@Luc S
Bedankt voor je update. In jouw filmpje hoor je het geratel van de compressor niet. Dat wat ik wel heb.
Bedankt voor je update. In jouw filmpje hoor je het geratel van de compressor niet. Dat wat ik wel heb.
@NielsFLNielsFL schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:18:
Vanmiddag een dode rat uit het zwembad gevist. (Geschept eigenlijk.) Ik controleer dagelijks, dus hij heeft er maximaal 24 uur in gelegen.
Wat is wijsheid? Normaal pomp ik ongeveer 2 uur per dag met een multi-tab en dat is voldoende om alle waarden netjes te houden en het water helder.
Is er iets extra’s nodig na deze vondst? Ik begrijp dat ratten nog altijd erg vervelende ziektes bij zich kunnen dragen. Maar ik je geen idee of chloor dat allemaal oplost.
[ Voor 24% gewijzigd door _RRM_ op 21-08-2021 18:16 ]
Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L
Deze is wel heel duidelijkNielsFL schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:57:
Bedankt voor de reacties. Er heeft niemand tijdens of na de aanwezigheid van de rat gezwommen, en ik denk dat hij gewoon verdronken is. Hij zag er in elk geval "mooi" uit.
Er zit zo'n 25 kuub water in het bad. Volledig leeg halen is een probleem omdat de stalen kuip dan omhoog komt door het grondwater. Ik zou wel een deel kunnen verversen.
De website van de CDC suggereert dat een aanhouden van een iets hoger chloor niveau voldoende is om de rat onschadelijk te maken: https://www.cdc.gov/healt...ad-animals-and-pools.html . Al hebben ze het daar wel over een temperatuur van 25+ graden, wat ik deze zomer natuurlijk niet meer ga halen.
Van iemand die een groot bad beheerd begrijp ik inmiddels dat daar regelmatig ratten en muizen in worden gevonden maar dat ze die er gewoon uitscheppen. Zolang chloor/PH goed is doen ze er verder niets mee.
Nog even verder zoekend bij de Amerikanen lijkt chloor toch voldoende om leptospirosis uit te sluiten: http://www.leptospirosis.org/disinfecting-drinking/ http://www.idph.state.il.us/public/hb/hblepto.htm etc. Ik zal het een paar dagen opschroeven.
[ Voor 12% gewijzigd door _RRM_ op 22-08-2021 10:15 ]
Top! (Vergeten te vermelden: er zit ook een UV lamp achter de pomp.)_RRM_ schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:13:
[...]
Deze is wel heel duidelijk
http://www.leptospirosis....nown-to-kill-leptospires/
Environmental conditions shown to be lethalNielsFL schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:16:
[...]
Top! (Vergeten te vermelden: er zit ook een UV lamp achter de pomp.)
Ik zou voor de zekerheid toch even een chloorschock toepassenNielsFL schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:57:
Bedankt voor de reacties. Er heeft niemand tijdens of na de aanwezigheid van de rat gezwommen, en ik denk dat hij gewoon verdronken is. Hij zag er in elk geval "mooi" uit.
Er zit zo'n 25 kuub water in het bad. Volledig leeg halen is een probleem omdat de stalen kuip dan omhoog komt door het grondwater. Ik zou wel een deel kunnen verversen.
De website van de CDC suggereert dat een aanhouden van een iets hoger chloor niveau voldoende is om de rat onschadelijk te maken: https://www.cdc.gov/healt...ad-animals-and-pools.html . Al hebben ze het daar wel over een temperatuur van 25+ graden, wat ik deze zomer natuurlijk niet meer ga halen.
Van iemand die een groot bad beheerd begrijp ik inmiddels dat daar regelmatig ratten en muizen in worden gevonden maar dat ze die er gewoon uitscheppen. Zolang chloor/PH goed is doen ze er verder niets mee.
Nog even verder zoekend bij de Amerikanen lijkt chloor toch voldoende om leptospirosis uit te sluiten: http://www.leptospirosis.org/disinfecting-drinking/ http://www.idph.state.il.us/public/hb/hblepto.htm etc. Ik zal het een paar dagen opschroeven.
