Plenkske schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:15:
Qua inverter:
Het zou fijn zijn als iemand met de full inverter reeks van W'eau een grafiek kan plaatsen met gemeten temperatuur en de gemeten Watts. Dan weten we dus of die reeks wel full inverter is. De mini's zullen dan toch step inverter zijn.
nee ze zijn wel echt inverter, alleen de bandbreedte waarin is zéér beperkt. (gebleken)
Dit is de uitleg van W'eau zelf
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hetgeen omschreven gebeurt daadwerkelijk, kijk maar bij 14:45.
/f/image/3KIU4UjAKcYaGxSFl3ZWSlPM.png?f=fotoalbum_large)
Daar gaat hij van 55Hz, elke 30 sec steeds lager tot hij bij 50Hz is. Daarná gebeurt er alleen niks meer

Althans, het verbruik schommelt heel lichtjes (15W give or take) maar beneden de 50Hz komen we niet, terwijl de temperatuur intussen gewoon blijft oplopen!
Dan kom ik dus bij stap 2, behalve dat de frequency helemaal niet meer decreast(e)
Ook bij opstarten van de mini inverter plus merk je duidelijk dat ie variabel is. Zet hem maar eens aan, wacht op de vertraging, en kijk dan naar parameter A13. Daar loopt de waarde traploos op, alleen gebeurt dit in een tijdspanne van hooguit 3 min. Daarna is hij overigens wel steeds opgelopen in verbruik, dus ook in zoverre klopt heel het verhaal nog.
Datzelfde gebeurt omgekeerd als de set temp is bereikt. Dan gaat ie (oranje bocht) in een minuut of 3 terug van 80 naar 55 Hz. Dat gaat dus wel traploos, maar heel snel.
De ambient temp sensor daarbij (rechts achterin op de hoek, bovenin) koelt enorm af zodra de compressor begint te werken. Als het buiten 27 is, meet hij enkele minuten na inschakelen nog maar 22 graden
Overigens iets wat je volgens mij met software kunt oplossen, maar dan moet de basis wel goed zijn. Bijv niet met een ambient temp sensor die 5 graden te laag meet wanneer het ding in bedrijf is....
Als je de tempsensor er voorzichtig uit trekt en met je vingers opwarmt, dan zie je bij parameter A15 ook dat de fan direct reguleert. Ook dat gaat traploos.
Het zit er mijns inziens allemaal wel in hoor, maar het werkt alleen in de praktijk niet zo.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.