Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 70 ... 185 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:02
PTish schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:32:
[...]

Ik heb dit topic en de vorige al helemaal doorgespit de laatste weken. Heel interessant. Ik ga eerst eens even naar een upgrade van de pomp kijken en dan naar de matten. Dank in ieder geval voor het meedenken en bevestigen van mijn vermoedens :)
Zoals @Tinusvolkel zegt is een wp misschien ook het overwegen waard afhankelijk hoe vaak je -je kids- wilt zwemmen.

Voor solar moet je sowieso upgraden naar minimaal 6m3/u pomp, kosten 200-300 eur.
Beetje goede solar mat kost je nog eens 200,--

Warmtepomp kost wat meer maar vergeet niet dat je wel zo goed als iedere dag kan zwemmen wanneer je wilt...

Uiteraard zal het stroom vebruik omhoog gaan, maar je krijgt er enorm veel zwemdagen voor terug.

Bedenk dus goed wat je wilt, spullen zijn zo gekocht ;)

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Pixelmagic schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:33:
Mezelf even melden als solar afvallige. Ik dacht de hottub wel warm te krijgen met solar maar deze "zomer" helpt niet erg mee. Om te voorkomen dat we de tub pas kunnen gebruiken na een aantal dagen mooi weer (en NL kennende is het dan zodanig slecht weer dat je er niet in wil) toch overstag gegaan en een WP gekocht, van een mede tweaker.

Afgelopen week opgehaald, pvc was gisteren binnen en vandaag alles aangesloten. We gaan zo zitten, de temp staat op dit moment op 36 graden 8)

Voor de getallen nerds, heeft 4kwh gekost om het van 22 naar 37 te krijgen met 1150 liter plus 1kwh voor de filterpomp en is rond 15:30 aangegaan tot nu.
Komt mij bekend voor, zei ik dat al niet dat enkel op solar niet voldoende is ;)

Gisteren was in het Zuiden bewolkt maar wel goed benauwd, met wp no problemo, met solar matten was het niks geworden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:17

Pixelmagic

Ubergeek

J.E. Weinor schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:26:
[...]

Voor de foto nerds wel even de plaatjes schieten :P :)
Het dek moet er nog omheen, wil het graag "af" laten zien, dus nog even geduld O-)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
Pixelmagic schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:31:
[...]

Het dek moet er nog omheen, wil het graag "af" laten zien, dus nog even geduld O-)
Foto's van in progress zijn net zo interessant voor ons !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
PTish schreef op zondag 11 juli 2021 @ 02:08:
[...]

Dat ga ik morgen eens bekijken. Betreft je opmerking "niet goed voor werking v.d pomp", bedoel je daarmee de huidige setup met de 4m3 of op het moment dat ik deze met de 6m3 zou vervangen in de huidige setup?

Sorry als ik stomme vragen stel. Probeer het goed te begrijpen en te regelen :)
Durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen want is best een berekening

Je pijp heeft ? aan interne diameter en totaal is het x meter en werk je met 90 knie of bocht is dat + y meter .. en je gaat uit van een filtratie stand (l/m) ipv de 99% van de tijd filter stand (l/m)

https://www.bbapumps.com/nl/support/pompdruk-calculator zie max leidinglengte.

simplere versie = upgrade je installatie met 50mm pvc pijp en waarnodig 2inch schroefkoppelingen voordat je verlijmt met een slangtule
2inch schroefdraad kan je een intex zfp slang/adapters op aan koppelen

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Jazsie schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:31:
[...]

Komt mij bekend voor, zei ik dat al niet dat enkel op solar niet voldoende is ;)

Gisteren was in het Zuiden bewolkt maar wel goed benauwd, met wp no problemo, met solar matten was het niks geworden ;)
Vandaag begon bewolkt maar nu is het al strak blauw (oost brabant). Dat wordt lekker zwemmen vanmiddag. WP is aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:35
Plenkske schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:09:
[...]

Vandaag begon bewolkt maar nu is het al strak blauw (oost brabant). Dat wordt lekker zwemmen vanmiddag. WP is aan :)
Hier komt idd het zonnetje lekker door, het is dat we vanmiddag weg moeten maar anders had de warmtepomp hier ook aangestaan, maar het zwembad is nog 27,5 graden dus op zich nog een prima temperatuurtje.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik ga een 38 mm gat in mijn liner snijden om mijn zfp netjes aan te sluiten. Het 32mm spul blijft losschieten.

Heeft iemand nog goede tips om dit netjes en veilig te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 11:05
Tanooki schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:52:
Ik ga een 38 mm gat in mijn liner snijden om mijn zfp netjes aan te sluiten. Het 32mm spul blijft losschieten.

Heeft iemand nog goede tips om dit netjes en veilig te doen?
Goede tip :) niet overhaasten en geduld bij nemen de ronde afmeting aftekenen en met een Stanley of precisie mesje in zon setje verkrijgbaar gewoon netjes langs de afgetekende lijn voorzichtig in snijden.

Met een intex schroefkoppeling en afsluitkraan wordt het gat in je liner ongeveer 65 mm. en geen gehannes met hangende slangen die je achteraf moet ondersteunen aan je liner.

Stelt allemaal niet zo veel voor en vrij makkelijk te doen, en het mooi rond te krijgen ligt wel aan je eigen snijkunstwerk. :)

[ Voor 12% gewijzigd door J.E. Weinor op 11-07-2021 14:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:22

JB

Cédric roelt!

Plenkske schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:09:
[...]

Herkenbaar. Gister ook zo’n “halve dag”. Vorig jaar nooit in gesprongen en nu lekker remote de WP aanzetten en bij thuiskomst ploensen 8)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
JB schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:08:
[...]

Herkenbaar. Gister ook zo’n “halve dag”. Vorig jaar nooit in gesprongen en nu lekker remote de WP aanzetten en bij thuiskomst ploensen 8)
Precies, hier nu ook vooral bewolkt al een tijdje maar het water is 28 graden. Heerlijk dus. Deze dagen zijn voor mij het perfecte voorbeeld waarom ik een WP wilde. Temperatuur om buiten te zitten is prima, maar te laag en te weinig zon voor het water. Vorig jaar was het wachten op meer zon... Nu is het een kwestie van tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Plenkske schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:21:
[...]

Precies, hier nu ook vooral bewolkt al een tijdje maar het water is 28 graden. Heerlijk dus. Deze dagen zijn voor mij het perfecte voorbeeld waarom ik een WP wilde. Temperatuur om buiten te zitten is prima, maar te laag en te weinig zon voor het water. Vorig jaar was het wachten op meer zon... Nu is het een kwestie van tijd ;)
Inderdaad. De kids kruipen er anders niet in en nu jaag ik m nog over de 30 heen want dat vind ik zelf ook lekker :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Iemand die Fairland al eens vol open geknald? Ik zie dat de WP zelf op 40c in te stellen is, maar specs zeggen 35c.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 16:03
Plenkske schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:21:
[...]

28 graden is hier ook minimaal. Jongste (2 jaar) gaat wat makkelijker erin bij 32 graden. Die moet bij 28 echt nog even door de zure appel heen.
JB schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:36:
Iemand die Fairland al eens vol open geknald? Ik zie dat de WP zelf op 40c in te stellen is, maar specs zeggen 35c.
32 graden stabiel gehad en toen ging die dus netjes pendelen zonder problemen met 11m3. Meer durf ik ook niet aan gezien intex ook max 32 graden aan geeft? Verder zou hem hoger zetten ook geen meer waarde hebben in sneller verwarmen. Hij schakeld pas van vol vermogen terug op moment dat hij de temperatuur heeft bereikt..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

JB schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:47:
[...]
Inderdaad. De kids kruipen er anders niet in en nu jaag ik m nog over de 30 heen want dat vind ik zelf ook lekker :D
Jemig, waar is de tijd gebleven, vroeger in "De Plompert" buitenbad was alles chauffee au soleil, of de hordes met kinderen die onder het mom van schoolzwemmen het water een fractie warmer pieste. Dan had je een goeie dag als het water boven de 20 was (gevoel, geen metingen uit die tijd).

En ja, ik snap het, als het thuis is, is het luxe en je wil geen blauw aangeslagen kids.

Oh ja, vanmiddag lekker in 33 graden hottub gelegen, ook lekker ! :+

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 20:54

Nicap

Tsssk....

Pixelmagic schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:52:
[...]

Jemig, waar is de tijd gebleven, vroeger in "De Plompert" buitenbad was alles chauffee au soleil, of de hordes met kinderen die onder het mom van schoolzwemmen het water een fractie warmer pieste. Dan had je een goeie dag als het water boven de 20 was (gevoel, geen metingen uit die tijd).

En ja, ik snap het, als het thuis is, is het luxe en je wil geen blauw aangeslagen kids.

Ik ging er gister ook in, maar het water werd wel een heel klein beetje meer en wat zouter. Had de houtkachel iets te lang aan gelaten. Tikte net de 41 aan en was net te warm. Hartslag liep ook iets sneller. Niet aangenaam in elk geval. Dus maar wat koud water erbij gedaan.

