Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 69 ... 168 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:22

JB

Cédric roelt!

Pixelmagic schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:04:
[...]

Welk type heb je precies ?
Poh zou ik moeten kijken, doet 8m3 per uur. Opvoerhoogte 6m met 250W aan vermogen. Heb ik al enkele jaren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Raek schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:53:
[...]

Ik heb 'm, deels uit frustratie, tegelijkertijd met het uitgesneden stuk liner in de PMD bak gegooid :+
Hmm dat was dan ivm het losschieten? Ik zie dat deze ook beperkt water doorlaat?

"een stroomsnelheid van 2650 liter/uur"

En er zit ook geen luchtventiel bij :? Waarom gebruik je dit? Ik zoek puur iets voor de ontlasting op de slang inlaat/uitlaat. Die Prism baden zijn recht waardoor de slang veel meer duwt/hangt dan zo'n Easy Set.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

JB schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:24:
[...]

Poh zou ik moeten kijken, doet 8m3 per uur. Opvoerhoogte 6m met 250W aan vermogen. Heb ik al enkele jaren.
Zou je eens een filmpje willen maken als ie draait? Ben wel benieuwd wat ie doet qua geluid.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennahz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:39:
[...]

Zou je eens een filmpje willen maken als ie draait? Ben wel benieuwd wat ie doet qua geluid.
Dat voegt weinig toe denk ik, het is gewoon een losse pomp die je amper hoort draaien. Filmpjes vertekenen toch altijd. Wellicht iemand in de buurt waar je kan luisteren? Mag hier ook maar weet niet waar je woont. De filter maakt meer geluid door het water wat er doorheen gaat. Heb jij ook de Fairland, dan heb je een referentiekader?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roe!and
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:32
J.E. Weinor schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:10:
[...]

Tijdschakel klok vliegt er uit als de pomp aan gaat.en zonder de schakelklok vliegt het er nog uit als je de pomp aanzet? en je stopcontacten waar zijn die op aangesloten stroomleiding direct richting woning?

Maar waar zit je ALS neem maar aan in de woning meterkast daar achter zitten 4 groepen van 16A verdeelt, zit er toevallig op één van die groepen niet meer zware verbruikers achter richting tuin schuur.
Sorry moet iets duidelijker zijn…. Ik heb tijdklokschakelaar nu in de tuin op stopcontact aan gesloten dus niet in de schuur maar verderop in de stroom keten nu gaat het goed…. En niet de ALS gaat eruit maar de groep waarop de schuur is aangesloten….. als er zwaregebruikers op de groep zaten zou hij er nu ook uit vliegen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:43

Pixelmagic

Ubergeek

JB schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:24:
[...]

Dat klinkt als deze:

Zandfilterset ZF-500VT + pomp P-450 + PDC | WL
Artikelnr: VRT040-463017 € 185,-

Al zou dat een 450W pomp kunnen zijn, wat deze dan ook weer mogelijk maakt:

Zandfilterset ZF-300VT + pomp P250 + PDC | WL
Artikelnr: VRT040-661901 € 119,-

[ Voor 19% gewijzigd door Pixelmagic op 08-07-2021 14:02 . Reden: aanvulling ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 08:57
JB schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:53:
[...]

Je kunt zeggen van de Cranenbroek wat je wil maar ik hoor onze ZFP echt niet. Gewoon een losse pomp op de filter. Ook makkelijk te vervangen normaliter. De WP maakt meer geluid alhier.
Maar wat is het volume van die pomp?
De 4 en 6m2 pompen van Intex zijn ook veel
stiller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Pixelmagic schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Dat klinkt als deze:

Zandfilterset ZF-500VT + pomp P-450 + PDC | WL
Artikelnr: VRT040-463017 € 185,-

Al zou dat een 450W pomp kunnen zijn, wat deze dan ook weer mogelijk maakt:

Zandfilterset ZF-300VT + pomp P250 + PDC | WL
Artikelnr: VRT040-661901 € 119,-
Die van mij ziet er zo uit. Maar heb ik al aantal jaren..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iyZ50xfFzAE4NKNNtmAk6bdkks=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VTXy4ym0zF2Zk6f7jwO9ARGw.jpg?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Togi schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:08:
[...]

stiller
JB in "Het grote zwembad topic - Deel 2"

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Togi schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:08:
[...]

stiller
Ik kan je vermelden dat de 4m3 versie niet bepaald stil is, staat hier inde tuin te draaien en ben er absoluut niet blij mee. Dat kan uiteraard ook een stuk de lokale omstandigheden zijn, maar het zou me verrassen als hij ineens veel stiller zou worden onder de ideale omstandigheden.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 21:59
Roe!and schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Sorry moet iets duidelijker zijn…. Ik heb tijdklokschakelaar nu in de tuin op stopcontact aan gesloten dus niet in de schuur maar verderop in de stroom keten nu gaat het goed…. En niet de ALS gaat eruit maar de groep waarop de schuur is aangesloten….. als er zwaregebruikers op de groep zaten zou hij er nu ook uit vliegen toch?
Als de groep er uit vliegt zit je op het randje van de totale gebruikers er achter en kan net de piek tijdens inschakelen pomp de groep er uit springen.
Je stopcontacten verder op in je tuin zitten die op de zelfde groep aangezien het nu wel goed gaat.

Anders kan ik 123 geen verklaring vinden het lastige aan stroom storing het gepuzzel naar de oorzaak vooral als alles als een spaghetti door elkaar loopt,
En wat er allemaal achter één groep zit aangesloten deel woning deel tuin aan vertakking.

Een ALS in je tuin met evt extra groep voor je pomp zwembad als er geen veel verbruikers achter zitten dan is dat deel gescheiden van je andere deel die weer achter een groep evt zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:18
Pixelmagic schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:40:
[...]

Ik kan je vermelden dat de 4m3 versie niet bepaald stil is, staat hier inde tuin te draaien en ben er absoluut niet blij mee. Dat kan uiteraard ook een stuk de lokale omstandigheden zijn, maar het zou me verrassen als hij ineens veel stiller zou worden onder de ideale omstandigheden.
Die pomp heb ik al een paar jaar maakt gewoon heel veel herrie, darom durf ik een grotere pomp zeker niet aan.
Ik had een kist gemaakt werkt iets maar nog niet afdoende.
Gelukkig woon ik in een hoekhuis en is er nog een brandgang tussen mij en de buren.Maar soms krijg ik wel klachten, zeker als hij 's nachts aanstaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjantje72 op 08-07-2021 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Pixelmagic schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:40:
[...]

Wat vond je van mijn 8m³ pomp? Het is dat er veel isolatie in dat hok zit, maar los vind ik het echt veel te veel lawaai maken.

En @JB: nee, heb de Intex 8m³ ZFP. Zal eens research doen naar de pomp die je aangaf. Sommige mensen vinden die Intex zandfilterpompen ook stil...

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 07:45
J.E. Weinor schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:46:
[...]

Als de groep er uit vliegt zit je op het randje van de totale gebruikers er achter en kan net de piek tijdens inschakelen pomp de groep er uit springen.
Je stopcontacten verder op in je tuin zitten die op de zelfde groep aangezien het nu wel goed gaat.

Anders kan ik 123 geen verklaring vinden het lastige aan stroom storing het gepuzzel naar de oorzaak vooral als alles als een spaghetti door elkaar loopt,
En wat er allemaal achter één groep zit aangesloten deel woning deel tuin aan vertakking.

