Oké dat kan ik begrijpen, maar het zijn niet alleen de Tradfri lampen die op de deConz zijn aangemeld. Ook de tasmota devices via mqtt stoppen ermee, net als de updater functie van HA zelf. Probleem lijkt mij dan ook meer in HA te zitten.peetgate schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:13:
[...]
Ik heb zelf ook wel regelmatig problemen met Deconz, dat lampen of sensoren onverwacht gedrag vertonen. Maar dit gebeurt voornamelijk als iemand een of meerdere lampen heeft uitgezet met de ouderwetse schakelaar. Wanneer alle lampen weer power hebben kan het best een tijdje duren voordat het zigbee-netwerk weer hersteld is. Doordat de lampen werken als node/router kan het zijn dat 'een deel van' het netwerk niet meer werkt wanneer je de lamp fysiek uitschakelt.
Heb deze instructies gevolgd?RoTeK70 schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:23:
Misschien een beetje off topic maar na een middag zoeken lezen en proberen ben ik geen steek verder.
Ik heb Debian 10 buster geïnstalleerd met docker en HA werkt ondertussen allemaal prima.
Maar mijn Wifi en BT werken niet. dit komt door de NON Free firmware of iets.
Ik krijg dit niet hersteld. wat ik ook doe met install iwlwifi het werkt gewoon niet.
nieuwe install wordt ook bij de installatie al aangegeven dat hij non free firmware voor mijn adapter moet laden.
Diverse bestanden op USB stick gezet maar hij kan er niks mee.
Ik heb deze adapter in mijn nuc i3 zitten:
Network controller: Intel Corporation Wireless 8265 / 8275 (rev 78)
Iemand een site waar precies staat hoe ik dit kan oplossen? Ben niet heel handig met Linux
Bedankt alvast.
https://wiki.debian.org/iwlwifi
And also this:# apt update && apt install firmware-iwlwifi
# modprobe -r iwlwifi ; modprobe iwlwifi
https://wiki.debian.org/WiFi/HowToUse#Command_Line
Iemand hier ervaringen met zigbee2mqtt china spul voor in de veranda als inbouw spot in houtenbalk?
Ik ben al een uur mijn hoofd aan het breken over onderstaande case.
In het kort, ik probeer een automatisatie op te stellen die verschillende situaties beschrijft en volgens de situatie een bericht verstuurd via TTS.
De code komt altijd terug op de 'default' situatie en kiest nooit voor de conditie (als alle input booleans correct zijn ingesteld) die ik heb beschreven. Kan iemand mij op pad helpen?
P.S. er zijn een zestal situaties maar om het voorbeeld hieronder leesbaar te houden heb ik deze situaties herleid naar 1.
In het kort, ik probeer een automatisatie op te stellen die verschillende situaties beschrijft en volgens de situatie een bericht verstuurd via TTS.
De code komt altijd terug op de 'default' situatie en kiest nooit voor de conditie (als alle input booleans correct zijn ingesteld) die ik heb beschreven. Kan iemand mij op pad helpen?
P.S. er zijn een zestal situaties maar om het voorbeeld hieronder leesbaar te houden heb ik deze situaties herleid naar 1.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| action: - choose: - conditions: condition: and conditions: - condition: state entity_id: input_boolean.tts_motion_huisafval state: "off" - condition: state entity_id: input_boolean.tts_motion_groenafval state: "on" - condition: state entity_id: input_boolean.tts_motion_pmd state: "off" sequence: - service: script.turn_on entity_id: script.tts_announcement data: variables: volume_level_announcement: 0.5 message: "Morgen staat een ophaling gepland van groenafval." default: - service: script.turn_on entity_id: script.tts_announcement data: variables: volume_level_announcement: 0.5 message: "Fout tijdens het opstellen van het infobericht voor de ophaling van huisvuil, groenafval en PMD." |
[ Voor 4% gewijzigd door roynolf op 01-11-2020 18:54 ]
Waarom plaats je niet de conditions onderelkaar, de and-condition is in dit geval overbodig.roynolf schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:52:
Ik ben al een uur mijn hoofd aan het breken over onderstaande case.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 action: - choose: - conditions: condition: and conditions: - condition: state entity_id: input_boolean.tts_motion_huisafval state: "off" - condition: state entity_id: input_boolean.tts_motion_groenafval state: "on" - condition: state entity_id: input_boolean.tts_motion_pmd state: "off" sequence: - service: script.turn_on entity_id: script.tts_announcement data: variables: volume_level_announcement: 0.5 message: "Morgen staat een ophaling gepland van groenafval." default: - service: script.turn_on entity_id: script.tts_announcement data: variables: volume_level_announcement: 0.5 message: "Fout tijdens het opstellen van het infobericht voor de ophaling van huisvuil, groenafval en PMD."
What's the speed of dark?
Ik heb de zipfile gedownload, vervolgens deze in de NAS geupload op de juiste plek en deze uitgepakt op de diverse plekken, zou niet weten wat daar verkeerd aan is.Hmmbob schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:17:
[...]
Die 2e is de juiste plek. Wel een restart van HA gedaan na het plaatsen?
Mochten de bestanden van GitHub komen: heb je wel de raw bestanden daar geplaatst en niet de opgeslagen HTML pagina's?
Restart van HA via server control en dan restarten, heb ik meermaals geprobeerd... Ik weet het ook niet meer, kom van domoticz, dacht dat e.e.a. simpeler was, maar valt me niet mee.
Naam van de map ook gewijzigd?PolderPloer! schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:04:
[...]
Ik heb de zipfile gedownload, vervolgens deze in de NAS geupload op de juiste plek en deze uitgepakt op de diverse plekken, zou niet weten wat daar verkeerd aan is.
Restart van HA via server control en dan restarten, heb ik meermaals geprobeerd... Ik weet het ook niet meer, kom van domoticz, dacht dat e.e.a. simpeler was, maar valt me niet mee.
https://github.com/elupus/hass_nibe#manual-installation
Sometimes you need to plan for coincidence
Ja deze had ik al een keer geprobeerd maar ik krijg deze melding:balk schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:52:
[...]
Heb deze instructies gevolgd?
https://wiki.debian.org/iwlwifi
[...]
And also this:
https://wiki.debian.org/WiFi/HowToUse#Command_Line
E: Kan pakket firmware-iwlwifi niet vinden
Dat kan twee dingen betekenen: 1) de nuc zit niet op internet, of 2) je hebt de eerste stap, het aanpassen van het sources.list bestand, niet uitgevoerd.RoTeK70 schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:11:
[...]
Ja deze had ik al een keer geprobeerd maar ik krijg deze melding:
Indien 1)
Download dit .deb bestand. Op de NUC, doe als als root "dpkg --install <gedownload bestand.deb>". Vervolg dan de stappen in die handleiding. Je hebt dan de drivers geïnstalleerd.
Indien 2)
Doe als root "nano /etc/apt/sources.list". Op de eerste regel die begint met 'deb' voeg je helemaal aan het eind ' non-free' toe (met spatie, zonder '). Ctrl-O (opslaan), Ctrl-x (sluiten). Vervolg nu de rest van de handleiding. (# apt update && apt install firmware-iwlwifi enzovoort)
[ Voor 3% gewijzigd door balk op 01-11-2020 23:04 ]
Goedenavond,
Ik heb een paar lichtschakelaars en stopcontact schakelaars van snoof in mijn config zitten. Sinds enige tijd kan ik deze niet meer schakelen via HA. en krijg ik de volgende foutmelding in mijn logboek
Detected I/O inside the event loop. This is causing stability issues. Please report issue to the custom component author for sonoff doing I/O at custom_components/sonoff/__init__.py, line 175: r = requests.post('https://{}-api.coolkit.cc:8080/api/user/login'.format(self._api_region),
Iemand die hier raad mee weet.
Ik heb een paar lichtschakelaars en stopcontact schakelaars van snoof in mijn config zitten. Sinds enige tijd kan ik deze niet meer schakelen via HA. en krijg ik de volgende foutmelding in mijn logboek
Detected I/O inside the event loop. This is causing stability issues. Please report issue to the custom component author for sonoff doing I/O at custom_components/sonoff/__init__.py, line 175: r = requests.post('https://{}-api.coolkit.cc:8080/api/user/login'.format(self._api_region),
Iemand die hier raad mee weet.
Uiteraard, inclusief kleine letters. Blijft over de rechten, zal daar morgen eens dieper induiken...Hmmbob schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:07:
[...]
Naam van de map ook gewijzigd?
https://github.com/elupus/hass_nibe#manual-installation
0.117.2:
- Bump pwmled to v1.6.6 (@soldag - #42607) (rpi_gpio_pwm docs)
- Fix Fibaro HC2 climate device missing temperature (@airthusiast - #42627)
- Fix geo_rss_events import statement (@exxamalte - #42629) (geo_rss_events docs)
- Bump pycfdns to 1.2.1 (@ludeeus - #42634) (cloudflare docs)
- Make sure Tasmota status sensors are disabled (@emontnemery - #42643) (tasmota docs)
- attempt to renew subscription immediately to stop endless loop if it fails after setup (@hunterjm - #42651) (onvif docs)
- Bump up ZHA dependencies (@Adminiuga - #42679) (zha docs)
- Fix canary camera entity inheritance (@ctalkington - #42691) (canary docs)
- Use pylutron_caseta 0.7.1 (@mdonoughe - #42701) (lutron_caseta docs)
kan iemand mij helpen. Ik wil graag enkele van mijn switches beschikbaar maken in Homekit. Ik heb hiervoor de homekit bridge geinstalleerd. Dit werkt allemaal prima en kan de bridge toevoegen aan mijn iPhone.
Nu wil ik een beperkt aantal van mijn switches etc beschikbaar maken voor homekit. Echter elke keer dat er een nieuwe integratie etc bijkomt dan zie ik allemaal random switches (bijv adguard nu) terug op mijn iPhone.
Ik heb geprobeerd om een filter in te stellen waarbij ik de switches definieer die beschikbaar moeten zijn maar, hier lijkt niet altijd rekening mee gehouden te worden:
Doe ik iets verkeerd? Hoe zorg ik er nu voor dat bijv. alle instelling met betrekking tot Adguard uit die bridge gaan?
Nu wil ik een beperkt aantal van mijn switches etc beschikbaar maken voor homekit. Echter elke keer dat er een nieuwe integratie etc bijkomt dan zie ik allemaal random switches (bijv adguard nu) terug op mijn iPhone.
Ik heb geprobeerd om een filter in te stellen waarbij ik de switches definieer die beschikbaar moeten zijn maar, hier lijkt niet altijd rekening mee gehouden te worden:
YAML:
1
2
3
4
5
| homekit: filter: include_entities: - light.yeelight_color - switch.haa_721de2 |
Doe ik iets verkeerd? Hoe zorg ik er nu voor dat bijv. alle instelling met betrekking tot Adguard uit die bridge gaan?
Ik heb geen pasklaar antwoord op je vraag, maar uit deze documentatie haal ik dat deze waardes doorgegeven worden door je thermostaat. Ik maak zelf gebruik van Tado, mijn min en max temperatuur zijn 5 en 25. Het lijkt me niet dat je dit kan aanpassen (in ieder geval niet in HA), wellicht in de (advanced) settings van je thermostaat, voor zover die te bereiken zijn?Aegle schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:26:
Hier een, waarschijnlijk noob, vraag..
Sinds enige tijd gebruik de ems-esp interface in Home Assistant voor het bedienen van mijn Nefit ketel.
Hierbij wordt o.a. de climate.thermostat_hc1 entity gebruikt:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 hvac_modes: - auto - heat - 'off' min_temp: 5 max_temp: 30 target_temp_step: 0.5 current_temperature: 21.1 temperature: 21 friendly_name: Thermostat hc1 supported_features: 1
Nu wil ik de min_temp en max_temp parameters wijzigen.
Ik heb in Developers Tools -> Entities de attributen geprobeerd aan te passen, maar dat werkt niet.
Op welke wijze kan ik dit aanpassen?
Gebruikte software: Home Assistant: 0.116.4, ems-esp: v2.1.0b12
Puur uit interesse: waarom zou je eigenlijk die waarden willen aanpassen? Ik heb mijn verwarming nog nooit ingesteld op waarden die ook maar enigszins bij die 5 en 30 in de buurt komen
Voorheen gebruikte ik climate.yaml voor de tharmostaat. Dat zag er zo uit:Ronker32 schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:59:
[...]
Ik heb geen pasklaar antwoord op je vraag, maar uit deze documentatie haal ik dat deze waardes doorgegeven worden door je thermostaat. Ik maak zelf gebruik van Tado, mijn min en max temperatuur zijn 5 en 25. Het lijkt me niet dat je dit kan aanpassen (in ieder geval niet in HA), wellicht in de (advanced) settings van je thermostaat, voor zover die te bereiken zijn?
Puur uit interesse: waarom zou je eigenlijk die waarden willen aanpassen? Ik heb mijn verwarming nog nooit ingesteld op waarden die ook maar enigszins bij die 5 en 30 in de buurt komen
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| - platform: mqtt name: Thermostat modes: - "auto" - "heat" - "off" mode_command_topic: "ems-esp/thermostat_cmd_mode1" temperature_command_topic: "ems-esp/thermostat_cmd_temp1" mode_state_topic: "ems-esp/thermostat_data" current_temperature_topic: "ems-esp/thermostat_data" temperature_state_topic: "ems-esp/thermostat_data" mode_state_template: "{% if value_json.hc1.mode in ['manual', 'day'] %} heat {% elif value_json.hc1.mode in ['night', 'off'] %} off {% else %} auto {% endif %}" current_temperature_template: "{{ value_json.hc1.currtemp }}" temperature_state_template: "{{ value_json.hc1.seltemp }}" min_temp: 15 max_temp: 25 temp_step: 0.5 ... ... |
n de huidige versie van ems-esp wordt autodiscover gebruikt en maakt geen gebruik meer van de .yaml- templates. In climate.yaml kon ik de temperatuur range instellen. Zoals je zegt, de default instelling slaat in mijn geval nergens op. Wie gaat z'n thermostaat op 5° zetten? Ik wil die range kleiner maken zodat de bediening wat makkelijker wordt. Nu wijzigt bij de minste of geringste aanraking de ingestelde temperatuur. Als de range kleiner is, komt het niet zo precies.
33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput
Ah, goed punt. Wellicht een iets andere oplossing, maar heb je al eens gekeken naar de custom Simple Thermostat card? Die gebruik ik, ideaal in gebruik (hoge WAF) en behoorlijk te customizen om alleen dat te laten zien wat je wilt laten zien. Behalve deze suggestie weet ik hier niet genoeg vanaf om je verder te helpenAegle schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:24:
[...]
Voorheen gebruikte ik climate.yaml voor de tharmostaat. Dat zag er zo uit:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 - platform: mqtt name: Thermostat modes: - "auto" - "heat" - "off" mode_command_topic: "ems-esp/thermostat_cmd_mode1" temperature_command_topic: "ems-esp/thermostat_cmd_temp1" mode_state_topic: "ems-esp/thermostat_data" current_temperature_topic: "ems-esp/thermostat_data" temperature_state_topic: "ems-esp/thermostat_data" mode_state_template: "{% if value_json.hc1.mode in ['manual', 'day'] %} heat {% elif value_json.hc1.mode in ['night', 'off'] %} off {% else %} auto {% endif %}" current_temperature_template: "{{ value_json.hc1.currtemp }}" temperature_state_template: "{{ value_json.hc1.seltemp }}" min_temp: 15 max_temp: 25 temp_step: 0.5 ... ...
n de huidige versie van ems-esp wordt autodiscover gebruikt en maakt geen gebruik meer van de .yaml- templates. In climate.yaml kon ik de temperatuur range instellen. Zoals je zegt, de default instelling slaat in mijn geval nergens op. Wie gaat z'n thermostaat op 5° zetten? Ik wil die range kleiner maken zodat de bediening wat makkelijker wordt. Nu wijzigt bij de minste of geringste aanraking de ingestelde temperatuur. Als de range kleiner is, komt het niet zo precies.

@JayOne Ik heb jouw opmerking opgenomen en de code zoals onderstaand aangepast. Nog altijd wordt de default clausule afgespeeldJayOne schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:55:
[...]
Waarom plaats je niet de conditions onderelkaar, de and-condition is in dit geval overbodig.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| action: - choose: - conditions: - condition: state entity_id: input_boolean.tts_motion_huisafval state: "off" - condition: state entity_id: input_boolean.tts_motion_groenafval state: "on" - condition: state entity_id: input_boolean.tts_motion_pmd state: "off" sequence: - service: script.turn_on entity_id: script.tts_announcement data: variables: volume_level_announcement: 0.5 message: "Morgen staat een ophaling gepland van groenafval." default: - service: script.turn_on entity_id: script.tts_announcement data: variables: volume_level_announcement: 0.5 message: "Fout tijdens het opstellen van het infobericht voor de ophaling van huisvuil, groenafval en PMD." |
Misschien gebruik maken van single-quotes rond de states on/off?roynolf schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:05:
[...]
@JayOne Ik heb jouw opmerking opgenomen en de code zoals onderstaand aangepast. Nog altijd wordt de default clausule afgespeeld![]()
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 action: - choose: - conditions: - condition: state entity_id: input_boolean.tts_motion_huisafval state: "off" - condition: state entity_id: input_boolean.tts_motion_groenafval state: "on" - condition: state entity_id: input_boolean.tts_motion_pmd state: "off" sequence: - service: script.turn_on entity_id: script.tts_announcement data: variables: volume_level_announcement: 0.5 message: "Morgen staat een ophaling gepland van groenafval." default: - service: script.turn_on entity_id: script.tts_announcement data: variables: volume_level_announcement: 0.5 message: "Fout tijdens het opstellen van het infobericht voor de ophaling van huisvuil, groenafval en PMD."
Zelf maak ik gebruik van pre-sets voor de verwarming (via button-cards), deze voldoet in 99% van de gevallen. Wanneer de verwarming lager dan de uit-stand (=15 graden) moet, dan doe ik via de thermostaat in HA of de thermostaat zelf.Aegle schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:24:
[...]