Buiten zwembaden doen ook niet hun water verversen wanneer er een rat(ten) zijn gevonden.NielsFL schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:57:
3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°
Kleine tip mijnerzijds: als je graag niet te veel geluid wil van je pomp dan zou ik een andere ZFP nemen dan Intex.twodigits schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:15:
Dag @vso , dank voor je snelle respons. 6m3 is een stevig pompje, dan is het bad na anderhalf uur helemaal gefilterd begrijp ik. Ik laat het bad niet de hele winter staan.
Nu heeft het bad de bekende schuifslangaansluiting dus dat lijkt me dan handiger.
Ellendig moment. Op eigen kracht de arm ertussenuit gekregen?Jazsie schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:43:
Sjonge sjonge, vandaag weer lekker aan het bad gewerkt...
Kwam ik met mijn arm tussen het houten frame en leiding vast te zitten, moest een kabeltje ertussen door doen maar op een of ander manier kreeg ik dus mijn arm niet meer eruit.
Dus lichtelijk in paniek vrouwlief erbij roepen voor een schroevendraaien om de buisklem los te halen zodat ik de buis uit de klem kon halen zodat er meer ruimte is voor mijn arm...
Schroevendraaier was zoek dus ik paar keer vanuit de tuin roepen waar ze het kan vinden.
Hoor ik de (achter)buurvrouw roepen of ik mijn smoel wil houden, nou lekker hoor.
Blijkbaar te moeilijk om effe te vragen wat er aan de hand was want dan had ze het wel begrepen waarom ik liep te roepen
Van je buren moet je het hebben
Margoed, arm eruit zonder schade en het bad is nu lekker aan het opwarmen met de wp
Uit eindelijk de "clip" van de buisklem los gekregen zodat ik de leiding eruit kon halen._RRM_ schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:08:
[...]
Ellendig moment. Op eigen kracht de arm ertussenuit gekregen?
Vervolgens met ketchup aan de arm, gillend, over de schutting gehangen?
Altijd lastig oordelen via digitaal opnamens maar dat klinkt wel gewoon stil?Dewim1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:42:
Op verzoek van @medu80 even filmpje gemaakt van de poolex silverline F12.
De fan en zandfilter pomp maken het meeste geluid. De compressor hoor je bijna niet.
In het filmpje ga ik van turbo over naar eco en weer terug
YouTube: Poolex silverline F12
[ Voor 6% gewijzigd door Jazsie op 24-08-2021 09:26 ]
Kan je vertellen dat het zeker niet stiller is dan een koelkast, beiden niet.medu80 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:50:
@Jazsie altijd lastig beoordelen inderdaad. Bij @Dewim1 hoor je ook vrijwel geen compressor ratelen. Je hoort het piepje zelfs nog als hij een andere modi selecteert.
@Dewim1 Bedankt!
Vraag me af of de Poolex stiller is als de Fairland. Die adverteren namelijk met stiller als de koelkast in je keuken?
Als je handig bent en de tijd hebt kan je het ook zelf doenDewim1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:06:
Ik ben op zoek naar een folie lasser.
Die voor mij PCV folie kan plaatsen voor een redelijke prijs?
graag PB
Geen idee wat het kost maar op deze link biedt ook diensten je kunt bellen betreft kosten of anders op forums zoeken betreft onderwerp folie lassen.Dewim1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:06:
Ik ben op zoek naar een folie lasser.
Die voor mij PCV folie kan plaatsen voor een redelijke prijs?
graag PB
[ Voor 15% gewijzigd door J.E. Weinor op 24-08-2021 14:28 ]
Ik hoop op iemaand die het leuk vind om dit in zijn vrije tijd te doenJ.E. Weinor schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:21:
[...]
Geen idee wat het kost maar op deze link biedt ook diensten je kunt bellen betreft kosten of anders op forums zoeken betreft onderwerp folie lassen.
https://www.vijverfoliete.../folie-lassen-op-locatie/
Geen idee wat een liner van een zwembad kost betreft het lassen ook nog niet tegen gekomen in deze topic en of er een mannetje in zijn vrije tijd of als hobby folie last, dan zullen de koste lager liggen als je een bedrijf inschakelt.