Een ALS in je tuin met evt extra groep voor je pomp zwembad als er geen veel verbruikers achter zitten dan is dat deel gescheiden van je andere deel die weer achter een groep evt zit.
Als deze zovaak is geklapt heb je zelfs grote kans dat de automaat versleten is. Dan zijn intern de contacten gewoon versmeert met roet aanslag. Zou inderdaad prima een probleem kunnen zijn bij een groep die redelijk belast word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennahz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:38:
[...]

En @JB: nee, heb de Intex 8m³ ZFP. Zal eens research doen naar de pomp die je aangaf. Sommige mensen vinden die Intex zandfilterpompen ook stil...
Nee ik doel op de WP. Als die meer herrie maakt voor jouw gevoel, dan zal die ZFP van Cranenbroek niet stiller zijn. De ZFP doet hier minder geluid dan de Fairland WP.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 08-07-2021 16:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
  • Laatst online: 00:00
Dennahz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:50:
[...]

Zijn eigenlijk gewoon rotpompen qua geluid. Zit er soms over na te denken om hem te vervangen door een stillere, maar weet niet of er echt stille pompen bestaan.

In principe kan je iedere pomp aansluiten op dat zandfilter van Intex lijkt me?
Zet een VSD pomp, zal volgens mij wel het duurste onderdeel van je zwembad worden dan :P

Of een grotere pomp met een Frequentie regeleaar :), goedkopere oplossing

Mijn pomp hoor je totaal niet, op de warmtepomp na de beste investering :).

Je kan ieder pomp aansluiten, alleen opletten op de m3/u want een te sterke pomp geeft ook meer druk en filtervat kan maar een x bar max aan :).

Ik woon in een patio woning en de buren zitten nog geen 4 meter van de pomp af, dat moet dus stil zijn want ze slapen ook nog met de deuren/ramen open

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 11:54
JB schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Hmm dat was dan ivm het losschieten? Ik zie dat deze ook beperkt water doorlaat?

"een stroomsnelheid van 2650 liter/uur"

En er zit ook geen luchtventiel bij :? Waarom gebruik je dit? Ik zoek puur iets voor de ontlasting op de slang inlaat/uitlaat. Die Prism baden zijn recht waardoor de slang veel meer duwt/hangt dan zo'n Easy Set.
Klopt, in het begin ging het goed, maar na een (korte) tijd bleef de slang eraf glijden. De reden dat ik deze gekocht heb, is exact waarvoor jij zegt, enkel voor ontlasting op de slang zodat 'ie minder hangt. Het beperkte water doorlaten heb ik geen last van gehad, water kwam er met voldoende kracht uit.

Er zijn ook creatieve oplossingen te vinden om de slang wat meer te ondersteunen, touwtjes, plankjes, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Raek schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:23:
[...]

Klopt, in het begin ging het goed, maar na een (korte) tijd bleef de slang eraf glijden. De reden dat ik deze gekocht heb, is exact waarvoor jij zegt, enkel voor ontlasting op de slang zodat 'ie minder hangt. Het beperkte water doorlaten heb ik geen last van gehad, water kwam er met voldoende kracht uit.

Er zijn ook creatieve oplossingen te vinden om de slang wat meer te ondersteunen, touwtjes, plankjes, etc...
Ja precies. Ik wil geen plankjes meuk :) Ik wil gewoon een oplossing vanuit Intex toepassen. Dit is iets waar ze rekening mee horen te houden bij dit soort baden, zeker als de slang vrij hoog komt. Anders met een touwtje als workaround :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 11:54
Helemaal mee eens, het is jammer dat je zelf met (letterlijk) houtje touwtje oplossingen aan de gang moet gaan. Alhoewel het gros van de kopers het waarschijnlijk een rotzorg zal zijn hoe de slangen hangen, zolang het maar werkt.

De beste oplossing is denk ik deze kranen monteren, die lijken behoorlijk stevig te zijn en de slang wordt daar vanaf onderen aangesloten, waardoor je gelijk van het doorhangen van de slang af bent. Het zou Intex sieren om die mee te leveren bij bepaalde zwembaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Raek schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:39:
Helemaal mee eens, het is jammer dat je zelf met (letterlijk) houtje touwtje oplossingen aan de gang moet gaan. Alhoewel het gros van de kopers het waarschijnlijk een rotzorg zal zijn hoe de slangen hangen, zolang het maar werkt.

De beste oplossing is denk ik deze kranen monteren, die lijken behoorlijk stevig te zijn en de slang wordt daar vanaf onderen aangesloten, waardoor je gelijk van het doorhangen van de slang af bent. Het zou Intex sieren om die mee te leveren bij bepaalde zwembaden.
Ja en/of beschikbaar maken voor 32 én 38mm... Nu moeten mensen in de liner gaan snijden als je geen 38mm aansluitingen hebt in je bad :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 21:20
Net een oeps momentje. Ik kwam erachter dat er al een dag of 5 geen chloor productie is geweest vanuit mijn ZWS. Foutje in een script...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtyM4jfVmUlNUR3PMIx5zsSd8Ao=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/x4bRDETIn9aAWl6zz38TOmjq.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivEzqExW708w1Ktj3-62i3UpTKc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TSkD19eWXAAlYRq4ffD9QFU.jpg?f=fotoalbum_tile

Gelukkig waren de wanden bijna niet glad en was het water nog netjes helder, ondanks dat de watertemperatuur toch dagelijks richting de 30 graden ging. Volgens mijn doet de UVC lamp z'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Ep Woody elke dag richting de 30 graden :? Jij hebt toch solar? Das indrukwekkend.

[ Voor 30% gewijzigd door JB op 08-07-2021 16:43 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 21:20
JB schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:43:
@Ep Woody elke dag richting de 30 graden :? Jij hebt toch solar? Das indrukwekkend.
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbUUjYuNCKkme8sgAnNSKQTbHWE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mo2Nxt4LIoL2YY5OcfpZRTKR.png?f=fotoalbum_large

Ik heb maar een klein badje(4m³), dus heb ook niet heel veel nodig om hoge temperaturen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 08:57
Met de pomp is het denk ik ook hoe gevoelig je bent. Mijn ene buurman klaagde erover mijn andere hoorde hem wel (en vroeg zich af wat het was) maar had er verder geen hinder van. Ik zelf hoor hem maar heb er geen last van (maar is misschien ook omdat het eigenbelang is 😉). Ik heb hem nu op wasmachine rubbers gezet en er een oude ketler kussenkist overheen gedaan en dat is al beter.
Maar heb nu via marktplaats een houten transport kist opgehaald waar ik in de wand aansluitingen ga maken en die ik met Steenwol ga isoleren. Hopelijk is het dan weer wat minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:29
Dennahz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:50:
[...]

Zijn eigenlijk gewoon rotpompen qua geluid. Zit er soms over na te denken om hem te vervangen door een stillere, maar weet niet of er echt stille pompen bestaan.

In principe kan je iedere pomp aansluiten op dat zandfilter van Intex lijkt me?
Vorig jaar de 4m3 Intex snel in een hokje gestopt, de kleine herrieschopper.
Ik draai nu een ZFP van Pentair (6m3) en dat is wel een verademing. De lage brom toon van de WP komt hier bovenuit, maar bij een goed gehoor, pik je het hogere geluid van de ZFP er wel uit.
Op 5m afstand is de ZFP niet meer te horen. (de WP wel). Pentair is wel een paar prijsklasse zwaarder dan de Intex :o

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 12:45
Mijn warmtepomp doet het niet.
Ik heb net het kapje van de besturing open gemaakt en toen kwam er water uit lopen....

