oke oke 13 euro dan ipv een 10,-BoschR schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:29:
[...]
Tja, DIY/Tweak gehalte.. Dan moet je het zwembad ook zelf bouwen en beginnen met beton storten als je mij vraagt (lijkt me ook leuk!). De Intex bakken/zakken die hier hoofdzakelijk voorbij komen hebben naar mijn idee net zoveel tweak gehalte. Maar goed, offtopic, niet belangrijk...
Een jacuzzi van ~1300 (adviesprijs) wegzetten voor een 10tje is wel erg extreem ja
WP en ruimte is wel een ding ja, of ik zet hem ook op het dak van de carport/schuur of het moet een "vertical" worden. Het is ook niet zo dat ik helemaal geen ruimte heb: 8x6 tuin (bijna volledig betegeld) en een carport van 5x3,5 + schuur van 5x2,5 (voor je beeldvorming).
[...]
Weer OT (brainstorm/vragen ;): T-stuk was ook niet mijn plan, maar het idee was om de ZFP in serie te zetten met de originele "unit".
- Jacuzzi uit direct naar de ZFP
- Dan een bypass constructie met aantal kogelkranen naar de "in" WP en/of solarmatten. Of rechtstreeks weer naar de originele unit (stand v/d bypass)
- Vervolgens de "uit" altijd weer via de originele unit.
Enigste waar ik nu of twijfel wat de originele unit er van vind om water onder druk aangevoerd te krijgen. Hebben jullie enig idee?
Ik zag dat @Ljsvv wel zoiets doet: Ljsvv in "Intex Zwembad , solarmatten , Zandfilter pomp"
Betreft ruimte je ziet zwembad fanaten die 20/30m3 baden neerzetten in vergelijkbare tuinen als je rechtsboven de pagina filtert op plaatjes dan kom je ze nog wel tegen ook
en inderdaad een vaste is niet altijd mogelijk/wenselijk zelf heb ik een bad van 75,- met een setup van 2000,- + aan verwarming/pomp enzv (tot nu toe uitgegeven) . kortom ook ik ben door het virus gebeten en de kuil die een bodemloze put bleek ingevallen.
pomp in serie/paralllel zetten is een logische gedachte gang tenminste we zijn hier als knutselaars allemaal wel een keer tegenaan gestuiterd op 1 of andere manier.. der zijn al zat vragen/discussies --> uitleg over gegeven in dit topic.. je zou het best op die 2 termen kunnen zoeken in het topic of:
TLDR = het is niet optimaal en daarom elke pomp zijn eigen "circuit" van/naar je spa/bad
Als je gaat knutselen probeer zoveel mogelijk schroef verbindingen en koop een goedkope verfafbrander om de verlijmde delen rustig te verwarmen (dan laat de lijm los) .. je kan druk pvc nemen, maar 50mm pijp uit de bouwmarkt voldoet ook wel voor "opzet" baden wel teminste zolang ze niet 24x7 in vol zonlicht zitten. die schroef verbindingen zijn wat duurder maar maakt het knutselen / aanpassen makkelijker..
als je kosten wilt besparen, doe je er wijs aan om zelf een lijstje van materialen te maken / tekening van je plan te maken en hier te delen .. voordat je aanschaft. en mocht je het nog niet gedaan hebben kijk plaatjes in dit topic en in de "topic warning" naar de andere 2 topics (plaatjes) .. zover ze nog beschikbaar zijn.
edit:
in de startpost heb ik een lijst van posts gemaakt van mooie knutsel werken
in de startpost heb ik een lijst van posts gemaakt van mooie knutsel werken
Tja vanalles