Zouden normaal gesproken gewoon langer mee gaan, weetje wat de oorzaak geweest is?BounceMeister schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:37:
Vorig jaar heeft mijn nieuwe Intex solarmat (de noppenfolie die je op het zwembad legt tegen verdamping en voor opwarming) het maar korte tijd volgehouden.
Voor dit jaar wil ik eigenlijk iets dat wel heel blijft, maar de prijzen kunnen nogal oplopen. Weet iemand een goede solarmat met een mooie prijs/ kwaliteit verhouding? Het is een intex bad van 200x300.
Punten om op te letten:BounceMeister schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:37:
Verder krijgen we waarschijnlijk zonnepanelen i.c.m. een carport, dan kan ik mijn diy solarheaters niet meer neerleggen en overweeg een warmtepomp voor het zwembad. Er is veel aanbod, maar ik vraag me af of het echt met inverter moet zijn? Naast het feit dat het ding goed moet werken, ook voor een bad van een maatje groter, wil ik vooral dat hij stil is. Wat zijn de dingen waar ik op moet letten?
- Type warmtepomp (aan-uit/step inverter/full inverter).
- Minimale water flow benodigd om te functioneren.
- COP waarde.
- Geluid.
Bijzaak maar zeker niet onbelangrijk:
- Merk (mocht garantie een belangrijk punt zijn voor je).
- Verticale of horizontale model afhankelijk van de locatie.
- Afmetingen.
- Gewicht.
- Smart / wifi.
- Max energie verbruik.
Moet uiteraard niet perse inverter zijn echter zeg je zelf al dat je een stille warmtepomp wilt... en dan kom je dus toch uit op een inverter.
aa/uit warmtepomp draait 100% of 0%, dus alles of niets
Ook zeg je voor een maatje groter bad... als je op kort termijn groter gaat (2-3 jaar max) dan is inverter ook een betere keus, immers gaat ie mooi in lagere toeren draaien omdat je overcapaciteit hebt...
[ Voor 5% gewijzigd door Jazsie op 18-03-2022 13:02 ]
3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°