Toon posts:

Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 81 Laatste
Acties:

• medu80
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14:32
@Luc S

Bedankt voor je update. In jouw filmpje hoor je het geratel van de compressor niet. Dat wat ik wel heb.

• NielsFL
  • Registratie: februari 2020
  • Niet online
Vanmiddag een dode rat uit het zwembad gevist. (Geschept eigenlijk.) Ik controleer dagelijks, dus hij heeft er maximaal 24 uur in gelegen.

Wat is wijsheid? Normaal pomp ik ongeveer 2 uur per dag met een multi-tab en dat is voldoende om alle waarden netjes te houden en het water helder.

Is er iets extra’s nodig na deze vondst? Ik begrijp dat ratten nog altijd erg vervelende ziektes bij zich kunnen dragen. Maar ik je geen idee of chloor dat allemaal oplost.

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

@NielsFL ik heb geen ervaring en betwijfel of er hier ook mensen met soortgelijke ervaringen wat betreft ratten rondlopen.
Ik zou zelf het water helemaal verversen.

Niet echt een frisse ontdekking.

[Voor 9% gewijzigd door Nicap op 21-08-2021 17:44]

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• _RRM_
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:20
NielsFL schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:18:
Vanmiddag een dode rat uit het zwembad gevist. (Geschept eigenlijk.) Ik controleer dagelijks, dus hij heeft er maximaal 24 uur in gelegen.

Wat is wijsheid? Normaal pomp ik ongeveer 2 uur per dag met een multi-tab en dat is voldoende om alle waarden netjes te houden en het water helder.

Is er iets extra’s nodig na deze vondst? Ik begrijp dat ratten nog altijd erg vervelende ziektes bij zich kunnen dragen. Maar ik je geen idee of chloor dat allemaal oplost.
@NielsFL

Ratten zijn o.a. berucht om leptospirosis. (Bron RIVM, het is meldingsplichtig bij bewezen leptospirosis)