Neem aan dat ze een meter prijs rekenen.
Kan wel pvc lassen met föhn en pvc draad maar geen liner is weer een andere techniekDewim1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:29:
[...]
Ik hoop op iemaand die het leuk vind om dit in zijn vrije tijd te doen
Regio Breda
Die optie heb ik nog niet onderzocht. heb wel ervaring met epdm maar dit is een geheel.Jazsie schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:19:
[...]
Als je handig bent en de tijd hebt kan je het ook zelf doen.
Lijkt lastig maar dat is het niet.
Afhankelijk van je bad formaat kan dat aardig schelen in de kosten.
Uitleggen is lastig echter op YouTube zijn er filmpjes van te vinden.Dewim1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:35:
[...]
Die optie heb ik nog niet onderzocht. heb wel ervaring met epdm maar dit is een geheel.
Ik heb geen idee hoe ik de hoeken moet vouwen..
Ja epdm op het dak het verlijmen is wel wat anders in de hoeken moet je vouwen en naden afkitten met speciale kit deze kit gebruikt je ook voor om je hemelwaterafvoer door dak of stadsuitloop mee te verlijmen en weer de rand af te kitten.Dewim1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:35:
[...]
Die optie heb ik nog niet onderzocht. heb wel ervaring met epdm maar dit is een geheel.
Ik heb geen idee hoe ik de hoeken moet vouwen..
Vilt zit er niet standaard aan vast volgens mij, maar vilt er onder is wel beter dan je liner zo tegen het beton zonder bescherming in te leggen een scherp puntje wat je niet ziet door druk van het water grote kans op lekkage lijkt mij.Dewim1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:54:
zit onder folie ook vilt net als bij een liner?
Ik zat denken om niet te stuccen maar met xps met hoge druksterkte af te werken.J.E. Weinor schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:59:
[...]
Vilt zit er niet standaard aan vast volgens mij, maar vilt er onder is wel beter dan je liner zo tegen het beton zonder bescherming in te leggen een scherp puntje wat je niet ziet door druk van het water grote kans op lekkage lijkt mij.
[ Voor 41% gewijzigd door Jazsie op 24-08-2021 15:10 ]
XPS is dus ook een mogelijkheid, heb je gelijk goede isolatie.Dewim1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:09:
[...]
Ik zat denken om niet te stuccen maar met xps met hoge druksterkte af te werken.
dan is het geisoleerd en afgewerkt in een.
https://www.bouwzelfjezwe...t/xps-500-zwembadisolatie
Niet goedkoop daar 100 euro per pak voor 7.5 m2 en bezorgen 55 euro per order levertijd ook nog lang.Dewim1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:09:
[...]
Ik zat denken om niet te stuccen maar met xps met hoge druksterkte af te werken.
dan is het geisoleerd en afgewerkt in een.
https://www.bouwzelfjezwe...t/xps-500-zwembadisolatie
Heb mijn post terug gelezen, volgens mij heb niet gezegd dat je liner moet verlijmenJazsie schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:09:
@J.E. Weinor: Liner doe je lassen ofwel smelten en niet verlijmen
Door het "lassen" maak je dus 1 -lekvrij- geheel.
Edit:
Altijd je liner beschermen door eerst een zachte "doek" (weet exacte naam niet) als eerst te leggen om dus inderdaad te beschermen tegen de scherpe punten/beton etc.
maar hier staat geen druk sterkte bij....J.E. Weinor schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:24:
[...]
Niet goedkoop daar 100 euro per pak voor 7.5 m2 en bezorgen 55 euro per order levertijd ook nog lang.
Zal toch kijken bij de Hornbach voor XPS platen scheelt nog wel in prijs per pak.
https://www.hornbach.nl/s...aten/5998423/artikel.html
Komt wel vaker voor dat de info niet wordt vermeld of compleet is op de websites bij bouwmarkten een belletje naar Hornbach kunnen je wel vertellen wat de druksterkte is op de verpakking en anders vraag je naar EAN. nummer van het product vaak hebben ze artikelen uit Duitsland en google is je beste vriend om wat te achterhalen.
[ Voor 6% gewijzigd door J.E. Weinor op 24-08-2021 21:21 ]
Klopt ja, ik was zelf in de war mbt dat je EPDM verlijmen aanhaalde en kitten etcJ.E. Weinor schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:32:
[...]
Heb mijn post terug gelezen, volgens mij heb niet gezegd dat je liner moet verlijmen![]()
Als je EAN opgezocht had dan wist je ook dat er geen ander resultaat is behalve hornbachJ.E. Weinor schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:22:
[...]
Komt wel vaker voor dat de info niet wordt vermeld of compleet is op de websites bij bouwmarkten een belletje naar Hornbach kunnen je wel vertellen wat de druksterkte is op de verpakking en anders vraag je naar EA nummer van het product vaak hebben ze artikelen uit Duitsland en google is je beste vriend om wat te achterhalen.
En voor het prijsverschil toch de moeite waard voor onderzoek
https://www.zwembadenwebshop.nl/vilt-kopenJazsie schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:09:
Altijd je liner beschermen door eerst een zachte "doek" (weet exacte naam niet) als eerst te leggen om dus inderdaad te beschermen tegen de scherpe punten/beton etc.
[ Voor 12% gewijzigd door vso op 24-08-2021 20:43 ]
Tja vanalles
Stom de letter N vergetenJazsie schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:50:
[...]
Klopt ja, ik was zelf in de war mbt dat je EPDM verlijmen aanhaalde en kitten etc
[...]
Als je EAN opgezocht had dan wist je ook dat er geen ander resultaat is behalve hornbach
Of ik doe iets verkeerd...
6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L
Netjes gedaan. Heb je ook foto's van het geheel? Zie de slangen/buizen een muur in gaan maar ben erg nieuwschierig hoe de rest eruit zietLuc S schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:43:
Het valt niet mee om het leidingwerk compact te houden zonder al te veel 90 graden bochten. Je kan blijven puzzelen. Uiteindelijk toch maar gewoon begonnen omdat er geen eind kwam aan de verschillende tekeningen die ik had gemaakt.
Tot nu toe aardig tevreden, natuurlijk sommige dingen anders moeten doen (zoals die 2 bochten op elkaar rechtsonder). Het lijkt er alleen wel op dat ik de bypass direct op het zoutsysteem moet gaan lijmen(Zoutsysteem een klein beetje draaien). Dus dat wordt nog even goed meten.
De WP komt op de steen waar de emmer op ligt.
***members only***
[ Voor 16% gewijzigd door Luc S op 25-08-2021 09:50 ]
Gaat soms heel hard hier hehe en er komt veel voorbijLuc S schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:49:
@Jazsie Het plan is inderdaad om er nog een kist omheen te maken. Voor nu ligt de focus voornamelijk om er dit seizoen nog even in te kunnen plonsen![]()
Wat wil je precies zien? Wellicht dat je deze gemist hebt (of niet, je hebt hem ge-thumbs-upped):
https://gathering.tweaker...message/68259926#68259926
https://gathering.tweaker...message/68065016#68065016
Plan is om morgen en overmorgen te gaan schilderen met de chloorrubberverf. Moet wel het weer een beetje mee zitten, dan kun je nieuwe foto's verwachten
@Jazsie , in de handleiding vond ik in elk geval niets over een reset-knop - zal de unit zelf eens wat aandachtiger bekijken. Enige wat ik gedaan heb: gisteren de stekker er uit en vanochtend er weer in.Jazsie schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:04:
Code 93 is normaal zoals je zegt, echter niet dat hij daarop blijft hangen en in storing gaat.
Reset al gedaan?
Daarna timer ingesteld?vanaalten schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:12:
[...]
@Jazsie , in de handleiding vond ik in elk geval niets over een reset-knop - zal de unit zelf eens wat aandachtiger bekijken. Enige wat ik gedaan heb: gisteren de stekker er uit en vanochtend er weer in.