Zie icoontje links boven, in de handleiding komt het icoon niet eens voor...

Als ik op knopjes druk verandert er niets....
Stekker eruit en weer terug erin, niets..

Hij is van het merk Waterland

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzNBaeLSv3IhSCXZJvgJbBiO9fM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94WFujX1kigAseXE7NmewTwQ.jpg?f=fotoalbum_large

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
louzy82 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:52:
Ik heb net het kapje van de besturing open gemaakt en toen kwam er water uit lopen....

[Afbeelding]
Heb je hem al gerest met een knoppen combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roe!and
J.E. Weinor schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:46:
[...]

Stopcontact in de tuin zit op zelfde groep ja dus dat is het rare kon ergen op ander forum wel iets vinden over weerstand over lange tuin grond kabel waar door de groep eruit kan vliegen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:24
Ik heb dit jaar voor het eerst een framebad. Een intex van 260x160 ofzoiets 😉. Pompje erbij en dat ging een paar weken prima. De straal die nu uit het pompje komt heeft echter 0.0 druk. Heb ontlucht en het filter vervangen maar geen oplossing. Als ik het filter eruit haal en dan de pomp aan zet heb ik een straal waar de gemiddelde jetskier jaloers op is.
Mis ik iets of heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Arjantje72 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:58:
[...]

Heb je hem al gerest met een knoppen combinatie?
Geen idee welke knoppen Combi dat zou moeten zijn, in de handleiding staat er niets over..

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
louzy82 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:40:
[...]

Geen idee welke knoppen Combi dat zou moeten zijn, in de handleiding staat er niets over..
Vervelend. Een minuut stroom eraf had je al geprobeerd toch?
Ook totaal geen foutmelding?

Bij mijn handleiding betekent die zwarte driehoek : automatic mode full inverter. Aangezien er bij de invoer als uitvoer 27graden staat. Kan het niet zijn dat de temperatuur gewoon bereikt is? :)

[ Voor 24% gewijzigd door Arjantje72 op 08-07-2021 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-05 09:58
ProudElm schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:55:
[...]

Was dat redelijk goed te doen? Die gaten in het bad groter maken? Ik heb nu een zandfilterpomp, de kleinste van 4 kuub per uur. Maar het bad heeft 32mm gaten. Pomp en zoutsysteem zijn 38. (Bad is maar 4400liter, erg klein). Dus weet niet of het veel beter voor beide systemen zal zijn als ik de gaten zou vergroten?
Stelt echt niks voor. Zoek maar even op mijn naam. Heb een kort verslag je gemaakt.
Op YouTube ook filmpjes over te vinden. Je hebt dan natuurlijk wel een grotere doorvoer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-05 09:58
ViPeRIII schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:04:
[...]

Wat bedoel je precies met dat de ventielen open staan? Ben ik vergeten om iets af te sluiten?
Het lawaai kan ik uiteindelijk wel mee leven. Heb hem al op pootjes gezet om direct contact met de grond te vermijden met een rubberen mat er onder. Dat scheelde al best wat geluid.

De reden dat ik ook denk dat dit aan de aanvoer ligt, is dat als hij nog even gevuld is en de pomp "opstart" is hij ook heel kortstondig wat zachter van geluid.
Op je voorfilter zit aan de bovenkant een ventiel maar ook aan de onderkant. Beide moeten goed dicht zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:27

Matis

Rubber Rocket

Robbie T schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:25:
Ik heb dit jaar voor het eerst een framebad. Een intex van 260x160 ofzoiets 😉. Pompje erbij en dat ging een paar weken prima. De straal die nu uit het pompje komt heeft echter 0.0 druk. Heb ontlucht en het filter vervangen maar geen oplossing. Als ik het filter eruit haal en dan de pomp aan zet heb ik een straal waar de gemiddelde jetskier jaloers op is.
Ik heb hetzelfde bad en eenzelfde pomp, maar herken me niet in jouw probleem.

Zit er misschien een knik in de slang of een hoop lucht?

Bij mij wordt de druk na een tijdje ook minder, maar met een nieuwe filter werkt het weer als vanouds.

Kijk eens in de pomp. Zijn alle schoepjes nog intact?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Arjantje72 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:47:
[...]

Vervelend. Een minuut stroom eraf had je al geprobeerd toch?
Ook totaal geen foutmelding?

Bij mijn handleiding betekent die zwarte driehoek : automatic mode full inverter. Aangezien er bij de invoer als uitvoer 27graden staat. Kan het niet zijn dat de temperatuur gewoon bereikt is? :)
Inderdaad, stroom eraf geprobeerd.
Hij stond/staat op 30 graden ingesteld maar dat kan ik nu dus niet controleren want de knopjes werken niet..

In het midden, onderin zit een soort plastic oog /lens, die ziet er vochtig uit dus ik ben bang dat dat het probleem is.

Even denken hoe ik dat ga vertellen in de winkel..
Het kapje is altijd netjes dicht gebleven maar schijnbaar is dat niet waterdicht?

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Ik ga in een hoekje staan en me schamen. De grote witte rubberen ring zat een etage te laag... Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Met een filterpompje regelmatig de filter schoonmaken 1 a 2 x per week om een beetje flow er uit te krijgen dat vindt ik het nadeel van filterpompjes.
Zitten er geen lange haren van de kids in de pomp en bij de intake rooster daar wil het nog wel een vast gaan zitten en ophopen, dat hebben wij jaren geleden ook al eens gehad waardoor de pomp haast geen flow meer had.

Als er lucht in de slang zit dat kun je wel horen en zien aan de slang en pomp maakt meer geluid.
voor een ZFP heb je minder onderhoud en hoef je de filters niet iedere keer schoon te maken.

Als alternatief je kun de filter evt. vervangen door de pluchen bolletjes aqualoon die je in de wasmachine kunt schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Robbie T schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:28:
[...]

Ik ga in een hoekje staan en me schamen. De grote witte rubberen ring zat een etage te laag... Probleem opgelost.
je bedoelt de afsluit ring van de deksel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
J.E. Weinor schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:36:
[...]

je bedoelt de afsluit ring van de deksel?
Klopt.
Maar te vroeg gejeuiched lijkt het. 5 minuten voor ik het bericht plaatste deed die het probleemloos. Net nog even gaan kijken maar zelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:41
ook al een paar jaar in gebruik. Lijkt prima te werken (beter dan de kleur te moeten uitlezen).
Tip: bestel de pilletjes via ebay in duitsland, veel voordeliger.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 07:45
louzy82 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:11:
[...]

Inderdaad, stroom eraf geprobeerd.
Hij stond/staat op 30 graden ingesteld maar dat kan ik nu dus niet controleren want de knopjes werken niet..

In het midden, onderin zit een soort plastic oog /lens, die ziet er vochtig uit dus ik ben bang dat dat het probleem is.

