De Varipool versie van de iSaver heeft gelukkig ook de externe besturing 'aan' staan @Guusje2.
Verder ben ik er inmiddels achter dat wanneer je iets extern schakelt met Di2/Di3/Di4 deze stand wordt aangehouden totdat je de verbinding met COM weer verbreekt. Wanneer je die verbinding verbreekt valt hij terug in de stand waar hij op stond (wat @Janoz al zei). Dit kan zijn programmering, een andere snelheid of zelfs helemaal uit (met schermpje op zwart) als je hem dus uit die stand hebt gehaald met je aansturing op de Di verbinding.
Di1 zet de iSaver uit/aan. Het schermpje gaat ook echt op zwart, ik denk dat hij in die uit-stand dan dus ook niet de programmering gaat uitvoeren.medu80 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:17:
[...]
Yep dat werkt. Nu nog een ESP32 + dubbel relais en met home assistant watertemperatuur meten. Ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen Di1 en Di2. Zonde dat ik dat niet getest heb, ik heb inmiddels alles weer netjes gemaakt.
Verder ben ik er inmiddels achter dat wanneer je iets extern schakelt met Di2/Di3/Di4 deze stand wordt aangehouden totdat je de verbinding met COM weer verbreekt. Wanneer je die verbinding verbreekt valt hij terug in de stand waar hij op stond (wat @Janoz al zei). Dit kan zijn programmering, een andere snelheid of zelfs helemaal uit (met schermpje op zwart) als je hem dus uit die stand hebt gehaald met je aansturing op de Di verbinding.
Hier lijkt mij Di1 voor geschikt te zijn.Janoz schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:35:
[...]
Ik ben alleen nog aan het uitzoeken hoe ik hem gegarandeerd uit kan zetten. Als ik Di2 t/m Di3 niet verbind dan gaat hij soms wel uit en soms niet, en volgens mij hangt dat af van of ik hem via Di2 t/m Di3 aangezet heb of niet.
...
6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L