Nice, welke kleur heb je gekozen? Licht grijs?Luc S schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 19:48:
Eerste laag verf met 10% verdunner zit erop. Het is te hopen dat de 2e laag wat streeplozer gaat opdrogen...![]()
![]()
***members only***
@Jazsie, gisteren niet. Toen ik 'm gisteren inplugde en aanzette ging hij meteen z'n productie-cyclus starten, dus dat leek mij toen OK.
Het gaat niet meer zo lang duren, vrees ikJazsie schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:55:
Even in de gaten houden
Zijn er mensen die denken het bad op te ruimen?
Dit jaar totaal geen zomer als je het mij vraagt....
[ Voor 28% gewijzigd door jacovn op 27-08-2021 13:02 ]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Mooie kleur. Vaak is de 2de en zeker de 3de laag een "opluchting" en is het resultaat strak.Luc S schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:56:
De 2e laag zit er gelukkig al een heel stuk beter op. Toch ga ik morgen nog voor een 3e laagje op de muren in het zicht.
@Jazsie Het is wit (zo noemen ze het althans, op het beeldscherm is het meer zand). Deze Vista zwembadverf hebben ze helaas niet in veel kleuren. Ik had nog gevraagd of ik een druppel zwart bij de wit kon mengen voor een lichtgrijs maar dat werd niet geadviseerdDus uiteindelijk toch maar voor de 'wit' gegaan
![]()
[Afbeelding]
Ik hoop nog op een mooie september voor de WP en het bad. Komende week is het hier nog vakantie, dus blijft die staan.Dewim1 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:30:
Mijn dochter gaat er nog steeds elke dag in![]()
water is 30 graden. ik verbruik elke dag 6 tot 8 KWH (afhankelijk van het weer) om het water (10M3) op temp te houden.
Zijn er meer verbruiks gegevens hier?
[ Voor 24% gewijzigd door _RRM_ op 27-08-2021 17:15 ]
Helemaal mee eens. Ik ben net terug van vakantie (2 weken) en heb mijn zwembad net daarvoor opgeruimd (Intex 4x2m met ZFP en een solar-dome (geen actieve verwarming).Jazsie schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:55:
Even in de gaten houden
Zijn er mensen die denken het bad op te ruimen?
Dit jaar totaal geen zomer als je het mij vraagt....
I have no special talent. I am only passionately curious.
Egaline hoe dik is de laag die je gegoten hebt aangezien de luchtbelletjes?Luc S schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:20:
In het kader van ook de tegenslagen delen... Bij het gieten van de egaline is het me ondanks de ontluchtingsroller niet gelukt om alle lucht eruit te krijgen met allerlei putjes tot gevolg;
[Afbeelding]
Ik dacht dat de verf de putjes wel zou opvullen maar helaas. Er ontstaan allerlei belletjes op de gaatjes en ik heb geen idee wat dit nog voor impact kan hebben (naast dat het schilderwerk gewoonweg niet mooi oogt, maja daar zwemmen we niet minder om).
[Afbeelding]
Na de eerste laag verf was me al wel duidelijk dat het niet helemaal ging zoals ik hoopte dus heb ik met een penceeltje alle gaatjes een soort van aan de binnenkant getracht te schilderen zodat het wel waterdicht is.
Om eerlijk te zijn dacht ik dat het schilderen van ruwe beton een formaliteit zou zijn maar met chloorrubberverf is het toch wel wat anders dan een binnenmuur texen. Zojuist ook maar even de voorgeschreven roller gekocht voor de laatste verflaag![]()
TLDR: Doe jezelf een plezier en plamuur die putjes even met een geschikte pasta voordat je gaat schilderen
[ Voor 3% gewijzigd door J.E. Weinor op 27-08-2021 19:32 ]
Even opgezocht.Luc S schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:33:
@J.E. Weinor Dan heb ik me versproken met het gebruik van het woord egaline. Ik heb geëgaliseerd met Schonox FPL, een egaliseer mortel. Zo'n 5 tot 10 mm dik.
Volgens mij valt chloorrubberverf niet onder de 2K vloer epoxy categorie en zou het zowat overal op moeten kunnen worden gesmeerd
[ Voor 20% gewijzigd door J.E. Weinor op 27-08-2021 19:59 ]
Heb je hier iets aan?Dewim1 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:30:
Mijn dochter gaat er nog steeds elke dag in![]()
water is 30 graden. ik verbruik elke dag 6 tot 8 KWH (afhankelijk van het weer) om het water (10M3) op temp te houden.
Zijn er meer verbruiks gegevens hier?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
bedankt. ik denk alleen niet dat ik deze kan vergelijken met mijn niet geïsoleerde bad.
Hmzz ja enkel op zon voorspelt inderdaad niet zo goed, op wp kunnen we het nog wel langer uitzingen.Dennis1812 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:39:
@Jazsie hier is het opgeruimd.
Ik verwarm puur op solar. Geen vertrouwen meer in dat ik het naar een lekkere temperatuur ga krijgen. Voorspelling tot 11 september is ruk in elk geval.
Kan wel tot eind september dagelijks pompen en chloor gebruiken. Maar dat voelt meer als geld weggooien wetende dat je geen gebruik meer kan maken.
Heb hem een week of 2 geleden opgeruimd.
Je gaat van een 10m3 naar een 20m3 bad.Dewim1 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:45:
[...]
bedankt. ik denk alleen niet dat ik deze kan vergelijken met mijn niet geïsoleerde bad.
Wind heeft hier een grote invloed op het gebruik. gisteren 8.5 kw
Ik zit te overwegen om een zwembad te bouwen met ps blokken.
https://www.toppy.nl/prod...blok-125-x-25-x-30cm.html
wat zou het verbruik van een 20m3 ps bad in de grond zijn? zou dat veel minder zijn dan een on geïsoleerd opzet bad?
Ja met WP kan je hem in december nog warm stoken denk ik. Afgelopen jaar werd het ook pas in februari echt koud.Jazsie schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:10:
[...]
Hmzz ja enkel op zon voorspelt inderdaad niet zo goed, op wp kunnen we het nog wel langer uitzingen.
Vorig jaar pas december opgeruimdDennis1812 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:12:
[...]
Ja met WP kan je hem in december nog warm stoken denk ik. Afgelopen jaar werd het ook pas in februari echt koud.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Mooi gedaan man!Jazsie schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:05:
[...]
Vorig jaar pas december opgeruimd
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
En eindelijk skimmer uitgesneden
Helpt goed, vuil blijft nu niet meer drijven
Maar wel veel lekkerdermedu80 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:15:
Valt best mee. Is 3500 liter, wat kost je dat nu aan gas om daar 28 graden van te maken. Maximaal een tientje, misschien twee. Dagje naar een subtropisch paradijs is duurder.
...@Jazsie, helaas, zoutwatersysteem misdraagt zich weer. Vrijdag dus opnieuw ingesteld, zaterdagochtend en zondagochtend is 'ie gewoon op de juiste tijd ingeschakeld en na twee uur weer stil in standby gegaan. Vanochtend - voor het inschakeltijdstip - merkten we dat het systeem vanuit standby naar de foutsituatie was gegaan: code 93 knipperend met morse-achtige alarmsignalen. Wat niet heel sympathiek is voor de buren, als die met open raam zouden slapen.
Gisteren even het wekelijkse proces van (water)onderhoud meegekeken bij m'n ouders. Filterzakken zal ik eens op mijn gemak gaan bestellen, voorlopig zit er genoeg bij om de eerste maanden mee vooruit te kunnen.Koffie schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:49:
[...]
Het is een 4Seasons Spa Julia. Ik neem 'm over van mijn ouders.
[...]
Voor zover ik weet is het huidige onderhoud:
- 1 keer per week filters vervangen/wassem
- 1 keer per week chloor erin
- 2 keer per jaar water verversen
Nu druk doende alles te regelen en te plannen hier.
Verhuizers en hijskraan zijn ingepland. binnenkort elektra aanleggen en een vlonder bouwen waar hij op komt te staan.