Voorheen gebruikte ik climate.yaml voor de tharmostaat. Dat zag er zo uit:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 - platform: mqtt name: Thermostat modes: - "auto" - "heat" - "off" mode_command_topic: "ems-esp/thermostat_cmd_mode1" temperature_command_topic: "ems-esp/thermostat_cmd_temp1" mode_state_topic: "ems-esp/thermostat_data" current_temperature_topic: "ems-esp/thermostat_data" temperature_state_topic: "ems-esp/thermostat_data" mode_state_template: "{% if value_json.hc1.mode in ['manual', 'day'] %} heat {% elif value_json.hc1.mode in ['night', 'off'] %} off {% else %} auto {% endif %}" current_temperature_template: "{{ value_json.hc1.currtemp }}" temperature_state_template: "{{ value_json.hc1.seltemp }}" min_temp: 15 max_temp: 25 temp_step: 0.5 ... ...
:fill(white):strip_exif()/f/image/3gDPlU3dCOzmkGaYiBMHvS89.png?f=user_large)
Dan heb je waarschijnlijk nonfree niet toegevoegd aan de sources?RoTeK70 schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:11:
[...]
Ja deze had ik al een keer geprobeerd maar ik krijg deze melding:
Op mijn NUC ziet dat er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| > cat /etc/apt/sources.list # # deb cdrom:[Debian GNU/Linux 10.2.0 _Buster_ - Official amd64 NETINST 20191116-09:56]/ buster main # deb cdrom:[Debian GNU/Linux 10.2.0 _Buster_ - Official amd64 NETINST 20191116-09:56]/ buster main deb http://deb.debian.org/debian/ buster main contrib non-free deb-src http://deb.debian.org/debian/ buster main contrib non-free deb http://security.debian.org/debian-security buster/updates main contrib non-free deb-src http://security.debian.org/debian-security buster/updates main contrib non-free # buster-updates, previously known as 'volatile' deb http://deb.debian.org/debian/ buster-updates main contrib non-free deb-src http://deb.debian.org/debian/ buster-updates main contrib non-free # This system was installed using small removable media # (e.g. netinst, live or single CD). The matching "deb cdrom" # entries were disabled at the end of the installation process. # For information about how to configure apt package sources, # see the sources.list(5) manual. # deb-src [arch=amd64] https://download.docker.com/linux/debian buster stable > apt-cache search firmware-iwlwifi firmware-iwlwifi - Binary firmware for Intel Wireless cards |
Hier mensen die HassOS draaien vanaf een SSD op een Raspberry Pi 4? Ik krijg het maar niet aan de gang. Ben dan vooral benieuwd welke USB -> M2 SSD enclosure je in gebruik hebt!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Sinds de upgrade naar 0.117.0 en verder (zit nu op 0.117.2) heb ik problemen met de esphome integratie 
Bij iedere herstart van HA krijg ik deze melding in de logs:
:fill(white):strip_exif()/f/image/LpBfdrQAWA7sqbpuNLv2OW07.png?f=user_large)
Gevolg is dat de 9 esphome devices die ik heb het niet doen. Gisteren, ik zat nog op 0.117.1, heb ik alle esphome devices verwijderd en opnieuw toegevoegd. Tijdens het toevoegen had ik af en toe een foutmelding op het scherm maar door nogmaals te proberen heb ik alle 9 devices weer toe kunnen voegen.
Als ik in home assistant naar de esphome add-on ga, zie ik mijn devices online.
Verder heb ik in de logs geen meldingen die hier mee te maken lijken te hebben. Hoe kan ik dit nu verder troubleshooten? In de esphome docker container logs heb ik geen meldingen die op problemen duiden.
Ik kan niet bij iedere herstart van HA de esphome devices verwijderen en toevoegen natuurlijk
Ik draai op een RPI4 en heb de supervised installatie (docker).
:fill(white):strip_exif()/f/image/LpBfdrQAWA7sqbpuNLv2OW07.png?f=user_large)
Gevolg is dat de 9 esphome devices die ik heb het niet doen. Gisteren, ik zat nog op 0.117.1, heb ik alle esphome devices verwijderd en opnieuw toegevoegd. Tijdens het toevoegen had ik af en toe een foutmelding op het scherm maar door nogmaals te proberen heb ik alle 9 devices weer toe kunnen voegen.
Verder heb ik in de logs geen meldingen die hier mee te maken lijken te hebben. Hoe kan ik dit nu verder troubleshooten? In de esphome docker container logs heb ik geen meldingen die op problemen duiden.
Ik kan niet bij iedere herstart van HA de esphome devices verwijderen en toevoegen natuurlijk
PSN: PcDCch
Ik heb nagenoeg dezelfde setup als jij met 3 actieve ESP devices, maar herken de problemen niet.Mozart schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:36:
Sinds de upgrade naar 0.117.0 en verder (zit nu op 0.117.2) heb ik problemen met de esphome integratie
[Afbeelding]
Op mijn beurt heb ik steeds melding van de auto-discovery vande Tuya integratie die een foutmelding gooit, maar dat is een known issue en daarvoor is een fix aanstaande.
Sorry, kan je niet verder helpen. Kun je de log level niet hoger zetten specifiek voor de ESPHome integratie, zodat je meer gedetailleerde info krijgt?
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Bij het opstarten krijg ik ook de volgende meldingen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/2seMXMCTAdvFa3h1kvJ2vW1Y.png?f=user_large)
Dus daarom aan mijn configuration.yaml twee entries toegevoegd (al tijden geleden trouwens):
:fill(white):strip_exif()/f/image/2seMXMCTAdvFa3h1kvJ2vW1Y.png?f=user_large)
Dus daarom aan mijn configuration.yaml twee entries toegevoegd (al tijden geleden trouwens):
YAML:
1
2
3
| default_config: zeroconf: |
ok, dan hoef je je niet te focussen op esphome, maar er is in zijn algemeenheid iets loos. Wat zeggen je logs?
Ik heb net de spullen binnen en ga deze week experimenteren. Zal ook hier even mijn ervaringen melden en waarschijnlijk wat uitgebreider in mijn blog.DennusB schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:33:
Hier mensen die HassOS draaien vanaf een SSD op een Raspberry Pi 4? Ik krijg het maar niet aan de gang. Ben dan vooral benieuwd welke USB -> M2 SSD enclosure je in gebruik hebt!
Sorry voor mijn late reactie ;-) Je zult toch altijd de lamp eerst met een service moeten inschakelen en dan "vertellen" onder welke eigenschappen (dus dimlevel en evt welke temperatuur) ?raymonvdm schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:06:
[...]
Ik zou hem niet uitschakelen maar eerst op de lage stand en dan op uit. En als je niet een ON stuurt maar een DIM level gaat hij gelijk naar die stand toch?
@Troetelbeer , die node-red add-on ben ik nog totaal onbekend mee. Kan ik daar ook de lampen met specifieke specificaties instellen ?(bijvoorbeeld helderheid)
Het is mij gelukt via de volgende link: https://community.home-as...8gb-with-ssd-boot/230948#DennusB schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:33:
En mag k vragen wat voor SSD of enclosure je hebt?Fleshi schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:46:
[...]
Het is mij gelukt via de volgende link: https://community.home-as...8gb-with-ssd-boot/230948#
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Draai je docker in host mode? Er is een bekend issue waarbij esphome het niet doet in die mode. Ik heb de mijne nu omgezet naar bridge mode.Mozart schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:36:
[Afbeelding]
Afgelopen week ook de stekker uit Domoticz getrokken en met het oog op de verhuizing binnenkort alvast wat gaan verdiepen in HA.Fleshi schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:46:
[...]
Het is mij gelukt via de volgende link: https://community.home-as...8gb-with-ssd-boot/230948#
Nu zie ik via deze link dat 5.4 niet bepaald goed werkt. Ik heb het wel aan de praat gekregen maar niet van harte. Het opstarten duurt lang en een reboot werkt vaak niet, dan moet de stroom eraf en dan is het soms maar de vraag of HA weer online komt. Meestal met een boot tijd van 5 tot 10 minuten.
Voordat we verhuizen wil ik in ieder geval Zigbee, Zwave en de P1 meter werkend hebben. Ik heb Zigbee2MQTT gebruikt maar dat ging ook niet van harte
Vandaag een onherstelbare crash nadat ik de P1 kabel van de slimme meter heb ingeplugd, hoe dan?!
Iemand tips, zijn van harte welkom, als dit de trend is dan neig ik er bijna naar om bij Domoticz te blijven maar HA biedt meer dus ben wel bereid daar de energie en tijd in te steken
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
Ga ik controleren, ik heb eigenlijk geen ideebalk schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:59:
[...]
Draai je docker in host mode? Er is een bekend issue waarbij esphome het niet doet in die mode. Ik heb de mijne nu omgezet naar bridge mode.
Je draait dus op een RPi? Wellicht dat je power adapter niet genoeg juice levert aan de Pi? Dat is o.a. een bekend probleem afgaande op jouw ervaringen.Peutpeut schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:00:
[...]
Afgelopen week ook de stekker uit Domoticz getrokken en met het oog op de verhuizing binnenkort alvast wat gaan verdiepen in HA.
Nu zie ik via deze link dat 5.4 niet bepaald goed werkt. Ik heb het wel aan de praat gekregen maar niet van harte. Het opstarten duurt lang en een reboot werkt vaak niet, dan moet de stroom eraf en dan is het soms maar de vraag of HA weer online komt. Meestal met een boot tijd van 5 tot 10 minuten.
Voordat we verhuizen wil ik in ieder geval Zigbee, Zwave en de P1 meter werkend hebben. Ik heb Zigbee2MQTT gebruikt maar dat ging ook niet van harteNa het installeren van Mosquitto en de Zigbee2MQTT addon was het slechts één keer mogelijk om devices te pairen. Met de tussenkomst van een USB 2.0 hub (in een 2.0 poort) is dit geen issue meer, vreemd.
