Even gebruik maken van het WP onderwerp dat nu even hot is hier

Ik sta op het punt om de laatste apparaten voor het zwembad aan te schaffen en ben benieuwd of jullie eens kunnen dubbelchecken.
Het gaat om een bouwkundig bad van ongeveer 7,5 kuub met 5 cm XPS isolatie alleen onder de betonfundering. Verder zijn de muren gemetseld met betonblokken van 19 cm dik (de onderkant van de blokken is open, de bovenkant niet waardoor er luchtkamers ontstaan tijdens het metselen). Alle aansluitingen zijn 50mm en ik wil een zoutwater systeem installeren.
Ik ben op zoek naar goede deals (

) en ben bereid wat extra te betalen voor gereduceerd geluid en degelijkheid, het zwembad is immers een eigen gemaakt pronkstuk. De verstandhouding met de buren is goed en dat wil ik graag zo houden

Mijn beredenering is daarom, kies een beetje oversized zodat het minder hard hoeft te werken.
Zandfilterpomp:
Aqua Plus AQ 330+ 6 m3/u
Hier ben ik op uitgekomen omdat hij 6-weg is en er verschillende reviews zijn geplaatst die het geluid omschrijven als stil en 'stiller dan de pomp die ik had'. Reviews gevonden op deze site (verdeeld over de verschillende versies 4m3 - 6m3 - 8m3):
https://www.toppy.nl/prod...et-aq-330-plus-4-m-u.html
Zoutwater systeem:
Intex 26668GS
Het kleinere broertje (26664GS) lijkt niet geschikt voor een zandfilterpomp. Daarnaast is dit de enige betaalbare die ik heb gevonden welke naar mijn idee prima moet werken voor mijn formaat bad.
Warmtepomp:
Hier twijfel ik nog sterk. Het is erg jammer dat de W'eau Mini Inverter 4kW niet zo stil blijkt en daarom al direct afvalt voor mij. Ik zit nu te denken aan een WP van 5-7 kW en zou graag wat verder onder de 1000 euro willen blijven, wat helaas niet echt lijkt te lukken. Of ik moet wellicht kiezen voor een step-inverter.
Eerste keus:
Poolex Q-Line Full Inverter | 7 kW
De specs zijn indrukwekkend voor het formaat (capaciteit/geluid) en i.c.m. de lucht uitlaat naar boven is het ideaal voor het plaatsen in mijn geval. Ook heeft hij standaard wifi wat anderen niet zonder meer hebben.
Tweede keus:
Aquaforte 50SP Full Inverter
Deze boven de 3e keus gezet vanwege het geluid en de wifi functie. Op 10 meter (17-27 dB tegen < 32,4 dB).
Derde keus:
Hayward Full Inverter 7kW
Dit lijkt het meest robuuste apparaat van topkwaliteit. Helaas geen wifi en wat luidruchtiger dan de 2 bovenstaande. Ik krijg zelfs geen losse wifi module gevonden voor dit model.