Ik overweeg sterk om een vlonder te bouwen van composiet vlonderplanken, want hij komt precies op een plek waar zowel tegels als gras ligt.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Let even niet op de pijltjes en meetlint, dat was voor onderlinge communicatie![]()
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit lijkt mij inderdaad een gevalletje garantie, denk dat je wel weer kan resetten maar het probleem lijkt dus wel weer terug te komen...vanaalten schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:45:
[...]
...@Jazsie, helaas, zoutwatersysteem misdraagt zich weer. Vrijdag dus opnieuw ingesteld, zaterdagochtend en zondagochtend is 'ie gewoon op de juiste tijd ingeschakeld en na twee uur weer stil in standby gegaan. Vanochtend - voor het inschakeltijdstip - merkten we dat het systeem vanuit standby naar de foutsituatie was gegaan: code 93 knipperend met morse-achtige alarmsignalen. Wat niet heel sympathiek is voor de buren, als die met open raam zouden slapen.
Filmpje:
YouTube: Intex zoutwatersysteem misdraagt zich
Heb maar een support-case bij Intex aangemaakt.
Ben benieuwd.Koffie schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:30:
[...]
Gisteren even het wekelijkse proces van (water)onderhoud meegekeken bij m'n ouders. Filterzakken zal ik eens op mijn gemak gaan bestellen, voorlopig zit er genoeg bij om de eerste maanden mee vooruit te kunnen.
Veel foto's gemaakt van het moederbord (kriebel kriebel jeuk jeuk 'dat kan ik toch zelf ook?!' ).
Eerste intentie was om 'm op een te bouwen vlonder te plaatsen. Zowel composiet als hardhout bleek een stuk duurder te zijn dan ik had ingeschat.
We hebben nu besloten de spa onder een bestaande overkapping tegen het huis te plaatsen. Zit je mooi regenvrij en onder een overkapping scheelt al snel een aantal graden.
Ook de nog te leggen elektra word daarmee makkelijker.
Als hij hier staat ga ik eerst eens de ozonator vervangen. Die blijken een levensduur van circa 2 jaar / 10.000 uur te hebben, maar is nog nooit vervangen. Die zal dus gewoon op zijn ben ik bang.
Kosten liggen rond de 150 euro dus dat is ook niet zo spannend.
Je precies. Ik zat ook al richting de 1000 euro voor een vlondertje. Die centen hou ik nu mooi in m'n zakJazsie schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:21:
[...]
Ben benieuwd.
Composiet en of goede houten vlonderplanken is niet goedkoop.
Zelf was ik ruim 1500,-- kwijt voor composiet planken.
Deck totaal ruim 2k.
Tijd voor een nieuwe sig..
[ Voor 4% gewijzigd door Togi op 30-08-2021 10:47 ]
Al je putjes in de bodem dichtsmeren lekker karwijtje wordt dat als je een redelijke oppervlakte hebtLuc S schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:00:
Omdat ik toch nog aan het wachten ben op een extra emmer verf ben ik als een ware restaurateur de putjes in de zwembadvloer aan het opvullen. Straks nog licht opschuren en dan hopelijk toch nog een strakke bodem![]()
Om er een beeld bij te krijgen, ongeveer 100 keer dit (en sommige 2 of zelfs 3 keer):
[YouTube: IMG 0391]
[ Voor 3% gewijzigd door Luc S op 30-08-2021 13:33 ]
Was net bij Obelink en daar stonden de rekken inderdaad ook barstensvol met Intec en andere zwemzooi,m dus je zou best wel eens gelijk kunnen hebben.Togi schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:46:
Die prijzen zijn idd echt hoog van hout etc (echt niet leuk meer)
Wat me wel opviel is dat nu eindelijk overal de zwembad spullen zijn binnengekomen (denk dat het toch allemaal op de Evergiven stond)
Ik zag bij de Action, de bouwmarkten en het tuincentrum de schappen helemaal vol staan
Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen en of er nog leuke aanbiedingen kome want de voorraad is vrij hoog nu.