Moet wel zeggen dat de epdm matten goed werk verricht hebben. De temp was bijna 30 (gister), de rest dus met hout gestookt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazsie
JB schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:36:
Standaard is bij ons de ingestelde temperatuur rond de 38gr, 1x 40gr getest maar dat was echt te warm, kwam niet verder dan een voet :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jazsie schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:21:
[...]

Standaard is bij ons de ingestelde temperatuur rond de 38gr, 1x 40gr getest maar dat was echt te warm, kwam niet verder dan een voet :9~
Vanavond met 35 graden zitten “weken” :D glaasje wijn erbij… Toen maar uitgezet, warm zat :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Pixelmagic schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:52:
[...]

Dat is ook zo. Verwend allemaal. En om af te koelen ook niet lekker eigenlijk. Als het echt heet is, dan hoeft die WP ook niet aan in principe maar dagen zoals dit weekend dat waren ook de dagen dat je “vroegah” niet ging zwemmen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 20:54

Nicap

Tsssk....

Jazsie schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:21:
[...]

Ik heb de hottub nog niet zo lang,maar best bizar dat die laatste paar graden zo'n verschil kunnen maken. Vind op dit moment ook de 38 graden de sweetspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

vso schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:54:
[...]

tja ik zat eigenlijk meer met vult dat ding wel met water .. en hoe goed komt er chloor uit/in .. etc.

ik heb een inline intex ding .. hoewel ik zeker wel merk dat er chloor uitkomt (long tabletten) ben ik niet erg tevreden over het bijvullen en de wijze waarop ik hem "afstel" .. oftewel er zitten 3 regelknoppen op maar 1 zit onderop (die raak je dus nooit aan) .. een ontluchter bovenop die ik ook nog nooit heb gebruikt en een afstel knop voorop die .. erhm .. met de natte vinger word ingesteld ..

kortom ik dump er wat chloor in en hoop dat hij voldoende afgeeft .. (vaak te weinig) ,, maar met filterbollen en de ZFP blijft dit water schoon en dus is het resultaat ach "if it works it is not broken" .. methodiek
Gebruik jij zo'n ding :?

Afbeeldingslocatie: https://www.heuts.nl/media/catalog/product/cache/a364d4f483cab6d6c8bd1f144330d5f8/0/0/4971_007514738_0.jpg

Hoe vul je die zonder dat er water uit loopt? Vind echt vrij weinig over die dingen. Ook Youtube geeft weinig terug. Bevalt dat goed of heb je het inmiddels anders opgelost?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
JB schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:39:
[...]

[Afbeelding]

Hoe vul je die zonder dat er water uit loopt? Vind echt vrij weinig over die dingen. Ook Youtube geeft weinig terug. Bevalt dat goed of heb je het inmiddels anders opgelost?
jup ik heb deze

ik heb deze al vrij lang heb hem ook vervangen, had een goedkope 3weg kraan eraan gefabriekt en kreeg hem niet los dus nieuwe besteld vorig jaar

Hij loopt bij mij niet "vol" althans niet erg snel (oude wel iets sneller) dus ik heb nu tijd zat om hem bij te vullen en dicht te draaien. Bij de vorige draai ik 1 de kranen dicht van de bypass en van het zwembad

dit is ongeveer mijn setup zoals dit (alleen bij het bad zit 38mm intex uitsnij kranen bij mij)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fUCas5i.png

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NickL93
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-09-2024
NickL93 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:26:
[...]

Toevallig, ik kwam hier om dit te melden: heb Toppy hier over gemaild, en ze gaan de voetjes opsturen. Ben benieuwd watvoor voetjes het zijn, op hun website hebben ze alleen de normale trillingsdempers. Zou mooi zijn als ze die opsturen, maar dat lijkt me niet.
Fairland 6kw

Ze hebben toch de normale trillingsdempers van 60 euro opgestuurd. Wp staat nu niet meer in zijn eigen zweet, stuk beter zo 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LATSXgTrROxNDdkvCEQZ0e7x50U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLaNIZA9fqIWV1MXOvGWv5Qq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

NickL93 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:59:
[...]

Fairland 6kw

Ze hebben toch de normale trillingsdempers van 60 euro opgestuurd. Wp staat nu niet meer in zijn eigen zweet, stuk beter zo 😁

[Afbeelding]
Voor nop?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickL93
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-09-2024
Voor nop! Omdat in de productbeschrijving stond (en nog steeds staat) "Rubberen voeten (4x)"

Ben toch wel heel blij met Toppy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

NickL93 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:05:
[...]

Voor nop! Omdat in de productbeschrijving stond (en nog steeds staat) "Rubberen voeten (4x)"

Ben toch wel heel blij met Toppy.
Dat is netjes opgelost. Ben benieuwd als we allemaal gaan reclameren. Heb het zelf opgelost maar het zit er inderdaad gewoonweg niet bij, terwijl de beschrijving zegt van wel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
JB schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:23:
[...]

Vanavond met 35 graden zitten “weken” :D glaasje wijn erbij… Toen maar uitgezet, warm zat :X
Haha, ja als het 30+ is dan zet ik em ook wat lager dan 38gr :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Nicap schreef op zondag 11 juli 2021 @ 23:02:
[...]

Ik heb de hottub nog niet zo lang,maar best bizar dat die laatste paar graden zo'n verschil kunnen maken. Vind op dit moment ook de 38 graden de sweetspot.
Ja he, die maken inderdaad het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoe werkt zo'n dispenser nu? Lijkt een balletje in te zitten wat op basis van stroming zijn ding doet, maar die stelschroef aan de zijkant kan ik aan draaien wat ik wil, maar zie binnenin niets gebeuren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JZKTZOyUC_6CZt_ddEr_ApgRvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPGm7aQwf5PipbCSULyQN9Ik.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:02
JB schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:39:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb er zo een gehad, met nadruk op gehad.
Het eerste jaar werkte het prima maar het 2e jaar al lekte het bovenin (ik weet niet meer of het aan de afsluting van de grote deksel lag of de kleine schroef die erin zat)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

louzy82 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Ik heb er zo een gehad, met nadruk op gehad.
Het eerste jaar werkte het prima maar het 2e jaar al lekte het bovenin (ik weet niet meer of het aan de afsluting van de grote deksel lag of de kleine schroef die erin zat)
Wat deed jij met die stelschroef aan de zijkant onderin? Helemaal naar links of rechts of op dat "streepje"?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:02
JB schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:47:
[...]

Wat deed jij met die stelschroef aan de zijkant onderin? Helemaal naar links of rechts of op dat "streepje"?
Dat is een kwestie van uitproberen. Meet je cloorwaarde, installeer dat ding en zet het op standje 'midden' en meet je chloorwaarde een paar dagen later.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

louzy82 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:05:
[...]

Dat is een kwestie van uitproberen. Meet je cloorwaarde, installeer dat ding en zet het op standje 'midden' en meet je chloorwaarde een paar dagen later.
Ja snap ik, maar die knop doet weinig voor mijn gevoeld dus even een check alhier :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
louzy82 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:05:
[...]

dit dus ..

ik dump er 5 "long" tabletten in voor mijn zwembad elke 5 dagen ofzo ..

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
vso schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:10:
[...]

dit dus ..

ik dump er 5 "long" tabletten in voor mijn zwembad elke 5 dagen ofzo ..
Je hebt ook ~4,5 kuub toch ?
Ik doe 2 long 20gr per 5-7 dagen. In een drijver. Waardes zijn goed en water is helder etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Plenkske schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Je hebt ook ~4,5 kuub toch ?
Ik doe 2 long 20gr per 5-7 dagen. In een drijver. Waardes zijn goed en water is helder etc.
Ik vind 5 ook erg veel. Ik mikte er 3 in de drijver en deed daar ook echt wel lang(er) mee met goede waarden icm 4 kuub.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:19
Nadat de graafwerkzaamheden begonnen waren in Februari eigenlijk continu last gehad van grondwater. Tot eind Juni de bouwput eindelijk zo goed als droog was.

Toen natuurlijk gelijk gebeld om e.e.a. binnen 5 dagen geregeld te krijgen maar dat is helaas niet gelukt.

Intussen is het half Juli en vandaag is dan de vloer eindelijk gestort!

De komende dagen ben ik druk bezig met het zetten van de wanden (polystyreen) en dan komt vrijdag het beton voor de wanden.

Liner staat gepland voor 5 augustus, en zo moet het lukken om toch te kunnen zwemmen tijdens onze vakantie (regio zuid heef laat vakantie dit jaar).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IeK3DyITvLpOW2gEo-sLwUeaorE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCLB4RtVQoSzwUg3H2j9lAqY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJVtt08c5WWzvj70kvLGDGa737A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PkBGpoekKf7JOXmE5F3yQrtL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GN_iJT8GXD52q2z_GRG1yxT1bDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5UkoidNxCcz7jVBJ3aDiqdZr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door EdwinC op 12-07-2021 15:58 ]

48x 315WP (oost-west orientatie), 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 08:17
JB schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:08:
[...]

