pina schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:50:
Ik heb kunstgras in mijn tuin en heb vloertegels gekocht als ondergrond voor mijn zwembad. Die puzzelstukken vallen snel uit elkaar door de verschuivingen. De tegels durven snel te verschuiven met als gevolg dat puzzelstukjes uit elkaar geraken e.d.
De reden waarom ik die vloertegels heb gekocht is om de druk te verdelen. Nu vraag ik mij af of dat écht een probleem zou zijn als ik mijn intex zwembad gewoon op het kunstgras zou plaatsen zonder vloertegels? Er is sowieso al een zekere drukverdeling over het hele zwembad. Gaat het na het seizoen echt onherstelbare plekken tonen? Heb nu al enkele keren wat zware zaken op het gras gelegd en na het weghalen altijd mooi kunnen opborstelen. Al was het nooit zo zwaar als een zwembad
Mensen die er ervaring mee hebben?
Onderleg puzzeltegels op kunstgras dat ligt voor geen meter laat staan effect drukverdeling onder je zwembad, drukverdeling ligt onder je grasmat door stabilisatie doek
zwembad kun je gewoon op het kunstgras zetten zonder er iets tussen, jaar op jaar en je ziet er niets meer van, mijn vorige bad heeft er 9 seizoenen op gestaan niet verkleurt en na het opruimen even met harde bezem er over zodat de sprietjes weer een beetje omhoog gaan staan afhankelijk welk soort kunstgras en hoe hoog de pool is.
In het voorjaar als je het zwembad weer opzet wel even je gras mat controleren of er geen rommel steentjes etc. op liggen, ik ga er altijd even met een stofzuiger er overheen zodat de rommel weg is en nooit problemen met lekkage of wat dan ook gehad.
Een dekzeil zou je evt. kunnen overwegen om het er onder te leggen maar niet noodzakelijk op kunstgras.
Dit seizoen een nieuwe kunstgrasmat 40 mm hoge pool voelt stuk zachter aan en dikker en de grassprietje gaan vanzelf omhoog staan is instrooien met zand ook verleden tijd en het nieuwe zwembad 11M3 gewoon er weer bovenop gezet met niets er tussen.
Onder je staanders zwembad wel wat onderleggen ivm drukpunten in je grasmat staan wel een foto in deze topic onder de grasmat ligt isolatie platen wegens solar warmte en daaronder liggen vier betontegels alleen voor de U frame staander je ziet er niets van onder de pootjes trespa plaatjes 8 MM of ander materiaal gewoon boven op de grasmat om je drukpunt te verdelen.
Algeheel is de bodem al comfortabel genoeg en minder hard dan mijn vorige grasmat de ontwikkeling op kunstgras gaat ook door en meer keuze en varianten dan 10 jaar geleden.