Vandaag een onherstelbare crash nadat ik de P1 kabel van de slimme meter heb ingeplugd, hoe dan?!
Iemand tips, zijn van harte welkom, als dit de trend is dan neig ik er bijna naar om bij Domoticz te blijven maar HA biedt meer dus ben wel bereid daar de energie en tijd in te steken
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Daar zit een originele 5V 3A voeding op. Voorheen ook prima gedraaid met dezelfde schijf. De ZigBee stick trekt erg weinig stroom.Rianata schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:26:
[...]
Je draait dus op een RPi? Wellicht dat je power adapter niet genoeg juice levert aan de Pi? Dat is o.a. een bekend probleem afgaande op jouw ervaringen.
Peutpeut schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:38:
[...]
Daar zit een originele 5V 3A voeding op. Voorheen ook prima gedraaid met dezelfde schijf. De ZigBee stick trekt erg weinig stroom. Binnenkort met 5.3 proberen.
Rolluiken zijn besteld, op mijn verzoek met Somfy Io motoren. Zodat er een Connexoon IO aan kan

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik zat me laatst te vervelen op de bank en ik dacht: doe eens ruig en maak eens een slimme deurbel 
Heel leuk en helder artikel van Franck tegen gekomen voor een smart deurbel voor weinig middels ESPHome.
Spullen besteld bij AE en nu is het wachten.
Ondertussen een poging gedaan de binary te compilen op mijn RPi3 B+ met ESPHome maar dat ging hem niet worden, HassIO leek elke keer te crashen en toen maar geswitched naar een Ubuntu VM waar de binary zo gecompiled was.
Nu vroeg ik me af of ik ESPHome "installed" moet laten in HassIO? Voor zover ik kan zien is het doel van ESPHome vooral binaries te maken en meer niet of zie ik het verkeerd?
Heel leuk en helder artikel van Franck tegen gekomen voor een smart deurbel voor weinig middels ESPHome.
Ondertussen een poging gedaan de binary te compilen op mijn RPi3 B+ met ESPHome maar dat ging hem niet worden, HassIO leek elke keer te crashen en toen maar geswitched naar een Ubuntu VM waar de binary zo gecompiled was.
Nu vroeg ik me af of ik ESPHome "installed" moet laten in HassIO? Voor zover ik kan zien is het doel van ESPHome vooral binaries te maken en meer niet of zie ik het verkeerd?
Ik gebruik de volgende ssd: Kingston sa400 120 gb en de volgende enclosure een Rovtop 2.5 Inch External SSD HDD Adapter Hard Drive https://a.aliexpress.com/_B1SOlQ hij werkt echter alleen op de USB 2 poort en niet op de USB 3 poort. Hierdoor heb ik andere besteld van Ugreen.DennusB schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:55:
[...]
En mag k vragen wat voor SSD of enclosure je hebt?
Omdat de Google Family Bel enkel op maximaal volume afgaat wil ik de alarmen die ik daar heb staan overzetten naar HA.
Bij deze alarmen wil ik eerst een .mp3 afspelen vanuit de /media folder en daarna een TTS melding. TTS krijg ik voor elkaar, maar afspelen van de .mp3 lukt niet. Als ik hierop Google kom ik vooral resultaten tegen van de tijd voordat er een /media folder was en de af te spelen .mp3's in /local/media staan.
De automation die ik zover heb;
Ik twijfel of de media_content_id: zo wel goed staat, of moeten bestanden in de /media folder anders worden aangeroepen? Edit: Ook als ik de media_content_id: wijzig naar een publieke .mp3 speelt hij em niet af... what gives?!
Bij deze alarmen wil ik eerst een .mp3 afspelen vanuit de /media folder en daarna een TTS melding. TTS krijg ik voor elkaar, maar afspelen van de .mp3 lukt niet. Als ik hierop Google kom ik vooral resultaten tegen van de tijd voordat er een /media folder was en de af te spelen .mp3's in /local/media staan.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| - id: '1604353088839' alias: Bedtijd Sofie description: TTS Notificatie voor bedtijd sofie trigger: - platform: time at: '19:15' condition: [] action: - service: media_player.media_play data: entity_id: media_player.zolder media_content_id: /local/media/pikahappy.mp3 media_content_type: music entity_id: media_player.zolder - service: tts.google_say data: language: nl message: Bedtijd voor Sofie, lekker slapen! entity_id: media_player.zolder mode: single |
Ik twijfel of de media_content_id: zo wel goed staat, of moeten bestanden in de /media folder anders worden aangeroepen? Edit: Ook als ik de media_content_id: wijzig naar een publieke .mp3 speelt hij em niet af... what gives?!
[ Voor 4% gewijzigd door Meelobee op 03-11-2020 00:01 ]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Als je de ESPHome Integration bedoelt en je wilt de deurbel als device/entity in HA terug zien dan zou ik deze lekker geinstalleerd laten staan. Als je deurbel klaar is en je voorziet het ESP bordje van energie dan zal HA via Discovery het device/entity herkennen en aanbieden om het te configureren.schumi2004 schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:59:
Welkom bij de club, leuk om wat bekende namen hier ook te zienPeutpeut schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:00:
[...]
Afgelopen week ook de stekker uit Domoticz getrokken en met het oog op de verhuizing binnenkort alvast wat gaan verdiepen in HA.
who put a "stop payment" on my reality check
Dan zou ik de verhuizing mooi gebruiken om over te stappen van de pi naar wat anders.Peutpeut schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:00:
[...]
Voordat we verhuizen wil ik in ieder geval Zigbee, Zwave en de P1 meter werkend hebben. Ik heb Zigbee2MQTT gebruikt maar dat ging ook niet van harteNa het installeren van Mosquitto en de Zigbee2MQTT addon was het slechts één keer mogelijk om devices te pairen. Met de tussenkomst van een USB 2.0 hub (in een 2.0 poort) is dit geen issue meer, vreemd.
Mijn persoonlijke ervaring is dat domoticz wat beter draait op langzaam spul (pi) dan home assistant.
Ik ben overgestapt naar een i3-9100 unraid als os, en dan home assistant core in een docker container. Werkt geniaal.
Het grote zuinige server topic - deel 2
Draai je HA in docker? En heb je meerdere containers draaien? Ik heb dit probleem ook af en toe gehad bij een restart van HA, waarbij in mijn logs de volgende error kwam: OSError: [Errno 105] No buffer space available.Mozart schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:31:
Bij het opstarten krijg ik ook de volgende meldingen:
[Afbeelding]
YAML:
1 2 3 default_config: zeroconf:
Wat bij mij werkte is het runnen van volgende commando (let op hij gooit dus alle docker netwerken weg die niet in gebruik zijn!!):
code:
1
| docker network prune |
Als het goed is zou het aanpassen van net.ipv4.igmp_max_memberships in /etc/sysctl.conf dit probleem kunnen oplossen. Ik heb hem zelf aangepast naar:
code:
1
| net.ipv4.igmp_max_memberships=40 |
Nu heb ik nog niet uitgebreid getest maar dit zou hopelijk moet helpen, zie voor meer informatie hier.
Hopelijk heb je hier iets aan om het in het vervolg te voorkomen.
@Rianata bedankt 
Iets anders.
Sinds ik op 0.117.1 zit (nu 0.117.2) heb ik nu 2 ochtenden achter elkaar dat HassIO niet meer reageert, de eerste keer werkte alleen de GUI niet en vanochtend reageerde er helemaal niets meer.
Alleen het stroomloos maken hielp.
Is er een manier om de logging veilig te stellen voor het geval er weer zoiets gebeurt?
De home-assistant.log begint namelijk opnieuw bij een reboot.
Iets anders.
Sinds ik op 0.117.1 zit (nu 0.117.2) heb ik nu 2 ochtenden achter elkaar dat HassIO niet meer reageert, de eerste keer werkte alleen de GUI niet en vanochtend reageerde er helemaal niets meer.
Is er een manier om de logging veilig te stellen voor het geval er weer zoiets gebeurt?
Ik tob daar ook mee, waar draai je HA op? Bij mij is het op een Raspberry PI 3b+ en na ongeveer 20 uur loopt hoe dan ook het geheugen/swap vol en ben je klaar. Als je snel bent kan je soms nog via de cli een reboot doen, maar meestal is het idd aan/uit. Ik lees meer problemen van mensen.schumi2004 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:08:
@Rianata bedankt
Iets anders.
Ook gebruikt Home Assistant maar 256mb swap, terwijl ik nog ruim 100gb aan SSD over heb. Dat heb ik al proberen te vergroten, maar kan niet vinden hoe helaas.
Ik heb dezelfde setup.llevering schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:17:
[...]
Ik tob daar ook mee, waar draai je HA op? Bij mij is het op een Raspberry PI 3b+ en na ongeveer 20 uur loopt hoe dan ook het geheugen/swap vol en ben je klaar. Als je snel bent kan je soms nog via de cli een reboot doen, maar meestal is het idd aan/uit. Ik lees meer problemen van mensen.
Ook gebruikt Home Assistant maar 256mb swap, terwijl ik nog ruim 100gb aan SSD over heb. Dat heb ik al proberen te vergroten, maar kan niet vinden hoe helaas.
Het feit dat jij al weet dat het geheugen/swap vol loopt is in ieder geval al iets om mee te beginnen.
Ik ga ondertussen eens kijken of ik een backup terug gezet kan krijgen.
/edit:
RPi 3B+ met externe HDD met database (MariaDB) gehost op een Synology NAS.
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 03-11-2020 08:57 ]
Dank! Ik ga het op mijn gemakje uitzoeken mede met hulp van het topic van @Fleshi noemde.DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 01:57:
[...]
Welkom bij de club, leuk om wat bekende namen hier ook te zienkan je niet helpen met je probleem helaas..
Dat lees ik tussen de regels door inderdaad ook, voorlopig eerst maar eens met een Pi proberen. Daarnaast heb ik nog een Pi4 die ik wil gebruiken voor InfluxDB en Grafana. Genoeg andere (financiele) prioriteiten rondom de verhuizingDacuuu schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 06:17:
[...]
Dan zou ik de verhuizing mooi gebruiken om over te stappen van de pi naar wat anders.
Mijn persoonlijke ervaring is dat domoticz wat beter draait op langzaam spul (pi) dan home assistant.
Ik ben overgestapt naar een i3-9100 unraid als os, en dan home assistant core in een docker container. Werkt geniaal.
Het grote zuinige server topic - deel 2
@llevering @schumi2004
Is dat dan een nieuw probleem in 0.117? Want ik draai nog 0.115.6 ook op een 3B+, maar die draait als een zonnetje, soms wel maanden achter elkaar.
Dit klinkt overigens meer als een OS/SuperVisor probleem dan een HA-issue. RAM usage is ook helemaal niet hoog bij mij, dus veel swap lijkt me dan niet nuttig.
Heb nog wel ergens een 2B draaien ook, die draait minder vlekkeloos, maar ik vrees dat dat de SD-kaart is. (of de combinatie met niet-aanbevolen hardware)
Is dat dan een nieuw probleem in 0.117? Want ik draai nog 0.115.6 ook op een 3B+, maar die draait als een zonnetje, soms wel maanden achter elkaar.
Dit klinkt overigens meer als een OS/SuperVisor probleem dan een HA-issue. RAM usage is ook helemaal niet hoog bij mij, dus veel swap lijkt me dan niet nuttig.
Heb nog wel ergens een 2B draaien ook, die draait minder vlekkeloos, maar ik vrees dat dat de SD-kaart is. (of de combinatie met niet-aanbevolen hardware)
Ik zit pas sinds 2 dagen op 0.117.x, eergisteren naar 0.117.0 en vrij kort erna naar 0.117.1 en gisteren ochtend liep het vast. Gisteren in de middag naar 0.117.2 en vanmorgen weer vast. Voor mijn gevoel dus een 0.117.x issue.RudolfR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:48:
@llevering @schumi2004
Zit nu weer op 0.116.4 en zal mijn bevindingen morgenochtend melden.
Ondertussen ook een mogelijke oplossing voor de logging gevonden maar of dat gaat helpen bij een vastgelopen systeem betwijfel ik desalniettemin toch handig.
https://community.home-as...file-on-restarts/171574/6
[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 03-11-2020 08:55 ]
Hier 0.117.2 op een Pi 3B en vooralsnog geen problemen.schumi2004 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:52:
[...]
Ik zit pas sinds 2 dagen op 0.117.x, eergisteren naar 0.117.0 en vrij kort erna naar 0.117.1 en gisteren ochtend liep het vast. Gisteren in de middag naar 0.117.2 en vanmorgen weer vast. Voor mijn gevoel dus een 0.117.x issue.
Draai HassOS met een sd-kaartje en een database via sql op een andere pc
Heb ook weleens vastlopers gehad met 0.116, maar nooit met interval hoger dan eens in de week. Ik denk eerder eens in de maand á twee maanden. Ik denk dat mijn Pi 3b redelijk zwaar belast met veel entities en veel verschillende integraties. Met als add-ons: File Editor, Lets Encrypt, Influxdb, Grafana en Mosquitto.RudolfR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:48:
@llevering @schumi2004
Mijn Raspberry Pii 3 loopt soms ook vast.schumi2004 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:52:
[...]
Ik zit pas sinds 2 dagen op 0.117.x, eergisteren naar 0.117.0 en vrij kort erna naar 0.117.1 en gisteren ochtend liep het vast. Gisteren in de middag naar 0.117.2 en vanmorgen weer vast. Voor mijn gevoel dus een 0.117.x issue.
Ondertussen ook een mogelijke oplossing voor de logging gevonden maar of dat gaat helpen bij een vastgelopen systeem betwijfel ik desalniettemin toch handig.
Het OK/ACT lampje blijft dan constant branden en de Pii zelf voelt redelijk warm aan.
Een reboot is eigenlijk voldoende om alles weer werkende te krijgen.
Ik heb er kleine koel ribbetjes op zitten.
Zelf eerder wel veel SD kaart issues gehad.
Dus misschien moet ik maar een keer over gaan op een SSD en kijken hoe het dan gaat.
Over Pi's + SSD gesproken.. Krijgt een SSD wel genoeg power als je 'm enkel via zo'n usb <--> sata kabel aan je Pi hangt?
Ik maak vooralsnog ook nog gebruik van een simpel SD kaartje en om mezelf een hoop werk en frustraties door een corrupte SD kaart te besparen wil ik het liefst ook over naar SSD.
Ik maak vooralsnog ook nog gebruik van een simpel SD kaartje en om mezelf een hoop werk en frustraties door een corrupte SD kaart te besparen wil ik het liefst ook over naar SSD.
Hoewel de SSD absoluut aan te raden is voor heel veel dingen, heb ik dit issue helaas met een SSD aan de PI, dus dat maakt nu helaas niet het verschil.thespeed schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:17:
[...]
Dus misschien moet ik maar een keer over gaan op een SSD en kijken hoe het dan gaat.
Toen ik eerder nog Domoticz draaide heb ik een Pi3B+ en een Pi4 beide gedurende langere tijd met een SSD via een USB -> SATA adapter gebruikt. Wel beide met originele voedingen.HowsMyApple schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:20:
Over Pi's + SSD gesproken.. Krijgt een SSD wel genoeg power als je 'm enkel via zo'n usb <--> sata kabel aan je Pi hangt?
Ik heb sinds 0.117.0 ook vastlopers. Eerst de GUI en daarna HA helemaal. Ik draai HA core in een docker.schumi2004 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:52:
[...]
0.117.2 lost het probleem niet op. Nu maar terug gegaan naar 0.116.4.
Als ik mijn log terug kijk, zie ik dat de Tuya integratie problemen veroorzaakt.
code:
1
| tuyaha.tuyaapi.TuyaFrequentlyInvokeException: Method [Discovery] fails 6 time(s) using poll interval 60.0 - error: you can discovery once in 600 seconds |
Dit gaat de hele nacht zo door, totdat andere sensors ineens ook niet meer upgedate kunnen worden waarna deze error komt en dan is het klaar.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| 2020-11-03 07:20:37 ERROR (MainThread) [homeassistant] Error doing job: Task exception was never retrieved Traceback (most recent call last): File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/aiogithubapi/helpers.py", line 59, in async_call_api result = await session.get(url, params=params or {}, headers=_headers) File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/aiohttp/client.py", line 480, in _request conn = await self._connector.connect( File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/aiohttp/connector.py", line 523, in connect proto = await self._create_connection(req, traces, timeout) File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/aiohttp/connector.py", line 858, in _create_connection _, proto = await self._create_direct_connection( File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/aiohttp/connector.py", line 964, in _create_direct_connection hosts = await asyncio.shield(self._resolve_host( asyncio.exceptions.CancelledError During handling of the above exception, another exception occurred: Traceback (most recent call last): File "/config/custom_components/hacs/hacsbase/hacs.py", line 284, in recurring_tasks_installed await self.handle_critical_repositories() File "/config/custom_components/hacs/hacsbase/hacs.py", line 196, in handle_critical_repositories critical = await self.data_repo.get_contents("critical") File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/aiogithubapi/objects/repository/__init__.py", line 113, in get_contents response = await self.client.get(endpoint=_endpoint, params=_params) File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/aiogithubapi/client.py", line 36, in get response = await async_call_api( File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/backoff/_async.py", line 133, in retry ret = await target(*args, **kwargs) File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/aiogithubapi/helpers.py", line 101, in async_call_api raise AIOGitHubAPIException(response.data) File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/async_timeout/__init__.py", line 55, in __aexit__ self._do_exit(exc_type) File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/async_timeout/__init__.py", line 92, in _do_exit raise asyncio.TimeoutError asyncio.exceptions.TimeoutError |
Bovenstaande is een error van HACS. Dat de Githubs repository's niet meer kunnen worden worden opgehaald.
Ik ga als test de Tuya integratie maar verwijderen en kijken hoe dat gaat op 0.117.2.
[ Voor 0% gewijzigd door winDOS op 03-11-2020 09:53 . Reden: typo ]
C:\>Signature.bat
Zou het in dit geval aan de SSD kunnen liggen? Ik zie dat @llevering en @schumi2004 beide de problemen hebben en een SSD gebruiken. Ikzelf heb geen problemen en gebruik een SD-kaart.
Vergeet ook niet om een issue aan te maken op de HA github, anders kan dit nooit getracked worden.
Mij valt wel op dat het allemaal rond "discovery" lijkt te focussen?