Even denken hoe ik dat ga vertellen in de winkel..
Het kapje is altijd netjes dicht gebleven maar schijnbaar is dat niet waterdicht?
Waterdicht bestaat niet. Sterker nog meeste doosjes en andere elektronica welke bestemd zijn voor vochtige ruimtes hebben een gat in de bodem zodat het overtollige vocht weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Robbie T schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:17:
Klopt.
Maar te vroeg gejeuiched lijkt het. 5 minuten voor ik het bericht plaatste deed die het probleemloos. Net nog even gaan kijken maar zelfde probleem.
Zit de ontluchting dop op de bovenkant goed dicht? Soms sluit ik die niet goed (of de kinderen zitten er aan) en dan trekt ie valse lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

darklord007 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:22:
ook al een paar jaar in gebruik. Lijkt prima te werken (beter dan de kleur te moeten uitlezen).
Tip: bestel de pilletjes via ebay in duitsland, veel voordeliger.... 8)7
Ik koop de pillen per 100 via toppy. Kost 20 euro voor een doosje ofzo.

Welke heb jij besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:41
Matis schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:42:
[...]

Ik koop de pillen per 100 via toppy. Kost 20 euro voor een doosje ofzo.

Welke heb jij besteld?
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Practics schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:23:
[...]

Waterdicht bestaat niet. Sterker nog meeste doosjes en andere elektronica welke bestemd zijn voor vochtige ruimtes hebben een gat in de bodem zodat het overtollige vocht weg kan.
Daar heb je een punt.
Ik was vergeten te melden dat ik toen ik het deksel vandaag voor het eerst open deed er vocht uit liep maar het ook vochtig bleef ogen. Na wat verder te kijken bleek er een plastic laagje over het scherm te zitten.
Ik denk nu dus dat het vocht door dat plastic laagje gevangen is (het zat bovenop tot onderop vast.)

In de handleiding stond ergens iets hierover geschreven...

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusje2
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-05 19:20
JB schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:25:
[...]

Ja precies. Ik wil geen plankjes meuk :) Ik wil gewoon een oplossing vanuit Intex toepassen. Dit is iets waar ze rekening mee horen te houden bij dit soort baden, zeker als de slang vrij hoog komt. Anders met een touwtje als workaround :/
Bestway komt volgend seizoen met een oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Guusje2 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:30:
[...]

Bestway komt volgend seizoen met een oplossing hiervoor.
Toepasbaar op 32mm?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 08:10
whoami schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Hoeveel kost je dat aan electriciteit per jaar ?
(Of het is geen permanent zwembad ? )
NO, twee maandjes max! Voorheen deed ik hem minimaal laten draaien maar stilstaand water is perfect voor algjes. Dan hield ik altijd bleekblauw water over wat binnen mum van tijd w eer algjes had.
19 kuub water wegspoelen, en weer vullen, en 20 euro aan kilo's zout erin voor de zoutchloor. Daarom laat ik het voortaan draaien.

Is trouwens een opzet bad

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guusje2
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-05 19:20
enkel 32mm.
Ik heb hier een site gevonden die ze al online heeft staan: https://bestwaystore.it/a...rto-di-sicurezza-per-tubo
Ik heb er zelf een redelijk aantal voor volgend jaar besteld, dus ze komen ook naar nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roe!and
Ik zou eens op marktplaats zoeken daar zag ik ze voor 1,25 het stripje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Guusje2 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:35:
[...]

enkel 32mm.
Ik heb hier een site gevonden die ze al online heeft staan: https://bestwaystore.it/a...rto-di-sicurezza-per-tubo
Ik heb er zelf een redelijk aantal voor volgend jaar besteld, dus ze komen ook naar nederland.
Kijk! Zo simpel kan het zijn. Dat is zelfs 3D te printen…

https://www.thingiverse.com/thing:4488989

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cW8MekvxeYDPys7Nfzsi5t-oI60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VbfTjgBLy16juVD91ZdEjfPg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door JB op 09-07-2021 00:00 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
louzy82 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:52:

[Afbeelding]
Zou het geheel goed laten drogen voordat je gaat proberen...

Lijkt op vocht schade maar dat is moeilijk te zeggen zonder open te schroeven...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
JB schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:45:
[...]
Kijk! Zo simpel kan het zijn. Dat is zelfs 3D te printen…

https://www.thingiverse.com/thing:4488989

[Afbeelding]
Nice, als het directe zonlicht krijgt dan hoop ik dat je het niet in PLA oid geprint hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:20

paQ

Ik las een keer iets in dit topic over een flexibele slang voor aan de backwash van een ZFP, maar kan dat niet meer terugvinden (38mm koppeling). Het geklooi met steeds (hoofd)slangen wisselen is onhandig en enorm omslachtig (en nat! 8)7 )

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 08-05 21:14
Ik heb een 5 meter intex slang aan de backwash en dar een verloop naar 32 mm in gedraaid. Daarop een 20 meter platte slang die ik uitrol naar riool put. Werkt prima en is handzamer dan een 20 meter 38 of 32 mm ribbel slang.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jacovn schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:40:
Ik heb een 5 meter intex slang aan de backwash en dar een verloop naar 32 mm in gedraaid. Daarop een 20 meter platte slang die ik uitrol naar riool put. Werkt prima en is handzamer dan een 20 meter 38 of 32 mm ribbel slang.
Doe ik ook, gewoon wat koppelingen zoeken en naar "tuinslang" brengen met GEKA oid :)

Zo dus;

https://www.slangenboer.nl/geka-snelkoppeling-slangtule-1016

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 09-07-2021 08:44 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:23
Ik ben opzoek naar een (motor)stofzuiger om de bodem van mijn 3x2 zwembad schoon te houden. Zelf gebruik ik nu een "stofzuiger" zonder motor die op de zuiger aangesloten moet worden, maar dit werkt nauwelijks.

De Intex 28620 lijkt me wel wat maar krijgt erg wisselende reviews. Iemand ervaring met deze stofzuiger?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtPdn5U6VQhmdhxex-XMTWD-OHw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GqzHFjIsftdBzNQyAAc8749F.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbytweaker
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-03-2023
eej,

Ik heb 100m zwarte slang gekregen en die wil ik op mijn plat dak in lange lussen leggen, zigzaggend dus. Maar ik krijg de "slag" (van het opgerold zitten) er niet uit, en nu ligt er een grote kluwen slang op mijn dak.
Iemand tips om dit netjes plat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005

The Executer

Lekker belangrijk!

Hobbytweaker schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:30:
eej,

Ik heb 100m zwarte slang gekregen en die wil ik op mijn plat dak in lange lussen leggen, zigzaggend dus. Maar ik krijg de "slag" (van het opgerold zitten) er niet uit, en nu ligt er een grote kluwen slang op mijn dak.
Misschien rechte lijnen gaan maken, vergelijkbaar met de EPDM / zonnematten? Ik kom bijvoorbeeld bij de aanbevolen producten van de link van jou de volgende connectors tegen:

https://www.amazon.nl/stu...&pd_rd_i=B01DCBX3DE&psc=1

Hier kun je vast iets leuks mee knutselen, leidingen aan elkaar vast met tiewrapje oid.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbytweaker
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-03-2023
The Executer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:07:
[...]

Misschien rechte lijnen gaan maken, vergelijkbaar met de EPDM / zonnematten?
Oh, in stukken knippen dus. Ja, kan ook. Maar ik heb ruimte zal op het dak, dus ik wil liever gewoon lussen leggen. Maar ik krijg de slag er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hobbytweaker schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:22:
[...]

Oh, in stukken knippen dus. Ja, kan ook. Maar ik heb ruimte zal op het dak, dus ik wil liever gewoon lussen leggen. Maar ik krijg de slag er niet uit.
Zwembad verwarmen DIY

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Ryan_ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:05:
Ik ben opzoek naar een (motor)stofzuiger om de bodem van mijn 3x2 zwembad schoon te houden. Zelf gebruik ik nu een "stofzuiger" zonder motor die op de zuiger aangesloten moet worden, maar dit werkt nauwelijks.

De Intex 28620 lijkt me wel wat maar krijgt erg wisselende reviews. Iemand ervaring met deze stofzuiger?

[Afbeelding]
Heb deze al 2 jaar :) Werk goed, inmiddels heeft @vso ook en nog andere mede tweakers hier.

Enige nadeel is dat de mond niet groot is omdat het eigenlijk bedoelt is voor een Spa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72

[Afbeelding]
Deze ken ik niet maar gebruik al 4 jaar deze :

https://www.toppy.nl/prod...en-zwembadstofzuiger.html

Zuigt zelfs het fijnste zand op :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• louzy82
Jazsie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 00:03:
[...]

Zou het geheel goed laten drogen voordat je gaat proberen...

Lijkt op vocht schade maar dat is moeilijk te zeggen zonder open te schroeven...
Vanochtend de stekker er weer ingestoken en hij begon in ieder geval te werken.
Zojuist nog eens gekeken en hij stond nu uit omdat hij de basis temp van 27 graden heeft bereikt.
Ik denk dat met het vocht de pomp terug naar fabriekinstellingen is gegaan want voorheen stond ie op 30 graden ingesteld.

Maar nu het goede nieuws, het vocht is weg en de bediening doet het weer!
_/-\o_

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
Jazsie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:36:
[...]

Heb deze al 2 jaar :) Werk goed, inmiddels heeft @vso ook en nog andere mede tweakers hier.

Enige nadeel is dat de mond niet groot is omdat het eigenlijk bedoelt is voor een Spa.
Arjantje72 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Deze ken ik niet maar gebruik al 4 jaar deze :

https://www.toppy.nl/prod...en-zwembadstofzuiger.html

Zuigt zelfs het fijnste zand op :)
Thanks beide!

Ben voor de Kokido Telsa 2 gegaan. Kijken of dat iets is :) Was iets goedkoper en lijkt me voor een 2x3 zwembad prima.

[ Voor 24% gewijzigd door Ryan_ op 09-07-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Als je het bijbehorende witte sokje niet wegmikt :+ van die intex werkt tie goed

Maar welke pomp gebruik je ? je een cartridge filter pomp of een 3m3 ,4m3 zandfilter pomp is eigenlijk een no-go te weinig zuigkracht krijg je dan ..

als je overweegt het zelfde bad/groter bad in de toekomst is wellicht investeren in een betere pomp ook een overweging ipv andere stofzuiger (ik zou beide doen wellicht)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
vso schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:09:
[...]

Als je het bijbehorende witte sokje niet wegmikt :+ van die intex werkt tie goed
_O-
vso schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:09:
[...]

Maar welke pomp gebruik je ? je een cartridge filter pomp of een 3m3 ,4m3 zandfilter pomp is eigenlijk een no-go te weinig zuigkracht krijg je dan ..

als je overweegt het zelfde bad/groter bad in de toekomst is wellicht investeren in een betere pomp ook een overweging ipv andere stofzuiger (ik zou beide doen wellicht)
Ik gebruik nu een Intex Krystal Clear zwembadpomp (3400 liter/u). Wellicht iets te zwak inderdaad. Een zandfilterpomp staat nog op de todo lijst O-) maar is dat niet een beetje overkill voor een 3x2 zwembad? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71ln102Bwtf3ni1l0UmHF3a-u74=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tDoQFmWQnMozfZ7JDt44hctA.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Ryan_ op 09-07-2021 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Ryan_ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:18:
Ik gebruik nu een Intex Krystal Clear zwembadpomp (3400 liter/u). Wellicht iets te zwak inderdaad. Een zandfilterpomp staat nog op de todo lijst O-) maar is dat niet een beetje overkill voor een 3x2 zwembad? :P
kan niet in je portomonee kijken maar na een 4,5m3 bad met een 6m3 zfp en wattenbollen wil ik niet meer aan de cartridge meuk :)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

vso schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:27:
[...]

kan niet in je portomonee kijken maar na een 4,5m3 bad met een 6m3 zfp en wattenbollen wil ik niet meer aan de cartridge meuk :)
Eensch. ZFP kun je niet vergelijken met zo'n filterding. Geld dubbel en dwars waard voor een hele zomer plezier.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
vso schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:27:
[...]

JB schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:40:
[...]

Eensch. ZFP kun je niet vergelijken met zo'n filterding. Geld dubbel en dwars waard voor een hele zomer plezier.
Wat voor ZFP hebben jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005

The Executer

Lekker belangrijk!

Ryan_ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:42:
[...]

[...]

Wat voor ZFP hebben jullie?
Ik heb de Bestway Flowclear 3m3. Ik heb o.a. in deze post beschreven hoe deze bevalt:
The Executer schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:31:
[...]

Mijn mini review:

[...]

Conclusie: Op zich prima pomp, niets bijzonders. Door de opbouw (in de hoogte, als een soort van toren) kan water aanzuigen probleem zijn. Bij mij komt hij met de aanvoer boven de waterlijn uit. Verder kan hij totaal geen opvoerhoogte aan, maar als je niets op het dak hebt liggen is het prima. Met een mat erbij kan, je houd op zich genoeg flow over. Feit is wel dat een Intex ZFP veel meer druk kan leveren

Kortom, het stille kindje in de hoek van de klas, bepaald geen hoogvlieger maar doet wat ie moet doen. Kun je voor hetzelfde geld een Intex halen, zou ik die adviseren.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:21
[...]

_O-

[...]

[Afbeelding]
Ik heb 4,5 kuub met dezelfde pomp, gaat m.i. prima. Ik heb er wel filterbollen in zitten omdat je die makkelijk schoon kan maken. Een ZFP is zeker beter, maar heeft ook nadelen: zwaarder en groter, meer herrie en meer stroom verbruik. Nu kan je stroom verbruik en herrie nog verminderen door een betere pomp te kopen (wsl duurder).

Vanochtend de nieuwe WP aangesloten. W'eau power 4kW. Eerste indrukken zijn goed. Vergeleken met de w'eau mini inverter 4kW:
- compacter (lager en minder diep) en lichter in gewicht
- schermpje met klepje en echte knoppen ipv touch. M.i. beter voor buiten. Touch werkt toch niet lekker met vochtige vingers
- minder herrie ! De inverter ging makkelijk over het geluid van de CRP heen. Nu is het ong. gelijk. Van dichtbij zelfs minder dan de CRP.

Had weer heel wat teflon nodig om de 32mm lekvrij te krijgen.
Een klein nadeel is dat het punt waar stroomkabel de WP in gaat aan dezelfde kant als de water in/out zit. Dat was bij de inverter aan de andere kant en dat is logischer vind ik.

Bad is na 6 dagen afwezigheid nog prima schoon. Chloor tabletten waren ook nog niet op en pomp heeft op timer gedraait. Wel was het bad een beetje te vol geraakt van de regen. Is door de gaatjes van het afdekzeil gekomen. Niet alles, maar wel een deel. Logisch ook als er veel valt.

[ Voor 4% gewijzigd door Plenkske op 09-07-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 08:07
Ep Woody schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:10:
[...]