Hier ook zo :*) (32 graden)
Hij was ingesteld op 32 graden, maar toen ging hij kouder water in het zwembad doen, want het was bijna 33 graden, Hij houd het zwembad precies op de graden die je instelt, geweldig :)

[ Voor 26% gewijzigd door Arjantje72 op 12-07-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
EdwinC schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:55:
Nadat de graafwerkzaamheden begonnen waren in Februari eigenlijk continu last gehad van grondwater. Tot eind Juni de bouwput eindelijk zo goed als droog was.

Toen natuurlijk gelijk gebeld om e.e.a. binnen 5 dagen geregeld te krijgen maar dat is helaas niet gelukt.

De komende dagen ben ik druk bezig met het zetten van de wanden (polystyreen) en dan komt vrijdag het beton voor de wanden.

Liner staat gepland voor 5 augustus, en zo moet het lukken om toch te kunnen zwemmen tijdens onze vakantie (regio zuid heef laat vakantie dit jaar).[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
mooi hoor

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
EdwinC schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:55:

Liner staat gepland voor 5 augustus, en zo moet het lukken om toch te kunnen zwemmen tijdens onze vakantie (regio zuid heef laat vakantie dit jaar).[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker bezig ! _/-\o_

Keep the photo's coming...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Arjantje72 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:57:
[...]

Hier ook zo :*) (32 graden)
Hij was ingesteld op 32 graden, maar toen ging hij kouder water in het zwembad doen, want het was bijna 33 graden, Hij houd het zwembad precies op de graden die je instelt, geweldig :)
Zou gewoon de heating mode gebruiken ipv automatisch. Is naar mijn mening niet nodig dat ie gelijk erna gaat koelen, kost je alleen maar extra stroom verbruik.

Overigens heb ik hier geen last van, zodra de tremperatuur bijna bereikt is gaat WP steeds langzamer draaien en stopt dan uit eindelijk helemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 08:17
Jazsie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:07:
[...]

Zou gewoon de heating mode gebruiken ipv automatisch. Is naar mijn mening niet nodig dat ie gelijk erna gaat koelen, kost je alleen maar extra stroom verbruik.

Overigens heb ik hier geen last van, zodra de tremperatuur bijna bereikt is gaat WP steeds langzamer draaien en stopt dan uit eindelijk helemaal.
Klopt, was gewoon testen omdat het kan :)
Normaal gaat hij uit bij 32 graden(zoals vandaag) en is het water 33 graden geworden :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3LcQhJLAzt9959lpCS6KKK9VU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RyTzLthENZBHVmYgenVcbVan.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Arjantje72 op 12-07-2021 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
JB schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:09:
[...]

Dat is netjes opgelost. Ben benieuwd als we allemaal gaan reclameren. Heb het zelf opgelost maar het zit er inderdaad gewoonweg niet bij, terwijl de beschrijving zegt van wel.
Ik heb ze van de week ook gewoon ontvangen zonder ook maar een vraag terug. Gelijk mail met dat ze opgestuurd werd. Had wel bij vermeld dat ik het via tweakers had gelezen en eigenlijk al beunhaas oplossing had gemaakt wat toch niet helemaal wenselijk was.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 05:44
Goedenavond,

Na al een paar jaar lurken in dit topic nu toch maar de stoute schoenen aantrekken om mijn build (die bijna af is) maar eens ter goedkeuring voor te leggen ;)

Geschiedenis

We hebben inmiddels al een aantal jaren (sinds 2005 ongeveer) een zwembad in de tuin.

Begonnen met een intex met opblaas rand (2 seizoenen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evzq7HjQiTNtIezBjsB76ZgVhug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93yizech2g4HuDlEnbSkwIzt.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna sinds 2007 een Intex Metal frame pool 305mtr x 90cm, eerst kaal in de tuin en later een houten ombouw gemaakt van steigerhout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hdvMQ-q89Ca9cPdV86_FbHjhYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0T5BKeni2whRVMn8CYBHnr6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYSkxpq_VGrG_FuGzF6sxo72hek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZa1AOvvpRqi93kdgwffZXVS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uroueboBvoPY06zBGZSbOHQG6e4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfMZBosWR01JUlXZjHr9ru5c.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels begon het steigerhout toch wel rot te worden op sommige plekken dus werd het tijd voor een aanpassing. Mijn "droom" was altijd al om een "echt" zwembad te bouwen ook zodat we wat meer ruimte in de tuin zouden houden (de tuinen zijn inmiddels gesplitst tussen ons en de onderburen)

Plan fase

Mijn vrouw zag het nog niet zo zitten op basis van onderstaande schets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WsdDXxEV0A0F4oZEOFQ0CNhDtns=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U8CC9RpgOJqnJ90yUu4jxbee.png?f=user_large

Maar na de volgende uitleg is ze toch overstag gegaan omdat ze de winst zeker kon zien.
  • Blauw = zwembad :+
  • Groen = gras :+
  • Bruin = verrijdbaar terras (ja echt) :o
Diverse soorten zwembad hebben de revue gepasseerd, "plastic bak", frame pool ingraven, bouwkundig (mijn voorkeur), SPA ingraven, bouwkundig met liner maar uiteindelijk hebben we de knoop doorgehakt en werd het een bouwkundig zwembad en dan betegeld (echte winters zoals in mijn jeugd kennen we toch niet meer)

Startschot was in April 2020 met het compleet strippen van de op dat moment aanwezige tuin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZA_2K-sSs54Whwf6mh3_92w-5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdV1FVJb7NGJ0Wc0prtTCTY3.jpg?f=fotoalbum_large

Aanleggen riolering en waterleiding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66DNFuuRfsg_9dUF6oRYPDFdYXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IUe6VL25Q7wkJKpXpA7Gqi7N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSpbiUy6QlJU93h8pmdlr440keU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eeNlqt4jEThBTRJSWEwJBfla.jpg?f=fotoalbum_large

Apparaat ruimte die in/onder het pad komt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOvytAq73Sspnnse4jNFjXUt1JI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8CL0H1Uga7368RIOjQeBi8j.jpg?f=fotoalbum_large

De zwembad kuil graven, ja dan kom je nog wel eens verassingen tegen :O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Q-vm44_qqP_2Q5N_N9RMHEDycY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WdkDBXfOXnPrPh8O1lUfzvU8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_t2jx-EbBjjywpb0okGXYX_hZ0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcRjwunrFV39gHXNH9sES1y1.jpg?f=fotoalbum_large

Levering materiaal (droogstapelblokken en wapeningsijzer)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_uP7kdM4k8r_ux3OYjrWIUfwBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bacFsHYzH6YSppk0W9eQLZCY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4E6Y-LJ9YuW5DPcktzA9N-z5Naw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jyfJL5c5iwqY82OyrxRrwYsn.jpg?f=fotoalbum_large

Tijd voor betonijzer vlechten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rh0JsrZx2yY41Z_MGpmJo5pQwtk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BhhveNwIbMxPW0O0M6rcvWM.jpg?f=fotoalbum_large

Beton stort tijd #1 (vloer)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BjTZpFpt2ETYqn-d8ZOxrRDNkLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUsfBhQMkWVEzIvSPrlR7y2b.jpg?f=fotoalbum_large

Wanden opgebouwd, plek trapje bepaald en inbouwdelen geplaatst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brcMf8Emh3GvtPJ-DSzi5zdEwDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5rWEnwaOamq8iNqrkDBQQgp.jpg?f=fotoalbum_large

Sfeer impressie van het nieuwe pad, nu met riolering, water en elektra eronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4g9aACHg3uSX4VJTeUsXDDIovw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwxvFFnQK4Qlq8FOuqAK8VKU.jpg?f=fotoalbum_large

En toen kwam de vorst en moesten we stoppen, tegelen e.d. kan niet als het nog vriest en wat duurde het deze keer verdomme lang, echt gewoon tot ijsheiligen en mijn vrouw maar chagrijniger worden >:)

Mei 2021, eindelijk kunnen we verder.

Wat gras erin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4T58JRwZls8E48TwpL7Yx_tKaEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPRYgmiDVay6JyjfNYdmyKPY.jpg?f=fotoalbum_large

Tegelen klaar (wat is eurocol 730 ISOFLEX klote om aan te brengen zeg, tandjes)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJfP0bAyKs_nhvYjZu_i3Dxt_E4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tk6Jlu01rWe68qzlxrPRjsxT.jpg?f=fotoalbum_large

En het kroonstuk van de build, het verrijdbare terras.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfZuklg8d6XPBUKYHLtZnS1X0t4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OL6qxKGdjiIVnntaEnWHkcMY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKnAXdO1oj6nXDTA8kqrHulbr-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9yftsnLNpLA0YgdwBUbtvAeE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUOQ46FeBsqEwWpMywghWo8u3HU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVgu5l3n71UXajsIDvSK1NQa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNliKBUNSwXFS0MAs5BFJHmw8wI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n31mGIFpkaCiqU3DIaYJ2bUk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IS4q90YyDm2j7GJR0Q_92UYQtuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ISEzw7aIozcBXHerZ0wNVwkb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pswIKUAa15D_GO2aloDYa_16JGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8OiTkMcUVxvFWYniRn65EIx.jpg?f=fotoalbum_large

Het geheel loopt op onder rail van een onderlopend schuifhek met in totaal 8 wielen (4 per kant) met een draagvermogen per wiel van 200KG dus 1.6 ton in totaal.

Je kan hem op dit moment met 1 vinger heen en weer duwen, ook als er mensen op zitten :*)

Specs

• Maat zwembad 3m x 3m x 110cm (LxBxD)
  • Zandfilterset DK 500 12m³/u (met Aqualoon)
  • Blue lagoon UV-C tech 16 watt
  • Skimmer Aquareva hoge waterlijn Blauw
  • Inspuiter + muurdoorvoer Aquareva Blauw
  • Stofzuigeraansluiting + muurdoorvoer Aquareva Blauw
  • Aquareva Niveauregelaar met regelbare mechanische vlotter
  • Zwembad transformator 1 x 50W
  • Spectra Vision DVS100 RGB 850LM
  • Spectra Vision Wanddoorvoer PLA Lampen
  • Adagio Pro 100mm Front Ring
  • LSC Smart buitenstopcontact 2 voudig (2x)

To-Do

• Zout elektrolyse
  • Tempratuur meting
  • Ph en Chloor meting
  • Motoriseren verrijdbaar terras (garagedeur motor)
  • Pergola voor vouwdak op verrijdbaar terras
  • Loungeset op verrijdbaar terras
  • WP verwarming
Mede mogelijk gemaakt door Jullie ! en toppy.nl, dambeton, limburgkoi.nl, mega-schutting.nl, elektramat.nl, pvconline.nl, totaaltegel.nl, betonstaal.nl en dan vergeet ik er vast nog wel een paar.

[ Voor 6% gewijzigd door The-Priest-NL op 12-07-2021 22:24 . Reden: Specs en dankwoord. ]

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

The-Priest-NL schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:01:
Goedenavond,

Na al een paar jaar lurken in dit topic nu toch maar de stoute schoenen aantrekken om mijn build (die bijna af is) maar eens ter goedkeuring voor te leggen ;)

Geschiedenis

We hebben inmiddels al een aantal jaren (sinds 2005 ongeveer) een zwembad in de tuin.

[Afbeelding]

Daarna sinds 2007 een Intex Metal frame pool 305mtr x 90cm, eerst kaal in de tuin en later een houten ombouw gemaakt van steigerhout.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Inmiddels begon het steigerhout toch wel rot te worden op sommige plekken dus werd het tijd voor een aanpassing. Mijn "droom" was altijd al om een "echt" zwembad te bouwen ook zodat we wat meer ruimte in de tuin zouden houden (de tuinen zijn inmiddels gesplitst tussen ons en de onderburen)

Plan fase

[Afbeelding]

Maar na de volgende uitleg is ze toch overstag gegaan omdat ze de winst zeker kon zien.
Diverse soorten zwembad hebben de revue gepasseerd, "plastic bak", frame pool ingraven, bouwkundig (mijn voorkeur), SPA ingraven, bouwkundig met liner maar uiteindelijk hebben we de knoop doorgehakt en werd het een bouwkundig zwembad en dan betegeld (echte winters zoals in mijn jeugd kennen we toch niet meer)

Startschot was in April 2020 met het compleet strippen van de op dat moment aanwezige tuin.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En toen kwam de vorst en moesten we stoppen, tegelen e.d. kan niet als het nog vriest en wat duurde het deze keer verdomme lang, echt gewoon tot ijsheiligen en mijn vrouw maar chagrijniger worden >:)

Wat gras erin:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het geheel loopt op onder rail van een onderlopend schuifhek met in totaal 8 wielen (4 per kant) met een draagvermogen per wiel van 200KG dus 1.6 ton in totaal.

Je kan hem op dit moment met 1 vinger heen en weer duwen, ook als er mensen op zitten :*)

To-Do

• Zout elektrolyse
  • Tempratuur meting
  • Ph en Chloor meting
Eén woord: meesterlijk _/-\o_ _/-\o_

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Goedenavond,

Geschiedenis

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Plan fase

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat gras erin:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

To-Do

• Zout elektrolyse
  • Tempratuur meting
  • Ph en Chloor meting
Met deze mooie bouwlog heb je zeker een eervolle plek verzorgt in de startpost :)

Dus bij deze sta je onder "Eervolle vermeldingen" ;)

btw wat heeft het dek gekost (heb je meer foto's en eventuele materialen oid ?) hoe deze gebouwd is.

En hoe diep is het bad / hoeveel water zit erin ?
Hoe verwarm je hem als je hem verwarmt

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Goedenavond,

Geschiedenis

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Plan fase

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat gras erin:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specs

To-Do

• Zout elektrolyse
  • Tempratuur meting
  • Ph en Chloor meting
  • WP verwarming
Mede mogelijk gemaakt door Jullie ! en toppy.nl, dambeton, limburgkoi.nl, mega-schutting.nl, elektramat.nl, pvconline.nl, totaaltegel.nl, betonstaal.nl en dan vergeet ik er vast nog wel een paar.
Prachtig gemaakt ! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Priest-NL
vso schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:15:
[...]

Met deze mooie bouwlog heb je zeker een eervolle plek verzorgt in de startpost :)

Dus bij deze sta je onder "Eervolle vermeldingen" ;)

btw wat heeft het dek gekost (heb je meer foto's en eventuele materialen oid ?) hoe deze gebouwd is.

En hoe diep is het bad / hoeveel water zit erin ?
Hoe verwarm je hem als je hem verwarmt
<blush> bedankt voor de complimenten en de vermelding.

Dek compleet (rail, wielen, hout voor frame, hout voor dek, schoeven, lijm etc.) kleine €900,-

Oorspronkelijke plan was een stalen frame maar de offertes die ik binnen kreeg (als ze al kwamen) begon bij de 3k (zonder wielen, rail en hout voor het dek) :(

Toen maar over gestapt naar Douglas 12cm x 12cm x 4mtr voor de hoofd constructie en dan nog regels van 4,5cm x 9,5 cm, en dat compleet in de carboleum (zwarte teer) gezet. Dek zelf is hardhout en onbehandeld.

Er zit ongeveer net iets meer als 9m3 in, ik heb de post nog aangepast met de specs erbij.

Nu nog niet maar we zitten zwaar te denken aan een WP van 7KW full inverter.

Als jullie nog vragen hebben stel ze gerust en zal ze zo snel mogelijk beantwoorden

[ Voor 4% gewijzigd door The-Priest-NL op 12-07-2021 22:46 . Reden: toevoeging dek hardhout en vragen ]

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
The-Priest-NL schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:38:
[...]
<blush> bedankt voor de complimenten en de vermelding.
Erhm je hebt het zelf gedaan :) smaakt naar wat meer details/bouw logjes oid . ;) van het project.
waarom was x lastig (die verf) .. bv .. maar dat mag ook later

De reden dat ik hem direct in de startpost zet is dat je gewoon een goed verslag neerplant met een goed overzicht ... ik denk dat menig lezer daar mee eens zou / zal zijn dus vandaar direct verwerkt.

dat ik zelf nieuwsgierig ben is meer dat ik hier zelf ook aan zit/zat te denken ..

uitgegraven meuk enzv is best wel een pittige klus geweest om dingen aan/af te voeren moet ook wel uitdagend zijn geweest ..
Dek compleet (rail, wielen, hout voor frame, hout voor dek, schoeven, lijm etc.) kleine €900,-

Oorspronkelijke plan was een stalen frame maar de offertes die ik binnen kreeg (als ze al kwamen) begon bij de 3k (zonder wielen, rail en hout voor het dek) :(

Toen maar over gestapt naar Douglas 12cm x 12cm x 4mtr voor de hoofd constructie en dan nog regels van 4,5cm x 9,5 cm, en dat compleet in de carboleum (zwarte teer) gezet. Dek zelf is hardhout en onbehandeld.
Maar de prijs die het nu is ? was ? waar rijden de wielen nu over dan .. zoveel vragen hahahaha
het schreeuwt om details (voor mij dan)

bv ook is het deck ook geisoleerd ?
Er zit ongeveer net iets meer als 9m3 in, ik heb de post nog aangepast met de specs erbij.

Nu nog niet maar we zitten zwaar te denken aan een WP van 7KW full inverter.

Als jullie nog vragen hebben stel ze gerust en zal ze zo snel mogelijk beantwoorden
9m3 en 110 diep is ook wel lekker

tja verwarmen denk ik dat je al aardig weet wat je wilt, de automatisering zal je vast ook wel ingelezen hebben etc een idee hebben vermoed ik

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Priest-NL
vso schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:58:
[...]

Erhm je hebt het zelf gedaan :) smaakt naar wat meer details/bouw logjes oid . ;) van het project.
waarom was x lastig (die verf) .. bv .. maar dat mag ook later

De reden dat ik hem direct in de startpost zet is dat je gewoon een goed verslag neerplant met een goed overzicht ... ik denk dat menig lezer daar mee eens zou / zal zijn dus vandaar direct verwerkt.

dat ik zelf nieuwsgierig ben is meer dat ik hier zelf ook aan zit/zat te denken ..

uitgegraven meuk enzv is best wel een pittige klus geweest om dingen aan/af te voeren moet ook wel uitdagend zijn geweest ..

[...]

Maar de prijs die het nu is ? was ? waar rijden de wielen nu over dan .. zoveel vragen hahahaha
het schreeuwt om details (voor mij dan)

bv ook is het deck ook geisoleerd ?

[...]

9m3 en 110 diep is ook wel lekker

tja verwarmen denk ik dat je al aardig weet wat je wilt, de automatisering zal je vast ook wel ingelezen hebben etc een idee hebben vermoed ik
Dek zoals nu op de foto is een kleine €900,- en is nog niet geïsoleerd verder maar ik zou dat nog kunnen doen als het nodig is (15cm loze ruimte onder het dek)

Ik zal de post nog wel updaten en misschien ook aanstippen waarom op deze wijze en niet een andere oplossing. De basis post staat nu, nu lekker agile verbeteren ook op basis van vragen uit de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
The-Priest-NL schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:07:
[...]

Dek zoals nu op de foto is een kleine €900,- en is nog niet geïsoleerd verder maar ik zou dat nog kunnen doen als het nodig is (15cm loze ruimte onder het dek)

Ik zal de post nog wel updaten en misschien ook aanstippen waarom op deze wijze en niet een andere oplossing. De basis post staat nu, nu lekker agile verbeteren ook op basis van vragen uit de community.
de isolatie is wel nodig om te voorkomen dat er troep van het deck --> het water invalt en als je gaat verwarmen gaat aan de bovenkant het meeste hitte verloren .. vergeet niet dat je 2 dagen bezig bent om te verwarmen van bv 15 graden naar --> 26-30 graden

ps met troep in het water bedoel ik je chemicalien die verdunt worden door regen of het verdampt sneller..

900 euro is niet veel btw dat is wel net bedrag

inderdaad de basis staat er :) trots wezen en genieten zou ik zeggen .. maar je water afdekken met iets zou ik nog wel even "toevoegen" als dat nog niet gedaan is. bv wat bubbel folie

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Goedenavond,

Geschiedenis

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Plan fase

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat gras erin:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specs

To-Do

• Zout elektrolyse
  • Tempratuur meting
  • Ph en Chloor meting
  • WP verwarming
Een hele voorgeschiedenis van begin voeten bad >:) tot het eindresultaat top en ziet er prachtig uit, het resultaat mag er wezen. _/-\o_ _/-\o_

Wat me opvalt toen je aan het graven was met het zwembad de verrassing die je tegen kwam op de afbeeldingen de stenen muur, lijkt wel een oude stadsmuur of een vroege bezetting is geweest aangezien aan de verdere foto's je in een centrum woont..

Was je niet nieuwsgierig wat die stenen muur was? zijn er nog Archäologen bij geweest evt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The-Priest-NL
vso schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:22:
[...]

de isolatie is wel nodig om te voorkomen dat er troep van het deck --> het water invalt en als je gaat verwarmen gaat aan de bovenkant het meeste hitte verloren .. vergeet niet dat je 2 dagen bezig bent om te verwarmen van bv 15 graden naar --> 26-30 graden

ps met troep in het water bedoel ik je chemicalien die verdunt worden door regen of het verdampt sneller..

900 euro is niet veel btw dat is wel net bedrag

inderdaad de basis staat er :) trots wezen en genieten zou ik zeggen .. maar je water afdekken met iets zou ik nog wel even "toevoegen" als dat nog niet gedaan is. bv wat bubbel folie
Ik ben nog bezig met een mogelijkheid zoeken om als ik isolatie aanbreng op het deck het water wel weg kan, dat is zeg maar een beetje de uitdaging. Hout + staand water (carboleum of niet) is vragen om ellende over een paar jaar.

Ik gok dat het uiteindelijk inderdaad bubbelfolie wordt omdat de waterlijn ongeveer 4 cm onder de randstenen zit, en dat kan ik niet overbruggen vanaf het deck want dan wil hij niet meer rijden :+

Op dit moment loopt de water temperatuur eigenlijk alleen maar op, 3 weken geleden gevuld en zit inmiddels rond de 22,5°C met eigenlijk alleen maar instraling van de zon. Was ook mijn motivatie voor zwarte mozaïek op de vloer.
J.E. Weinor schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:44:
[...]

Een hele voorgeschiedenis van begin voeten bad >:) tot het eindresultaat top en ziet er prachtig uit, het resultaat mag er wezen. _/-\o_ _/-\o_

Wat me opvalt toen je aan het graven was met het zwembad de verrassing die je tegen kwam op de afbeeldingen de stenen muur, lijkt wel een oude stadsmuur of een vroege bezetting is geweest aangezien aan de verdere foto's je in een centrum woont..

Was je niet nieuwsgierig wat die stenen muur was? zijn er nog Archäologen bij geweest evt.
Zeker was ik nieuwsgierig en die nieuwsgierigheid heb ik ook bevredigd maar twijfel of dat in dit topic thuis hoort? Misschien een aparte post aan weiden ergens anders op het forum?

Toch een tipje van de sluier ;)
  • Pand is uit 1897/98 en niet uit 1910 zoals het kadaster het heeft staan.
  • Beerput gevonden (intact en leeg gelukkig) mooie plek om puin en zand in te storten.
  • Funderingen gevonden van het pand dat gesloopt is om dit rijtje van 10 woningen te kunnen bouwen.
  • Er heeft een slager gezeten in dit pand (verklaarde meteen de hoeveelheid botten) de daadwerkelijke documentatie uit het stadsarchief gehaald.
  • Er heeft een tabaks drogerij + winkel gezeten (verklaarde de hoeveelheid pijpenkoppen)
  • Best wel wat leuke vondsten gedaan.
  • Geen stads archeoloog want dan waren we vermoedelijk de tuin kwijt geweest voor periode X

[ Voor 4% gewijzigd door The-Priest-NL op 13-07-2021 08:14 . Reden: Isolatie/temperatuur toevoeging ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

The-Priest-NL schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:03:
[...]

Ik ben nog bezig met een mogelijkheid zoeken om als ik isolatie aanbreng op het deck het water wel weg kan, dat is zeg maar een beetje de uitdaging. Hout + staand water (carboleum of niet) is vragen om ellende over een paar jaar.

Ik gok dat het uiteindelijk inderdaad bubbelfolie wordt omdat de waterlijn ongeveer 4 cm onder de randstenen zit, en dat kan ik niet overbruggen vanaf het deck want dan wil hij niet meer rijden :+

[...]

Zeker was ik nieuwsgierig en die nieuwsgierigheid heb ik ook bevredigd maar twijfel of dat in dit topic thuis hoort? Misschien een aparte post aan weiden ergens anders op het forum?

Toch een tipje van de sluier ;)
  • Pand is uit 1897/98 en niet uit 1910 zoals het kadaster het heeft staan.
  • Beerput gevonden (intact en leeg gelukkig) mooie plek om puin en zand in te storten.
  • Funderingen gevonden van het pand dat gesloopt is om dit rijtje van 10 woningen te kunnen bouwen.
  • Er heeft een slager gezeten in dit pand (verklaarde meteen de hoeveelheid botten) de daadwerkelijke documentatie uit het stadsarchief gehaald.
  • Er heeft een tabaks drogerij + winkel gezeten (verklaarde de hoeveelheid pijpenkoppen)
  • Best wel wat leuke vondsten gedaan.
  • Geen stads archeoloog want dan waren we vermoedelijk de tuin kwijt geweest voor periode X
Met alle respect, deze bouw + historie verdient een eigen topic in plaats van in dit drukke topic ondergesneeuwd te raken. Zeker met wat je nu nog even toevoegt ! _/-\o_ 8)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The-Priest-NL
Pixelmagic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:13:
[...]

Met alle respect, deze bouw + historie verdient een eigen topic in plaats van in dit drukke topic ondergesneeuwd te raken. Zeker met wat je nu nog even toevoegt ! _/-\o_ 8)
Ik heb net het tweakblog geactiveerd en zal daar een copy/paste neerzetten van wat in dit topic al staat en het dan daar gaan updaten en dat hier vervolgens vermelden. Dan vervuild dit topic niet met de bijzaken en houden we het hier clean voor de echte zwembad zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
Goedenavond,

Geschiedenis

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Plan fase

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat gras erin:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specs

To-Do

• Zout elektrolyse
  • Tempratuur meting
  • Ph en Chloor meting
  • WP verwarming
Die goedkeuring is er hoor ;)
Geweldig verslag ook incl de update over je archeologische speurtocht _/-\o_
Mocht je wat meer info hebben over de build van het dek dan zou het helemaal top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:57
Ik heb momenteel een 4m3 intex zfp. Ik vind dat deze teveel lawaai maakt en de capaciteit is net wel/net niet voldoende voor het zoutwatersysteem (zie mijn eerdere posts over dat gedoe). Timer is veel minder handig dan ik dacht vanwege de warmtepomp. dus liever iets dat te schakelen is met een slimme stekker.

Maar nu de hamvraag: Wat is een stille 6m3 pomp? (<400€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
burnedhardware schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:26:
Ik heb momenteel een 4m3 intex zfp. Ik vind dat deze teveel lawaai maakt en de capaciteit is net wel/net niet voldoende voor het zoutwatersysteem (zie mijn eerdere posts over dat gedoe). Timer is veel minder handig dan ik dacht vanwege de warmtepomp. dus liever iets dat te schakelen is met een slimme stekker.

Denk toch dat je dan Intex/budget modellen moet overslaan.
Moet zeggen dat het best lastig zoeken is aangezien (behalve bij intex dan) geen geluids niveaus wordt gemeld.

Beste neem je contact op bij een webshop.

Wil je helemaal "safe" doen dan ga je voor een oversized pomp icm frequentie regelaar.

Zo heb ik het ook en die hoor je dus totaal niet omdat ie op veel lagere snelheid draait.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

burnedhardware schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:26:

Leuk dat je het vraagt, ik heb/had hetzelfde. Op advies hier eens gekeken naar een Blue Bay en deze vandaag binnen gehad. Even met twee slangen in het bad gehangen (ok, niet helemaal identiek vergelijk, maar toch) en voor ieders plezier even een kort videotje geschotenm

De prijsvraag: welke pomp word uitgeschakeld gedurende het filmpje ? :+

Overigens hier te koop, niet het snelst met leveren en volop excuses dat het niet aan hun ligt maar aan de transporteur, maar dat ter zijde,

Edit: kreeg dit weekend ook een filmpje van een hele stille pomp, de Starmatrix Pool CPS40-2. Wat zoeken en hetzelfde type is ook door Steinbach leverbaar in verschillende sterktes. Verkrijgbaar via Amazon dus veilig uitproberen voor wie het wil. Prijs voor de 4m3 net 8 tientjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Pixelmagic op 13-07-2021 20:30 ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Pixelmagic dat scheelt zeker, maar wel benieuwd wat je nog hoort, zodra je die nieuwe op je houten frame zet. Dat helpt natuurlijk ook niet in positieve zin richting de Intex :P

Wel mooie alternatieven als die van mij stuk gaat. Filter kun je ten alle tijden kwijt op een andere pomp :)

[ Voor 23% gewijzigd door JB op 13-07-2021 20:40 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

JB schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:40:
@Pixelmagic dat scheelt zeker, maar wel benieuwd wat je nog hoort, zodra je die nieuwe op je houten frame zet. Dat helpt natuurlijk ook niet in positieve zin richting de Intex :P

Wel mooie alternatieven als die van mij stuk gaat. Filter kun je ten alle tijden kwijt op een andere pomp :)
Heb de Intex ook op andere plekken gehad, isolatie er tussen, helpt allemaal minimaal, het is gewoon een lawaaibak. Blijft overigens wel vreemd waarom hij zoveel geluid maakt, is het de motor of het pompdeel ?

De nieuwe heeft ook een filter voor bolletjes die ik ga gebruiken, de 6weg klep is voor mijn hottub toch wat overkill. Dus de Intex gaat in de verkoop, hopelijk iemand er blij mee maken die minder last heeft van het geluid. Hier in de relatief kleine tuin kan ik het echt niet maken, voor de buren én wijzelf.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Tja....en dan heb je opeens zo'n Intex "zwembad" voor de kinderen in je tuin staan met zo'n Intex 2271 cartridgepomp waar deze toch redelijk hoorbaar blijkt te zijn. Ik kan ontluchten wat ik wil maar ik vraag mij af in hoeverre zo'n ding echt stil is. Je hoort een soort van ratel alsof er toch ergens lucht in zit.

Hoe ervaren andere eigenaren van deze pomp het geluid?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eizx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-05 15:52
vhal schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:34:
Tja....en dan heb je opeens zo'n Intex "zwembad" voor de kinderen in je tuin staan met zo'n Intex 2271 cartridgepomp waar deze toch redelijk hoorbaar blijkt te zijn. Ik kan ontluchten wat ik wil maar ik vraag mij af in hoeverre zo'n ding echt stil is. Je hoort een soort van ratel alsof er toch ergens lucht in zit.

Die van mij is z.g.a. stil. Je hoort wel iets van gereutel maar verder niet. Als ik buiten sta moet ik echt even stil staan om te horen of ie aan staat of niet bij 1m>. Soms hoor ik hem wat harder - dan zet ik het filter even opnieuw en ontlucht m en dan is het weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Eizx schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:36:
[...]
Die van mij is z.g.a. stil. Je hoort wel iets van gereutel maar verder niet. Als ik buiten sta moet ik echt even stil staan om te horen of ie aan staat of niet bij 1m>. Soms hoor ik hem wat harder - dan zet ik het filter even opnieuw en ontlucht m en dan is het weer over.
Ik vraag mij dan af of mijn pomp dan wel in orde is. Eerst dacht ik aan de luchtklep bovenop de inloop maar na deze te hebben verwijderd blijft het naar mijn gevoel toch niet helemaal goed.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Priest-NL

Mijn ervaring is nogal verschillend per revisie van die pomp.

1e Was aardig stil en is 2/3 seizoenen meegegaan.
2e en 3e waren klote, de as van de pomp was vervangen van metaal -> iets glas achtigs en de rotor ging veel sneller roest vertonen.
Sindsdien was ik overgestapt naar de grotere broer waar filterhuis en pomp gescheiden zijn, die was weer een stuk stiller maar vergeleken met mijn huidige ZFP nog een herrieschopper.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• EdwinC
Gisteren weer flinke progressie gemaakt met het bad.

Materiaal voor het bouwen is binnengekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ee3_Vov0j8tWwtDJv2RInMVvsOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wF2MluWQ2NsA9QRrGXS38eoP.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste laag uitzetten en iedere 25cm een 14mm gat boren om daar een 12mm betonijzer in te plaatsen. (100 in het toaal). Gelukkig was het beton pas 1 dag geleden gestort en niet volledig uitgehard. Hierdoor ging het boren redelijk eenvoudig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTi5GNDWnE9qlPCD35gWkXRXKwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HIUlaaC59ybOEV5bCXQKYgLc.jpg?f=fotoalbum_large

In iedere laag komt ook nog een horizontale wapening. Verder is het een kwestie van doorstapelen in verband zoals bij lego. Wel telkens 2 halve blokken per laag om in verband te blijven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fY0jFU1NzM-zWlHqTfqSdIroC4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BidmYalQ7Nz3aYIcI8ZsB4Y.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig waren skimmer en lampen al voorgemonteerd door de firma waar ik de materialen had gekocht.

Helaas 1 keer mis gegaan met zagen 8)7 8)7 vandaar dat er nog 1 blok mist.

Vrijdag komen ze beton storten in de wanden en dan wordt 5 augustus de liner geplaatst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

EdwinC schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:49:

[Afbeelding]

Eerste laag uitzetten en iedere 25cm een 14mm gat boren om daar een 12mm betonijzer in te plaatsen. (100 in het toaal). Gelukkig was het beton pas 1 dag geleden gestort en niet volledig uitgehard. Hierdoor ging het boren redelijk eenvoudig.
[Afbeelding]

In iedere laag komt ook nog een horizontale wapening. Verder is het een kwestie van doorstapelen in verband zoals bij lego. Wel telkens 2 halve blokken per laag om in verband te blijven.
[Afbeelding]

Gelukkig waren skimmer en lampen al voorgemonteerd door de firma waar ik de materialen had gekocht.

Vrijdag komen ze beton storten in de wanden en dan wordt 5 augustus de liner geplaatst. :)
Tijdens De Grote Verbouwing met Kevin zie je dit soort blokken ook veel. Wat je ook vrij vaak ziet is dat het bij het storten mis gaat en het piepschuim breekt. Ik vermoed dat dit ook met de hoogte van de muren te maken heeft, jij bent geen 250 hoog verwacht ik. Maar ik zou toch wat plaat materiaal bij de hand houden mocht het mis gaan. Naar buiten is niet zo erg, naar binnen zou erg vervelend zijn.

Maar erg gaaf wat je aan het doen bent, en best wel wat jaloers op de grootte van je tuin :9~

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinC
Pixelmagic schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:06:
[...]

Tijdens De Grote Verbouwing met Kevin zie je dit soort blokken ook veel. Wat je ook vrij vaak ziet is dat het bij het storten mis gaat en het piepschuim breekt. Ik vermoed dat dit ook met de hoogte van de muren te maken heeft, jij bent geen 250 hoog verwacht ik. Maar ik zou toch wat plaat materiaal bij de hand houden mocht het mis gaan. Naar buiten is niet zo erg, naar binnen zou erg vervelend zijn.

Maar erg gaaf wat je aan het doen bent, en best wel wat jaloers op de grootte van je tuin :9~
Dat het met het storten vaak misgaat is mij inderdaad bekend. De wanden worden nog gestut en ik heb een firma ingehuurd welke ervaring heeft met het storten van beton in zulke blokken.

Hoogte is 150cm.

Perceel is 4500m2. Lekker ruim maar het brengt ook veel werk met zich mee. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door EdwinC op 14-07-2021 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL

[Afbeelding]
Is er een reden dat je niet vanuit de vloer het betonijzer hebt doorgetrokken naar de muren?

Nu heb je eigenlijk een koude verbinding tussen waar de vloer over gaat in de muur, en daar komt de meeste kracht op te staan vanuit het water.

Niet als kritiek bedoeld overigens gewoon pure interesse omdat ik voor dezelfde keus heb gestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door The-Priest-NL op 14-07-2021 08:22 . Reden: Kritiek toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@EdwinC Lijkt wel Lego! :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinC
The-Priest-NL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:14:
[...]

Is er een reden dat je niet vanuit de vloer het betonijzer hebt doorgetrokken naar de muren?

Nu heb je eigenlijk een koude verbinding tussen waar de vloer over gaat in de muur, en daar komt de meeste kracht op te staan vanuit het water.

Niet als kritiek bedoeld overigens gewoon pure interesse omdat ik voor dezelfde keus heb gestaan.
Dit heb ik gedaan op advies van de zwembadbouwer waar ik de materialen heb gekocht. Dan volg ik toch graag het advies van de mensen die dit al jaren zo doen.
Zo voelt het bouwen ook wel een beetje.

[ Voor 12% gewijzigd door EdwinC op 14-07-2021 08:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Goedenavond,

Jij hebt duidelijk "Het grote zwembad topic" uitgespeeld @The-Priest-NL!!Wat gaaf gemaakt man, dat is nog eens eer hebben van je werk. Gefeliciteerd met je prijs!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sV6hybpvbgtxFghoFwrthP5aMEs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zsTJpQjVcUjZgNkvv4cMhNKB.png?f=user_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Priest-NL
EdwinC schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:31:
[...]

Dit heb ik gedaan op advies van de zwembadbouwer waar ik de materialen heb gekocht. Dan volg ik toch graag het advies van de mensen die dit al jaren zo doen.
Check snap ik ook wel, je moet namelijk alles uitmeten i.c.m. je blokken en dat is een voorbips klus.
(Been there, done that) dit werkt veel sneller.

Succes met de klus en zie de vorderingen tegemoet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:53

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
EdwinC schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:11:
[...]

Dat het met het storten vaak misgaat is mij inderdaad bekend. De wanden worden nog gestut en ik heb een firma ingehuurd welke ervaring heeft met het storten van beton in zulke blokken.

Hoogte is 150cm.

Perceel is 4500m2. Lekker ruim maar het brengt ook veel werk met zich mee. 8)7
Vooral rustig de tijd nemen voor het storten. Los van brak gestapeld is de grootste veroorzaker van problemen bij het vullen van de wanden de snelheid. Fijn dus dat je iemand hebt die er mee bekend is, hij zal waarschijnlijk gewoon heeeeel rustig rondjes om je bad heen maken en zo laagje voor laagje je wanden vullen.

Leuk om te zien dat er weer een paar bouwkundige baden bij komen in het topic :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Koffie schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:26:
[...]

Vooral rustig de tijd nemen voor het storten. Los van brak gestapeld is de grootste veroorzaker van problemen bij het vullen van de wanden de snelheid. Fijn dus dat je iemand hebt die er mee bekend is, hij zal waarschijnlijk gewoon heeeeel rustig rondjes om je bad heen maken en zo laagje voor laagje je wanden vullen.

Leuk om te zien dat er weer een paar bouwkundige baden bij komen in het topic :Y)
werd inderdaad tijd al die AG baden .. ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

je hebt in elk geval nog veel werk voor de boeg .. ook dat gras enzv .. wel leuk die om je progressie zo te zien

[ Voor 60% gewijzigd door vso op 14-07-2021 09:33 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc S
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:49
@The-Priest-NL Wat ontzettend gaaf gedaan zeg! Hoe ben je aan alle benodigde kennis/ervaring gekomen?

@EdwinC Hier ook jaloers op je formaat tuin/zwembad :P Ben erg benieuwd naar de rest, trap, deck, etc. Succes in ieder geval!

6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinC
@Luc S
Ik ben gegaan voor een eenvoudige basis. Dat wil zeggen gewoon een RVS trap om in en uit het bad te komen.

Verder komt er een geobubbel afdekking overheen met een handmatig oprolsysteem.

Wellicht dat ik in de toekomst nog een mooie hardhouten bak / zitje / ombouw maak om het oprolsysteem.

Verwarming gebeurt dmv een combinatie van solarmatten en een full inverter warmtepomp.

[ Voor 12% gewijzigd door EdwinC op 14-07-2021 10:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The-Priest-NL
@Luc S
Van huis uit ben ik elektromonteur :D

Maar sinds de jaren 90 de overstap naar ICT gemaakt.

Klussen is mijn manier om toch fysiek bezig te zijn en dingen te maken met mijn handen om het in mijn hoofd werken qua ICT te "compenseren".

Daarnaast helpt mijn motto ook wel "als je het niet probeert weet je niet of je het kan" een vakman kan je altijd nog inschakelen.

Alle klussen in en om het huis doe ik zelf wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33

Idem hier, dezelfde pomp. Ik wikkel hem wel eens in het afdekzeil om iets geluid te dempen, zo niet voel ik me voor de buren zelfs bezwaard om hem aan te zetten. Ik had nooit zoveel herrie van zo'n klein ding verwacht. Het is absoluut goed ontlucht, maar ik had gewoon veel minder geluid verwacht. Ik ben overigens niet van plan hem speciaal te isoleren, want ik wil wel een betere pomp. Ik heb ook een skimmer hangen, maar dat werkt nauwelijks door de beperkte kracht van de pomp. Volgend seizoen upgraden en dan wellicht gelijk isoleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
The-Priest-NL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:29:
@Luc S
Van huis uit ben ik elektromonteur :D

Maar sinds de jaren 90 de overstap naar ICT gemaakt.

Klussen is mijn manier om toch fysiek bezig te zijn en dingen te maken met mijn handen om het in mijn hoofd werken qua ICT te "compenseren".

Daarnaast helpt mijn motto ook wel "als je het niet probeert weet je niet of je het kan" een vakman kan je altijd nog inschakelen.

Alle klussen in en om het huis doe ik zelf wat dat betreft.
als ict-er vind ik het juist leuk om dingen in en rond huis te doen mijn huis is geisoleerd en van een oud huis naar een modern intereur met domotica enzv is best leuk om te doen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:40

The Executer

Lekker belangrijk!

Bekend euvel van die dingen, vaak houden ze het maar 1 seizoen vol. In 1 van mijn eerdere geposte filmjes is het geluid prima te horen, en wat een ergernis zeg, ook voor de buren. Voor ons reden genoeg om voor een ZFP (zandfilterpomp) te shoppen.

Filmpje staat in deze post: The Executer in "Intex Zwembad , solarmatten , Zandfilter pomp"

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
The Executer schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Bekend euvel van die dingen, vaak houden ze het maar 1 seizoen vol. In 1 van mijn eerdere geposte filmjes is het geluid prima te horen, en wat een ergernis zeg, ook voor de buren. Voor ons reden genoeg om voor een ZFP (zandfilterpomp) te shoppen.

Filmpje staat in deze post: The Executer in "Intex Zwembad , solarmatten , Zandfilter pomp"
Dan zou ik voor de zfp ook verder kijken dan Intex
Ik heb hier de 12m2 Intex 26652 staan maar die maakt ook een herrie
Heb het kunnen dempen door hem op wasmachine dempers in een kist met 10cm Steenwol te zetten waardoor het nu acceptabel is maar nog iets stiller zou eigenlijk wel lekkerder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 08:43

paQ

JB schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:43:
[...]

Doe ik ook, gewoon wat koppelingen zoeken en naar "tuinslang" brengen met GEKA oid :)

Zo dus;

https://www.slangenboer.nl/geka-snelkoppeling-slangtule-1016
maar d'r staat toch een onwijze druk op? :?
althans bij een 8m3 pomp

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

paQ schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:48:
[...]

maar d'r staat toch een onwijze druk op? :?
althans bij een 8m3 pomp
Ja maar echt geen 25 bar :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:40

The Executer

Lekker belangrijk!

Togi schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:37:
[...]

Dan zou ik voor de zfp ook verder kijken dan Intex
Ik heb hier de 12m2 Intex 26652 staan maar die maakt ook een herrie
Heb het kunnen dempen door hem op wasmachine dempers in een kist met 10cm Steenwol te zetten waardoor het nu acceptabel is maar nog iets stiller zou eigenlijk wel lekkerder zijn.
Dat hoor ik inderdaad vaker. Heb ook wel filmpjes gepost over mijn Bestway ZFP. Ook niet stil, maar wel stiller vermoed ik dan Intex als ik sommige filmpjes hier zie.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
Poeh die blue bay 10m3 wel interessant. 210 euro, mocht deze echt lekker stil zijn dan is het een goede optie (en goedkoop) om mijn intex 7,9m3 (netto 6m3) te vervangen gezien het echt een lawaai bak is. Buren klagen niet maar, maar vind het zelf irritant en zou zelf balen als mijn buren zoiets in de tuin zouden zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdKIHrbwBKaysKQPcZbFSk2T4P8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gylV76nkxf9bqlz5EbjEE1sg.png?f=fotoalbum_large

26 graden ingesteld op 28 graden maar hij schakeld nu al terug naar 81% vermogen? Lijkt me niet helemaal wenselijk gezien het dan langer duurt tot gewenste temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Zijn er mensen in zuid-limburg die het zwembad nu overvol hebben ?

Gelukkig is bij mij maar 3mm gevallen dus dat haal je zo, met een emmer, van het zeil af. Maar als het urenlang regent krijg je het niet bijgehouden denk ik :)

Vanaf vrijdag wordt voor deze regio weer prima zwemweer verwacht dus dan kan de WP weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JnGW55GoJXDJ0vdqIX95tLSTSQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFiD9tBt0dPwOPlmxiT9LWjd.jpg?f=fotoalbum_large

Ik dacht een intex skimmer op bestway bad aan te sluiten. Maar lijkt alsof ik mijn water niveau wel een 10 cm onder de rand moet laten zakken? Was ik niet echt van plan 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
trekker22 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:53:
[Afbeelding]

Ik dacht een intex skimmer op bestway bad aan te sluiten. Maar lijkt alsof ik mijn water niveau wel een 10 cm onder de rand moet laten zakken? Was ik niet echt van plan 🤣
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvmTGhxUYsDKPWSbhfd02Kmwluw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kaXWim9APtYKtQ0hCHwON5uv.jpg?f=fotoalbum_large

Die kun je omhoog stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Als ik de plaatsjes zie leek dit het maximale omhoog. Maar zal eens goed in de handleiding kijken (vage plaatjes)

Als ik plaatje goed bekijk moet die slimmer ook wel 10 cm onder de rand of ik moet iets afzage..?

[ Voor 9% gewijzigd door trekker22 op 14-07-2021 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
trekker22 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:11:
[...]

Als ik de plaatsjes zie leek dit het maximale omhoog. Maar zal eens goed in de handleiding kijken (vage plaatjes)

Als ik plaatje goed bekijk moet die slimmer ook wel 10 cm onder de rand of ik moet iets afzage..?
Nee die kan omhoog tot de verdikking. Helaas niet thuis om foto voor je te make.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Practics schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:38:
[...]

Nee die kan omhoog tot de verdikking. Helaas niet thuis om foto voor je te make.
Tot aan die verdikking, waar je die buizen in elkaar klikt; dan is die toch nog steeds 10 cm onder de rand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
trekker22 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:03:
[...]

Tot aan die verdikking, waar je die buizen in elkaar klikt; dan is die toch nog steeds 10 cm onder de rand?
Zou heel graag foto voor je maken. Maar ben pas zaterdag weer thuis. Je kunt als het goed is de witte bak omhoog zetten met de bevestiging tegen de verdikking. Dan heb je 2 tot 3cm wat blauwe binnenbak drijft. Dit geeft stuk meer afzuiging van oppervlakte en bij de eerste golf niet je blauwe gedeelte eruit liggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Plenkske schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:32:
Zijn er mensen in zuid-limburg die het zwembad nu overvol hebben ?

Gelukkig is bij mij maar 3mm gevallen dus dat haal je zo, met een emmer, van het zeil af. Maar als het urenlang regent krijg je het niet bijgehouden denk ik :)

Vanaf vrijdag wordt voor deze regio weer prima zwemweer verwacht dus dan kan de WP weer aan.
Dompelpomp aanschaffen voor een paar tientjes. Sowieso nooit weggegooid geld bij leeg laten :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Goedenavond,

Geschiedenis

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Plan fase

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat gras erin:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specs

To-Do

• Zout elektrolyse
  • Tempratuur meting
  • Ph en Chloor meting
  • WP verwarming
Super gaaf, en tof dat je ze hier post! Ik herkende de foto's meteen. Ik had ze vorige week al van mijn collega gekregen en vorig jaar al een paar tijdens de graafwerkzaamheden (dan weet jij vast wel wie ik bedoel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
trekker22 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:03:
[...]

Dan toch maar een wand skimmer in je liner monteren dan heb je een water lijn van ongeveer 6 cm onder de rand max van je liner door het wat hoger te plaatsen 10 a 12 cm is ongeveer normaal ook verschil in opzet frame zwembad.

Een wand skimmer kun je rustig op de rand naad liner monteren het rubber wat er tussen zit voor beide delen is vrij dik, en het voordeel het zit buiten je bad in plaats van in het bad hangend een ander voordeel met regenbuien loopt het overtollige water via de skimmer naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:30
Dennahz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:44:
[...]

Had ik al gebruikt, maar eigenlijk een beetje in de verkeerde volgorde. Anyway, het lijkt erop dat ik het bad nu wel ga schoonkrijgen. Vanmorgen lag de bodem vol met troep. Voorzichtig met de stofzuiger overheen geweest. Nu gewoon telkens wat bijhouden.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Vandaag laat ik hem de hele dag filteren + het zoutsysteem chloor genereren. Hoop dat het water gewoon weer helemaal helder gaat worden. Is nu nog een beetje troebel.
ik had vorige week ook erg veel last van alg.

Dus de standaard toelie erin gegooid om dit fixen, en na een dag ndat ik een backwash had gedaan vlokkenmiddel toegevoegd.

Nu krijg ik alleen die vlokken er niet uit. De pomp staat continue aan, water wordt helder, en de vlokken zie ik op de bodem liggen.
Als ik dan de stofzuiger op de zfp aansluit dan zie ik op de retour eigenlijk de vlokken er net zo hard weer uit komen.
Het lijkt dus net of het zand de vlokken niet filtert.
Doe ik iets fout, kan mijn zand uitgewerkt zijn?

Extra backwashen geprobeerd, maar helpt niet.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.E. Weinor
JB schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:47:
[...]

Dompelpomp aanschaffen voor een paar tientjes. Sowieso nooit weggegooid geld bij leeg laten :)
Inderdaad dompelpomp altijd handig heb zelf deze vorig jaar aangeschaft wel een zwaarder uitvoering maar voor een prijs in de aanbieding voor 39 euro en ook nog 3 in 1 geschikt voor grof tot aan tot 1mm water wat opzuigt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22kgrcJfoyN6X2hC-cQUXdSSHAo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XDN3KQSCsMCYvzx7rujqL8Zv.jpg?f=fotoalbum_large

Op Amazon nu wel een andere prijs dan ik voor betaal heb maar op zich ook niet duur er is ook een lichter versie type 350 voor iets minder, ook 3 in 1.

https://www.amazon.nl/Zip...200x200x380/dp/B07CHK2MK9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Practics schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:31:
[...]

Zou heel graag foto voor je maken. Maar ben pas zaterdag weer thuis. Je kunt als het goed is de witte bak omhoog zetten met de bevestiging tegen de verdikking. Dan heb je 2 tot 3cm wat blauwe binnenbak drijft. Dit geeft stuk meer afzuiging van oppervlakte en bij de eerste golf niet je blauwe gedeelte eruit liggen
we wachten erop met spanning :)

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
Practics schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:30:
Poeh die blue bay 10m3 wel interessant. 210 euro, mocht deze echt lekker stil zijn dan is het een goede optie (en goedkoop) om mijn intex 7,9m3 (netto 6m3) te vervangen gezien het echt een lawaai bak is. Buren klagen niet maar, maar vind het zelf irritant en zou zelf balen als mijn buren zoiets in de tuin zouden zetten.

[Afbeelding]

26 graden ingesteld op 28 graden maar hij schakeld nu al terug naar 81% vermogen? Lijkt me niet helemaal wenselijk gezien het dan langer duurt tot gewenste temperatuur.
Hoezo is dit niet wenselijk? je COP gaat omhoog en je energie verbruik omlaag.

Dit is juist hoe een inverter warmtepomp werkt...

Pagina: 1 ... 70 ... 185 Laatste