(zelf nergens last van trouwens)
Het lastig is natuurlijk als je geen idee hebt waar je moet zoeken, maar ik ben door jou post wel even op Github gaan zoeken en daar komt meer info uit. Er zijn meer mensen met problemen. Maar nog niemand heeft het kunnen pinpointen.Hmmbob schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:56:
Vergeet ook niet om een issue aan te maken op de HA github, anders kan dit nooit getracked worden.
Github: https://github.com/home-assistant/core/issues/42752
HA community: https://community.home-as...memory-increase/240665/19
Dit ziet er wel interessant uit. Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing, want alle draadloze deurbellen die ik geprobeerd heb vallen tegen als je 'm overal moet kunnen horen (inclusief op zolder, want daar werk ik zelf). Lijkt me ideaal om gewoon een push notificatie op mijn Nest Hub te krijgen als de deurbel gaat, en dan voor beneden gewoon een flinke bel eraan te hangen.schumi2004 schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:59:
Ik zat me laatst te vervelen op de bank en ik dacht: doe eens ruig en maak eens een slimme deurbel
Ben benieuwd of het je allemaal zo even lukt (of dat er toch nog wat haken en ogen aan zitten), hou ons op de hoogte!
Ah kijk, goed gevonden. Die maar eens in de gaten houden.llevering schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:06:
[...]
Het lastig is natuurlijk als je geen idee hebt waar je moet zoeken, maar ik ben door jou post wel even op Github gaan zoeken en daar komt meer info uit. Er zijn meer mensen met problemen. Maar nog niemand heeft het kunnen pinpointen.
Github: https://github.com/home-assistant/core/issues/42752
HA community: https://community.home-as...memory-increase/240665/19
Ik zag wel wat handigheidjes om wat data te kunnen verzamelen m.b.t. probleem dus ook maar even inrichten hier.
https://www.home-assistant.io/integrations/systemmonitor/
[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 03-11-2020 10:17 ]
Mijn Pi staat in de meterkast dus vlakbij de meter.winDOS schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:09:
@slow whoop Ik gebruik P1 monitor om mijn slimme meter uit te lezen. Een compleet pakket voor op een raspberry.
https://www.ztatz.nl/p1-monitor/
Deze heeft een api die je weer met HA kan uitlezen. Mijn HA server staat op zolder dus daarom doe ik het op deze manier.
[Afbeelding]
Heb zelf al lopen stoeien maar krijg neit zo'n mooi dashboard inclusief verbruik per maand te zien.
Heb je ergens je code? kan ik die even copy & pasten en zo even verder kijken.
Ik heb hem ook gebouwd en het werkt prima. De mogelijkheid om vanuit HA bij jezelf aan te bellen blijft leuk om de rest van de familie in beweging te krijgenOon schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:14:
[...]
Dit ziet er wel interessant uit. Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing, want alle draadloze deurbellen die ik geprobeerd heb vallen tegen als je 'm overal moet kunnen horen (inclusief op zolder, want daar werk ik zelf). Lijkt me ideaal om gewoon een push notificatie op mijn Nest Hub te krijgen als de deurbel gaat, en dan voor beneden gewoon een flinke bel eraan te hangen.
Ben benieuwd of het je allemaal zo even lukt (of dat er toch nog wat haken en ogen aan zitten), hou ons op de hoogte!
Ik heb een automation aangemaakt die bij het aanbellen een push notification naar mijn iphone ( en van de vrouw) stuurt met bijbehorende snapshot van de camera bij de voordeur. Werkt goed.
Ik heb ook een RP3b+ met een SSD op 0.117.2 en ik heb geen vastlopers gehad.TheFes schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:52:
Zou het in dit geval aan de SSD kunnen liggen? Ik zie dat @llevering en @schumi2004 beide de problemen hebben en een SSD gebruiken. Ikzelf heb geen problemen en gebruik een SD-kaart.
Wel heb ik m'n database op een externe server draaien.
Ik ben toevallig vandaag ook bezig met de P2000 meldingen maar op een of andere manier komt er geen data binnen.Clavat schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:52:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 sensor: - platform: p2000 regios: 23 disciplines: 1,2,3,4 scan_interval: 20 icon: mdi:fire-truck - platform: p2000 name: Limburg Noord regios: 23 disciplines: 1,2,3,4 radius: 100000 scan_interval: 10 latitude: 51.192700 longitude: 5.992880
Ik heb de P2000-map gekopieerd in m'n custom components zoals hier staat. (Ik kon de P2000 niet in Hacs vinden).
https://github.com/cyberjunky/home-assistant-p2000
Vervolgens in m'n configuration.yaml het volgende gezet:
YAML:
1
2
3
4
5
6
| - platform: p2000 name: Gelderland-Midden regios: 7 disciplines: 1,2,3,4 scan_interval: 10 |
Vervolgens op m'n dashboard een sensor en entity toegevoegd maar er komt geen data binnen.
De code lijkt op die van jou. Werkt het bij jou wel?
:fill(white):strip_exif()/f/image/oFiqOvB5GoLzeWk0vACi3HvQ.png?f=user_large)
Uiteraard heb ik de boel herstart en dergelijken.
[ Voor 26% gewijzigd door Ora et Labora op 03-11-2020 13:27 ]
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Het maand overzicht is totaal niet spannend.n0ss schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:26:
[...]
Mijn Pi staat in de meterkast dus vlakbij de meter.
Heb zelf al lopen stoeien maar krijg neit zo'n mooi dashboard inclusief verbruik per maand te zien.
Heb je ergens je code? kan ik die even copy & pasten en zo even verder kijken.
Lovelace:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| entities: - entity: sensor.verbruik_elektriciteit_per_maand - entity: sensor.energie_kosten_maand2 - entity: sensor.geleverde_elektriciteit_per_maand - entity: sensor.energie_opbrengsten_maand - entity: sensor.verbruik_gas_per_maand - entity: sensor.kosten_gas_per_maand show_header_toggle: false style: | ha-card { margin: 0px 5px; } title: Maand verbruik type: entities |
Sensor:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| #verbruik per maand - platform: rest resource: http://192.168.1.42/api/v1/powergas/month?limit=1&json=object&round=off name: Verbruik elektriciteit per maand value_template: '{{ value_json.0.CONSUMPTION_DELTA_KWH | round(2) }}' unit_of_measurement: "kWh" #kosten per maand - platform: template sensors: energie_kosten_maand: value_template: "{{ states('sensor.kosten_elektriciteit_hoog_tarief_per_maand') | float | round(2) + states('sensor.kosten_elektriciteit_laag_tarief_per_maand') | float | round(2) }}" unit_of_measurement: "€" |
Kosten/verbruik per dag maak ik met https://github.com/kalkih/mini-graph-card:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| animate: true entities: - entity: sensor.totaal_verbruik_elektriciteit_per_dag name: Verbruik aggregate_func: last - aggregate_func: last entity: sensor.verbruik_elektriciteit_per_dag name: Essent color: '#f789b3' - aggregate_func: last entity: sensor.pv_eday name: Zonnepanelen color: '#f7cd89' - aggregate_func: last entity: sensor.geleverde_elektriciteit_per_dag name: Geleverd color: '#b3f789' group_by: date hour24: true hours_to_show: 144 name: verbruik electriciteit per dag show: graph: bar style: | ha-card { margin: 0px 5px; } type: 'custom:mini-graph-card' |
De api van P1 monitor is super compleet, daar haal ik al mijn informatie uit.
C:\>Signature.bat
Is er wel al een melding geweest in de regio? En heb je ook het 2de stuk waar je de straal in aangeeft.Ora et Labora schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:22:
[...]
Ik ben toevallig vandaag ook bezig met de P2000 meldingen maar op een of andere manier komt er geen data binnen.
Ik heb de P2000-map gekopieerd in m'n custom components zoals hier staat. (Ik kon de P2000 niet in Hacs vinden).
https://github.com/cyberjunky/home-assistant-p2000
Vervolgens in m'n configuration.yaml het volgende gezet:
YAML:
1 2 3 4 5 6 - platform: p2000 name: Gelderland-Midden regios: 7 disciplines: 1,2,3,4 scan_interval: 10
Vervolgens op m'n dashboard een sensor en entity toegevoegd maar er komt geen data binnen.
De code lijkt op die van jou. Werkt het bij jou wel?
[Afbeelding]
Uiteraard heb ik de boel herstart en dergelijken.
Als je die hebt en maar op 10km hebt staan kijkt die alleen in een straal van 10km om je heen.
PSN: McMillan0984
Ja dat kan, kijk mijn screenshots. Daar heb ik een voorbeeld gemaakt van wat je eventueel kunt doen.GertJan2012 schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:50:
[...]
@Troetelbeer , die node-red add-on ben ik nog totaal onbekend mee. Kan ik daar ook de lampen met specifieke specificaties instellen ?(bijvoorbeeld helderheid)
Believe. Imagine. Create.
Ik heb geen straal ingesteld maar als ik regio Rotterdam gebruik zie ik wel meldingen dus het staat wel goed.Clavat schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:32:
[...]
Is er wel al een melding geweest in de regio? En heb je ook het 2de stuk waar je de straal in aangeeft.
Als je die hebt en maar op 10km hebt staan kijkt die alleen in een straal van 10km om je heen.
Ik zal de straal ook instellen, bedankt en m'n eigen fout.
Beste mede-automatiseerders, zijn er nog bijzonderheden om rekening mee te houden met een Home Assistant installatie op een Intel NUC welke in een Docker onder Ubuntu Server 20 draait en ook een Zwave USB stick moet gaan gebruiken? Ik heb nu een ratjetoe aan diverse Raspberry's en aangezien sommige al wat ouder zijn, wil ik e.e.a. gaan consolideren op een NUC. Een andere toepassing die ik ernaast wil gaan draaien is bijv. iets als PiHole. Dockers onder iets als Ubuntu leek me dan de meest elegante oplossing.
Ik ben me uiteraard druk aan het inlezen maar ik vroeg me af of jullie nog tips/trucs hadden op dit vlak?
Ik ben me uiteraard druk aan het inlezen maar ik vroeg me af of jullie nog tips/trucs hadden op dit vlak?
Zijn er mensen hier die goede ervaringen hebben met een (rol)gordijn automatiseren met behulp van zo'n motortje wat aan het koordje trekt?
Ik wil graag een variant die op accu werkt en het liefst ook nog via zigbee aan hass kan koppelen.
Ik had zelf deze gevonden:
soma
ali1
ali2
ali3 met zigbee
Ik wil graag een variant die op accu werkt en het liefst ook nog via zigbee aan hass kan koppelen.
soma
ali1
ali2
ali3 met zigbee
Een vraag met vele mogelijke antwoorden.Servor schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:45:
Beste mede-automatiseerders, zijn er nog bijzonderheden om rekening mee te houden met een Home Assistant installatie op een Intel NUC welke in een Docker onder Ubuntu Server 20 draait en ook een Zwave USB stick moet gaan gebruiken? Ik heb nu een ratjetoe aan diverse Raspberry's en aangezien sommige al wat ouder zijn, wil ik e.e.a. gaan consolideren op een NUC. Een andere toepassing die ik ernaast wil gaan draaien is bijv. iets als PiHole. Dockers onder iets als Ubuntu leek me dan de meest elegante oplossing.
Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van unRaid In een paar klikken al je zooi in orde.
Andere zijn weer fan van Proxmox. En een ander doet het weer anders.
Als het goed is krijg ik vandaag een NUC binnen, ik was van plan hier Win10 op te installeren met VirtualBox met HA.Dacuuu schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:00:
[...]
Een vraag met vele mogelijke antwoorden.
Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van unRaid In een paar klikken al je zooi in orde.
Andere zijn weer fan van Proxmox. En een ander doet het weer anders.
Kan ik de NUC tevens ook voor andere zaken makkelijk gebruiken, vast niet de ideale oplossing overigens.
Zoals hierboven genoemd zijn mogelijkheden legio. Als je je huidige suggestie wilt handhaven zou ik 1 ding wijzigen: Debian ipv Ubuntu. Commando’s en mogelijkheden bijna identiek maar betere support vanuit HA. Ik heb nu mijn productie overigens nog op Ubuntu Sever + Docker draaien omdat ik nog geen zin/tijd heb gehad alles over de kop te halen. Anders was ik voor Proxmox icm de image gegaan. Maar dat komt idd omdat ik er ook veel andere dingen op draaien die ik liever gescheiden hou. Dat is met Proxmox en diverse Lxc containers of Vms ideaal. Maar Ubuntu/debian icm docker kan ook prima.Servor schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:45:
Ieder zn eigen keuze. Dit zou ik echter als laatste doen. W10 is me daarvoor te log en de issues met Virtualbox te legio. Maar dat is persoonlijk. Snap de drempel ook als Proxmox of unRaid oid je onbekend is. Docker icm Portainer is al vrij laagdrempelig maar dan nog is je host (vaak) LinuxOra et Labora schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:11:
[...]
Als het goed is krijg ik vandaag een NUC binnen, ik was van plan hier Win10 op te installeren met VirtualBox met HA.
Kan ik de NUC tevens ook voor andere zaken makkelijk gebruiken, vast niet de ideale oplossing overigens.
Dat Ubuntu/Debian verhaal is toch alleen van toepassing als je standalone (niet zeker of het zo heet) draait? Het hele idee van docker containers is dat het niet zoveel uitmaakt wat de host draait.Koepert schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:12:
[...]
Zoals hierboven genoemd zijn mogelijkheden legio. Als je je huidige suggestie wilt handhaven zou ik 1 ding wijzigen: Debian ipv Ubuntu. Commando’s en mogelijkheden bijna identiek maar betere support vanuit HA. Ik heb nu mijn productie overigens nog op Ubuntu Sever + Docker draaien omdat ik nog geen zin/tijd heb gehad alles over de kop te halen. Anders was ik voor Proxmox icm de image gegaan. Maar dat komt idd omdat ik er ook veel andere dingen op draaien die ik liever gescheiden hou. Dat is met Proxmox en diverse Lxc containers of Vms ideaal. Maar Ubuntu/debian icm docker kan ook prima.
Ik ben er vrij zeker van dat ik Ubuntu Server icm docker draai en n melding in HA heb over n unsupported versiegolles schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:20:
[...]
Dat Ubuntu/Debian verhaal is toch alleen van toepassing als je standalone (niet zeker of het zo heet) draait? Het hele idee van docker containers is dat het niet zoveel uitmaakt wat de host draait.
Dan nog is het niet altijd even spannend. Maar alsnog zou ik kiezen voor waar je jezelf het beste bij voelt. Wat ken je of wil je juist leren.
Het is voor mij ook zeker een (superleuk) leertraject. Ik knutsel al met Raspberry's vanaf de 1e versies, ooit met Domoticz (is dat vloeken in de kerk?) van start gegaan en een tijdje geleden overgestapt naar HA op een eigenlijk iets te oude Pi. Vandaar nu even de stap naar een wat steviger platform voor wat meer headroom.
Ik had me de optie Proxmox nog niet gerealiseerd, is ook wel heel interessant en wellicht wat flexibeler voor de toekomst. Ik ga me er even op inlezen, dank voor deze denkrichting!
Ik had me de optie Proxmox nog niet gerealiseerd, is ook wel heel interessant en wellicht wat flexibeler voor de toekomst. Ik ga me er even op inlezen, dank voor deze denkrichting!
Ja dat zou kunnen. Met Home Assistant Container heb ik die melding niet. Ik kan zo snel alleen vinden dat mensen die Supervised draaien deze melding hebben.Koepert schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:25:
[...]
Ik ben er vrij zeker van dat ik Ubuntu Server icm docker draai en n melding in HA heb over n unsupported versieZit me net te bedenken dat ik de generic Linux install heb gebruikt. Dus wellicht dat t daarvan komt.
Dan nog is het niet altijd even spannend. Maar alsnog zou ik kiezen voor waar je jezelf het beste bij voelt. Wat ken je of wil je juist leren.
Misschien dat het helemaal niet bevalt dat ik er alsnog Proxmox oid op installeer echter wil ik de NUC ook graag voor andere doeleinden gebruiken waar specifiek Windows voor benodigd is.Koepert schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:14:
[...]
Ieder zn eigen keuze. Dit zou ik echter als laatste doen. W10 is me daarvoor te log en de issues met Virtualbox te legio. Maar dat is persoonlijk. Snap de drempel ook als Proxmox of unRaid oid je onbekend is. Docker icm Portainer is al vrij laagdrempelig maar dan nog is je host (vaak) Linux
HA draait nu op een PI3 bij mij oveirgens.
Weet iemand toevallig wat de makkelijkste manier is om SONOS radio te starten bij een bewegingssensor?
De trigger om de bewegingssensor te starten en dat ik thuis ben weet ik wel, maar ik snap niet zo goed welke actie ik dan moet activeren bij SONOS om bijvoorbeeld Radio538 te starten.
Iemand enig idee?
De trigger om de bewegingssensor te starten en dat ik thuis ben weet ik wel, maar ik snap niet zo goed welke actie ik dan moet activeren bij SONOS om bijvoorbeeld Radio538 te starten.
Iemand enig idee?
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Ik heb gisteren toevallig de ali1 opgehangen in huis (4 stuks). Werken tot nu toe prima. Alleen wel veel moeite gehad om de apparaten toe te voegen in de app. Daarna is het heel makkelijk! Schijnt dat je ze kunt voorzien van de tasmota firmware, maar nog geen idee hoe.b0On schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:50:
Zijn er mensen hier die goede ervaringen hebben met een (rol)gordijn automatiseren met behulp van zo'n motortje wat aan het koordje trekt?
soma
ali1
ali2
ali3 met zigbee
Ik gebruik daarvoorivootjuh schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:12:
Weet iemand toevallig wat de makkelijkste manier is om SONOS radio te starten bij een bewegingssensor?
Iemand enig idee?
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| alias: Telegram - Radio aan description: zet de radio aan met /radio trigger: - event_data: command: /radio event_type: telegram_command platform: event condition: [] action: - data: source: 538 102.1 (Top-40-Pop muziek) entity_id: media_player.woonkamer service: media_player.select_source mode: single |
Trigger is anders, maar idee het zelfde
Je moet dan wel 538 in de sonos app bij je favorieten zetten.
[ Voor 75% gewijzigd door Captain_koek op 03-11-2020 17:09 ]
Kun je geen script maken die je SONOS aanzet en vervolgens op 538 zet?ivootjuh schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:12:
Iemand enig idee?
En dat je dan bij beweging dat script aftrapt?
Oh dat is interessant, heb je ze ook kunnen koppelen aan HA?rroetenberg schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:05:
[...]
Ik heb gisteren toevallig de ali1 opgehangen in huis (4 stuks). Werken tot nu toe prima. Alleen wel veel moeite gehad om de apparaten toe te voegen in de app. Daarna is het heel makkelijk! Schijnt dat je ze kunt voorzien van de tasmota firmware, maar nog geen idee hoe.
Ik ben ook heel benieuwd naar de levensduur van de batterij, maar dat is vast lastig te zeggen na 1 dag.
Heeft iemand een idee hoe het mogelijk is dat de Nginx Reverse Proxy add-on naar zichzelf doorzet?
Gisteren de interne poort van HA aangepast. Dit ging goed en opeens kwam ik via de externe url (eigen domein) op de proxy site. Teruggedraaid naar 8123, proxy database verwijderd, maar hij blijft verwijzen naar de add-on i.p.v. HA.
Gisteren de interne poort van HA aangepast. Dit ging goed en opeens kwam ik via de externe url (eigen domein) op de proxy site. Teruggedraaid naar 8123, proxy database verwijderd, maar hij blijft verwijzen naar de add-on i.p.v. HA.
Ja dit werkt! Bedankt!ninjazx9r98 schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:42:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk nonfree niet toegevoegd aan de sources?
Op mijn NUC ziet dat er als volgt uit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > cat /etc/apt/sources.list # # deb cdrom:[Debian GNU/Linux 10.2.0 _Buster_ - Official amd64 NETINST 20191116-09:56]/ buster main # deb cdrom:[Debian GNU/Linux 10.2.0 _Buster_ - Official amd64 NETINST 20191116-09:56]/ buster main deb http://deb.debian.org/debian/ buster main contrib non-free deb-src http://deb.debian.org/debian/ buster main contrib non-free deb http://security.debian.org/debian-security buster/updates main contrib non-free deb-src http://security.debian.org/debian-security buster/updates main contrib non-free # buster-updates, previously known as 'volatile' deb http://deb.debian.org/debian/ buster-updates main contrib non-free deb-src http://deb.debian.org/debian/ buster-updates main contrib non-free # This system was installed using small removable media # (e.g. netinst, live or single CD). The matching "deb cdrom" # entries were disabled at the end of the installation process. # For information about how to configure apt package sources, # see the sources.list(5) manual. # deb-src [arch=amd64] https://download.docker.com/linux/debian buster stable > apt-cache search firmware-iwlwifi firmware-iwlwifi - Binary firmware for Intel Wireless cards
Ook @Balk Bedankt!
Vraagje,
Ik wil mijn vijverpomp gaan "toesnoeren"
De pomp is deze https://www.oase-livingwa...ium-10000.1000079288.html
Er bestaat een electrische dimmer daarvoor https://www.oase-livingwa...io-dimmer.1000079344.html
Nu wil ik dit liefst werkbaar hebben icm HA
Dus ik zoek een module die dat op een veilige manier kan doen, en waarbij ik eventueel ook stroommeting heb, en een on/off en tijdschema..
(hoewel dat laatste kan wrschnlk via ha)
Liefst zigbee, wifi eventueel ook hoewel mn wifi op de plaats waar het moet komen, een welles/nietes is
Iemand een idee?
Er bestaat een electrische dimmer daarvoor https://www.oase-livingwa...io-dimmer.1000079344.html
Dus ik zoek een module die dat op een veilige manier kan doen, en waarbij ik eventueel ook stroommeting heb, en een on/off en tijdschema..
Liefst zigbee, wifi eventueel ook hoewel mn wifi op de plaats waar het moet komen, een welles/nietes is
Iemand een idee?
Je kunt er een ZigBee tussenstekker aan toe voegen zodat je aan/uit kan schakelen. Daar zijn ook varianten met stroommetinng voor verkrijgbaar. Weet niet hoe de dimmer van de vijver pomp precies aangestuurd wordt?skank schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:47:
Vraagje,
Iemand een idee?
Ik ben niet enorm bekend met scripts binnen Home assistant.CAP-Team schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:05:
[...]
Kun je geen script maken die je SONOS aanzet en vervolgens op 538 zet?
En dat je dan bij beweging dat script aftrapt?
Ik had eerder gehoopt dat ik al iets simpelers kon doen via de Automation optie binnen Home assistant.
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
NIemand een idee hoe ik met een Automation een .mp3 uit mn media folder op een Google speaker kan afspelen?Meelobee schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:33:
Omdat de Google Family Bel enkel op maximaal volume afgaat wil ik de alarmen die ik daar heb staan overzetten naar HA.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 - id: '1604353088839' alias: Bedtijd Sofie description: TTS Notificatie voor bedtijd sofie trigger: - platform: time at: '19:15' condition: [] action: - service: media_player.media_play data: entity_id: media_player.zolder media_content_id: /local/media/pikahappy.mp3 media_content_type: music entity_id: media_player.zolder - service: tts.google_say data: language: nl message: Bedtijd voor Sofie, lekker slapen! entity_id: media_player.zolder mode: single
(Het valt me op dat ik hier eigenlijk nooit direct een reactie krijg op mn vragen. Moet telkens mezelf quoten om nogmaals de aandacht te vragen en dan krijg ik vaak wel een reactie.
Zijn mn vragen zo bijzonder, of stel ik ze wellicht op de verkeerde manier? Of verkeerde tijd? Dan kan ik daar in het vervolg rekening mee houden
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Deze gezien? https://community.home-as...ough-google-home/46361/16Meelobee schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:11:
[...]
NIemand een idee hoe ik met een Automation een .mp3 uit mn media folder op een Google speaker kan afspelen?
(Het valt me op dat ik hier eigenlijk nooit direct een reactie krijg op mn vragen. Moet telkens mezelf quoten om nogmaals de aandacht te vragen en dan krijg ik vaak wel een reactie.
Zijn mn vragen zo bijzonder, of stel ik ze wellicht op de verkeerde manier? Of verkeerde tijd? Dan kan ik daar in het vervolg rekening mee houden)
(je kan blijkbaar niet direct files afspelen op een "google cast" apparaat)
[ Voor 188% gewijzigd door mvrhrln op 03-11-2020 20:22 ]
Probeer eens een volledige URL in plaats van een lokale verwijzing? Dus https://jouwhaurl:poort/media/pikahappy.mp3Meelobee schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:11:
[...]
NIemand een idee hoe ik met een Automation een .mp3 uit mn media folder op een Google speaker kan afspelen?
Zijn mn vragen zo bijzonder, of stel ik ze wellicht op de verkeerde manier? Of verkeerde tijd? Dan kan ik daar in het vervolg rekening mee houden)
En om je vraag te beantwoorden, in ieder geval voor mezelf: heb je hele vorige vraag niet gezien, dit topic gaat als een jekko

Je kunt ook veel met een automatisering alleen kun je met een script dingen groeperen met één opdracht.Wachten... schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:06:
[...]
Ik ben niet enorm bekend met scripts binnen Home assistant.
Ik had eerder gehoopt dat ik al iets simpelers kon doen via de Automation optie binnen Home assistant.
Bijvoorbeeld
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| alias: Radio luisteren sequence: - entity_id: media_player.denon_avr_x1500h service: media_player.turn_on - data: source: Tuner entity_id: media_player.denon_avr_x1500h service: media_player.select_source - delay: 'delay: 00:00:02' - data: volume_level: 0.35 entity_id: media_player.denon_avr_x1500h service: media_player.volume_set mode: single |
Dergelijke stekker heb ik al maar die kan niet dimmen.Peutpeut schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:00:
[...]
Je kunt er een ZigBee tussenstekker aan toe voegen zodat je aan/uit kan schakelen. Daar zijn ook varianten met stroommetinng voor verkrijgbaar. Weet niet hoe de dimmer van de vijver pomp precies aangestuurd wordt?
Er zit geen dimmer op de vijverpomp zelf he.
https://www.oase-livingwa...io-dimmer.1000079344.html
Deze is gewoon een stekker die je dimt..
Dat zoek ik dus.
liefst met aan/uit en stroommeting
Heb je eventueel ook een voorbeeld waarbij het volume wordt opgeslagen, vervolgens gezet op een andere waardr, iets wordt afgespeeld, en dan volume teruggezet op eerder opgeslagen nivo ?
[ Voor 3% gewijzigd door mvrhrln op 03-11-2020 20:32 ]
Ik kan niet volgen wat je doel is, wat je precies doet en/of wat er misgaat, wat poorten betreft.bes-r schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:09:
Heeft iemand een idee hoe het mogelijk is dat de Nginx Reverse Proxy add-on naar zichzelf doorzet?
De add-on luistert bij mij op poort 81 en ik heb daar nooit Home Assistant op gezien, of v.v.
Kan de forward niet zijn blijven steken in je browser cache?
Dat had ik ook nog nooit. Maar ik had een typefout gemaakt, waardoor poort 81 eventjes open stond voor HA. Heel handig... Maar de oplossing was natuurlijk eenvoudiger dan ik dacht. De browsercache zat in de weg. Dankjewel dat je me even wakker hebt geschud!RudolfR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:58:
[...]
Ik kan niet volgen wat je doel is, wat je precies doet en/of wat er misgaat, wat poorten betreft.
De add-on luistert bij mij op poort 81 en ik heb daar nooit Home Assistant op gezien, of v.v.
Kan de forward niet zijn blijven steken in je browser cache?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.