Je kan van die afsluitdoppen (van het zwembad) in de slangaansluiting doen. Dan verlies je maar even water. Vervolgens draai een van de elektroden los en vul je de buis met azijn (mix).
Helaas, dit heeft geen effect gehad. Het plaatje bij de uitvoer dus er uit gehaald en schoon gemaakt. Hij was wel erg wit, zat ook veel roest op de pinnen. Maar na weer mooi schoon gemaakt te hebben helaas niet het gewenste effect.

Wel belletjes bij de invoer plaatjes maar niet bij de uitvoer.. Dan toch maar al die formulieren invullen bij Intex en dan zonder bon kijken of zij iets kunnen/willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Hobbytweaker schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:30:
eej,

Als je de slang netjes wilt maken gewoon een cirkel maken van 2 plankjes een kruis maken en daarop de slang in een cirkel vast maken met tyrips vast maken en anders maak je bakken en daar een cirkel van je slang (tyleen) in maken.

100 meter slang 2 cirkels maken van 50 m en parallel aansluiten voor de flow voor solar warmte op het dak

Er staan genoeg voorbeelden in deze topic, en rechte banen maken zoals met epdm matjes dat gaat niet mooi lukken een slang (tyleen) heeft de eigenschap om rond te gaan vormen. en het in een cirkel te leggen gaat makkelijker dan een hele spaghetti op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
louzy82 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:03:
[...]

Vanochtend de stekker er weer ingestoken en hij begon in ieder geval te werken.
Zojuist nog eens gekeken en hij stond nu uit omdat hij de basis temp van 27 graden heeft bereikt.
Ik denk dat met het vocht de pomp terug naar fabriekinstellingen is gegaan want voorheen stond ie op 30 graden ingesteld.

Maar nu het goede nieuws, het vocht is weg en de bediening doet het weer!
_/-\o_
Blij te horen dat het weer werkt. Let er wel op want de volgende keer heb je misschien minder geluk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Plenkske schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:05:
[...]

Ik heb 4,5 kuub met dezelfde pomp, gaat m.i. prima. Ik heb er wel filterbollen in zitten omdat je die makkelijk schoon kan maken. Een ZFP is zeker beter, maar heeft ook nadelen: zwaarder en groter, meer herrie en meer stroom verbruik. Nu kan je stroom verbruik en herrie nog verminderen door een betere pomp te kopen (wsl duurder).

Vanochtend de nieuwe WP aangesloten. W'eau power 4kW. Eerste indrukken zijn goed. Vergeleken met de w'eau mini inverter 4kW:
- schermpje met klepje en echte knoppen ipv touch. M.i. beter voor buiten. Touch werkt toch niet lekker met vochtige vingers
- minder herrie ! De inverter ging makkelijk over het geluid van de CRP heen. Nu is het ong. gelijk. Van dichtbij zelfs minder dan de CRP.

Een klein nadeel is dat het punt waar stroomkabel de WP in gaat aan dezelfde kant als de water in/out zit. Dat was bij de inverter aan de andere kant en dat is logischer vind ik.

Bad is na 6 dagen afwezigheid nog prima schoon. Chloor tabletten waren ook nog niet op en pomp heeft op timer gedraait. Wel was het bad een beetje te vol geraakt van de regen. Is door de gaatjes van het afdekzeil gekomen. Niet alles, maar wel een deel. Logisch ook als er veel valt.
Fijn te horen dat je nu wel meer positief bent :) Wel apart dat een inverter wp meer geluid maakt dan de aan/uit variant... toch een teken van slecht ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:48

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

[Afbeelding]
ik heb hem nu 1,5 week en gebruik hem in mijn intex 3x2m. werkt prima. Zwembadbodem is nog nooit zo schoon geweest. je met wel rustig heen en weer gaan en niet te snel anders pakt t niet goed.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:53
Plenkske schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:05:
[...]

Dan hebben wij nu volgens mij precies dezelfde setup :)
Heb gisteren mooi de pomp weer een uurtje of 4 aan gehad om het zwembad even van 26 naar 30.5 graden te krijgen, nu is ie nog 27,5 graden dus hij zal vandaag maar even aan hoeven om er weer een graad of 30 van te maken.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Tinusvolkel schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 06:56:
[...]

Dan hebben wij nu volgens mij precies dezelfde setup :)
Heb gisteren mooi de pomp weer een uurtje of 4 aan gehad om het zwembad even van 26 naar 30.5 graden te krijgen, nu is ie nog 27,5 graden dus hij zal vandaag maar even aan hoeven om er weer een graad of 30 van te maken.
Nice :)
Hier had hij gisteren een tijdje gedraait (weet even niet precies hoelang) en ging van 20 naar 26. Nu weer net aan en ik zie 24,5 op de analoge thermometer in het bad. WP op 29 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:06

[Afbeelding]
Heb hetzelfde bad en had ook die pomp. Na lang twijfelen toch voor de goedkoopste Intex ZFP (voor €163, prijs wisselt per minuut sterk) gegaan en geen spijt van. Geen gedoe meer met filters. En mijn skimmer werkt nu veel beter door de hogere flow. De solarmat kon nu ook het schuurdak op dus meer plek in de tuin.
Het maakt helaas wel meer geluid, en de lucht er uit krijgen is wat omslachtiger. Maar vooralsnog geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Plenkske schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:10:
[...]

Nice :)
Hier had hij gisteren een tijdje gedraait (weet even niet precies hoelang) en ging van 20 naar 26. Nu weer net aan en ik zie 24,5 op de analoge thermometer in het bad. WP op 29 gezet.
Gaan jullie er nu ook echt in dan of puur mee aan het spelen? Gisteren was het wel lekker ondanks de temp maar vandaag is het voornamelijk bewolkt en dan stook ik de boel eigenlijk niet op. Fijne is nu wel dat je echt op de 1e dag beter weer al meteen temp erin kunt krijgen. Dat lukte me voorheen echt niet met een bad wat in de ochtend in de schaduw staat.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
JB schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:17:
[...]

Gaan jullie er nu ook echt in dan of puur mee aan het spelen? Gisteren was het wel lekker ondanks de temp maar vandaag is het voornamelijk bewolkt en dan stook ik de boel eigenlijk niet op. Fijne is nu wel dat je echt op de 1e dag beter weer al meteen temp erin kunt krijgen. Dat lukte me voorheen echt niet met een bad wat in de ochtend in de schaduw staat.
Gisteren hebben ze er wel een paar uur in gespeeld, en ben er zelf ook nog een paar keer ingeplonst.
Vandaag idd even kijken wat het weer doet, maar heb er zo weer een paar graden bij gepompt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
JB schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:17:
[...]

Gisteren zijn we er savonds in geweest. Vandaag weer als het kan, hier is het nu bewolkt met af en toe zon. Er wordt wel regen voorspelt maar we zullen zien.
Precies wat je zegt vind ik ook het grote voordeel van WP.

Edit

Plannen gewijzigd voor vanmiddag dus net al een 1,5 uur in zwembad gelegen :) water was al 26 graden geworden. Zet zometeen de WP wel uit. Ben benieuwd wat het weer hier nog gaat doen. Nog steeds af en toe zon nu...

[ Voor 14% gewijzigd door Plenkske op 10-07-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:16
Ik heb de intex ZFP 4m3 onder mijn overkapping staan, zo'n 10 a 12 meter van het bad af, vermoed ik. vanuit de overkapping pompt deze het water 2.6m de overkapping op waar een intex solar mat ligt. Vervolgens gaat hij direct daar weer het dak af, terug richting het zwembad.

Als ik de pomp aan zet, verloopt alles prima, maar na een aantal minuten als de afvoer (de aanvoer naar het bad) wat lucht heeft laten ontsnappen uit de leiding, dan trekt op een gegeven moment het uiteinde van de solar mat redelijk vacuum (waar de afvoeraansluiting zit).

Nu heb ik, na deze topics doorgespit te hebben, wel de les geleerd dat deze matjes wellicht niet de beste zijn en dat ik misschien een iets krachtigere pomp had moeten kopen. Ik ben echter toch benieuwd of hier een simpele oplossing voor is, of ik iets over het hoofd zie of toch gewoon een betere mat voor op het dak moet kopen.

Alle tips zijn welkom. Dank!

edit: foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SASgON7oz5baFI0ILv9Lhq2ev8Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3X12hF2AVGsQdauPMXP7Ni9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAXnaiYC1VchyzsxQpvuEeSRvZk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhlQvwRap61rKmdqKUqzoFbW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KwnWJl6raSaw20CH8mKfaPkbR0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcqOWLXqKBElD6BzrJ2Fl8H1.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EX5pofuky1LmgWa18iPjsE7vH0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxrcqRJo5oSForjFUfUsAavw.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 48% gewijzigd door PTish op 10-07-2021 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
PTish schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:49:
Ik heb de intex ZFP 4m3 onder mijn overkapping staan, zo'n 10 a 12 meter van het bad af, vermoed ik. vanuit de overkapping pompt deze het water 2.6m de overkapping op waar een intex solar mat ligt. Vervolgens gaat hij direct daar weer het dak af, terug richting het zwembad.

Als ik de pomp aan zet, verloopt alles prima, maar na een aantal minuten als de afvoer (de aanvoer naar het bad) wat lucht heeft laten ontsnappen uit de leiding, dan trekt op een gegeven moment het uiteinde van de solar mat redelijk vacuum (waar de afvoeraansluiting zit).

Nu heb ik, na deze topics doorgespit te hebben, wel de les geleerd dat deze matjes wellicht niet de beste zijn en dat ik misschien een iets krachtigere pomp had moeten kopen. Ik ben echter toch benieuwd of hier een simpele oplossing voor is, of ik iets over het hoofd zie of toch gewoon een betere mat voor op het dak moet kopen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Je zegt je matjes op je dak trekken vacuüm pompt er nog wel voldoende water flow richting zwembad of komt er maar een klein straaltje uit.

Aan de foto te zien liggen er 2 matjes op je dak zijn die parallel of serieel aangesloten?

Heb een vermoeden dat je ZFP het niet trekt en minimaal een 6m2 ZFP variant moet hebben .aangezien de opvoerhoogte groter is dan de 4m3 versie die je nu hebt ook de lengte van je buizen van zwembad naar pomp richting solar en weer terug zwembad heeft invloed op je flow en capaciteit pomp .algeheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hmm hier is de chloor drijver wederom gesneuveld, ik heb nog een hele buis met tabletten. Kun je die ook gewoon kwijt in zo’n dispenser of moet je daar echt die grote jongens in doen of met poeder werken? Beetje jammer als ik die kleine tabletten niet meer in kan zetten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.E. Weinor
JB schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:43:
Hmm hier is de chloor drijver wederom gesneuveld, ik heb nog een hele buis met tabletten. Kun je die ook gewoon kwijt in zo’n dispenser of moet je daar echt die grote jongens in doen of met poeder werken? Beetje jammer als ik die kleine tabletten niet meer in kan zetten.
Gewoon in een chloordispenser zal niet weten waarom het niet werkt of het nou 20 gram of 200grams tabletten zijn, de tabletten die snel werken zal je vaker moeten bijvullen dan de versie die langwerkend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

J.E. Weinor schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:47:
[...]

Gewoon in een chloordispenser zal niet weten waarom het niet werkt of het nou 20 gram of 200grams tabletten zijn, de tabletten die snel werken zal je vaker moeten bijvullen dan de versie die langwerkend zijn.
Top, dan ga ik geen drijver meer halen en meteen voor dispenser nu.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
J.E. Weinor schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:31:
[...]

Je zegt je matjes op je dak trekken vacuüm pompt er nog wel voldoende water flow richting zwembad of komt er maar een klein straaltje uit.

Aan de foto te zien liggen er 2 matjes op je dak zijn die parallel of serieel aangesloten?

Heb een vermoeden dat je ZFP het niet trekt en minimaal een 6m2 ZFP variant moet hebben .aangezien de opvoerhoogte groter is dan de 4m3 versie die je nu hebt ook de lengte van je buizen van zwembad naar pomp richting solar en weer terug zwembad heeft invloed op je flow en capaciteit pomp .algeheel.
Dank voor je reactie! Ze zijn serieel aangesloten. Als ik de bypassen open zet, dan krijg ik een stevige straal in het zwembad. Gaan ze door de matten heen, dan is het een heel flauw straaltje, tot hij vacuüm zit en hij nog wat flauwer wordt. Ook bij 1 mat gaat hij vacuüm en enkel bij de afvoer. Er gaat nog wel wat water door, maar minimaal.

Ik vrees inderdaad dat een sterkere pomp nodig is. We hadden het er ook over om de mat te vervangen met gewoon een tyleenslang of een mat die niet samen knijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
PTish schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:02:
[...]

Dank voor je reactie! Ze zijn serieel aangesloten. Als ik de bypassen open zet, dan krijg ik een stevige straal in het zwembad. Gaan ze door de matten heen, dan is het een heel flauw straaltje, tot hij vacuüm zit en hij nog wat flauwer wordt. Ook bij 1 mat gaat hij vacuüm en enkel bij de afvoer. Er gaat nog wel wat water door, maar minimaal.

Ik vrees inderdaad dat een sterkere pomp nodig is. We hadden het er ook over om de mat te vervangen met gewoon een tyleenslang of een mat die niet samen knijpt.
Ga je voor een andere mat neem wel epdm de ervaringen in deze topic zijn al gezegd VSO heeft meer ervaring met matjes op het dak, ga je voor tyleen dat wordt je eigen DIY en geknutsel wel mooi om zelf te doen en de ervaringen hierin zijn ook positief en onderling weinig verschil.

Ik zelf heb solar van tyleen 300 meter verdeelt in drie bakken en parallel onderling aangesloten en verdeelt over 6 cirkels van 50 meter die ook weer parallel zijn aangesloten en afgedekt met helder polycarbonaat plaat op het dak en ben zeer tevreden met eigen DIY en de resultaten door alleen opwarming van de zon

In deze topic staan wel afbeeldingen in de DIY

Achter de tyleen solar zit een intex 6m3 ZFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
JB schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:51:
[...]

Top, dan ga ik geen drijver meer halen en meteen voor dispenser nu.
Maar geen poedertjes in doen daar zijn ze niet geschikt voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
J.E. Weinor schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Ga je voor een andere mat neem wel epdm de ervaringen in deze topic zijn al gezegd VSO heeft meer ervaring met matjes op het dak, ga je voor tyleen dat wordt je eigen DIY en geknutsel wel mooi om zelf te doen en de ervaringen hierin zijn ook positief en onderling weinig verschil.

Ik zelf heb solar van tyleen 300 meter verdeelt in drie bakken en parallel onderling aangesloten en verdeelt over 6 cirkels van 50 meter die ook weer parallel zijn aangesloten en afgedekt met helder polycarbonaat plaat op het dak en ben zeer tevreden met eigen DIY en de resultaten door alleen opwarming van de zon

In deze topic staan wel afbeeldingen in de DIY

Achter de tyleen solar zit een intex 6m3 ZFP.
Ik heb dit topic en de vorige al helemaal doorgespit de laatste weken. Heel interessant. Ik ga eerst eens even naar een upgrade van de pomp kijken en dan naar de matten. Dank in ieder geval voor het meedenken en bevestigen van mijn vermoedens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
PTish schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:49:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
je kan voor pvc / epdm mat gaan .. linksonder in / rechts boven uit minder druk verlies meer verwarmings winst..

Alhoewel die 4m3 pomp en lange afstand slang/pijp niet de meest optimale setup is een 6m3 zou net dat beetje meer verbetering geven.

De slang overgangen zijn 30mm pijp ? wellicht als je een sterke pomp neemt ook rekening te houden dat je naar 50mm pijp + verlijmbare slangtule(s)

Je huidige setup is niet (zeer) slecht btw maar vergeet niet dat deze matjes 50-75% onverwarmt terug naar je bad sturen .. dus de bovenstaande mat(ten) waarbij je in-uit kruislings elk aan een eigen kant 100% verwarmt al veel winst zal zijn.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@PTish Aangezien je nu 2 intex matjes hebt verwacht ik dat je niet een al te groot bad hebt, dus dan zou een warmtepomp niet heel veel duurder zijn dan een nieuwe pomp / matten. Want als je nu met de bypass open genoeg water hebt dan hoef je die filterpomp iig niet te vervangen bij aanschaf van een warmtepomp.

Maar ik weet niet of een warmtepomp tot je opties behoord en dat de keuze voor solar al vast staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Mezelf even melden als solar afvallige. Ik dacht de hottub wel warm te krijgen met solar maar deze "zomer" helpt niet erg mee. Om te voorkomen dat we de tub pas kunnen gebruiken na een aantal dagen mooi weer (en NL kennende is het dan zodanig slecht weer dat je er niet in wil) toch overstag gegaan en een WP gekocht, van een mede tweaker.

Afgelopen week opgehaald, pvc was gisteren binnen en vandaag alles aangesloten. We gaan zo zitten, de temp staat op dit moment op 36 graden 8)

Voor de getallen nerds, heeft 4kwh gekost om het van 22 naar 37 te krijgen met 1150 liter plus 1kwh voor de filterpomp en is rond 15:30 aangegaan tot nu.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Pixelmagic schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:33:
Mezelf even melden als solar afvallige. Ik dacht de hottub wel warm te krijgen met solar maar deze "zomer" helpt niet erg mee. Om te voorkomen dat we de tub pas kunnen gebruiken na een aantal dagen mooi weer (en NL kennende is het dan zodanig slecht weer dat je er niet in wil) toch overstag gegaan en een WP gekocht, van een mede tweaker.

Afgelopen week opgehaald, pvc was gisteren binnen en vandaag alles aangesloten. We gaan zo zitten, de temp staat op dit moment op 36 graden 8)

Voor de getallen nerds, heeft 4kwh gekost om het van 22 naar 37 te krijgen met 1150 liter plus 1kwh voor de filterpomp en is rond 15:30 aangegaan tot nu.
Voor de foto nerds wel even de plaatjes schieten :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
vso schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:52:
[...]

je kan voor pvc / epdm mat gaan .. linksonder in / rechts boven uit minder druk verlies meer verwarmings winst..

Alhoewel die 4m3 pomp en lange afstand slang/pijp niet de meest optimale setup is een 6m3 zou net dat beetje meer verbetering geven.

De slang overgangen zijn 30mm pijp ? wellicht als je een sterke pomp neemt ook rekening te houden dat je naar 50mm pijp + verlijmbare slangtule(s)

Je huidige setup is niet (zeer) slecht btw maar vergeet niet dat deze matjes 50-75% onverwarmt terug naar je bad sturen .. dus de bovenstaande mat(ten) waarbij je in-uit kruislings elk aan een eigen kant 100% verwarmt al veel winst zal zijn.
Dank. Ik ga eens even een 6m3 proberen als startpunt. Het zijn inderdaad 32mm buizen. Je vermoed dat dit een probleem gaat zijn met een 6m3?

Matjes ga ik ook naar kijken. Misschien volgend jaar weer eens verder upgraden.
Tinusvolkel schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:05:
@PTish Aangezien je nu 2 intex matjes hebt verwacht ik dat je niet een al te groot bad hebt, dus dan zou een warmtepomp niet heel veel duurder zijn dan een nieuwe pomp / matten. Want als je nu met de bypass open genoeg water hebt dan hoef je die filterpomp iig niet te vervangen bij aanschaf van een warmtepomp.

Maar ik weet niet of een warmtepomp tot je opties behoord en dat de keuze voor solar al vast staat.
Klopt. 260 x 160. Zodra die op is, zijn de kinderen weer groter en gaan we mogelijk formaatje groter. Ik ga even je tip bekijken, thanks!

[ Voor 25% gewijzigd door PTish op 10-07-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
PTish schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:43:
[...]

Dank. Ik ga eens even een 6m3 proberen als startpunt. Het zijn inderdaad 32mm buizen. Je vermoed dat dit een probleem gaat zijn met een 6m3?

Matjes ga ik ook naar kijken. Misschien volgend jaar weer eens verder upgraden.

[...]

Klopt. 260 x 160. Zodra die op is, zijn de kinderen weer groter en gaan we mogelijk formaatje groter. Ik ga even je tip bekijken, thanks!
Als je maatje groter gaat (zwembad) dan is de upgrade van pomp + mat samen wel verstandig(er)

De buizen/slangen probleem zit hem eerder in lengte + flow & druk .. combinatie .. je kan nu bijvoorbeeld 10-15l/m maar dat is ook de "max" en een 6m3 begint bijvoorbeeld met 20l/m waardoor de druk in je filterton (manometer) op zal lopen omdat hij het water voldoende door de pijpen kan duwen .. dat is niet goed voor de werking v.d pomp

Als je een manometer hebt en bypass kranen .. kan je dit wellicht nu al zien ? als je schakelt tussen mat en bypass

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
vso schreef op zondag 11 juli 2021 @ 00:53:
[...]

Als je maatje groter gaat (zwembad) dan is de upgrade van pomp + mat samen wel verstandig(er)

De buizen/slangen probleem zit hem eerder in lengte + flow & druk .. combinatie .. je kan nu bijvoorbeeld 10-15l/m maar dat is ook de "max" en een 6m3 begint bijvoorbeeld met 20l/m waardoor de druk in je filterton (manometer) op zal lopen omdat hij het water voldoende door de pijpen kan duwen .. dat is niet goed voor de werking v.d pomp

Als je een manometer hebt en bypass kranen .. kan je dit wellicht nu al zien ? als je schakelt tussen mat en bypass
Dat ga ik morgen eens bekijken. Betreft je opmerking "niet goed voor werking v.d pomp", bedoel je daarmee de huidige setup met de 4m3 of op het moment dat ik deze met de 6m3 zou vervangen in de huidige setup?

Sorry als ik stomme vragen stel. Probeer het goed te begrijpen en te regelen :)
Pagina: 1 ... 69 ... 168 Laatste