Motiveren alleen maar goed toch! maar als de basis niet goed gaat of niet naar het resultaat wat je verwacht wordt het alsnog een dure rekening.medu80 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:28:
@Luc S Je wordt op deze manier wel enorm gemotiveerd door @J.E. Weinor zo’n beetje bij alles wat je doet is er wel iets waar je rekening mee moet houden. 😂😂
[ Voor 3% gewijzigd door J.E. Weinor op 30-08-2021 18:16 ]
[ Voor 23% gewijzigd door medu80 op 30-08-2021 18:28 ]
Sterkte ermee !Luc S schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:00:
Omdat ik toch nog aan het wachten ben op een extra emmer verf ben ik als een ware restaurateur de putjes in de zwembadvloer aan het opvullen. Straks nog licht opschuren en dan hopelijk toch nog een strakke bodem![]()
Om er een beeld bij te krijgen, ongeveer 100 keer dit (en sommige 2 of zelfs 3 keer):
[YouTube: IMG 0391]
[ Voor 14% gewijzigd door Luc S op 31-08-2021 12:01 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Jazsie op 31-08-2021 13:55 ]
De ZFP draait 10 uur per dag en de WP 8 uur.Jazsie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:52:
Aan alle WP gebruikers:
Hoe doen jullie het bad verwarmen? Bedoel dus 24/7 de pomp en wp laten lopen of enkel opwarmen voor gebruik (en de minimale uren die nodig zijn om te filteren)?
Mijn pomp vebruikt dus 170w en dat is dus wel effe 122 kWh per maand ofwel pak en beet 27,-- EUR de maand als ie 24/7 draait.
Poging doen om het verbruik naar 120w te brengen, alleen vind mijn doseer systeem dat niet lief(te weinig flow)
Maarja wat is goedkoper als je WP mee telt want water op temperatuur houden lijkt mij goedkoper dan ieder keer op temperatuur brengen?
NB:
Voor diegene die denken "wat maakt dat bedrag uit voor die paar maanden", bad staat hier hele jaar op (dat is het doel), dan is dat bijna 330,-- per jaar extra voor alleen al de pomp...
Die van mij draait van 12 tot 20 uur en dat is 1,7 KWH per dag. deze tijd heb ik gekozen omdat dan de buiten temp hoger is voor een hogere cop.Jazsie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:52:
Aan alle WP gebruikers:
Hoe doen jullie het bad verwarmen? Bedoel dus 24/7 de pomp en wp laten lopen of enkel opwarmen voor gebruik (en de minimale uren die nodig zijn om te filteren)?
Mijn pomp vebruikt dus 170w en dat is dus wel effe 122 kWh per maand ofwel pak en beet 27,-- EUR de maand als ie 24/7 draait.
Poging doen om het verbruik naar 120w te brengen, alleen vind mijn doseer systeem dat niet lief(te weinig flow)
Maarja wat is goedkoper als je WP mee telt want water op temperatuur houden lijkt mij goedkoper dan ieder keer op temperatuur brengen?
NB:
Voor diegene die denken "wat maakt dat bedrag uit voor die paar maanden", bad staat hier hele jaar op (dat is het doel), dan is dat bijna 330,-- per jaar extra voor alleen al de pomp...
Bij 24/7 gaat WP heel vaak op lage toeren (= hogere COP = lager stroom vebruik) draaien omdat water op temperatuur is.Dewim1 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:14:
Het zou toch niet moeten uitmaken voor het verbruik 24x 7 of bij warmen??
wp op het zelfde vermogen als warmte verlies van je bad of 24x7 of 8 uur bij verwarmen.
bij mij is trouwens 24x7 niet mogelijk minimale vermogen van de pomp bij TB van 20 graden is meer dan het verlies van het bad.
Hier staat hij elke dag 12 uur aan tegelijkertijd met de ZFJazsie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:52:
Aan alle WP gebruikers:
NB:
Ik pomp elke dag minimaal 2 uur zonder te verwarmen (0,22 kWh), het water koelt dan af tot een graad of 19. Wanneer we er in de avond gebruik van willen maken zet ik in de ochtend de WP aan en tot op heden heb ik dan ongeveer 4-5 kWH nodig om het op 37 graden te krijgen.Jazsie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:52:
Aan alle WP gebruikers:
NB:
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq