook wat topics GitHub dat de cpu usage steeds verder op loopt tot het systeem omvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Memory leak + cpu inderdaad.

https://github.com/home-assistant/core/issues/42752

[ Voor 49% gewijzigd door Hmmbob op 04-11-2020 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
En inmiddels al weer 0.117.4

Op deze zat ik wel te springen:

Fix rest sensors with resource templates (@bdraco - #42818) (rest docs)

Bij meerdere mensen vernomen dat door het gebruik van REST sensors HA niet meer boot sinds 0.117.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
martinvdm schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:52:
[...]

En inmiddels al weer 0.117.4

Op deze zat ik wel te springen:

Fix rest sensors with resource templates (@bdraco - #42818) (rest docs)

Bij meerdere mensen vernomen dat door het gebruik van REST sensors HA niet meer boot sinds 0.117.
En ook de fix in de Brother integratie, die naar verluid het memory leak bevatte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Bob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-09 23:34

Silent_Bob

What the f*ck is the Internet?

Inmiddels een erg tevreden HA gebruiker (Voorheen Domoticz) nadat ik gebruik heb gemaakt van Phoscon / Deconz met de Conbee II usb stick alle gateway eruit gegooid :-p

Maar nu zit ik al twee avonden te klooien en hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met mijn nieuwe smart plug van Bitron (902010/25) zoekfunctie hier heeft helaas niet geholpen en ondertussen al flink geduckduck’d haha.

Ik wil het namelijk gebruiken om de actuele stroomverbruik te meten zodat ik een melding krijg wanneer de wasmachine of droger klaar is in HA. Nou zijn daar al enkele voorbeelden hiervan te vinden maar die maken allemaal gebruik van current sensor,
Ik zie er maar twee dat is de schakelaar en totaalverbruik per uur en niet een extra entiteit voor het actuele verbruik,
Alleen als ik op het totaalverbruik klik zie ik wel power staan met het actuele verbruik, Hoe kan ik dat splitsen en gebruiken voor de wasmachine automation? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZ0JEh2XoNT4Ygmd4DNpqsfQGDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHYJWas96Ky4fbLaA2qcR5LJ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ps7WbHLZUA0zpULVrGMaUiJychA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOcfADDig9ObPg3IyWmef2XU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Silent_Bob schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:08:
Inmiddels een erg tevreden HA gebruiker (Voorheen Domoticz) nadat ik gebruik heb gemaakt van Phoscon / Deconz met de Conbee II usb stick alle gateway eruit gegooid :-p

Maar nu zit ik al twee avonden te klooien en hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met mijn nieuwe smart plug van Bitron (902010/25) zoekfunctie hier heeft helaas niet geholpen en ondertussen al flink geduckduck’d haha.

Ik wil het namelijk gebruiken om de actuele stroomverbruik te meten zodat ik een melding krijg wanneer de wasmachine of droger klaar is in HA. Nou zijn daar al enkele voorbeelden hiervan te vinden maar die maken allemaal gebruik van current sensor,
Ik zie er maar twee dat is de schakelaar en totaalverbruik per uur en niet een extra entiteit voor het actuele verbruik,
Alleen als ik op het totaalverbruik klik zie ik wel power staan met het actuele verbruik, Hoe kan ik dat splitsen en gebruiken voor de wasmachine automation? :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met een template sensor kun je de states attributen eruit plukken: https://www.home-assistan...on/templating/#attributes

[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 04-11-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55

Woohooo

Smilie, James Smilie

Met NodeRed wil ik via de tradfri dimmer de brightness kunnen instellen, nu kom ik dit voorbeeld https://notenoughtech.com...adfri-dimmers-in-nodered/ tegen alleen snap ik de mqtt in en mqtt out. Heb hier de namen al gebruikt maar lijkt niks te doen.

Voor andere lampen gebruik ik de call service en state node events. Heb al geprobeerd om die om te zetten maar lijkt niet echt te werken. Iemand enig idee hoe ik die met call service en state node events kan aansturen icm met de tradfri ronde dimmer?

Dit is mn nodered output
code:
1
[{"id":"45b8dab.3cbe524","type":"rbe","z":"52f16da1.8d8344","name":"","func":"rbe","gap":"","start":"","inout":"out","property":"payload","x":430,"y":220,"wires":[["ae1e1bf1.bb8338"]]},{"id":"ae1e1bf1.bb8338","type":"delay","z":"52f16da1.8d8344","name":"","pauseType":"rate","timeout":"5","timeoutUnits":"seconds","rate":"2","nbRateUnits":"1","rateUnits":"second","randomFirst":"1","randomLast":"5","randomUnits":"seconds","drop":true,"x":600,"y":220,"wires":[["d82548e4.e8f218","af68f4b.04f9308"]]},{"id":"d82548e4.e8f218","type":"debug","z":"52f16da1.8d8344","name":"","active":true,"tosidebar":true,"console":false,"tostatus":false,"complete":"payload","targetType":"msg","x":810,"y":280,"wires":[]},{"id":"a958d5bf.1e2228","type":"server-state-changed","z":"52f16da1.8d8344","name":"Computerkast dimmer","server":"a02a584.a73dba8","version":1,"exposeToHomeAssistant":false,"haConfig":[{"property":"name","value":""},{"property":"icon","value":""}],"entityidfilter":"sensor.switchikeadimmer_action","entityidfiltertype":"exact","outputinitially":false,"state_type":"str","haltifstate":"","halt_if_type":"str","halt_if_compare":"is","outputs":1,"output_only_on_state_change":true,"for":"","forType":"num","forUnits":"minutes","ignorePrevStateNull":false,"ignorePrevStateUnknown":false,"ignorePrevStateUnavailable":false,"ignoreCurrentStateUnknown":false,"ignoreCurrentStateUnavailable":false,"x":200,"y":220,"wires":[["45b8dab.3cbe524"]]},{"id":"6a9faf0.a21445","type":"api-call-service","z":"52f16da1.8d8344","name":"Computerkast","server":"a02a584.a73dba8","version":1,"debugenabled":false,"service_domain":"switch","service":"turn_on","entityId":"light.computerkast_light","data":"","dataType":"json","mergecontext":"","output_location":"","output_location_type":"none","mustacheAltTags":false,"x":1020,"y":220,"wires":[[]]},{"id":"af68f4b.04f9308","type":"function","z":"52f16da1.8d8344","name":"Set Brightness","func":"var newMsg = {\n payload: {\"data\":{\"brightness\":msg.payload}}\n };\nreturn newMsg;","outputs":1,"noerr":0,"initialize":"","finalize":"","x":800,"y":220,"wires":[["6a9faf0.a21445"]]},{"id":"a02a584.a73dba8","type":"server","name":"Home Assistant"}]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent_Bob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-09 23:34

Silent_Bob

What the f*ck is the Internet?

That does the trick, Bedankt daarvoor!
Weer wat geleerd :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:49
Silent_Bob schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:57:
[...]

That does the trick, Bedankt daarvoor!
Weer wat geleerd :*)
Als je het alleen voor een automation wilt gebruiken heb je geen template sensor nodig, je kunt een trigger instellen op een attribute: https://www.home-assistan...er/#numeric-state-trigger

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Heeft een van jullie kerstverlichting (voor in een binnenboom) gekoppeld aan HASS? Het liefst met Zigbee.

Ik vond wel deze Twinkly integration, maar ik vraag me af of het goed werkt. En of er nog alternatieven zijn. Kon zo snel niets vinden, maar ben vast niet de eerste met deze wens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
sOid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:50:
Heeft een van jullie kerstverlichting (voor in een binnenboom) gekoppeld aan HASS? Het liefst met Zigbee.

Ik vond wel deze Twinkly integration, maar ik vraag me af of het goed werkt. En of er nog alternatieven zijn. Kon zo snel niets vinden, maar ben vast niet de eerste met deze wens ;)
Je kunt natuurlijk ook zoiets bouwen:
YouTube: Addressable RGB 🎄🎄Christmas Tree🎄🎄 Showcase

Of nog simpeler, met een WS2812B/WS2815 ledstrip (zwart) met een ESP module en daarop WLED geinstalleerd. Voeding erbij (12v / 5v) en mooi vanuit Hass aansturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koelkast schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:08:
[...]

Je kunt natuurlijk ook zoiets bouwen:
YouTube: Addressable RGB 🎄🎄Christmas Tree🎄🎄 Showcase

Of nog simpeler, met een WS2812B/WS2815 ledstrip (zwart) met een ESP module en daarop WLED geinstalleerd. Voeding erbij (12v / 5v) en mooi vanuit Hass aansturen :)
Op zich een leuk project, maar momenteel koop ik liever iets kant en klaars. Nog genoeg projectjes liggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:00
Hmmbob schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:53:
[...]

En ook de fix in de Brother integratie, die naar verluid het memory leak bevatte.
Maar dat is apart, ik maak helemaal geen gebruik van de Brother integratie.
Ik ga even wat zaken reproduceren zoals ze op git zijn gemeld en afwachten wat de ervaringen zijn bij andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
sOid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:26:
[...]

Op zich een leuk project, maar momenteel koop ik liever iets kant en klaars. Nog genoeg projectjes liggen :)
Geen idee of die met HA aan te sturen zijn maar bij de Action zag ik LEDstrips liggen van LSC .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 21:54
Ik ben me nu al een avondje aan het prutsen de radio module i.c.m met de Google home werkend te krijgen.
Toch lukt het mij maar niet :(

Ik ben nog niet zo ver dat ik de juiste stations heb, maar een begin is een begin en dan kan ik later wel de juiste stations er in zetten lijkt me.

Ik heb in de configuration.yaml onderstaand toegevoegd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
input_select:
  radio_station:
    name: 'Selecteer radio station:'
    options:
      - Radio 1
      - MNM
      - Nostalgie
      - MNM hits
      - MNM 90's & 00's
  chromecast_radio:
    name: 'Selecteer Chromecast:'
    options:
      - Woonkamer
    initial: Woonkamer
    icon: mdi:speaker-wireless

input_number: 
  volume_radio:
    name: Volume
    icon: mdi:volume-high
    min: 0
    max: 1
    step: 0.05

In scripts.yaml het ik onderstaand toegevoegd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
radio:
    alias: Play Radio on Chromecast Audio
    sequence:
      -  service: media_player.play_media
         data_template:
            entity_id: >
                {% if is_state("input_select.chromecast_radio", "Woonkamer") %} media_player.living_room_2
                {% endif %}
            media_content_id: >
                {% if is_state("input_select.radio_station", "Radio 1") %} http://icecast.vrtcdn.be/radio1-mid.mp3
                {% elif is_state("input_select.radio_station", "MNM") %} http://icecast.vrtcdn.be/mnm-mid.mp3
                {% elif is_state("input_select.radio_station", "Nostalgie") %} http://nostalgiewhatafeeling.ice.infomaniak.ch/nostalgiewhatafeeling-128.mp3
                {% elif is_state("input_select.radio_station", "MNM hits") %} http://icecast.vrtcdn.be/mnm_hits-mid.mp3
                {% elif is_state("input_select.radio_station", "MNM 90's & 00's") %} http://icecast.vrtcdn.be/mnm_90s00s-mid.mp3
                {% endif %}
            media_content_type: 'audio/mp4'
            volume_level: '{{  states.input_number.volume_radio.state  }}'

Wat mis ik hier nog, ik zie diversen entiteiten verschijnen in HA maar als ik die toevoeg aan de UI dan kan ik er niets mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
synoniem schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:40:
[...]

Geen idee of die met HA aan te sturen zijn maar bij de Action zag ik LEDstrips liggen van LSC .
Dat kan via Tuya maar sinds de laatste versie kun je geen Tuya convert meer doen, dus eerlijk gezegd zou ik het niet meer proberen, daarnaast is de kwaliteit nou niet je van het heb ik al gemerkt.

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.