vso schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:51:
[...]
voor de verwarming kan je een overflow van hottub naar zwembad kunnen realiseren .. 1-2m3 verwarm je makkelijker dan 10m3 zeg maar .. door een "natuurlijke" overflow situatie ..
andere "idee" is een verplaatsbare damwand .. (plastic gevuld met water) kan je de hottub bij het zwembad trekken oid ..
om de kosten te drukken zou je ook aan een Frequentie geregelde pomp kunnen denken om jets en/of een zwem"trainer" straal op te wekken ..
10k is wel weinig denk ik .. je had de bouwlog voor @
The-Priest-NL gezien ? wellicht is een verplaatsbaar deck zoals hij heeft ook wel een idee voor jullie
of een drijvende bodem .. die je via een scharnier systeem borgt als hij op hoogte is .. deze beweegbare bodems werken met duikboot balast techniek en het klinkt gek maar een simpel lucht zuig/blaas pompje kan al voldoende zijn .. om de positieve/negatieve balast situatie te doen .. omdat je van bv 2m x 10m is de overbrugging van 2m voldoende stevig .. alleen je moet rekenen op 500kg per m2 last als alles gelijk vloers is .. immers je wilt niet een tuin vol visite eindigen met natte pakken ..
let wel dat een deck/beweegbare bodem wel een uitdaging kan zijn met verwarmen / isolatie .. dus zonne verwarming is wel handig
maar goed wel gave tekening .. ach mijn knip en plakwerk / paint skilz zijn erger dus .. nice
maar goed soms is brainstormen enzo handig wellicht hebben anderen tips waar je wat mee kan
Thanks voor je feedback. Ik heb alleen materiaal gerekend. en ik weet goedkoop in te kopen.
dit is grof mijn raming.
€ 500,- 10m3 container+kruiwagens huur
€ 750,- betonvloer+isolatie+wapening+bekising
€ 1250,-ps blokken + beton+wapening+chem. ankers
€ 250,- waterdichte cementlaag op ps
€ 1250,- inbouw materiaal (lampen, skimmers, spuitgaten, stofzuiger,etc)
€ 2.250,- waterbehandeling
€ 500,- loodgietersmateriaal
€ 500,- zwembadverf
€ 250,- divers
€ 7.500,- totaal
€ 2.500 onvoorzien
€ 10.000 budget
We gaan dus niet het combibad/ lange bad maken (de 3d) maar de rechthoek tegen de schuur. En daar komt geen afdekking op behalve lamellen weggewerkt in de rechterwand.
ik wil wel een element maken wat ik over het bad kan plaatsen en je daar kan chillen. 2,1mx1,25m. en als je gaat zwemmen dat je m uitschuift richting het gras langs de schutting. Die kan je dan als ligbank gebruiken bij het gras of op het zwembad. Dus geen terras voor de visite. Wordt ook lastig met de glasrand over de voorkant. is ook goedkoper zonder alle voorzieningen voor een deck en die belasting.
ik zit nog wel met vragen.
- wat is de minimale hoogte van de inspuiters onder de waterlijn? Ik wil de inspuiters in de schuur laten uitkomen waar alle apparatuur komt. ik kan dan dus maximaal 40cm onder waterlijn uitkomen.
- heb je een skimmer nodig met een infinity rand?
- als je ps blokken gebruikt moet je dan dit met cement afwerken of kan je daar meteen de zwembadverf over heen doen?
- als je betonblokken gebruikt kan je wel eroverheen stucen maar ik zie dat mensen dan aan de binnenkant isoleren, ik zou verwachten aan de buitenkant.
- zoutelectrolyse tast beton aan , is een zwembadverf voldoende bescherming voor het beton tegen zout?
- ik hou van een koel bad. vooral in de zomer. je moet theoretisch een bad kunnen koelen met een warmtepomp. zijn er mensen hier die dat doen?
ik wou in eerste instantie een hdpe bad plaatsen vanwege de relatief kleine constructiedikte. maar dat heeft toch een heel andere uitstraling en plasting degradeert op de lange duur.
in het voor en najaar verwarm ik m wel voor mij vrouw. ik doe mijn ijsbaden wel in een wijnvat wat ik ga plaatsen. anders kan mijn vrouw niet zwemmen in t voor en najaar.
dit is de huidige situatie.
[
Voor 5% gewijzigd door
Zuluman op 16-07-2021 21:35
]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput